neprihlásený
|
Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília |
|
Threema je už open source
Značky:
SMSšifrovanieaplikácieAndroidiOS
DSL.sk, 22.12.2020
|
|
Na Slovensku v poslednej dobe medializovaná mobilná aplikácia pre bezpečnú komunikáciu Threema je už open source.
Tvorcovia zámer sprístupniť platenú aplikáciu ako open source avizovali v septembri, sprístupnenie zdrojových kódov oznámili v pondelok.
Threema je pomerne populárnou platenou mobilnou aplikáciou v súčasnosti pre Android a iOS, ktorá umožňuje komunikovať najmä textovými správami cez Internet s end-to-end šifrovaním. End-to-end šifrovanie správ znamená, že správy odosielané odosielateľom nedokáže dešifrovať nikto iný okrem príjemcu, ani prevádzkovateľ služby.
Threema má zverejnenú detailnú špecifikáciu a v roku 2015 bol uskutočnený aj bezpečnostný audit aplikácie treťou stranou, zdrojové kódy ale aplikácia doteraz nemala zverejnené.
Aktuálne zverejnila zdrojové kódy aplikácie pre Android aj iOS a tiež webovej aplikácie a niektorých ďalších komponentov. Zdrojové kódy sú sprístupnené s licenciou GNU AGPLv3.
Zostavenie aplikácie pre Android je reprodukovateľné a je tak možné overiť, že ponúkaná aplikácia pre Android je vytvorená zo zverejnených zdrojových kódov. V prípade aplikácie pre iOS je to podľa tvorcov ťažšie, zvažujú ale možné spôsoby ako to dosiahnuť aj v prípade aplikácie pre túto platformu.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
/dev/titulok
Od: /dev/random
|
Pridané:
22.12.2020 9:48
Vianočný darček pre Mariánka...
|
|
Re: /dev/titulok
Od: gogo2
|
Pridané:
22.12.2020 11:08
ale prislo to uz pozde :-D
|
|
Re: /dev/titulok
Od: Slintos
|
Pridané:
22.12.2020 11:36
Ani nie, skor bude hotovy, pretoze sa preukaze ze jeho text je realny a nikto tym nemanipuloval este viac.
|
|
Re: /dev/titulok
Od: aasami
|
Pridané:
23.12.2020 3:18
Neukaze sa ani prd, pretoze Threema otvorila len klientsku aplikaciu. Serverovsky kod je stale uzavrety. To je len take PR na zalepenie oci.
|
|
Re: /dev/titulok
Od: ch.
|
Pridané:
23.12.2020 14:28
ak je v klientskom kode spravne implementovane end to end sifrovanie tak je z pohladu obsahu sprav uplne jedno co je na serveri, otazne je ale ako je to s metadatami (cize napr. kto komu kedy volaco zasifrovane posielal)
|
|
Re: /dev/titulok
Od: eeeeeeeeeee
|
Pridané:
22.12.2020 13:53
marianko s tym uz nic nema. Kedze doplatil na svoju hlupost a imaginarnu nedotknutelnost.
|
|
Re: /dev/titulok
Od: xtcxtc
|
Pridané:
23.12.2020 16:27
RF zlyhal
|
|
Re: /dev/titulok
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
23.12.2020 19:30
Ako milujuci manzel zlyhal urcite, a ako statnik tiez. Ako pravnik uplna tragedia, preto sa stal politik.
Ako politik mrte nafarmil, dlho vydrzal takze tu si zrejme splnil svoj chlapcensky sen a nezlyhal.
|
|
Re: /dev/titulok
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
26.12.2020 20:49
Preto Marianka aj oslobodili. Len ty si to ešte nezachytil.
Napokon, s bývalou skrachovanou žalobkyňou Ruženou, ktorá sa aj ako sudkyňa právala skôr ako žalujúca strana, sa ani iné čakať nedalo.
|
|
Re: /dev/titulok
Od: spyje
|
Pridané:
22.12.2020 21:05
Ako presne mu tento darcek pomoze? K spravam sa policajti nedostali cez hacknutie mobilu alebo aplikacie, ale cez to ze im niekto vyzradil pin kod :D
|
|
very najs
Od: kingoftheit
|
Pridané:
22.12.2020 9:57
bjutifuls
|
|
enten
Od: Jetro
|
Pridané:
22.12.2020 11:50
No a? Kto to používa?
|
|
Sifra
Od: Telegam20
|
Pridané:
22.12.2020 11:52
Telegram
|
|
Re: Sifra
Od: sensei-san
|
Pridané:
22.12.2020 15:41
https://tinyurl.com/yaslt79o
|
|
Re: Sifra
Od: ratibor z trstic
|
Pridané:
22.12.2020 19:54
Co Telegram ?
|
|
marian it
Od: gitmaster
|
Pridané:
22.12.2020 12:01
namietka, commit #abcd, riadok 255 dovoluje zmenu dat pan sudca
|
|
výber je veľký
Od: jancici
|
Pridané:
22.12.2020 12:22
ja primárne používam signal, ale v poslednom čase testujem element (riot.im) ktorý používa matrix "protokol" a celkom sa mi to páči ...
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
23.12.2020 4:32
Tak logicky, že používať rovnakú aplikáciu na objednávanie bežných vrážd i na plánovanie konšpirácie za účelom zvrhnutia vlády je priekazne rizikové.
|
|
Kocneriada
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
22.12.2020 14:30
Na Kocneriadu toto nema vlyv. Jedine ak by Threema ukladala aspon public key kazdeho uzivatela a sumy (napr md5) kazdej kryptovanej spravy. Teoreticky by stacili tie sumy. To ale nevidiet z appky, to by sme museli kuknut ako to prechadza cez server a ci tam niekto ukladal sumy sprav niekde do databanky.
Kocneriada funguje jednoduchym sposobom, tak ako to bolo aj povedane na sude. Policajti, AK prisli k tej konverzacii, museli extrahovat kluc. AK ho extrahovali, tak si tam mohli s tym klucom spaetne digitalne podpisat hociaku spravu. Ale Threema sama hovori, ze ziadne digitalne podpisy sprav sa nekonaju, ako aj pri WhatsApp a inych messangeroch. Ergo oni vytiahli clear text a ten si potom zmenili podla svojich predstav a prezentovali to na sude ako dokaz. To je tresnty cin zneuzitia pravomoci verejneho cinitela a trestny cin marenia vykonu spravodlivosti.
|
|
Re: Kocneriada
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
22.12.2020 15:56
Kocner bol cisty z vrazdy jak tatranske plesa, stalo to len nejake nehnutelnosti na donovaloch. Takze toto vlakno je offtopic.
A z markizy si ho nedovoli oslobodit ziadny sudca, dostal by tiez ban na peniaze odliate v usa, zakaz vstupu a tak.
A na to, aby toto preplatil uz kocner aktualne nema. Bodor zatvoreny, kamarati vonku spoteni nejaky. Najvyssi cas odpilit matovica z premierskej stolicky, nech sa biznis zasa rozbehne.
|
|
Re: Kocneriada
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
22.12.2020 17:22
Tu je hned viacero problemov. Je fakt, ze Kocner s udajnou vrazdou Kuciaka nemal nic spolocne.
Ze lietal v nehnutelnostiach a ze to bol mafian a podvodnik, to je vseobecne zname, ale polozme si otazku, ze ako skorumpovana je justicia, ze ho furt nevie za toto odsudit.
Dalsi priklad skorumpovanej justicie je pripad Markizy. Tu justicia nie je nestranna, ale justicia plni prikazy z ambasady USA. To uz s justiciou nema nic spolocne.
USA tiez do tohoto procesu vstupuju tym, ze pred rozsudkom dali signal tym, ze na neho uvalili sankcie, cize to akoby sa priznali k tomu, ze ich nezaujima spravodlivost, len presadenie zaujmov ich investicnych oligarchickych skupin.
Podobny priklad bol aj z Ruska, ked USA spravili Magnitsky Act.
Cize to je v USA bezna prax, ze state department sluzi americkej mafii.
A Matovic, ktory bol v SaS v case ked Sulik obedoval s Kocnerom, ten Matovic, ktory teraz vsade dosadzuje ludi z PENTY, ano, ten Matovic, pokial bude ten premierom, tak sa definitivne nic nevysetri.
|
|
Re: Kto iny, ako Kocnerova dcera by toto pisala?
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
23.12.2020 4:38
Ty si idiot, alebo Kocnerova dcera? Asi Kocnerova dcera, lebo nevies odborne pojmy. Vadi ti, ze nemozes nakladat s "tatovym" majetkom v USA? Tato zgegne v base a neostalo po nom tak vela, ako chcel zanechat, ze? Uz je mi pochopitelne tvoje vyplakavanie. Ked oznacis za vinnika USA, tak mas body od Rusofilov, aj keby to pravda nebola, že? Hodnovernost Threemy, ktoru neviem preco spochybnujes potvrdilo aj priznanie Jankovskej a dalsich, tak preco trucujes? Nekecaj voloviny - "Je fakt, ze Kocner s udajnou vrazdou Kuciaka nemal nic spolocne." Zuzovu!
Matovic nevysetruje. Matovic premieruje. Vysetruje policia. A policia vysetrila to, ze tvoj tato bol den po vrazde v banke po prachy a stretol sa so Zuzuvou a este raz, ked ich Zitny odfotil. Ten tam nebol nahodou, uznavam. Stal sa komplot na tvojho tata, ze ho sledovali. Ale neobjednali to za neho. Aj tak ma tato pekne paky, ze ho pri tychto dokazoch zatial neodsudli. Nebolo to tak, ze Kocnerove data vytiahli zo zalohy?
|
|
Re: Kocneriada
Od: peterse
|
Pridané:
23.12.2020 21:57
Je to márne, je to márne, je to márne.
|
|
Re: Kocneriada
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
23.12.2020 4:44
Tak taketo rozpravky rozpravaju na dobru noc na slobodnom vymielaci, ci kde? Kazdy sudca ma odliate v USA? Kazdy sudca by sa poondel, ak by sa nemohol ist pozriet do USA? Rozmyslas? Ak je mozne neodsudit Kocnera pri tej miere dokazov za vrazdu, tak je mozno ho neodsudit aj za zmenky.
|
|
Re: Kocneriada
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
23.12.2020 9:21
Kazdy nie, to netreba. Staci ked na kazdom sude mas jedneho dvoch a vies riadit pridelovanie veci.
Alebo len v blave I bola tragicka situacia a vsade inde pohoda?
Ak mas mociar, rastu ti tam mociarne rastliny a to co sa prevalilo je vysledok zlyhania celku.
Si vezmi len Harvana ako si z neho robili srandu. Stalo sa nieco? Nic.
Fandim slusnym sudcom ale ti sa k citlivemu pripadu za 20 rokov nedostali a ked tak radsej odstupili pre zaujatost.
Vedel o tom humuse kazdy politik, dokonca aj idealisti ako bol Kiska.
Majsky sa 25 rokov vyhybal sudom, zasekali sa tieto pravne klucky zakonom? Ak bol zakon ok, dostal ban sudca ?
|
|
Re: Kocneriada
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
27.12.2020 6:22
Macko, usiel si zo ZOO, alebo tu len balamutis rozumy citatelom tvrdenim, ze jeden dvaja sudcovia vedia riadit na sude pridelovanie pripadov? Pripady sa prideluju ELEKTRONICKY. Rozumej, sudcovia a to ani veduci sudu nemaju dosah na to, kt vec dostane. Alebo tento blud ta naucili na slobodnomvymielaci? Potom sa ti ospravedlnujem za tu ZOO ale prosim ta, vyberaj si na buduce lepsie zdroje.
Neviem, co s Havranom myslis. Vnimam ho totiz len okrajovo. Jeho temy ma nezaujimaju a to ani jeho relacia. Viem, ze na neho bolo dake oznamenie daku dobu, ale preco ani netusim.
"Fandim slusnym sudcom ale ti sa k citlivemu pripadu za 20 rokov nedostali a ked tak radsej odstupili pre zaujatost." Pre to vyssie spomenute elektronicke pridelovanie zas nemas pravdu. Napriklad Penta prehrala X sporov s DennikN a so statom o miliony. Sudcovia aj maju moralku!
Majsky sa vyhybal sudom a potom usiel do CR. Znamena, ze uz sa tu necitil bezpecne. Tlak verejnejnosti je silna paka.
Aky ban sudcom?
|
|
Re: Kocneriada
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
27.12.2020 11:33
Nemyl si Harvana z devinskej z redaktorom Havranom.
Sudcovia na pridelovanie veci dosah mat nemusia, staci ked na to ma dosah 1 spravny clovek na slovensku. Urobit bezpecny SW je tazke a bezpecne ho nasadzovat a prevadzkovat este tazsie.
Pocty sudnych sporov su nezaujimave, zaujimavy je podel spat ziskanych penazi ku ukradnutym. Ak to dovolili Bastrnakovi si upratat, Kocnerovi z basy, tak potom si to moze kazda vacsia ryba.
Sudca ktory spravne rozhodne nanajvys dostane zrazku zo mzdy, a na revans mozno to co zarobi zarobi za 10 rokov.. Ake rozhodnutie je ekonomicky rozumne?
Lieta Majskeho vnucka vrtulnikom alebo moja?
|
|
Re: Kocneriada
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
27.12.2020 21:49
"Si vezmi len Harvana ako si z neho robili srandu. Stalo sa nieco? Nic." A čo sa malo stať tomu sudcovi, či prokurátorovi?
"Sudcovia na pridelovanie veci dosah mat nemusia, staci ked na to ma dosah 1 spravny clovek na slovensku." Stačí, že sa to urobí tak, aby nikto nemohol zmenit kod bez vedomia inych, bez logovania.
"Urobit bezpecny SW je tazke a bezpecne ho nasadzovat a prevadzkovat este tazsie. "
suhlas.
Majsky už sedi a bal sa tu ostať. A ministerka pripravuje aj trestnu zodpovednosť sudcov...
|
|
naperville je sister city s Nitrou
Od: khejml
|
Pridané:
22.12.2020 19:55
tak len mAlo k tomu šustnem, staty su farmy kde sa doji mliečko z toho ze zijes,,, mozes byt smutny depresivny alebo naopak aj stastny, moznost slobody nema v celej historii obdobu, tak sa radujte a jebte na to kto je akoze premier preziden, cajna alebo putinova india,,, je to uplne jedno
|
|
Vaša privat práčka
Od: Aj v leopoldove ?
|
Pridané:
23.12.2020 9:16
Toto je pán Marian, pán Marian mal trému, ale už nemá.
|
|
Anonymna aplikacia
Od: Gokuu
|
Pridané:
25.12.2020 1:25
Aplikacia co odvas ako prve chce telefonne cislo, je tak anonymna ako traky.
Vlady nehackuju/nelamu taketo aplikacie, oni ich tvoria.
|
Pridať komentár
|
|
|
|