neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Väčšina nových áut v Nórsku je už čistých elektromobilov

Značky: elektromobily

DSL.sk, 5.1.2021


V Nórsku tvorili čisté elektromobily v minulom roku už 54.3% všetkých nových predaných osobných áut.

Na základe informácií organizácie Norwegian Road Federation o tom informuje agentúra Reuters.

V roku 2019 tvorili čisté elektromobily 42.4% predaných áut.

V uplynulom roku navyše ďalších 20% predaných áut tvorili plug-in hybridy a 9% iné hybridy, autá iba s benzínovým motorom tvorili len 8% a s naftovým motorom 8.6% predaných áut.

Podiel predaných čistých elektromobilov bol najvyšší v decembri, kedy dosiahol dokonca 66.7%.

Z elektromobilov bol najpredávanejším modelom Audi e-tron, ktorý na druhé miesto odsunul Tesla Model 3.

V Nórsku by sa predaj áut so spaľovacím motorom mal ukončiť od roku 2025.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži


Diskusia:
                               
 

Netreba zabudat ze elektromobily su v Norsku stedro dotovane. A naopak, spalovaky penalizovane, preto sa castokrat stava ze spalovak v rovnakej triede tam moze byt aj drahsi ako elektro. Pokriveny trh.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Vsade inde su stedro dotovane spalovacie motory lebo nikto nemusí platit za znecistovanie ovzdusia. To je tiez pokriveny trh.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

A to sú aké tie "čisté" elektromobily? Z dreva a na slnko bez fotovoltaických článkov a na šlapací pohon?
Nič ako čistý elektromobil neexistuje a ani nebude. Prečo? Každý máte dosť vzdelania to pochopiť.
Odpovedať Známka: 3.2 Hodnotiť:
 

Na vodu:
www.electricitymap.org/zone/SK
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ja chcem auto ktoré nesmrdí a nekazí sa.
Globálne oteplenie, CO2, je mi ukradnuté.
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Skús kovový model autíčka na kľúčik. Tie sa nezvykli kaziť.
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Aj ten najhorší elektromobil nesmrdí a neotráviš sa v garáži.
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

neotráviš, pokiaľ ti náhodou nepodpáli barák neuhasiteľným plameňom
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Telefón, notebook, záložný zdroj.....
podpália dom, iba ak máš čínsku nabíjačku bez záruky.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

ja mam cinsku nabijacku so zarukou..
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Nechcel by som...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Všetci majú nabíjačky z Číny, lebo iné nie sú... v zmysle hesla iba čínske autá majú všetky originál diely ...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a keď dám poľský náhradný diel do čínskeho auta?
Odpovedať Hodnotiť:
 

No... pokiaľ netrafí šľak batériu či nezhorí nejaká výkonová elektronika, či rovno niektoré vinutie niektorého motora...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Toto všetko sa ti môže stať aj na fosílnom VW plus ďalších 2000 opráv a každoročného servisu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Presne také, ako čistý chuji, čo rátajú vzdelanie na kilá, len aby ho mohlo byť dosť, len elektromobily za to priekazne fakt nemôžu.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

jaj deges, rozmyslaj... cisty = full elektromobil, nie hybrid
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Cisty je umyty a navoskovany. To tu vedia vsetci.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

jj, ako ked niekomu povies, ze je cisty kkt, hygiena je prvorada :D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

? Si sa práve zobudil? Čistý nikdy nebude.
Lebo výroba, nabíjanie...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

jaj, ty si chlapec, co na vsetko potrebuje obrazok, vsak..., cisty nie je vo vyzname ekologicky, ale 100% (cisto elektricky), takisto cisto benzinovy znamena 100% benzinovy
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Však to je jasné, ale... a to ALE je to najdôležitejšie.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

A hlavne to vsetko financuju z ropy.
Keby chceli byt ekologicki zatvoria vsetky svoje vrty.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Spaľovacie autá sa predávajú bez zisku, zisk je z predaja náhradných dielov a servisu.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Prosim ? Problem automobiliek je ze kazdy potrebuje to ich vyjebane ISO. Preto oslovia pri vyrobe i posratej gumicky do vstavaneho vibratora 100 firiem a jedna ktora nema ISO, pod vyrobne naklady sa vzdy najde. A takto to je s kazdym dielom.
Zneizivaju dominatne postavenie a zasluzia si multi milliardove pokuty kazdy rok...
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Presne tak. ISO je len zúfalý pokus poskytnúť flagelantský zážitok cez F65.5, ale každý autista vie, že real deal je priekazne real deal.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Dáni už nevydávajú licencie na ťažbu ropy po roku 2050 ani nepredlžujú platné.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

30 rokov? Uzasne. Urcite to dodrzia.
A to su dani a nie nori.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A ty by si poslal vrtnu plosinu k vrtu, keby ti mala miestna vlada prehodnocovat povolenie k tazbe kazdy rok?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 


Podiel predaných čistých elektromobilov bol najvyšší v decembri, kedy dosiahol dokonca 66.7%.

66.7% mi pripomina, ze v DEC20 predali v norsku 3 auta, 1 benzin, 2 elektro.

alebo nahoda?
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Andrei všetko najlepši k videám... teda meninám...
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Po globálnej kataklizme tam prejdú na psie záprahy. U nás budú vzhľadom na klimatické podmienky používané rikše.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Peso je chránený zver. To už onedlho ani mandelinku nebudem môcť zašliapnuť. A komáre si na stene vybudujú odbory.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

a zadržaní vo väzbe budú najchránenejší, holých do čalúnenej samotky ich vraj chcú dávať Hlasáci.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

To je jedno kam len nech toho trnafského paka čo najrýchlejšie zatvoria.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No hej, zvlenze vecer nie ze len nemate kde zaparkovat, ale ani nabit auto.

Taktiez si taketo auto kupili hlavne rodiny, ktore uz auto mali, cize na dlhe jazdy pouzivaju auto so spalovacim motorom.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Pri minus 40 a riedkom norskom osidleni to ako davaju po vidieku? Typujem ze 2 rocna baterka v blbych podmienkach nebude nic moc. 200 km cestu na 3 medzinabijania? Asi vela ich maka na mori. Treba lode na baterky ak chcu byt ekologicky.

Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

No ak chcu byt naozaj ekologicky tak by mali prestat s tazbou ropy
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Svagor zije v norsku a ma okrem PHEV aj elektro Renault Zoe. Ze sa zatial nedostal do situacie kedy by mal problem s nabijanim a ani nejako ho nic neobmedzovalo. Takze asi lepsie nez teoretici na diskusiach. Co ale neznamena, ze trh nie je pokriveny a spalovak vdaka eko daniam tam stoji dvojnasobok toho co tu. Ano aj mne vadi pokrytecka tazba ropy z ktorej financuju ten utopisticky socializmus.
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

Chodi s tym v zime aj mimo mesta napr 150 km? Ako to maju nori realne riesene? Zastane niekde v prdelakove a dobija? Vychrica sekne droty, stoji cele mesto?
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

Víchrica sekne drôty možno do osady.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ano chodi. Maju nabijacky. Ano. Nie. Este nieco?
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Ked to ma ako druhe auto, tak sa necudujem, ze este nemal problem s dojazdom.
Ako hlavne auto to este nieje pre vsetkych.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Ma to ako primarne auto a vylety robi s nim, nie s pluginom. A ani nikde netvrdim, ze elektro je pre vsetkych. Moja reakcia bola o tom, ze miestni teoretici sice presne vedia ako to nemoze fungovat a ono to uz ale davno funguje.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Miestni teoretici citali vedecku pracu na tema EV v Norsku, sposob ich vyuzivania, kto si ich kupuje a ako ich vyuziva ...

To ze Vas znamy, o ktorom ste nepovedal v akom velkom meste byva, aka velka je jeho domacnost, kolko dochadza to prace atd a preco nepredal to prve auto, ked EV je pre neho tak super, neznamena, ze to tak je v celom Norsku.
...
Mimochodom, v tej vedeckej studii sa este uvadza, ze s narastom EV ludia prestavaju vyuzivat hromadnu dopravu, co znamena nemaly problem.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Irelevantne, ale miesto toho aby prihlasil svojho byvaleho dizla na norske znacky radsej tam kupil elektro a dizel predal. Skus porozmyslat asi preco. Nasledne kupil druhe auto PHEV pretoze ano, ked chce ist 2500 km cestu s 3mi psiskami a nabaleny, tak ZOE nie je prave velkostne vhodne auto. A znovu sa opakujem, netvrdim ze elektro je cesta pre kazdeho a hned. PHEV tiez kupil len preto, ze sa to oplatilo kvoli norskemu pokrivenemu trhu. Netreba v tom hladat ziadne eko dovody, jednoducho su to dovody ekonomicke.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Znamena to, ze v norsku su napriek nizkej hustote obyvatelstva zdvojnasobene vedenia vn? Da sa, ak mas dost zdrojov.
Alebo je v meste backup nafta a vyraba sa stava z toho?
Vietor na severe v pohode fuka 100+
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

A? Čo s tým vetrom??? Stavať totálne nevýhodné pomníky? Buď to musíš brzdiť, odstaviť, alebo sa to len tak tak chvíľu točí. A po životnosti niet nikoho, kto by ten pomník zlikvidoval. Aspoň na Slovensku je to takto a minimálne aj v ČR. Maďari či Rakúšania nech si vybudujú aj stovky takýchto novodobých "cintorínov". Toto nie je pre SR riešenie a rovnako fotovoltaika iba pre núdzové chvíľkové nabíjanie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pri minus25-30 cista vyhra... riaditelne auto ako take po roku 2035 cca bude len vysadou elity ... bohatsi plebs len autonomne auta ostatni vlaky,elektrobusy ... lietat nebudes musiet kedze vsade bude Covid vo verzii roku v ktorom budes zit ... a hej ..z billbordov sa bude na teba skerit Soros
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

V Nórsku je každé tretie nové auto elektrifikované. A má veľké problémy s infraštruktúrou.
shorturl.at/gBUW2

Lithium Batteries' Dirty Secret: Manufacturing Them Leaves Massive Carbon Footprint
shorturl.at/msM56

atd ...
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Ropná zločinecká armáda melie z posledného tak aspoň kope do vzduchu ako sa dá.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

...keď je to lacné, s vysokou dotáciou. Moc sa nepovozíš, moc nenabiješ ale BOLO TO LACNÉ A JE TO MÓDA!!!
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Este ma napadlo zmysluplne vyuzitie. Nabijes, potiahnes dieslom k domceku na samote a mas na mesiac dotovanu pojazdnu bateriu. Nemusi pufkat elektrocentrala cely mesiac.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Že by to tak mohlo fungovať je obyčajná konšpiračná teória, lebo je na to aj iný názor, ktorý ešte oficiálne priekazne nikto nevyvrátil.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

V tých končinách by sa uplatnili aj elektrické snežné skútre a ratraky. Oni tam majú veľa fjordov.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Fjordov síce majú veľa ale ako to súvisí so snežnými skútrami? Len pre istotu, to, na čom skáču po vlnách opálení chlapci v reklame na Maldivy je vodný skúter. To, na čom jazdí nasraný vlekár v Mýte pod Ďumbierom je snežný skúter.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

povýšenecký chuj čistič týmto chcel povedať akože čo?
Odpovedať Známka: -8.9 Hodnotiť:
 

Tommy, tebe som asi nejako ublížil, však? A možno ani nie, možno ti len pripomínam niekoho, kto ti ublížil.
Otvor sa Tommy, dostaň to zo seba.

Alebo, ak to teda chceš vysvetliť, tak v skratke: nórske more nezamŕza.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Že je chuj. Žiadny iný význam to nemalo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fjordy s tým súvisí nemajú, ale pokladal som za dôležité to zdôrazniť, aby diskusia nestagnovala a bolo sa čoho chytiť.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

pome k faktom:
1. Nori zajebavaju Zem ropou najviac na hlavu ich obyvatela krajiny na svete , ak nie su c1 najvacsich zmrdov znecistujucich Zem tak su v top 5 (1ka boli urcite par rokov dozadu).
2. Spinave Ropne fondy pouzivaju vsade vo svete na financovanie cohokolvek
3. Pamrdi vyvazaju smrad von , no doma sa tvaria ekologicky na elektroautach, ktore maju 2x vyssiu ekostopu ako dieslove auto (najdite si studie nemeckych univerzit vsetky to potvrdzuju)
4. na moriach pouzivaju samozrejme dieslove lode a lode su 10x vacsi znecistovatel planety ako auta (ANO 10x)
V suhrne tento narodik na hlavu zajebava planetu 10-20x viac ako Slovak co ma doma SUV na diesel , a dalsie dve auta z roztopase
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

Norsko je na 14 mieste zo 180 v Environmental Performance Index a bezi takmer uplne na energiu z vodnych elektrarni co pokryva asi 95% celkovej spotreby energie
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

ty mas bud IQ na LSNS urovni alebo nevies citat ...
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Ako to ze v Norsku to ide len u nas nie?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Lenže v Norsku je kopa trajektov, na ktoré sa dá s elektromobilom nalodiť, kdežto na Slovensku sa nedajú poriadne využívať, lebo kompu Záhorská Ves - Angern hlásia denne v rádiu, či vôbec premáva, a na tú pri Strečne keď vojdú tri, tak už sú priekazne po kolená vo vode.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Na Zemplínskej šírave a Liptovskej Mare by malo byť po jednej lietadlovej lodi, čo by razantne navýšilo našu obranyschopnosť.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Presne tak. Pre hospodárstvo je skutočnou tragédiou, že malicherné politické spory bránia profilovaniu Slovenska ako námornej veľmoci. Pritom strojárstvo je rozvinuté, ľudia robiť chcú a čo sa týka vzdelávania odborníkov na plachetničky, môže zvyšok sveta priekazne len závidieť.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

1 trajekt spravi rovnako emisii za tu cestu ako vsetky diesle ktore by odviezol na tej istej ceste
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a prej*bu ropné fondy, budu tam kde boli pred 50 rokmi.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Najčistejšia doprava je hromadná doprava kombinovaná so zdielanou osobnou dopravou, vlastníctvo aut je prežitok 20teho storočia.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nemam problem s tym, ze budes zasvinene auto zdielat s dalsou stovkou ludi. Do mojho ta ale nepustim :)
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Pan je perfekcionalista?
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Nie, pan neveri na uvedomelost ludi. Velke mnozstvo ludi su nehygienicke prasata. Staci sa pozret ako vyzeraju vsetky verejne dopravne prostriedky alebo hajzle. Zdielane auto bude ekvivalent k zumpe - tam by som dobrovolne nesadol. A naopak svoje auto nepozical ani v ramci rodiny, nie este niekomu cudziemu.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Veď píšem...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Nepises, alebo nevies co je to perfekcionalista.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No daj Tvoju definíciu, lebo študovaný má vždy niečo úplne iné ako zdravý sedliacky rozum.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ten zdravy sedliacky rozum je to co tebe chyba maniak.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Čo tu máte mnohí s tým maniakom, či s kým? Drbi drbi?
A ozaj, ako si Ty vzdelaný prišiel na to, čo je to zdravý sedliacky rozum? Lebo podľa slov máš od toho zmýšľania hodne ďaleko.
Nepíšem že je zlé, ale v každom okamihu cítiť, že Ťahá v správaní sa k ľuďom k zemi práve a len utrpené vzdelanie.


Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

...Ťa ťahá...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

tu vidiet, ze ty si majitel auta, ktory na to musel zarobit, a ten tvoj oponent je pravy opak, auto zrejme nema, a ani na neho nevedel/nechcel zarobit.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Takéto zdieľanie asi budúcnosť nemá, ale nejaká forma mikrozdieľania druhého auta medzi pár rodinami by zlá nemusela byť.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zdielane auto je elektro-taxi. A dokonca by mohlo byt aj ciste. Zakaznik ohodnoti cistotu a ked nie ok, tak predchadzajuci dostane ban.
Bordel urobis len raz a chodis napr. rok mhd.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Vysoko subjektivne. Hranica co je u niekoho bordel je veeelmi rozdielna a naviac aby si nieco take mohol urobit by si to dotycnemu musel vediet dokazat alebo ho chytit pri cine, inak tvoje hodnotenie ma nulovu vahu. Naviac sam vidis pri sucasnej situacii + nemusime sa obmedzovat len na covid. Staci, ze pred tebou pojde niekto kto ma chripku alebo ine virusove ochorenie, kludne zltacku alebo len nieco crevne samozrejme ten priestor jednoducho kontaminuje. Niekedy vedome, niekedy nie. Pripustam, ze je to dnes sice u taxika rovnake, ale tak ked mi niekto kasle v aute minimalne ho upozornim. U autonomneho vozenia necakaj ziadnu kontrolu = necakaj ziadnu zodpovednost a dopadne do presne rovnako ako u tych vyssie spomenutych veci.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Co je to ta dezinfekcia?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nieco co sa nebude praktizovat medzi dvomi pouzivatelmi.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mali by sa uz konecne prestat vyrabat auta, lebo ludia su hnili prejst uz aj par metrov do obchodu a vsade vyvazaju svoje hnile tucne ritiska, znecistuju ovzdusie a sposobuju nehody vsak zachvilu uz aj zabudnu chodit uz aj to su taki hnili ze sa radsej vozia aj po chodnikoch na tych gyroskopickych kolesach s ruckou... Proste
auta NIEE! A kto sa chce presuvat na dlhsie vzdialenosti tak su tu vlaky, lode a lietadla, bodka!
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Dobre píšeš. A je na tom veľký kus pravdy...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Lode su 10-20x vacsi znecistovatel planety ako auta , keby aj vsetky auta EU hned prestali jazdit , tak si ziskal 3% emissi z celkoveho kolaca EU dole, WOW :D
EU len sikanuje ludi s eautami kvoli tomu ze su drahsie a je to 1.5x taky business vseobecne , keby chceli riesit ekologiu tak riesi lode den/noc cely rok kym ich nevyriesi alebo nezakaze a potom presedla na auta ;)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Teraz este prosim prepocitat tu spotrebu lodi na tonu materialu prepraveneho tovaru lodami a ten isty objem osobnymi autami.

Dalej, ak je to mozne, navrhnut na prepraveny objem tovaru alternativny sposob prepravy.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

10x vacsi znecistovatel IN TOTAL nie "na zariadenie" , alternativny sposob dopravy castokrat netreba, proste ich staci zrusit , vestky lode ktore nevyhnutne netreba pre zivot proste zrusit . Sikanovat auta je cisty pokrytecky bullshit pokial budu jebat lode ovzdusie 10x viac nadalej
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nechapem ze este stale existuju ludia co zdielaju tuto fantasticku spravu z lodami, ktora je pravdiva len ciastocne a len z urciteho uhla pohladu.
V skratke - lode su zodpovedne co do objemu za cca 15% emissi, dalsich 15% je letecka doprava a 70% je vsetka pozemna doprava, t.j. auta + nakladna a vlakova doprava.
Ta info s lodami co ty a tebe podobni jednoduchi jedinci stale dookola zdielate je zalozena na tom ze lode spaluju heavy oil, ktory na tonu vypustenych emisii znecistuje ovzdusie zasadne viac (napr. kvoli vyssiemu obsahu siry). Skodlivejsie emisie su ale to mensie zlo - ten objem "zdravsich" emisii ktory by vyprodukovala nakladna doprava tym ze by prepravila obdobne mnozstvo tovaru je proste obrovsky z ovela vacsim dopadom na zivotne prostredie.
Skratka a dobre, auta a pozemna preprava robia najvacsi bordel vo vzduchu, a to je proste fakt bez ohladu na to kolko krat sa hodis o zem.

Infografiku si najdes na googli tu, tu a tu
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

*s, sorry za preklep
Odpovedať Hodnotiť:
 


kktko si doma detom a zene davaj do jednoduchych, su stovky studii ktore potvrdzuju presne co pisem , lode su +10x vacsi znecistovatel ovzdusia ako auta a ak by aj vsetky auta zakazali hned v EU ma to zanedbatelny dopad na celkove emisie
https://dopice.sk/phY
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

HTTPS na dsl.sk a nevymazat prispevky!!!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

domcek a eauto klidek,,, ale tie chúďatá sídlišťtné ,ktore su happy ked zaparkuju 2 km od baraku, tak pre nich je kolobezka a dieslova oktavka z 98 zdravsia moznost
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ako je to vlastne z ekologiou eloktromobilov ?
vyroba baterii zrovna ekologicka nie je. ich vyroba vypusti obrovske mnozstvo emisii.
niekde som cital porovnanie, ze vyroba elektromobilu vypusti tolko emisii, ze so spalovakom mozem prejst 77 000 km.
dalsia vec je, ze neexistuje krajina na svete, ktora by vyrabala bezemisnu elektrinu. takze akykolvek dalsi km na elektromobile pridava dalsie emisie.
takze v zavislosti od emisii pri vyrobe elektriny, sa elektromobil vyrovna spalovaku niekde pri 100 - 150 000 km.
ak najazdim 15 000 km rocne a menej, potrebujem na to 10 rokov. to uz ale mozno kupim novy elektromobil.
kde je to eko ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Iba v tom preľudnenom meste, kde by sa malo dať lepšie dýchať.
Je doba, najmä v chudobných postkomunistických krajinách, mať 3-4-5 áut v rodine v činžiaku!!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

HTTPS na dsl.sk a nevymazat prispevky!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

HTTPS na dsl.sk a nevymazat prispevky!!!
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár