|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NASPAT
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
30.11.2020 8:37
kroky naspat a naspat a naspat
pokial nezacneme spolupracovat na celo-planetarnej urovni a kazdy bude pozerat na svoje piesocky, tak dovtedy budeme v srackach ako teraz, ked ani po 1/2 storoci nikto nebol na Mesiaci (vtedy bola motivacia studena vojna, nech to stoji co to stoji, absolutna ironia ... s vypoctovou silou ako dnes vo fitness naramku !!!)
kazdy sa bude j3bat s vlastnymi meracimi jednotkami, nazvami cisel, navigacnym systemom, technologiami .... a realny vedecko-technicky pokrok v uplnej riti
ludstvo spamataj sa preboha !!!
takto vykapeme ovela skor ako sa dostaneme na kardeshevovu (logaritmicku) skalu 0,8 o 1 ani nehoroviac (pri 1 by sme mali k dispozicii miliony-nasobne viac energie ako dnes a nakladne lode na Mesiac a Mars by lietali 3x denne)
|
|
Re: NASPAT
Od: Lecsó Pityó
|
Pridané:
30.11.2020 8:46
skôr či neskôr vykapeme, tu žiadny technický vývoj nepomôže, technika k tom len prispeje
|
|
Re: NASPAT
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
30.11.2020 8:54
vykapanie (zmiznutie schopnosti vykonania akejkolvek zmeny, teda aj volnej energie atd .... kt. su nutne na to aby mohlo byt nieco tzv. "zive") v nasom vesmire je v konecnom dosledku zrejme nutne, ale to sa bavime o takych extremoch, kde rozum zastava
my sa bavime o ovela kratsich (sociologickych a biologickych) casovych skalach tisicov, max. milionov rokov, resp. v (malych astronomickych) radoch milard a bilionov rokov, ked este u nas v nasom vesmire svietia hviezdy ... v takychto casovych skalach (hlavne tych sociologickych a biologickych) nemusi byt v nasom vesmire vykapanie nevynutne
|
|
Re: NASPAT
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
30.11.2020 8:57
ludstvo je ale tak tupe a dementne, ze je na najlepsej ceste si svoju existenciu skratit iba na storocia (samozrejme zivot moze pokracovat aj bez ludi, pokial nevyhodia planetu do luftu, teda vlastne priestoru - alebo ju tak nezasvinia, ze nejake radioaktivne bunky sa tu objavia za 100 milionov rokov)
|
|
Re: NASPAT
Od: Lecsó Pityó
|
Pridané:
30.11.2020 9:07
veď to, ľudská tuposť a dementnosť sa čoskoro obráti proti ľudstu, nie proti životu, ten tu zostane, ale v akej podobe, neviem.
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
30.11.2020 9:15
Ale veď netreba hneď ako kokot zbytočne nepodstatnými komentármi vnášať napätie do priekazne vecnej diskusie.
|
|
Re: napätie v zásuvkách.
Od: Predpätie
|
Pridané:
30.11.2020 9:41
U nás je bežné 230 V.
|
|
Re: napätie v zásuvkách.
Od: liliputin
|
Pridané:
1.12.2020 15:56
Uz to vidim ako sa ten ich procesor bude vsade pouzivat :-D
Hlavne bude velky ako auto a pohanat ho bude uhlie, alebo nafta.
Ved rusko je zname kvalitnou elektronikou a hlavne miniaturizaciou :-)
|
|
Re: NASPAT
Od: anusovic puskin
|
Pridané:
30.11.2020 9:13
picovina, potrebujes konkurenciu, to taha vyvoj dopredu
|
|
Re: NASPAT
Od: mif
|
Pridané:
30.11.2020 9:55
Presne, alebo vojna
|
|
Re: NASPAT
Od: vyvoj
|
Pridané:
30.11.2020 19:30
Naco vyvoj? Facebooky, 64Mpix fotaky v mobiloch, 8K telky a podobne?
|
|
Re: NASPAT
Od: Gertrúda
|
Pridané:
1.12.2020 8:56
Fásbúk je len závislácka chujovina, kľudne nemusia asociálne siete vôbec existovať, 200 Mpixel ako mali kedysi foťáky je na doma viac než zbytočné, ale prosím v nejakých špecializovaných vedných odboroch a zdravotníctve či vesmírne bádanie, na doma zbytočné rovnako ako 8k, čo budem ako chuj kupovať za x tisíc 3m telku? A tu už aký uj musí byť?!
|
|
Re: NASPAT
Od: _mj
|
Pridané:
30.11.2020 9:14
To je hlupost. Diverzita v technologiach naopak pokroku prospieva. Urcite ma svoje uplatnenie nizkoprikonovy mikrokontroler aj vysokovykonny desktopovy procesor, ale ze by sa na obe hodila ta ista architektura, to sa mi nezda.
|
|
Re: NASPAT
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
30.11.2020 9:59
a co to my spolocne s tym, ze ten nizkoprikonovy mikrokontroler sa vyvijal/vyraba vylucne na cukotke s tovarbou a know-how a ten vysokovykonny desktopovy procesor zase vylucne na rsi lanke?
|
|
Re: NASPAT
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
30.11.2020 10:00
pre nechapavych: ludstvo ako celok ma spolupracovat
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
30.11.2020 10:05
Nie! ludstvo ako celok ma priekazne tlacit cez wifi vo velkom kancli
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: 65432122
|
Pridané:
30.11.2020 12:07
o tom nikto nediskutuje, to je samozrejmé
|
|
Re: NASPAT
Od reg.: little
|
Pridané:
30.11.2020 15:09
My všetci, si predsa želáme celosvetový mier a slobodu pre zvieratá.
|
|
Re: NASPAT
Od: quazak
|
Pridané:
1.12.2020 7:55
Ved spolupracuje - na svojom zaniku. Ciel a Plan je dany, koordinatori utajeni ale mame moznost kazde 4 roky slobodne si vybrat exekutivu, ktora bude plan realizovat.
|
|
Re: NASPAT
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
30.11.2020 10:08
modelova situacia: vojna, zemetrasenie, teroristucky utok na Intel alebo Samsung alebo TSMC alebo nVidia alebo Qualcomm alebo GF a ludstvo je z pohladu cipov (exekutivnych ako cpu, gpu, tpu, npu, asic ...alebo storage ako dram, flash) na 5 rokov v prdeli, vyvoj zbytocny, lebo by sa to nemalo kde vyrabat ... boli by sme radi kedy sa situacia vooobec udrzala a nie ocakavat nejaky vyvoj
netreba znicit vsetkych, staci jedeho (hlavne z prvej trojice) - lebo kazdy sa specializuje na nieco ine, ma ulne ine technologie a nahradit sa neda z roka na rok
|
|
Re: NASPAT
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
30.11.2020 15:39
Také dačo by asi nedala ani tretia svetová, veď intel nie je len jedna jediná budova vo valali Santa Clara v Kalifornii. Majú továrne a strediská po celom svete, dôležité dáta ako schémy a princípy zariadení a strojov na ich výrobu sú viacnásobne zálohované. To isté mnohé iné firmy aj z tých čo si spomenul. Toto čo vravíš je akurát tak námet možno na nejaký B-čkový apokalyptický film.
|
|
Re: NASPAT
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
30.11.2020 16:59
jasne a preto jedno male trapne zemetrasenie ci poziar ci co to bolo pred 10 rokmi v jednej trapnej fabrike a ceny HDD sa vydrbali na 2-nasobky hore (pri specifickych modelocj aj 3-nasobky) a dole klesali pomalicky cele dva roky ci aj viac ... este po dvoch rokoch boli ceny o 20% vyssie ako pred tou udalostou
zrejme si myslis ze kazdy ma v sufliku ale zo 3-4 zalozne faby za 10-20 miliard, ktore len tak akoze mimochodom rozbehnu do dvoch tyzdnov
jasne, samozrejme, nakrutli o tom serial - snivajte s nami
|
|
Re: NASPAT
Od: Sám najvyšší
|
Pridané:
30.11.2020 18:49
Pjetroo ty si ale oot. Máš síce všetko nabiflovane ako správny gimplák, ale logika pokulháva.
Oni majú u riti nejakú fabriku ktorá sa zrúti aj s 1000 muklami.
Tam ide o love. To je ideálny biznis plán, peniaze z poistenia, možnosť vynútiť si vyššie ceny ,lebo akože vysoký dopyt a chudáčikovia nestíhajú vyrábať a pod.
Ty naše chúďatko naivné
|
|
Re: NASPAT
Od: Cpx
|
Pridané:
30.11.2020 15:20
Problem cesty na Mesiac nieje elektronika ale efektivita pohonu rakiet. A ta sa absolutne nezmenila od poslednej cesty.
|
|
Re: NASPAT
Od: sompiza
|
Pridané:
30.11.2020 16:55
od pjetra de som ocakaval pateticku sracku a tu som aj dostal.
sklamany nie som.
|
|
32 bit
Od: xtcxtc
|
Pridané:
30.11.2020 8:53
fuha, konkurent 386-tky?
|
|
dfghjklô§
Od: sdfgjk
|
Pridané:
30.11.2020 8:56
32-jadrovy? to akoze z čerešní?
|
|
Re: dfghjklô§
Od: ffdf
|
Pridané:
30.11.2020 11:56
čoby...idú prepíliť FX64 na polovicu!
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
30.11.2020 9:12
Tak logicky, že keď vedia, čo chcú vypočítať, a dokážu si kľudne zbúchať mobilnú jadrovú elektráreň, bolo by platenie za licencovanie či už všeobjímajúcej unifikovanej, či ortodoxne efektívnej erchitektúry, z ich strany brané len ako posmešné až priekazne dehonestujúce.
|
|
pokrok
Od: Wernher
|
Pridané:
30.11.2020 9:38
32-jadrový a 12-bitový CPU...
Alebo z vyradených jadrových hlavíc či reaktorov to idú budovať?
|
|
laik sa vyjadruje
Od: --mudrost-sama--
|
Pridané:
30.11.2020 9:40
pre klucovu vojensku infrastutkuru potrebujes elektroniku u ktorej vies na 100%, ze tam neni ziadny backdoor. a to sa da zaistit len tak, ze si to sam vyrobis.
Otazny, je ten sparc, ci by nebol lepsi arm, ale to uz je len moja otazka ako laika.
|
|
Re: laik sa vyjadruje
Od: Wernher
|
Pridané:
30.11.2020 10:46
Ale v kľúčovej vojenskej technike takáto technika dlho nevydrží. EMI je potvora.
|
|
ryžový nákyp, ale ten školský,nie domáci.
Od: Aj tak im to vyrobí Čína
|
Pridané:
30.11.2020 12:03
Budú tri štáty, KĽDR a Čečensko a ostatné bude už jedna krajina. Čína asi.
|
|
Re: ryžový nákyp, ale ten školský,nie domáci.
Od: klovatinka
|
Pridané:
30.11.2020 12:11
Podľa mňa sa to časom vykryštalizuje na tri svetové veľmoci: Gemer, Hont a Zamagurie
|
|
Re: ryžový nákyp, ale ten školský,nie domáci.
Od: Cigánske rebro
|
Pridané:
30.11.2020 22:17
Nič nebude, kočovať sa bude po avarsky
|
|
IME - prekliatie
Od: IME
|
Pridané:
30.11.2020 12:14
Západ možno má výkonnejšie CPU, ale čo z toho, keď Intelovské CPU-čka obsahujú Intel Management Engine, do ktorého sa vedia nabúriať trojpísmenkové agentúry? IME je na úrovni BIOS čipu a už sa nedá zmeniť/odstrániť na nových modeloch.
|
|
Re: IME - prekliatie
Od: Medžr
|
Pridané:
1.12.2020 9:05
Od ktorých Pentií máš vedomosť že sa do nich dá zvonku zasiahnuť?
|
|
Re: IME - prekliatie
Od: ffdf
|
Pridané:
1.12.2020 22:23
všetky moderné, v posledných 7 rokoch!
|
|
andrej danko
Od: loa_leroa
|
Pridané:
30.11.2020 12:27
by som si myslel, ze v roku 2020 uz konecne pochopia ze VLIW architektura v general CPU je absolutne nepouzitelna...jedine kam sa to hodi su specificke DSP, pripadne GPU
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
30.11.2020 13:54
A za akým konkrétnym účelom je general CPU priekazne najoptimálnejšie?
|
|
elbrus
Od: spyje
|
Pridané:
30.11.2020 12:28
Je na naftu, huci a smrdi.
|
|
Re: elbrus
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
30.11.2020 14:18
Armadu zaujima, aby trafila co potrebuje a kedy to potrebuje. Ostatne je podruzne.
|
|
Rusi!
Od: asdfsdfsdaf
|
Pridané:
30.11.2020 13:50
Najvacsi mikrocip na svete!
|
|
poriadne zelezo
Od: ktooosooom
|
Pridané:
30.11.2020 13:59
To bude kus poriadneho, neznicitelneho, 16nm zeleza. Ako vsetko made in ZSSR
|
|
LOOOOL
Od: Mashroomko
|
Pridané:
30.11.2020 14:05
16nm technologia, gratulujem to mozu rovno robit v centimetroch :D
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
30.11.2020 15:09
Tak logicky, že čo sa týka spotreby popri pneumatickom zdviháku rakiet s dvojtonovou hlavicou by ušetrenie ani nestálo za reč a čo sa týka odpadového tepla, je ho na Sibíri riešiť priekazne čistým hobby.
|
|
16 nm
Od: lololol
|
Pridané:
30.11.2020 14:21
vďaka 16nm výrobnému procesu sú ruské mikroprocesory najväčšie na svete :-)
|
|
Re: 16 nm
Od: Vera Pohlova - iteckarka
|
Pridané:
30.11.2020 14:35
Makroporcesory :)
|
|
Re: 16 nm
Od: p12
|
Pridané:
30.11.2020 22:13
Jasne, hlavne ked Intel este stale vyraba v podstate vacsinou svojich procesorov na 14nm, vsak?
|
|
Ten procesor bude bomba (ruská)
Od: Kožmeker
|
Pridané:
30.11.2020 18:00
V Rusku je všetko naj...
Preto aj výrobný proces bude nie 7nm, ale 7mm. Samozrejme bude tento cpu inštalovaný aj s vodotryskom, lebo šak niečo ho musí chladiť, nie? Pre masívne pretaktovanie bude možnosť doobjednať chladiacu vežu vzor Mochovce. Blízkosť solídneho zdroja chladiva (H2O) bude podmienkou.
|
|
Re: Ten procesor bude bomba (ruská)
Od: kvok
|
Pridané:
30.11.2020 18:57
to preto ze si kokot. ani v usa sa v MIC nejde po nanometroch
|
|
bude sa volať Armatatúra
Od: SavietskyJ KvakvaryNT
|
Pridané:
30.11.2020 22:21
V každej kaťuši bude jeden
|
|
ObrancoviaSLovienov
Od: MiliRuskiBratia
|
Pridané:
1.12.2020 8:17
Neskutocne rychly vyvoj maju nasi ruski bratia. Zbytok sveta im moze iba pozerat na chrbat. Vsak uz maju aj narychlejsie hodinky na svete tak preco nie aj procesor!!!!
|