neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Synology uviedla vlastné SSD disky

Značky: SynologySSD

DSL.sk, 12.6.2020


Spoločnosť Synology známa najmä svojimi sieťovými úložiskami, NAS-mi, aktuálne uviedla pod svojou značkou vlastné flashové SSD disky.

Spoločnosť uviedla 2.5" SATA modely aj M.2 NVMe modely a označuje ich ako vhodné pre náročné nasadenia.

2.5" SAT5200 je k dispozícii s kapacitou 480 GB, 960 GB a 1.92 TB a ponúka maximálnu sekvenčnú rýchlosť čítania 530 MB/s a zápisu 500 MB/s. Výkon pri prenose malých blokov na náhodných pozíciách má dosahovať podľa modelu pri čítaní 95 až 98 tisíc IO/s, pri zápise 55 až 67 tisíc IO/s.

Životnosť udávaná v množstve zapísateľných dát dosahuje postupne pre jednotlivé kapacity pomerne vysokých 1 145 TBW, 2 290 TBW a 4 581 TBW.

M.2 NVMe modely SNV3400 a SNV3500 disponujú rozhraním NVMe PCI Express 3.0 x4, SNV3400 má formát M.2 2280 a SNV3500 M.2 22110.

Kapacita oboch modelov je 400 GB, maximálna sekvenčná rýchlosť pri čítaní 3.1 GB/s a pri zápise 550 MB/s. Výkon pri prenose malých blokov na náhodných pozíciách má dosahovať pri čítaní 205 tisíc IO/s a pri zápise 40 tisíc IO/s.

Životnosť udávaná v množstve zapísateľných dát dosahuje 500 TBW.

Na všetky modely je poskytovaná obmedzená 5-ročná záruka, oficiálne ceny Synology neoznámila. Kto je výrobcom a či SSD vyrába samotná spoločnosť alebo prípadne nejaký existujúci výrobca SSD a Synology ich predáva pod svojou značkou nie je jasné.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia


Diskusia:
                               
 

Sme zachránení. Môžeme si do sračkových NAS kúpiť sračkové rebrandované SATA SSD za 2x cenu kvalitných NVMe SSD.

Len absolútny retard si kúpi Synology. Za tie peniaze mám v každom aspekte 2-3 lepší HP Microserver.
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Bohužiaľ, ale Ty nemáš dostatočné a hlavne reálne praktické vedomosti a skúsenosti s NAS. Tomu odpovedá to, čo si napísal. Pracujem s množstvom NAS najmä Synology v Enterprise Bussines nasadení vo virtualizácií so stovkami virtuálnych serverov. V pomere funkcie/cena/výkon sú neprekonateľné. Tiež som mal doma HP mikro server, ale to bolo o ničom. Ale teraz už mám dostatočné Synology pre osobný cloud s množstvom Synology aplikácií. Denne ho používam. Nikdy by som ho už nevymenil za nič iné. Lenže mikro server nie je NAS, aj keď ho s FreeNAS urobíš. Ale ak Ti to vyhovuje, tak to používaj, nie je dôvod Ťa odsudzovať. Ale vyjadruješ sa a porovnávaš úplne neporovnateľné technológie.
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

No neviem, ci zrovna Synology v enterprise segmente je pouzitelny na virtualizacie s tou jeho chabou priepustnostou pri vyssich IO a zufalou rychlostou pri rebuilde... ale mozno je to len mnou zle pochopeny tvoj prispevok ;)
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

A ako casto robis rebuild? Co ine vykonnejsie s podporou AD odporucas pre SME?
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Ja mam NAS radsej pripojene k Dom0 cez iSCSI a tam AD nemusis riesit na urovni storage, ale riesis ho na hypervisore. Naozaj si nejakosi nedokazem realne predstavit taku terabytovu databazu beziacu cez vyssiourovnove zdielanie (cize nie blokove, ale filesystemove mapovanie do HV) z nejakeho NAS (NFS nad LV, CIFS nad LV, atd..)
A ako casto rebuild? No nastastie len raz za par rokov, ale pokial mas vela virtualiek, tak degradacia vykonu na par hodin moze byt skutocnym problemom... zvlast ak niektore virtualky su napriklad streamove. A rovnako to plati aj pre nevirtualne stroje, ktore vyuzivaju NAS a potrebuju nejaku priepustnost minimalnu koli streamom napriklad.

... a k tvojej otazke, osobne mam rad DELL polia.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

To je z obchodného hľadiska podnetný názor, ale pokiaľ výkonovo stačí NAS, architektonicky je skôr otázna priekazne samotná potreba AD.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Podla mna, len uz pleties rozne veci.
Pre databazy radsej pouzi diskove pole napr storwize V5100 s NVMe diskami, ale nie NAS.
Nic v zlom, len ja NAS napr pouzivam na bezbne zalohy, na cloud pre telefony, male aplikacie v Synology, ale urcvite na nom nebudem spustat virtualky a uz pre boha nie databazu cez "zdielany priecinok" po sieti.

Odpovedať Hodnotiť:
 

podla toho aky disk a ako velky. Pri velkych kapacitach ten rebuild nemusis dokoncit ani raz. Nastuduj si URE.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nikdo triezvy si priekazdne neda RAID 5 alebo nieco podobne na velke HDDcka - ak si nemas pri sebe Boha.

Staci kazdy mesiac obetovat baranka a klavesnicu Omnissiahovi, a ziaden rebuild nikdy nebudes musiet robit.
Atheists BTFO.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Toto je zaujimavy prispevok, co povazujes za velky HDD? Pri SAS tie kapacity HDD aj SSD niesu az tak moc vysoke, ale ak by si mal v poli RAID60 koli performance aj bezpecnosti, tak tam sa vyrazne prejavi kvalita HW raid radicov/controllerov. Aj pri raid6 a 2 zlych diskoch to u 4TB diskoch je poriadny zahul pri rebuilde...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pri high availability riešeniach celý rebuild yebať. Strápňovanie sa pri možnosti Real Application Cluster/Always On availability groups/... pred zákazníkmi nejakými chabými percentami performance kvôli mávaniu pochybným dodržiavaním sla nie je v skutočnosti v záujme priekazne ani jednej strany.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A nemali ste sa tu náhodou baviť o technike pre plebs na doma?
A ten plebs bude mať akú databázu? uhoriek zo záhrady???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto nemá zadanie, môže to yebať budhisticky priekazne krížom-krážom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zadanie je vzdy presne. "Tak aby dobre bolo"
Odpovedať Hodnotiť:
 

"..Bohužiaľ, ale Ty nemáš dostatočné a hlavne reálne praktické vedomosti a skúsenosti s NAS. Tomu odpovedá to, čo si napísal. .." --
- jako vieš, že nemá? ..také dostatočné skúsenosti, s danou témou..
Odpovedať Hodnotiť:
 

synology a enterprise segment ide dokopy ako porno a Vatikán. Na enterprise segment sa používa EMC, MSA, Nimble, NetApp a pod. Urcite nie Synology :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Existuje aj smb, kde to ma zmysel.
Alebo si jeden z tych co vravia, ze vsade musime jebnut Oracle, lebo predsa Larry?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

smb nie je enterprise
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nedristaj, v enterprise prostredi sa SMB pouziva bezne a teda JE enterprise.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak sme, alebo si dohod nejaky iny buzzword. Vsetci vieme o co ide. Priamo z ust euzvazu:
https://ec.europa.eu/growth/smes/ business-friendly-environment/sme-definition_en
Odpovedať Hodnotiť:
 

retard mozno nie je retard, ale clovek co sa nechce zajebavat este aj doma konfigurovanim servera pre osobny backup. nehovoriac ze HP Microserver bude zrat 3-10x viac elektriny ako low-powered synology.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

neviem ci je G10 vobec rychlejsia ako nejaky zeleron synology.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

No keby som bol mentálne vybavený aspoň použiť veľmi náročný nástroj Google SE, tak sa dozvieš, že G10 má konfiguráciu s Opteron X3241 s cca 70% vyšším SC výkonom a výrazne silnejšiu ako ten Celeron j3455 (G10 je v konfigurácii s Pentium G5420 s 3x vyšším SC výkonom ako J3455).

A má default 8GB DDR4 a 2 sloty a dokáže adresovať 32GB RAM.

HHHL 8x PCIe, 4x PCIe.

Má 7x USB namiesto 3x v obdobných 4*3,5" Synology.
Má extra SATA, molex, slot pre DVD/BR

A konštrukčne je to úplne celé inde.

Ono asi bude dôvod, prečo Microserver G10 za posledné 2 roky citeľne zdraželi.

Ešte raz zopakujem. Iba retard si kúpi Synology.
Stačí sa pozrieť dovnútra, kde Synology vyzerá ako 50 EUR čínska sračka, kde nie sú ani moduly RAM tepelne oddelené od HDD.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Problem je, ze ked hovoris takto vseobecne (sracky, retard, ...) URCITE NEMAS PRAVDU. Pri blizsie urcenom nasadeni samozreje pravdu mat mozes.

Pre obycajnu domacnost, ktora len chce mat pristupny obsah z viacerych zariadeni a nic ine, je Synology lacnejsie (pri kupe aj prevadzke) a lahsie nastavitelne ako HP MicroServer.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pre firemne pouzitie je to otazka, CO PRESNE potrebuju.
Ak len storage, ten 2x1Gbit co maju oba v zaklade, dokaze obsluzit aj ten Celeron. 32GB Ram na storage nepotrebujem.
Ani PCIe karty pre storage nepotrebujem a kedze k Synology nepripajam mysi/klavesnice, 3xUSB staci. CD/DVD/BR uz nemame ani v pocitacoch, naco by mi bola mechanika v storage. Co sa tyka konstrukcie mas pravdu. Tepelne oddelenie RAM a HDD ma ale vobec netrapi - RAMky aj pri 50°C pracuju uplne bez problemov, kdezto 4xHDD vedla seba by som sa bal pri tej teplote prevadzkovat.

Pri Synology mas "OS" v cene. Pri Microserveri sa mozes zacat hrat s Linuxom/FreeNASom alebo musis za OS zaplatit.
Ovladace su len pre Windows/RedHat Enterprise.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

MicroServer v prvom rade nema ani len hotplug alebo aspon monitoring diskov.

V synology ked nejaky odide, tak by default zacne na usera pipat a tomu staci vybrat vadny a vlozit novy disk, vsetko ostatne za neho urobi synology. Zase, by default.

Ako dlho by sa musel user srat s freenasom, aby dosiahol podobnu funkcnost (odhliadnuc od hw limitov)? Alebo aplikacie, ktore su k synology pribalene, ako napr. Drive; useri ich chcu, lebo dropbox ich to naucil, pri domacky zostavenom rieseni si to musis doriesit sam.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Meh, 70% nie je ziaden zazrak, homegaymer a smb to ani nespoznaju, niektore Synology maju tiez 32GB.
Konstrukciu mam vies kde, nie je to nabytok. 7USB je asi tak o 5/6 viac ako treba.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Náročné nasadenia v raidoch NAS-u trimovaných SSD ponúkajú pre maximálnu sekvenčnú rýchlosť priekazne len jedno vhodné úložisko.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

na tom mi bude rychlo ficat PUBG Fortnite Minecraft a Roblox
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zatial nepotvrdene ceny:

M.2 stoja cca 130 / 150 bez DPH
Teda lacnejsie ako Samsung SSD 970 PRO

SATA stoja 160 / 290 / 500 bez DPH
Teda viac ako Samsung Enterprise Sata
Odpovedať Hodnotiť:
 

Netrep. SAT5200 stojí cca $250/480GB so SATA radičom.
Lacnejšie zoženiem NVMe Samsung PM1643, to je úplne iná liga.

Mimochodom, M.2 nie konektor, nie rozhranie. Expert Trubka.

Tak a teraz späť k pozeraniu porna zo Synology NASka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nekupovať. V roku 2027 bude SSD2.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

..až v 2028~29!
Odpovedať Hodnotiť:
 

A v roku 2050 bude SATA nahradene 5G rozhranim. Teda tesne po tom, ako dokoncia tunel Visnove.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ani by som sa necudoval ze ti na tom HP Microserver bezi Synology OS. By si sa cudoval kolko firmam bohate staci Synology alebo Qnap. Vo viacerych firmach bezi Synology RS3614RPxs s i3 4130 a neuveris ale ma 4xslot na RAM do 32GB. Ked uz pises picoviny tak sa aspon uvedom. Ked ty porovnavas neporovnatelne. Domace serveriky, nema oddelenu tepelne ram od HDD ? a o klimatizacii si uz pocul ? to ti jetaka vec, zvycajne byva v takej miestnosti nazyvanej serverovna, tie lepsie maju teplu a studenu (zonu) ulicku :-)


Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

vyjadrujes sa tu urazlivo a pritom nemas ani paru, pohonkavas si doma na HP Microserveriku ale nic lepsie si asi nevidel este. OK tebe to vyhovuje tak sa s tym mozes pochvali. Ale aspon neurazaj vsetkych naokolo.

Na domace pouzitie staci bohate napr. pre mna Atom D525 s 2GB RAM na 2x 2TB SSD so synology OS, pasivne chladene, ext zroj 0dB

ja by som si napr HP microserver nekupil, nevlezie poriadne do maleho racku a je hlucny, ano vykonu ma viac ako atomy a celerony. Nepocitas vsak k cene OS a pod. Pohodlnost a jednoduchost ktoru synology ponuka je neporovnatelna.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

No ty si hlava.
Porovnávať NASko za 3000 s HPE Microserver za 400 (G10 plus sG5420 stojí od 440).
i3-4130 a Pentium G5420 sú porovnateľné procáky.

A áno, NAS pre 4 disky zákonite môže byť iba v serverovni.

A neplač toľko. Že si lama predsa už dávno vieš.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A preco sa bavime o Synology, ked existuje aj QNAP? Na SMB pouzitie ideal.. aj so supportom mam dobre skusenosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jediny RETARD je tu Berg, inak celkom zaujimava debata.

Asi preto su (Synology) taky uspesny ze taky RETARDI ako je Berg si to nekupuju :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. Najskor k teme clanku. Osobne si myslim, ze robit re-label business v eneterprise segmente SSD je strelba do tmy. Neprinesie to nic. Naopak ako je vidiet vsade (myslim na portaloch), len to rozbehlo nie pozitivnu diskusiu k brandu. Z mojho pohladu chyba. Syno z toho nevytrieska ani zvysenie povedomia (co sa pri takychto aktivitach berie ako jeden z cielov).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

2. K NASom - Syno v enterprise segmente naozaj nevie konkurovat, pretoze nema dostatocny support. Tu by som sa vsak rad zastavil Enterprise support prekupeny od distributora a vyfakturovany zakaznikovi nie je support. Ale, zase treba aj na tie lyzovacky chodit.

Porovnavat vsak mikroservre s NASmi je vsak omyl. Asi tak velky ako porovnavat zmrzlinu a rezance. Kazdy z tych produktov ma uplne ine urcenie, chut, ... Proste toto je taka krcmova debata.
Tak ako existuju 2bay NASy vhodne akurat taka na sledovanie obsahu stiahnuteho z netu. Tak existuju NASy, ktore lavou zadnou prevadzkuju 20+ kontajnerov pre skupiny 100+ SMB uzivatelov. A este k tomu beyia na Atome. pre tych, co nevedia existuje aj Server line tohto CPU.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pokial Vam naozaj pripada zvratene mat pod jednou strechou blokovu Snapshot/Replica, Reverse Proxy, Docker contianer enviro, .... v cene Vasho telefonu, tak potom treba pozerat na ceny inych rieseni.
Syno nie je vseliek. Ma svoje vyhody aj nevyhody. Ak vsak pouzijete na jeho tuning silnu enklavu power users, tak z neho vyzmykate aj to, o com este netusite. Treba vsak zacat citat odborne sources a nie Novy cas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"odborne sources"
Preco mi to robis? :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

momentalne mi v kontajneroch bezi>
MariaDb
MySQL
Postgres
Mongo

tieto DB obsluhuju vsetky kontajnery bez zavahania a straty vykonu, vratane replikacie a backup/restore. Najvacsi z kontajnerov obsluhuje 70k unique navstev mesacne.
... a mam tam len 8GB RAM a Atom. utilizacia na cca 60%.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár