neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Štát dá dotáciu na elektromobil 8 tisíc, nie na leasing a s nálepkou

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 18.11.2019


Ministerstvo hospodárstva dnes zverejnilo detailné podmienky očakávanej podpory na nákup elektromobilov.

O dotáciu budú môcť žiadať fyzické osoby, podnikatelia aj verejná správa. Na elektromobil prispeje štát 8 tisíc eurami a na plug-in hybrid 5 tisíc eurami, podpora ale nebude k dispozícii pre vozidlá kúpené na leasing.

Podpora sa vzťahuje iba na nové autá. Môže ísť o autá kategórie M1, osobné vozidlá, a N1, ľahké úžitkové vozidlá.

Na rozdiel od predchádzajúcej podpory táto nie je limitovaná iba na vozidlá oficiálne predávané na Slovensku a informácie ministerstva priamo uvádzajú, že môže ísť aj o vozidlá dovezené zo zahraničia a aj o vozidlá značky Tesla.

Stanovená je ale maximálna cena vozidla, ktorá môže dosahovať 50 tisíc eur s DPH.

Podpora sa vyplatí jednorázovo, pričom príjemca musí byť vlastníkom vozidla po dobu minimálne dvoch rokov od prvej evidencie vozidla a po túto dobu musí byť vozidlo v evidencii vozidiel na Slovensku.

Vozidlá, na ktoré štát prispel dotáciou, budú musieť byť povinne označené nálepkou. Nálepku zašle držiteľovi štát, podľa návrhu bude text na nálepke znieť "Jazdím ekologicky s podporou Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky".

Žiadosti bude možné podávať od 17. decembra, na dotácie je vyčlenených celkovo 5 miliónov eur zo štátneho rozpočtu. Žiadosti bude možné podávať a bližšie informácie je možné nájsť na www.chcemelektromobil.sk, pričom elektronická registrácia bude "z bezpečnostných a technických dôvodov" možná iba v pracovných dňoch od 12:00 do 20:00.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

"Z bezpečnostných a technických dôvodov bude elektronická online registrácia možná iba v pracovných dňoch od 12:00 do 20:00 hod." Tomuto sa hovorí digitalizácia :D
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

To da rozum. Pred 12 je admin v skole a po 8 mu rodicia vypinaju internet, aby robil aj nieco uzitocne..
Odpovedať Známka: 9.9 Hodnotiť:
 

Okolo osmej prichadza na poschodie so serverom teta upratovacka a musi si niekde zapojit vysavac predsa...
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Namiesto nepodložených posmeškov si môže každý pre projekt dotácií vytvorit customizovaný horoskop z čajových lístkov či kvovej usadeninyy, kde to pre elimináciu rizík skutočne vychádza a verejne sa priekazne viac nestrápňovať.
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

niekde som cital statistiku ze ci sa oplati elektromobil, porovnaval sa Golf.
Vyslo ze elektromobil sa oplati ale majitel zacne setrit po 10 rokoch uzivania. Kto pre boha bude mat auto 10 rokov?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Google pomohol, tu statistiku, kde sa pisalo o 10 rokoch som nasiel, ale nasiel som aj lepsiu, kde je navratnost na kilometre a pocita sa aj s dotaciou:
topspeed.sk: Aká je návratnosť elektromobilu? Oplatí sa?
[ https://dopice.sk/nHe ]

Najskor sa vrati hybrid, potom benzin. Najzaujimavejsie su nafta a LPG:

Naftové auto
V prípade porovnania naftovej Jetty so spotrebou 5,2 litra je návratnosť elektromobilu približne 340 000 km resp. 250 000 pri nízkej tarife. Ak počítame s dotáciou tak je to približne 190 000 km a 140 000 km.

Auto na LPG
Hyundai i30 LPG dokáže v priemere jazdiť so spotrebou okolo 7 litrov. Pri cene paliva len 0,528 €/l je návratnosť až 1 350 000 km! Pri nízkom tarife 666 000 km. Ani dotácia 5000 eur veľmi nepomôže a návratnosť je 920 000 km resp. 450 000 km.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Z toho vyplyva, ze dotacie su este male a ceny uhlovodikovych paliv nizke, kedze sa tento super ekologicky sposob nevyplaca. :) Alebo su elektromobily este predrazene. Vsak aj tak sa rata este so zlacnovanim baterii az k 100€/kWh a zivotnostou 1 000 000km.

Ale teraz vazne, oproti tym LPG sa to po zaratani urokov zda sa zatial ani neoplati. Ani som netusil, ze Hyundai montuje uz vo vyrobe aj LPG. Idem si pohladat dalsie znacky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, z toho vyplýva, že elektromobilov sa vyrába málo a preto je ich cena vysoká. To je ako s prvými plasmovými a Oled TV atď.

