neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Prvé Intel Comet Lake dostupné, spotreba nepretaktovaného Core i9-10900K aj 330 W

Značky: IntelCPU

DSL.sk, 22.5.2020


Od tohto týždňa sú dostupné prvé modely desiatej generácie desktopových procesorov Intel Core s kódovým označením Comet Lake, ktoré boli oficiálne predstavené na konci apríla.

Procesory sú stále vyrábané 14-nm výrobným procesom, ktorý zaostáva za 7-nm výrobným procesom využívaným spoločnosťou AMD pre výrobu poslednej generácie konkurenčných Ryzen procesorov.

Navyše procesory Intel Comet Lake majú architektúru vychádzajúcu stále ešte z mikroarchitektúry Skylake uvedenej už pred takmer piatimi rokmi.

Oproti predchádzajúcej deviatej generácii Core procesorov pribudla podpora multithreadingu pri modeloch i3, i5 a i7 a počet jadier modelov i9 sa zvýšil na 10. Vylepšená bola tiež bezpečnosť, čo sa týka bezpečnostných chýb typu Spectre a Meltdown. Konkrétne v prípade variantu 3a sa riešenie presunulo z firmvéru do aktualizácie mikrokódu a variant 4 je po novom riešený kombináciou hardvéru CPU a OS oproti doterajšej kombinácii firmvéru a OS.

Podľa taktov aj testov hardvérových serverov zverejnených tento týždeň majú Intel Comet Lake podobne ako u predchádzajúcich generácií pomerne vysoký jednovláknový výkon a vďaka tomu je najvyšší model Intel Core i9-10900K najvýkonnejším herným procesorom ako avizoval Intel. Potvrdzujú to aj testy Anandtech a Tom's Hardware.

Ako u predchádzajúcich generácií pre nižší počet jadier sú pri záťažiach schopných efektívne vyťažiť všetky dostupné jadrá ale výkonnejšie Ryzeny od AMD. Hoci Intel zvýšil u Comet Lake počet jadier najvyššieho modelu Core i9-10900K na 10, najvyššie posledné Ryzeny pre mainstreamové PC Ryzen 9 3900X a 3950X majú už 12 a dokonca 16 jadier.

Navyše Intel dosiahol vysoký výkon Intel Core i9-10900K najmä zvýšením taktu a spotreby, pričom Tom's Hardware to dokonca označuje za pretaktovanie procesora v základnom nastavení.

Intel výrazne zvýšil odporúčaný limit spotreby procesora v Turbo režime, tzv. PL2, na 250 Wattov. TDP procesora zodpovedajúce maximálnej spotrebe na základnom takte 3.7 GHz je 125 Wattov. Odporúčaná maximálna doba maximálnej PL2 spotreby je 56 sekúnd.

Podľa Tom's Hardware ale ide o odporúčania a výrobcovia dosiek nemusia tieto limity dodržiavať a často ich nedodržiavajú. Pri maximálnom extrémnom zaťažení nepretaktovaného Core i9-10900K pomocou Prime95 na štandardnej základnej doske dosiahol Tom's Hardware tak maximálnu spotrebu procesora až 332 Wattov. Takty a spotreba samozrejme závisia aj na spôsobe chladenia procesora.

Ďalšie informácie o novej generácii sme priniesli v tomto článku.

Porovnanie nových Intel CPU s konkurenciou od AMD závisí samozrejme na zamýšľanom spôsobe využitia a reálnej cene daných modelov, s rýchlejším tempom zlepšovania u AMD v poslednom čase sú stále ešte 14-nm Intel procesory ale lepšou voľbou pre čoraz menej použití. Navyše AMD v druhom polroku uvedie výrazne vylepšenú ďalšiu novú generáciu Ryzenov 4000 postavenú na jadre Zen 3 a kedy Intel uvedie svoje prvé 10-nm desktopové CPU nie je jasné.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii


Diskusia:
                               
 

Intel a jeho skurviacke ojeby :)
Odpovedať Známka: 3.2 Hodnotiť:
 

Ale 7nm aby mau.. aha!
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Zajeb bubny!
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

"od rána jebe bubny!"

zoberem, a pojdem na rieku Nitru pozerat televizor!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Free Bitcoin (každú hodinu zdarma, registrácia zdarma + možnosť výhry): https://1url.cz/QMJ24
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

No teda hen čo je kokot dôchodca starý, ale toto sa u neho nemôže stať, to len u takejto kurvy špinavej
Odpovedať Hodnotiť:
 

predposledna veta za 100b
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

Myslíš polovicu odstávka,áno? :D občas mám pocit, že syntaxterror je nick adminov..
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Odstavec, do piče. ani normálne nie som vtipný človek, ale autocorrect zabije aj náznak vtipu.. :(
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Naopak, niekedy to pomoze ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Naopak, niekedy to pomoze ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nakoľko nick adminov je v preklade biblie do it špecifikácie syn boží, občasnosť implikuje neprijímanie boha v celej jeho dokonalosti, čo na absolvovanie algoritmizácie sémantických jazykov priekazne nepostačuje.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Hlavne, ze je to K procesor s odomknutym nasobicom... skusal ho uz niekto pretaktovat? Vzhladom k standardnemu nastaveniu PL2 (ne)limitov si myslim, ze po pretaktovani bude vykon rovnaky, ak nie horsi
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Prečo by si mal niečo pretaktovať?? Však si kúp vyšší model.
Odpovedať Známka: -8.1 Hodnotiť:
 

len blazon nepretaktuje cpu ak to system dovolí a je stabilný. cely proces je navrhnutý tak aby elektróny co prirodzene difusuju z boronu a fosforu z pn prechodov do substratu, vydržali +-20 rokov.. ak to pretaktujes a bude sa to hriat a skratis tomu zivotnost o polovicu, tak ti to moze byt jedno.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

dobré... čo sa tu človek nedozvie...
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

Koľko skrátiš životnosť záleží od napätia, na ktorom ho budeš hnať.

Vidíš to potom na násobkoch 5mV, ktoré potrebuješ na nabootovanie systému voči ref. stavu. Pri 1.55V môže takáto degradácia nastať pri 1 dni požívania. Pri 1.65V sa bavíme o hodine, 1.70+V o minútach...
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

ááách tie strašné ampére! :-/
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

pravda, ale aj samotnym taktnutim bez zvysenia napajania sa ten cpu bude hriat viac a zivotnost pojde dole, s vyssim napatim samozrejme rychlejsie.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

samozrejme, s pridaním frekvencie ide teplota hore iba lineárne, kým ale pri napätí sa bavíme o štvorci.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Kde si toto vyjadrenie našiel, s tou frekvenciou?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

P1==P0*(F1/F0)*(U1/U0)^2
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

A to máš odkiaľ?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Priekazne z manuálovej stránky.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

zakladna skola - 7. alebo 8. rocnik.

P==(a*F)*C*V^2
C=kapacita
F=frekvencia
V=volty
a=konstanta

co znamena pre
pripad 0: P0==(a*F0)*C*V0^2
pripad 1: P1==(a*F1)*C*V1^2

to jest, kedze jedina neznama tu je P1,
mozem si dovolit napisat toto:

P1*a*F0*C*V0^2==P0*a*F1*C*V1^2 /a
P1*F0*C*V0^2==P0*F1*C*V1^2 /C
P1*F0*V0^2==P0*F1*V1^2 /F0
P1*V0^2==P0*F1/F0*V1^2 /V0^2
P1==P0*F1/F0*V1^2/V0^2

prepisane do ludskej reci (V==U):
P1==P0*(F1/F0)*(U1/U0)^2
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

prosím prosím....tá konštanta je bulharská???
/takéto veci sme sa neučili ani na strednej nieto ešte na základke...že Ty si z Betelgeuse?!!!!/
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Nahaj tak , sedi mu to +-. Je to fyzika/ elektrika zaklady. Tiez mi v tom case viac behal rozum po spoluziackach a nie po uceni....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pre tento pripad a pouzitie to je dostatocne presne.

beztak sa s tym stretnes len v pripade, ze planujes vodnika, a treba ti cca odhadnut, kolko tepla potrebujes odviest z procaka, ked ho mierne posteklis.

bezni ludia nieco ako spotrebu vobec neriesia.
a vykon riesia len vtedy, ked im seka hra alebo ide pomaly facebook.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

staci ti vediet, ze je to "nejaka konstanta" rovnaka pre oba pripady, takze mas hlboko v pici, lebo sa strati. a beztak som prilis triezvy na to, aby som riesil nejaku intenzitu prepinania tranzistorov v zavislosti od taktu procesora.

ps:
P==C*V^2*f sa ucilo, ked sme si skladali na elektrotechnike stavebnice.
trojclenka je ucivo hadam prveho stupna
ale to bolo za sociku, nemam sajn, co sa teraz tie decka ucia. vzhladom na to, ze clovek ako Pjetro bol ucitelom, tipujem, ze asi nie vela.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Staci vediet, ze ti nejde ani matika, ani elektronika.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

beriem tvoj názor na vedomie.
keďže je nejaká tá demokracia, každý má právo zvoliť si model, aký má rád.

aký prepočet používaš Ty?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Minule tu bol podobny thread a nechcem to znova riesit, zapni si net a zisti si co je vykon P, co je TDP, aky je vplyv tepla na polovodice a ze tieto veliciny akokolvek chces, si pre radove desktopove CPU nevies sam zmerat ani vypocitat. Demokracia ti nijak nepomoze ak sam nedbas na spravnost faktov, ktore prezentujes.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Aha. Ty si jeden z týchto.
A ja som sa obával, že sa niečo naučím.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keby to aspoň rozmerovo sedelo...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aha, vlastne len ja neviem takto zrána počítať :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to kde, na jakú pseudo-humanitnú sš, si preboha chodil? ..že ste tam mali najma angl., politologiu, mnžmenty, psychologie, a iné potrebné veci pre BA-lavákých, pražských ZMRDI-mnžérov, a pro-NEGRO -islamských -muslimo-bruselských EUro-HUJEROV ? ?

si presne pamatám henten vzorec (výraz), resp.(neskor tam dole) sústavu rovníc,
nám to celé ~~hentak rozpísal a odvodil 1náš fyzikár, Dončev, michal, zo starej školy ešte..
a to bolo ešte v 8.triede, na zš, (v ~1993)

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

..decká dnes už nepoznajú ani filmy (klaické), ani romány, ani autorov, ani politikov, ani historiu, ani vedcov, ani objavy, ani hist.udalosti, ani fyziku, ani elektroniku, ani materiály, ani materiál. science, a material. inžinierstvo, ani vedy, techniku, technologie, ani strojárstvo, ani (evolučnú) biologiu, ani...

..ale jo, hlavne, že poznajú, a ovládajú (na 160%), - jak být roznými *ZMRDI-mnžérmi, vo veeeeelkýýých klíma kancloch, v BA, a Prahe, s hojdačkami, barmi, pohovkami, escortmi, cateringami, drinkami, atd atd..
za min.1600, resp. dnes už skor min. STO - TISIC /mesašne..

..pod 100 litrov dnes už nejdú, hentí ..*kinder-mnžéri ( *Rich Kids of.. (Praha, Brno, BA.. )
(Trnva..)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

A Ty čo z tej elektroniky poznáš? Keď nevieš ani to, že ak je tranzistor zopnutý, tak mu už okrem spotreby zmenou napätia nič nezmeníš?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

si ma asi s niekým mýliš, som nikdy nič o zmenách napatía v zopnutých tranzist.jakživ nepsal..
to
asi nektorý z pred-rečníkov písal na takú tému..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Je to možné, ja to až tak pozorne nečítam, že kto čo ako myslel, len sa tu hádže Wattmi ako hruškami na trhu...

Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

A to sme sa ešte nedostali k AMD, kde procesor žerie nejaké elektrické watty, vyžaruje nejaké teplé watty - a to, koľko wattov procesor vyžiari závisí od typu chladiča, teploty v bedni a teploty chladiča. A čerešnička na torte - od toho, čo procesor zožerie, nezáleží to, čo procesor vypustí von...

Watty sú fajn.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Dobre to je, kedze vsetci tito ludia nechcu robit normalnu pracu a zanechavaju neobsadenych vela pracovnych miest. Pre beznych ludi je to vyhoda pri hladani prace pretoze je viacej volnych miest a menej volnych pracovnikov. Preto sa do prace lahsie dostanu a firmy im vacsinou aj pomozu, bud prihodia nieco ku platu alebo im poskytnu dodatocne skolenia alebo vycvik na zvysenie kvalifikacie. Nemaj obavy, tie masy mladych spekulantov ten entuziazmus za par rokov prejde, po tom co ich nebudu chciet ani na urade prace nieto este v nejakej robote.
Odpovedať Hodnotiť:
 

guess, gstar, Hilfiger a kebab do ruky, tebe.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Nie, ze by na tom zalezalo, ale ... manka, kupis mi tento intel? Zajtra mam narodky!
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Len ak mi pomôžeš vyprášiť koberec.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nie, ze by na tom zalezalo, ale ... deal.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Kúp si vyšší model ak na to máš (...alebo ak nie je...)
Niekoľko rokov používam i5-3570K (3,4GHz) stabilne na 4,2 - niekedy na 4,6-4,8 (no to už prírastok spotreby nezodpovedá prírastku výkonu).
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

IMHO, teraz tá nová i5-10600k vyzerá veľmi dobre.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Roman skúšal ľahký OC, preliezol 7.0 GHz, trhol svetový rekord a "sťažoval sa", aké to je jednoduché.
A ešte stihol poznamenať, že keby sa s tým viac vyhral a pretaktoval RAM, mohlo to dopadnúť lepšie.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Kto je Roman?
7 GHz je už hooodne ťažké preťaženie CPU!!
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Nemecký inžinier, ktorého živobytie na týchto veciach záleží.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

a nie ten oný...Derachteur?? Ten s tým robí čachre-machre
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

a potom mu elmor vytrel kocúra s 7.7GHz
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A pribalia k tomu aj hasiaci pristroj?
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

no tak píšu, že Meltdown sa podarilo zahasiť, avšak pri nameranej spotrebe 330 W by som to považoval za viac ako odvážne tvrdenie :)
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

V poho...ako už bolo zverejnené v úvodnom diely tohoročného Rick and Morty, kým nie sú na Meltdown fixnuté čisto hardvérovo, os predictive handled multithreading obchádzajúce aplikácie, cielené na vysoký výkon, idú priekazne jednoducho fixnúť.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Pjetro de zas v pici si?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

yebol si mu na hlavu predsa! :-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nie, ze by na tom zalezalo, ale ... ste mimo. Tento clanok jasne hovori, ze Intel valcuje co sa da a nema zmysel uvazovat o inych CPU.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

dostal si + za humor :-)
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

a jeho 1,2kW procáky??? :-))
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Super riešenie - máš aj výkon a nemusíš v zime kúriť.
A Ty sa ešte aj sťažuješ... :)
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Vie tu niektory z pritomnych odbornikov predpovedat kedy bude mat konecne procesor vacsiu spotrebu ako vysavac?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

maju aj teraz - staci napojit na chiller a dostatocne pretaktovat.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Pokiaľ dobre vidím tak normálne použitie, píšem NORMÁLNE, má TDP iba 125 W.
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Má. Aj sa ho za normálneho chodu drží, ak sa držíš špecifikácie.
Potom, pri nábehu programov, keď potrebuješ výkon, vie na par sekúnd žrať do 250W. V rámci špecifikácie.

A potom máš to, čo spraví každý normálny človek - zapneš XMP a pretaktuješ si RAM; zapneš si MCE, aby si išiel s dynamicky pretaktovaným CPU išiel na maximálnej frekvencii čo najdlhšie. Resp. to za Teba rovno zrobí výrobca dosiek, a ako bonus aj nastaví max príkon omnoho vyššie.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Ten na presun SNAP-u do pamäte prepotrebný výkon slúži samozrejme priekazne výhradne na chladenie vývodov pci liniek CPU pre ultravýkonné SSD.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Čo v prípade Optane nie je až tak potrebné, keďže jej stačia len polovične pomalé linky. A kto nebehá jak splašené kura, priekazne, sa nebude piecť.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ak to nepretaktované žerie 330W tak aké TDP 125W?
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

To kde si vyčítal?
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

V každej recenzii, žeby?
Tie lepšie Ti povedia, pri akých parametroch, tie horšie vravia len "bežná doska", tie úbohé sa ešte aj pochválila, že idú mimo specs, ale správajú sa ako keby išli v rámci štandardu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Počkáme si čo o tom napíše samotný INTEL. Nejaké hókusy pókusy nejakého "Toma" ma netankujú...
Odpovedať Známka: -7.9 Hodnotiť:
 

intel ma napísané presne TDP 125W (allcore a stock),
boost limit 250W podľa špecifikácie up to 5.3GHz thermal velocity boost po dobu 56 sekúnd.

A to, že sa toho držia potvrdzujú recenzie.
Holt intel dodržal to, čo avizoval - best gaming cpu, a dodržal aj všetky avizované specs vrátane boostu.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Ako sa volá ten dokument v ktorom si si vycucal tých 56 sekúnd??
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

datasheet
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

No daj názov...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A za druhé, TDP je statická, referenčná, hodnota - uvádza Ti príkon pri fixných parametroch, na ktoré je dané CPU (allcore @ stock clock) navrhnuté.

Ak meníš vstupné hodnoty - takt a napätie, mení sa aj výstupná hodnota - príkon.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Načo mu budem meniť príkon, keď nerastie výpočtový výkon.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

skús rozviesť trochu.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

načo by sa pretaktovávali CPU ak by im nemal rásť výpočtový výkon?? Však to je jasné jak facka, čím vyššia freq. tým vyšší výkon, aj ked nie lineárne
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Intel® Smart Cache facku priekazne blokuje.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mal som za to ze rovnaky procesor spocita pri 2x frekvencii 2x instrukcii. Kde sa mylim?
Odpovedať Hodnotiť:
 

všade.
Koľko inštrukcií ním preženieš, závisí od toho, ako sú tam tie inštrukcie kŕmené a aké sú jednotlivé inštrukcie zložité.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Krmene su z cache procesora na 100 percent. Vtedy to plati co som povedal alebo nie ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

v ideálnom prípade, keď máš ideálne vyťažené všetky kroky a keď, ideálne s každým taktom, načítaš jednu inštrukciu a dostaneš jeden výsledok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dakujem, ja som idealista s belasymi ocami a pre mna to teda plati.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To práve neviem načo má týmto spôsobom rásť výkon. Však si kúpim vyšší, rýchlejší model CPU.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Maniak zasa vymenil nick a zavelil do útoku
Odpovedať Hodnotiť:
 

však to mi je jasné, ale v článku sa píše že má príkon 330W v nepretaktovanom stave. Takže aké 125W TDP ked to žerie 330W a to je prakticky vyžiarený tepelný výkon, kedže na svoju prácu na výstupoch CPU premení celý elektrický príkon iba na teplo?
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Čo je, samozrejme hlúposť.

Jediný prípad, keby to dávalo zmysel je bez "priameho pretaktovania užívateľom", teda strcíš do dosky a meriaš spotrebu počas dynamického pretaktovania na základe tabuliek a limitov, ktoré si tam nastavil výrobca dosky s ohľadom na dosku samotnú a design vrm.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

A, ako bolo uvedené skôr a na mnohých portáloch, 331W je spotreba pri 5.3GHz allcore, čo je OK pre výrobcov kvalitných dosiek ako napr. tá v recenzii, ale už je mimo inžinierskej špecifikácie intelu.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Ale nebud uz aj ty kkt ako Pjetro len druhej strane. Potom ked to budeme merat na 125W zas bude este viac mizerny vykon oproti AMD, potom ako poznam znackojebov ala intel ty a amd Pjetro zas pojdete z druho konca tvrdit preco mate pravdu. Uznaj a dopraj podobne postihnutemu ktoremu zalezi na znacke ze konecne ta jeho znacka chvilu znasa lepsie vajcia. Ticho zalez a dufaj ze sa vratia casy buldozerov cislo 2 a neboj sa jak je Pjetro jebnuty aj potom si pojde svoju pesnicku o milovanej znacke. Co vas kuruje riaditel do anusu ze vam zalezi z ake logo je na tom?
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

triafaš absolútne mimo misu. toto nemá nič spoločné so značkou - toto je o interpretácii hodnôt a dát.

takeaway je, že keď niekto povie a (hodnota), musí povedať aj b (ako ju dostal).
ak sa bavíme o tdp, bavíme sa o špecifických nastaveniach.
aktuálny príkon je vec druhá. a ak niekto ide mimo výrobcovej špecifikácie, mal by hodiť disclaimer. následne nikto zdravej mysle nemôže argumentovať štýlom "výrobca ojebava".
rovnako ako v tomto prípade.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

napr.
msi často ojebava s base clockom (100.3MHz, 100.8 MHz), čím pretaktovavas všetko.
väčšina výrobcov ojebava s turbo core expiry (tau) na dvoj-trojnásobok.
ďalej mnoho výrobcov ma defaultne zapnuté MCE, ktoré nastaví allcore boost na max. hodnotu.
a aby nebolo málo, výrobcovia si nastavia pl2 na vyššiu hodnotu, ako je referenčná.
Gigabyte má napr. ešte auto Vcore nastavený dosť agresivne, aby vedel CPU bežať na väčších frekvenciách.

dokiaľ si toto pri teste nezohladníš, dostávaš pičoviny.
výrobca potom vyzerá ako by predával variče,
výrobca dosiek vyzerá ale dobre, keďže na jeho doskách dostávaš v benchmarku vyššie čísla.
a konkurencia je tiež ukrátená, lebo cpu nebeží stock, a teda porovnávaš hrušky s jablkami.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a najhorší na tom sú "šikovníčkovia" ako ty, ktorí namiesto toho, aby chceli férové dáta na oboch stranách, neskreslené a out of the box, stock, nastavenia, hľadajú výhovorky a snažia sa znevažovať tých, ktorý na ten bullshit poukazujú.

ale zase, kým ti stačí pokokot čísel, ktoré beztak nič neznamenajú... kľudne... pohoň si ego.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Stale sme v rovine kde ma intel mizerny PPW a je jedno ci ideme na tdp udavane vyrobcom alebo modifikaciu vyrobcov MB. Ano samozrejme pri 125 bude PPW podstatne lepsie ako pretocene na 250 ale z toho co pises by jeden nadobudol dojem ze vlastne intel je fajn... nie! Ani nahodou nie je fajn, 10 rokov som isiel intel (q6600, 2700k, 4930k, 5960x,7900x) a nechapal skrachovancov co spievali odu na nepodarky od AMD... teraz zmysel intelu vidim len pri profi esport hracoch a to bez ohladu na lepsiu cenu AMD. Tie balalajky o vyrobcoch dosiek si nechaj, z170 prepalovala voltaz do nebies a nie nep1coval som hned na intel, jednoducho som nastavil offset a povazoval intel dalej za lidra. Jednoducho intel zachrani az nova architektura ocean cove a lepsi vyrobny proces, do toho momentu je intel presne tam kde bolo amd s fx8350 a tento model mi uz naramne pripomina fx-9590 po kokot zozere a kokot spravi.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Performance per Watt?
Tento procák je predávaný ako najlepší herný procák a pri tom, na čo je určený, tam ten výkon je viac ako adekvátny.
Od prípadu k prípadu získavaš +20% výkonu oproti najlepšej ponuke konkurencie, a tom konkrétnom use case konkurenciu preští nielen vo výkone na watt ale aj na dolár.

S novou architektúrou súhlasím. X86 je zastaralá a treba ju vymeniť. Otázka je za čo a ako bude zabezpečená spätná kompatibilita?

A teší ma aj fakt, že sa intel nevydal cestou AMD (ojebávanie s jadrami, za čo sa dostali pred súd; pečenie dosiek; alebo po novom aj "up to" clock), ale robí to, čo vie najlepšie - stabilný výkon (nepotrebuje riešiť jediné jadro, ktoré dokáže bežať na booste) a stabilné teploty (čo má fakt prekvapilo).
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

stabilny vykon az 56sekund? a potom stabilne teploty prekrocia bod varu

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

a samozrejme, že máš pravdu - akurát prvé slovo malo byt "zvýšený" a ten koniec mal znieť: "neprekročia bod varu acetónu".

predpokladám, že si si iba pomýlil klávesy, a nesnažil si sa zahrať na profesionála Pjetra.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tento model sa vypreda tesne pred zimou !
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

je to možné, lebo 330W špirála iba kúri...ale toto aj počíta :-)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Podla mna sa kladie otazka, ako je mozne, ze treba chladit jazero na komete... Ved ked kometa leti vesmirom musi byt zmrznuta...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Môže byť pravdivé, ale najlepšie horúce pramene sú, priekazne, v ľadovom prostredí.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

už som myslel že sa tu neobjavíš :-)
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

To ze komety su vo vesmire zamrznute je len hoax. Musko nevie uchladit to smetie co tam navlacil. Takze je tam horuco
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pri tom TDP mozu oj*bavat ako chcu. Vyskusajte si napr. komprimovanie cez 7zip vs. enkodovanie videa cez HandBrake. V oboch pripadoch bude vytazenie CPU blizke 100%, ale rozdiel v TDP bude znacny. Pri HandBrake sa ale vyuziva daleko viac instrukcii CPU.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Rozdiel v TDP nebude, priekazne, žiadny, keďže TDP sa ráta pri stock frekvencii a vyhúlene všetky jadrá (intel burn test - ako od nepamäti).
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

kuratenko oneskorene nevsimave, nechaj pojem TDP tak a pozri sa na jadro veci ty pamat intelacka:
ide o to ze intel vyuziva oj3by na sposob "CHVILKOVE VYTAZENIE" a argumentuje hlaskami ze to je typicke vyuzitie PC ... no ako kde, v hrach iste lebo ziadna hra nevyuzije cpu hodinu v kuse na 90-95%, ale napr. pri renderingu to je uuuplne iny pribeh

ak by intel-dementel neoj3baval s PL2/PL3/PL4, TAU a EWMA ako sa kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasne vysvetluje tuhla: https://bit.ly/2WWsaRf
kde sa intel procak po upoteni potrebuje schladit, tak by tie intel procaky mali o 15% (slovom PATNAST !!!!!!!!!!!!! PERCENT) nizsi vykon keby to robili tak ako dnes AMD, ze ked turbo tak na furt a nie na 28 sekund ci 56 sekund pokial sa nespotim ... proste kontinualna zataz a intel cpu nejde dokopy !!!

Odpovedať Známka: -6.8 Hodnotiť:
 

ak to aj nebudeme nazyvat OJEB ale vyuzita VLASTNOST majoritneho pouzivania cpu, tak je to iba povestna slamka a jedina moznost ako konkurovat amd, slamka ktorej sa intel chyta posledne roky coraz viac a viac ... spustis kontinualnu zataz na intel CPU A KONCIS !!! obrazne aj prakticky padas o level nizsie z i9 10900K na i7 10700K .... CHAPADLA ??? KAPIS ???
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

lol, jadro veci je:
- počet jadier sedí aj bez lepenia viacerých ccx, zaratávania SMT jadier a compute cores
- TDP sedí a je overitelné aj bez vymýšľania rôznych vzorcov postavených na troch voliteľných veličinach
- boost clock sedí podľa špecifikácie, aj bez vyplačkávania, že 4025 je "up to" 4600
- procák je predávaný ako best gaming cpu, čo tiež sedí, a to ani ten link, ak je to diit, stoka amd, nezmení
- pretaktovanie je ľahké a bezproblémové

ak intel dodrží to, že do tejto pätice zmestíš aj next gen s podporou pcie4.0, podarí sa mu mat lepšiu podporu ako konkurencia.

plakať Ti nepomôže.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

intel-idiote a ty co fetujes? tebe uz nacisto jebe?

tvojhe prijebane hlody su bud:
- same k0k0tiny, pripadne davno irelevantne k0k0tiny (napr. zaratávania SMT jadier a compute cores, 4025=4600)
- irelevantne papierove svety a hovadiny (hrajkanie sa ze ako krasne TDP konstantne drzi svoj vyznam a 100W procak moze zrat 1 kW)
- irelevantne k0k0tiny (intel-idiot si ani nema narok zobrat do palule pojem ccx, kedze ten sa pri zen3 meni a ked uz o tom, A AKOZE CO MA BYT? optimalizacia vyrobnych nakladov funguje skvele, kedze vyrobne naklady na take procaky by boli pro monolyte 2x vyssie, koncept je to vynikajuci)
- kontraproiduktivne k0k0tiny (woni ti intel-idioti stale nevedia ze intel ma s monolitmi problem a to nielen kvoli narocnost vyroby a vytaznosti, ona ta rign-bus je pri velkom pocte jadier monolitu brzdena zvacsujucimi sa letnciami)


Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

brzdi!!!! krvavá pena ti ide od papule!!!
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Pjetrova manka vravievali, ze je dobry sofer a jazdi aj na cervenu.

Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

davno irelevantne?
biostar bezne ponuka carizzo a bristol ridge compute cores riesenia - a dokonca maju aj nove produkty na tychto compute core platformach, ktore ohlasili len minuly mesiac.

kto si myslis, ze do nich vyraba cpu?
a kto im predava cpu s compute cores?
kto tie compute cores podporuje?

lol... mas divnu predstavu o irelevantnych veciach...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

BIOSTAR ešte neskapal? Roky som sa o nich nezaujímal...
Odpovedať Hodnotiť:
 

kuratenko asi mysli neco ako toto: https://bit.ly/3gj8XRx

kuratenko karpave ohlupene nevedome:
A) ak amd pre niekoho este vyraba stare apu zo starych stavebnych trojov ako oem a oni ci to letuju na fosne ako SoC, tak maju na to asi zmluvy, vyhodne pre obe strany
B1) my sa snad bavime o retail segmente nie? kuratenko to akosi stale nepochopilo
B2) PRETOZE WO TOM TO CELE BOLO !!! !!!!! slajdy v prezentaciach, info v specifikaciach, napisy na krabiciach
B3) a zase sa kurva musim opakovat a uz na to do boha fakt nebavi: KDE V RITI MAM HLADAT VELIKANSKE NAPISY 12 (ci kolko) COMPURE CORES Z TOHO NALETOVANEHO SoC A10N-9630E? KDE V 314CI mam hladat KRABICU S 2 CM NAPISMI 12 (ci kolko) COMPURE CORES Z TOHO NALETOVANEHO SoC A10N-9630E?

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

kuratenko ty sa radsej zamysli nad tymto:
(https://bit.ly/3bYpnLq) ... Mr. Zdenek Obermaier z pctuningu.cz je intel-fanatik ale presda mu doplo ...

- Přichází pětkrát ohřátá kaše Comet Lake
- Jediné co Intel stále drží na výsluní, je herní výkon a setrvačnost jeho zákazníků.
- Intel se stále drží architektury z roku 2015 a 14nm výroby z té doby.
- Už osm jader Coffee Lake byl na 14nm problém, a deset je ještě větší problém.

- Tahle platforma je mrtvá, už při svém uvedení. Nezachrání ji ani budoucí kompatibilita s Rocket Lake, jde se teprve časem ukáže jak moc je reálná a zda bude podporovat všechny funkce. Vsadím se, že Intel poté opět uvede nové desky a čipset.

- tema erocity-velocity boost: Logicky se vkrádá otázka, zdali je vůbec možné udržet Comet Lake (napr. i9 10900K) pod hranicí 70 °C a dostat se tedy dlouhodobě na 4,9 GHz u všech jader. Odpověď je už známá - v podstatě není! Ani s highendovou "velkou" vodou se nedá udržet procesor pod tímto teplotním limitem.
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

- Velkou debatu rozvířila podpora PCIe 4.0. Někteří výrobci desek slibují, že jejich stávající desky budou do budoucna PCIe 4.0 procesory (Rocket Lake) podporovat. Ovšem nemohou to říci stoprocentně, jelikož zatím Rocket Lake nedostali k testu. Na deskách sice jsou komponenty potřebné pro PCIe 4.0 (časovače a přepínače), ale zdali opravdu poté budou fungovat bez potíží, není jasné.

- S novou paticí přichází i nový čipset a základní desky. Čipsetů bude několik: Z490, H470 a B460. Proti řadě 300 v podstatě nepřinášejí nic nového. Je to ten samý čip na nové desce, změny jsou opravdu kosmetické.

.... + ostatne zname veci ako

- vyrabanie CPU pre kratkodobu zataz vyuzivanim mechanizmov ako PL1=TDP/PL2/PL3/PL4, TAU a EWMA ...

- kde by boli intel CPU bez tychto mechanizmov, keby si mali boosty udrzat nafurt ako u AMD krasni vidno v kapitole 7: https://bit.ly/3eg59hM ... no v prdeli by boli, o 10-12% nizsie
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

- tema pretaktovanie: Nečekal jsem žádný zázrak, jelikož je jasné, že Comet Lake jede na hranici 14 nm křemíku. Už Coffee Lake ukázalo, že takty nad 5,2 GHz jsou problém. A jelikož Core i9-10900K jede na vysokém napětí a taktech, rezerva je téměř nulová. Nakonec jsem dosáhl 5,2 GHz stability ve všech testech, ale raději jsem poté takt o kousek snížil při stejném napětí. Pro jistotu. Frekvence stoupla z 4,9 GHz na 5,2 GHz pro všechna jádra. To znamená nárůst výkonu 6 procent. Napětí je navýšené a příkon atakuje 300 W. Tohle opravdu nemá cenu, taktovat tento čip se nevyplatí. Chlazení už pak vyžaduje aktivně chlazenou vodu, tohle nedá ani custom vodník.
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

Dostali jsme se do fáze, kde jsou už nějaký čas Ryzeny. Vše je už z výroby nastaveno na krev a rezerva je nulová. Vysoké frekvence a vysoké napětí sice dokáží vybičovat procesor k zajímavým taktům, ale další taktování znemožňují. Dostal jsem se výše o 300 MHz pro všechna jádra, kdy ale procesor atakuje příkon 300 W! To je už naprosto šílené na malý, mainstreamový čip.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

aaaano romanko de8auer sa vyhrajkal na 7,2 ghz s LN2 a co ma byt? do procaku sli brutalne ampere a boli na nom brutalne volty, takze zral asi 2-nasobok este aj toho brutalneho 300W sialenstva, ked je cpu schopny vyuzit na uzasnych 28 ci 56 sekund thermal erocity-velocity boost ... proste uz od samotnej vyroby je to totalne na hranici intel 14 nm kremnika no a moznosti intel 14 nm kremika ako take pri extremnom OC su uz davno zname (romanko uz daval aj LHe na 9900K) ... takze znova otazka: 7,2 ghz 10900K s LN2 a co ma byt?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Kde ste kto nabrali tých 56 sekúnd, kde presne sa to spomína?
Môžem dostať názov alebo link toho dokumentu??
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

datasheet.
reviewer guide.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Daj mi ten názov. Ak tu totiž manipulujete nejakými informáciami, istotne ich máte z originálnych dokumentov a tie pokiaľ viem majú svoje technické názvy. Takže aký má tento? Chcem si to dohľadať.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

- Proti rychlému osmijádru Core i9-9900KS je herni vykon vyšší asi o 3 procenta. To upřímně ani nestojí za řeč. Kdo má současný Coffee Lake, nemusí se vůbec příchodem Comet Lake vzrušovat, herní výkon má stejný. Upřímně těch pár procent nestojí vůbec za pořízení nového CPU a desky.

- SUMA SUMARUM: Od Comet Lake jsem nečekal nic a má očekávání se potvrdila. Tohle je procesor, který je na trhu zcela zbytečný. Herní výkon jen o pár procent nad Coffee Lake. Kdo potřebuje 8+ jader, má dávno nějaký Intel HEDT nebo Ryzen 3000. Kupovat navíc kvůli tomuto počinu novou desku, výkonný chladič (ideálně AIO) a spokojit se se příkonem 230 W v zátěži je už opravdu bláznovství. Navíc cenovka vůbec nereflektuje aktuální stav trhu, kdy dvanáct jader Ryzenu 9 stojí o 3500 Kč méně. Kdyby Intel dal tento procesor za 10 000 Kč, možná by měl šanci. Takhle jde v podstatě o DOA produkt.
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

Lol, toľko pičovín na jednom mieste.

Otázka, čo má intel spoločné s tým, že amd stále ojebáva s compute cores a stále na tom ryžuje?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

.... ale nevadiiiiiiiiii, ved typicky intel-idiot ma velmi zvlastne postihnuty mozog, je to jedinec zijuci v tmavom tuneli na konci ktoreho vidi modre svetlo a steny tunela su pooblepovane samymi uzasnostami a vyhodani intel cpu, preto typicky intel-idiot okrem uzasnosti a vyhod intel cpu na nich nikdy nevidi nic ine
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nemali Borovičku? Pil si samotné pivo?
Pre boha, aká tragédia...
Mňa osobne žiadne AMD už 15 rokov vôbec, ale vôbec nezaujíma!
Nech by bolo akékoľvek, nech by malo aj tisíc a 1 jadierko a dávali mi k tomu aj kurvu na noc, proste nie!
Čo je furt na tom pre Teba nepochopiteľné?
Však si kúp K5 a daj si ju aj neviem kam.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

jazdil manku na cervenu, a terazky je ako bujak podrazdeny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ano intel uviedol 10. tzv. "generaciu" cpu pre bezny desktop:

A) ktorej 10C top model nielenze samozrejme nestaci na 16C top model bezneho desktopu konkurencie, ale ani na 12C (top-1) model konkurencie !!!! on ten novy 10C top model intelu je medzi 12C (top-1) a 8C (top-2) modelom konkurencie (amd) ... woooooow keby mala konkuencia (amd) 10C model, mohol by si intel honit ego ze za akych podmienok by ho vobec prekonal v multi-threade ... no kontinualna zataz by to iste nebola
B) u intelu je to akoze novinka (aj ked je to refresh refreshu new steppingu optimalizovaneho refreshu skalake z roku pana 2015), u amd su tie top, top-1, top-2 dokonca vec stara rok (!!!) a amd pride v Q4 so zen3
C) 1-vlaknovy vykon 3-4% nad 9900K(F), iba vdaka 5,2 ghz vs. 5,0 ghz (thermal erocity-velocity boost 5,3 ghz pri 1-vlaknovom booste na tom v normalnej zostave bez umeleho OC este doteraz nikto nevidel - asi ako columbovu zenu, a to dokonca ani pri vodnom chladeni !!!!!!!!!!!)

Odpovedať Známka: -7.7 Hodnotiť:
 

D) 10C20T Ci9 10900K pri plnom vytazeni prekonava aj 64C128T ThreadRipper 3990X ... lenze ho prekonava SPOTREBOU !!!!!!!!!!!!!!!!!!
E) slamka v podobe PL2/PL3/PL4, TAU a EWMA
F) jeeeeeeeeeej novy socket aj chipset a teda aj cela fosna, ake prijemne, Z370/Z390 sa mozu pouzit ako dosky na krajanie zeleniny a Z270 ako lopaty na sneh ... nepodporu na Z170 by sme uz aj hadam prepacili

otazky?
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

Áno, čo fetuješ?
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

je neskutocne znepokojujuca uroven dusevneho zdravia, napr. ako intel-c0c0ti na tomto portali (mozno zvlast jeden) je absolutne neschopny vnimat objektivnu realitu
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

'objektivnu'?

začnime z ľahka - bodom A.
CPU je predávaný a marketingovo značený ako najlepší hráčsky CPU.
Otázka: v koľko hrách zaostáva za najlepšou ponukou od AMD a o koľko?

Obmedzujúce kritérium: bavíme sa čisto o výkone CPU, a nie obmedzeniach zo strany pamäte a grafiky.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Intel je pro decka, chlapi si kupia AMD.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

chlap si kúpi to, čo chce.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Sex je pre chudobných, my bohatí pijeme...
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

ano ano ano ... jediny argument ktorym sa da argumentovat: Od reg.: Pjetro de | Pridané: 23.5.2020 21:15

"Jediné co Intel stále drží na výsluní, je herní výkon a setrvačnost jeho zákazníků."

...pricom ten SVOJ herny vykon intel prekonal o brutalne 3%, co dodat ... ale ano je to najvykonnejsi CPU na hry, svojho prechodcu drti o brutalne 3%, konkurenciu v hrach rozdupe o 10-15%
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

takže si ojebával pri výkone.

skúsme teraz spotrebu, ak sa používajú továrenské nastavenia, zmestí sa do 125W (plus do 250W po dobu 56 sekúnd).

TR3990x má v základe TDP 280W.

125W je menej ako 280W, či v Pjetrolande toto neplatí.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Načo tu píšeš niečie drízdy?! Koho nejaký pepík zaujíma? A už vôbec nikoho jeho plácaniny!
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Mna to zaujima. Na 99 pct pise kazdy cudzie dristy. Vlastny Objav je na slovensku rarita. Ak teda za objav neberies objavenie linku na nete.
Viac nazorov, protichodne fakty je to co ma zaujima.
A implikaciu si uz urobim.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto je práve dosť tenký ľad pre decká, čo začali chodiť na strednú školu. Mladšie hádam s tým až tak moc nekšeftujú.
Proste majú napozeraných toľko info a bludov, že im niečo poriadne a seriózne vysvetliť je takmer nadľudské úsilie.
Lebo toľko ľudí všeličo tliape, a deti to všetko zožerú a potom "tliapú" to svoje poprekrucované a neviem aké...
Aby mi niekto nevedel a kašlal na to, že nebude mať systém na disku s písmenom C, a je mu to putna ani nevie čo hovorím, to ma štve. Hádžu si s informáciami o CPU, RAM, GPU a neviem akých GHz, že ani 3 odpory paralelne nevedia zrátať, či ich 5 zapojiť sérioparalelne... A ani vlastné že čo je to ten paralelný a sériový prenos informácií.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Detom treba veci vysvetlovat aj s kontextom. Mozes ich poslat do chranenej dielne, alebo pod dohladom vysvetlit ze holou rukou sa z pahreby zerave uhliky nemaju tahat. Ja som za druhu moznost. Neuronova siet ma mat max informacii a s max pestrostou. Nemusi mat ale osobnu skusenost s heroinom aby vedel ze je to sracka...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Že za sebou novy socket aj chipset a teda aj cela fosna neťahá dedičný hriech môže byť pre určité skupiny zákazníkov priekazne rozhodujúce.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Popieranie dedicneho hriechu je popieranie nasej kulturnej historie a to je neakceptovatelne
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Z hľadiska podpory kultúrnej diverzity je zas neakceptovateľné, alokovať k tomu viac než priekazne nevyhnutné zdroje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Diverzita je ok, ale nie rovnost. Vlk a zajac si nikdy uplne rovny nebudu a s tym neurobi nic ani len ten najlepsi ombutsman.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veď môže dať výpoveď, ale sľub i tak priekazne ostáva sľubom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A kto okrem Teba chce furt do nejakej starej spodiny pchať nový CPU? Čo Ti už načisto jebe? Prečo by to kto robil? Iba ak totálny pablb!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Všetkých len kabáti, celý Intel.. a to len preto, že nemajú ako nazvať novú generáciu procesorov a tak stále zostávajú na jazerách..
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

amd chystá novú sadu cpu, pomenovanú podľa rieky, ktorá splachne intel do zabudnutia.
cocytus sada ma mat 4 generácie: antenora, caina, judecca a ptolomea, a jej hlavné vlastnosti sú len to najlepšie, čo amd dokázalo vyprodukovať: up to 32 compute cores, up to 10.0 GHz boost, pri cca 67 tepelnych wattoch(tm)
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

by som bol ale zvedavý, keby si nám Pjetro napísal, aký by teda mal být ideálny CPU procesor, od Intelu - taký, aby si s ním bol aj ty *úplne spokojný" :o :

(kliudne rozpíš všetky parametre, - aj cenu (ceny)

(príp.aj porovnanie s top procesormi AMD (ich (aktuálne) najúspešnejšími
k (24.5.) prelomu máj-jún 2020)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem kto furt rieši cenu. Ide o značku a skúsenosti. S AMD vždy boli a určite ešte aj sú len nejaké patálie...
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

áno, quality of life má proste intel lepší.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Žraloci! Celý byt zožerú.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár