|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lunex
Od: Anonymouser777
|
Pridané:
26.12.2019 15:37
Install arch
|
|
Re: Lunex
Od: martincc
|
Pridané:
26.12.2019 16:09
USB je nieco ako serial na Netflixe kazdu chvilu nova epizoda.
|
|
Re: Lunex
Od: koumak
|
Pridané:
26.12.2019 16:59
a este je aj jedno v akej kvalite to pozeras, vzdy je to na<>
|
|
Re: Lunex
Od: Floppy High Density
|
Pridané:
26.12.2019 22:20
Archivuj inštaľačky!
|
|
Re: Lunex
Od: Buržuj/
|
Pridané:
26.12.2019 22:24
Arch som používal chvíľu ako študent. Dnes by som nemal nervy triasť sa pri každom update aby mi nezdochli Xká. Distro pre deti a socky s časom, ktorý nemám.
|
|
Re: Lunex
Od: ericek111 [PC]
|
Pridané:
27.12.2019 4:00
Ešte sa mi nestalo, že by update nejak rozbil systém a zároveň by som za to nemohol ja. A ak by sa to náhodou stalo, viem rollbacknúť ZFS jedným príkazom.
|
|
hľadáme dobrého nemeckého programátora WAS?
Od: upáliť
|
Pridané:
26.12.2019 16:03
inak Volkswagen ID.3 má veľký problém so softwarom.
|
|
Re: hľadáme dobrého nemeckého programátora WAS?
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
26.12.2019 16:34
...a Tesle model 3 zateká kvantum vody do veka batožinového priestoru.
Staré zlaté časy keď konštruktéri mali dosť času na vychytanie konštrukčných chýb. Dnes len rýchlo-rýchlo-rýchlo novinku uviesť na trh veď nevadí že je to nedoladené. A každú chvíľu nový model hoci ten predchádzajúci ešte poriadne na seba nezarobil. To platí všeobecne, nie len pre automobily.
|
|
genialite konštruktérom z VW.
Od: upáliť
|
Pridané:
26.12.2019 20:33
id.3 ma v batožinovom priestore dieru, ktorou môže voda odtiecť.
Majitelia Tesiel závidia.
|
|
Re: genialite konštruktérom z VW.
Od: ffdf
|
Pridané:
26.12.2019 20:53
to mala už moja Felda z r. 2000, teda nie z batožinového priestoru...ale z veka! batožinového priestoru!
Mala-nemala...z čerešne dole!!!
|
|
Re: genialite konštruktérom z VW.
Od: upáliť
|
Pridané:
26.12.2019 22:04
to bola skvelá investícia VW do škodovky
|
|
Re: hľadáme dobrého nemeckého programátora WAS?
Od: spixy
|
Pridané:
27.12.2019 20:12
to už dávno opravili...
|
|
ultraradikalny optimizmus
Od: syntaxterrorX XXX.
|
Pridané:
26.12.2019 16:05
Okolo USB9 sa mozno PCI-Express zlutuje, vylezie na chvilu von sama a smerom ku skupine USB Promoter Group si priekazne vyznammne poklepka po cele.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: jaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
26.12.2019 16:32
Choť topiče!
(česky kuričova svokra)
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
26.12.2019 17:52
Akurát že choť != svokra.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: Svokor
|
Pridané:
26.12.2019 18:45
Svokra je po česky tchyně. Neblamujte sa zbytočne. Choť je manželka.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: upáliť
|
Pridané:
26.12.2019 22:06
takže pani Havlova
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: El Buzeranto
|
Pridané:
26.12.2019 22:16
Tiež by som sa rád zapojil do tejto kultivovanej debaty a ukázal svoje znalosti. Choť nie je len manželka, choť je aj manžel.
Samozrejme, choť topiče je pre starú garnitúru, ľudí ktorí ešte nepoznali hlbokú pravdu o 49tich dženderoch, manželka kuriča. Ale pre nás, mladých, progresívnych (buzerantov) môže byť choť aj bojová helikoptéra Apatche. Áno, aj helikoptéra Apatche má právo na slobodu výberu. A päť gramov bieleho.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: upáliť
|
Pridané:
26.12.2019 22:29
Mne nevadí 5g bieleho, hlavne nech zavrú smeráckych komunistov. Progresívny buzeranti vyhynú sami.
Nikto nedokáže toľko vyšnupať ako SNS ukradnúť.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: Ujochujo
|
Pridané:
27.12.2019 6:50
Mne vadi hlavne 5 gramov beblaveho.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: zxcvbn
|
Pridané:
27.12.2019 7:54
Mas pravdu, na drogy a kurvy sa da minut iba urcite limitovane mnozstvo penazi. Viac nedovoli telo.
Ale politicke kurvy mozu kradnut do nekonecna, tam ziadny prirodny limit nie je.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: smer Súdruh
|
Pridané:
28.12.2019 12:04
díler Počiatok to môže potvrdiť.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: Znalec007
|
Pridané:
26.12.2019 17:09
kamoško, ked bude USB 9.0 už aj lieky na tvoju diagnózu budú. Treba byť trpezlivý, hlavu hore :)
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: janamos
|
Pridané:
26.12.2019 22:33
Uviezť nový liek na trh môže trvať aj 20 rokov. Káblik za 20EUR pre Usb 9.0 tu bude oveľa skôr.
|
|
Prečo to bolo?
Od: Prekvapkaný
|
Pridané:
26.12.2019 17:38
Prečo sa píše, že podpora USB4 bola prekvapivo ohlásená na jar? Čo je na tom prekvapivé? Niekedy musela byť ohlásená, či už na jar alebo počas ruje, ráno alebo v noci...
|
|
Re: Prečo to bolo?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.12.2019 19:51
prekvapive to je, lebo len tot pred cca 2 rokmi vzniklo 20 Gbps USB 3.2 gen 2x2 a celkove oznacovanie vsetkych verzii USB3.2 (mame 4 druhy USB3.2 kde je vsetko, aj prve 5 GBps "USB3" ci nasledujuce 10 GBps "USB3.1")
pred cca 8 rokmi zasa vzniklo oznacenie USB 3.1 (gen1 pre 5 Gbps a gen2 pre 10 Gbps a teda existovali 2 druhy USB3.1 kde bolo vtedy vsetko, aj prve 5 GBps "USB3" ci nasledujuce 10 GBps "USB3.1") a ktore zasa nahradilo prvucicke oznacenie jednoduche 5Gbps "USB3"
skratka rok po vzniku "USB3.2" a jeho styroch odrôd (vratane 20 Gbps verzie gen 2x2) nikto neocakaval nejake 40 Gbps "USB4"
|
|
Re: Prečo to bolo?
Od: Honimil
|
Pridané:
26.12.2019 21:16
O sam velky pjetro sa vyjadril, uz som myslel, ze si zlomil palicu :-)
|
|
Gbps vs GB/s
Od: sensei-san
|
Pridané:
26.12.2019 18:08
Vie mi niekto povedať, prečo sa rýchlosť USB udáva v bitoch za sekundu a nie v bajtoch za sekundu? Nikto predsa nebude prerátavať veľkosť fotky či filmu na bity, aby to potom mohol deliť Gbps.
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
26.12.2019 18:21
Taký zvyk od čias zavedenia RS-232, ktorý (možno mylne) naviac predpokladá, že každý s dokončenými aspoň 4 triedami ZŠ vie deliť 8...
|
|
bit per second
Od: Kalimko
|
Pridané:
26.12.2019 18:59
Proste sa sériová komunikácia udáva v Baudoch za sekundu. No a časom je z toho bit za sekundu. Siaha to niekde do roku 1926(CCITT), tak aj preto...
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: Ugftgh
|
Pridané:
27.12.2019 9:19
Alebo 4 krat shiftnut vlavo alebo vpravo podla toho o aky endian sa jedna.
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: RIKK
|
Pridané:
27.12.2019 17:01
Musis vpravo na seriovu linku, vlavo by si shiftoval naspat do procesora.
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: Hjghh
|
Pridané:
27.12.2019 23:09
4x bitovy posun registra je ekvivalent nasobenia / delenia 8
|
|
Re: 4x bitovy posun registra je ekvivalent nasobenia / delenia 8
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
28.12.2019 0:03
4× bitový posun je ×÷16 , 3× je ×÷8. :-)
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: RIKK
|
Pridané:
28.12.2019 0:58
zle a este to nieje adekvatna odpoved na moj komentar ;-)
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: Ugftgh
|
Pridané:
28.12.2019 14:26
Mate pravdu, bitovy posun o 3 bity je nasobenie / delenie 8. Uz je to davno co som stym pracoval a vidim ze je dobre ze sa s tym nezivim. Este mi prosim vas vysvetlite ako je to stym vpravo/vlavo z linky do procesora, tomu nerozumiem.
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX XXX.
|
Pridané:
26.12.2019 19:24
Akože či nielen kvôli z podvedomých prejavov skrytej potreby prepočítavania do/z imperiálnych jednotiek vyplývajuceho diagnostikovania priekazne obsedatívnych stavov?
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: sensei-san
|
Pridané:
26.12.2019 20:45
Bol by si taký láskavý a vyradil môj nick zo zoznamu ľudí, na ktorých reaguješ?
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: ffdf
|
Pridané:
26.12.2019 21:39
čo si blbý,...však to je tu už pocta aby tu na niekoho reagoval synataxterrorišta
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: Podstivec
|
Pridané:
26.12.2019 21:41
Nepise sa podsta?
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorX XXX.
|
Pridané:
27.12.2019 2:31
S tym v principe neni problem, ale vyplytvat si taku presnost, ked vzhladom ku tolerancii standardnej odchylky pri Six Sigma staci laskavosti autobus hore-dole, slo by uz reziou na sledovanie parametra adresata o priekazne neefektivnu cinnost.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: sensei-san
|
Pridané:
27.12.2019 7:35
Plytvaniu tvojim talentom a neefektívnosti tvojej činnosti môžeš zabrániť veľmi jednoducho.
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX XXX.
|
Pridané:
27.12.2019 8:52
O tom samozrejme niet pochyb, ale uprednostnovat vyhradne vzdelavanie niekoho s vacsimi perspektivami je skutocneho odbornika priekazne nehodne.
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: Šoumeň zabáva
|
Pridané:
27.12.2019 23:09
až sem cítim tú satisfakciu
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.12.2019 20:07
v bit/s sa udava nielen rychlost USB, ale VSETKYCH zbernic a rozhrani, pamati ci datovych tokov, pretoze:
1) jednotka informacie v binarnom von neumanovom modeli pocitaca zalozeneho na boolovej algebre je bit (ten moze mat hodnoty logicka 0 ci 1) ... ak by sme mali pocotace zalozene na tercialnych alebo kvarternych bitoch (s hodnotami 0,1,2 alebo 0,1,2,3), tak by bola jednotka informacie "tercialny bit"
2) prenos dat prostrednictvom roznorodych zbernic, rozhrani a pamati ma drvivou vacsinou kontrolne sucty, ktore nemusia byt prave najidealnejsi marketingovy material, pretoze tomu malokto z lama BFU rozumie, napr SATA I, II, III maju 8b/10b paritne kontroly, USB1, USB2 a prve verzie USB3 maju tiez 8b/10b paritne kontroly, PCIe v1,2 maju tiez 8b/10b ale v3 tusim uz 128b/130b paritne kontroly, takze bez tejto znalosti ani v cistej teorii sa neda z udaju bit/t vypocitat
maximalna mozna priepustnost pre realne pouzivatelske data napr. v MB/s
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: sensei-san
|
Pridané:
26.12.2019 20:40
> bez tejto znalosti ani v cistej teorii sa neda z udaju
> bit/t vypocitat maximalna mozna priepustnost pre realne
> pouzivatelske data napr. v MB/s
Ergo bežnému smrteľníkovi je údaj v Mbps nanič.
Takže zopakujem otázku: prečo uviesť údaj, ktorý je nanič a neuviesť údaj, ktorý by bol užitočný?
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: Kamilko.
|
Pridané:
26.12.2019 20:43
Tak aby sme nevyrábali hokej aj pri iných položkách, ako napríklad skrutky, prierezy káblov, menovité efektívne napätie v sieti, strojárske a iné tolerancie...
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
27.12.2019 9:49
"prečo uviesť údaj, ktorý je nanič a neuviesť údaj, ktorý by bol užitočný?"
to je velmi casty fenomen, jednoduchost a logika sa dost casto hlada marne
vidme USB2:
marketing = 480 Mbps (je to dobre, 480 je krasn evelke cislo)
teoria = 8b/10b paritne kontroly to okamzite znizia na 480x0,8 = maximalne 384 Mbps realnych uzivatelskych dat
kruta prax: v praxi byva dalsia strata niekde len 5-10% (PCIe, SATA), niekde aj 30% a pri USB to je cca 20%, takze dalsich 20% dole a mame 384x0,8 = cca 300 Mbps co je cca 37 MB/s absolutneho realneho maxima prenosu uzivatelskych dat, samozrejme toto cislo moze byt aj nizsie v zavislosti od toho ako je hardware rieseny (dlhe cesty/vodice, rusenie ...) a pri blbom hardveri sa to nedostane ani na 30 MB/s
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
27.12.2019 9:49
co by si asi tak dal do marketingoveho materialu?
"absolutne realne maximum 37 MB/s ale ked mate na hovno HW, tak aj ten najrychlejsi USB2 kluc neda ani 30 MB/s?
(legendarne 8-16 GB rychle cervere Corsair s SLC cipmi a 4-kanalovym radicom davali na USB2 cca 35-36 MB/s !!!)
alebo ked mate na hovno flash cipy, tak najsmejdovejsie 4-8 GB USB2 kluce (co sa rozdavali na akciach alebo ako priloha k zemli) davaju 10 MB/s citanie a 3 MB/s zapis?
co by si asi tak dal do marketingoveho materialu?
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: sensei-san
|
Pridané:
27.12.2019 11:55
Do marketingového materiálu pre USB zbernicu "37MB/s". Pre šmejdové 4-8 GB kľúče "10MB/s na čítanie a 3MB/s na zápis". Kde je problém?
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
27.12.2019 13:29
v tom, ze tym sa NIKTO chvalit nebude
smejdove USB2 (alebo dokonca aj USB3) kluce co maju citanie napr. 50-70 MB/s (co nie extra prekracuju moznosti USB2), tak to citanie tam uvedu, ale kedze zapis ma taky USB3 smejd iba napr. 10-12-15 MB/s, tak o zapise v marketingovych specifikaciach nie je ani zmienka, pripadne tam o rychlostiach nie je zmienka vobec a je tam sucho skonstatovana iba celkova rychlost rozhrania ako 480 Mbps ci 5 Gbps
s rychlostami sa vyrobca chvali iba ked sa moze s nimi chvalit, vtedy ich ma krasne aj na krabici ze rychly 256-512 GB USB3 kluc zapis 300 MB/s a citanie 400 MB/s
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: sensei-san
|
Pridané:
27.12.2019 15:32
Takže budeme na produktoch uvádzať zavádzajúce informácie, lebo to lepšie predáva? To aj pri iných tovaroch tak budeme postupovať? Prečo by sme to mali tolerovať?
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: KarolK.
|
Pridané:
27.12.2019 15:40
Teraz Ti vadia nejaké hlúposti ako je rýchlosť zasraného HDD či USB? Príklad. Napríklad Granko pre deti vážilo normálne 500 gramov. Potom prišlo zdražovanie, tak vyšpekulovali že bude iba 450 gramové. A včul je tých 50 gramov v akcií akože PLUS!!!
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.12.2019 20:07
3) v bit/s je to viac ako v bajtoch/s co ma marketing velmi rad
4) nie je od zaciatku vesmiru samozrejmost ze 1 bajt ma 8 bitov, dokonca aj pojem bajt nie je od zaciatkov vesmiru nieco ako to chapeme teraz: https://sk.wikipedia.org/wiki/ASCII
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: sensei-san
|
Pridané:
26.12.2019 20:43
S tým musím súhlasiť. Tuto by sa žiadal zásah regulátora. Keď už musí byť na mlieku uvedené "môže obsahovať mliečne produkty", tak uvádzanie tak dôležitého parametra pri USB, ako je rýchlosť, by bolo celom vítané.
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: čitateľ
|
Pridané:
26.12.2019 21:58
Možno príde doba, že sa na mlieko opäť vráti dátum vyroby namiesto dátum spotreby. A aj rýchlosti budú zmysluplne značené.
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: Kakamilka
|
Pridané:
26.12.2019 23:17
U potravín je to tak. Napríklad olej má špecifikum, že sa nemeria na váhu, ale na objem.
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: čitateľ
|
Pridané:
27.12.2019 9:04
Má to nejaký súvis s chýbajúcim dátumom výroby?
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: KarolK.
|
Pridané:
27.12.2019 9:43
A načo by tam aj bol?
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: čitateľ
|
Pridané:
27.12.2019 21:09
Dátum výroby je jediný podstatný údaj. Dátum spotreby zase nepodstatný, pretože je vždy odvodený od toho prvého.
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: čitateľ
|
Pridané:
27.12.2019 21:13
Napríklad, aby sa človek dozvedel koľko dní vydrží čerstvé mlieko :)
https://www.milkagro.sk/sk/o-spolocnosti/blog/ detail/cerstve-mlieko---co-to-je/184
|
|
Re: Gbps vs GB/s
Od: Maxwell2019
|
Pridané:
26.12.2019 21:22
Mozno aj preto ze mas bitove zmeny 0/1 za jednotku casu
a ako velke mas slovo/bajt ci je 8bit/9/10bit-ove je uz na rezime prenosu/mode
lebo nemusis mat 8bit/1bajtovy prenos alebo mozes mat
roznu dlzku ramca 1bit parita a 1 stop-bity a potom
sa na prenose jedneho bajtu podiela 10bitov napriklad
neviem to lepsie vysvetlit skratka linkova rychlost nie
user-data speed.
|
|
Treba vacsie zdierky.
Od: Vodič
|
Pridané:
26.12.2019 21:20
Ja by som nasadil opticke vlakna do usb a suchol to cez displayport 1.4.
|
|
Re: Treba vacsie zdierky.
Od: zxcvbn
|
Pridané:
27.12.2019 20:08
Esteze to od teba nezavisi.
|
|
System_Halt_Thunderbolt_feature_is_missing
Od: LunexHate
|
Pridané:
27.12.2019 9:16
Hlavne, ze USB-C (thunderbolt3) v Lunexe viac nebavi nez bavi..chobocina jak mraky toto vsetko
|
|
Re: System_Halt_Thunderbolt_feature_is_missing
Od: peik
|
Pridané:
27.12.2019 13:38
maš špatne železo
|