neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
O 10 rokov tu bude 141 tisíc elektromobilov, tvrdí asociácia

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 17.6.2020


V roku 2025 bude na slovenských cestách už 36 tisíc elektrických vozidiel a v roku 2030 až 141 tisíc.

Vo svojom aktuálnom odhade to tvrdí SEVA, Slovenská asociácia pre elektromobilitu.

Tieto čísla budú podľa asociácie navyše pri konzervatívnom scenári, či čísla majú predstavovať čisté elektromobily alebo zahŕňať aj plug-in hybridy nie je jasné.

Odhad podľa správy vychádza z aktuálnych trendov na automobilovom trhu a z pohľadu na aktuálne technologické zameranie výrobcov automobilov, bližšie informácie zisťujeme. Slovensko podľa asociácie ale musí začať prijímať niektoré opatrenia a okrem iného implementovať európsku energetickú legislatívu.

Podľa SEVA sa v súčasnosti prevádzkové náklady podľa spôsobu nabíjania pohybujú na 20% až 40% oproti autám so spaľovacím motorom a vyrovnanie obstarávacej ceny elektromobilov očakáva okolo roku 2025.

Na Slovensku bolo zrejme ku koncu minulého roka evidovaných celkovo takmer 3.3 miliónov vozidiel. Aktuálny presný počet elektromobilov nie je známy, počet nových registrácií v posledných jednotlivých rokoch ale neprekročil tristo. Podobne nízky je aj počet plug-in hybridov, viacero tisícok vozidiel je hybridov iného typu.

Na konci minulého roka štát spustil ďalší dotačný program na nákup elektromobilov, podporených v rámci neho bude menej ako tisíc elektromobilov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži


Diskusia:
                               
 

ano urcite bude mat Slovensko 141 tis. jazdiacich fenoch na cestach, ludia nemaju pomaly co zrat, ale urcite budu kupovat FEN za 60tis EUR.
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Slovensko je jedna z najbohatsich krajin na svete ale ludia nemaju zrat.

Bol si niekedy v naozaj chudobnej krajine?
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Slovensko je jedna z najbohatsich krajin sveta :) si si glgol absint hned z rana? a kto pise ze SK je chudobna krajina? (kto nepozna sarkazmus je suchar)
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Sarkazmus?
Pozri sa este raz, co si napisal. Hanbi sa.
Nie sme sice najbohatsi, ale nie sme tak chudobni, aby sme nemali co jest.
Odpovedať Známka: 2.1 Hodnotiť:
 

Precital som si este raz po sebe, vsetko sarkazmus. Ty musis byt zrejme umela inteligencia ze to nechapes. Verim ze ma aspon sytaxerror podpori, ked uz musim na take jelita reagovat
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Keby bolo jednou, dalo by sa o podpore uvazovat, ale ked je z najbohatsich jedna, nie je ani polemizovat uz priekazne moc o com.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Aj najchudobnejsi slovak patri medzi 20% najbohatsich ludi sveta. Takze ano, ma pravdu.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Tak to ani náhodou.
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

Nemusis s tym suhlasit, ale to na veci nic nemeni.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

fakty! chapem, ze sa to zle pocuva, najma ked nemas pravdu.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

800 milionov ludi... by ma fakt zaujimalo ze ako si ktomu prisiel. Myslis si, ze kazdy v US je bohatsi ako drviva vacsina Slovakov a top 10% v Indii je chudobnejsich ako priemer na SK? Obidve su nepravdy.

Pekne meranie pindikov. Chudobny clovek nikde nema nic. To ze podla nejakej tabulky patri do 20% je mu na 2 veci.
Aj ked je faktom, ze SK patri medzi najvyrovnanejsie krajiny, ku comu ale vyrazne pomaha mala populacia a rozloha.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

www.globalrichlist.com mozes si filtrovat kolko chces mas to tam podla rocneho prijmu. Drviva vecsina sveta je chudobnejsia nez "biedny" slovak. Akurat si to mnohi nechcu pripustit.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Je to tam uvedene aj v kontexte nakladov ? Ze napr Ukrajinec zarobi 200EUR ale nejebne 100 EUR ked chce vytrhnut osmicku zub ? Alebo v kontexte dlhu na obyvatela ? Ze sice Indian v rezervacii nic nezarobi, ani neminie a ma X km2 pody pre seba bez polovnickych preukazov, poplatkov za vodne a stocne a pod. HA ?
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Nie nie je, pretoze to objektivne ohodnotit sa neda. Rozdiely mas aj v ramci regionov nasej krajiny. Vsak ak mas lepsie cisla a lepsiu metodiku, tak ju daj sem.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Objektivne sa to ohodnotit da - vola sa to parita kupnej sily.
Subjektivne sa to ohodnotit neda, kedze vsetci miname trochu inak, ale na zakladne porovnanie to bude OK..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A s tým delením nulou u indiánov to ohodnotenie parity kupnej sily vychadza nerasisticky priekazne objektivne kolko?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Len pre zaujímavosť. Zoradenie krajín podľa PPP (parity kúpnej sily)

indexmundi.com/g/r.aspx?t=0&v=65&l=en

Slovensko je na 69 mieste celosvetovo.

Parita kúpnej sily (PKS) (angl. purchasing power parity, skr. PPP ) je ekonomický ukazovateľ, na základe ktorého je možné porovnávať ekonomickú silu jednej krajiny (regiónu) oproti inej. Je to špecifický prevodový cenový index, ktorý dáva do súvisu cenové rozdiely tovarov a služieb v určitom okamihu v rôznych krajinách (regiónoch) pri eliminovaní rozdielov v cenovej úrovni medzi krajinami.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akurat to musis vydelit poctom ludi - inak ti vyjdu take perly ako India na tretom mieste :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.numbeo.com/cost-of-living/
Odpovedať Hodnotiť:
 

Si kokot, to je vidno aj spoza horizontu.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Ale prd nemaju co zrat. Slovaci maju penazi dost a minaju ich na hovadiny.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Až príliš veľa peňazí míňajú Lováci na hovadiny. Aj to vykúpenie obchodov na začiatku pandémie... kto kedy požerie bez vyhadzovu všetko to, čo pokúpili? Hrooozne plytváme jedlom, peniazmi, chceme všetko a hneď, sme totálne neskromní a takto učíme aj deti. Všetko im kúpime, napcháme, zahrnieme peniazmi a vytešujeme sa s nejakou 16-17kou v krčme pri víne či tvrdom alkohole, že akú máme z nej dcéru. Celé je to viac ako choré!!!
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

OK, takže už vieme čo si za hovädo... môžeš mať prachov koľko len chceš, hovädom zostaneš!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no u nas sa napriklad jedlo nevyhodi ziadne, to co uz nezjeme my ludia, tak s velkou radostou dorazia sliepky a este nam za to daju vajcia :-P
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Napriklad vcera mali sliepky na ranajky steak a bonbonieru.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Slováci nemajú čo do huby, lebo sliepky jedia steaky a bonboniéry.
Toľko som zatiaľ pochopil z tejto debaty.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nas pes dojedal tatarak
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

s prispevkom som suhlasil, pokazil si to tou kokotinou s dcerami a chlastom. takze za mna minu, nepostupujes.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nepísal o sebe, ale o tom čo vidí "na pive..."
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne sa príspevok tiez pacil zo zaciatku. Nesuhlasim s plytvanim jedla lebo Slovaci kupovali trvanlive potraviny. Nejdem to cele komentovat, lebo ujo Palo ti k tomu povie svoje. Taktiez sa mi nepacil vyraz Lováci. Za mna mínus.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ako ktori.. dochodci fakt moc tych penazi nemaju s porovnanim napr s takymi nemeckymi a pritom by som povedal, ze nasi mali aj vacsi sluzobny vykon
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

dochodcovia maju pomerne vyssie dochodky ako pracujuci plat. 850e v cistom na SK vs 2500 v Nemecku. Dochodok iirc 450e vs 950e. Samozrejme naklady su o nieco nizsie na SK, ale stale to je +30-60% vyssi plat
Odpovedať Hodnotiť:
 

Naši dôchodcovia na rozdiel od nemeckých pomáhali hrdinsky a – so Sovietskym zväzom na večné časy a nikdy inak (Nech žije KSČ) – budovať komunizmus, kým západní Nemci budovali prehnitý buržoázny kapitalizmus.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Kazdy budoval to, co sa na Jalte dohodlo. A kto tomu nerozumel ,ze co robit, tazil uran.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kedy bude na Slovensku dobre?
Keď vdova po Matelkovi pôjde zvestovať Kiskovi do basy, že Sulíka trafil šľak na Kollárovom pohrebe
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

mne to príde ako rozumný odhad, podľa uvedených čísel to vychádza na 4,2% elektromobilov, čo je reálne
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Windows Phone v roku 2016 predbehne iOS, tvrdila agentura...

dsl.sk/article.php?article=12635


Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Preborníci medzi nástenkármi spomedzi odchovancov záujmových krúžkov pri domoch pionierov analytickými štúdiami odhadov trendov priekazne ftw!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to budu jazdenky zo zapadu. Bude lacnejsie to vozit sem ako to tam nechat ekologicky zosrotovat. A miestna nevzdelana luza sa bude predvadzat na elektrickach s dojazdom na zaplakanie, ta co...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Na stavbu, alebo ako stvrte auto na dvor idealne...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

na kereho kokota su ti 4 auta na dvore?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Lebo nie je schopný ani jeden z nich ísť pešo, alebo nejakou MHD do roboty, školy, obchodu a budú sa vyhovárať že koľko času ušetria...
No na to, aby pri činžiaku zavadzali iným a na dvore pestujú starý snobizmus a malomeštiactvo.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

sused ma takto pri dome 4 auta (dvaja rodiacia + dve dospele deti), ale casu tym naozaj usetria.... najblizsia zastavka elektricky ~1.5km s nemalym vyskovym prevysenim (a to este tie elektricky aspon jazdia v normalnom intervale, nie ako kdesi na dedinach kde idu mozno 3 spoje pocas pracovneho dna, tam sa nie je co tym ludom divit ze musi mat kazdy auto...)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To je mozne, ale ja mam napriklad suseda, co tu pred panelakom parkuje 7 svojich aut. A samozrejme jazdit moze v jednom case len na jednom. Akoze je mi jedno kolko aut ma, len by si tie zvysne mal upratat na svoj pozemok/garaz etc. Mat jedno auto na bytovu jednotku je OK, mat 2 je tolerovatelne a este pochopitelne, ale mat 3 a viac je skor o pohodlnosti a stavu: lebo mozem. Ale to je aj tym, ze dnes clovek kupi auto za cenu lepsieho biku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lenže dať susedovi cez hubu je trestné, kdežto parkovať pred panelakom 7 svojich aut, aby mu od závisti praskol žlčník a žilka v oku je priekazne len slovenský preklad Jonathana Swifta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na toto maju kdesi celkom dobre riesenie, a to take, ze pri registracii auta musis preukazat (listom vlastnictva alebo dlhodobou najomnou zmluvou) ze mas zabezpecene miesto kde ho budes parkovat...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano naprikald v japonsku to tak funguje. Tusim aj Singapure a podobne velke aglomeracie. U nas nerealne - aj z hladiska zbytocnej byrokracie aj z dovodu, ze nemas moznost si bud miesto prenajat ci kupit. Stacilo by proste auta progresivne zdanit a vyriesia sa vsetky 300€ crepy ako 4-10te auto v rodine. Pripadne ako tu dalsi sued ma z tretieho auta nepojazdny sklad haraburd lebo mu je zatazko to skladovat v pivnici ci doma. Dalsia dobra polovica majitelov garazi auto parkuje vonku, lebo v garazi je smetisko veci, ktore "sa este zidu".
Odpovedať Hodnotiť:
 

14tisc pojazdnych krematorii .. baterky zatial stale nevedia co s tym natoz recyklovat
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

tomu ver, idioti sa vozia vo vozoch s vybusnimi bateriami. Esteze my intelikentnejsi jazdime na uplne bezpecny benzin :]
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

no to mi ver, že benzín je podstatne bezpečnejší zdroj energie, ako akumulátor na maximálne dosiahnuteľnej energetickej hustote na hranici explozívneho uvoľnenia!
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Doplnte riekanku: Na svateho Adolfa...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

>vyrovnanie obstarávacej ceny elektromobilov očakáva okolo roku 2025.

hmm, vydrzi moja rachotina dve STKacky?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zalezi, ako nachystas doklady od auta :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prevadzkove naklady nizsie ako spalovacie motory?

Hlavne, ze nabijacky zodvihli ceny a na 1 km to vychadza drahsie ako benzin.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Komercna nabijacka bude imho skor vnimana ako doplnkove riesenie na dlhsiu cestu, neocakavany problem..
Vacsina nabiti bude prebiehat doma, lebo to bude lacnejsie.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Hlavne okolo činžiakov na sídliskách...
Hádam sa všetka paštekáreň nebude serkať na dediny a zasierať to aj tam.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Tak ti si to zatial nekupia, no.. :)
Ono by sa sice dalo navrhnut, ze sa postavi viac garazi, ci uz podzemnych alebo nadzemnych, v zavislosti od pomerov v lokalite..
Ale ako zacnu tieto vozitka starnut, tak sa trochu bojim, ze obcas nejake na nabijacke zhori...takze hypoteticky nabijanie vyriesime casom inak, napriklad prelievanim elektrolytu..
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Naivita ? Štát si nenechá ujsť zdanenie nabíjania doma. Ak bude mať menej daní z bežných palív, tak začne zdaňovať aj domáce nabíjanie. V Nemecku už na tom pracuje Siemens. Nabíjací konektor príjme len taký prúd, ktorý bude obsahovať elektronický určitý podpis. Zabezpečia to ľahko. Už dnes majú zakázané majitelia Tesiel otvárať motor a vŕtať sa v elektronike.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nabijanie doma nie je lacnejsie kvoli odlisnemu zdaneniu.
A zbytocne to komplikujes, zdanit mozes pausalne vlastnictvo, napriklad stovkou mesacne, nemusis podpisovat prud, nech uz je to cokolvek.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Hlavne Slovensko musí (podľa legislatívy EU) implementovať nové variabilné tarify elektriny, ktoré majú práve zlacniť nabíjanie EA.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale šak kľudne aj zadarmo. Sa vyhlási núdzový stav, všetky zásuvky s tou tarifou sa vypnú, a za ističe sa môže platiť variabilne priekazne ďalej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tvoja konspiracna teoria pada hned na prvej veci - to by taky "konektor" museli pouzivat vsetci vyrobcovia aut a to nezabezpecis. Naviac je to chujovina. Dalsia vec je, ze auto mozes nabijat kdekolvek a pokial budu redukovat moznosti kde mozes nabijat, tak je to v priamom rozpore so strategiou budovania nabijaciek aby podporili predaj EV. Takze ano, budu hladat sposoby ako vypadok spotrebnych dani nahradit, ale to nahradia ovela jednoduchsie bud spomenutym vlastnictvom, alebo obdobou mytnej jednotky rovno za prejdeny km a nikoho nebude zaujimat ci si nabijas auto solarnou nabijackou pri svite mesiaca, alebo mas na dvore vlastne trafo 22kV/400V
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Teraz schvalila eu povinny ecall.
O chvilu uz bude povinne gps, internet.
A sup zdania kohochcu ako chcu.
Ani nehovorim o automatickych pokutach.
Caka nas svetla buducnost.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nesuhlasim s tym ze vyrobcovia si budu vyrabat ako budu chciet konektory. Nezijeme predsa v slobodnom hospodarskom systeme. Unia vyda nariadenie a regulaciu aku bude pre zdanenie potrebovat. Vyrobca bude dodrziavat nariadenie alebo nebude tu predavat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Unia si moze vydat nariadenie ako chce, dania si to clenske staty rozdielne aj teraz sami a nie unia, takze unii je to uplne ze sumafuk a maximalne zreguluje nejaky standard pre tvar nabijacieho konektora. To je tak vsetko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a budeme stavat dalsiu atomovu elektraren, to uz len bude eko :D
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Neboj nič tie sku-svine privilegované nám zdražia elektrinu pre domácnosti na stonásobok aby sa mohli vyvážať. Nebude im predsa nejaký plebs brať šťavu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

atomove elektrarne SU eko, tak neviem o com tu tocis
Odpovedať Hodnotiť:
 

dobre fejkove news, ruskocinsky troll bot.
Keby si ty malomestiak bol niekedy v Nemecku, vedel by si, ze uholne elektrarne su druhe najviac eko, hned za veternou 50 metrov od domu. Jadro ma na svedomi 2000000 ludi v Japonsku. Vies kolko predanych VW mohlo byt navyse?
Odpovedať Hodnotiť:
 

je len ďalšia vyžírka, takže čísla budú pekne nadhodnotené, len nech je dôvod na existenciu, rozumej cicať prachy od štátu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Corona virus ktory zastavil dopravu, ukazal to co vedeli aj pred tym. Ze emisie su politicka zbran, ktora nema so skutocnostou nic spolocne. Zakaz dizlov mestach - nezmysel, obmedzovanie tepelnych motorov v emisiach - nezmysel. Emisie NOx a CO2 pocas obdobia ked sa doprava zastavila, identicka.
Opat sa vratme k studiam ktore upozornovali na to ze je vobec tazke sa dostat k potvrdeniu toho, ze osobne automobili maju aspon 1% podiel na znecisteni ovzdusia. Ale tutla sa to a nehovori sa o tom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

https://bit.ly/37KCKyr
Odpovedať Hodnotiť:
 

A stále sa budú v januári konať zrazy priateľov letných gúm, či pokročíme dovtedy a v tomto smere?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár