neprihlásený Piatok, 2. decembra 2022, dnes má meniny Bibiána
BMW chce o pár rokov predávať pätinu áut s elektromotorom

Značky: elektromobily

DSL.sk, 28.12.2020


Významná nemecká automobilka BMW chce, aby už v roku 2023 mala približne pätina spoločnosťou predaných áut elektromotor.

Pre noviny Augsburger Allgemeine to uviedol CEO spoločnosti Oliver Zipse, upozornila agentúra Reuters.

Toto číslo má zrejme zahŕňať aj hybridy, keď podľa Zipseho tento rok podiel áut s elektromotorom dosahuje 8%.

Nútený prechod na osobné autá s elektrickým motorom plánuje formou zákazu predaja nových áut so spaľovacím motorom viacero krajín, často najskôr s povolením hybridov a prípadne neskôr s povolením áut už len s elektrickým motorom.

Nórsko a Holandsko, kde elektromobily už aj v súčasnosti tvoria vysoké percento nových predávaných vozidiel, zvažujú termín už od roku 2025.

Izrael plánuje po 2030 povoliť už len predaj osobných elektromobilov a podobný zámer naznačilo Švédsko. Veľká Británia oznámila plán zakázať autá iba so spaľovacím motorom od roku 2030 a hybridov od 2035 a podobne chce zakázať predaj áut iba so spaľovacím motorom a neskôr hybridov Dánsko.

Japonsko plánuje zakázať predaj áut iba so spaľovacím motorom v polovici 30-tych rokov a Francúzsko chce zakázať predaj áut so spaľovacími motormi od 2040.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Súd schválil odškodnenie zákazníkov MacBookov s problematickou klávesnicou
Orion dnes opustí orbitu Mesiaca a začne sa vracať na Zem
Doterajšie eID sa budú dať na podpis používať asi iba pol roka, podpora bude zrejme slabá
Stanica Trojka skončila
Smartfóny komunikujúce aj cez satelity budú bežnejšie, ďalší avizovaný na prvý štvrťrok
Smartfóny s novým ochranným sklom Gorilla majú prežiť pád na betón
UPC vo vianočnej akcii sprístupní všetkým zákazníkom 45 staníc
Let's Encrypt vydala tri miliardy SSL / TLS certifikátov
Nový satelit rozložil veľkú anténu pre mobilnú sieť z vesmíru, astronómovia protestujú
Skylink cez Vianoce sprístupní všetkým zákazníkom päť staníc


Diskusia:
                               
 

No to by nemal byť taký problém, keď počítajú aj hybridy. Málokto vie, že Trnavské automobilové závody, výrobca legendárnej 1203-ky predával už v roku 1985 sto percent automobilov s hybridným pohonom. Spaľovací motor poháňal kolesá, elektromotor poháňal stierače.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Trnavu tu ani nespomínaj...
Odpovedať Známka: -0.3 Hodnotiť:
 

Zajtra umrie 46 ľudí.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

no len aby ...
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Zalez maniak
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Dovod?
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

A prečo by malo mať všetko priekazne nejaký dôvod?
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Každé auto aspoň chvíľku poháňa elektromotor.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

na výrobnom páse
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Ked mi skapal favorit v krizovatke a nedalo sa mi nastartovat, zaradil som jednotku, spustil starter a pekne s 12V bateriu a elektromotor startera som vysiel z krizovatky a este aj auto spravne odstavil. Uz vtedy bol skoda favorit taky maly hybrid. Nasledne vsak nastartoval a vsetko fungovalo iba pocas stlaceneho plynoveho pedalu az do prerabky 1 bodoveho vstreku na karburator, odkedy uz normalne fungoval az po riadne opotrebenie motora.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

BEM
BakalitovýElektroMotor
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Takze uz sa rozbehla masivna elektrifikacia vlakovych trati, vystavba vodnych elektrarni alebo optiky na homeoffice?
Som asi nieco nazachytil.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Preco ma medak w205 diesel c220 nizsie emisie ako superb hybrid 2020 model? preco vytvoril mensiu ekostopu pri vyrobe a likvidacii a preco je lahsi o 600 kilo (cize menej suciastok, menej prace, menej namahy auta, menej materialu) ?
a preco sa dotuje to auto co viac dojebe planetu ?
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

Lebo nielen ekoteroristi to beru pausalne. Elektro(v akejkolvek forme) = dobre auto, cisto spalovacie = zle auto.
lenze svet nieje cierno-biely a to im niekto zabudol povedat.

Ked jazdim napriklad 90% po dialnci a okreskach, kde hybrid je mi nanic a je len pritazou pre (vecsinou) benzinovy motor. Tym padom jazdim ekologickejsie :). Take auto sa nema sancu chytat na diesel.

Ak jazdim vela v meste, tak si viem predstavit prinos hybridu.

Tie roky zakazov predaja cisto spalovacich aut ma stale rozosmeju.




Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ekoteroristovi nevysvetlíš, ekoterorista má svoju pravdu a za ňu bude bojovať do strhania duše! tvojej, samozrejme... niečo ako kultúrna revolúcia v Číne, či maoisti v Kambodži. stačí im dať modlu a už to pôjde. zastreľte Grétu prosím!!!
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Práveže podľa fyzikálnych zákonov vychádza ako zdroj pre dostupné perpetuum mobile garantovane priekazne jedine dokonalá blbosť.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

takze ak chcem cistejsi vzduch bez spinavych dieselov tak so ekoteroista? Elektraren lahsie modernizujes filtrom ako tisicky aut...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mam W205 220CDI 4Matic od fungel nova, teraz cca 70tis km. Auto bolo fakt super, spotreba sa dala realne robit v eco mode na okreskach pri 90-100kmh spolu s vyzivanim zotrvacnosti REALNE 4,4l/100km! Niekolko krat som to meral na roznych trasach lebo to bolo svojim sposobom fascinujuce.
Niekedy v roku 2019 bolo auto na garancne a kvoli emisnej kauze dostalo novy soft do ECU.
Auto je lenivejsie a realne zerie o cca 1,5-2l viacej! Toto sa mi u BMW nestalo NIKDY (Mam este 2018 X5 40d a nic taketo tam nerobili).
Seriozne som zvazoval pravne kroky vodi predajcovi Mercedes Benz, ale kedze to vyslo z dielne EU asi by to nic nepomohlo. Nie sme v USA.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Prečo nie? A je problém tam vrátiť východzí, pôvodný, softvér?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pomohlo, ale jedine cez kolektívnu žalobu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

emisisam k lodiam 10x intenzivnejsie ako autam ked maju lode 10x vacsi dopad na vyfukove plyny ako auta? atd, atd...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a ako ma pokutovat cinske lode voziace teplaky Adibas do EU? v medzinarodnych vodach
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Trebars tak ze im nedovolis zakotvit ?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

tak zakotvia v "rebelskej" krajine, politicky
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

On ten tanker nieje pltka aby mohol zakotvit v kazdej riti. A ked bude moct zakotvit najblizsie kdesi v maroku tak si nabuduce majitel MAERS objedna najvacsi shit z ponuky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Clo?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked zješ 3kg mäsa = sa rovnajú 1hodine cesty autom... vynásob to krát 8 miliárd
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ale to môže dosť zaťažiť žalúdok.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

24 miliárd kilov mäsa ?
8 miliárd hodín cesty ?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

nikdy som nepotreboval zjesť 3 kilá mäsa aby som šiel hodinu autom, vždy stačilo dotankovať pár litrov benzínu za pár sekúnd... za koľko sa nabije autíčko na baterky, aby mohlo ísť hodinu?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Lebo emisie lodi nedychaju ľudia v mestách..blik
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Ale venuje, len to ty nevidis, lebo ziadnu lod pravdepodobne nevlastnis. Dalej je sice pravda, ze 10 najvecsich lodi sveta ma emisie ako vsetky auta na planete dokopy ale potom treba povedat aj to B, ze po prepocte na prejdenu vzdialenost a prevezenu hmotnost su tie lode napriek tomu ultraekologicke.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

:))) bratku tie lode spajaju globalnu ekonomiku
Odpovedať Hodnotiť:
 

V stieračoch?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Som zvedavý, kto bude tie pätiny áut s elektromotorom kupovať. Ja si kúpim len celé auto. Načo by mi bola pätina ... chumaji ...
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Veď na fingovanie totálok, chumaj. Tie zvyšné sú priekazne čistá ryža.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Budúcnosť je jednoznačne v elektrický kolobežkách. Sú cenovo dostupné a nepotrebujú veľa parkovacieho miesta.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

nezmysel, budúcnosť je v koňoch! dobíjajú sa samé a sú ekologické...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Rozmyslam, preco sudruhovia v NY tesne pred prichodom automobilov riesili, co s tolkymi konmi v meste, co so zasobovanim a co s tym hnojom a ze treba najst iny sposob dopravy.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Riesenie je parny stroj.
Kone do salamy, rumuni maju vraj dobre recepty.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Kone prdia. Vieš, koľko je to skleníkových plynov?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zavrieme prdy do TESCO tašiek.
A podporíme plynárenský priemysel.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

chcem aby sa lenin vratil a mohol som do tuzexu
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

... a tvoje meno je Blaha alebo Fico ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kazdy schopny politik je komunista ked treba, inokedy pobirmovany krestan, zastanca prav moslimov alebo liberalny kapitalista.
Cize oportunista netrpiaci moralnymi obmedzeniami a ako spravny surfista snaziaci sa co najdlhsie udrzat na vlne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

... tě Bůh ... mysli optimisticky, raz sa tej zgerby komunistickej zbavíme ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No pozor, ale to nieje privilegium len komunistov byt preplneny prospecharmi,

Prospechari ("oportunisti") su pliaga aj v cirkvi ci kapitalizme ...

Jednoducho horsia skodna nez vrah, je to pomala ale ista forma rakoviny ktora pomaly ale isto pacienta zabije a pritom na nom este parazituje (pri vrahovi aspon obet dlho netrpi)...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár