neprihlásený Štvrtok, 18. apríla 2024, dnes má meniny Valér
Tesla má problém so životnosťou flash pamäte, zrejme bude musieť opraviť 158 tisíc áut

Značky: Tesla Motors / Teslaflash pamäť

DSL.sk, 14.1.2021


Automobilka Tesla má vo svojich vozidlách pomerne neštandardný problém súvisiaci s počítačovým systémom, keď autám po čase zlyháva počítačová jednotka MCU, Media Control Unit, ovládajúca aj veľký dotykový displej.

Dôvodom zlyhania je dosiahnutie životnosti použitej flash pamäte, vyplýva z listu amerického úradu pre bezpečnosť na cestách NHTSA, National Highway Traffic Safety Administration, Tesle.

MCU vo vozidlách z rokov 2012 až 2018 používa procesor Nvidia Tegra 3 s integrovaným 8 GB eMMC NAND flash modulom. Životnosť blokov flash pamäte je 3000 programovacích cyklov.

NHTSA vo svojom liste uvádza denné využitie 1.4 cyklu, čo znamená pokazenie flash pamäte za 5 až 6 rokov. Nie je jasné, na čom je založený údaj o miere denného využívania flash pamäte. Podľa odhadu Tesly sa všetkým vozidlám s týmto problémom pokazí MCU do približne desiatich rokov.

Po pokazení flash pamäte je potrebné vymeniť eMMC modul.

Po pokazení MCU vozidlo ale príde aj o niektoré bezpečnostné funkcie, keď nie je k dispozícii obraz zo zadnej kamery, nedá sa zapnúť HVAC, odhmlievanie a rozmrazovanie okna, a zlyhanie má dopad aj na samojazdiace funkcie.

Problém sa týka zrejme v USA spolu 158 tisíc vozidiel Model S a X vyrobených do roku 2018. Tesla problém po vyskytnutí sa opravuje, NHTSA ju vzhľadom na dopady na bezpečnostné funkcie požiadala o zvolanie a opravu všetkých 158 tisíc vozidiel. Podľa listu Tesla žiadosti nemusí vyhovieť a NHTSA jej zvolanie zatiaľ nenariadila.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA


Diskusia:
                               
 

inštalovala kurvítko ?
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

20Eur mesačne pripojenie na internet
30eur mesačne poistka
250EUR mesačne autopilot
xxEUR mesačne zábava..netflix, spotify
-----------------------
500 000 aut ročne

tomu sa hovorí stroj na peniaze, prečo by inštalovali VW inovation zarábame na servise.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

VW vyrobí 10 000 000 aut ročne, takže jeho partneri zarobia oveľa viac už len na káve čo zákazníci vypijú, keď čakajú v servise.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Prečo toľko urážaš VW, urobil ti niečo?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Ty si asi nevypil veľa kávy, v autoservise. To je každého sen.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ano, podvody na emisiach. A dychame to vsetci..
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Ak si ešte doteraz nepostrehol tak tých automobiliek čo mali s emisiami problém bolo viac než len VW group.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Ale GM a Ford lobbysti chceli zarezat VW este v zarodku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj tak by im to nepomohlo. Vsetci tam jazdia na toyotach a hondach :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kto je bez viny nech hodi kamenom, a posledny nech zhasne :).


Ekologia elektroaut sa riesi tym, ze presunieme problem na zakaznika - co to dristali v Tesle? Ze si z AKU moze zakaznik spravit doma power banku?

Krasa - odlozili problem o 5-10 rokov.. hlavne ze su za chrumkavych :)

Tak to uz ano :)
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Recyklácia batérii je jediný zdroj kobaltu v USA. Stará baterka má stále cenu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tipnem si. loguju mrte debug log zaznamov a je ich viac ako mysleli
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Pravdu máš.
Vymieňajú celý hardware MCUv1 s 8GB za MCUv2 s 32GB ktorý je výkonnejší.

To je ako keby sa ti pokazilo turbo a vymenili by ti ho za výkonnejšie.

Čo sa ešte nikdy nikomu nestalo a nestane.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Teba asi nič nehovorí slovo Homologizácia.
Náhradný diel nemôže byť výkonnejší
vybrať si môžeš iba DRAHŠÍ, alebo ešte DRAHŠÍ.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Presne také aké má aj tvoj mozog ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem ci vacsi fail pre Teslu alebo pre Nvidiu.
Este presli uz na vlastne cipy.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Teslu. Nevidím žiaden fail Nvidie, určite netajila špecifikáciu. Prosto Musk na Tesle šetril, vybral komponent so životnosťou pár rokov čo je vhodný do tabletu, ale nie do auta. Keby chcel poriadny, zrejme mu Nvidia vyrobí na mieru, ale cena bude niekde inde.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Keď nabúraš teslu máš záznam všetkého čo sa udialo tesne pred nehodou, vrátane video záznamu z niekoľkých kamier. Neustále prepisovanie sa muselo nejako prejaviť.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Tipujem, ze na to sa tato pamet nepouzivala. Je na to mala a odisla by ovela skor.

Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Podľa mňa je to jediná flash.
Lebo keď chceš dlhší bezpečnostný záznam z kamier musíš použiť USB kľúčik a v HW3 majú aj nejaký slot na SD kartu tuším.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Co by ste chceli? Kupujute si socka Teslu a Elon nemohol minut $1 navyse na flash pamati.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Aj keby tam dal o 100usd drahšiu aj tak by ju musel vymeniť, lebo pri trénovanie AI dáta nie sú limit. Ľudia chcú používať teslu ako V2G. Zázrak že len takýto problém majú.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ak by planovali tento problem, mohli by flash pamat spravit vymenitelnou / opravitelnou.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V dnešnej dobe keď už aj v telefóne je batéria napevno?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

batéria aj čip sú vymeniteľné, stačí vedieť letovať.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nič nepájkujú, vymieňajú celú dosku aj s procesorom.
Príliš veľa logov zabíja flashku. Na začiatku mal celý systém 300M
dnes 1G
mapy navigácie 4G.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Za tie prachy co to stoji usetrili na pamati?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

a načo majú montovať pamäť, čo vydrží dlhšie, ako batéria (teda celé auto)? :)
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

baterka vydrží 700000km to najazdím za 14 rokov.
14 rokov mi žiadny sd karta ani telefón nevydržala.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A kolko vydrzi rokov? Obcas to otocim kde je -30, obcas zaparkujem na parkovisku kde je asfalt pekne nazhaveny na +50.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

TO, ze tebe nevydrzala ale neznamena, ze take neexistuju.
Na taketo pouzitie sa zvyknu pouzivat SLC flash pamete a tie aj bez optimlaizacii vydrzia dlho.

V byvalej firme sme namiesto HDD pouzivali CF karty(neskor aj v inych formatoch), kde bola pouzita SLC flash so zivotnostou 100000 prepisov. Pouzvali sme tam klasicky Debian, len osekany aby sa vosiel aj s alikaciou na 512 MB CF kartu, bez optimalziacii zapisov,kde sa v kuse zapisovali/prepisovali data.
Skoro nulova kazivost a tie karty fungovali nonstop viac ako 10 rokov.

Toto vyslovene amatersky podcenili. Taka pamet tam nemala co robit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To by sa v Číne a na Slovensku nikdy nestalo.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

O dovod viac to riesit inak nez flashom. Radsej nejaky xpoint alebo podobnu technologiu.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

idealne HDD so sindlovym zapisom.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a 5,25" disketu si kde zabudol?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No robustnejšie prevádzkové zariadenie používali 8" diskety.
To bolo iné kafe.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Iny kraj, ina firma, ale.. stale TEchnicky SLAbe :D
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Ideme zalozil TESIL? Namiesto Mexicanov budeme zamestnavat Ukrajincov a TESLU prevalcujeme!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

To je celé choré! Dať do auta ničo takéto, to musia byť iní tragédi!
No ani som netušil že flash má tak malú životnosť, ale isté je, že niektoré objemné špecifické prepisovateľné pamäte sú dnes na tom horšie ako EPROM pred 40-timi rokmi...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

hlupaci, ved adobe uz v 2017 avizovala ukoncenie podpory flashu. teraz to teslu dobehlo.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Asi majú krátku flash pamäť
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Otazka je preco sa cela eMMC prepise denne 1.6 krat ?

To je tak, ked "android programatori" sa zacnu jebat do toho co by sa nemali.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Lebo tam svätý Musk dal nainštalovať tonu sprostostí ako otvorenie dverí pri hraní fanfár z reprákov...a podobné kktny
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

To neboli oni, to boli cinski diverzanti ktori to spravili a prepisali 8 mega emmc pri tej prilezitosti.

ak este spravia review co posielaju do cloudu tak sa budu divit ..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tipujem, ze masivne loguju vsetko, co sa v aute udeje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie. Ich SW je tak nedoladeny/nedokenceny, ze ho nonstop prepisuju.
To tak ked tesla fici na master(pardon main) branchi namiesto release. Kedze tesla je pojazdna alfa verzia SW tak jasne ze tie programovatelne pamate to neunesu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo túto kauzu sledujem, už cca pol roka, tak zvolávačka to bude v USA(aj to iba možno), inak by ich tam asi zákazníci zožrali. Ale v Európe si za to majitelia Tesiel väčšinou cvakali zo svojho, výmena stojí okolo 4000 EUR, teda pokiaľ táto MCU neodišla v záruke, čo väčšinou teda neodišla. Ale tu je aj ukážka pekného plytvania, že vraj technologická firma desaťročia....a postupujú tak, že displejová jednotka za niekoľko tisíc EUR, so stovkami funkčných súčiastok sa jednoducho vyhodí na smetisko, pretože odišla súčiastka za 20 EUR.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Zvolavacka na MCU v spominanych autach je nielen v US, ale samozrejme na celom svete. Tesla vymiena v servise cely MCU modul - novy ma 4-nasobne vecsiu pamet. Tiez uz pred rokmi znizili mnozstvo logovanych parametrov, takze pamet vydrzi dlhsie. Zaruka na MCU je 8 rokov alebo 160tis km.
Pametovy chip sa da samozrejme aj vymenit, no v ofic. servise tesly len chip nevymienaju, no je kopa neofic servisov, kde na module MCU pametovy chip vymienaju a samozrejme davaju novy s vecsou kapacitou.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

kde sa nachadza take smetisko, isiel by som as pozriet :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

staci sa porozpravat s miestnymi borcami v IT firmach a pocuvat pozorne.. potom clovek pochopi ako sa take nieco moze stat uplne s prehladom :).

Priekazne to nieje ziaden problem v modernej dobe kde je kazdy StakOverflowista na IT velky specialista :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uplna sranda ze kvoli 20 euram sa teraz Tesla moze skrabat. Ak sledovali cykly na pamatiach, tak museli vediet o 5rocnej zivotnosti max. Ale co potom? Pockame az to nastane a zvolavacka? To je padnute na hlavu. Ak chcem nieco uplne prenechat elektronike, tak musim mat system aj zalohu. Ci ludsky zivot pri danom obrate nehra rolu? Za tych par eur mohli do aut davat aj zalozne riesenia....vypadne jedna pamat, zapne sa druha nepouzita napriklad. V dnesnej dobe ked je v kluci auta nahrate cele nastavenie uzivatela je uplne chore vyrabat elektricke auta bez zaloznych rieseni. Kludne aj dve riadiacky. Jedna zdochne, nabehne druha v default rezime, upoznorni na to vodica, ze zlyhala primarna jednotka a zabezpecene su len default nastavenia, kym sa jeho nastavenia synchronizuju.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

To ani tak neni o tej pamati ako o navrhu samotnej sw architektury. Zakladom ked chcem pouzivat sd kartu (mmc) alebo sd kartu na plosaku (emmc) tak je read only file system pripadne optimalizovat rw cykly na minimum tj. mat pomocny ram disk a data z ramdisku ukladat do emmc pamate len pokial je to fakt nutne. To vie kazdy, co navrhuje nejake embedded zariadenia toto sa neda nijak inak zhodnotit len, ze ti ludia fakt nevedia co robia.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Stacilo tam dat usb a tesla nemusela chodit vobec zbytocne do servisu. Pozru poslany subor a vedia o aute vsetko. Usb odide, kupim za 30 euri novy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

By si sa divil kolki pseudo-IT-fachmani co si myslia ze ked nieco nakodia v C uz chapu embedded a iluzivne nadobudaju pocit priekazne bozsky ze uz vsetkemu chapu a mozu navrhovat RIESENIA :D - samozrejme s "inteligentnymi otazkami" ze preco by to nemohlo ist ked nam to tak funguje na serveroch .. ach jo
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Preco nieco prevziat z existujucich rieseni? Objavme koleso znovu.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

vytrhnute z kontextu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co cakas od auta ktore fici na master branchi. Do auta sa dostane hned kazda mala zmena a jasne, ze to nevydrzi. To auto sa aktualizuje castejsie ako ceny PHM.
Odpovedať Hodnotiť:
 

https:// teslascope.com/ teslapedia/ software/ timeline

135 updatov za rok. Asi ani MS tolko nema.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tým si chcel povedať že ani mrkvosoft nemá toľko bugov? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vylepseni...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak aspoň v vidíte ako sa to robí, Elon ušetril pár dolárov na flash pamäti a teraz je z neho najbohatší človek planéty.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Presne tak, ešte nikto nezbohatol plytvaním.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

..proste když do elektrovozu (Tesla Sx) za mrte €$, desiatky - 100 tisíc €$ nedáte PORIADNY, supervý7konný PC /pamate atd.., za ~~1-2-3 ~~5 ~ 6 tisíc €$..
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Aspon teraz vidime ake kvalitne komponenty dava Tesla do svojich aut.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár