neprihlásený Štvrtok, 9. júla 2020, dnes má meniny Lujza
Štát obnovil spracovávanie dotácií na elektromobily

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 27.5.2020


Ministerstvo hospodárstva obnovilo spracovávanie žiadostí o štátnu dotáciu na nákup nových elektromobilov, ktoré boli v rámci projektu podpory elektromobility podané v decembri.

Žiadosti boli evidentne spracovávané postupne a pre aktuálnu situáciu s epidémiou koronavírusu sa ich spracovávanie pozastavilo. Po aktuálnom obnovení sa schválilo ďalších 127 žiadostí a celkovo doteraz sa schválilo 340 žiadostí za 2.76 milióna eur.

Štát v rámci dotácie podporuje kúpu nového čistého elektromobilu sumou 8 tisíc eur a plug-in hybridu sumou 5 tisíc eur, pričom vyhradených na podporu bolo 6 miliónov eur.

Registrovať sa bolo možné v decembri, pričom dotácie sa prideľujú podľa poradia registrácie. Pre technické problémy na stránkach pre registráciu, keď sa pre technickú chybu v nastavení mechanizmu webovej bezpečnosti CORS v moderných webových prehliadačoch formuláre pre registráciu užívateľom neobjavili, bola registrácia pozastavená a zopakovaná.

O dotácie bol vysoký záujem a suma bola vyčerpaná podľa dostupných informácií za menej ako štyri minúty. Podľa pôvodného poradia malo byť podporených 786 elektromobilov od 668 žiadateľov, niektoré žiadosti následne neboli schválené a ďalšie boli stornované a presné počty môžu byť nakoniec mierne odlišné.

Po dokončení procesu a podpísaní zmluvy má záujemca 12 mesiacov na kúpu vozidla. Zatiaľ bolo aj vyplatených 40 dotácií v celkovej sume 299 tisíc eur.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Fedora schválila Btrfs za štandardný súborový systém
WD začína dodávať 16 TB a 18 TB disky
Termín vydania Androidu 11 zrejme známy, odhalilo ho video
Intel predstavil nový Thunderbolt 4
Ohlásený 3.1 GHz procesor pre najvýkonnejšie herné smartfóny
Český mobilný operátor oznámil úplné vypnutie 3G siete
Prvý štart na Mars o menej ako týždeň
Podvečer SpaceX vynáša Starlink satelity s tienidlami
Známa cena 100 TB SSD
Google balóny začínajú poskytovať 4G v Afrike, ale iba keď svieti Slnko


Diskusia:
                               
 

Ostavam nadalej verny svojmu uspornemu Daewoo Tico s motorom o objeme 0.8L a vykonom 35 kW. Naklady na prevadzku minimalne a nemusim riesit zivotnost baterie po zaruke.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Kolega mal rovnake a ked povedal ze ide kupit chladnicku tak som neveril ze ju tam zmesti. A predsa.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na strane druhej v tej konzerve nechces sediet ak mas byt ucastnikom nehody.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vsetko ma nejake plus a nejake to minus, ale je fakt, ze z bodu A do bodu B ho to odvezie rovnako ako X-nasobne drahsie auto ;)
Babke som kupil starsie Twingo a jazdni s nim uz ako zavodnik, tak sa s nim vzila - lahke a male auto so sviznym motorom (55kW) i malou spotrebou, co viac si moze zelat :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=tiOBVwP9b8k
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Už len znížiť cenu nových elektromobilov na 9-20 000 EUR a ok.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Šancou elektromobilov bola náhrada pohonu. Konverziou na bundle s množstvom asistentov, ktorý by u majiteľov spaľovákov neprešiel ani náhodou, už ide o službu, kde je poskytovanie dotácií na kúpu priekazne len testom chápania princípov zdieľanej ekonomiky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

výnimočne tvoj post dáva zmysel a dokonca s ním súhlasím - zatiaľ je ponuka limitovaná na najvyššie vvýbavy jednotlivých modelov, čo je na škodu rozvoja elektromobility
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nevyrabat elektromobily ako to co teraz predstavila Mazda s dojazdom 200km, to uz trochu balansuje na hranici pouzitelnosti. A samozrejme za 30 litrov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Holt, asi v nejakej štúdii vyšlo, že pri vyšších dojazdoch i bežný používateľ začína študovať, či tie doplnkové systémy skutočne i v detailoch fungujú tak, ako priekazne uvádzajú marketingové materiály.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tak tu nejde iba o mazdu. Co taky Golf GTE. ALebo aj UP, IONIQ atd.
Odpovedať Hodnotiť:
 

čisté elektro na ďaleké cesty je ešte trochu sado-maso; na denné dochádzanie do práce 10-20-50 km by som to bral; ale na cestu do práce a späť nepotrebujem auto v plnej výbave...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Na denne dochadzanie do blavy od hviezdoslavova je lepsi vlak. A nie hodinu stat na teple kde si clovek musi vybrat ci pusti klimu alebo dojde domov.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Na 80 percent to je ako apple. Ked to nemas si looser.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A ked bateriu zavola Velky Manitou tak repasacia je drahsia ako cena auta. A hlavne clovek nikdy nevie aku bateriu dostane. Vodik alebo palivove clanky pripadne znovu navrat ku konom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mas tam zaruku vacsinou 8 rokov. A potom ti est e tiez bude dlho sluzit, len nedojdes tak daleko. Oprava clankov vohec nestoji cely svet. O tom sa ludia presvedcili uz pri hybridoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

unika ti riadne pointa toho auta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

PReco dochadzam 120km do prace. Vedel by som si predstavit elektro auto a v podstate cakam na ID.3.

Pridem do prace, kde mame zadarmo nabijacku, alebo doma cez noc nabijem.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár