|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zaujímavé
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 9:32
Nechce sa mi veriť, žeby tie LEDky mali tak verne zvládnuté farby. A zvlášť ak každá farba má iné vlastnosti jasu od pretekajúceho prúdu.
|
|
Re: zaujímavé
Od: oled-man
|
Pridané:
21.1.2021 9:57
To je na kalibrácii.
Tu ide o krajšie farby (kontrast a černejšia čierna) a de facto kurvítko (výpalené stavové riadky)...
|
|
Re: zaujímavé
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 10:08
A pixely sú tvorené z 3 či 4 oLED bodov?
|
|
Re: zaujímavé
Od: 31337
|
Pridané:
21.1.2021 10:24
Áno, väčšinou RGBW ale občas aj RGB
|
|
Re: zaujímavé
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 10:45
A myslel som aj na 2 zelené oLED
|
|
Re: zaujímavé
Od: heternik
|
Pridané:
21.1.2021 15:24
najvacsi problem je vo vypalovani, pri plnom jase po 4 mesiacoch vivitelne vypalenie v mieste priklad windows loga...vtoto povacujem za vec kvoli ktorej by som si nikdy nekupil TV ani notebook s OLED displejom
|
|
Re: zaujímavé
Od: Handrliak
|
Pridané:
22.1.2021 7:30
Vypalovanie bolo vidno aj na CRT monitoroch, najmä na čiernobielych či monochromatických.
|
|
Re: zaujímavé
Od reg.: VWV .
|
Pridané:
22.1.2021 13:36
A dokonca aj LCD si vedel vypalit.
Vedela by o tom rozpravat moja byvala sefka, ktora mala 24/7 zapnuty na monitore Windows ctl+alt+del "logon screen".
24/7 myslim doslova 24/7, kedze firemne monitory nie su moje a co nie je moje, k tomu sa spravam ako prasa a moze to svietit bez dovodu nonstop.
|
|
Re: zaujímavé
Od: McUH
|
Pridané:
21.1.2021 10:45
Problém ale je, že väčšinou je to taká mriežka, že susedné pixely niektoré subpixely zdieľajú. Takže môže byť povedzme RGB[W] ale na jeden pixel v priemere pripadajú iba dva subpixely (nie 3-4). Čiže porovnateľný LCD display (kde pixel obvykle nezdieľa subpixely) má obvykle ostrejší obraz, ale horší kontrast či farby.
|
|
Re: zaujímavé
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 10:46
To si dosť dobre neviem predstaviť ako to funguje...
|
|
Re: zaujímavé
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
21.1.2021 11:46
To je podľa mňa celkom podvod na spotrebiteľovi a malo by sa to udávať ako polovičné rozlíšenie.
|
|
Super Amoled
Od: qweasd
|
Pridané:
21.1.2021 10:18
Super Amoled je vypaleny za par rokov. To by som asi v monitore k PC nechcel, hlavne ak mam stale start na tom istom mieste. Neviem ako je na tom LG, asi podobne. LG pri lepsich TV posuva logo (napr. HBO), aby sa nevypalilo do displaya. Cas v smartfonoch sa tiez posuva pri always on display.
|
|
Re: Super Amoled
Od: 31337
|
Pridané:
21.1.2021 10:26
Posuvanie obrazu o par pixelov nie je problem implementovat ani na notasu.
OLED monitory pre PC existuju uz niekolko rokov a doteraz som nepocul nikoho sa stazovat na vypalene pixely. Nevravim, ze sa to nedeje, ale nie je to zdaleka tak obrovsky problém.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Robo10111
|
Pridané:
21.1.2021 10:33
Existuju ale v extremne malej miere. Ja to nerozumiem preco uz nieje trh plny 27" oled monitorov, ja na to cakam uz od mojho galaxy S5. Nechapem v com je hacik, kludne mi staci QHD 27" 60Hz monitor. Iste, nebude najlacnejsi ale ta zmena oproti IPS alebo VA bude giganticka.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 10:45
Prečo zrovna 27"? Aké by potom mali rozlíšenie?
|
|
Re: Super Amoled
Od: Tribald
|
Pridané:
21.1.2021 10:54
2560 x 1440
alebo 4k
|
|
Re: Super Amoled
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 10:57
4k je hlúposť to už radšej 8k
A na 27" je 2560x1440 trochu veľa, to potom nejak 29-30" by malo byť.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Tribald
|
Pridané:
21.1.2021 10:59
Nieje to veľa. Mám taký doma a je to úplne v pohode. Aj 4k by bolo v pohode.
|
|
Re: Super Amoled
Od: ...
|
Pridané:
21.1.2021 11:00
Ale netaraj. Na 27 je QHD uplne minimum.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 11:05
24" majú prijateľné rozlíšenie pri 16:9 oných 1920x1080 a z toho je na 27" 2560 veľa.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Tribald
|
Pridané:
21.1.2021 11:07
Nie nieje.
|
|
Re: Super Amoled
Od: ...
|
Pridané:
21.1.2021 11:20
A na to si ako prisiel? Subjektivne alebo teoretickym vypoctom? Pretoze do nizsieho rozlisenia nikto sudny pri 27 nepojde.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 14:18
Ak je na 24" 16:9 tých 1920x1080 tak akurát, tak podľa toho.
|
|
Re: Super Amoled
Od: heternik
|
Pridané:
21.1.2021 15:25
posuvanie pixelov ti pomoze velke hovno... vypali sa este vacsie miesto
|
|
Re: Super Amoled
Od: Fefko244
|
Pridané:
21.1.2021 16:37
1920x1080 na 24" vobec nieje tak akurat. Je to kockate ako svina... 4k je dobre tak na 21,5" pri 200% DPI nastaveni, vtedy mas vsetko primarane velke a zaroven ciste ostre fonty. Pri 27" uz potrebujes aspon 5k ako ma Apple na iMacu, 4k je priliz male na nativne rozlisenie a priliz velke na 200% DPI.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 18:21
Prosím? To fakt kecáš!
|
|
Re: Super Amoled
Od: Milf
|
Pridané:
21.1.2021 19:23
Kapitán buď už ticho. Trepeš blbosti
|
|
Re: Super Amoled
Od: Šofér
|
Pridané:
23.1.2021 19:02
Tak si zapni vyhladzovanie písma a netrep tu nezmysly.
|
|
Re: Super Amoled
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
21.1.2021 23:35
Na 27" je 1920x1080 tak kockaté, že desktop vyzerá ako Minecraft. WQHD je minimum.
1920x1080 je fajn tak pre 23". Vtedy máš 96 dpi, čo je presne to, na čo bol Windows a Linux navrhnutý pri @1X scale.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Kain
|
Pridané:
22.1.2021 1:17
Však o tom sa tu píše. Ak je to do 24", je to akurát, žiadne kocky, normálne oči nič také nemajú ako vidieť. Píše sa tu o tom, že v prepošte je tých 2560 na 27" moc.
|
|
Re: Super Amoled
Od: ...
|
Pridané:
22.1.2021 7:19
Nie nie je, pises to len ty.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Handrliak
|
Pridané:
22.1.2021 7:31
Ďalší jastrab, ani s lupou tie kocky nevidím, nie ešte zo vzdialenosti 50 cm, tu nejde ani tak o moje oči, ale o niečie vymýšlanie si.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Tribald
|
Pridané:
22.1.2021 7:51
Keby si aspoň nekecal kraviny. Aspoň vidno že máš oči v prdeli. 24 monitor v práci s FHD rozlíšením má raster jak sviňa je to krásne vidno. Daj si vyšetriť oči keď si slepý.
Či zasa sa riadiš svojim sprostým pravidlom nevidím (nepotrebujem ja) nevidí (nepotrebuje) nikto?
|
|
Re: Super Amoled
Od: Handrliak
|
Pridané:
22.1.2021 9:27
No ako povieš, Proste si vymýšlaš tam, kde to je nepodstatné.
Zasa sa neurážaj. Ja mám oči ešte celkom v poriadku a obraz je prirodzený a absolútne netreba vyššie rozlíšenie.
Tak ako mnohí trepete, že nad 16-20kHz nikto nič nepočuje...
|
|
Re: Super Amoled
Od: Tribald
|
Pridané:
22.1.2021 9:49
Jasné proste si vymýšlam. No daj ešte jeden.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Handrliak
|
Pridané:
22.1.2021 10:24
Už poznám ftípky len o korone.
https://lnk.sk/jvar
|
|
Re: Super Amoled
Od: Kepler
|
Pridané:
22.1.2021 18:34
Do akého nižšieho rozlíšenia? Však tu spomínal o dosť vyššie rozlíšenie a preto treba pri zachovaní veľkosti pixelu o kus natiahnuť aspoň uhlopriečku. A sme tam kde sme aj mali byť, či boli.
|
|
Re: Super Amoled
Od: ...
|
Pridané:
22.1.2021 19:33
Do nizsieho rozlisenia ako QHD
|
|
Re: Super Amoled
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
21.1.2021 11:47
Jaké veľa... ja by som aj na 32" bral 8K. 4K používam bez škálovania a je to tak akurát.
|
|
Re: Super Amoled
Od: piko-piko-man
|
Pridané:
22.1.2021 15:32
Na 43" sú 4K kocky tak veľké, že nevieš, či pozeráš dokument z 2. svetovej, alebo hráš Mein Kraft.
|
|
Re: Super Amoled
Od reg.: black3r
|
Pridané:
21.1.2021 20:00
prijatelne rozlisenie zavisi od toho z akej vzdialenosti pozeras na dany monitor (a aky mas dobry zrak samozrejme)..
pri beznych pozorovacich vzdialenostiach 70-80cm a zdravych ociach je prijatelne rozlisenie 110-120PPI. 24" 1920x1080 je 92 PPI tj. prilis malo (prijatelne je okolo 95cm), 27" 2560x1440 je 109PPI co je tak akurat...,
|
|
ach Bože!
Od: Kain
|
Pridané:
22.1.2021 1:19
Jaký tu máte všetci ostrozrak! Aspoň keby ste sa na mikroskopistov nehrali a nekecali.
|
|
Re: ach maniak
Od: Tribald
|
Pridané:
22.1.2021 6:07
Aspoň je vidno ako zasa trepeš.
|
|
Re: ach Bože!
Od: piko-piko-man
|
Pridané:
22.1.2021 8:14
Nebuď kokot. Oko vzorkuje 500-600 ppi.
Keby tak nebolo, tak nevidíš jednotlivé vlasy a chlpy na kokote.
|
|
Re: ach Bože!
Od: Handrliak
|
Pridané:
22.1.2021 9:29
A komu prosím Ťa. Ešte pre správnosť údajov mi napíš, koľko odtieňov šedej rozoznáš.
A to čo píšeš záleží aj od vzdialenosti a ďalších viacero obrazových faktorov, a aj tak si si to číslo proste vymyslel.
|
|
Re: ach Bože!
Od: piko-piko-man
|
Pridané:
22.1.2021 11:01
Vyšetrí ruku pred seba.
Vidíš chlpy na ruke?
Stiahni gate.
Vidíš chlpy na kokote?
Ak áno, mám pravdu.
Aj ja, aj Clark, Curcio, Blackwell...
|
|
Re: ach Bože!
Od: Handrliak
|
Pridané:
22.1.2021 11:21
A čo to má s tým?
Mne prišiel v mladosti celkom super obraz aj v telke. Ale to boli miliónnové kamery.
Taký Ein Kessel Buntes a pod pri kvalitnom signále a vhodnej telke.
|
|
Re: ach Bože!
Od: piko-piko-man
|
Pridané:
22.1.2021 12:21
Ze máš objektívne, merateľné kritériá - napr. rozlíšiteľnosť a dpi.
A subjektívne kritériá - obrázok b vyzerá lepšie ako a.
O 1. sa môžme baviť, 2. je strata času.
|
|
Re: ach Bože!
Od: Handrliak
|
Pridané:
22.1.2021 12:39
Ako si prosím Ťa ako mohol vôbec pozerať do CRT monitora? To sa Ti asi furt otváral nožík vo vačku, však?
O farebnom a vernejšom podaní farieb u CRT radšej ani nepíšem.
|
|
Re: ach Bože!
Od: piko-piko-man
|
Pridané:
22.1.2021 13:06
Rovnako ako som trtkal svoje ex.
V danej dobe som nič lepšie nemal.
|
|
Re: ach Bože!
Od: Handrliek
|
Pridané:
22.1.2021 13:20
A bolo to celkom v pohode a ani si nemusel na to prikúkať ako chuj, že či niekde uvidíš desatinu milimetra zúbok na niečom.
|
|
Re: ach Bože!
Od: piko-piko-man
|
Pridané:
22.1.2021 13:26
To ale neznamená, že teraz to nevie byť lepšie, krajšie, jemnejšie a presnejšie.
A o tom to celé je.
Zlepšiť veci, najlepšie ako je možné.
|
|
Re: ach Bože!
Od: Kepler
|
Pridané:
22.1.2021 18:26
Nezlepší, lebo oči a mozog sú na nejakej úrovni a hrať sa na psycho je dosť od veci.
A koľko teda tých odtieňov šedej vieš odlíšiť?
|
|
Re: ach Bože!
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
22.1.2021 19:41
To viem uplne presne z kina. 50.
|
|
Re: ach Bože!
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
23.1.2021 15:28
CRT mali super obraz náhodou aj farby, nulová odozva... Atď.
|
|
Re: ach Bože!
Od: Kempes
|
Pridané:
23.1.2021 18:20
S tou odozvou si to trochu prestrelil. Záležalo od luminoforu a elektroniky a stavu obrazovky
|
|
Re: Super Amoled
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
23.1.2021 14:51
Bude to trochu subjektivne, mne napríklad lepšie vyhovuje 1080 na 24'' ako 1440 na 27''. Problém bude zančný nárast rozlíšenia ale veľkosť displeja sa zvýšila len trochu. Pri 100% mierke je pre mňa text na 27'' momitore s 1440p príliš malý. Preto mám nastavenú mierku 100% aby to nevyzeralo zle ale stránky a dokumenty mám stále zväčšené na 150-200%, so zrakom nič nemám. Možno niekomu vyhovuje 100% mierka na 4K notebooku s 13'' displejom :D.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Robo10111
|
Pridané:
21.1.2021 12:06
Je to o ludoch, niekomu nevadi ani fullhd na 27", hracom napriklad. Ja mam 4K na 27" a je to pre mna idealne a vsetko je krasne ostre a ciste, ale tych 1440p by som zniesol aby bol panel OLED. a 32" kravu nechcem mat ku PC (mozno este ultrawide). Jedina moznost ako mat oled ku pc ako tak cenovo prijatelna je dnes 42" oled telka.
|
|
Re: Super Amoled
Od: ...
|
Pridané:
21.1.2021 12:45
Hovor iba za seba, 27FHD nevadi mozno hracom CSka co hraju este na TN paneloch a nahanaju kazde FPS. Akurat je to chujovina, pretoze skill si nekupis a HW ti sice trochu pomoct vie, ale kvoli tomu vsetko podriadit je kravina. Nehovorim tiez o ludoch co taketo monitory maju povedzme 5+ rokov. Ak ide dnes niekto kupovat 27 bo by blazon aby siel do FHD.
Das aj nejake parametre k tej OLED TV? Lebo cenovo prijatelne to byt moze, len by som chcel vidiet dalsie parametre.
|
|
Re: Super Amoled
Od: piko-piko-man
|
Pridané:
22.1.2021 16:07
LG CX si pozri, lebo gsync compatible.
|
|
Re: Super Amoled
Od: ...
|
Pridané:
21.1.2021 10:58
Lenze ten OLED ti musi poskytovat aj dalsie veci. odozva, frekvencia, gsync alebo freesync inak by vsetci robili aj tak kompromis s IPS panelmi, kde za nizsiu cenu maju aj dalsie veci, alebo priplatit tak 2-3nasobok u OLED. Na to sa vecsina vykasle.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Tribald
|
Pridané:
21.1.2021 11:01
LG má OLED telku so 120hz a gsync. Kludne môžu robiť také monitory.
|
|
Re: Super Amoled
Od: ...
|
Pridané:
21.1.2021 11:03
Netvrdim, ze nema, ale dovod preco toho nie je plny trh bude zrejme to, ze to zakaznik nezapalti a tudiz je zatial nerentabilne ist touto cestou.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Tribald
|
Pridané:
21.1.2021 11:03
Tak to je s každou novou technológiou.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 18:42
Alebo zbytočnou technológiou.
Sú čísla, ktoré sú ľudskému mozgu či očiam celkom ukradnuté.
|
|
Re: Super Amoled
Od: ...
|
Pridané:
21.1.2021 23:09
maniak, ser uz na to. Zase si za vola.
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
21.1.2021 11:12
Podstatné je predovšetkým, že zákazník môže profitovať z každého produktu, ktorý si priekazne nakoniec nezapalti.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Robo10111
|
Pridané:
21.1.2021 12:08
apple stojan stoji 999$ a to je rentabilne? Ludia by za oledy normalnych velkosti zaplatili, ver tomu, fakt neviem kde je problem, samsung robi tablety s oled 12" a potom az 43" telky, ako to ze nieco medzi nieje.
|
|
Re: Super Amoled
Od: Lenz
|
Pridané:
22.1.2021 13:32
Na monitore nabehas viac hodin ako na tv. Na mobile je to jedno ten je moralne zastaraly este predtym nez mu skonci zaruka.
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
21.1.2021 10:19
V tom master pláne dosahovania kráľovstva nebeského tu na zemi cez pokoru a zbožnosť aspoň priekazne kvartálne nemenia termíny.
|
|
ľudia by najprv museli sami chcieť, vnucovať nikomu nič nebudú. Žiadne termíny nikdy neboli
Od reg.: drobec255
|
Pridané:
21.1.2021 11:14
Plán je dobrý, treba začať u seba a každý sám. Dá sa to aj bez master teologického vzdelania, nie je to žiadna HARD theory science. My strašne zložito uvažujeme, a pritom to je veľmi jednoduché, návody sú. Všade, musíš selectovat čo bude súčasťou tvojho života. Láska, pozivita aj cez dennodenné utrpenie, ktoré nám ma symbolom trpiaceho ukrižovaného Ježiša Krista pripomínať, že ak v tvojom živote idú veci až príliš perfektne niečo nie je v poriadku. Aj lietadlo rýchlejšie vzlietne proti vetru, pretože má silnejši vztlak do rotoru. Po vetre sa vzletová dráha predlžuje, tak to je aj so životom, ak sa ti všetci "klaňajú" nikdy sa nevycibríš. Je úplne v poriadku, že sa medzi sebou priečime, to nás posúva navzájom. HLAVNE sa nemstiť, nastaviť aj druhé líco. Je to veľmi jednoduché.
|
|
Re: ľudia by najprv museli sami chcieť, vnucovať nikomu nič nebudú. Žiadne termíny nikdy neboli
Od: ___________________
|
Pridané:
21.1.2021 14:10
vas to vydrbavanie evidentne bavi
|
|
Re: ľudia by najprv museli sami chcieť, vnucovať nikomu nič nebudú. Žiadne termíny nikdy neboli
Od reg.: drobec255
|
Pridané:
21.1.2021 14:44
uráža nás, počkáme si po škole.
#KedSiZakryjem1OkoVysvetlimeSiToMedziTromaOcami
|
|
ultraumiernený pacifizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
21.1.2021 16:02
Netreba si to vôbec všímať. Jednoducho kto kvôli nedostatku či už intelektu alebo faktických znalostí nemá nič k téme, tak v diskusii priekazne len troluje.
|
|
Re: ultraumiernený pacifizmus
Od: ______________________
|
Pridané:
21.1.2021 16:12
ze su tie temy akosi stale rovnake nevadi
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
21.1.2021 18:35
Ony su take, aby ani jedneho priekazne moc netrebalo.
|
|
Re: ultraumiernený pacifizmus
Od: Lenz
|
Pridané:
22.1.2021 13:48
Prvy koment co od teba citam a ma aj na prvy pohlad hlavu aj patu.
|
|
Re: ľudia by najprv museli sami chcieť, vnucovať nikomu nič nebudú. Žiadne termíny nikdy neboli
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
21.1.2021 16:29
Som z toho diania nejaky flustrovany. Ak je niekde nastavene lico sem s nim. Len aby potom nemala pracu zubkova vila ....
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
21.1.2021 16:56
Ďalší odborník...zubkova vila je na L1 supporte, kde sa riesia priekazne len vypadnute.
|
|
ultraradikalny wikipedizmus
Od reg.: drobec255
|
Pridané:
21.1.2021 17:06
Tak aj pre stratené ovečky vytvorili dôvod dvíhať hlavu hore na tú vec, ktorá kariérne nechce postúpiť na neutrónovú hviezdu, pretože sa jej páči pracovná pozícia, ktorú vykonáva a napĺňa ju. Hrá sa s nami na schovávačku potvora jedna a každý deň. Ale my sme nato prišli... "A predsa sa točí!!".
Zase netreba dvíhať hlavu hore tým spôsobom, že nosné dierky budú ako nasávanie chladenia motora Chevrolet Camaro - pod uhol 180 stupňov, a nemyslím Celzia.
|
|
Re: ultraradikalny wikipedizmus
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
21.1.2021 17:19
To o tom toceni uz niekto netvrdil? Ak sa to ale zoberie zo sirsia a sme sa o tom prave docitali, mohli sme z pohladu vlastneho sucna na to prist. Takze prehlasenie v zavere diplomovej prace je pravne ciste.
|
|
Re: ľudia by najprv museli sami chcieť, vnucovať nikomu nič nebudú. Žiadne termíny nikdy neboli
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
23.1.2021 15:43
Pekne napísané, kiež by každý mal takú skromnosť a pokoru.
|
|
16:9 display
Od: mixal111
|
Pridané:
21.1.2021 10:46
Hlavne aby sme sa uz zbavili 16:9 v notebookoch.
|
|
Re: 16:9 display
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 10:50
A aké by si chcel? O niečo vhodnejší pomer strán je 16:10 monitorov.
|
|
Re: 16:9 display
Od: ziacik
|
Pridané:
21.1.2021 13:02
tak aspon 16:10, ale pri rozmeroch ntb (a minimalnej nevyuzitelnej plochy, lebo panty/konektory/..) by v pohode mohli davat aj display 3:2
|
|
Re: 16:9 display
Od: mixal111
|
Pridané:
21.1.2021 13:29
16:10 alebo 3:2 su ovela vhodnejsie na vsetko okrem filmov :)
|
|
Re: 16:9 display
Od reg.: viperman
|
Pridané:
21.1.2021 20:10
ale na origo filmy treba 21:9 :) ale taky notebook asi este nikdo nevyrobil ? alebo ich bude asi minimum
|
|
Re: 16:9 display
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 20:25
A kvôli filmom si kto kupuje PC, notebôčik či len monitor?
Mám úplne minimum filmov, ak vôbec nejaký, čo by mal priblblý pomer 2,35 alebo niečo podobné. Na prácu ak už, tak 16:10 + nejaký odkladací monitor pre rôzne nástroje.
|
|
Re: 16:9 display
Od: grepfruit
|
Pridané:
21.1.2021 21:12
Naco je dobre sa zbavovat 1,777777777777778 ?
|
|
Samsung pwm
Od: Rsxbx
|
Pridané:
21.1.2021 12:22
Ak budu nat pwm 250Hz ako ostane oled od samsungu tak dakujem, neprosim. A to nehovorim o vypalenej obrazovke zo statickeho obsahu. Telefon po dvoch rokoch vymenim, ntb my zvycajne vydrzi dlhsie
|
|
Re: Samsung pwm
Od: ziacik
|
Pridané:
21.1.2021 13:06
clanok je o OLED .. tak ako si sa dostal k PWM ?!?
|
|
Re: Samsung pwm
Od: Rsxbx
|
Pridané:
21.1.2021 13:47
Oled pouziva pwm. Mozno okrem lg oled v telkach.
|
|
Re: Samsung pwm
Od reg.: VWV .
|
Pridané:
21.1.2021 17:34
Odpoved skor mala byt, ze SAMSUNG pouziva PWM na regulaciu v ich OLEDoch, pouzitych v smartfonoch a to pri relativne nizkej frekvencii (120-250Hz). Samotny OLED panel je v tom nevinne. Ak by pouzili podstatne vyssiu frekvenciu v desiatkach/stovkach kHz, nikto by urcite neprotestoval.
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
21.1.2021 14:14
Veď ale tunajšie diskusie nie sú sex, že po zaujatí pozície sa už treba držať vytýčenej stratégie priekazne až do konca.
|
|
ultraradikalne sklamanie zivotom ako to naozaj je
Od reg.: drobec255
|
Pridané:
21.1.2021 14:51
A sme pri sexe, vždy to takto skončí, každá debata. Sex s prostitútku je ako sex s manželkou po 20 rokoch. - žiadny aná*, žiadne bozkávanie, žiadne lízanie.
To mi kamarát hovoril... vááážne.
|
|
Re: ultraradikalne sklamanie zivotom ako to naozaj je
Od: alán
|
Pridané:
21.1.2021 18:31
tak to je na piču
|
|
sex s rúškom
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 20:26
Chlapi v robote hovorili..
|
|
Re: ultraradikalne sklamanie zivotom ako to naozaj je
Od: grepfruit
|
Pridané:
21.1.2021 21:14
To mal 20 rokov manzelku ci prostitutku ?
I ked ono to je asi jedno, hlavne ze mal Renaulta :)
|
|
klamanie zivotom
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 21:26
Ale aj toho na lízing.
|
|
Re: klamanie zivotom
Od reg.: drobec255
|
Pridané:
21.1.2021 22:23
už som si spomenul, to sa mi snívalo...
|
|
Re: Samsung pwm
Od: __________________________
|
Pridané:
21.1.2021 13:58
led-ky daju v pohode ghz
dovtedy chodia s jarom po vode pokial neuschne
|
|
hovadina
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 18:44
Rád by som tú LED videl, ktorá dá zobrazovateľne tých niekoľko MHz nieto GHz!!!
|
|
Re: hovadina
Od: ___________________
|
Pridané:
21.1.2021 19:13
kup si gbic
|
|
Re: hovadina
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 19:22
A to je čo?
Ak ide o nejakú súčiastku, hoď sem presný typ.
|
|
Re: hovadina
Od: Kain
|
Pridané:
21.1.2021 20:17
Ty asi nevieš o čom píšeš. Špeciálne laserové diódy na prenos informácií je niečo celkom iné. LED majú aj niečo podobné ako dosvit. A majú dosť čo robiť na 100ky kHz aby sa na to dalo ešte pozerať.
|
|
Re: hovadina
Od: _____________________
|
Pridané:
22.1.2021 1:00
ronja
rgb nemoze byt koherentne?
|
|
Re: hovadina
Od: ____________________
|
Pridané:
22.1.2021 1:15
to su len abstraktne otazky ... nacrt toho co by led monitor hypoteticky dokazal
|
|
Re: hovadina
Od: Kain
|
Pridané:
22.1.2021 1:22
Ani náhodou. Chceš sa totiž na to aj pozerať.
A 100 rokov starú "Ronju" sem radšej ani nepleť. Rozdiel je prenos informácie a dokonalé zobrazenie.
|
|
Re: hovadina
Od: _____________________
|
Pridané:
22.1.2021 2:40
neradil by som prilis pozerat do gbic-u, takze som to spomenul asi z ineho dovodu
|
|
Re: hovadina
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
21.1.2021 21:39
TSFF5210 bezna IR Ledka s 24MHz pasmom a len drobnym poklesom od 10MHz.
|
|
Re: hovadina
Od: Kain
|
Pridané:
22.1.2021 1:24
Tak si to prečítaj po sebe. Iné je ak sa to svetlo iba "vlní" alebo to má aj dokonale stihnúť zhasnúť vo všetkých prúdových kombináciách a viaceré farby. Nemysliteľné!
|
|
Re: hovadina
Od: ___________________
|
Pridané:
22.1.2021 2:48
ze si opomenul ze sa na to chces pozerat ... v infra
|
|
Re: hovadina
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
22.1.2021 11:01
To, ze nieco nepoznas, este neznamena, ze to neexistuje. Nebudem koli tebe brouzdat v datasheetoch, ale moja odpoved je, ze realne existuju LEDky, ktore idu v MHz aj GHz pasmach a uviedol som ti konkretny model, ktory sice svieti v IR pasme, ale to je iba zalezitost vlnovej dlzky, dolezita je realna technologia.
|
|
Re: hovadina
Od: Handrliak
|
Pridané:
22.1.2021 12:48
Ale to nie je LED pre monitory.
|
|
Re: hovadina
Od: OrigKoumak
|
Pridané:
22.1.2021 15:05
A myslis, ze LED pre monitory si za hrste nakupis v GME a potom doma zletujes do matrice ci ako? :)
Tam ide o vyrobnu technologiu, ktora dokaze emitovat svetlo v ucitom spektre v sirokom frekvencnom rozsahu s presne definovanou plochostou krivky. A ta technologia proste uz davno existuje a preto som aj uviedol jeden uplne bezny priklad konkretnej suciastky.
|
|
Re: hovadina
Od: Kepler
|
Pridané:
22.1.2021 18:28
To čo si naspletal?? O tom tu nikto ani len nesníva...
Lebo si zabudol, ako Ti to už niekto pripomenul, že LED má aj niečo ako dosvit. A to pri zobrazovaní aj sakra dosť vadí.
|
|
crt blikanie
Od: ktooosooom
|
Pridané:
21.1.2021 15:12
obavam sa, ze to bude blikat ako stare crt monitory, alebo mozno aj viac
|
|
Re: crt blikanie
Od: Handrliak
|
Pridané:
22.1.2021 7:34
CRT monitory v pohode urobil snímkovú frekvenciu na prijateľnom rozlíšení aj 100-120 Hz, tak aké blikanie?
Samozrejme že lacáky urobili ledva 75 Hz a to bolo pri bočnom pohľade na niektorých hýbajúcich sa scénach čiastočne cítiť.
A vyššie typy išli aj cez 200 Hz, ak to podporovala VGA aj s jej ovládačom. každopádne mali prirodzenejšie farby ako tieto ploché LCD sračky.
|
|
Re: crt blikanie
Od reg.: VWV .
|
Pridané:
22.1.2021 9:13
100-120Hz nie je blikanie? Ano, uz si ho nemohol vidiet ocami, ale to neznamena, ze to neblika a ze ti to neovplyvnuje mozog.
|
|
Re: crt blikanie
Od: Handrliak
|
Pridané:
22.1.2021 9:31
13 Hz vníma oko ako plynulý obraz.
A nebuď chuj, 100 Hz ani mačka už nevidí nieto človek!
|
|
Re: crt blikanie
Od reg.: VWV .
|
Pridané:
22.1.2021 13:43
Tebe musi slusne jebat (peace). 13Hz je plynuly obraz? Asi preto sa odveky na televizne vysielanie pouziva 50fps (USA/JAP 60fps) ?
Asi preto existovali 240Hz nativne panely pre TV (za cias FHD) ?
A rozdiel pri "side by side" paneloch, kde jeden produkoval 120Hz a druhy 240 bol (mnou) viditelny aj ked islo o MCFI dopocet snimkov, z hlaska plynuloosti to bolo viditelny rozdiel.
Takze never tomu, oko vidi, oko neni pica. Lepsie ako by si ocakaval.
|
|
Re: crt blikanie
Od: piko-piko-man
|
Pridané:
22.1.2021 15:21
Ľudia sú schopní vnímať blikanie i o frekvencii 500Hz.
Toto už vyskumali kolegovia v 2015...
|
|
Re: crt blikanie
Od: ...
|
Pridané:
22.1.2021 16:26
ON neuveri, ze dokazes vidiet trhanie pod 140Hz, ale o tom je zbytocna diskusia
|
|
Re: crt blikanie
Od: Kepler
|
Pridané:
22.1.2021 18:32
Čo vidíš?? Chlapi, ja viem, korona požiera aj posledné mozgové bunky, ale že aj zdravý rozum..
Sa tu normálne dnes predbiehate kto tu väčšiu capinu napíše!
|
|
Re: crt blikanie
Od: ...
|
Pridané:
22.1.2021 19:35
Zatial ale vedies.
|
|
Re: crt blikanie
Od: Kaplan
|
Pridané:
22.1.2021 21:09
Ako myslíš. ešte že sa tu nezmysloch naťahujeme. A korona nie a nie zožrať trnaváka.
|
|
Re: crt blikanie
Od: Kepler
|
Pridané:
22.1.2021 18:31
Nikto nepísal že ide o plynulý obraz, ale o tom ako toto neblikanie už vníma mozog. A aj ľudské oko je všeobecne veľmi pomalé, na rozdiel od mačky.
Čo je FHD, čo sú to za skratky bože...?
Chlapci vy vhoďte na MARS, lebo s takýmito vysoko nadpriemernými schopnosťami tu darmo zabíjate svoj genóm!
|
|
OLED v monitoroch?
Od reg.: VWV .
|
Pridané:
21.1.2021 17:32
Samsungu jebe. Namiesto toho, aby daval OLED do svojich TV, kde dnes LG a jeho panely nemaju inu konkurenciu (resp. niet ineho vyrobcu panelov pre ostatnych producentov OLED), tak to skusa s monitormi. Hlavne ze ked si robil reklamu na svoje LCD (QLED), tak hned ako prvy zapor OLEDu uvadzal vypalovanie obrazu. Zaujimave, ze dnes to uz nie je zapor.
Ak si uvedomime, ze monitor je primarne urceny na zobrazovanie tatickeho textu v svetlom prostredi pocas 8-12h denne, tak do roka a do dna je OLED ciastocne vypaleny.
|
|
Re: OLED v monitoroch?
Od: Anonymus1
|
Pridané:
22.1.2021 19:04
Samsung OLED TV uz nikdy nebude vyrabat, po neuspesnom pokuse niekedy okolo 2012 s RGB OLED TV (LG ich predbehol vdaka WRGB co bolo menej poruchove). Nasledne v ramci propagovania vselijakych ich LED variacii (ako QLED) zacali kydat na OLED TV/LG. Takze do OLEDov urcite nepojdu len z principu, a tiez na take velke OLED panely nemaju vyrobne linky. Oni pojdu az do Micro LED predpokladam.
|
|
Re: OLED v monitoroch?
Od: Kepler
|
Pridané:
22.1.2021 19:05
A v tom je aký rozdiel?
|
|
12345
Od: Kepler
|
Pridané:
22.1.2021 19:03
Počuli ste niečo o lieku Ivermektín? Skúšajú ho niektorí aj proti kovidu
|
|
Re: 12345
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
22.1.2021 19:50
Nie, davali to v spravach.Treba kupit z aliexpresu a potom nam povies. Vakcinovat sa dufam nedas.
|
|
Re: 12345
Od: Kaplan
|
Pridané:
22.1.2021 21:33
tam nič nekupujem, Tu je všetkého dosť.
|
|
Simple, very simple :)
Od reg.: drobec255
|
Pridané:
22.1.2021 22:21
Keď sa 80% imunity tvorí v tráviacom trakte, stačí jesť "nukleárne palivo" pre náš organizmus - surové(tepelne neupravené) ovocie a zeleninu, semiačka, naklíčené semiačka, škoricu, atď... + čistú vodu a pravidelný pohyb. Naštuduj si fyziku a asi pochopiš ze Supernova - je fúzia lahkých prkov na tažšie a tažšie až po posledný, a tieto permutované prvky sú palené do medzihviezdneho priestoru - aj na povrch našej planéty, a pri(v rámci slušnosti) odhalenom tele v slnečných mesiacoch tieto prvky cez povrch kože vieš zakumulovať, prijať do tela. Ak užívaš "suplementy" vo forme práškov schytá to len pečeň a obličky a prijmeš len 1/5, ostatné vylúčiš(predražený moč)... (najme VIT D, D3 in tablets). Koža je najväčší orgán tela, to je dosť obrovská plocha nato aby sa žiarenie a dávka prvkov rovnomerne rozložila a cez vrstvy kože nadmerné množstvo odfiltrovalo...
|
|
Re: Simple, very simple :)
Od reg.: drobec255
|
Pridané:
22.1.2021 22:21
A tu zas pozor, niekto je do augusta doma a biely ako stena vyjde v 45°C... a máš laboratórnu prácu z toho, že náš stavebný prvok je uhlík - a máš rakovinu kože. Všetko má svoju postupnosť, je to prioritách, hierarchií. Ak to skombinuješ len so zdravou stravou si "nesmrtelný".
|
|
Re: Simple, very simple :)
Od: Kaplan
|
Pridané:
22.1.2021 22:33
V3ak som, ja viem.
|
|
Re: Simple, very simple :)
Od reg.: drobec255
|
Pridané:
22.1.2021 22:54
https://ibb.co/ HFYTwvr
Ak neveríš, Vitaj v mojom svete
|