|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dnes má meniny korda
Od: panmbank
|
Pridané:
18.11.2019 16:12
"Z bezpečnostných a technických dôvodov bude elektronická online registrácia možná iba v pracovných dňoch od 12:00 do 20:00 hod." Tomuto sa hovorí digitalizácia :D
|
|
Re: dnes má meniny korda
Od: Barbar Onan
|
Pridané:
18.11.2019 16:19
To da rozum. Pred 12 je admin v skole a po 8 mu rodicia vypinaju internet, aby robil aj nieco uzitocne..
|
|
Re: dnes má meniny korda
Od: dementYl
|
Pridané:
18.11.2019 19:07
Okolo osmej prichadza na poschodie so serverom teta upratovacka a musi si niekde zapojit vysavac predsa...
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
18.11.2019 20:42
Namiesto nepodložených posmeškov si môže každý pre projekt dotácií vytvorit customizovaný horoskop z čajových lístkov či kvovej usadeninyy, kde to pre elimináciu rizík skutočne vychádza a verejne sa priekazne viac nestrápňovať.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: hulvatova velka lahva
|
Pridané:
18.11.2019 21:06
niekde som cital statistiku ze ci sa oplati elektromobil, porovnaval sa Golf.
Vyslo ze elektromobil sa oplati ale majitel zacne setrit po 10 rokoch uzivania. Kto pre boha bude mat auto 10 rokov?
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od reg.: yanick
|
Pridané:
18.11.2019 21:26
Google pomohol, tu statistiku, kde sa pisalo o 10 rokoch som nasiel, ale nasiel som aj lepsiu, kde je navratnost na kilometre a pocita sa aj s dotaciou:
topspeed.sk: Aká je návratnosť elektromobilu? Oplatí sa?
[ https://dopice.sk/nHe ]
Najskor sa vrati hybrid, potom benzin. Najzaujimavejsie su nafta a LPG:
Naftové auto
V prípade porovnania naftovej Jetty so spotrebou 5,2 litra je návratnosť elektromobilu približne 340 000 km resp. 250 000 pri nízkej tarife. Ak počítame s dotáciou tak je to približne 190 000 km a 140 000 km.
Auto na LPG
Hyundai i30 LPG dokáže v priemere jazdiť so spotrebou okolo 7 litrov. Pri cene paliva len 0,528 €/l je návratnosť až 1 350 000 km! Pri nízkom tarife 666 000 km. Ani dotácia 5000 eur veľmi nepomôže a návratnosť je 920 000 km resp. 450 000 km.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
18.11.2019 21:51
Z toho vyplyva, ze dotacie su este male a ceny uhlovodikovych paliv nizke, kedze sa tento super ekologicky sposob nevyplaca. :) Alebo su elektromobily este predrazene. Vsak aj tak sa rata este so zlacnovanim baterii az k 100€/kWh a zivotnostou 1 000 000km.
Ale teraz vazne, oproti tym LPG sa to po zaratani urokov zda sa zatial ani neoplati. Ani som netusil, ze Hyundai montuje uz vo vyrobe aj LPG. Idem si pohladat dalsie znacky.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od reg.: obor1
|
Pridané:
18.11.2019 22:10
Nie, z toho vyplýva, že elektromobilov sa vyrába málo a preto je ich cena vysoká. To je ako s prvými plasmovými a Oled TV atď.
|
|
no je to tak
Od: Wernher
|
Pridané:
19.11.2019 10:19
Nespletaj.
Cena by mala byť vysoká pri vysokom záujme, nemyslíš?
A elektromobily, tie v súčastnosti vyrábané majú dosť drahé komponenty.
|
|
Re: no je to tak
Od: _______________________
|
Pridané:
19.11.2019 10:36
to aby trabant stal majland
|
|
Re: no je to tak
Od: Wernher
|
Pridané:
19.11.2019 12:16
Práve naopak.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
18.11.2019 22:28
Pocuvaj ma LPG Janíčko, uz sa LPG Huyndaie nevyrabaju, alebo ich len nechcu davat do ponuky? autocentrumnitra.hyundai.sk/ predaj-a-sluzby/lpg/modely-vozidiel
A preco Skoda nedodava Fabiu s LPG?
Ahaho, CNG az 9 cerpacich stanic na Slovensku a aj Skoda autogratis.sk/stat-bude-dotovat-aj-modely-n a-cng-a-lpg-prinasame-vam-prehlad-ponuky/
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: lololol
|
Pridané:
19.11.2019 14:21
problém s LPG je pri motoroch s priamym vstrekovaním paliva, a tiež ich automobilky sťahovali z ponuky po sprísnení emisných noriem a prechode na novú metodiku spotreby WLTP, ktorou bolo potrebné otestovať všetky nové vozidlá a prednosť mali tie najpredávanejšie motorizácie... postupne ich vracajú do ponuky, viď Dácia :-)
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
20.11.2019 1:34
Neusmievaj sa moc, pretoze Dacia investovala do homologizacie LPG, ale nie do bezpečnosti. Viď 3* v NCAP testoch namiesto bežných 4-5.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: akurat
|
Pridané:
23.11.2019 11:46
Suzuki swift ma tiez 3* a vsetci su spokojni...
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
23.11.2019 12:00
Po smrti sa nikto nestazuje. Preto su aj liecitelia uspesni v liecbe rakoviny a malu samych spokojnych zakaznikov. Nespokojni su ticho.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: sdafdsa
|
Pridané:
19.11.2019 15:32
tento článok je už asi starší - aktuálne idem kúpiť elektrickú Škodu Citigo-IV za 8000€ bez DPH (s dotáciou). Návratnosť - okamžite, pretože veľmi lacnejšie ani spaľovacie nenájdem. 2€/100km, za 200 000km sa mi vráti celá suma auta len na pohonných hmotách - ekvivalednt nového spaľovacieho auta zadarmo. Navyše ešte bude mať nejakú zostatkovú hodnotu
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: g211
|
Pridané:
19.11.2019 15:47
17590 s DPH ak stihnes predobjednat do 30.11.2019 (predobjednat mozes, ten termin nema vplyv na udelenie dotacie). Cize 6658 bez DPH po dotacii. Cele auto sa zaplati uz pri 100 000 km.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
20.11.2019 1:48
Dotacia je 25% a 35%! Takze 4397.5, alebo 6156.5€, takze cena zakladneho modelu 13192.5, alebo pri odpisani 15r a starsieho auta 11433.7€. Ale staré by malo pre nás bez odpisu daku cenu, tak o tu si usporu znizime a naklady na túto Škodu počítam 12400€. A to sa vráti pri úspore 8€/100km za 155 000km. Stále lepšie, ako benzín.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
20.11.2019 12:11
priekazne ano
|
|
Re: dnes má meniny korda
Od reg.: yanick
|
Pridané:
18.11.2019 19:45
Podozrive je, ze je to presne 8 hodin, cize 1 zmena(smena).
Teraz neviem, ci ma nestandardny pracovny cas admin v Indii (16:30 - 00:30) alebo v Cine (19:00 - 03:00) :)
|
|
Re: dnes má meniny korda
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
18.11.2019 22:17
Nie, admin vstava o 11-12 hodine, potom bude pozerat pri rannej kave logy, pojde na pivo a v noci robi administraciu servrov.
|
|
Re: dnes má meniny korda
Od: sensei-san
|
Pridané:
18.11.2019 21:04
Nechápeš? Tam sedí nejaký maník, na obrazovke mu beží výpis tcpdump-u a dáva pozor, či to tam niekto nehackuje. No a ten maník, tiež musí niekedy spať.
https://youtu.be/3vAnuBtyEYE?t=10
|
|
;\';\';
Od: arch_bastard
|
Pridané:
18.11.2019 16:24
5 000 000 / 8 000 = 625
|
|
Re: ;\\\';\\\';
Od: Davidek12345
|
Pridané:
18.11.2019 16:27
Wau, bez kalkulacky?
|
|
Re: ;\\\\\\\';\\\\\\\';
Od: McUH
|
Pridané:
18.11.2019 16:34
Nuž zrovna toto je typ príkladu, ktorý naozaj rýchlejšie zrátaš bez kalkulačky.
|
|
Re: ;\\\\\\\\\\\\\\\';\\\\\\\\\\\\\\\';
Od: mattti
|
Pridané:
18.11.2019 20:21
no rainman, daj tvoju algoritmizáciu, nech sa čosi nové naučíme
|
|
Re: CASIO
Od reg.: yanick
|
Pridané:
18.11.2019 20:39
Ved to naozaj neni tazke, sice to asi neni rychlejsie ako kalkulacka, ale ide to aj z hlavy:
(5 000 000 / 8 000) -> (5 000 / 8) -> (2 500 / 4) -> (1 250 / 2) = 625
|
|
Re: CASIO
Od: mattti
|
Pridané:
18.11.2019 20:43
A to ti trvalo iba 18 minút od môjho príspevku.
|
|
Re: CASIO
Od reg.: yanick
|
Pridané:
18.11.2019 20:49
Ano, odpovedat, nie vypocitat ;)
Ale ani tak tych 18 minut na vydelenie 2 cisel neni uplne zle na to ako dlho ti trvalo odcitanie :)))
|
|
Re: CASIO
Od: mattti
|
Pridané:
18.11.2019 20:57
Áno, odčítanie je priekazne 3-krát rýchlejšie ako delenie. Bohvie ako je to na kalkulačke, ale som si istý, že to bude "tesnotka" v porovnaní s nami dvoma.
|
|
Re: CASIO
Od reg.: yanick
|
Pridané:
18.11.2019 21:04
Budme radi, ze vypocty tykajuce sa ziadosti nemusime pocitat z hlavy. Trvalo by to dlho a dalo by sa to robit len povedzme od 12:00 do 20:00, lebo treba sa poriadne vyspat, inak by tie vypocty trvali este dlhsie ...
|
|
Re: CASIO
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
18.11.2019 21:43
Kde su tie krasne casy, ked som podobne trapnym prikladom vykrikoval z lavice vysledky este pri pisani "=" na tabulu a potom som na predmet po 3 hodinách do konca semestra nechodil? A to nie som Rainman a ani IQ 150 nemam, teda som nemal.
|
|
Re: CASIO
Od: Cirruslogic
|
Pridané:
19.11.2019 7:08
Nie kazdy je retardovany ako ty, zaskoceny cudzou schopnostou zvladnut matematiku 1 stupna ZS.
Musi byt sokujuce pre retarda tvojho kalibru, ze normalni jedinci nerefreshuju weby cele dni, cakajuc na reakciu na ich komentar.
|
|
Re: CASIO
Od: mattti
|
Pridané:
19.11.2019 8:02
A povedzte mi Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom "Diskusia:" ?
|
|
Re: ;\\\';\\\';
Od: peik
|
Pridané:
18.11.2019 16:30
z mojou ekolobezkou 626
|
|
Re: ;\\\\\\\';\\\\\\\';
Od: MaN144
|
Pridané:
18.11.2019 17:37
Tvoja slovenčina je rovnako silná ako tvoja matematika.
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
19.11.2019 7:04
Čiže ani že 6-litrové LKT-čko pri ťažbe stromov na všetky papierovačky okolo dotácií bez mihnutia oka nevypustí priamo v lese viac emisií ako hypoteticky ušetrí tých pár elektromobilov nie je nakoniec priekazne celkom nepravdepodobné.
|
|
.....
Od: tslaX
|
Pridané:
18.11.2019 16:28
uz len kvoli tej nalepke nie, dakujem. a 5 mega? ved to je par stoviek aut. registracia mozna v case 8-12? to je cele zly vtip. ako vsetko v tomto state.
|
|
Re: .....
Od: pomocny osvetlovac
|
Pridané:
18.11.2019 16:39
No, a presne na to ta nalepka je... Aby si na tom nehonili brka ti, co maju auto ako "spolocensky status"...
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
18.11.2019 16:52
No, a vylúčenie možnosti leasingu zas eliminuje aktívnych a nezávislých neškrečkovačov, takže sa dotácie dostanú presne tam, kam majú a že vzhľadom k nábehu kilometrov bude ekologický dopad nula celá prd je už priekazne vedľajšie.
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: [Jooky]
|
Pridané:
18.11.2019 16:55
Su aj ine moznosti financovania auta ... a to nemyslim "cash".
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od reg.: yanick
|
Pridané:
18.11.2019 17:09
Napada mi len ladvina alebo klasicky uver.
Ani spotrebny uver od lizingovky nesplna pravidla:
Na zabezpečenie pohľadávok uzatvorí ČSOB Leasing, a.s zároveň so zákazníkom štandardne minimálne zmluvu o zabezpečovacom prevode vlastníckeho práva k financovanému predmetu. __Na základe nej sa prevádza vlastníctvo k predmetu momentom jeho prevzatia zákazníkom späť na ČSOB Leasing, a.s , čím nie je umožnené zákazníkovi ako vlastníkovi predmetu nakladať s predmetom.__
Pretoze:
Podpora sa vyplatí jednorázovo, pričom príjemca __musí byť vlastníkom vozidla po dobu minimálne dvoch rokov od prvej evidencie vozidla__.
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od reg.: yanick
|
Pridané:
18.11.2019 17:18
... na druhej strane, dotaciu budu chciet vyuzit aj predajcovia aut. Dotacia im umozni predat viac drahsich aut, cize vdaka nej mozu zarobit viac.
Ak by sa predavali len hybridy islo by o 1000 aut a myslim, ze vysledok bude blizsie k 1000 ako k 625 (cislo elektro). A myslim(znova), ze ide kvoli poctu aut, ktore dostanu dotaciu sa predajcom aut/lizingovkam oplati vymysliet financovanie, ktore bude splnat podmienky.
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: old
|
Pridané:
19.11.2019 21:08
z tej dotácie profitujú hlavne výrobcovia
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
20.11.2019 2:21
Kolko zaprofituje vyrobca na jednej Skoda Citigo eV? 10% ceny? 1800€? A kolko zaprofituje ten, co si ju kupi? 25, alebo 35%, ze? To je asi tak 400-6000€. Ale samozrejme, jeden vyrobca na 100 autach zaprofituje viac, ako jeden kupujuci.
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
20.11.2019 12:11
priekazne ano
|
|
Re: .....
Od: ...
|
Pridané:
18.11.2019 17:44
Tak mne pridu neuveritelne otravne aj nalepky STK a EK. Zbytocne chujoviny, co treba lepit a tiez mi to vadi.
|
|
Re: .....
Od: ,,n,n,
|
Pridané:
18.11.2019 20:57
To si myslis, ze tu nalepku bude aj niekto kontrolovat? Nebodak pokutovat.
Uplne zle to vymysleli. Len niekto zarobi na tych nalepkach.
|
|
Re: .....
Od reg.: yanick
|
Pridané:
18.11.2019 16:53
Sak, ved aj stresne okno je okno :))
|
|
Ekošialenstvo
Od reg.: Marek B
|
Pridané:
18.11.2019 16:31
Toto ekošialenstvo by sa malo čím skôr skončiť lebo si tú zem skutočne zničíme. Ťažba vzácnych kovov na výrobu batérii je ďaleko horšia ako uhoľné elektrárene. Takisto sieť nabíjačiek a výstavba nových sieti bude vyžadovať nové elektrárne nakoľko súčasné kapacity prestanú byť dostačujúce. A určite to nebudú len fotovoltaické a veterné elektrárne. Ich účinnosť je malá.
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od: Mxxl
|
Pridané:
18.11.2019 17:12
preto treba sfunkčniť všetky bloky v Mochovciach, prípadne pridať ďalší a môžeme vypnúť aj uhoľné elektrárne :)
alebo teda jazdiť na vodík: Honda Clarity, Toyota Mirai a Hyundai Nexo
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od: luke peterson1
|
Pridané:
18.11.2019 19:02
sfukncnit bloky v mochovciach? hehe, vtipkar. Staci sa pozriet na genezu dostavby a zistis, ze to sa nikdy nedokonci.
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
18.11.2019 19:57
Presne tak. Niekde by sice na vyvodzovanie zaverov o stave subatomarne javy zahrnajuch procesov z projekcie do viditelneho spektra mozno stavali hadronovy urychlovac a pritom staci priekazne odborne pozriet.
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
20.11.2019 12:12
priekazne ano
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
18.11.2019 23:28
Uholne by sa aj vypli, ale ujo Cicmanec by nemal alobalne a tak su holne ako strategicke stale zapnute.
Vodik je drahe vyrabat. Ak by si ho mal zadarmo, nedbam, ale jeho vyroba elektrolyzou je drahsia, ako do bateriek ukladat elektrinu.
Tomu trapnakovi co tu ako gulomet ratatata tara stare argumenty, nech sa spamata, pretoze vyvoj baterii a ich recyklacie sa posunul od doby, co sa tuto pesnicku naucil.
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
19.11.2019 0:31
Ty si myslis, ze vodik vies vyrabat len elektrolyzou?
Ty si tak jebnuty ako ta co mas v nicku.
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
19.11.2019 1:19
Daj mi odkaz na niečo, čo ho vyrobí s účinnosťou aspoň 50%. Účinnosť batérií je 90-99%. ;) Účinnosť výroby vodíku 30%(?) a účinnosť palivových článkov 60%. Spolu 0.30*0.6= 18%.
A ty si myslíš, že ja jej tu robím reklamu, alebo ironicky som si zvolil nick?
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od: Junnior
|
Pridané:
19.11.2019 6:13
To ako si prišiel na účinnosť batérií že 90%??
Však musíš asi 1,4-1,5 C vložiť!!!
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
19.11.2019 7:01
To ty ešte o starých NiCd,NiMH točíš? Ale aj keby si mal pravdu, a bolo to 1,5C, tak aj tak je účinnosť batérie 2/3 percent, čiže 66% a takú účinnsť nemá ani len ten palivový článok, ktorý má 60%! No a teraz si vyrob už konežne ten vodííííček s vyššou, ako 35%. Musíš 4C vložiť. Takže 6C vs 1,5C? 4x. Tak je?
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od: ished
|
Pridané:
19.11.2019 12:06
JJ 2,4 vs 17,7 US centov / km je veru rozdiel.
https://youtu.be/f7MzFfuNOtY?t=212
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od: ished
|
Pridané:
19.11.2019 13:41
A kde budeš tankovať vodík? V jednej z 2 čerpacích staníc v Čechách?
+ V Nórsku zatvárajú 5 zo 7 vodíkových čerpacích staníc po explózii jednej z nich.
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
20.11.2019 2:22
Dik za info O a PRE vodikotroristov. :)
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od reg.: yanick
|
Pridané:
18.11.2019 17:47
"Škoda sprevádzkovala svoju prvú špeciálnu nabíjačku s kinetickou batériou"
(...)
Nabíjacia stanica dokáže vďaka „kinetickej batérii“ pojať výkonové rezervy v sieti, pričom vďaka tejto energii roztočí svoje zotrvačníky do vysokých otáčok, čím dôjde k uloženiu elektriny vo forme kinetickej energie. Po pripojení elektromobilu k nabíjačke dokáže táto energia zvýšiť nabíjací výkon na 2-násobok toho, čo poskytuje samotná el. sieť.
(...)
Zdroj: https://dopice.sk/nH2
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
18.11.2019 23:30
Pekne, to si nalozim do auta namiesto baterky! Roztocim v noci v garazi a vecer sa mi to este bude tocit! Uz len to dako dobre umiestnit do sudu s vodou, lebo asi gyroskopicky efekt by mi nedovolil zatacat.
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od: ffdf
|
Pridané:
19.11.2019 13:07
išiel by si furt rovno...
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
20.11.2019 2:23
Však píšem, že by som to dal do suda s vodou, so zberačovým mechanizmom na prenos energie zvnutra súdku so zotrvačníkom von a v nom sude, nech už sa to otáča, koľko sa mu zachce.
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
18.11.2019 18:53
Zaujímavé že tým ekošialencom nie je ľúto tých afrických detí, ktoré lopotia v baniach na wolfrám.
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od: pica-cecky
|
Pridané:
18.11.2019 19:14
1, automotive je dost haklivy na tzv. eticky kodex - ferove odmenovanie, moznost zamestnancov tvorit odbory, ziadne konfliktne suroviny, ziadna detska praca a este par dalsich vylomenin, ktore musi kazdy dodavatel deklarovat na to, aby vobec dostal kseft. plus sa dost po tom dupe, aby bolo dodrziavane.
2, ked detom neplatis, nejedna sa, priekazne, o detsku pracu...
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od: xxxyyy
|
Pridané:
19.11.2019 1:47
A co s tym ma wolfram? Ten je akurat v ziarovkach a protipancierovych APFSDS projektiloch.
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od reg.: banana-man
|
Pridané:
19.11.2019 6:41
Zeby protipancierova ochrana kamionu mieru?
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od: ...
|
Pridané:
19.11.2019 7:54
ja mam aj vo zvaracke elektrodu z wolframu :-P
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od: ished
|
Pridané:
19.11.2019 12:10
Ropákom zas nie je ľúto arabských žien a nevadí im šírenie wahábizmu z ropáckych peňazí.
|
|
Re: Ekošialenstvo
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
20.11.2019 2:24
Dobre, tym budem argumentovat, ze kupou ropy podporuju kamenovanie zien.
|
|
ničivý praktik S005E0026959
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
18.11.2019 16:33
Nakoľko žiadna žena neakceptuje ponuku podmienenú nálepkou, ktorá eventuálne nemusí ladiť s celkovým dizajnom, o súlade dotácie s europskymi hodnotami genderovej rovnosti je priekazne zbytočné polemizovať.
|
|
Re: ničivý praktik S005E0026959
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
20.11.2019 12:12
priekazne ano
|
|
nie leasing ?
Od: fero123456
|
Pridané:
18.11.2019 17:35
zase zakon pre lovatych ludi ...
|
|
Re: nie leasing ?
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
18.11.2019 18:51
... a zaplatíme to tým "vyvoleným šťastlivcom" všetci.
Žiadne peniaze nie sú štátne. Sú to peniaze nás všetkých daňových poplatníkov.
Nehovoriac o tom že takýmito opatreniami sa kriví trh automobilov.
Škodu CitiGo iV zase dotuje sama automobilka sumou cca 8k len preto, že ich to výjde lacnejšie ako platiť budúcu ekoteroristickú daň za "zvýšené" emisie. PS: za skutočnú výrobnú cenu plus skromná marža by bolo to vozidlo absolútne nepredajné.
|
|
Re: nie leasing ?
Od: Janko Zygelitki.
|
Pridané:
18.11.2019 20:50
a dalsi pan, co si neuvedomuje, ze elektromobily su v nevyhode oproti fosilakom kvoli nezapocitanej externalite - znecistenie emisiami. elon 4 president!
|
|
Re: nie leasing ?
Od: old
|
Pridané:
19.11.2019 21:21
elektromobily sú aj kvôli dotáciám predražené. Nejakých 3000 článkov po 1,5€ nestojí tak veľa, navyše kopa komponentov odpadne, alebo sú lacnejšie
|
|
Re: nie leasing ?
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
20.11.2019 2:34
Si myslis, ze clanky z elektromobilu stoja tolko, ako Aliexpressové "9000mAh za 1,5€"? Aktualna cena pokial viem je 200€/1kWh. Jeden clanok 18650 ma kapacitu 2500, ci 3500mAh? To je 3,7V * 3,5 = 12,95Wh. 77 clankov na 1kWh. 2,6€/clanok pri velkoodbere.
|
|
Titulok
Od: Hakuna Matata
|
Pridané:
18.11.2019 17:43
Rad by som minul peniaze danovych poplatnikov pre osobneu cely avsak Tesla Model 3 stoji v zaklade cca 47 000€. Cize aj s prispevkom mi chyba 39 000€ 😄
|
|
Re: Titulok
Od: Sloniik
|
Pridané:
19.11.2019 9:21
Fundraising to isti !!!
|
|
>>> ! POZOR NEBEŽPEČEŇ ! <<<
Od: ÓÓó óóó óÓÓ
|
Pridané:
18.11.2019 18:26
POZOR po 20:00 a cez víkendy je net nebezpečný! dokonca aj sviatky sú nebezpečné.
|
|
Odpoved
Od: Somzato
|
Pridané:
18.11.2019 18:58
Na toto čakám už 2 mesiace. Žena potrebuje auto do práce a po dlhom uvažovaní sme sa rozhodli pre elektrické a s touto dotáciou nás štát veľmi potešil.
Každé ušetrené euro sa počíta ;)
|
|
Re: Odpoved
Od: Hakuna Matata
|
Pridané:
18.11.2019 19:52
a co planujes(kedze liznig je mimo hru)?
|
|
Re: Odpoved
Od: vsdvdsvds
|
Pridané:
18.11.2019 21:22
skusim si tipnut, ale dotacia 8L ak ma teraz dake starsie, tak par L zan dostane, a zena bude skoda citigo bohate stacit - ta je cca za 18L podla cennik, takze realne volaco menej - takze za mozno 8L ma nove auto kt "tankuje" za lacnejsie
|
|
Re: Odpoved
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
18.11.2019 21:55
Ak bude jazdit do prace z BA do Salzburgu, alebo do Ziliny kazdy den, tak sa jej to oplati, pretoze za rok najazdi 100 000km a to uz sa oplati elektromobil. :) Ale ak chcete na tom najazdit 10 000km za rok, tak na to zabudni, pretoze ak usetris na 100km 8€, tak za rok usetris 800€. Za kolko sa ti AJ TAK zvysena cena vrati?
Vid priklad tu v diskusii so slovom "LPG".
|
|
Re: Odpoved
Od: Toberto
|
Pridané:
19.11.2019 10:46
Iste :) klasický Slovak ....
Si vytiahnu slamu z klobuka. Rospisujes tu pár ušetrených eur. Keby si vyliezol z tvojej zapuchnutej izby tak by si zistil že v škandinávii netrpia núdzou o peniaze a kupujú elektromobily ako teplé rožky. Tých tvojich 8 eur na 100 km je mega trápne. Ked si uvedomíme že na SVK sú nabíjacie stanice zdarma a ako avizujú budú aj do roku 2021. Takže jazdíš zadarmo.
Prosím vráť občiansky preukaz úradom a nevrtaj sa vo veciach o ktorých nemáš ani len poňatia
|
|
Re: Odpoved
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
19.11.2019 11:04
Prepáč, do roku 2021 ušetríš 10€/100km. Tebe by som chcel robiť oberátora. Podpíšem s tebou zmluvu s dotovaným ajfonom za 1200€ v zlave za 200€ mesačne na 10 rokov len na základe toho, že to dám data do 2021 zadara.
|
|
Re: Odpoved
Od: Andka
|
Pridané:
19.11.2019 13:40
Sú 2 tipy ľudí.
Jedny majú peniaze a chcú elektromobil a tak si ho kúpia.
Druhá skupina - nemá peniaze ale má potrebu dokázať tým úspešnejším že akí majú nadhľad a sú nad vecou. A pritom žiť ich život tak si strelim do hlavy.
|
|
Re: Odpoved
Od: asdfa
|
Pridané:
19.11.2019 13:52
mozes sa strelit aj bez toho
|
|
Re: Odpoved
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
20.11.2019 2:31
Zabudol si na treti typ: Kupi, ked sa mu to oplati viac, ako standartna volba. A samozrejme stvrty, ktory sa boji poziaru, piaty, ktory pri rieseni ekonomiky elektromobilu premysla nad strielanim sa do hlavy. Atd.
|
|
Re: Odpoved
Od: MaoBK
|
Pridané:
19.11.2019 11:16
Vlastne 18K eur za eSkodu - 8k od statu si na cene 10k za elektricke auto. A tu uz nieje o financnu usporu voci klasickym autam.
Kazde euro co "akoze usetris" je vlastne cisti zisk voci klasickej fabii 1.0.
Kde sa prosim da trvalo nabijat zadarmo? Lebo to je tak max ako promo novych stanic/technologii na dobu urcitu.
Aj ta bozska tesla uz nedava neobmedzene nabijanie zadarmo, lebo rychlo zistili ze to ide "z ich vrecka".
|
|
Re: Odpoved
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
20.11.2019 2:36
to je maximalna vyska dotacie, ktoru vyuzijes pri drahsich autach. Pocitaj 12-14tis € za to auto. Ale aj tak sa ti to vrati za 150 tis. km.
|
|
Re: Odpoved
Od: rambo.ru.cnn
|
Pridané:
19.11.2019 11:18
Pozor. Elektromobily nie sú ekologickejšie ako povedzme LPG. A ešte dlho nebudú, kým 1. nevymyslíme eko batérie lebo tie dnešné rozhodne eko už z princípu nie sú; 2. kým nebudú dobíjané z el. energie nefosílneho zdroja - vietor, solar, jadro...
To čo robia v škandinávii je len masívny gretamindfucking, ktorý si však môžu dovoliť, keďže zarobili na rope (irónia, že?). Rozhodne si to nemôžeme dovoliť my, lebo na to jednoducho nemáme. Ani mentalitu.
|
|
Re: Odpoved
Od: djdkdkdk
|
Pridané:
19.11.2019 11:44
vsak oni tam mju tiez dotacie
|
|
Re: Odpoved
Od: amerycky ynzynyery
|
Pridané:
19.11.2019 15:16
Baterie su dobijane z nefosilnych paliv.
Robis mudreho nedas ziaden link, co Ti to potvrdzuje.
20+% nefosilnych sme mali tusim uz v 1982 v CSSR!
A elektromobily su ekologickejsie - uz svojou spotrebou.
Inak povedane ak Mercedes S 65 AMG (Tesla S) zerie 4L benzinu/100km (realne po dobiti ze extra neefektivneho prenosneho generatora).
A tie samotne baterie - to uz (v pripade tesly) zdaleka nie je to svinstvo, co bolo predtym.
Svinstvo su obrovske tankery, ropene havarie a benzinky - toto vsetko tu raz nebude.
(Tankery budu - ale ekologickejsie a bude treba prepravit o cca 37% ropy menej)
|
|
Re: Odpoved
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
20.11.2019 2:41
Mame asi 60% z nefosilnych zdrojov a po dostavbe Mochoviec a vypnuti Ficovho alobaloveho komplotu to bude este viac.
S tym LPG ma pravdu, ale vyber je maly - v dostupnej cenovej hladine re bezneho obcana iba auta na zabitie Dacia a Fiat Punto.
Ci na to mame, alebo nie rozhodne cena auta a elektriny a baterii. A o tom je ta dotacia, aby sme na to mali haha. Tak neviem naco tu agitatorko rambo.ru.cnn agitujes ako keby si pisal pod komentarom k clanku z roku 1999: Auta na baterky su drahe.
|
|
Re: Odpoved
Od: Poleno ako také
|
Pridané:
18.11.2019 22:25
Nie štát, ale mafia.
|
|
plugin vs plugin hybrid
Od: pppppppppppppp
|
Pridané:
18.11.2019 19:07
Preco len plugin hybridy???
|
|
Re: plugin vs plugin hybrid
Od: ...
|
Pridané:
18.11.2019 19:24
Pretoze na slovensky sposob. Stale lepsie ako ta predchadzajuca fraska pred dvomi rokmi.
|
|
a b c
Od: boris11
|
Pridané:
18.11.2019 22:32
super, ze je uz stat na tom tak dobre, ze moze podporovat z dani bohatych aby si mohlikupit nove auticko
|
|
Re: a b c
Od: Hakuna Matata
|
Pridané:
19.11.2019 10:18
"z dani bohatych" - ty asi nechapes ako funguju dane, co?
|
|
Re: a b c
Od reg.: miggg
|
Pridané:
19.11.2019 11:26
Este si to parkrat precitaj... Najdes aj ten druhy vyznam vety...
|
|
Re: a b c
Od: ffdf
|
Pridané:
19.11.2019 13:22
máš pravdu...odkedy bohatí platia dane??? :-)
|
|
ultraradikalny optimizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
19.11.2019 13:26
Odkedy zmysel pre humor priekazne nepozná hranice.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
20.11.2019 12:13
priekazne ano
|
|
Leasing?
Od: mmako
|
Pridané:
19.11.2019 1:31
Nikde nevidim zeby to nemohlo byt na leasing
|
|
Cize nie pre Teslu
Od: NikolaTesla
|
Pridané:
19.11.2019 2:38
> môže ísť aj o vozidlá dovezené zo zahraničia a aj o vozidlá značky Tesla.
> Stanovená je ale maximálna cena vozidla, ktorá môže dosahovať 50 tisíc eur s DPH.
Ktora nova Tesla sa da kupit za 50kE s DPH?
|
|
Re: Cize nie pre Teslu
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
19.11.2019 2:43
Model 3 za 47 000€.
|
|
Re: Cize nie pre Teslu
Od: ja1
|
Pridané:
19.11.2019 12:32
od...
v bielej farbe s čelným sklom bez výbavy
|
|
Re: Cize nie pre Teslu
Od: g211
|
Pridané:
19.11.2019 15:31
A v tomto je prave rozdiel Tesly a nemeckych automobiliek. Henta Tesla Model 3 SR+ v zaklade ma prakticky vsetko, este aj autopilot (sice bez FSD funkcii, ale tie sa daju aktivovat dodatocne online). Ked som si vyklikaval v konfiguratore auto od nemeckej automobilky, zistil som ze v zaklade nema nic. Bol som sice prijemne prekvapeny ze volant bol v cene, ale ked som si doplnil veci ako cuvacia kamera, bezklucove odomykanie, automaticke stierace a podobne, bol som zrazu na dvojnasobku ceny. Takze kludne kuknite na ten konfigurator: tesla.com/3
|
|
Re: Cize nie pre Teslu
Od: Betkaaaa
|
Pridané:
19.11.2019 15:19
ShitRange RWD ...
Keby to zdvihli na 60KE tak AWD Performance!
Rychlejsie ako F12!
za 60-8-DPH :P
|
|
Re: Cize nie pre Teslu
Od: g211
|
Pridané:
19.11.2019 15:45
Ak mas kde v noci nabijat a nejazdis denne sluzobky BA-KE-BA, tak ten dojazd uplne staci. Iste, AWD by bolo lepsie, ale da sa v pohode fungovat aj s RWD. Jazdim casto na hory a retaze som este pouzit nemusel. A ta akceleracia? Zaplat si 2-hodinovu zazitkovu jazdu s P3D cez drivetesla a vyblazni sa. Na bezne pouzitie je tych 0-100 za 5,6s viac nez dostacujuce.
|
|
..just another *Seldon´ Crisis*, again..
Od: LytaRyta WhiteQueen
|
Pridané:
19.11.2019 5:15
..proste, zachvilu nás dostihne ne nejaká periodically, ekonom. -cyklická financ.krize, ale energetická.. :
dost vážna
1.) stopnutie, /pozastavenie výstavby (aaj vývoja) dalších atomiek, a jadrov.blokov, v EUrope, a vlastne po celom svete..
2.) odklon od výstavby, budovania atomiek a jadrových elektrární, zdrojov -==> postupný zánik .."ovládania technologií jadernej energetiky, a jadrového strojárstva, - zánik profesií, projektov, pozícií, zabúdanie odborn.fortielu, grífu, a postupov, procesov, pensionovanie a vzmieranie odborníkov v oblasti jadrov.energetiky, pričom ich nebude mat kdo nahrádzat)
|
|
Re: ..just another *Seldon´ Crisis*, again..
Od: LytaRyta WhiteQueen
|
Pridané:
19.11.2019 5:15
3.) snaha o pretláčanie elektromobility, presadzovanie e-aút.. - zdroje el.energie - odkial? ?, jako? ? v akej forme? ?
- baterie (v e-cars)
- nabijačky, dobíjacie terminály - ešte zdaleka není dostatočne hustá a pokrývajúca siet týchto nabijacách čerpačiek elektriny
- odkial na to všetko brát tú *eletriku*? ?? há? marha!
a miškovi,vtákovi nemá kdo dát celý den vodu! lebo včil išla pre penáze, ked najvačšmi jebe!!!
|
|
Re: ..just another *Seldon´ Crisis*, again..
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
19.11.2019 7:03
Ked sa zobudis, napis. Zatial tu len pretlacas zakaz jadra, ci termojadra. (Neverim, ze v tom dalsom prispevku si uz zobudeny, pretoze vyzera rovnako, ako tieto dva.)
|
|
Re: ..just another *Seldon´ Crisis*, again..
Od: LytaRyta
|
Pridané:
19.11.2019 7:58
..si ma asi nepochopil, ja pretláčam zákaz jadra, abo fúzie ? zrovna ja?, kde ?
kde to tam čítaš?
som to spísal s odrážkami, jen jakoby také body, doterajšieho vývoja v tejto oblasti..
takže je to myslené, že Záp.EUropa, (najma muslimo-nemecko, a spol.) silno tlačí na zákaz jadra, (zatím jen stopla prevádzku, všetkých súčasných atomiek), a aaj další vývoj a výstavbu jadrových ele-zdrojov,
a súčasne tiež dost silno pretláča, dotuje e-autá..
|
|
Re: ..just another *Seldon´ Crisis*, again..
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
19.11.2019 11:06
Ej, veruže mi to aj vŕtalo dve sekundy v hlave, ale zahodil som to za hlavu. Nemecko sa o nás pokiaľ viem nestará tak, ako Rakúsko. Doplním, že nevem, že bby sa Nemecko stavalo do atomiek v ČR. Sami si navarili, sami si jedia. Francuzsko nestoplo atď. Tak sa neboj, že to tu ovládne Germánsky bezjadrový duch.
|
|
Projekt ITER, 2020, Cadarache, France
Od: LytaRyta WhiteQueen
|
Pridané:
19.11.2019 5:52
..proste, čeká sa na funkčnú riadenú jadrovú fúziu, termonuc.reaktor,
aabo, a to každopádne, na dalších ~~2 ~ 3 pánov, (abo dámy), jako boli Lorentz, Leibnitz,
Stephen Hawking. ...
Steven Weinberg. ...
Edward Witten. ...
Alan Guth. ...
Peter Higgs. ...
Freeman Dyson.
Steven Weinberg.
Gerard 't Hooft.
Albert Einstein.
Julian Schwinger.
Stephen Hawking.
Alexander Polyakov.
Richard Feynman.
Murray Gell-Mann.
|
|
Re: Projekt ITER, 2020, Cadarache, France
Od reg.: banana-man
|
Pridané:
19.11.2019 6:48
najprv to chce dalsieho 'Dolfa, ktory vyhlasi, ze "ziadna krajina nema moralne pravo nieco takehoto vlastnit, nieto este pouzit."
Za chvilku tu mas clenov kmena dlhonosych, co to nielen vynajdu, ale aj uspesne pouziju a vybombia tym nejaky nepodstatny stat.
A o nejaky rocik neskor sa zisti, ze moze byt z toho dobry kseft - vyroba a predaj energie!
Bac! A mame progress!
|
|
Re: Projekt ITER, 2020, Cadarache, France
Od: LytaRyta
|
Pridané:
19.11.2019 8:03
mám tam stephena hawkinga, a to až 2x, hoci on do toho zoznamu patrí najmenej..
kedže sa zaoberal najma astro-fyzikou, astronomiou, a fyzikou (doslova) dalekého vesmíru, - ale to s energetikou, ITERom, termojadrov.fúziou, moc nepomože, a nesúvisí..
well, at least, minimálne..
(hoci, well, vo fyz. je (takmer) všetjko prepojené so vším, súvisí,
ale tu dost minimálne..
|
|
Ekologia
Od: Lkjhhg
|
Pridané:
19.11.2019 6:23
Ak už chce byť na štát ekologicky a šetriť životné prostredie, nemal vypustiť dotovanie áut na CNG už sa robia auta na CNG každej kategórie dokonca aj kamióny. Ak by aj nepodporil kúpu auta, mal by prikázať používať také autá vo veľkých firmách kde majú veľký vozový park, prípadne všetky štátne, obecné autá... CNG autá majú malú spotrebu a o 90% menšie emisie. A plničky CNG sa dá vybudovať všade kde je plynové potrubie. Spaľovaním CNG nevznikajú takmer žiadne tuhé častice (sadze).
CNG produkuje menej škodlivých skleníkových plynov, najmä oxidov síry (-99 %), oxidov dusíka (-75 %), oxidov uhlíka (-50 %), polyaromatických uhľovodíkov (-45 %) a pevných častíc (-86 %).
|
|
Re: Ekologia
Od: Wernher
|
Pridané:
19.11.2019 8:24
Problém je štart za studena. Problém je bezpečnosť. A nemyslím si, že je celý "CNG" reťazec až taký ekologický. Lebo tomu vôbec nezodpovedá cena!
|
|
Re: Ekologia
Od: R22
|
Pridané:
19.11.2019 10:14
rozved to s tou cenou
|
|
Re: Ekologia
Od reg.: Orwell
|
Pridané:
19.11.2019 16:44
Výhody resp. nevýhody pohonov sú mi známe tak k tvojím výhodám CNG si dovolím doplniť alebo spomenúť aj tie nevýhody. Najväčšie portfólio CNG pohonov má VAG myslím, že sú to 1.0 TSI a 1.5 TSI. Hneď tu začínajú negatíva, o problémoch VAG motorov sa dá písať donekonečna, ak to chceš v automate tak sa priprav na ďalší "vysoko" spoľahlivý prvok pohonu, DSG. Pred pár mesiacmi som uvažoval o Leon ST 1.5 TSI v CNG kalkuloval som s dotáciou aspoň 3000€ ale vo výsledku som to zavrhol. Stále je to ICE, negatíva TSI a DSG, najbližšia CNG stanica 30km, zvýšené náklady na EK, kontrolu nádrží, prípadne drahá výmena ako druhý majiteľ.
|
|
Re: Ekologia
Od reg.: Orwell
|
Pridané:
19.11.2019 16:44
Konštrukčne jednoduchšia Toyota Corolla HSD vyšla výrazne lepšie z tohto súboja medzi CNG Leonom. Myslím, že ešte Fiat a Opel vŕta do CNG ale ich ponuka je ešte horšia, slabšia ako VAG. CNG na Slovensku nemá zmysel, väčšiu spoľahlivosť, dostupnosť človek dosiahne s HEV ako napríklad Toyota, spotreba 3,8-4,5 L na 100km, spoľahlivé atmo motory dopované nie turbom ale elektromotorom, natankuje to človek na každom rohu, nezničiteľná planétová prevodovka, 80% času v EV v meste.
|
|
Len kde sa budu tie auta nabijat
Od: Riki0789654
|
Pridané:
19.11.2019 8:43
Len kde sa budu tie auta nabijat ... Nasiel som nejaku mapu, podla ktorej je na SK 176 nabijacich stanic. A aj ked sa na kazdej daju nabijat 2 auta sucasne, nie je to malo? A to nehovorim o ich rozmiestneni.
|
|
Re: Len kde sa budu tie auta nabijat
Od: Hati
|
Pridané:
19.11.2019 9:18
Kolko je cerpacich stanic vs aut ktore ich potrebuju?
|
|
Re: Len kde sa budu tie auta nabijat
Od: ished
|
Pridané:
19.11.2019 13:32
Tak minimálne oproti 33 607 nabíjacím staniciam v Holandsku v roku 2018 je tých pár slovenských neskutočná bieda.
https://bit.ly/35hkB8W
|
|
Re: Len kde sa budu tie auta nabijat
Od: g211
|
Pridané:
19.11.2019 15:32
Kazde elektricke auto sa da nabijat z obycajnej elektrickej zasuvky.
|
|
Re: Len kde sa budu tie auta nabijat
Od: allyze
|
Pridané:
19.11.2019 22:24
Na sídlisku z 13 poschodia - predlžovačkou?
|
|
Re: Len kde sa budu tie auta nabijat
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
20.11.2019 2:46
V Petrzalke uz o tom meste minimalne uvazuje a bude to skor, ci neskor. Pouzi Google.
|
|
Re: Len kde sa budu tie auta nabijat
Od: Tup
|
Pridané:
19.11.2019 15:52
aj tie súčasné nabíjačky sú pomerne prázdne. Nič sa neboj, kde sú peniaze (poplatky za nabíjanie), tam sú firmy, ktoré to využíjú.
Mimochodom, vieš nabíjať aj z klasickej zásuvky, prípadne 400V
|
|
svet je krasny a uchvatny
Od: jahôdka
|
Pridané:
19.11.2019 10:52
keby sa to da uplatnit aj na elektromotorky, tak by tych 8k bolo uplne akurat
|
|
Re: svet je krasny a uchvatny
Od: jahôdka
|
Pridané:
19.11.2019 10:56
ale stvorkolky by mali ist "Vozidlá kategórie M1: motorové vozidlá s najmenej štyrmi kolesami navrhnuté a konštruované najmä na prepravu osôb a ich batožiny, najviac s ôsmimi sedadlami okrem sedadla pre vodica.", co vsak z toho, ked to nie je moj typ :(
|
|
Re: svet je krasny a uchvatny
Od: old
|
Pridané:
19.11.2019 21:32
ja by som prijal aj na ebike, zostalo by mi na dovolenku
|
|
Ekonomický nezmysel
Od: ipc422
|
Pridané:
19.11.2019 10:57
No pekne. Som tajne dúfal, že elektrické mestské auto by s dotáciou mohlo dávať zmysel. Pri pohľade na práve zverejnený cenník e-208 je to však čistá utópia. Základ 28.990 je proste urážka súdneho človeka. Aj po odpočítaní dotácie je to o 7.800 a takmer 60% viac, ako normálna benzínová verzia (PureTec 100k). Toto rozhodne nie je o ekológii...
|
|
Re: Ekonomický nezmysel
Od: ished
|
Pridané:
19.11.2019 13:26
JJ zmysel by to dávalo pri konečnej cene mestského auta s reálnym dojazdom povedzme 250km pod 20 000 + dotácii okolo 5000 - 8000 E.
|
|
Re: Ekonomický nezmysel
Od: Tup
|
Pridané:
19.11.2019 15:53
myslíš Škodu Citigo IV - dojazd cca 250km, cena 18 000€, dotácia 8000€
|
|
Re: Ekonomický nezmysel
Od: predsta
|
Pridané:
19.11.2019 22:21
Lenže tá cena platila len na prvých 500 kusov Škody Citigo.
|
|
Re: Ekonomický nezmysel
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
20.11.2019 2:51
Aj to nie 8000, ale 25%, alebo 35%! Takze 4397.5, alebo 6156.5€, takze cena zakladneho modelu 13192.5, alebo pri odpisani 15r a starsieho auta 11433.7€.
|
|
Re: Ekonomický nezmysel
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
20.11.2019 2:54
Cislovka 500 nepatri len k bezplatnemu nabijaniu na rok v ČR v sieti nabijaciek CEZu?
|
|
Re: Ekonomický nezmysel
Od: Robo10111
|
Pridané:
19.11.2019 15:25
Skoda citigo elektricka teraz stoji 18 000, cize s dotaciou 10tis euro s dph. myslim ze to je v pohode mestke auto. Ak by si jazdil vela a casto v meste tak to bude ekologicke v prepocte na palivo.
|
|
Re: Ekonomický nezmysel
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
20.11.2019 2:48
:D Dotacia je 25 - 35 percent z ceny, max 8000eur. A ty si sa dostal na 10 000eur. Dotaciu budes mat 6000 ked odovzdas 15 a starsie auto, alebo 4000 pri tejto skode.
|