|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Situacia sa zlepsi
Od: PC man
|
Pridané:
14.4.2020 10:09
S prichodom Core i9-10900 sa situaci zlepsi a predaje zrejme stupnu. Mnoho ludi si potrebuje s prichodom novych hier kupit novy pocitac. Ale trh mozu rozkolisat aj nove herne konzoly, po nich sa tiez zaprasi.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 10:14
Mňa jebne. To nikoho neserie momentálna situácia?? Mnoho ľudí má furt toľké prachy, aby len tak udrbalo nejaké tisíce Eur za nový komp?
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: Asdf3
|
Pridané:
14.4.2020 10:16
Ten kto udrbe tisice za novy komp na hranie peniaze ma. Alebo to nema v hlave v poriadku.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od reg.: syntaxterrorXXX ....X
|
Pridané:
11.5.2020 23:12
Kto plati tento server, ha?!? Rusi? Cinania? Americania? Juhoafricka Republika? redakcia@dsl.sk
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: Buržuj/
|
Pridané:
14.4.2020 10:17
Chlape, neber to tak vážne. V karanténe sme len mesiac, nie rok. Nerob paniku, život sa vráti za pár mesiacov naspäť do normálu.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: vsfa
|
Pridané:
14.4.2020 10:22
ano, a VAG, PSA a H/K zvysia vyrobiu o 60% aby reagovali na zvyseny dopyt po autach.
Preplo ti?
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: Buržuj/
|
Pridané:
14.4.2020 10:40
Kamarát, okolo automobiliek sa netočí celý svet. Našu krajinu to zabolí trochu viac ako iné, ale to, že sa tu 12 rokov len rabovalo a nemyslelo na zlé časy choď reklamovať u prepitého hranola.
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX. X
|
Pridané:
14.4.2020 12:02
He? Veď už okrem remakov ani nemali čo ponúkať, tak to na základe neviditeľného dôvodu nechali padnúť a už ponúkajú inak priekazne nedostupnú záchranu.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: fero14798
|
Pridané:
14.4.2020 12:07
Trosku pridaj, rabuje sa tu nepretrzite od 1989.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: beeep
|
Pridané:
14.4.2020 12:20
áno, 75 miliónov áut sú absolútne drobné. Celý export Slovenska visí na automobilkách a Samsungu. Onanovať na hranolom ti nepomôže
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 12:21
SAMSUNGu? A v čom?? Kde je u nás SAMSUNG???
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: Asdf3
|
Pridané:
14.4.2020 12:49
Tusim ostali v Galante. Boli vo Voderadoch aj.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 12:56
A čo tam vyrábali??
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: Berg
|
Pridané:
14.4.2020 13:12
No co asi? Zachodove prkna.
Ked zrusia karantenu u vas v osade, vybehni do Trebisova chytit nejaku WiFinku. Same zaujimave veci sa dozvies.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 13:30
No fakt netuším... Už sa tu srali aj do chladničiek, aj to tak dopadlo...
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: Asdf3
|
Pridané:
14.4.2020 14:28
Telky.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 14:49
Telky??? Však tie vyrába FOXCONN v Nitre.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: Asdf3
|
Pridané:
14.4.2020 20:51
Zjavne nielen on.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ujo tomas
|
Pridané:
15.4.2020 11:23
Preco nekonverzujete ako normalni dospeli ludia, ale narazate jeden do druheho, kto si viac pichne?
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
15.4.2020 11:51
Ale no... Ja som fakt posledné roky ani netušil, že sa ešte s niečim SAMSUNG na Slovensku zmotáva. Nemám telku ani tomu podobné správy... Nitra ho dostatočne nevytlačila?
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: spyje
|
Pridané:
14.4.2020 10:18
Ano. Tisice eur za nieco na 2-5 rokov neni pre vacsinu ludi v civilizovanom svete problem. Je to totiz daleko menej ako zivotne naklady, hlavne na Slovensku. Je to proste kvapka v mori.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: FreeBTC
|
Pridané:
14.4.2020 16:08
Free Bitcoin (každú hodinu zdarma, registrácia zdarma + možnosť výhry): https://1url.cz/QMJ24
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: rouen
|
Pridané:
14.4.2020 10:45
Ak vyfajcis krabicku cigariet denne, tak to mas vyse 2000 eur kazde 2 roky - za to mas paradny herny comp. Takze nie ze by ludia nemali, iba maju priority inde ;)
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 11:12
Nefajčím. A bývalý fajčiar by musel poriadne prísne odkladať Eurá aby si tie peniaze takto nejak našetril. No ľuďom moc nejde...
Ak sa spomenie kombinácia komp a hry, je mi na grcanie!
A naozaj nepotrebujem každé 2 roky nový klop. Ani každých 5!
Mám momentálne PC 10 rokov a je to v pohode. Skrinka má ešte viac rokov a vyhovuje mi, je pevná, nehrdzavie a vojde sa do nej ešte celkom dosť...
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: Tribald
|
Pridané:
14.4.2020 11:21
nuž tebe je na grcanie a inému zas nie. Ak to nedokážeš pochopiť tak je to len tvoj problém.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: Trezor
|
Pridané:
14.4.2020 11:21
Preco by mala skrinka hrdzaviet? Co mas PC v kupelni? Skrinka je pevna a nehrdzavie, to pripomina skor trezor ako PC case.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 11:29
No predsa strižné hrany a občas v nej človek hrabe a dochytá voľačo, že? bežne sú lacné skrinky na strižných hranách hrdzavé. Mám starší model Chieftec BigTower, asi toto:
LBX-03B-B-SL-410 už neviem presne...
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ejha
|
Pridané:
14.4.2020 15:22
To nie je skrinka ale kus nábytku. Veď tam by si naskladal aj svadobny oblek alebo frak...
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 19:52
No je veľká, ale keď už ju mám a toľké roky a aj čosi stála... A priestor pre PC ma netlačí, proste je pod stolom...
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: spyje
|
Pridané:
14.4.2020 15:02
Vsak pise ze ma skrinku na grcanie a aj napriek tejto zvysenej vlhkosti nehrdzavie. A tiez ze sa do nej toho este dost vojde. Proste alkoholik co to obcas prezenie :D
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od reg.: 4×3|_
|
Pridané:
14.4.2020 12:14
>OK 10 rokov staré PC, ale na čo na prdenie po nete, práca (grafika, video, kompilovanie...) alebo na hry.
>A na akej výkonovej úrovni bolo to PC pred 10 rokmi, kancelársky vrak od výroby slabý alebo herná mašina...?
>Moje 6 rokov staré PC je stále výkonnejšie ako to nové čo máme v práci.
>Čiastočne súhlasím že PC každé 2 roky je trošku drahé pre bežného používateľa ,ale pre tých, ktorý na tom zarábajú tisíce mesačne to môže spraviť dosť rozdiel, hlavne generačný rozdiel a výkon.
>Ja som teraz po 6 rokoch poskladal nové pc z AMD FX6100, 2xHD7850 na AMD 3950X RX5700XT.
Potrebujem to ? Nie. Mám na to ? Mám. Chce sa mi hrať nové hry na low/medium detailoch 20-60FPS? Nie. Radšej high/ultra a 60-75-999FPS.
>To že za tú sumu čo som za to dal by som mohol mať novšie auto a nie pomaly 30 ročný verklík je druhá vec :-D
P.S. skús upgrade na Ryzen 3600 8GB ram a keď aj nejaká lowend grafická (nehráč), hneď ti pôjdu okná lepšie a porno sa bude rýchlejšie načítavať bez lagovania :) a hlavne nejaké SSD (NVMe)
|
|
Mám alergiu na hráčov vo veku nad 5 rokov, prepáč.
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 12:21
Všetka česť, ale nie je mojou prioritou maž furt nový komp.
Mám dosť iných trablí ale aj PC, ak by tento doslúžil... No obšas mu prikúpim 2,5" HDD, Systémový som dokonca už menil, malé SSD za väčšie... Dokonca aj pôvodný, vtedy asi 10 ročný ATX zdroj už nechcel túto zostavu spoľahlivo rozbehnúť. Nedal som tam funglovku. ENERMAX je pre mňa drahá značka, mal som generačne lepší v zálohe(rozumej v skrini), ale nie najnovší...
Desí ma ponižovať označenie kompu slovom "herný"...
Dohodnime sa, že mám PC. Na prácu ktorú robím mi stačí. Nerenderujem, aj keď jednoduché vektorové a iné veci na ňom aj kreslím. Načo by mi bola na VGAčke 8 GB RAM? No na 3 veci. na h...., na nič a na minutie peňazí ktorých mám aj tak málo? Niesom padnutý na hlavu. Taká grafika nemá pre mňa žiaden zmysel. Žiaden. A ak niekedy niečo novšie, tak nVIDIA.
|
|
aká 8GB VGA ??????
Od reg.: 4×3|_
|
Pridané:
14.4.2020 12:59
myslel som:
>>AMD RYZEN 3600 = 6C12T CPU(procesor)
prípadne niečo s integrovanou grafickou
>>AMD RYZEN 2200G 4C4T APU(CPU+GPU)
>>8GB DDR4 RAM = (nie grafická, integrovaná GPU berie systémovú RAM)
>>a potom nejakú lowend grafickú napr nVIDIA 1660, AMD RX5500
A čo s drahou značkou ? Za 70-90€ 80+GOLD zdroj bez problémov a nemusí byť len ENERMAX...
Ja už uvažujem radšej nad NAS(predražený shit) alebo custom serverom lebo pchať milión HDD/SSD do PC je sprostosť (mám 7 vrátane 2xM2) a dať do do RAIDu. Ale aj to je investícia pár 1000€ :-( Lebo HDD radi chcípajú.
|
|
Re: aká 8GB VGA ??????
Od reg.: 4×3|_
|
Pridané:
14.4.2020 13:00
samozrejme s integrovanou GPU netreba samostatnú
|
|
Re: aká 8GB VGA ??????
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 13:31
Načo je komu to NAS, ani dosť dobre neviem čo je to za zariadenie...
|
|
Re: aká 8GB VGA ??????
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 13:34
No ATX zdroj za 70 Eur? To musí byť dobrý šmejd. mne tie ENERMAX slúžia celkom dobre vyše 10 rokov, každý ktorý som kedy komu, či sebe, kúpil.
Ale načo???
Inak ďakujem za ochotu, ale ja fakt nie som zástancom ničoho od AMD. Nie že by som nemal staršie karty ATi, či nejakú aj AMD či starší AMD CPU, ale proste ich nemusím...
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX. X
|
Pridané:
14.4.2020 10:48
Zrejme len nejaký úbohý nemasochisti, čo si nevedia vychutnať policajné kontroly, tak im namiesto auta s poistkami priekazne zvyšuje na hýrenie.
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: Pc man
|
Pridané:
14.4.2020 10:54
Čo hýrenie, priam hedonizmus.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 10:56
Praveze naopak, vsetkych nas aktualna situacia tesi a cas sa travi za PC. A ak sedis doma na riti a nemas do coho pichnut gaming PC je uplne logicka volba.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ejha
|
Pridané:
14.4.2020 15:24
A tie ušetrené peniaze za chlast, čo by inak boli v krčme môžeme odložiť...
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 16:17
Napriklad, alebo nenavstevujes tak casto pumparku.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
15.4.2020 11:56
To nikto nikde nemáte záhradku? Žiadne normálne koníčky? (hranie pribrzdených PC hier nepovažujem za normálny koníček, ale za psychiatrickú úchylku...)
Alebo si zacvičiť, ísť na bicák, ryby, alebo teda aj za frajerkou... nič?
nikto nič doma nevyrába, niečo od elektriky, niečo z dreva, vôbec nič? Nechce sa mi veriť...
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
15.4.2020 12:34
Je irelevantne co povazujes za normalne. Mne nepride normalne, ze si nevies vyriesit tak trivialne veci, ktore opisujes nizsie.
PS: frajerka je nerentablina zabavka a fakt blbo sa vysvetluje manzelke.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
15.4.2020 18:39
Ty si finančne, ekonomicky, lepšie vzdelaný a obratnejší. Ja v tomto mnohom si ani len dohľadať mnohé informácie neviem. Stačili mi dve "sedenia" vo VÚB, kde sa ma nejaký sopliak pýtal na rodinný stav, čistý príjem, koľko rokov som u posledného zamestnávateľa a podobné nezmysly... Ale to, že neprestajne robím 32 rokov s 1 mesačným mnou chceným oddychom to nikoho nezaujíma. A takéto ponižovanie som proste nezvládal...
Keď som videl tie pohľady ako na nejakého chudáka...
nechajme to. Ďakujem, že si mi aspoň čosi na tú tému napísal.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
15.4.2020 19:02
Niektore informacie jednoducho potrebuju na posudenie bonity. K niecomu maju pristup, k niecomu nie. Cim viac info, tym hladsi priebeh. Ale ty nepotrebjes ist do banky, ty potebujes normalneho financneho poradcu - kludne z tej zberby OVB, partnersgroup alebo iny. Dolezite je aby mal paku vybavovat. Banka sa k nemu sprava inak ako k tebe. Vie vyjednat lepsie podmienky, alebo ti navrhne postup co mas urobit - napriklad ist do inej banky dat si spravit refinancnu ponuku. Nepodpisujes, len ponuku - oni to ale v systeme zaregistruju ako ziadost. prides potom do VUB a poziadas o vyplatenie uveru - znovu nic nepodpisujes, len dolezite je aby ziadost bola v systeme. Oni sa ti ozvu, lebo budu vidiet v uverovom registry ziadost na tvoje RC u konkurencie a budu sa snazit vyhoviet. Takto sa to robi s nenazranymi operatormi a aj poistovnami pri PZP napriklad.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
15.4.2020 19:06
pokracovanie - k uveru zvycajne neexistuje podmienka mat ucet v tej banke. Niekde si taku podmienku kladu, niekde nie, niekde je to za zvyseny urok. Pointa je, ze aj keby si to v povodnej zmluve mal, treba refinancovat za novyh podmienok, kde takato klauzula nie je a tym padom mozes povedzme aj refinancovat vo VUB a zrusit tam ucet a platit to budes z ineho nejakeho bezplatneho - tip som ti uz dal. Ono netreba sa nechat okradat, lenze tieto informacie by clovek nemal ak by som okopaval zemiaky na tej zahradke, alebo vyrabal sparatka.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
15.4.2020 19:42
Ďakujem...
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: jalala
|
Pridané:
14.4.2020 11:10
Dal som ti plus, pretože tvoja reakcia je správna. Každý človek ktorý nededil nehnuteľnosť po svojom predkovy si musí vziať úver. Všetci vieme ako funguje bankový sektor. Začarovaný kruh začína. Do toho prídu manželka, deti a je to jasné. Ak by ľudia dali hromadne výpoveď vo Volkswagen Slovakia, tak tá firma na Slovensku skončila. Kedy už tí ľudia pochopia, že oni sú tí, ktorí tvoria hodnoty, nie manažéri, alebo vlastník firmy. Ale keďže ľudia sa nevedia spojiť, a musí im stačiť plat z vw, a myslia si, že keď zarobia tie sračky, ktoré sú síce v porovnaní s tým bežným hovnom na Slovensku o pár 100€ vyššie, a uspokoja sa s tým, tak prosím. Až toto pochopia ľudia ako celok, nebudeš musieť takto reagovať.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 11:24
V com je zle si brat uver? V com je to zacarovany kruh? Dlh je len nastroj. Nie je dobry ani zly. Ak s nim vies pracovat, vie ti vyrazne pomoct. Ak s nim pracovat nevies, moze ti ublizit. Ale co si svojim prispevkom chcel povedat fakt netusim.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 11:30
No to, že mnohí si nevieme dohodnúť dobré percentá. A keď som ukázal že mám 600 Eur čistého, bolo vybavené. Jasné, pred rokmi...
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 11:42
Len dve veci - vyska tvojho platu nie je problem banky, ale tvoj. Pred rokmi bol problem mozno tvoj plat, dnes mas ale aj uplne ine dalsie podmienky: LTV, DTI, uverovy strop atd. Za dalsie ak mas stary uver vies ho dnes krasne refinancovat a to bezohladu na to ci mas este x rokov fix. Akurat som pocas fixu (este 7 rokov) menil aj urok aj fix.
Ta druha vec je - trebap ouzit agenta s teplou vodou - tzv "fin.poradcu". Na toto su dobri a podmienky, ktore si banka kladie vedia eliminovat pretoze banka sa s nimi bavi na inej urovni ako sa bude bavit s tebou.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: jalala
|
Pridané:
14.4.2020 12:32
A vieš ty čo by sa stalo, keby ľudia tu na Slovensku neboli takí zodpovední a keby si povedali tak dosť, my nebudeme za takýchto podmienok ďalej chodiť do práce, prečo by sme niektorí z nás mali mať dve roboty aby sme mohli zaplatiť okrem úveru aj energie? Veď aj tak mi neostane na nákup oblečenia pre deti a pod. A všetci naraz dajú výpoveď. Okamžite by sa položil bankový sektor, pretože vieme akým štýlom bankový sektor podniká, multiplikačné efekty, kedy banka poskytuje úvery iba ako čísielka na obrazovke, ale reálne tie peniaze v trezore nemá. Prečo asi štát ručí klientom len do výšky 100000EUR za ich vklady v bankách?
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 12:43
Aj keby ti stat rucil na vkladoch x milionov € v realnom pripade velkeho pruseru nedostanes nic, takze mozu tam byt cisla ake len chces ak sa chces na to spoliehat si naivny. Naviac tie ciselka su v urcitom zmysle aj tak kryte tvojim majetkom. Nekryte nicim su len spotrebne uvery. A keby nikto za danych podmienok nechcel pracovat, museli by sa logicky podmienky zmenit - alebo by niekto zavrel kram ak sa mu to oplati viac a dotycni mozu ist hladat pracu inde. Ak potrebujes 2 prace na to aby si zaplatil hypoteku a energie tak robis nieco velmi zle. A jedinneho vinnika, ktoremu to mozes vycitat je ta osoba, ktoru vidis v zrkadle. Nikto iny za to nemoze
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: jalala
|
Pridané:
14.4.2020 13:06
Priateľu, mne to príde ako keby si nemal vlastný názor. Ak nejaký investor skúpi nehnuteľnosti v lokalite kde chceš bývať a cena za byt vyletí prudko hore, tiež za to môžem ja? Ak sa banka rozhodne, že nespĺňam kritériá pre čerpanie úveru, tiež za to môžem ja? OK, povieš: no mal si si nájsť lepšiu prácu, alebo začať podnikať. OK, necháp ma zle, mne nejde o mňa, ale o systém a ako tento systém vplýva na väčšinu ľudí tu na Slovensku a či je pre túto väčšinu adekvátne nastavený. Skús sa pozrieť ako to vyzeralo na Slovensku pred touto pandémiou. Bolo to v poriadku ? Samé štrajky, lekári, sestry nám odchádzajú do zahraničia. Vieš ono to má nejaký svoj dôvod a práve ten ja sa snažím tu riešiť.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 13:13
Ak chces byvat niekde, kde na to ocividne nemas, je to problem moj, alebo banky, alebo Ferka z druhej ulice? Nie, len tvoj. Pojdes o ulicu vedla a tam sa tiez nachadza nejaky "investor"? Zvycajne nie, takze bud musis ustupit narokom, alebo si najst lepsiu pracu ina cesta jednoducho nie je. Strajk je legitimna cesta ako dosiahnut svoj ciel, takze znovu nerozumiem kde vidis problem? Otvaras tu dalsie a dalsie temy ale places na nespravnom mieste.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: jalala
|
Pridané:
14.4.2020 13:32
No tak v prvom rade nikto tu nevyplakáva, neplače, teda aspoň na mojej strane. Za ďalšie, ja sa snažím predvídať a posudzovať aktuálny systém tu v SR z dlhodobého hľadiska jeho udržateľnosti. Slovensko je malý štát a keby sa všetko malo riešiť podľa tvojho princípu nepáči sa ti choď inde, dôjdeme až ku štátnej hranici a tam povieš čo? Choď do iného štátu ? Veď to je smiešne. Keď budeš umierať, pretože ťa zle zdiagnostikoval lekár, pretože všetci kvalifikovanejší išli za lepšie platenou prácou inde, tiež si povieš že je to vporiadku ? Vieš medzi nami je rozdiel v tom, že ty si myslíš že iná cesta ako tá ktorá je teraz nie je. No a ja tvrdím, že iná cesta tu skutočne je a že je lepšia ako tá ktorú tu máme teraz.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 13:36
No zarypol som tu asi ja, čo nemám finančnú gramotnosť a tak aj mňa banka odrbáva...
Proste si neviem vybaviť lepšie podmienky, alebo aspoň účet bez poplatku, či povedzme s polovičným ako doteraz.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 13:44
Vyssie som ti napisal co mas urobit. A banku bez poplatku mas minimalne mbank, fio ci 365. Ak ti ani jedna nevyhovuje, tak su tvoje naroky len vyhovorkou pre zachovania aktualneho stavu lebo si: 1. lenivy alebo 2. neschopny alebo oboje. A potom si to vsetko zasluzis.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: jalala
|
Pridané:
14.4.2020 14:07
Prečo si myslíš, že nemáš finančnú gramotnosť? Napísal si svoj názor a ja som na tvoj názor reagoval. Kolega trojbodka(...) nevidí problém v súčasnom systéme, ja ho tam vidím a viem že sa to dá zlepšiť, len to chce väčšinovú vôľu ľudu. V akej banke máš ten úver?
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 14:20
VUB
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: jalala
|
Pridané:
14.4.2020 14:39
Ak čerpáš úver z VUB, pravdepodobne ti na tento účel zriadili účet, ktorý musíš mať minimálne počas splácania a za tento si platiť poplatky, tiež si asi platíš poistenie úveru. Jednou z možností je refinancovať úver, avšak iba po porade s bankou v ktorej by si chcel ten úver refinancovať, že či by sa ti to oplatilo. Tým by došlo k možnému poklesu výšky tvojich mesačných splátok avšak za cenu predĺženia splatnosti tvojho súčasného úveru a tiež by si samozrejme zaplatil viac na úrokoch.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 14:48
A mne ty ides rozpravat o nejakom zlepseni, ked sam mas brutalne medzery. Si mu teda "poradil".
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: KarolK
|
Pridané:
14.4.2020 14:52
To čo napísal mi vyjde rovnako...
Napríklad mám ešte 3 roky splácať. Môžem si ho aj sám vyplatiť? Tie drobce v zmluve sa mi čítať teda nechce, neviem či to vtedy nejak neobmedzili...
Účet vo VUB som mal zriadený o nejaké roky skôr. Platím okolo 6 Eur za vedenie účtu...
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: jalala
|
Pridané:
14.4.2020 15:01
Zmluvu ktorú máš podpísanú s bankou som nečítal, ale vychádzajúc z všeobecnej praxe, je tu predpoklad, že zmluva obsahuje klauzulu o predčasnom splatení úveru, avšak v takom prípade sa predčasne platí aj úroková časť okrem istiny. Najlepšie je zatelefonovať do banky ako to máš v zmluve a nemusíš nič čítať.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 15:03
A sme doma. Nechce sa ti citat zmluvu. Ale teda k veci. 1. Mozes vyplatit uver predcasne - zo zakona je maximalna odplata 1% zo zostatku uveru. 2. Vo VUB mozes k vyrociu fixacie splatit 20% z hodnoty uveru. Plati to pre sucasne uvery, neviem sa vyjadrit k velmi starym, tam mozu byt podmienky ine. 3. Netusim ake mas uroky, ak menej ako 2,5%, neoplati sa ti to vyplacat skor, lebo inflacia. Ak mas urok vyssi, treba refinancovat. (refinancovat treba aj ked mas urok nad 1%) Ak refinancovat mas niekolko moznosti - bud nova banka, alebo poziadat o zmenu urokovej sadzby. teraz na 3 roky dostanes 0,89% bez nejakych problemov. Vsetko za predpokladu, ze nemas negativny zapis v uverovom registry.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
14.4.2020 14:43
Pánboh, Zeus, Krišna a Elon Musk nás chráňte pred väčšinovou vôľou ľudu.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 13:40
Ano, preco by si sa mal obemdzovat nejakymi teoretickymi hranicami geografickeho charakteru? Staci niekedy prejst len par km daleja mas uplne vysnivany zivot. Ibazeby nie. Ani v zahranici nie je vsetko ruzove a aj ked nieco lepsie byt moze, nieco zase horsie, takze mas slobodu vyberu a mozes si vybrat kam len pojdes podla vlastnych kriterii ci priorit. Ze je to z dlhodobeho hladiska problem? Ano je, pre krajinu ako celok, pre toho jednotlivca nie. Ja netvrdim, ze ina cesta nie je a ty si tu svoju ani len nenacrtol, akurat vyplavakas nad tym, ze zle banky, zly podnikatelia, zly system, pricom si problem ani nepomenoval a ani nenavrhol riesenie. Naviac minimalne polovicu z toho co povazujes za zle ja povazujem za uplne normalne.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: jalala
|
Pridané:
14.4.2020 13:57
Pozri sa, kedže sa už iba opakuješ a píšeš dokola to isté, ja sa ťa niečo spýtam. Ak je to teda tak ako si ty myslíš, všetko je o výbere, každý má takto podľa teba jednoduché riešenie svojich problémov, ako mi vysvetlíš že vyhrala vo voľbách strana Igora Matoviča? Nemala by podľa tvojich úvah vyhrať nejaká pravicová strana? Veď takí ako si ty, obhajcovia trhového prostredia a zákonov ponuky a dopytu museli očakávať že väčšina ľudí, ktorá podľa teba nemá žiadne problémy, respektíve tieto svoje problémy si vie vyriešiť podľa tvojich jednoduchých rád, by mala voliť tiež pravicu, či? V čom je teda problém?
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 14:08
Ze vecsina ludi su rovnaki vyplakavaci a hladaju spasenie v nejakom domnelom vodcovi/state etc? Ze vsetkych ich problemy vyriesi niekto iny a nie oni sami? Lebo je lahsie nadavat na zlu banku, sefa, politikov atd (len nie na seba) ako zmenit to.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: jalala
|
Pridané:
14.4.2020 14:29
Jediný kto tu neustále píše o vyplakávaní si iba ty. Podľa teba, väčšina na Slovensku sú vyplakávači. Nesúhlasím s tebou. Nerozumiem len, prečo sa tak mohutne brániš myšlienke na zlepšenie aktuálneho stavu. Čo ti vadí? Si jeden z tých, ktorí využívajú nevedomosť ľudí, ich problémy v zamestnaní, prípadne v oblasti zdravia a zarábajú na tom?
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 14:38
Ja som ziadne zlepsenie z tvojej strany nepostrehol - to som ti uz napisal a uspesne si to odignoroval.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: jalala
|
Pridané:
14.4.2020 12:25
Čo je zlé ? No napr. výška úroku. Prečo nemôže mať SR jednu banku, ktorá by poskytovala služby svojim klientom presne tak, ako to robia ostatné súkromné banky ako dcéry svojich zahraničných rodičov, ale za prijateľné úrokové sadzby?
Tiež mi teda vysvetli, prečo keď nastane nejaká kríza, musí štát podporiť bankový sektor obrovským balíkom peňazí, prípadne ešte aj odpustiť rôzne poplatky, ktoré by banky mali odviesť štátu ? Avšak ak sa ja dostanem do omeškania so splátkami, nikto mi môj dlh neodpustí, ani nedostanem pomoc od štátu. Tak isto som v mojom príspevku narážal na nevyvážený pomer medzi zamestnancom a zamestnávateľom bez ohľadu na súkromný alebo verejný sektor. Vždy by mal byť na prvom mieste zamestnanec, on totiž reálne vytvára hodnoty.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 12:36
Preco by mala mat SR iba jednu banku? Mas konkurenciu a trhove prostredie. Nepaci sa ti u jednej, tak mozes ist inde. Vyska uroku? Dnes, ked mas historicky najnizsie uroky vobec sa ti nepaci ich vyska? Vsak mas urok pod inflaciu, takze kazdy kto takyto uver ma na tom preraba menej ako ten, co ma prachy doma v ponozke. Znovu, neviem o com dalej vobec rozpravas. Ak sa dnes dostanes do omeskania, resp nezvladas splacat, mas moznost odkladu bez negativneho zapisu. Naopak banky stale bankovy odvod platit musia, ten sa nezrusil - a to je aj mozno dovod preco nezmrazili uroky. Neviem aky je nevyvazeny pomer zamestnavatela k zamestnancovi. Ak sa niekomu nepaci, nikto ho nenuti pracovat u daneho zamestnavatela. Moze si najst ineho alebo zacat podnikat. Alebo si dohodnut ine podmienky. No ale ak robis nieco, co vie robit dalsich x ludi, tak jasne, ze paku mas mensiu ako ten, co je tazko nahraditelny. Otazka nie, co robis preto, aby si tu paku mal vecsiu.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: jalala
|
Pridané:
14.4.2020 13:19
Keby šlo len o to kto má väčšiu páku, tak v tom máme jasno hneď :)Ty naozaj veríš v dnešnej dobe na trhovú konkurenciu, prípadne zdravé trhové prostredie ? No ja ti poviem svoj názor na toto v podmienkach SR. V podmienkach SR neexistuje trhové prostredie a nikdy neexistovalo. Keby sa nemiešali verejné financie so súkromným kapitálom, potom by sme sa mohli rozprávať o trhovom prostredí. Spýtam sa ťa takto: Prečo sa nám tu na Slovensko tlačil VW, Kia, Jaguar, prípadne napr. v energetike skupina Enel, ktorá vlastní 50% akcií v elektrárňach. No preto lebo si chceli zarobiť, nie preto aby dali ľuďom prácu a akonáhle sa im dariť nebude, tak sa zoberú a pôjdu inam a nebude ich zaujímať koľko nezamestnaných tu ostane a čo bude s nimi.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 13:31
Zacal si o urokoch v banke. Ja som ti povedal, ze mas ist inde. Nepaci sa ti nieco na aktualnej, mas na vyber x dalsich a nie si obmedzeny ani hranicami krajiny. Takze si mozes vybrat a vybrat sa da. Ak si vybrat nevies problem je v tebe. Inak gratulujem k poznaniu, ze podnikatelsky subjekt nie je charita.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: jalala
|
Pridané:
14.4.2020 13:46
Vidíš, takto to dopadne keď na tvojej strane už nemáš argumenty. Pozri si naše komentáre vyššie a zistíš, že o úrokoch v banke si začal ty a nie ja. To že mám na výber mi nemusíš písať, myslím si že je to zrejmé, diskusia bola práve o tom čo je obsahom tej ponuky tu v SR, ktorá sa javí ako výber a či by to nemohlo byť lepšie. To že som poukázal na následok zániku podnikateľského subjektu vo vzťahu k zamestnanosti a tým aj dopad na verejné financie, neznamená že podnikateľský subjekt je charita. Ty len slepo obhajuješ súčasný stav a je ti jedno či by to mohlo byť lepšie. Nedívaš sa dopredu, fixuješ aktuálny systém.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 13:55
Keby si si to precital poriadne, tak som sa spytal co je zle na uvere. Ty si zacal s urokom a jednou bankou a dalej si otvaral dalsie problemy nesuvisiace s temou. Ja neobhajujem sucasny stav, ale fakt nemam najmensi dovod lutovat ludi, co hladaju vyhovorky a vsetko dookola je zle a v ziadnom pripade nie je problem v nich samych.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: jalala
|
Pridané:
14.4.2020 15:15
Pretože sa veci nedajú vytrhnúť z kontextu a všetko so všetkým súvisí. Zamestnanosť súvisí a je hlboko prepojená s bankovým sektorom, bankový sektor je prepojený na potrebu ľudí zabezpečiť si bývanie a následne každá zodpovedná dvojica muž+žena si neurobí potomka pokiaľ nemá otázku bývania doriešenú, no a rodina je predsa základ spoločnosti a zdravého štátu a aby to všetko fungovalo ako celok, nestačí iba zabezpečiť nejaké podnikateľské prostredie a nechať to tak, veď sa to už nejako postará. Áno postará sa to, ale ako? A v konečnom dôsledku to zaplatíme iba my všetci. Ale ak by som to mal povedať jednoducho, najprv bol zamestnanec štátu, až potom mohol vzniknúť podnikateľ. Je naozaj zaujímave ako naši rodičia dokázali vybudovať po 2. sv. vojne celé sídliská, ktoré boli prideľované na základe potreby a porovnajme to so súčasným stavom.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: ...
|
Pridané:
14.4.2020 15:23
Ale to si mal povedat hned, ze sa ti paci socik a jeho maniere. Usetril by som si kvantum riadkov. Kludne, len nie v rovnakej krajine ako zijem.
|
|
ničivý praktik S$(($(od -An -N2</dev/urandom)))E$RANDOM
Od: syntaxterrorXXX. X
|
Pridané:
14.4.2020 15:24
Voči tomu dôkazu, že každý kontext je dokonale izolovaný, takže ide skutočne o vytrhávanie priekazne ťažko nájsť nejaký protiargument.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: asters
|
Pridané:
14.4.2020 14:23
Pretože by to skončilo tak, že by Jediná Pravá Slovenská Banka mala dvojnásobne vyššie úroky na poskytovaných úverových produktoch ako komerčné banky.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: jalala
|
Pridané:
14.4.2020 14:53
A to ako vieš ? Keby to tak aj náhodou bolo, vždy sa to dá zmeniť cez zákon v NRSR. Ale ako zatlačíš na súkromný sektor pokiaľ nechceš vstupovať do takzv. "slobodného trhu", ktorý samozrejme neexistuje, ale správame sa tu ako keby existoval, ale samozrejme iba keď sa napr. bankám darí. Keď sa nedarí, tak musí banky zachraňovať štát. Nebola by lepšia jedna banka 100% štátna? Všetky služby online, dvojfaktor login s EID občianskym, prepojenosť na zdravotnú a sociálnu poisťovňu. Tá zdravotná poisťovňa by bola tiež len jedna. Samozrejme zmeniť legislatívu v oblasti právomocí a zodpovednosti a zaviesť verejnú kontrolu. Máš podozrenie, že niečo nie je v poriadku ? Okamžitý prístup k informáciám cez jednotný register.To sa dá realizovať iba ak sa táto zmena spraví ako celok naraz.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: sensei-san
|
Pridané:
14.4.2020 12:30
Zhodou okolností som sa včera hrabal na Alze, že čo by ma vyšiel vyskladať nový stroj. Zaoberal som sa tým preto, že ten čo mám doma už má vyše 8 rokov a bol som lenivý zobrať si na home-office stroj z práce (resp. aj tak by som ho nemal kam dať). No a vošiel som sa tuším pod 700€. S tým, že to nie je herný stroj, ale pracovať by sa na tom dalo pohodlne. S grafikou integrovanou na CPU. Nie sú to drobné, ale nie je to ani horibilne veľa.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: Asdf3
|
Pridané:
14.4.2020 14:28
Da sa aj lacnejsie este. Ale tak zavisi ci mas aj obrazovku zaratanu a co vsetko. Skrinu si vies pouzit zo stareho.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
14.4.2020 13:25
Samozrejme. Ak za tým sedíš 12 hodín denne, šetriť sa skutočne neoplatí.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: Asdf3
|
Pridané:
14.4.2020 10:15
Ehm co myslis ake percento z tych predanych PC je hernych?
Btw mame tu procaky pre nove hry vyrabane AMD.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: majky84
|
Pridané:
14.4.2020 10:15
Ani nie. Tie radiátory na 14nm málo kto bude chcieť, to by musela byť ochota prejsť na ryzen alebo čakať kým sa intel zobudí . S konzolami súhlas.
|
|
Re: Situacia sa zlepsi
Od: Robo10111
|
Pridané:
14.4.2020 10:26
S prichodom novych hier ? myslis tych trippleA hrier ktore skoro vsetky odlozili ? :D
|
|
Spoluobčania
Od: Buržuj/
|
Pridané:
14.4.2020 10:11
Treba výrobu presťahovať od smradľavého komunistu preč. Samozrejme, sťahovať ju ku vietnamskému komunistovi nie je dobré riešenie. Zložiť tohto komunistu nebude tak ľahké ako toho sovietskeho. Ten bol smiešne ekonomicky zaostalý.
|
|
Re: Spoluobčania
Od: Passy
|
Pridané:
14.4.2020 10:27
Americky neokomunista sa uspesne sklada sam. Boh zehnaj Trumpovi a lobbyistom. Peniaze na Irak po treti krat uz nastastie nenajdu.
|
|
Re: Spoluobčania
Od: asters
|
Pridané:
14.4.2020 14:24
Lenže to by PC stáli vzhľadom na cenu práce v EU/US +2000 EUR.
|
|
######
Od: asters
|
Pridané:
14.4.2020 14:17
Predajne PC sa prepadli
Dodávky nových počítačov sa v prvom štvrťroku tohto roka v medziročnom porovnaní výrazne prepadli vzhľadom na to, že predajne sa prepadli. K stratám na životoch nedošlo.
|