neprihlásený Piatok, 4. októbra 2024, dnes má meniny František
EÚ chce vyžadovať aktualizácie pre smartfóny 5 rokov, Nemecko dokonca 7 rokov

Značky: smartfónypodporaNemecko

DSL.sk, 6.9.2021


Európska komisia pripravuje návrh regulácie, podľa ktorej bude od výrobcov smartfónov vyžadovaná podpora v podobe bezpečnostných aktualizácií po dobu piatich rokov. Nemecko chce, aby EÚ vyžadovala podporu dokonca sedem rokov.

Na základe informácií nemeckého ministerstva hospodárstva o tom informuje nemecký Heise.de.

Európska komisia už minulý rok oznámila tzv. nový akčný plán pre obehové hospodárstvo, v rámci ktorého chce zmeniť prístup k výrobkom a produktom a spraviť ich trvácnejšími a udržateľnejšími namiesto súčasného prístupu s pomerne rýchlym zahadzovaním a kupovaním nových výrobkov.

Oznámenie konkrétne detaily neuvádzalo, pre elektroniku by napríklad ale iniciatíva mala presadzovať "dlhšiu životnosť výrobkov prostredníctvom opätovnej použiteľnosti a opraviteľnosti, ako aj modernizovateľnosti komponentov a softvéru s cieľom zabrániť predčasnému zastarávaniu".

Podľa informácií z tohto roka plánuje EK vyžadovať pre smartfóny a tablety povinnosť poskytovať bezpečnostné aktualizácie päť rokov, náhradné diely pre smartfóny päť rokov a náhradné diely pre tablety šesť rokov.

Nemecko ale podľa Heise.de rokuje s EK a chce vyžadovať bezpečnostné aktualizácie a náhradné diely pre smartfóny a tablety po dobu siedmich rokov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA laserom komunikovala takmer na pol miliardy kilometrov
Ďalšia generácia Intel CPU bude predstavená o týždeň, dostupná o ďalšie dva
Tesla zvýšila objem výroby elektromobilov, za svojimi rekordami stále zaostáva
Qualcomm chystá ešte nižší model Snapdragonu X, zrejme umožní lacnejšie PC
NASA vypla vedecký prístroj na sonde Voyager 2
Prvý veľký operátor ponúka pripojenie rýchlejšie ako 1 Gbps, s veľmi pomalým uploadom
Podiel Windows 11 dosiahol tretinu
Qualcomm už má testovať druhú generáciu Snapdragon X pre PC
Vydaná nová hlavná verzia Windows 11
SMS lístok na vlak sa dá kúpiť už aj zo zahraničného čísla


Diskusia:
                               
 

Treba požadovať 10 rokov, aby z toho boli nakoniec aspoň 3.
A taktiež by sa to malo týkať hardwarových bezpečnostných chýb - oprava výmenou.

Dúfam, že EU to raz napadne aj u automobilov.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

No nebol by som tak naivny. Toto vsetko maju chciet u vsetkych vyrobkov. Hlavne aby sa neopravovali ako vymena modulu (napr. zamok u dveri auta za 200 Eur ked odisiel mikrospinac za 5Eur).
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

No áno, lenže mikroskopínač nespravíš šrobovákom a kladivom.
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

Mne vadí cena eko ficur. Kúpil som auto za 90t. Odišlo mi po záruke Adblue, EGR a DPF... Adblue oprava 3600eur, EGR 1500 a DPF okolo 2100. Ok chcel som opicu a mám aj na banány ale EU by mala minimálne požadovať pri eko ficurkach 0% zisk a ideálne oslobodené aj od dane a DPH. Pretože verím že až na DPF kde sú použité dráhe kovy je všetko na pár desiatok eur a nie tisícov... Blbý nox senzor 800, blbý vyhrev Adblue 1000 atď... A pritom to vyrábajú v CN za 20eur.
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

Za 90t si mal kupit elektromobil a taketo sprostosti by si neriesil.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super... 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá oveľa dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

casom zial nebude na vyber... :-/
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Koho zaujima ze sa to v noci nabija v garazi? Naopak je to bezproblemovejsie. Netreba chodit na cerpacky vyjebane pravidelne. Nabijas doma v garazi.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A ak nemas dom a garaz (tak ako ja napr.) tak nemas co vymyslat s novymi autami, akymykolvek.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

UZ ti niekto povedal, ze auto do garaze nepatri? Za predpokladu, ze ho garazujes a jazdis s nim len za pekneho pocasia budiz. Ak jazdis autom za akychkolvek podmienok a zaroven ho garazuejs, ovela rychlejsie ti zhrdzavie.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Už vidím ako sa "vo veľkom" nakupujú elektročrepy, rozumej autá.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ekokokoti sa ozvali... ;-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

velmi sa mi paci tvoje prirovnanie "chcel som opicu a mam aj na banany" :)
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Odide ti drobny cca 10 eurovy integrac v TNS600 autoradiu (prestane fungovat iba radio) a jedine co ti Toyota ponukla bola komplet vymena radia uz od symbolickych 800 eur...
Odislo vysuvanie pastorku na starteri v Toyote a s velkym potesenim som sa dostal z repasovanym kusom pod 1000 eur... oprava by ma vysla par eur, keby som ho mal vymontovany a aj kazdy lepsi garazmajster by to zvladol na kolene v ramci obednej prestavky :(
Rozkalibrovany MMT riesia podla tyota predpisu pri najazde vyssom ako 80tis zasadne vymenou pocitaca a celeho volica, takze par tisic eur... popritom aj ten povodny MMT staci softwarovo rekalibrovat (cez toyota tool, alebo aj spendlikom) a bude fungovat dalsich X desiatok tisic km bez problemov.

Takze zmenit vyssie uvedeny biznis model na uzivatelsky zamerany? (t.j. dlha zivotnost a lacna oprava ND) V to silno pochybujem.

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ono by mali zarábať aj na službách, len to akosi nie je domyslené, napríklad používaš tempomat -> niečo lepšie...
aktualizácia máp, ponuka aj z tých máp a to nemusí byť najbližšia pumpa alebo odťahovka, ale napríklad kde majú aké jedlá, ...

Proste treba vymýšlať a ono to aj u procesorov sa zvrhlo a v desktope je nad tým veľká nadstavba. V mobiloch je to ovplyvnené Googlom, ale to sa hádam aj tu zmení... Proste teraz to je jeden chaos... A keď bolí rozmýšlať, tak potom to aj tak dopadne, nie že by to bolieť malo byť cielom
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

jaaaj zase sa neopytali odbornikov v diskusii na dsl.sk
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Toyota je znama vysokymi cenami ND a horsou dostupnostou, nehovoriac o replikach. Samozrejme, ze ceny nie su primerane, ale je to sucast celkovych nakladov na kupu a prevadzku automobilu. To vsak neznamena, ze clovek kupou ich auta s tymto vydieranim suhlasi. Nikde nebol o tom informovany.

Kedysi stara yaris vyrabana v Japonsku bolo spolahlive auto, ale to platilo tak do roku 2001. Odvtedy ziju skor zo zotrvacnosti mentality ludi, ze japonske vyrobky su spolahlive, aj ked vyrobene v EU ... ci v okoli.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Tak ja sa na tu svoju Toyotu extra nestazujem, ma sice len 270 tisic najazdeneho, ale okrem starteru, poloosi, kotucov a teraz i koncoveho vyfuku, je na nej este vsetko povodne. Radio ma vytocilo ked sa pokazilo, ale to som uz poriesil a okrem platniciek, filtrov a vymeny oleja vlastne uz zere iba ziarovky v zadnych parkovackach (tie W5W tam naozaj navrhol genius, kedze aj 3-4x rocne ich obmienam) a samozrejme benzin :)
Stve ma vsak, ze ceny ND su absolutne premrstene a original servis musi postupovat podla manualu, kde vyrobca na banality predpisuje miesto vymeny konkretnych pokazenych drobnosti, vymenu komplet dielov :(

Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

a preco chodis do original servisu a potom places nad cenami ?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Problem je, ze ak ten vypinac stoji 5 eur, tak samotna jeho vymena bude sta nasobne viacej. Zalezi od zlozitosti jeho vymeny a ako casto sa ta chyba objavuje.

Dam ti priklad ako sme my opravolvali napajacie adaptery, kde sa kazil jeden kondenzator. Cena kondenzatora +-30 centov. Cena opravy aby sme na nej nieco zarobili bola asi 15 eur(s tym, ze sme ratali ze oprav viacej aby sa v nich rozpustili prvotne naklady na takyto servis - diagnostika poruchy, nakup suciastok, postup,..). Cena noveho asi 20 eur. Jednorazova oprava by sa neoplatila, lebo by bola vyssia ako novy adapter. To sme boli garazova firma, kde sme tie rezijne naklady sme nemali velke.
To je aj dovod preco sa dnes vela veci neopravuje ale menia moduly.
Tych poruch by muselo byt vela rovnakych a ich oprava velmi jednoducha.

Samozrjeme to cele kazi aj to ako sa dnesne vyrobky vyrabaju. Vysoka integracia, zla rozoberatlensot,...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

tvoja posledna veta to myslim vystihuje. ak vyrobca chce, moze komponenty navrhnut tak aby sa opravovali rozumne. kedysi to tak dokonca byvalo... :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Lenze vyrobcu zavezuje casto legislativa a ine veci a samozrejme cena. Ak to spravi lahko rozoberatelne, predrazuje sa to na vyrobe a zakaznik riesi cenu casto na prvom mieste.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A co tak 15 rokov alebo rovno aby mali podporu navzdy
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Keď je hw ale šunka, tak ...

Problém je aj s recykláciou odpadu ..., treba proste pohnúť riťou.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

palec hore, alebo podla jednej uz zastaranej sluzby: +1
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Super nápad!
Predstavte si, keby desktopy a notebooky dostávali aktualizácie iba 2 alebo 3 roky!
Tento príspevok píšem na 8 rokov starom desktope!
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

To by bolo sveta žiť!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Napriklad taky Windows 11, ktory odpisal stale rozumne vykonne procesory?
Apple to pre zmenu pretocil to opacneho extremu, ked iPhone 6s dostane iOS 15, co z toho, ze uz bol v poslednych dvoch ediciach pomerne nepouzitelny..
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Windows 10 vysiel v 2015 a bude podporovany do 2025. To nie je az tak malo.
A Windows 11 pravdepodobne pojde manualne nainstalovat aj na starsi HW.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tak manualne ide aktualizovat aj Android - komisii asi ide o tu automatiku :)
A teda nezalezi, kedy vysiel, ale co podporuje. 7.generacia Intelu vysla 2017, takze v novych notebookoch bola bezne este 2018-2019 - cize nakoniec kratsia podpora ako u toho 6S..
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

No to by som rad videl, ako na taky LG Optimus L9 nahodis novsi android :) Parametrami vyhovuje aj novsim Android verziam, ale nemas sancu ho tam naladovat...

Odpovedať Hodnotiť:
 

Na druhu generaciu by to ist mohlo:
After a very long time, the official build of the Lineage OS 17.1 is available for LG Optimus L9 LG-P760 u2

Prva generacia mala 4GB internej pamati a dvojjadrovy 1GHz procesor - na to ti fakt nikto nic optimalizovat nebude, bohuzial..
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Neviem co je to za verziu ktoru ty pises, ale pokial je to Optimus L9 II, tak ten ma dost rozdielny hardware oproti prvej verzii P760.

P760 original L9: TI OMAP 4430, Dual-core 1.0 GHz Cortex-A9, PowerVR SGX540

Verzia L9 II: Qualcomm 8230 Snapdragon 400, Dual-core 1.4 GHz Cortex-A7, Adreno 305.

Ak sa nemylim, problem prvej verzie bol hlavne v licencnych poplatkoch TI, preto presli na Qualcomm. :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo ja viem. Môj telefón bude mať o dva týždne 7 rokov. Moc by mi to nepomohlo ani v Nemecku.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Možno by pre boj s dôsledkami vlastného zákona o dvojročnej záručnej dobe bolo vhodné zvoliť typ zbrane s priekazne menším spätným rázom.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Dlhsia podpora zvysi ceny. Najlacnejsi telefon bude stat 400 Euro a bude mat 8 GB RAM, aby na tom bezal aj Android 16. Telefon aj tak nebude plne funkcny kvoli GPU, ktore napr. nebude schopne dekodovat najnovsie video kodeky ako AV1.
To urcite vymyslel Apple alebo Samsung.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Minimálne nároky Androidu na RAM sú viac menej stále rovnaké. O aplikáciach zo storu sa to ale povedať nedá.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

No to určite.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja byť úradníkom tak prikážem cenu telefónov max 100 eur za top model aby si to mohol dovoliť aj chudák. Doživotné aktualizácie a opravy zdarma samozrejme.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Rožky po jednom cente, ale dobré rožky čerstvé z pekárne nie tie mrazené dopekané s vráskami. A stíhačky F35 namiesto F16.

Vysvetlím:
Existujú početné scenáre, kedy sa štyri stíhačky F-35 stretli so štyrmi F-16 v simulovaných bojových scenároch a F-35 vyhrali každé stretnutie, vďaka senzorom, zbraniam a technológiu stealh. Dobrý úradník vie že správne rozhodnutie ušetrí úplne-najbežnejším ľudiakom centy a zachráni im životy holé.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Akoze naco nahradne diely a updaty, ked za vymenu baterie zaplatim v servise 35 euri len aby ma stryko sam mal nonstop online. Ekonomicky sa to oplati len snobom na 1000+ strojoch, nie na 200 eur fonoch...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Mohli by este nieco poriesit so zabudovanymi bateriami v mobiloch, idalne to zakazat aby si ich pouzivatel vedel vymenit sam.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

7 rokov je zbytocne vela ale take 4 roky (2 roky android + 2 roky bezpecnostne aktualizacie) by bolo fajn.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No neveriiiiim, ze pani kritizujuci vychodne zmyslanie nam idu teraz hovorit nieco nove, co uz davno vieme a este nam aj otupili mladez, ktora si mysli, ze je to cool novinka
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Dobrá práca EÚ.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A na kerú onú sú telefónu aktualizácie??
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ak chcu v EÚ skutočne znížiť počty vyhodenych výrobkov, mali by sa pozrieť na ceny náhradných dielov.
Nie je predsa nijako obhajitelne, ak suma za set kompletný náhradných dielov na spotrebič je desaťnásobná oproti novému spotrebiču.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale je - v prvom rade, mozes mat komponenty za dumpingove ceny, realne vyrobne naklady mozu byt casto vyssie ako trhova cena novych produktov v obchode. Potom sa ten rozdiel dohana prave drahymi dielmi - v automotive bezna prax, verim ze aj inde. Druha vec sklad - skladove miesto nieco stoji a sklad nie je nafukovaci. Akykolvek material na sklade su mrtve prachy ak sa netoci. Co je len jeden problem. Hned druhy je dan. AK mas material, co sa nepohol urcite obdobie zaplatis zan dan, co zodpoveda aj tvoju nepolozenu otazku, preco sa dnes na sklad vyraba minimalne. Takze leziaky ti nielen likviditu umrtvili, ale naviac to generuje stratu pri daniach. Tretia vec s tym suvisiaca - priestor a rezie pre chod vyrobnych zariadeni na starsie diely. Znovu vyrobny priestor nie je nafukovaci a staru linku musis tiez nejako udrziavat pri zivote. A to vsetko zvysuje potom realne naklady ND a komplexne fungovanie tychto faktorov sposobuje, ze nahradny diel je drahsi resp jeho cena tvori znacne % noveho dielu/vyrobku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nerozumiem tým daniam... Prečo by mal za nepohyb tovaru platiť niekomu nejakú daň??
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

pretoze tak je nastaveny system? spytaj sa uctovnicky a na logistike ako a preco.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nerozumiem, ak sa nepredali, nechápem...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

To co hovoris nedava zmysel. Nik z toho ze mas na sklade tovar neplati dan, dan sa plati az ked tovar predas. to ze straca na hodnote tym ze je na sklade je zas ina vec.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Skladove zasoby ti priamo ovplyvnuju vysku dane - na to si mozes najst paragrafov do aleluja. Ako vravim, ja nie som uctovnik, ale matros objednavam a ekonomicke nas pred uctovnou uzavierkou vzdy buzeruje, preco nam tam nieco lezi bez pohybu povedzme rok. V takom pripade sa to danovo zlikviduje tak, ze lacne polozky a bizuteria co sa toci v obrovskych mnozstvach sa rozpusti pausalne na zakazky a co je drahe, tak sa fiktivne odpise na velke zakazky, kde sa to strati. AK sa to neda, tak sa to nejakymi moznostami zlikviduje a je to prec nie len zo systemu ale fyzicky to v sklade nenajdes. Jediny dovod, preco sa to tak robi je, ze je to realne drahsie to tam drzat ako vyhodit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veľmi by som ocenil keby do toho zahrnuli aj Operačné systémy na 10 rokov. Aspoň niektoré vydania. Nie z dôvodu ceny OS ale z dôvodu ceny aplikácií.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár