|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX. X
|
Pridané:
22.4.2020 11:14
Tak logicky, že poskytovatelia platobných terminálov s platnou bankovou licenciou môžu spravovať financie zákazníkov priekazne podľa vlastných pravidiel.
|
|
dnes má meniny Zmrdomír
Od: Buržuj/
|
Pridané:
22.4.2020 12:54
Ešte by mohla byť v bankomate na výber aj menšia hodnota ako 10€, nie každý máme toľko na účte. Mimoriadne by som zaviedol z tohto dôvodu aj jedno a dvojeurové bankovky. Zrušil by som aj obmedzenie stravných lístkov len na potraviny. Treba naštartovať ekonomiku.
|
|
Re: dnes má meniny Zmrdomír
Od: koumak
|
Pridané:
22.4.2020 13:44
Mam 40 centove napojove listky a odkedy na nich je napisane AQUA (predtym "napojovy listok"), tak uz mi ich castokrat neberu ani tam, kde ich este brali. No a vysvetli zamestnavatelovi, ze take listky si moze strcit za klobuk, lebo k obedu ho neberu a v obchode iba v ozaj niektorych...
|
|
Re: dnes má meniny Zmrdomír
Od: pytač
|
Pridané:
22.4.2020 14:06
To si zamestnaný vo vaguse? Že 40 cenové listky...
|
|
Re: dnes má meniny Zmrdomír
Od: Koumak
|
Pridané:
22.4.2020 18:18
Nie, ale v medzinarodnej firme s nemeckym vedenim :)
... ale soknuty pohlad predavaciek a casniciek pri pohlade na tie listky byva niekedy fakt k nezaplateniu.
|
|
Re: dnes má meniny Zmrdomír
Od: Wilijam
|
Pridané:
23.4.2020 15:48
Kaufland?
|
|
limity
Od: bankár
|
Pridané:
22.4.2020 13:05
Je úžastné to nové nadstavenie, snáď to nikto krástne nezneužije. Súčastne dúfam, že budú šetci pri korone podstiví. Koly menšine preca nebude trpieť večina.
|
|
Re: limity
Od: ...
|
Pridané:
22.4.2020 13:28
Napis to najskor ako clovek a potom to este skus vysvetlit.
|
|
Re: limity
Od: covid
|
Pridané:
22.4.2020 14:08
Prauda.
|
|
Re: limity
Od: filozof.
|
Pridané:
22.4.2020 14:33
ved ho nechaj. ako povedal nicolas volta: "pane, hlboko s vami nesuhlasim, ale budem sa do krvi bit za to, aby som s vami suhlasil!".
|
|
Re: limity
Od: Unexist
|
Pridané:
22.4.2020 22:36
V skutocnosti povedal: "pane, hlboko s vami nesuhlasim, ale budem Vas do krvi bit, aby ste zmenili nazor!"
|
|
Re: limity
Od: kohútik jarabí
|
Pridané:
22.4.2020 13:53
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry...
|
|
Re: limity
Od: Wilijam
|
Pridané:
22.4.2020 13:55
Máš tam preklep v slove "nactaveňje".
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX. X
|
Pridané:
22.4.2020 14:10
Kaziglu Bey jasne dokázal, že koly bude trpieť večina priekazne i menšine z jedného.
|
|
platby
Od: koumak
|
Pridané:
22.4.2020 13:47
V pondelok som tankoval na GAS a pri 48 eur platbe uz nechcelo odomna PIN. Pred mesiacom som nakupoval v KIK a nechcelo to PIN pri 26 eur platbe. Myslim, ze par obchodnikov to zaviedlo skor.
|
|
Re: platby
Od: Wilijam
|
Pridané:
22.4.2020 13:59
Radím ti, kupuj benzín, kým sú ešte ako tak dobré ceny, už to bude len klesať.
|
|
Re: platby
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
22.4.2020 14:05
Lenze ked nam zacnu za odber platit lebo vsak uz platia za ropu. Ako nam budu platit bezkontaktne ?
|
|
Re: platby
Od: Wilijam
|
Pridané:
22.4.2020 14:09
Jedine, lebo ak by to chceli platiť v naturáliách, benzínom, tak "to mi nevychádza".
|
|
Re: platby
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
22.4.2020 15:19
Vo Svedsku by to nebol problem.
- hotovost je uplne na ustupe
- v obehu je uz len cca 8 miliard eur, pouziva sa len cca 50%, pred par rokmi bolo v obehu vyse 10 miliard eur
zbytok je v pancuchach / trezoroch / u mafianov
- maju aplikaciu SWISH, spolocnu pre svedske a danske banky
- funguje v realnom case (zostatky sa menia okamzite, realny prevod prebehne neskor)
- vo svedsku su uz banky, ktore neprijimaju hotovost
- 80% nakupov v krajine je elektronickych
- dokonca aj tulaci predavajuci miestne "NOTA BENE" uz dostavaju zaplatene cez SWISH
- ked chces platit v hotovosti, musis udat ZDROJ odkial hotovost mas, inak to predajca musi hlasit policii
- napriek tomu SVEDSKU KORUNU nezrusia, stale bude existovat, aby mali ludia doveru v stat, realne ju vsak nebudu pouzivat
|
|
Re: platby
Od: Wilijam
|
Pridané:
22.4.2020 15:39
Dosť to pripomína socík. Vtedy, ak si vlastnil valuty, tak si colníkovi tiež musel udať ZDROJ. Krásne časy sú späť.
|
|
Re: platby
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
22.4.2020 17:32
Jasne, porovnavat valuty za socializmu (ktore boli u nas "nepouzitelne" aby si bol nuteny ich vymenit a bez valut sa zas tazko utekalo za plot, teda opatrenie proti odchodu ludi) s domacou menou v state s otvorenymi hranicami je horsie ako hrusky a jablka.
Ale nie len Svedsko. India skartovala vacsinu bankoviek, Korea ide rusit mince, ...
Vo Svedsku uz bezne visia v prevadzkach oznamy, ze neprijimaju hotovost. V roku 2009 bolo vo Svedsku 110 bankovych lupezi,v roku 2016 iba 2, v roku 2017 ich bolo 11.
V Stokholme dokonca lupic prepadol banku, ktora bola uz bezhotovostna a tak odisiel naprazdno.
|
|
Re: platby
Od: Petrrrrrrrrr
|
Pridané:
22.4.2020 21:43
Akoze nepouzitelne za valuty sa dali kupit bony a na ciernom trhu boli valuty velmi pouzitelne. Ten co pameta socik vidi ze sa k tomu vracia len sofistikovanejsie.
|
|
Re: platby
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
24.4.2020 0:40
Vsak vravim - "nepouzitelne". Iba bony a nic ine. Cierny trh neberiem ako dnes pouzitelny use-case.
|
|
Re: platby
Od: ttiger
|
Pridané:
23.4.2020 8:05
samozrejme, ked nieco robia 'demokrati', tak je to v poriadku
ked komunisti tak to bola totalitna praktika
|
|
Re: platby
Od: cashking
|
Pridané:
23.4.2020 15:50
cize je to totalizmus, resp fasizmus, pretoze firma SWISH si zaraba nutenim ludi ju pouzivat.
vies preco platim vyhradne cash? aby obchodnik neplatil tie 2% poplatku co mi premietne do ceny, zubar mi dava 3 zlavu za cash (vysstavi aj fakturu normalne).
nie kazdy chce byt otrokom banky, hotovost ti dava volnost, a hned ti poviem priklad. napr gambling, v CR ani na SR nemozes gemblovat mimo tiposu a sazky, tj. totalizmus a fasizmus. nemozes sit na betfair / bet365 a podobne, kde mas mnohonasobne lepsie kurzy.. a jdnym klikom ti obmedzia napr aj aliepres a cokolvek.
vzdat sa hotovosti je extremne samovrazebne a je mi jedno, ze svedi maju taku tendenciu. uz davno neplati, ze slovak je blby a tupy, ale zapad a sever ej mudrejsi.
|
|
Re: platby
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
24.4.2020 0:52
Jaj zase, co je u nas, tak je to vsade. Slovensky pohlad.
Ja za to nemozem, ze na Slovensku su take vysoke poplatky. Ale neboj, pojdu dole. Pridu okamzite platby a uz nebude nutne platit v eshopoch kartou. Bude sa platit z uctu na ucet, ovela lacnejsie. Hned na to zlacnia aj poplatky za karty.
Obchodnik sice usetri 1-2% zo sumy, ale potom vacsina z nich musi zobrat tu hotovost a ist ju vlozit na ucet. Musis ju strazit, chodit do banky, stoji to cas a platis tam za to poplatky. A nebodaj donesies na pobocku mince! To si len zacvakas.
Kedze to vo Svedsku pouzivaju vsetci, tak je to lacne:
For companies, the app costs between 1.5 and 2 SEK ($0.16–0.22) per transaction.
V CR a SR mozes gemblovat mimo Tiposu a Sazky. Staci aby mali licenciu a platili dane.
|
|
Re: platby
Od: ...
|
Pridané:
22.4.2020 17:55
normalne z nocneho stolika predsa. Nechava mi ich tam manzelka. A manzelka ma odkial peniaze? No tie jej davam ja. Ale ked davate manzelke peniaze, odkial ich mate? No ved vam vraim, ze z nocneho stolika.
btw asi by som sa musel mat fakt dobre v takej krajine aby som taku hajzlovinu ako uviest zdroj hotovosti toleroval.
|
|
Re: platby
Od: cashking
|
Pridané:
23.4.2020 15:51
zo zasady uvadzam "za sex od tvojej zeny"
|
|
Re: platby
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
22.4.2020 14:02
Zeby to bola vlatnost karty? A niektore banky zaviedli skor ?
|
|
Re: platby
Od: Swampy
|
Pridané:
22.4.2020 14:35
Nie, nie je to kartou. V Nemecku mi nase karty bralo 30e bez pinu uz pred rokmi. U nas nie.
|
|
Re: platby
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
22.4.2020 14:59
Bez pinu ale ak bezkontaktne ? Pin / nepin je mozne u vlastnika posu.
|
|
delená platba
Od: Mikloš Koliba
|
Pridané:
22.4.2020 15:42
Keď mám pľatiť kurjérovi 51 euri môžem 50 zapľatiť kartou a 1 euro mincou ?
|
|
Re: delená platba
Od: Gcdhbv
|
Pridané:
22.4.2020 18:33
Nje
|
|
vub vub
Od: Sxcjbcd
|
Pridané:
22.4.2020 18:35
rano som platil na pumpe 20 aj nieco a pin chcelo. Vub karta. Asi este nestihaju.
|
|
gerer
Od: geerg
|
Pridané:
22.4.2020 19:23
Adminko uz bol zase mazat komenty, panic :D
|
|
Re: gerer
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
23.4.2020 6:38
Lepsie panic, ako tam spekulovat z hydinou alebo tavami a rozvlakat SARS ci MERS.
|