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nespletaj.
Cena by mala byť vysoká pri vysokom záujme, nemyslíš?
A elektromobily, tie v súčastnosti vyrábané majú dosť drahé komponenty.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

to aby trabant stal majland
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Práve naopak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pocuvaj ma LPG Janíčko, uz sa LPG Huyndaie nevyrabaju, alebo ich len nechcu davat do ponuky? autocentrumnitra.hyundai.sk/ predaj-a-sluzby/lpg/modely-vozidiel
A preco Skoda nedodava Fabiu s LPG?

Ahaho, CNG az 9 cerpacich stanic na Slovensku a aj Skoda autogratis.sk/stat-bude-dotovat-aj-modely-n a-cng-a-lpg-prinasame-vam-prehlad-ponuky/
Odpovedať Hodnotiť:
 

problém s LPG je pri motoroch s priamym vstrekovaním paliva, a tiež ich automobilky sťahovali z ponuky po sprísnení emisných noriem a prechode na novú metodiku spotreby WLTP, ktorou bolo potrebné otestovať všetky nové vozidlá a prednosť mali tie najpredávanejšie motorizácie... postupne ich vracajú do ponuky, viď Dácia :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neusmievaj sa moc, pretoze Dacia investovala do homologizacie LPG, ale nie do bezpečnosti. Viď 3* v NCAP testoch namiesto bežných 4-5.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suzuki swift ma tiez 3* a vsetci su spokojni...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Po smrti sa nikto nestazuje. Preto su aj liecitelia uspesni v liecbe rakoviny a malu samych spokojnych zakaznikov. Nespokojni su ticho.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tento článok je už asi starší - aktuálne idem kúpiť elektrickú Škodu Citigo-IV za 8000€ bez DPH (s dotáciou). Návratnosť - okamžite, pretože veľmi lacnejšie ani spaľovacie nenájdem. 2€/100km, za 200 000km sa mi vráti celá suma auta len na pohonných hmotách - ekvivalednt nového spaľovacieho auta zadarmo. Navyše ešte bude mať nejakú zostatkovú hodnotu
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

17590 s DPH ak stihnes predobjednat do 30.11.2019 (predobjednat mozes, ten termin nema vplyv na udelenie dotacie). Cize 6658 bez DPH po dotacii. Cele auto sa zaplati uz pri 100 000 km.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dotacia je 25% a 35%! Takze 4397.5, alebo 6156.5€, takze cena zakladneho modelu 13192.5, alebo pri odpisani 15r a starsieho auta 11433.7€. Ale staré by malo pre nás bez odpisu daku cenu, tak o tu si usporu znizime a naklady na túto Škodu počítam 12400€. A to sa vráti pri úspore 8€/100km za 155 000km. Stále lepšie, ako benzín.
Odpovedať Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podozrive je, ze je to presne 8 hodin, cize 1 zmena(smena).
Teraz neviem, ci ma nestandardny pracovny cas admin v Indii (16:30 - 00:30) alebo v Cine (19:00 - 03:00) :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie, admin vstava o 11-12 hodine, potom bude pozerat pri rannej kave logy, pojde na pivo a v noci robi administraciu servrov.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nechápeš? Tam sedí nejaký maník, na obrazovke mu beží výpis tcpdump-u a dáva pozor, či to tam niekto nehackuje. No a ten maník, tiež musí niekedy spať.

https://youtu.be/3vAnuBtyEYE?t=10
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

5 000 000 / 8 000 = 625


Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Wau, bez kalkulacky?
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Nuž zrovna toto je typ príkladu, ktorý naozaj rýchlejšie zrátaš bez kalkulačky.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

no rainman, daj tvoju algoritmizáciu, nech sa čosi nové naučíme
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ved to naozaj neni tazke, sice to asi neni rychlejsie ako kalkulacka, ale ide to aj z hlavy:
(5 000 000 / 8 000) -> (5 000 / 8) -> (2 500 / 4) -> (1 250 / 2) = 625
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

A to ti trvalo iba 18 minút od môjho príspevku.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Ano, odpovedat, nie vypocitat ;)
Ale ani tak tych 18 minut na vydelenie 2 cisel neni uplne zle na to ako dlho ti trvalo odcitanie :)))
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Áno, odčítanie je priekazne 3-krát rýchlejšie ako delenie. Bohvie ako je to na kalkulačke, ale som si istý, že to bude "tesnotka" v porovnaní s nami dvoma.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Budme radi, ze vypocty tykajuce sa ziadosti nemusime pocitat z hlavy. Trvalo by to dlho a dalo by sa to robit len povedzme od 12:00 do 20:00, lebo treba sa poriadne vyspat, inak by tie vypocty trvali este dlhsie ...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kde su tie krasne casy, ked som podobne trapnym prikladom vykrikoval z lavice vysledky este pri pisani "=" na tabulu a potom som na predmet po 3 hodinách do konca semestra nechodil? A to nie som Rainman a ani IQ 150 nemam, teda som nemal.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nie kazdy je retardovany ako ty, zaskoceny cudzou schopnostou zvladnut matematiku 1 stupna ZS.
Musi byt sokujuce pre retarda tvojho kalibru, ze normalni jedinci nerefreshuju weby cele dni, cakajuc na reakciu na ich komentar.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

A povedzte mi Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom "Diskusia:" ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

z mojou ekolobezkou 626
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Tvoja slovenčina je rovnako silná ako tvoja matematika.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Čiže ani že 6-litrové LKT-čko pri ťažbe stromov na všetky papierovačky okolo dotácií bez mihnutia oka nevypustí priamo v lese viac emisií ako hypoteticky ušetrí tých pár elektromobilov nie je nakoniec priekazne celkom nepravdepodobné.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

uz len kvoli tej nalepke nie, dakujem. a 5 mega? ved to je par stoviek aut. registracia mozna v case 8-12? to je cele zly vtip. ako vsetko v tomto state.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

No, a presne na to ta nalepka je... Aby si na tom nehonili brka ti, co maju auto ako "spolocensky status"...
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

No, a vylúčenie možnosti leasingu zas eliminuje aktívnych a nezávislých neškrečkovačov, takže sa dotácie dostanú presne tam, kam majú a že vzhľadom k nábehu kilometrov bude ekologický dopad nula celá prd je už priekazne vedľajšie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Su aj ine moznosti financovania auta ... a to nemyslim "cash".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napada mi len ladvina alebo klasicky uver.

Ani spotrebny uver od lizingovky nesplna pravidla:
Na zabezpečenie pohľadávok uzatvorí ČSOB Leasing, a.s zároveň so zákazníkom štandardne minimálne zmluvu o zabezpečovacom prevode vlastníckeho práva k financovanému predmetu. __Na základe nej sa prevádza vlastníctvo k predmetu momentom jeho prevzatia zákazníkom späť na ČSOB Leasing, a.s , čím nie je umožnené zákazníkovi ako vlastníkovi predmetu nakladať s predmetom.__

Pretoze:
Podpora sa vyplatí jednorázovo, pričom príjemca __musí byť vlastníkom vozidla po dobu minimálne dvoch rokov od prvej evidencie vozidla__.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

... na druhej strane, dotaciu budu chciet vyuzit aj predajcovia aut. Dotacia im umozni predat viac drahsich aut, cize vdaka nej mozu zarobit viac.
Ak by sa predavali len hybridy islo by o 1000 aut a myslim, ze vysledok bude blizsie k 1000 ako k 625 (cislo elektro). A myslim(znova), ze ide kvoli poctu aut, ktore dostanu dotaciu sa predajcom aut/lizingovkam oplati vymysliet financovanie, ktore bude splnat podmienky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

z tej dotácie profitujú hlavne výrobcovia
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kolko zaprofituje vyrobca na jednej Skoda Citigo eV? 10% ceny? 1800€? A kolko zaprofituje ten, co si ju kupi? 25, alebo 35%, ze? To je asi tak 400-6000€. Ale samozrejme, jeden vyrobca na 100 autach zaprofituje viac, ako jeden kupujuci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak mne pridu neuveritelne otravne aj nalepky STK a EK. Zbytocne chujoviny, co treba lepit a tiez mi to vadi.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

To si myslis, ze tu nalepku bude aj niekto kontrolovat? Nebodak pokutovat.
Uplne zle to vymysleli. Len niekto zarobi na tych nalepkach.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Sak, ved aj stresne okno je okno :))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto ekošialenstvo by sa malo čím skôr skončiť lebo si tú zem skutočne zničíme. Ťažba vzácnych kovov na výrobu batérii je ďaleko horšia ako uhoľné elektrárene. Takisto sieť nabíjačiek a výstavba nových sieti bude vyžadovať nové elektrárne nakoľko súčasné kapacity prestanú byť dostačujúce. A určite to nebudú len fotovoltaické a veterné elektrárne. Ich účinnosť je malá.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

preto treba sfunkčniť všetky bloky v Mochovciach, prípadne pridať ďalší a môžeme vypnúť aj uhoľné elektrárne :)

alebo teda jazdiť na vodík: Honda Clarity, Toyota Mirai a Hyundai Nexo
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

sfukncnit bloky v mochovciach? hehe, vtipkar. Staci sa pozriet na genezu dostavby a zistis, ze to sa nikdy nedokonci.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Niekde by sice na vyvodzovanie zaverov o stave subatomarne javy zahrnajuch procesov z projekcie do viditelneho spektra mozno stavali hadronovy urychlovac a pritom staci priekazne odborne pozriet.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uholne by sa aj vypli, ale ujo Cicmanec by nemal alobalne a tak su holne ako strategicke stale zapnute.

Vodik je drahe vyrabat. Ak by si ho mal zadarmo, nedbam, ale jeho vyroba elektrolyzou je drahsia, ako do bateriek ukladat elektrinu.

Tomu trapnakovi co tu ako gulomet ratatata tara stare argumenty, nech sa spamata, pretoze vyvoj baterii a ich recyklacie sa posunul od doby, co sa tuto pesnicku naucil.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ty si myslis, ze vodik vies vyrabat len elektrolyzou?

Ty si tak jebnuty ako ta co mas v nicku.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Daj mi odkaz na niečo, čo ho vyrobí s účinnosťou aspoň 50%. Účinnosť batérií je 90-99%. ;) Účinnosť výroby vodíku 30%(?) a účinnosť palivových článkov 60%. Spolu 0.30*0.6= 18%.

A ty si myslíš, že ja jej tu robím reklamu, alebo ironicky som si zvolil nick?
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

To ako si prišiel na účinnosť batérií že 90%??
Však musíš asi 1,4-1,5 C vložiť!!!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To ty ešte o starých NiCd,NiMH točíš? Ale aj keby si mal pravdu, a bolo to 1,5C, tak aj tak je účinnosť batérie 2/3 percent, čiže 66% a takú účinnsť nemá ani len ten palivový článok, ktorý má 60%! No a teraz si vyrob už konežne ten vodííííček s vyššou, ako 35%. Musíš 4C vložiť. Takže 6C vs 1,5C? 4x. Tak je?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

JJ 2,4 vs 17,7 US centov / km je veru rozdiel.

https://youtu.be/f7MzFfuNOtY?t=212
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kde budeš tankovať vodík? V jednej z 2 čerpacích staníc v Čechách?

+ V Nórsku zatvárajú 5 zo 7 vodíkových čerpacích staníc po explózii jednej z nich.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dik za info O a PRE vodikotroristov. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Škoda sprevádzkovala svoju prvú špeciálnu nabíjačku s kinetickou batériou"
(...)
Nabíjacia stanica dokáže vďaka „kinetickej batérii“ pojať výkonové rezervy v sieti, pričom vďaka tejto energii roztočí svoje zotrvačníky do vysokých otáčok, čím dôjde k uloženiu elektriny vo forme kinetickej energie. Po pripojení elektromobilu k nabíjačke dokáže táto energia zvýšiť nabíjací výkon na 2-násobok toho, čo poskytuje samotná el. sieť.
(...)

Zdroj: https://dopice.sk/nH2
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pekne, to si nalozim do auta namiesto baterky! Roztocim v noci v garazi a vecer sa mi to este bude tocit! Uz len to dako dobre umiestnit do sudu s vodou, lebo asi gyroskopicky efekt by mi nedovolil zatacat.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

išiel by si furt rovno...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Však píšem, že by som to dal do suda s vodou, so zberačovým mechanizmom na prenos energie zvnutra súdku so zotrvačníkom von a v nom sude, nech už sa to otáča, koľko sa mu zachce.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujímavé že tým ekošialencom nie je ľúto tých afrických detí, ktoré lopotia v baniach na wolfrám.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

1, automotive je dost haklivy na tzv. eticky kodex - ferove odmenovanie, moznost zamestnancov tvorit odbory, ziadne konfliktne suroviny, ziadna detska praca a este par dalsich vylomenin, ktore musi kazdy dodavatel deklarovat na to, aby vobec dostal kseft. plus sa dost po tom dupe, aby bolo dodrziavane.

2, ked detom neplatis, nejedna sa, priekazne, o detsku pracu...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

A co s tym ma wolfram? Ten je akurat v ziarovkach a protipancierovych APFSDS projektiloch.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zeby protipancierova ochrana kamionu mieru?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja mam aj vo zvaracke elektrodu z wolframu :-P
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ropákom zas nie je ľúto arabských žien a nevadí im šírenie wahábizmu z ropáckych peňazí.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dobre, tym budem argumentovat, ze kupou ropy podporuju kamenovanie zien.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nakoľko žiadna žena neakceptuje ponuku podmienenú nálepkou, ktorá eventuálne nemusí ladiť s celkovým dizajnom, o súlade dotácie s europskymi hodnotami genderovej rovnosti je priekazne zbytočné polemizovať.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Hodnotiť:
 

zase zakon pre lovatych ludi ...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

... a zaplatíme to tým "vyvoleným šťastlivcom" všetci.
Žiadne peniaze nie sú štátne. Sú to peniaze nás všetkých daňových poplatníkov.
Nehovoriac o tom že takýmito opatreniami sa kriví trh automobilov.
Škodu CitiGo iV zase dotuje sama automobilka sumou cca 8k len preto, že ich to výjde lacnejšie ako platiť budúcu ekoteroristickú daň za "zvýšené" emisie. PS: za skutočnú výrobnú cenu plus skromná marža by bolo to vozidlo absolútne nepredajné.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

a dalsi pan, co si neuvedomuje, ze elektromobily su v nevyhode oproti fosilakom kvoli nezapocitanej externalite - znecistenie emisiami. elon 4 president!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

elektromobily sú aj kvôli dotáciám predražené. Nejakých 3000 článkov po 1,5€ nestojí tak veľa, navyše kopa komponentov odpadne, alebo sú lacnejšie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Si myslis, ze clanky z elektromobilu stoja tolko, ako Aliexpressové "9000mAh za 1,5€"? Aktualna cena pokial viem je 200€/1kWh. Jeden clanok 18650 ma kapacitu 2500, ci 3500mAh? To je 3,7V * 3,5 = 12,95Wh. 77 clankov na 1kWh. 2,6€/clanok pri velkoodbere.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rad by som minul peniaze danovych poplatnikov pre osobneu cely avsak Tesla Model 3 stoji v zaklade cca 47 000€. Cize aj s prispevkom mi chyba 39 000€ 😄
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Fundraising to isti !!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

POZOR po 20:00 a cez víkendy je net nebezpečný! dokonca aj sviatky sú nebezpečné.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na toto čakám už 2 mesiace. Žena potrebuje auto do práce a po dlhom uvažovaní sme sa rozhodli pre elektrické a s touto dotáciou nás štát veľmi potešil.
Každé ušetrené euro sa počíta ;)
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

a co planujes(kedze liznig je mimo hru)?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

skusim si tipnut, ale dotacia 8L ak ma teraz dake starsie, tak par L zan dostane, a zena bude skoda citigo bohate stacit - ta je cca za 18L podla cennik, takze realne volaco menej - takze za mozno 8L ma nove auto kt "tankuje" za lacnejsie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak bude jazdit do prace z BA do Salzburgu, alebo do Ziliny kazdy den, tak sa jej to oplati, pretoze za rok najazdi 100 000km a to uz sa oplati elektromobil. :) Ale ak chcete na tom najazdit 10 000km za rok, tak na to zabudni, pretoze ak usetris na 100km 8€, tak za rok usetris 800€. Za kolko sa ti AJ TAK zvysena cena vrati?
Vid priklad tu v diskusii so slovom "LPG".
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Iste :) klasický Slovak ....
Si vytiahnu slamu z klobuka. Rospisujes tu pár ušetrených eur. Keby si vyliezol z tvojej zapuchnutej izby tak by si zistil že v škandinávii netrpia núdzou o peniaze a kupujú elektromobily ako teplé rožky. Tých tvojich 8 eur na 100 km je mega trápne. Ked si uvedomíme že na SVK sú nabíjacie stanice zdarma a ako avizujú budú aj do roku 2021. Takže jazdíš zadarmo.
Prosím vráť občiansky preukaz úradom a nevrtaj sa vo veciach o ktorých nemáš ani len poňatia
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Prepáč, do roku 2021 ušetríš 10€/100km. Tebe by som chcel robiť oberátora. Podpíšem s tebou zmluvu s dotovaným ajfonom za 1200€ v zlave za 200€ mesačne na 10 rokov len na základe toho, že to dám data do 2021 zadara.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Sú 2 tipy ľudí.
Jedny majú peniaze a chcú elektromobil a tak si ho kúpia.
Druhá skupina - nemá peniaze ale má potrebu dokázať tým úspešnejším že akí majú nadhľad a sú nad vecou. A pritom žiť ich život tak si strelim do hlavy.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

mozes sa strelit aj bez toho
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Zabudol si na treti typ: Kupi, ked sa mu to oplati viac, ako standartna volba. A samozrejme stvrty, ktory sa boji poziaru, piaty, ktory pri rieseni ekonomiky elektromobilu premysla nad strielanim sa do hlavy. Atd.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vlastne 18K eur za eSkodu - 8k od statu si na cene 10k za elektricke auto. A tu uz nieje o financnu usporu voci klasickym autam.
Kazde euro co "akoze usetris" je vlastne cisti zisk voci klasickej fabii 1.0.
Kde sa prosim da trvalo nabijat zadarmo? Lebo to je tak max ako promo novych stanic/technologii na dobu urcitu.
Aj ta bozska tesla uz nedava neobmedzene nabijanie zadarmo, lebo rychlo zistili ze to ide "z ich vrecka".

Odpovedať Hodnotiť:
 

to je maximalna vyska dotacie, ktoru vyuzijes pri drahsich autach. Pocitaj 12-14tis € za to auto. Ale aj tak sa ti to vrati za 150 tis. km.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pozor. Elektromobily nie sú ekologickejšie ako povedzme LPG. A ešte dlho nebudú, kým 1. nevymyslíme eko batérie lebo tie dnešné rozhodne eko už z princípu nie sú; 2. kým nebudú dobíjané z el. energie nefosílneho zdroja - vietor, solar, jadro...
To čo robia v škandinávii je len masívny gretamindfucking, ktorý si však môžu dovoliť, keďže zarobili na rope (irónia, že?). Rozhodne si to nemôžeme dovoliť my, lebo na to jednoducho nemáme. Ani mentalitu.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

vsak oni tam mju tiez dotacie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Baterie su dobijane z nefosilnych paliv.
Robis mudreho nedas ziaden link, co Ti to potvrdzuje.
20+% nefosilnych sme mali tusim uz v 1982 v CSSR!

A elektromobily su ekologickejsie - uz svojou spotrebou.
Inak povedane ak Mercedes S 65 AMG (Tesla S) zerie 4L benzinu/100km (realne po dobiti ze extra neefektivneho prenosneho generatora).

A tie samotne baterie - to uz (v pripade tesly) zdaleka nie je to svinstvo, co bolo predtym.
Svinstvo su obrovske tankery, ropene havarie a benzinky - toto vsetko tu raz nebude.
(Tankery budu - ale ekologickejsie a bude treba prepravit o cca 37% ropy menej)

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Mame asi 60% z nefosilnych zdrojov a po dostavbe Mochoviec a vypnuti Ficovho alobaloveho komplotu to bude este viac.

S tym LPG ma pravdu, ale vyber je maly - v dostupnej cenovej hladine re bezneho obcana iba auta na zabitie Dacia a Fiat Punto.

Ci na to mame, alebo nie rozhodne cena auta a elektriny a baterii. A o tom je ta dotacia, aby sme na to mali haha. Tak neviem naco tu agitatorko rambo.ru.cnn agitujes ako keby si pisal pod komentarom k clanku z roku 1999: Auta na baterky su drahe.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie štát, ale mafia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Preco len plugin hybridy???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pretoze na slovensky sposob. Stale lepsie ako ta predchadzajuca fraska pred dvomi rokmi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

super, ze je uz stat na tom tak dobre, ze moze podporovat z dani bohatych aby si mohlikupit nove auticko
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

"z dani bohatych" - ty asi nechapes ako funguju dane, co?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Este si to parkrat precitaj... Najdes aj ten druhy vyznam vety...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

máš pravdu...odkedy bohatí platia dane??? :-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Odkedy zmysel pre humor priekazne nepozná hranice.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nikde nevidim zeby to nemohlo byt na leasing
Odpovedať Hodnotiť:
 

> môže ísť aj o vozidlá dovezené zo zahraničia a aj o vozidlá značky Tesla.

> Stanovená je ale maximálna cena vozidla, ktorá môže dosahovať 50 tisíc eur s DPH.

Ktora nova Tesla sa da kupit za 50kE s DPH?

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Model 3 za 47 000€.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

od...

v bielej farbe s čelným sklom bez výbavy
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A v tomto je prave rozdiel Tesly a nemeckych automobiliek. Henta Tesla Model 3 SR+ v zaklade ma prakticky vsetko, este aj autopilot (sice bez FSD funkcii, ale tie sa daju aktivovat dodatocne online). Ked som si vyklikaval v konfiguratore auto od nemeckej automobilky, zistil som ze v zaklade nema nic. Bol som sice prijemne prekvapeny ze volant bol v cene, ale ked som si doplnil veci ako cuvacia kamera, bezklucove odomykanie, automaticke stierace a podobne, bol som zrazu na dvojnasobku ceny. Takze kludne kuknite na ten konfigurator: tesla.com/3
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ShitRange RWD ...
Keby to zdvihli na 60KE tak AWD Performance!
Rychlejsie ako F12!
za 60-8-DPH :P

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak mas kde v noci nabijat a nejazdis denne sluzobky BA-KE-BA, tak ten dojazd uplne staci. Iste, AWD by bolo lepsie, ale da sa v pohode fungovat aj s RWD. Jazdim casto na hory a retaze som este pouzit nemusel. A ta akceleracia? Zaplat si 2-hodinovu zazitkovu jazdu s P3D cez drivetesla a vyblazni sa. Na bezne pouzitie je tych 0-100 za 5,6s viac nez dostacujuce.
Odpovedať Hodnotiť:
 

..proste, zachvilu nás dostihne ne nejaká periodically, ekonom. -cyklická financ.krize, ale energetická.. :
dost vážna

1.) stopnutie, /pozastavenie výstavby (aaj vývoja) dalších atomiek, a jadrov.blokov, v EUrope, a vlastne po celom svete..

2.) odklon od výstavby, budovania atomiek a jadrových elektrární, zdrojov -==> postupný zánik .."ovládania technologií jadernej energetiky, a jadrového strojárstva, - zánik profesií, projektov, pozícií, zabúdanie odborn.fortielu, grífu, a postupov, procesov, pensionovanie a vzmieranie odborníkov v oblasti jadrov.energetiky, pričom ich nebude mat kdo nahrádzat)

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

3.) snaha o pretláčanie elektromobility, presadzovanie e-aút.. - zdroje el.energie - odkial? ?, jako? ? v akej forme? ?
- baterie (v e-cars)
- nabijačky, dobíjacie terminály - ešte zdaleka není dostatočne hustá a pokrývajúca siet týchto nabijacách čerpačiek elektriny
- odkial na to všetko brát tú *eletriku*? ?? há? marha!

a miškovi,vtákovi nemá kdo dát celý den vodu! lebo včil išla pre penáze, ked najvačšmi jebe!!!


Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ked sa zobudis, napis. Zatial tu len pretlacas zakaz jadra, ci termojadra. (Neverim, ze v tom dalsom prispevku si uz zobudeny, pretoze vyzera rovnako, ako tieto dva.)
Odpovedať Hodnotiť:
 

..si ma asi nepochopil, ja pretláčam zákaz jadra, abo fúzie ? zrovna ja?, kde ?
kde to tam čítaš?

som to spísal s odrážkami, jen jakoby také body, doterajšieho vývoja v tejto oblasti..

takže je to myslené, že Záp.EUropa, (najma muslimo-nemecko, a spol.) silno tlačí na zákaz jadra, (zatím jen stopla prevádzku, všetkých súčasných atomiek), a aaj další vývoj a výstavbu jadrových ele-zdrojov,
a súčasne tiež dost silno pretláča, dotuje e-autá..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ej, veruže mi to aj vŕtalo dve sekundy v hlave, ale zahodil som to za hlavu. Nemecko sa o nás pokiaľ viem nestará tak, ako Rakúsko. Doplním, že nevem, že bby sa Nemecko stavalo do atomiek v ČR. Sami si navarili, sami si jedia. Francuzsko nestoplo atď. Tak sa neboj, že to tu ovládne Germánsky bezjadrový duch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

..proste, čeká sa na funkčnú riadenú jadrovú fúziu, termonuc.reaktor,

aabo, a to každopádne, na dalších ~~2 ~ 3 pánov, (abo dámy), jako boli Lorentz, Leibnitz,

Stephen Hawking. ...
Steven Weinberg. ...
Edward Witten. ...
Alan Guth. ...
Peter Higgs. ...
Freeman Dyson.
Steven Weinberg.
Gerard 't Hooft.
Albert Einstein.
Julian Schwinger.
Stephen Hawking.
Alexander Polyakov.
Richard Feynman.
Murray Gell-Mann.


Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

najprv to chce dalsieho 'Dolfa, ktory vyhlasi, ze "ziadna krajina nema moralne pravo nieco takehoto vlastnit, nieto este pouzit."

Za chvilku tu mas clenov kmena dlhonosych, co to nielen vynajdu, ale aj uspesne pouziju a vybombia tym nejaky nepodstatny stat.

A o nejaky rocik neskor sa zisti, ze moze byt z toho dobry kseft - vyroba a predaj energie!

Bac! A mame progress!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

mám tam stephena hawkinga, a to až 2x, hoci on do toho zoznamu patrí najmenej..

kedže sa zaoberal najma astro-fyzikou, astronomiou, a fyzikou (doslova) dalekého vesmíru, - ale to s energetikou, ITERom, termojadrov.fúziou, moc nepomože, a nesúvisí..
well, at least, minimálne..
(hoci, well, vo fyz. je (takmer) všetjko prepojené so vším, súvisí,
ale tu dost minimálne..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak už chce byť na štát ekologicky a šetriť životné prostredie, nemal vypustiť dotovanie áut na CNG už sa robia auta na CNG každej kategórie dokonca aj kamióny. Ak by aj nepodporil kúpu auta, mal by prikázať používať také autá vo veľkých firmách kde majú veľký vozový park, prípadne všetky štátne, obecné autá... CNG autá majú malú spotrebu a o 90% menšie emisie. A plničky CNG sa dá vybudovať všade kde je plynové potrubie. Spaľovaním CNG nevznikajú takmer žiadne tuhé častice (sadze).
CNG produkuje menej škodlivých skleníkových plynov, najmä oxidov síry (-99 %), oxidov dusíka (-75 %), oxidov uhlíka (-50 %), polyaromatických uhľovodíkov (-45 %) a pevných častíc (-86 %).
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Problém je štart za studena. Problém je bezpečnosť. A nemyslím si, že je celý "CNG" reťazec až taký ekologický. Lebo tomu vôbec nezodpovedá cena!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

rozved to s tou cenou
Odpovedať Hodnotiť:
 

Výhody resp. nevýhody pohonov sú mi známe tak k tvojím výhodám CNG si dovolím doplniť alebo spomenúť aj tie nevýhody. Najväčšie portfólio CNG pohonov má VAG myslím, že sú to 1.0 TSI a 1.5 TSI. Hneď tu začínajú negatíva, o problémoch VAG motorov sa dá písať donekonečna, ak to chceš v automate tak sa priprav na ďalší "vysoko" spoľahlivý prvok pohonu, DSG. Pred pár mesiacmi som uvažoval o Leon ST 1.5 TSI v CNG kalkuloval som s dotáciou aspoň 3000€ ale vo výsledku som to zavrhol. Stále je to ICE, negatíva TSI a DSG, najbližšia CNG stanica 30km, zvýšené náklady na EK, kontrolu nádrží, prípadne drahá výmena ako druhý majiteľ.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Konštrukčne jednoduchšia Toyota Corolla HSD vyšla výrazne lepšie z tohto súboja medzi CNG Leonom. Myslím, že ešte Fiat a Opel vŕta do CNG ale ich ponuka je ešte horšia, slabšia ako VAG. CNG na Slovensku nemá zmysel, väčšiu spoľahlivosť, dostupnosť človek dosiahne s HEV ako napríklad Toyota, spotreba 3,8-4,5 L na 100km, spoľahlivé atmo motory dopované nie turbom ale elektromotorom, natankuje to človek na každom rohu, nezničiteľná planétová prevodovka, 80% času v EV v meste.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len kde sa budu tie auta nabijat ... Nasiel som nejaku mapu, podla ktorej je na SK 176 nabijacich stanic. A aj ked sa na kazdej daju nabijat 2 auta sucasne, nie je to malo? A to nehovorim o ich rozmiestneni.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Kolko je cerpacich stanic vs aut ktore ich potrebuju?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak minimálne oproti 33 607 nabíjacím staniciam v Holandsku v roku 2018 je tých pár slovenských neskutočná bieda.

https://bit.ly/35hkB8W
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kazde elektricke auto sa da nabijat z obycajnej elektrickej zasuvky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na sídlisku z 13 poschodia - predlžovačkou?
Odpovedať Hodnotiť:
 

V Petrzalke uz o tom meste minimalne uvazuje a bude to skor, ci neskor. Pouzi Google.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj tie súčasné nabíjačky sú pomerne prázdne. Nič sa neboj, kde sú peniaze (poplatky za nabíjanie), tam sú firmy, ktoré to využíjú.
Mimochodom, vieš nabíjať aj z klasickej zásuvky, prípadne 400V
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby sa to da uplatnit aj na elektromotorky, tak by tych 8k bolo uplne akurat
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale stvorkolky by mali ist "Vozidlá kategórie M1: motorové vozidlá s najmenej štyrmi kolesami navrhnuté a konštruované najmä na prepravu osôb a ich batožiny, najviac s ôsmimi sedadlami okrem sedadla pre vodica.", co vsak z toho, ked to nie je moj typ :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja by som prijal aj na ebike, zostalo by mi na dovolenku
Odpovedať Hodnotiť:
 

No pekne. Som tajne dúfal, že elektrické mestské auto by s dotáciou mohlo dávať zmysel. Pri pohľade na práve zverejnený cenník e-208 je to však čistá utópia. Základ 28.990 je proste urážka súdneho človeka. Aj po odpočítaní dotácie je to o 7.800 a takmer 60% viac, ako normálna benzínová verzia (PureTec 100k). Toto rozhodne nie je o ekológii...
Odpovedať Hodnotiť:
 

JJ zmysel by to dávalo pri konečnej cene mestského auta s reálnym dojazdom povedzme 250km pod 20 000 + dotácii okolo 5000 - 8000 E.
Odpovedať Hodnotiť:
 

myslíš Škodu Citigo IV - dojazd cca 250km, cena 18 000€, dotácia 8000€
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenže tá cena platila len na prvých 500 kusov Škody Citigo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj to nie 8000, ale 25%, alebo 35%! Takze 4397.5, alebo 6156.5€, takze cena zakladneho modelu 13192.5, alebo pri odpisani 15r a starsieho auta 11433.7€.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cislovka 500 nepatri len k bezplatnemu nabijaniu na rok v ČR v sieti nabijaciek CEZu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skoda citigo elektricka teraz stoji 18 000, cize s dotaciou 10tis euro s dph. myslim ze to je v pohode mestke auto. Ak by si jazdil vela a casto v meste tak to bude ekologicke v prepocte na palivo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

:D Dotacia je 25 - 35 percent z ceny, max 8000eur. A ty si sa dostal na 10 000eur. Dotaciu budes mat 6000 ked odovzdas 15 a starsie auto, alebo 4000 pri tejto skode.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár