|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bohu mila okna
Od: loa_leroa
|
Pridané:
3.3.2020 10:02
o linuxe ako pouzitelnej alternative na desktop pocuvam uz 20 rokov, dodnes to ma od toho velmi daleko, a to aj napriek vydatnej pomoci od ms rozjebavanim windowsu
|
|
Re: bohu mila okna
Od: tajny agent esetu
|
Pridané:
3.3.2020 10:27
kym sa toho nechytia velke firmy a nezacnu vo velkom vyvijat aj pre linux, tak nema sancu.
|
|
Re: bohu mila okna
Od: jahôdka
|
Pridané:
3.3.2020 12:53
ide o hry.. vzdy ide len o hry, uz v rime to vedeli
|
|
Re: bohu mila okna
Od: ultravegan
|
Pridané:
3.3.2020 10:41
Skusal si uz desktop na Linuxe? Nielen ze sa MS vyrovna ale ak si vyberies a doladis desktop tak aj lepsie vyzera. A hlavne si nainstalujes len to co potrebujes a nie to co Ti ta vyjebana mrkva softisticka nasilu nacpe do PC
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorX XXX.
|
Pridané:
3.3.2020 10:53
Akurát že zrovna na skúšanie produkované distribúcie obsahujú v porovnaní s ponukou mrkvy priam priekazne obdivuhodné množstvo nainstalovaných sračiek.
|
|
Re: bohu mila okna
Od: terminateMs
|
Pridané:
3.3.2020 11:43
akurat vacsina "nie IT" ludi ti nebude doladovat desktop, co by mohli urobit uz tvorcovia distribucie..
Ked niekto riesi hudbu tak si kupi win alebo mac, kde ma aplikacie .. Platat system je pre tvorcov obsahu strata casu..
|
|
Re: bohu mila okna
Od: sensei-san
|
Pridané:
3.3.2020 19:43
> akurat vacsina "nie IT" ludi ti nebude doladovat desktop
Práve naopak. Prvá akcia "nie IT" ľudí, je prestaviť systémový font na Comic Sans.
|
|
Re: bohu mila okna
Od: terminateMs
|
Pridané:
3.3.2020 22:28
vyrazy "nie IT" ludia ako i "doladovat desktop" sa ocividne daju chapat rozne.
poviem to po lopate: dochodkyna z druzstva pravdepodobne nebude pustat a ladit script na zmenu layoutu gnome na mac alebo win look.
|
|
Re: bohu mila okna
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
3.3.2020 11:44
No sam si to napisal.
Kolko percent uzivatelov vie spravne s Linuxom "vyberies a doladis desktop" ??
|
|
Re: bohu mila okna
Od: Aj tak sa nezaregistrujem
|
Pridané:
3.3.2020 12:08
Problem je, ze vacsina profesionalov nepotrebuje doladovat desktop, ale pracovat. Napr. vacsina softwaru, s ktorym robim, nema realne pouzitelnu linuxovsku alternativu, som proste odkazany na WIN (e.g., LabView). Vzhladom na sustavne zakrivovanie (t.j. "curvenie" :-) ) WIN sa vazne obavam o buducnost...
|
|
Re: bohu mila okna
Od: Jullo
|
Pridané:
3.3.2020 12:53
Už vidím ako si na linux inštalujem CorelDraw, Eagle a to nehovorím o strojarine, účtovníctve...
|
|
Re: bohu mila okna
Od: kdfguy
|
Pridané:
3.3.2020 13:15
Na Linuxe netreba nic doladovat a ani upravovat.
Nainstalujes a mas.
Ak sa bavime o upravovani dizajnu, tak ano, treba sa s tym hrat rovnako, ako s win.
Rovnako si treba doinstalovat to, co potrebujes na pracu, uplne rovnako, ako na win.
Az na niekolko naozaj speci programov, ktorymi sa tu ohanaju dookola ti isti "profici" je Linux bezne pouzitelny uz od nainstalovania.
Kto tvrdi, ze nie, tak klame a nevie o com hovori.
Na linuxe som poslednych 7 rokov a 99% toho, co pisu jeho odporcovia nie je pravda.
Caute a uzivajte si pekny den.
|
|
Re: bohu mila okna
Od: Jullo
|
Pridané:
3.3.2020 13:21
Tí, čo majú zvyky iba z prostredia s OS Windows sú proste zdesení ako si nič nevedia urobiť ani si nič nainštalovať. Dosť iný systém práce a pod.
Softvér čo používam, me pod Linux jednoducho nie je.
A mladých doslova desí aj príkazový riadok, nie to textový terminál a všakovaké príkazy a kilometrové manuály k nim.
|
|
Re: bohu mila okna
Od: kmhfdgku
|
Pridané:
3.3.2020 13:46
Prikazovy riadok som za 7 rokov pouzil asi 5x.
"Vsakovate prikazy a kilometrove manualy" .... toto presne su predstavy neznalych, ktory nevedia o com pisu, videli Linux z rychlika a vedia o tom take iste h...no, ak tu pobehujuci syntax mozgovy error.
|
|
Re: bohu mila okna
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
3.3.2020 14:45
To je dosť smutné.
|
|
Re: bohu mila okna
Od: Andy Suchomel
|
Pridané:
3.3.2020 16:34
ja sa divím tým ľuďom, ktorý sa snažia viesť diskusiu s deťmi, ktorým o linuxe niečo porozprával ich starší brat, keď bol opitý. Aj ja používam linux, ale už asi rok odmietam niekoho presviedčať o jeho výhodách. Milí užívatelia linuxu, nechajme ich, nech si brblú čo chcú, nemá to zmysel. Vysvetľovať im niečo o linuxe je ako učiť hrať prasa na trúbku: prasa sa hrať nenaučí, trúbku pokazí a teba zajebe bahnom.
|
|
Re: bohu mila okna
Od: jaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
3.3.2020 16:01
Linux Mint.
Aký problém? Niečo potrebuješ? Začneš písať...ponúkne Ti nainštalovať.
Že sú ľudia čoraz blbejší? Nech platia za Win.
Iná vec je náročnejšie použitie a nepodpora niektorých zariadení - no to je dôsledok malého zastúpenia Linuxu - aj jeho roztrieštenosti.
|
|
ničivý praktik S$(($(od -An -N2</dev/urandom)))E$RANDOM
Od: syntaxterrorX XXX.
|
Pridané:
3.3.2020 13:31
Nainstalujes a mas podľa GPL priekazne leda tak hovno.
|
|
Re: ničivý praktik S$(($(od -An -N2</dev/urandom)))E$RANDOM
Od: jygfu
|
Pridané:
3.3.2020 13:47
Nie, po nainstalovani Linuxu som ta nemal.
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorX XXX.
|
Pridané:
3.3.2020 18:13
To ale že je niečo prinajlepšom leda tak priekazne práve naopak potvrdzuje.
|
|
Re: bohu mila okna
Od: terminateMs
|
Pridané:
3.3.2020 14:39
mam rad linux na serveroch. Pouzivas linux 7 rokov :-) Tak to vies urcite vsetko naj..
hral som sa este s distribuciou mandrake kedysi pred 12 rokmi, ale nedovolim si povedat, ze "99% toho, co pisu jeho odporcovia nie je pravda"!
Staci problem so specifickym hardverom alebo softverom, pripadne stiahnutie nestabilnej verzie a aj priemerne technicky zdatny user si uzije rtfm support level.
|
|
Re: bohu mila okna
Od: AlbHert
|
Pridané:
3.3.2020 22:30
a co teda hlavne robis v tom linuxe? Surfujes a vyrabas memecka? Ono nestaci do gugla zadat "linux alternativa photoshop", ale ide o to tie softy realne poznat a pracovat s nimi. Ja som pracoval na viacero CAD konstrukcnych softoch, a viem presne preco ten aktualny preferujem. Cize mne nestaci povedat "ved aj na linuxe mas nejake CAD softy", lebo nie je CAD ako CAD. Pisat dokumenty, kody, robit tabulky, surfovat, mozes samozrejeme vsade, a mozno je to gro cinnosti 90% uzivatelov, ale ako nahle chces viac je vymalovane.
|
|
Re: bohu mila okna
Od: dsfdsdf
|
Pridané:
3.3.2020 14:13
len nie kazdy ma chut sa zajebkavat s nastavovanim
tyzden a v urcitom veku je to cloveku aj jedno.
widle 10 vyzeraju aj bez nastavovania lepsie
ako ktora kolvek linux distribucia s hociakym onym
win managerom.
|
|
Re: bohu mila okna
Od: jaaaaaaaaaj
|
Pridané:
3.3.2020 15:59
Radšej skús Linux na Desktope, dilino...
|
|
Re: bohu mila okna
Od: Jerry19
|
Pridané:
4.3.2020 6:19
Na to ako to vyzera sa ti moze kazdy vytoto... Ked tam nemozes/nevies spravit veci ktore potrebujes, nemas alterantivu k SW ktory potrebujes pouzivat a ktory by na tom bezal... Nemas dobru podporu napr. zo strany NVIDIe atd...
|
|
Re: bohu mila okna
Od: sensei-san
|
Pridané:
3.3.2020 11:21
> dodnes to ma od toho velmi daleko
To je vec osobného názoru.
|
|
Re: bohu mila okna
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
3.3.2020 13:05
Áno, je to vec osobného názoru. Zhruba ako diskusia, či je na 50 km denné dochádzanie použiteľný bicykel. Objektívne áno, použiteľný je, a pár ľudí to aj robí, lebo im to vyhovuje, ale pre masy to je od reálnej možnosti riadne ďaleko.
Prakticky všetku robotu síce robím pod Linuxom, pretože v tých veciach má neskutočne navrch, ale ako primárny OS pre mňa stále použiteľný žiaľ nie je.
|
|
Re: bohu mila okna
Od: Cpx
|
Pridané:
3.3.2020 13:53
Ja uz pocuvam 30 rokov o superskvelom linuxe ale zial, kriticka pouzivanost sa dosahuje blbo. Ono zlom by nastal kebyze pouzivanost linuxu predbehne win tak verim ze win by padol rychlejsie nez hranice unie.
|
|
však..
Od: ffdf
|
Pridané:
3.3.2020 10:06
nie sme žiadni migranti :-)
|
|
nedivim sa
Od: terminateMs
|
Pridané:
3.3.2020 11:34
win7 bol dobre odladeny OS, win 10 je pri kazdom update padajuci spyware.
Akurat je to uz zastarale, ako IE 8-11 a stary Edge.
IE pouzivam uz len na komunikaciu so statnou spravou, kedze na vacsine inych browserov sa nieco doje.. pokazi.
|
|
však hej no
Od: knjiCdo
|
Pridané:
3.3.2020 16:51
Ja som pred pár rokmi prešiel full-time na linux (Kubuntu) lebo tá sk*****á hlúposť vo verzií 10 sa nedá používať a 7čka už nepodporuje novší hardvér. Neľutujem a nechystám sa už vrátiť ku win, Tak príjemné a responzívne prostredie ako KDE na Linuxe som už dlho nezažil. Sú tu sem tam aj problémy ale nie je to nič extrémne už. Kvalita, odozva, kontrola nad systémom a jednoduchosť používania u mňa ďaleko prevyšujú akékoľvek problémy, ktoré som s týmto OS zažil.
Asi to nie je pre každého, ale už dávno to nie je nepoužiteľné pre bežných používateľov. taký Kubuntu (a asi aj ostatné ubuntu flavors) prídu s predinštalovaným browserom, balíkom LibreOffice, VLCčkom, Ovládače, bluetooth, wifi, touchpad, myš... všetko funguje bez problémov od prvého spustenia (aspoň v mojom prípade)
|
|
Re: však hej no
Od: Abcdefgh
|
Pridané:
4.3.2020 1:33
Zrovna *buntu sa treba vyhnut, od verzie 20.04 LTS je primarny snap store a to je pomalsie ako zavirovany windows
. Tym pre mna Ubuntu ako volba skoncilo. Ine distra Ok.
|
|
Re: však hej no
Od: KnjiCdo
|
Pridané:
4.3.2020 8:59
fakt?! Sakra, nemám rad snap a nikde ho ani neinštalujem... dobré vedieť. Ale tak predpokladám, že snap si budem vedieť removenuť (možno cez snap xD) a dať tu apt zas
|
|
Podiel windows basnicke prirovnanie
Od: od syntaxterosa
|
Pridané:
3.3.2020 19:45
windows 7 je ako coronavírus pomaly klesá sem tam občas vyletí späť. Windows 10 sú ako bitcoin rychlo vyskúšať a rýchlo preč.
|
|
Win Wins ?
Od: Aladarovic
|
Pridané:
4.3.2020 9:10
Win10 - hry a software
Browsovanie - Linux Mint - z SSD nabootuje za par sekund
|
|
Re: Win Wins ?
Od: Jullo
|
Pridané:
4.3.2020 11:49
To aj Windows...
|
|
Re: Win Wins ?
Od: ffdf
|
Pridané:
4.3.2020 18:55
veru, viete jak frčia WXP na SSD?...a to iba na SATA 2? Jak ďas!
|