|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
smrt linuxu a open soros
Od: zaba na prameni
|
Pridané:
7.4.2021 0:10
"Po nástupe nového vedenia mesta v roku 2014 sa ale mesto zase rozhodlo pre návrat k Windows, ďalším riešeniam Microsoftu a iným proprietárnym riešeniam."
A takto to dopadne vzdy. Najprv si myslia jee prejdime na Linux a open soros vlastne source a vsetko bude ruzove. No velmi rychlo zistia ze urobili chybu a budu robit vsetko preto aby sa vratili naspat pretoze pod Lunexom a s open sorosovymi nastrojmi sa neda pracovat uz aj v Mnichove to pochopili len niektori si tu myslia ze aki su kul a unikatny ze maju Linux ale su to len mudrosraci s komplexom menejcennosti ktori musia byt za kazdu cenu iny ale v skutocnoti su ostatnym len na smiech
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: XMen
|
Pridané:
7.4.2021 3:21
Som unikatny. Pouzivam ten tvoj lunex vyhradne uz 12 rokov. Zatial mi prop. sw nechybal.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: huanggg
|
Pridané:
7.4.2021 4:28
Photoshop - nechapem ked uz existuje Photopea online celkom slusna nahrada, preco nenakodia nieco pouzitelne aj na linux - gimp uz viac nahovno ani nemoze byt, UI katastrofa, okrem toho je primarne urceny na vektorovu grafiku, Krita je super, ale skor pre animatorov.
PDF editor - ak ste niekedy skusili super vymozenosti foxit advanced pdf editor, tak k tomu naozaj neexistuje alternativa, jedine teraz master pdf ci ja sa to vola, ale tiez nie je opensource
Office - kazdy ma dake minusy - treba si uvedomit, ze clovek bezne dostava mailom wordovske dokumenty, cize hlavne ocakavam ze tieto to zobrazia spravne, ale vdaka tomu ze ms serie na standardy je to casto rozbite/chybaju rovnice to plati pre vsetky Libre, OpenOffice, OnlyOffice, Abiword, najviac sa mi pacilo WPS, ale to zas neni open source....nehovoriac o tom, ze výkon excelu 2003 nedosahuje asi ziadny (grafické spracovanie tisícky dát napr)
ABBYY - ocr ma vobec daku <b>pouzitelnu</b> alternativu ?
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od reg.: wradgio
|
Pridané:
7.4.2021 7:12
GIMP je určený primárne na vektorovú grafiku? A na čo je potom určený Inkscape?
PDF editor - a skúsil si Preview v MacOS? To je báseň tam robiť s PDF.
Office - to je stará pesnička, ono sa to rozbíja aj medzi verziami Office.
A tak ďalej ...
Stačilo napísať, že si si zvykol na nejaké nástroje a nechce sa ti už učiť nič nové. Chápeme, že to niektoré typy ľudí štípe, preto sa všetci snažíme na takých zarábať. :)
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: Babrák O´Bama
|
Pridané:
7.4.2021 8:31
Fajn bezplatná náhrada office je Google Docs, navyše pekné, prehľadné UI.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: loki328
|
Pridané:
7.4.2021 15:56
V tom ze GIMP je vektorovy editor sa hing samozrejme myli. Ale...
>> Stačilo napísať, že si si zvykol na nejaké nástroje a nechce sa ti už učiť nič nové.
Ludia su konzervativni (cim starsi tym viac) neradi si zvykaju na nieco nove, neradi robia s UI ktore v nich vyvolava odpor, uz len svojim vzhladom, ucenie stoji cas a cas su peniaze, na mesacne predplatne PS si dobry grafik ci fotograf zarobi za 1 - 2 hodiny. A okrem toho ked nejaku aplikaciu pouzivas 10ky rokov tak v nej budes radovo efektivnejsi, ako ked sa kazdu chvilu ucis nejaky polofunkcny balast. Potom toho vies vela, ale vzdy iba na urovni beginner. Preto mainstream nikdy neprejde na GIMP, okrem zalostnej kvality toho sw, je dalsim problemom jeho ovladanie, nehovoriac o technologickej zaostalosti za PS a Afinitty Photo.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: loki328
|
Pridané:
7.4.2021 15:56
Keby si autori gimpu zobrali priklad od autorov Blenderu zaplatili si nejakych grafikov a odbornikov na UX tak by mali vacsiu sancu prerazit, aspon medzi zaciatocnikmi a "domacimi" grafikmi, v porfesionalnej sfere sa uz kombo PS a IS nahradi len tazko. Kazdopadne open source blenderu sa vdaka prehladnemu user friendly UI podarilo prerazit v 3Dcku, takze kde je vola tam je cesta.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: Berg
|
Pridané:
7.4.2021 22:00
Presne, Gimp je totálny bordel. Keď som začínal s nejakým Corel Draw/Photopaint 8, tak som za nejaké 2-3 týždne vedel plnohodnotne používať všetky základné funkcie.
To isté ľudia, ktorí začínali s PS.
O tom, že Gimp robia retardi, viem už pár rokov, kedy mal každý panel nezávislé okno, a nedali sa locknúť k hlavnému panelu a alt+tab schovával a dával do popredia panely, nie aplikáciu.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: ________________________
|
Pridané:
7.4.2021 16:04
blender ma tiez zvlastne ovladanie a ejha ake efektivne
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: __________________
|
Pridané:
7.4.2021 13:00
ono aj slovensko produkuje mnozstvo it-akov, ale tak ako v pripade humanitnych vied to akosi nie je vidiet ... skor to vyzera opacne, cim viac humanitarov tym viac "hier" typu reality_show ... divne
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
9.4.2021 9:56
Nie je vidiet, pretoze chodia klikat webformy do blizkej EU cudziny, alebo kodit poriadne veci do ameriky.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: petersee
|
Pridané:
7.4.2021 20:17
Prečo nie je PS na Linux - o tom sa vedú diskusie na fórach adobe.com už dlhé roky.
Prečo MS nerešpektuje štandardy - aj o tom sa vedú diskusie už dlhé roky. Logika hovorí, že len preto, aby sa nedali otvoriť v niečom inom ako v MO.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
9.4.2021 2:18
Akurat, ze 200€ nie je na domace zuvanie. Cenu zrejme nasadzuju podla ceny sekretarky na mesiac. Miesto pre konkurenciu. Pozeral som sa po Recognite, poslednu cenu som videl v CZK na urovni 600€ z roku 2000 a posledne zaradenie v cenniku datacompSK v 2018. Mne osobne zatial staci 5 abbbysonline a 300 (30*24h*10 dokumentov) ina webova sluzba mesacne, ale pre istotu som teraz aj pre teba pohkadal a nasiel som https://www.idnes.cz/ technet/software/ prevod-textu-z-obrazku-a- fotografie.A180322_153139_software_dvr
A tam citaj aj diskusiu.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: náhodný okolidúci
|
Pridané:
9.4.2021 18:34
>ABBYY - ocr ma vobec daku <b>pouzitelnu</b> alternativu ?
Asi sa niečo nájde, napr. Tesseract OCR a napríklad aj nejaký fron-tend k nemu je - GImageReader.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
8.4.2021 21:49
----------- ----------- -----------
kuratenko ty asi nepoznas rozdiel medzi jednym ferkom doma a korporatnou/podnikovou sferou ze?
ferko si moze doma preinstalovavat pocitace kazdy mesiac, dokonca aj menit celu platformu, co v korporatnej/podnikovej sfere nie je mozne ani na strane klientov, ani na strane serverov a systemov
----------- ----------- -----------
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: chobotnica
|
Pridané:
7.4.2021 11:23
Linux alebo Windows...
chlapci nebudte smiešni
budúcnosť je cloud. a potom je jedno či linux alebo windows.
Microsoft tomu rozumie, preto doji na Azure.
A linux mu v tom pomaha.
Všetci ste teraz už spokojní dúfam.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: Hamster
|
Pridané:
7.4.2021 12:05
Cloud ako Van Claude...
Ale oS budeš potrebovať ešte najbližšie roky, kým niekto nevymyslí OS naťahovaný z toho "cloudu" resp. inú univerzálnu pakovinu. Napr. OS v CPU.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: náhodný okolidúci
|
Pridané:
9.4.2021 18:44
OS v CPU už existuje, dokonca je dosť bežný. Kedy sa začne používať ako primárny OS je otázne, možno sa dočkáme aj toho. Jedná sa o Minix v Inteláckych ME. A zrejme aj v iných CISC-och niečo bude.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: Mikelin
|
Pridané:
7.4.2021 12:10
Netrep.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: chobotnica
|
Pridané:
7.4.2021 13:41
aplikácie pre masy sú už v cloude.
Stačí aby sa štát a jeho e-biznis zameral na webappky.
Migrovať mestský / štátny aparát na Linux a potom platiť nedostatkových a preto predražených Linux adminov, je sprostosť.
Cloud a centralizovaná správa nahradí 1 : 50 lokálnych adminov a je vystarané.
A linuxáci nebudú mať čo žrať ..
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: __________________
|
Pridané:
7.4.2021 15:32
nefabuluj
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: ziacik
|
Pridané:
7.4.2021 23:24
ano .. vsetko v cloude .. a potom staci taky vypadok ako malo vcera upc .. alebo niektory provider nieco zablokuje a trumpove ucty .. alebo niekto zablokuje providera ako zrusili dotcoma .. a vsetky apky v cloude budu tak na dve veci ..
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
7.4.2021 11:40
V skutocnosti su ostatnym na smiech ludia, ktori nedocitaju clanok do konca.
Pre teba CTRL+C a CTRL+V co ti uslo:
Po ďalšej výmene vedenia mesta v minulom roku mesto opäť avizovalo plán vrátiť sa k nasadzovaniu open source softvéru.
Mozes byt este horsi pripad - ak si to aj precital ale rozhodol si sa to ignorovat, lebo sa to nehodi to tvojho sveta.
Uplne najhorsi pripad su ludia, ktori sice precitali ale neporozumeli. Napriklad to, ze vobec neslo o chyby, technicke problemy, Sorosov a podobne. Treba citat s porozumenim. Drzim ti palce.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: zaba na prameni
|
Pridané:
7.4.2021 12:23
neeee vobec neslo o technicke chyby to ten zly Microsoft ich DONUTIL prejst na Windows boze takymito dristami sa krm ty sam
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: nfghf
|
Pridané:
7.4.2021 15:06
nedonutil, ale spravne motivoval $$$
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
9.4.2021 9:52
Argumentovali vyššími nákladmi na správu linuxu. Bol o tom aj článok na tomto webe. Bol som velmi smutný vtedy.
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: Qqweoirui
|
Pridané:
7.4.2021 12:14
Prajem ti, aby si jedného dňa tento svoj ťažký boj vyhral. Bude to užitočne vynaložená námaha a čas, a budeš sa konečne po rokoch môcť venovať veciam, ktorým sa venujú bežní ľudia (životu).
// Sarcasm off
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: ____________________
|
Pridané:
7.4.2021 12:44
ak mesto fungovalo x-rokov tak to az taky problem asi nebol, to skor s udavacmi
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
9.4.2021 9:54
Čo udali vedeniu mesta, že sa s tým pomaly robí a treba viac adminov?
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: ___________________
|
Pridané:
9.4.2021 19:51
udaju ta tym co maju prachy, za hocico,ziadne IT
|
|
Re: smrt linuxu a open soros
Od: 33JKL33
|
Pridané:
10.4.2021 10:01
Články treba čítať pozorne, treba ich čítať celé a treba aj porozumieť čítanému textu. Vracajú sa späť k open source.
Teraz si ostatným len na smiech. Ty jebo.
|
|
samosprávy
Od: asdf1234
|
Pridané:
7.4.2021 2:15
Noze mi povedz co z toho co pouziva samospráva by nemohlo bezat v prehliadaci? Potom by uz bolo jedno kto ma aky OS na svojom pocitaci, a ci je to open source alebo nie...
|
|
Re: samosprávy
Od: XMen
|
Pridané:
7.4.2021 3:23
Vsetko uz bezi v prehliadaci alebo je na to mobilna apka. Vcitane libreoffice.
|
|
Re: samosprávy
Od: huanggg
|
Pridané:
7.4.2021 4:55
nj az natu zufalu rychlost, tak ako google office - velmi pekne spravene, ale kym to nacita cokolvek, tak ma aj prejde chut vidiet dany dokument
|
|
Re: samosprávy
Od: ripley
|
Pridané:
7.4.2021 7:15
Aj keby to bol dokument o Janke H.?
|
|
Re: samosprávy
Od: tvojtatko
|
Pridané:
7.4.2021 15:17
to robia tí lacnejší developeri v google.
za 150K$ v SF sa predsa nebudu trhať
|
|
Re: samosprávy
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
9.4.2021 9:50
Tvoje údajné "cokolvek" ma 150 strán textu, ale 65537 buniek tabulky?
Lebo moje čokoľvek má 40 strán textu a 10 listov síce nie veľa buniek, ale v pohode.
Problím máš skôr vtedy, keď máš pernamentne vyžratý procesor iným tabom vo firefoxe, alebo ak si na chrome, tak iným tabom v druhom otvorenom prehiadači - vo firefoxe.
|
|
ničivý prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
7.4.2021 6:36
Noze mi povedz ci vynuteny kolektivny prechod na open source vobec spada pod filozofiu open source alebo nie. Lebo priklady priekazne tiahnu.
|
|
Re: ničivý prakticizmus
Od: __________________________
|
Pridané:
7.4.2021 15:44
to napis ktory sukromnik zveri svoje data inemu sukromnikovi :-)
|
|
Re: ničivý prakticizmus
Od: Janko Zygelitki.
|
Pridané:
7.4.2021 17:39
Ktorýkoľvek, ak sa nebojí konkurencie v podpore a integrácie.
|
|
Re: ničivý prakticizmus
Od: _____________________
|
Pridané:
7.4.2021 18:02
firemne data asi nie, nakolko pojde o know-how ... a o to ide, kolko uz bolo unikov dat, preto vstupy/vystupy musia byt transparentne a ich implementacia je uz na konkurencieschopnosti
|
|
ničivý prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
7.4.2021 2:53
Bežný človek síce pri aplikácii uvoľňovača svalstva po zvieračoch nepožaduje odôvodnenie potreby výnimky, ale ktovie, možno raz niektorý priekazne trpezlivo vypíše formulár.
|
|
V minulosti som bol v Mnichove.
Od: Elektrikar
|
Pridané:
7.4.2021 7:56
Ked som bol naposledy v Mnichove tak tam na plagatoch hladali Baadera a Meinhofovu ako na divokom zapade. Ale to uz bolo davno, vtedy este nepouzivali linux.
|
|
1906, Peoria, Call the Juarez Piono, poco!
Od: Lyška - disco-plažamare Povrčani
|
Pridané:
7.4.2021 14:32
Wanted
Dead or Alive
Wild West EAST, 1975 - 77 - 1988
|
|
Re: V minulosti som bol v Mnichove.
Od: Kexsica - Haski - Mikeš
|
Pridané:
7.4.2021 14:34
..a ted, dnes tam hladajú Ismaila, Ahmeda, a muhammeda
|
|
Re: V minulosti som bol v Mnichove.
Od: ________________
|
Pridané:
7.4.2021 15:54
to mas od "zelenych" zo sme?
|
|
opensourco
Od: open
|
Pridané:
7.4.2021 8:22
Čo to je toten open source? To je aj iphone?
|
|
Re: opensourco
Od reg.: Zelo_005
|
Pridané:
7.4.2021 9:02
Oupen sors otvara tretiu cakru vedomia. iPhone ju zatvara.
|
|
Bezpečnosť
Od: FRANTO123
|
Pridané:
7.4.2021 9:35
Ako je to z bezpečnosťou open source programov?
Ručí "výrobca" týchto programov za aktualizácie ?
|
|
Re: Bezpečnosť
Od: sensei-san
|
Pridané:
7.4.2021 10:33
Žiaden výrobca programov za nič neručí. Open alebo nie, to je fuk.
|
|
Re: Bezpečnosť
Od: Hamster
|
Pridané:
7.4.2021 11:18
Dnes nie. Keď mal jednoduchý kód pár byte, dalo sa ručiť po spoľahlivosť CPU či ďalších obvodov.
|
|
Re: Bezpečnosť
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
7.4.2021 11:42
Kym platis, tak ruci. Ako vsade.
|
|
Re: Bezpečnosť
Od: piko-piko-man
|
Pridané:
9.4.2021 8:34
Ručí za dostupnosť riešenia, nie za to, čo si s tým dojebeš.
To jest - server Ti pôjde, služby Ti pôjdu, ale za to, že Ti nejaký Yoda namiesto rtfm nenapíše rm -rf, tak za to sa Ti nikto nezaručí.
|
|
Bezna usadlost.
Od: Elektrikar
|
Pridané:
7.4.2021 9:49
Dortmund nie je velke mesto. V Indii a Cine su take okresne mesta vsade. To je nic. Aj Berlin je vacsi.
|
|
Re: Bezna usadlost.
Od: Vkt
|
Pridané:
7.4.2021 10:09
Hej, taký menší Poltár
|
|
Re: Bezna usadlost.
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
7.4.2021 11:54
Niekedy velkost nie je dolezita.
Obyvateľstvo = 580.444 k 31.12.2010, deviate v poradi v Nemecku. Je sucastou metropolitneho regionu Porynie, s cca 11 milionmi obyvatelov a a je povazovane za administrativne, obchodne a kulturne centrum.
Mesto sa z priemyselnej metropoly vyvinulo na jedno z najvýznamnejších miest v oblasti služieb a technológií, ktoré je známe poisťovníctvom a maloobchodom. Ďalšie nové firmy a pobočky tu vznikajú hlavne v oblasti logistiky, informačnej techniky a techniky mikrosystémov. S približne 53 500 študentmi na šiestich univerzitách a 19 ďalších vedeckých inštitúcií, je Dortmund jedným z desiatich najväčších univerzitných miest v Nemecku a teda dôležitým miestom pre vedu a špičkové technológie.
|
|
harakiri
Od: Hamster
|
Pridané:
7.4.2021 10:09
No už vidím ako im to nepôjde a veľmi rýchlo "narazia".
Už vidím aj to "nadšenie" ľudí, tie problémy a neznalosť prostredia a podobne.
|
|
Re: harakiri
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
7.4.2021 11:46
Ano, neznalost je jasne viditelna.
Aj sirka obsahu a komplexnost argumentacie.
|
|
Re: harakiri
Od: Kooiow
|
Pridané:
7.4.2021 12:19
Toto možno do určitej miery platilo v roku 2014. Dnes jediné, čo bráni používaniu open source v štátnej správe, sú nejaké zastaralé windows-only based systémy. Všetky nové systémy pre štátnu správu dokonca aj na slovensku sa robia cross-platform, takže verím, že nemecko je schopné zastaralé systémy poslať do prdele.
|
|
Re: harakiri
Od: Hamster
|
Pridané:
7.4.2021 12:31
Hmm... Ani už neviem čo tam všakovakí úradníci používajú. Office a zdieľané tlačiarne určite, pdf súbory a ďalej?
|
|
Re: harakiri
Od: Štátny radodaj
|
Pridané:
8.4.2021 6:43
Na väčšinu vecí v štátnej správe stačí telnet a poznámkový blok. Šikovnejším ešte bonusovo WordPad. Top 0.5 percentil si zaslúži aj excel /na vyfarbovanie políčok v tabuľke/ a word /lebo wordart/.
|
|
Re: harakiri
Od: sensei-san
|
Pridané:
8.4.2021 6:53
Skús si pohľadať ako vyzerá územný plán napr. pre tvoje krajské mesto. Dokumentácia inžinierskych sietí a podobne.
|
|
Re: harakiri
Od: Zememerač
|
Pridané:
8.4.2021 19:24
Nič, čo by si nezvládol na písacom stroji.
A na tie obrázky v kľude stačí pauzák, lineár, uhelník a brko s kalámarom.
|
|
Re: harakiri
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
8.4.2021 19:54
Keby sa vsetko viedlo ako ma, nedali by sa brat EU fondy na asfaltove letiska. Nech sa Remisova nezasiva a potlaci to viac ako ti smeracki vsivaci rasi a pele.
|
|
Re: harakiri
Od: 33JKL33
|
Pridané:
10.4.2021 10:10
Remišová? Veď tá nedokáže rozumne odpovedať ani na triviálne otázky.
|
|
Re: harakiri
Od: petersee
|
Pridané:
7.4.2021 20:28
Ak to nepôjde tak hlavným dôvodom pravdepodobne nebude kompatibilita.
A former minister and three others have been handed jail sentences for corruption in Romania in a case linked to Microsoft software licenses.
bit.ly/2Oy2BVk
dsl.sk/article.php?article=18192
|
|
Kcel by som ta bívac
Od: Jatu
|
Pridané:
7.4.2021 13:19
A každé 4 roky používať iný systém a programy je určite motivujúce a paničky sa určite tešik.
Já som počul že tie najlacnejšie riešenia sú najdrachšé :-)
Ale nach sa zabavá čak na to majó.
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od: _____________________
|
Pridané:
7.4.2021 15:52
ak by eu zainvestovala len zlomok toho co plati sukromnikom, kopa penazi by ostala doma ... ma to pracovat s ISO a nie kto si co napise
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od: investor
|
Pridané:
8.4.2021 0:07
Ale EU samozrejme do Opensource investuje ( https://dopice.sk/pCb ) a aj ho používa ( https://dopice.sk/pCa ). Členské štáty majú od EU parlamentu odporučené FLOSS uprednostňovať pred proprietárnym SW.
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
9.4.2021 9:59
Hlavneže chcel odomna jeden v EU centrále pracujúci dorobiť niečo do Excelu!
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
9.4.2021 10:02
Plne súhlasím! Len kto to tým Europoslancom napíše? To isté, ako s Covidom - zadržať ho na hraniciach EU v karanténe spoločnými silami a peniazmi a vo vnútrozemí by bol pokoj. Aspoň, že tie takmer jednotné nabíjačky máme.
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od: _______________________
|
Pridané:
9.4.2021 20:15
teraz neviem, co sa neda popisat pomocou metalanguage/ht-x-ML atd/?
tusim u cad ziaden problem, velke firmy funguju ako fungovali, len office je problem ...
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
9.4.2021 22:13
Problém sú školy, ako písal zatvrdnutélepidlo! Ledva sa učiteľky naučili s Office a preúčať ich na Libbre Office?
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od: ______________________
|
Pridané:
10.4.2021 13:12
ani nie, v hrubom je to totizto jedno ... it je este stale dynamicka oblast ... problem je skor v iracionalite
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od: ine zariadenie
|
Pridané:
11.4.2021 7:31
A komu si tymto komentarom pomohol? Ja som aspoň nahuckal všetkých citatelov okrem teba, teda aspoň si to myslím.
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od: ______________________
|
Pridané:
11.4.2021 11:56
to si myslis ze mi slo o to zhanobit jednu stranu a druhu vyzdvihnut? kebyze som v puberte tak by som asi aj taky pristup bral
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od: ine zariadenie
|
Pridané:
11.4.2021 18:18
Srandu si robím na motivy CZ filmu. Ja cuckal deti na okoli, co po mne Excel chceli nainštalovať na Libre Office. Že im to v Exeli neslo dobre problem učiteľky. Takže su tam 2 problémy - konzervativizmus a strach na strane dieťaťa a aj učiteľky, ktorá o OS takmer nič nevie.
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od: ______________________
|
Pridané:
11.4.2021 12:04
pravdou ale je ze kapitalisti zvlast ti slovenski vyjebavaju
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od: petersee
|
Pridané:
7.4.2021 20:30
Takže radšej z našich daní zaplatiť pár desiatok miliónov eur za licencie MS ako deti učiť písať boldom, zarovnávať doľava a robiť obsah v open source.
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od: zatvrdnutélepidlo
|
Pridané:
8.4.2021 0:28
Nechápeš širšie súvislosti. Tie milióny za MS licencie nejdú len do USA, idú aj do Indie, Írska, aj zopár ľudí na Slovensku si zarobí na živobitie prekladom menu a šablón, aj teta v kancelárii nemusí meniť v životopise riadok o IT schopnostiach (práca s MS a IE). No a to najdôležitejšie na záver, učitelia by sa z tej zmeny nespamätali.
Keď štrajkovali za zvýšenie učiteľských platov, štrajkovalo 10% učiteľov. Keď žiak pošle domácu v ODF, a vyžaduje jej schválenie, na zadné sa postaví a úlohu neuzná 90% učiteľov. Skús im potom ešte ako čerešničku spomenúť, že ide o "formát elektronického dokumentu podľa platnej ISO normy" a sleduj, čo to spraví s výrazom ich očí.
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od: zatvrdnutélepidlo
|
Pridané:
8.4.2021 0:36
Prepáčte učitelia, som k vám zlý. Generalizujem a podceňujem vás. Veľa z Vás už komunikuje s deťmi len cez počítač. Nikto vás to neučil, naučili ste sa sami. Len tak ďalej.
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
8.4.2021 7:20
Norma zalozena na polici v kute?
Eu by zrejme mala tlacit na ich dodrziavanie. Ak by kazdy soft mal povinnost podporovat aj dokumenty podla normy a za nedodrzanie standardu pokuta, rychlo by sa standardy presadili.
Ked to islo pre nabijacky do mobilov...
|
|
Nie je to až také zlé, ako sa nám tu zdá! Do dôchodku sa dočkáme!
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
9.4.2021 10:25
Dalo by sa povedat, že na niečom zapracovali:
2018 Open source software for legislation drafting: What we are working on and why we need your feedback
https://lnk.sk/txye
2019 SMERNICA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2019/1024 z 20. júna 2019 o otvorených dátach a opakovanom použití informácií verejného sektora
https://lnk.sk/rgm2
2019 asi Open source software strategy 2020-2023
https://lnk.sk/fbds
2019 The Relationship Between Open Source Software and Standard Setting - abstrakt z pdf 3MB 150 strán obsahu.
https://lnk.sk/otdh
2020 European Parliament strongly recommends any software developed by and for the EU institutions to be made publicly available under Free and Open Source Software licence
https://lnk.sk/jnk2
Ja som to našiel, vy spravte rešerš. Ďakujem.
|
|
Re: Kcel by som ta bívac
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
9.4.2021 9:46
Treba najprv zavolat a potom ist osobne za tym ucitelom, nech neobtazuje tvoju penazenku.
|