|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hdhdd
Od: Hdhrur
|
Pridané:
19.4.2020 14:04
Som rad, ze pri platbe cez Google pay netreba dávať pin vôbec.
|
|
Re: Hdhdd
Od: Angel.
|
Pridané:
19.4.2020 17:29
Aj tvoj zlodej bude rad ;)
|
|
Re: Hdhdd
Od: cvik tvoj
|
Pridané:
19.4.2020 19:19
Doteraz sa to stalo presne 0-krát a odteraz sa to tiež stane 0-krát ;)
|
|
Re: Hdhdd
Od: Bdbrj
|
Pridané:
20.4.2020 9:27
Bububu vystrašená ovečka platí ešte dukatmi predpokladám.
|
|
Re: Hdhdd
Od: 33jkl33
|
Pridané:
20.4.2020 11:53
Cash je cash. V núdzovom prípade som ochotný akceptovať aj barter. Mileniáni nech si platia bezhotovostne.
|
|
Re: Hdhdd
Od: Bdhdj
|
Pridané:
21.4.2020 14:33
Cash je minulosť. Minuskujte si boomeri, chvalabohu za koronu, že vás dosť vykape.
|
|
Re: Hdhdd
Od: Boomer Homer
|
Pridané:
21.4.2020 17:38
Nevieš sa dočkať kedy vykapú tvoji rodičia, aby si sa konečne mohol presťahovať z detskej izby do obývačky, zoomer?
|
|
Re: Hdhdd
Od: ...
|
Pridané:
19.4.2020 18:56
Nezavádzaj. Pri nadlimitnej platbe je potrebné odblokovať telefón. Pre zapnutie Google Play je nutné mať nastavené zamykanie telefónu, takže aj pri platbe cez Google Pay je potrebné zadávať pin.
|
|
Re: Hdhdd
Od: dwedwdw
|
Pridané:
20.4.2020 0:13
Nezavadzaj. :P
Žiadny PIN nezadávam a platím aj väčšie sumy. Dá sa to nastaviť aj tak, že ako autorizácia poslúži tá bodová kresliaca šablóna...
A je to hooooodne šikovnejšie, ako PIN.
|
|
Re: Hdhdd
Od: Ajtaktak
|
Pridané:
20.4.2020 3:39
Autorizaciu tymi ciarami pouzivaju iba lamy... bezpecnost toho je ako PIN dvojciferny z cisiel od 1 do 3. Kazdy to lahko odkuka za prve a za druhe je dokazane ze 90% vzorov zacina velmi podobne... to je tym, ze ludia su malo kreatiny a vacsina je pravakov a zacinaju tah podobne... prirovnavam to k tomu akoby vsetci si dali podobne lahke hesla ako 12345 atd.
|
|
Re: Hdhdd
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
20.4.2020 6:12
Banku mas na to, aby sa starala o bezpecnost tvojich penazi. Ak ma taku aplikaciu, ktora umozni platbu cez nezabezpecenu aplikaciu tak to by som zvazoval, ci je to ta spravna banka. Ja tiez nosim peniaze vo polootvorenom vrecku. Lahsie sa plati, ako stale vytahovat penazenku.
|
|
Re: Hdhdd
Od: Bdneh
|
Pridané:
20.4.2020 9:27
Odtlačok prsta mojko.
|
|
Re: Hdhdd
Od: gpay
|
Pridané:
20.4.2020 0:56
chcem sa opytat, ak si do mobilu pridam kartu do gpay cez mbank appku, bude automaticky pridana aj na platby v play store? ak ano, da sa to nejako zablokovat? dakujem za odpoved
|
|
Re: Hdhdd
Od: niecelkom
|
Pridané:
20.4.2020 9:34
ano,nie
|
|
Nastastie nemam bezkontaktnu kartu.
Od: nemam bezkontaktnu
|
Pridané:
20.4.2020 4:49
Nastastie nemam bezkontaktnu kartu.Bezpecnost predovsetkym.
5x50 takze cloveka mozu oholit o 500€ super.
|
|
Re: Nastastie nemam bezkontaktnu kartu.
Od: Oprava
|
Pridané:
20.4.2020 4:51
250€ oprava
|
|
Re: Nastastie nemam bezkontaktnu kartu.
Od: ...
|
Pridané:
20.4.2020 6:15
Aj si cital, ze limit je 150€, tj 3x50, alebo 5x platba v mensom?
|
|
Re: Nastastie nemam bezkontaktnu kartu.
Od: niecelkom
|
Pridané:
20.4.2020 9:36
keby sa to stalo das to reklamovat do banky a peniaze ti vratia bez problemov
|
|
Re: Nastastie nemam bezkontaktnu kartu.
Od: sensei-san
|
Pridané:
20.4.2020 10:14
To že je to bez problémov, to máš z vlastnej skúsenosti?
|
|
Re: Nastastie nemam bezkontaktnu kartu.
Od reg.: andin
|
Pridané:
20.4.2020 11:12
Pomahal som vybavovat - traja rozni ludia a tri rozne banky, 2x skopirovana karta (asi v bankomate) + 1x ukradnute heslo na IB, sumy od 200e do 800e, vsetko vyreklamovane a vratene do mesiaca.
Plus vlastna skusenost ked mi nejaky curak najprv odkukal pin ked som vyberal hotovost (asi zle zakryvam) a ked som odisiel tak doslova oskenoval rit kde som mal penazenku. V momente zaplatil takmer 400e a zdrhol. Banka do dvoch tyzdnov vratil. Odvtedy pouzivam penazenku s ocelovou mriezkou. Niet nad vlastnu skusenost.
|
|
Re: Nastastie nemam bezkontaktnu kartu.
Od: sensei-san
|
Pridané:
20.4.2020 17:01
Pre istotu sa ešte spýtam: na Slovensku?
|
|
Re: Nastastie nemam bezkontaktnu kartu.
Od: Bwbeh
|
Pridané:
21.4.2020 14:36
A potom to všetko balil svist do fólie!
|
|
guglpej
Od reg.: ericek111
|
Pridané:
19.4.2020 14:05
Čo ma trošku znepokojuje, môj telefón s Google Pay nemá problém zaplatiť bezkontaktne aj 100 €. :D
|
|
Re: guglpej
Od: sensei-san
|
Pridané:
19.4.2020 15:18
Čím menej prekážok pri odchádzaní peňazí z účtu, tým lepšie, že?
|
|
Re: guglpej
Od: peterse
|
Pridané:
19.4.2020 18:19
Buy now with 1-click, sen všetkých obchodníkov. A return na 3 strane textu 9pt fontom.
|
|
Re: guglpej
Od: 33jkl33
|
Pridané:
20.4.2020 12:02
Small print leads to large risk. (The Ferengi Rules of Acquisition)
|
|
Re: guglpej
Od: Poleno ako také
|
Pridané:
19.4.2020 19:20
Trápi ťa veľmi, ako iní zaobchádzajú so svojimi peniazmi?
|
|
Re: guglpej
Od: sensei-san
|
Pridané:
19.4.2020 20:56
Začína ma to trápiť v momente, keď mi banka povie, že mi môže dať už len bezkontaktnú kartu a nie "klasickú".
|
|
Re: guglpej
Od: /dev/win
|
Pridané:
19.4.2020 21:24
aj to bude... vsetko pekne salamovou metodou... skrz mobily... skrz vyhovorky na zavirene peniaze a pod...
|
|
Re: guglpej
Od: peterse
|
Pridané:
19.4.2020 22:32
Skôr to, že kliknúť na nejaké tlačidlo s priamou platbou bez verifikácie čo i len druhým klikom je z môjho pohľadu hrubo neetické.
|
|
Re: guglpej
Od: sloper
|
Pridané:
19.4.2020 16:46
Telefon s Google Pay zaplati bezkontaktne to iste, co karta samotna. Limitom je nastaveny limit na samotnej karte. Ked je na karte nastaveny limit trebars 5000 €, tak aj bezkontaktne s Google Pay ide zaplatit 5000 €. Ja osobne som mobilom platil X krat platby okolo 1000 €. A vobec ma to neznepokojuje, lebo odtlacok prsta na odomknutie displeja je lepsi bezpecnostny prvok ako pin na karte.
|
|
Re: guglpej
Od: ...
|
Pridané:
19.4.2020 18:59
Odtlačok ti skopírujú obyčajnou páskou alebo ťa bachnú lopatou po hlave a telefón si odomknú a zaplatia. Heslo/PIN je bezpečnejšie ako odtlačok. Odtlačok je pohodlnejší ako heslo/PIN. (odtlačok minimálne nezabudneš...)
|
|
Re: guglpej
Od reg.: little
|
Pridané:
19.4.2020 19:44
Chvíľu robím na záhrade a potom je mi môj odtlačok tak akurát na dve veci. iPhone 8 plus. Neviem ako iné značky...
|
|
Re: guglpej
Od: /dev/null
|
Pridané:
19.4.2020 19:49
Myslíš ten odtlačok čo zanechávaš na všetkých veciach ktoré chytáš ? youtu.be/0Za2o2JMULk
|
|
Re: guglpej
Od: sloper
|
Pridané:
19.4.2020 20:03
Zatial sa vzdy dobre bavim na tomto myte, ako mi paskou ziskaju odtlacok z poharov a pod. a odomknu mobil :-DDD Ale uz to zacina nudit... Najurputnejsie to vzdy siria ti, kyori to v zivote neskusali.
|
|
Re: guglpej
Od: ffdf
|
Pridané:
19.4.2020 20:08
daj článok na myty.sk, počítame si :-)
|
|
Re: guglpej
Od: wgaegaer
|
Pridané:
19.4.2020 17:10
Pin, odtlacok, alebo tvar sluzi ako bezpecnostna bariera, cize preto ta PIN pri platbe uz nepyta.
|
|
Re: guglpej
Od: sensei-san
|
Pridané:
19.4.2020 18:38
Kvízová otázka
> Pin, odtlacok, alebo tvar sluzi ako
a) identifikácia
b) autorizácia
?
|
|
Re: guglpej
Od: ...
|
Pridané:
19.4.2020 18:59
autentizácia
|
|
Re: guglpej
Od: ffdf
|
Pridané:
19.4.2020 20:03
autentIdentifikácia??
|
|
Re: guglpej
Od: /dev/null
|
Pridané:
19.4.2020 19:50
verifikácia
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX. X
|
Pridané:
19.4.2020 20:10
ako nič
|
|
Re: guglpej
Od: Faceless man
|
Pridané:
19.4.2020 22:51
defloracia
|
|
Re: guglpaj
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
19.4.2020 23:51
penetracia
|
|
Re: guglpaj
Od: LordOfTrt
|
Pridané:
20.4.2020 1:15
dslkácia!
|
|
dnes má meniny Vítko
Od: Buržuj/
|
Pridané:
19.4.2020 14:12
No konečne! To zadávanie pinu je v čase pandemie nebezpečné, preto som radšej používal cash.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: Steevensk
|
Pridané:
19.4.2020 14:27
Ahaha. Srandista. Na cash-y je ovela viac sajrajtu ako na POS terminali ;)) Ale adpon som sa zasmial :)
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
19.4.2020 14:36
Doteraz to nikomu nevadilo. Rodicia ta neucili, ze si mas pred jedlom umyt ruky alebo si ich mas castejsie umyvat ked robis s hotovostou?
Cuduj sa svetu, doteraz sa nic cez papier nerozsirilo.
Hmmm.... Tesis sa na nfc chip do tela vsak?
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: tertcea
|
Pridané:
19.4.2020 17:10
Tesim, bude to super :)
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: MircoK
|
Pridané:
19.4.2020 18:12
Ja si ho dám do pipíka a budem predavačkám hovoriť, že mi nejde platba, či to neskúsia ony.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: /dev/win
|
Pridané:
19.4.2020 21:31
a ich jednotna odpoved bude: nedosiahneme!
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: peterse
|
Pridané:
19.4.2020 18:21
Tak asi preto v Južnej Kórei držali/držia bankovky povinne banky v 72 hodinovej karanténe plus ich zohrievali na istú teplotu.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: /dev/win
|
Pridané:
19.4.2020 19:56
ludia - davajte zdroje svojich tvrdeni! kto to ma po vas v juhokorejskych weboch hladat?
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: peterse
|
Pridané:
19.4.2020 22:26
Súhlasím, sorky za nepridanie linkov. A nepresnosť textu.
Běžný proces manipulace s hotovostí v Jižní Koreji zahrnuje zahřátí bankovek na 150 stupňů Celsia na dvě až tři sekundy. Po zabalení se udržují při teplotě 42 stupňů, což hotovost účinně dezinfikuje, uvedla banka.
Všetku hotovosť, ktorá do centrálnej banky príde od miestnych bánk, bude centrálna banka dva týždne držať v trezore, vzhľadom k tomu, že vírus zvyčajne zahynie po deviatich dňoch,“ povedal agentúre Reuters jeden z úradníkov centrálnej banky.
V Číne podľa predchádzajúcej správy miestnych médií vláda bankám oznámila, aby v rámci boja s koronavírusom dezinfikovali bankovky a uložili ich na sedem dní na suchom mieste.
Linky pripájam:
https://bit.ly/34Z0ca5
https://bit.ly/2VjNvTO
https://bit.ly/2VG1Poz
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: asdfghjk
|
Pridané:
19.4.2020 22:37
No vidis, a pritom by stacilo ich dat na chvilu pod UV lampu. Asi taku nejaku, akou overuju znacky proti falsovaniu a ma ich nielen kazda pokladna na kazdej pobocke, ale aj kazdy pumpar a kazdy druhy predavac.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
20.4.2020 6:23
Tak to s uv by neslo asi ani nahodou. Nastrihaj si 50 kg papiera, zviaz do balickov a vyskusaj obe metody. Pozor Uv budes osvecovat kazdu bankovku z oboch stran.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: asdfghjk
|
Pridané:
20.4.2020 11:10
UV sa bezne pouziva na dezinfekciu. V nemocniciach, vodarnach...
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: 33jkl33
|
Pridané:
20.4.2020 12:11
Lenže nie je UV ako UV. To na overovanie ne/pravosti bankoviek má inú vlnovú dĺžku (UV-A) ako to čo sa používa na germicídne účely(UV-C).
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: asdfghjk
|
Pridané:
20.4.2020 13:48
Ide o to, s akým výkonom to svieti. Tie overovačky svietia iba symbolicky, do dezinfekcie nejaký ten watt ide. Vlnová dĺžka UV-C sa používa preto, že prenikne do mikroorganizmov, ale nie do pokožky obsahujúceho personálu.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: asdfghjk
|
Pridané:
20.4.2020 13:50
^ Obsluhujúceho
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: 33jkl33
|
Pridané:
20.4.2020 17:58
UV-C je nebezpečné žiarenie pre všetko živé. Aj pre ľudské oči a pokožku. Ak neveríš tak sa o tom porozprávaj so svojím dermatológom.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: asdfghjk
|
Pridané:
20.4.2020 18:10
Nehadam sa.
Relativne neskodny pre savcov ma byt az far-UVC (vid https://dopice.sk/ojr).
|
|
Dermicídna lampa.
Od: ...-
|
Pridané:
20.4.2020 20:01
To vie aj dieťa v škôlke. Na pliagu je jediná vlnová dĺžka najúčinnejšia, a to 253.7 nm. Iné dĺžky sa používajú napr. na mazanie pamätí EPROM, čítanie rôznych znakov na niekdajších bankovkách a podobne. Pliagy ako HIV, Antrax a táto súčasná potrebujú najvyššie dávky, aby sa vyhubili. Ale prečo o tom niet ani slovka, nikde celé mesiace je o UV ticho... A ešte niečo, okolo nechránenej UV trubici sa tvorí ozón, zabiják všetkej živej pliagy! Dokonca nejaký chlápetkovia konečne prišli na to a čistia tým klimatizácie v autách...
|
|
Re: Dermicídna lampa.
Od: 33jkl33
|
Pridané:
21.4.2020 10:55
O dezinfekcii žiarením UV-C verejnosť veľmi nevie. Tiež sa na verejnosti veľmi nehovorí ani o dezinfekcii peroxidovou hmlou. Ale to sú už metódy ktoré nie sú určené pre laickú verejnosť. Napriek tomu sa používajú.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
21.4.2020 8:01
To akoze rozparas balik, porozkladas 100 bankoviek na zem, vydenzifikujes zo strany A , vydenzifikovanou pinzetou, nenadychas na stranu A a prelozis ju naopak. Zasa vydenzifikujes a rovnako v sterilnom prostredi poskladas.
Alebo drbnes 50 balikov do pece a das si kavicku. V NBS maju 2 oddelenia a mozes si vybrat kam ides...
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
21.4.2020 8:03
Aj strk sa da osievat na site alebo triedit manualne.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: LytaRyta WhiteQueen
|
Pridané:
21.4.2020 20:49
tak to ! ten nápad so *sitami* je jen a jen moj..
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: ...-
|
Pridané:
19.4.2020 15:58
Čo je na tom nebezpečné? Tukaj si ho nechtom a nie bruškom. A je to prvá vek, ktorú by mali dezinfikovať.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: peterse
|
Pridané:
19.4.2020 22:22
Veď aj dezinfikujú, vždy na konci smeny a každú nedeľu.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: Hdheh
|
Pridané:
21.4.2020 14:38
Smena? Co to je?
|
|
heeee?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.4.2020 14:29
nerozumiem - mne to funguje uz par dni, VUB
t.j. uz zo 2x som platil v potravinach medzi 40€ a 50€ bez PINu ako do 20€
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXXX. X
|
Pridané:
19.4.2020 17:02
Zrejme niekto výšku skutočnej inflácie omylom použil na prepočet limitov priekazne o niečo skôr.
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
19.4.2020 17:21
Pan je asi optimista. Na menu z 1953 este budeme pozerat ako na férový obchod
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX. X
|
Pridané:
19.4.2020 18:47
Nie. Optimista je až kto verí v naštartovanie ekonomiky stlačením brzdy priekazne len do polovice.
|
|
Re: ultraradikalny objasňovačizmus
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
19.4.2020 21:01
To sa presne da ako nic. Pouzije sa 1/2*m*v2 . A nie je potrebny ziadny starter. Len treba pozit inzinierske a nie ekonomicke riesenie ako aj vo vlaku s listkom.
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.4.2020 19:48
na menovu reformu z roku pana 1953 a nechyta nic
ani 90. roky
|
|
Re: heeee?
Od: ...
|
Pridané:
19.4.2020 19:01
moja banka mi už tiež pár dní dozadu oznámila, že už limity zvýšila.
|
|
Re: heeee?
Od: bankér
|
Pridané:
19.4.2020 19:19
vy ste vlastnik banky ujo?
|
|
Re: heeee?
Od: ffdf
|
Pridané:
19.4.2020 20:11
aký ujo?...to je pán S
|
|
Re: heeee?
Od: 33jkl33
|
Pridané:
20.4.2020 12:15
Vy ste maďar?
|
|
cash cash
Od: Bergamot
|
Pridané:
19.4.2020 15:13
nepaci sa mi toto pretlacanie bezhotovosti. jednak teraz mozem ukradnut niekomu takmer 150eur (namiesto 60), ale jednak je to totalita, pokial by nejakym sposobom zakzali cash. len si neviem predstavit preco, ked aj mafia (vlady) preferuju cash. nemusim byt mafian alebo vrah, aby som preferoval cash a tak zostala moja navsteva v mekaci relativne tajna a bez zaznamov.
|
|
Re: cash cash
Od reg.: stromohrom
|
Pridané:
19.4.2020 15:40
vacsia totalita by bola AI, ktora je vytrenovana na cenzuru ako tvoj "big brother". Pisal o tom Michal Rybka
https://bit.ly/2VF86kt
Cash je fajn na anonymne platby. Riziko straty hodnoty je aj u papierovych penazi ako sa to stalo v 50tych rokoch.
https://bit.ly/3cvO1nq
|
|
Re: cash cash
Od: koumak
|
Pridané:
19.4.2020 16:00
pretlacanie bezhotovosti ma svoj zamer, ktorym je profilovanie a identifikacia, dalsim je skryta odmena za tuto moznost (ako nepriama vdaka banke, ze to umoznuje)
|
|
Re: cash cash
Od: Barbar Onan
|
Pridané:
19.4.2020 16:08
Toto volame pretlacanie bezhotovosti? :)
Zatial sa da tusim vsade platit hotovostou a na niektorych miestach sa ani neda platit kartou..
Porovnajte so Skandinaviou, kde naopak existuju obchody, kde sa uz da platit len kartou..
Takze volba je zatial na kazdom z nas..
|
|
Re: cash cash
Od: ...-
|
Pridané:
19.4.2020 16:13
No treba mať v ruke peniaze.
Ak to bude čisto len elektronické, ľahko ktosi kohosi stopne, zablokuje účet a môže sa aj poondiať.
osobne som ešte nikdy nič neplatiť bezkontaktne!
Vždy zadávam PIN.
|
|
Re: cash cash
Od: /dev/random
|
Pridané:
19.4.2020 16:19
bezkontaktne a kartou s pinom je stale bezhotovostna platba...
|
|
Re: cash cash
Od: ...-
|
Pridané:
19.4.2020 16:25
No hej, preto tá zmienka o peniazoch na ruke.
|
|
Re: cash cash
Od: /dev/win
|
Pridané:
19.4.2020 16:40
a naco ti budu v ruke peniaze ked hotovost obchody prestanu zo dna na den akceptovat? s nahubkami na pyskoch v ustrety totalite... bezhotovostna spolocnost, social credit system & basic income...
|
|
Re: cash cash
Od: koumak
|
Pridané:
19.4.2020 16:50
.. tak zacne fungovat vymenny system, ja tebe mlieko, ty mne vajcia, ja tebe jablka, ty mne kralika, atd.. :) Ludia sa dokazu vynajst, ked su donuteny v kazdej situacii ;)
|
|
Re: cash cash
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
19.4.2020 17:04
To je to najlepsie co moze byt.
Pomahat si a rast spolu. Ja budem mat nieco navyse dam ti. Budem potrebovat nieco od teba. Na oplatku mi pomozes ty.
Zakladom je aby mal kazdy farmu. Aby si dokazal kazdy vyprodukovat jedlo na cely rok. Vo volnych casoch sa moze kazdy venovat aj niecomu inemu ako farme a to by sme zdielali.
Nuz len ludia nie su pripraveni. Je tu zavist, ego, chamtivost a pod.
Ked dokazes pomahat svojim blizkym dokazes pomoct aj inym.
|
|
Re: cash cash
Od: /dev/null
|
Pridané:
19.4.2020 17:16
A najviac farmarov bude v bytovkach! Vsetci si budeme vsetko menit - ja ti dam chladnicku a ty mne das mraznicku. Nove veci sa nebudu kupovat, vsetko sa bude iba menit... Fuck logic...
|
|
Re: cash cash
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
19.4.2020 22:42
Ved porozmyslaj troska a skus sa zamysliet.
Vobec to neboli.
Hned to defensivne a agresivne beres ako nieco co vobec nemoze fungovat lebo tento polochaos je uplne idealny, ked produkujeme kriminalitu.
Ved bud otvoreny debate.
|
|
Re: cash cash
Od reg.: miggg
|
Pridané:
21.4.2020 8:50
Ty porozmyslaj troska...to mohlo fungovat ked bolo tak 10 artiklov, ale napr. na vyrobu takeho televizora potrebujes asi kolko suciastok? Co myslis, kolko dodavatelov? Aka bude vymena, zemiak za kondenzator? Ale aby si mohol predavat/menit, musis ich najprv vyrobit... Kde vezmes tolko veci na vymenu kym nic nemas vyrobene? Niekto ti pozicia? Spravi o tom zaznam, dlzobny upis? Bum a mas zase peniaze...
|
|
Re: cash cash
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
21.4.2020 11:35
Si to nepredstavuj tak primitivne ako kedysi.
Je 21. storocie mozgy nam pracuju tak ako nikdy predtym. Cize nevidim prekazku v tom aby sa vymyslelo moderne socialisticko komunisticke zriadenie v tvojej reci.
Jeden jediny problem v novom moznom systeme su ludia, co su zavisli na majetku a prilisnom hodnoteni svojich schopnosti. Ze ti ego neda aby clovek co len zameta ulice mal to co ty. Lebo tebe nestaci ze vdaka takym by si sa nekukal na bordel v okoli tvojho bydliska. Nestacila by ti vdaka ze pouziva vyrobky tvojho timu co si pustil do spolocnosti. A ak si si nevsimol nepotrebujeme mat z toho isteho 500 vyrobcov. Cela spolocnost sa da optimalizovat.
|
|
Re: cash cash
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
20.4.2020 0:12
Predstav si ze nie tak. Myslim, ze v dnesnej dobe to mozme prisposobit a tvoja volnocasova zaluba bude vyroba chladniciek... zachovame zaluby a konicky len z nasich konickov budeme mat pozitok vsetci... bud budes leader danej sluzby alebo to budes pomahat inak... nebudes zavrety na tej farmicke svojej...
Len tie veci robme pre seba a majme to co dokazeme vyrobit vsetci.. budeme mat len to top a co budeme chciet inovovat tak sa bude a co nie...
Minimalne kazdy bude vediet si spravovat jedlo na cely rok a to bude jeho praca ak nebude chciet robit nic ine s ludmi... ziadny financny system nemusi vyt.. pracujeme preto vsetci ze chceme pracovat nie koli peniazom ale koli tomu ze sebe vsetci pomozeme
|
|
Re: cash cash
Od: asdfghj
|
Pridané:
20.4.2020 18:13
No bezzemkovia boli eventualne v prdeli v kazdej dobe ;)
|
|
Re: cash cash
Od: peterse
|
Pridané:
19.4.2020 22:21
Pri súčasnom suchu, mrazoch, škodcoch a podobne nemáš šancu byť sebestačný pokiaľ nie si fakt poľnohospodársky guru.
|
|
Re: cash cash
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
19.4.2020 23:57
Cize keby mas statny rozpocet nerozmyslal by si nad tym ako to so Slovakmi inovovat.
Mozme tu mat ovela lepsi vzdelavaci system a myslim, ze sme nevykopali ani kilometer podlazia co mame pod sebou.
Sustavne tu volite mafiu vo 5,5 milionovej krajine vyzbiera 12 mld.
Mi nehovor ze sa nam tu nerodi sikovne potomstvo a ze tu nemame ludi na to aby sme dokazali zakladat statne vyskumne. A technolohicke spolocnosti. Namiesto toho si tu na zlato brusia iny...
|
|
Re: cash cash
Od: gecsgea
|
Pridané:
19.4.2020 17:13
A robis to preto, lebo si blb. Je uplne jedno, ci kartu prilozis, alebo vlozis do terminalu. Ale v tomto su paranoidne slovenske ovecky popredu. Bezne vidim dochodcov, ktori odmietaju platit bezkontaktne, lebo sa boja, ze im niekto vybieli ucet a tak tu kartu radsej vopchaju dnu a zadavaju PIN, ktory mozem odkukat. Fuck logic!
|
|
Re: cash cash
Od: ...-
|
Pridané:
20.4.2020 17:57
Prečo potom neplatíš magnetickým pásikom?
|
|
Re: cash cash
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
19.4.2020 16:56
Zakázať hotovosť je vlhkým snom výbercov daní, aj bankárov.
1. Všetky platby budú zdanené - napríklad aj keď ti sused pomôže vyniesť chladničku na 3. poschodie, aj sprepitné v reštike...
2. Záporné úroky - toto snáď ani netreba obkecávať.
|
|
Re: cash cash
Od: peterse
|
Pridané:
19.4.2020 22:19
Hypotéku so záporným úrokom by som celkom bral.
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX. X
|
Pridané:
20.4.2020 3:03
Neni problem. Z vysky povinneho poistenia potencialnej neschopnosti splacania uveru staci odcitat poplatok za vyhotovenie zmluvy a optimalizacia poplatku za vedenie uctu vedie uz priekazne k pozadovanym záporným úrokom.
|
|
Re: cash cash
Od: 123.
|
Pridané:
20.4.2020 18:14
Zaporne uroky su pre panstvo, nie pre plebs.
Ved uz aj dnes platis banke za to, ze pouzivaju tvoje peniaze.
|
|
Re: cash cash a zase cash
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
19.4.2020 23:57
si nejako zabudol na exekutorov..
|
|
Re: cash cash a zase cash
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
20.4.2020 8:08
+1
|
|
Re: cash cash
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
19.4.2020 16:57
Skutocnu mafiu peniaze netrapia. Tych si natlacia kolko chcu alebo pridaju do systemu.
Skutocnu Mafiu zaujimaju zdroje planety. Poda, voda, nerastne suroviny, energia a ludsky otroci. Peniaze dali otrokom aby mali pocit slobody aby sa neburili. Aby si mohli slobodne ist k nim poziadat o uver na byvanie.
Aby im otroci postavili palace a aby ich otroci chranili. Aby mali na kom testovat vyrobky a psychologicke hry.
|
|
Je to dobre opatrenie.
Od: Klement
|
Pridané:
19.4.2020 17:58
Ide o protiepidemiologicke opatrenie, ktore moze zabranit prenosu infekcie prostrednictvom prstov na ruke. Ludia by mali iba prikladat karty a telefony, pripadne si rozdelit nakup a prist este raz, aby nepresiahol 50 eur, aby mohli platit bezkontaktne. Radsej viac mensich nakupov denne, cize tri, ale klucove je netukat do konzoly.
|
|
Re: Je to dobre opatrenie.
Od: mokreoko
|
Pridané:
19.4.2020 18:48
sak mi paprce obstriekaju pri vchode, ani do nosa si ich velmi nebcham lebo mam rusok, este aj ten terminal sa dezinfikuje no a ta pliaga na-9 metra straca schopnost byt infekcna v case stravenom mimo tela, zaroven koncentracia na konceku tlacidla je radovo nisia ako ked ti naplujem do xichtu. btw: dufam ze dodrzujes svojich 25m2 ked si naberas krumple, idealne nosit na tele vymedzovaciu skruz s polomerom 2.8m
|
|
Re: Je to dobre opatrenie.
Od: ffdf
|
Pridané:
19.4.2020 20:12
neBchám je od slova pchať?? :-)
|
|
Re: Je to dobre opatrenie.
Od: mokreoko
|
Pridané:
19.4.2020 21:05
noaže
|
|
Re: Je to dobre opatrenie.
Od: veteran z vietnamu
|
Pridané:
19.4.2020 21:26
od slova bchať, či?
|
|
Re: Je to dobre opatrenie.
Od: ffdf
|
Pridané:
19.4.2020 20:50
netreba sa až tak strašne báť, že sa nakazíš od kbd na POS termináli, ten vírus nemôže mať tak dlhú životnosť mimo bunky, neverím štúdiám, že vydrží byť infekčný 9 hodín na vzduchu, taký HIV ju má iba 10 minút mimo bunky a toto by vydržalo tak dlho?
Ozaj a konzolou si myslel čo?... nejaký Lunex či ako?? :-))
|
|
Re: Je to dobre opatrenie.
Od: Fbkjdsvj
|
Pridané:
19.4.2020 21:22
Vravia, ze sa prenasa kvapockovou infekciou, cize prezije kym sa neodpari kvapocka. Nemci testovali klucky a rozne povrchy v nemocniciach a dalsich verejnych priestoroch a nenasli nic. Cize mozes sa nakazit jedine ak by ten terminal niekto oplul/okychal a okamzite by si ho po nom chytil a este by si si to stihol zaniest aj do rany/sliznice...
|
|
Re: Je to dobre opatrenie.
Od: /dev/random
|
Pridané:
19.4.2020 21:29
kebyže som v tejto radostnej dobe v Lidli/Kaufe okýchal alebo opľul terminál tak ma zastrelí predavačka aj sekuriťák, ostatní rúškači ma doistoty zlynčujú a polícia uzavrie hranice mesta :D
|
|
Re: Je to dobre opatrenie.
Od: peterse
|
Pridané:
19.4.2020 22:15
Link?
|
|
Re: Je to dobre opatrenie.
Od: old
|
Pridané:
20.4.2020 8:25
wéwéwé.rozum.logika
|
|
Re: Je to dobre opatrenie.
Od: sensei-san
|
Pridané:
20.4.2020 10:17
Current research says the coronavirus family of viruses can survive on some surfaces, like door handles, for an average of four to five days.
https://tinyurl.com/yarjgtox
|
|
Re: Je to dobre opatrenie.
Od: peterse
|
Pridané:
19.4.2020 22:18
Pokiaľ si tú kartu rukavicou, ktorou držali vozík, vytiahnu z peňaženky a pokiaľ potom doma s peňaženku manipulujú následne bez rukavíc, bezkontaktná platba stráca čiastočne zmysel. Detto manipulácia s mobilom s a bez rukavíc.
|
|
google pay
Od: meheh
|
Pridané:
19.4.2020 21:46
mna celkom zaraza, ze v google pay nie je moznost obmedzit bezkontaktne platby tak, aby na vsetky platby bolo nutne odomknutie telefonu... to je uz aka bezpecnost?
|
|
Re: google pay
Od: veteran z vietnamu
|
Pridané:
19.4.2020 21:48
to uz je taka bezpecnost!
|
|
Re: google pay
Od: Lajtnant Profesor Janko
|
Pridané:
19.4.2020 22:17
Bude to bezpečnosť iná, bude to nebezpečie.
|
|
Re: google pay
Od: ...-
|
Pridané:
20.4.2020 18:01
To je Verejná Bezpečnosť.
|
|
Re: google pay
Od: Robo10111
|
Pridané:
20.4.2020 9:12
Je nutne mat zamknuty telefon pre gpay, co je pre mna blbost, lebo ja nemam na telefone ziadnu ochranu(spomaluje ma to) a bez toho po novom neviem gpay pouzivat, lebo samotna aplikacia svoje heslo zrusila, wtf.
|
|
Re: google pay
Od: Bsdbdhd
|
Pridané:
21.4.2020 14:40
Spomaľuje ta priloženie prstu na citacku? Bud máš mlandrave ruky, alebo nejaký smejd telefón. Pripadne to považujem za stupidnu výhovorku, akých je táto diskusia preplnená.
|
|
A že som zákazník to ako nikoho netrápi ?
Od: Žlčník
|
Pridané:
19.4.2020 22:14
A môžem si ten limit opäť znížiť ? Zaplatil som za kartu 10€ a platím aj za jej používanie tak si snáď ako zákazník môžem určiť podmienky.
|
|
Re: A že som zákazník to ako nikoho netrápi ?
Od: /dev/win
|
Pridané:
19.4.2020 23:02
Nešpekuluj a plať!
|
|
toľko radosti
Od: dwedwdw
|
Pridané:
20.4.2020 0:15
Podľa mňa by mali uzákoniť, že sa bude dať platiť xichtom, ako v Číne. :P
|
|
Re: toľko radosti
Od: mokreoko
|
Pridané:
20.4.2020 6:42
Keď si škaredý ako sedem nešťastí prejde ti platba?
|
|
Heh ja to mam vypnute
Od: Cpx
|
Pridané:
20.4.2020 7:01
Ja mam vypnutu bezkontaktnu platbu na karte :)
Si mozu strcit.
|
|
Re: Heh ja to mam vypnute
Od: sensei-san
|
Pridané:
20.4.2020 10:18
Pochybujem. Nanajvýš máš znížený limit na nulu.
|
|
Re: Heh ja to mam vypnute
Od: 33jkl33
|
Pridané:
20.4.2020 12:21
Prečo? Vypol ju natrvalo vrtákom Φ1 alebo väčším. :)
|
|
Re: Heh ja to mam vypnute
Od: sensei-san
|
Pridané:
20.4.2020 17:11
Pretože som to pred N rokmi skúšal. Prišiel som do TB a povedal, že chcem zrušiť možnosť platiť kartou bezhotovostne. A pracovníčka za prepážkou slávnostne znížila limit na nulu a potešila ma oznamom, že si to môžem v internet-banking-u urobiť sám. Ja som očakával, že vedia tú kartu pichnúť do nejakého terminálu a špeciálnym softom tam skrátka ten NFC (?) čip vypnúť, aby vôbec nekomunikoval. Aby napr. nevedel povedať ani ID karty. E-e. Také sa vraj nedá.
|
|
Re: Heh ja to mam vypnute
Od: 33jkl33
|
Pridané:
20.4.2020 18:01
Čítal si vôbec čo som napísal? Asi ti to musím podať polopatisticky: Ak prevŕtaš anténu RFID čipu tak sa bezkontaktná platba nekoná.
|
|
z 25 na 50
Od: +-/
|
Pridané:
20.4.2020 8:15
to uz je priprava na hyperinflaciu?
|
|
Re: z 25 na 50
Od: iemot
|
Pridané:
20.4.2020 8:55
Vyzera to tak len bezcolny limit 22eur komunisti zabudli
|
|
Re: z 25 na 50
Od: 33jkl33
|
Pridané:
20.4.2020 12:26
Nezabudli. tinyurl.com/clo2021
|
|
dsafsa
Od: Robo10111
|
Pridané:
20.4.2020 9:13
Par ludi si tu myli bezhotovostnu platbu s bezkontaktnou.
|
|
Jxjdj
Od: Bdjeje
|
Pridané:
20.4.2020 9:33
Diskuteri odborníci na svet a paranoju zase nesklamali! Podme do jaskýň, platme kožušínou so zvierat a tlcme sa kyjakmi po hlave. Zopakujem to po tisícikrat - všetci tu sme príliš malé prdy, aby niekoho zaujímala minimalka na účte a co si kto kúpil v tescu, tak sa prosím nehrajte na ropných magnatov a vráťte sa do reality. Nikto vás nesleduje, nikoho nezaujímate luzri!
|
|
Re: Jxjdj
Od: sensei-san
|
Pridané:
20.4.2020 10:19
> nikoho nezaujímate luzri!
Hovor za seba, ok?
|
|
Re: Jxjdj
Od: Robo10111
|
Pridané:
20.4.2020 10:43
Ja viem ako to myslel a suhlasim s nim.
|
|
Re: Jxjdj
Od: LytaRyta zkrachovaná
|
Pridané:
21.4.2020 20:53
..mno, hovor za seba! teba možno nesledujú, ale mna rozhodne ano! to teda hej! :p
..a aj 2, ba aj 3 ma vždy sledujú!
nakúkajú do okien, šikmo cez závesy, šikmo a uhlopriečne cez rolety, aj skrz stupačky! !!
|
|
kompletka
Od: peik
|
Pridané:
21.4.2020 7:43
Zvysenie limitu sice tak trochu suvisi aj z aferou covid ,ale zaroven sledovatelom(vyskumnikom) umoznuje napr okrem sledovania polohy(ale toto tu teraz neriesime) aj presnejsi pohlad na volbu tovaru jednotlivcov,ci kultur(samozrejme okrem roznych vernostnych kariet obchodnych retazcov) ...v buducnosti tak vyskumnici lahsie mozu porovnavat napr dianozi v ekarte zo stravovacimi navykmi ludi a tak lahsie hladat a chapat tieto suvislosti.... tieto poznatky sa skor,ci neskor zacnu vyuzivat v prospech pokroku a doplnat si tak neskumane pohlady o obraze cloveka ci spolocnosti...netreba sa bat,taketo vyskumi su v mene pokroku,samozrejme zneuzit sa da vsetko ak ludsky faktor zlyha,ale to plati vo vsetkom,prave taketo vyskumi sluzia na to,aby clovek bol zdravsi a teda cim menej zlyhaval,ale je to este dlha cesta,zatial je vyskumnikom treba cim viac dobrovolnych dat a cim lepsie programi na ich cielene spracovanie
|
|
Re: kompletka
Od: Limity vedy
|
Pridané:
21.4.2020 21:25
Aj nacisti mali výzkumníkov, aj severná kórea má. Robia na odsúdených pitvu za živa a velmi vedecky majú popísané reakcie týchto nešťastníkov.
|