neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Holandsko kvôli obmedzeniu emisií výrazne znižuje rýchlosť na diaľniciach

Značky: doprava

DSL.sk, 14.11.2019


Holandsko od budúceho roka výrazne znižuje rýchlostný limit na diaľniciach, pričom zníženie má pomerne netypický dôvod.

Dôvodom zníženia maximálnej dovolenej rýchlosti je totiž zámer znížiť emisie oxidov dusíka.

O novom opatrení informovala v stredu vláda, upozornila agentúra Reuters.

Krajina konkrétne znižuje počas dňa, od 6:00 do 19:00, rýchlostný limit zo 130 km/h len na 100 km/h. Počas nočných hodín bude platiť doterajší limit.

Emisie oxidov dusíka dosahujú v Holandsku podľa agentúry štvornásobok priemeru EÚ, väčšina pochádza z poľnohospodárstva. Krajina prijíma aj ďalšie opatrenia, okrem iného bola skôr tento rok pozastavená výstavba na mnohých stavbách.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

na neskolaudovanej D1ke medzi TT-BA sme uz par rokov popredu :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Svoje polnohospodarstvo sme dosrali tak dovazame zradlo z Holandska a oni sa dusia emisiami. Aspon tym spomalenim na dialnici sme ich predbehli o 10 rokov.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

na druhej strane nase pornohospodarstvo vyvazame vo velkom, tam Ti ani dusik nepomoze
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Na Cechov sa ale v pornohospodarstve vobec nechytame. Zlate ceske kurvicky...
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

ale aspoň sme im ukázali, akých máme "neandertálcov"... hihi
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

To je ako Bio produkt ktorý sa potrekuje v noci lebo to nikto nevidí ... :D
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

presne ako Slovnaft, keď v vypúšťajú tie smrady v noci, lebo to nikto nevidí ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pokiaľ nešľahajú plamene z komínov.
Ak tie prisvetľujú, vidieť to aj zpoza hraníc.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pocitam, ze takejto akcii predchadzal aj kvalitny vyskum. napriklad ak stravim v aute o 15min denne viacej kvoli pomalsej rychlosti, stravim potom u ortopeda o 15min dlhsie kvoli problemom chrbta. a cuduj sa svete, k ortopedovy pojdem prave autom a prave vyprodukujem viacej emisii, nez som usetril tou 100vkou...
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Lenze ortoped Ti predpise pohyb namiesto sedenia v aute a tak nakoniec produkciu emissi znizis. ;-)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Proste sa osadia radary na dialnicu a bude sa blyskat. Vytiahnu sa prachy od vodicov, o tom to je.

Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

a za ziskane peniaze mozu vymyslat dalsie eko hovadiny
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Holandsko nie je Východná Európa.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Ale radarov tam maju ..ehm.. naozaj velke mnozstvo. Cielom je skor iba vybrat prachy.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

cielom je vynutit dodrziavanie predpisov
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nie, v Holandsku je este vacsia represia.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ty chceš každý deň tráviť u ortopéda 15 min. navyše, za to, že sedíš o 15 min. dlhšie v aute?
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Keby len to, ale este aj cas cesty ortopéda treba priekazne priratat!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ak bude sa len vozit k ortopedovi, tak mu to bude skutocne prd platne a moze zacat chodit rehabilitovat. Moze cakat aj ze neskor pojde na operaciu, takze aj cas rekonvalescencie. Ale vsak on to vie, ze to ma zo sedenia, tak preco z toho vini svoje sedenie v aute, ked tam sediet nemusi?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Na zavedenie fair play do systému, v ktorom má len jeden hráč právo meniť pravidlá počas hry, nie je ani na obete priekazne žiadny limit.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To je taky paradox. 15min dlhsie v aute (alebo v inom prostiedku) moze znamenat, ze mas vo vysledku ovela menej pohybu. Nestihnes uz ist do fitka, alebo si kratsie so psom, alebo uz niekam nejdes lebo je tma alebo zavreli, alebo... . Lebo mas uz dalsie povinnosti. Napr. nakrmit deti a ulozit ich do postele. Atd.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tebe tma o 5 hodine zabranuje ist von?

Co to s vami je ludia.

Jedni precitliveni, druhi prehnane korektni.


Ten Orwell bol predsa len vizionar.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mozno pouzil nespravne prirovnanie.

mna by ale zaujimalo, ci to aj niekto zmeral/technicky dokazal-teda sice pojdu pomalsie a vyprodukuju menej emisii, ale budu cestovat dlhsie, takze nizsiu hodnotu emisii budu produkovat dlhsi cas, aby presli rovnaku vzdialenost ako pri 130km rychlosti.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ty si mal co matematiky/logiky?Preco by to mal niekto merat/dokazovat?
Spotreba auta je merana v jednotkach l/km . Takze cas tam nehra rolu.
Produkcia emisii sa natiahne na dlhsiu dobu ale bude zaroven nizsia.
Dam ti priklad. Kto sa viac zadycha(spotrebuje viacej energie) po prekonani vzdialenosti 100 m, sprinter, ci rychlochodec?
Rovnako to mas aj pri autach. K tomu este niekde okolo 120 km/h zacina strmo narastat vplyv odporu vzduchu na spotrebu. Dalsi vplyv maju aj pneumatiky. Sirsie = vyssia spotreba/valivy odpor a trenie je svina.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ano, a teraz si skus prejst 100km rychlostou 10kmh ze aku budes mas spotrebu :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

optimum pre spaľovacie autá je obvykle okolo 50-70km/h. Samozrejme, pri 10km/h hraje veľkú úlohu voľnobeh, čiže spotreba bude nic moc. Ale vyskúšaj si spotrebu medzi 100-130km/h a uvidíš rozdiel viac ako 1l/100km

Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Odpor vzduchu stupa s 3 mocninou rychlosti. Este nedavno som si myslel, ze s druhou, ale v dakom historickom dokumente o vyhodnosti turbovrtulovych vs turbinovych motorov v lietadlach to bolo uvedene.
Takze odpor vzduchu stupa nielen nad 100km/h, ale aj pod. Niekde tu kosacik pise "najnižšia spotreba vozidla je pri najnižšej možnej rýchlosti na najvyšší prevodový stupeň.", ale ja by som si taky isty nebol a bral by som do uvahy aj najvyssiu ucinnost motora, respektive jeho krivku v zatazi. Dakedy ked bola era Skoda Felicia, boli este sutaze v najnizsej spotrebe a skutocne bolo optimum 50-70km/h. Ako je to teraz, neviem - treba si sam vyskusat. A nezabudnut aj na vietor. Teraz je to uz lahke. Pre kazde auto to bude ine a tipujem, ze niektore hranate SUV krabice mozu mat aj pod 50km/h a nizke aerodynamicke nad 70km/h. A podla toho by sa mohla autam nastavit maximalna rychlost, aby nemali zbytocne vysoke emisie, ze?! :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

historický dokundament sa prepočítal a zistilo sa že s druhou mocninou....
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Dal som do googlu "historický dokundament sa prepočítal" a vyliezlo mi:
"1 výsledok (0,31 sekúnd)
Výsledky vyhľadávania
Výsledky z internetu
Holandsko kvôli obmedzeniu emisií výrazne znižuje ... - DSL.sk
dsl.sk › article
pred 10 min - Este nedavno som si myslel, ze s druhou, ale v dakom historickom ... historický dokundament sa prepočítal a zistilo sa že s druhou mocninou."

Do hodiny si bol zaindexovany - Google ta sleduje!

No, bol to dobovy dokument, nie historicky a bolo to pre lietadla... asi zavisi od koeficientu odporu a rychlosti....

Podla clanku/blogu: blog.auto.cz /aktivnybloger/2017/03 /odpor-vzduchu-roznych-kategorii-aut/ mas predbezne pravdu. :) Mozno ma oklamali komunisti.

Treba si to pozriet na palubnej jednotke, tam to lepsie ukaze. Aj ked... kto vie, ako presne - vid blog.auto.cz/ aktivnybloger/2018/04/ spotreba-pp-vs-dotankovanie/
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To bude ako v BA. Cielom je spomalit IAD do takej miery aby ekologicka elekticka vyzerala ako dokonalo vhodna forma dopravy. Co na tom, ze je 3x pomalsia a vlastne musis vyrazne zmenit svoje zvyky. Hlavne ze ides tou elinou. Psychologicke aspekty takejto zmeny uz samozrejme vopred nikto neskuma.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To si, veľmi zle vydedukoval a len kupeckými počtami. Ty možno stráviš v aute o 15' viac času ale pri nižšej rýchlosti aj tak vyprodukuje tvoje auto menej emisii, ako keby ideš kratšie ale pri vyššej rýchlosti spotrebujúc viacej paliva a produkujúc tým pádom viacej emisií.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale on točí o dlhšom sedení, čo mu spôsobí zdravotné problémy. On ti kašle na emisie. Zaujíma ho len jeho zo sedenia boľavý chrbát a lenivá riť. Keby chodil vlakom, môže dlhšie stávať, čo je menej namáhave na chrbticu. A v robote môže tiež stáť pri PC, len to ešte netuší, že to ide.


Odpovedať Hodnotiť:
 

To je malo, musi to byt znizene na nulu, iba tak sa nebude nic znecistovat.

Inak sa uz tesim, ako nasa progresivna vlada prijem este zasadnejsie opatrenia, tak ako to uribili s tym novym benzinom
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

srry, dal som mínus skôr, než dočítal a uvedomil si sarkazmus
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Zaujímavé je, že v noci sa asi netvorí toľko emisií, keď rýchlosť v noci neobmedzili - to je hodné minimálne Nobelovky! ;-)
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

V noci chodí menej áut, ty mysliteľ.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale vtedy vyprodukuju viacej CO2. ZAKAZAT NOC!
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

väčšina diaľnic v Holandsku je osvetlených, takže ani noc zakázať nepomôže
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Coze? Ta im musi kvalitne kapcit na karbid.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hustota populacie v Holandsku je niekde inde ako tu, tam to relativne dava zmysel
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jáj, ty moje polienko, zrejme si nikdy nebol v Holandsku, lebo to by si vedel, že tam sú plné diaľnice aj v noci. ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

"väčšina pochádza z poľnohospodárstva" -> takže spomaľme autá, ktorá s tým nemajú spoločné, yeah! :D :D
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

treba predsa občanovi ukázať kde má miesto
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

well, obmedzit pornohospodarstvo nemozu
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Ak to nie je poľnohospodárstvo na výrobu biopalív.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Holt, legislatíva nejednej demokratickej krajiny predstavuje kompromisnými riešeniami v prvom rade jasný dôkaz, že pri navrhovaní a ani schvaľovaní zákonov priekazne nedochádza k diskriminácii podľa mentálnej kapacity.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

"Krajina prijíma aj ďalšie opatrenia..." Ale vypichli len toto, lebo je to zrejme najviac kontroverzné.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ja som tomu porozumel ze obmedzuju na dialnici pohyb traktorov a kombajnov zo 130 na 100 km/hod..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nezabúdajte, že rýchlostné limity na diaľniciach v mnohých štátoch vznikli počas Ropnej krízy
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

:O
+1
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

To ani EV nemozu chodit rychlejsie.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

nie, tie jazdia na uhlie
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Jednak je nebezpecne, ked rozne auta idu roznymi rychlostami,
zaroven by sa tazsie automatizovane merala rychlost a
mohol by som ist teda rychlejsie aj v hybride pri cisto elektrickom pohone?
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

ak to plati aj na elektroauta, tak su to megapokrytci

a ti, co pisu, ze tie idu na uhlie, su na tom podobne

Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

Preco ? Elektroauta maju spotrebu rovnako vyssiu, kedze vacsia rychlost vacsi odpor vzduchu a vacsie otacky motora . Nehra rolu ze nevypustaju pocas prevadzky ale pri vyrobe elektriny niekde v elektrarni, stale spotrebuju viac pri vyssej rychlosti
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Az na to, ze toto opatrenie nema za ciel znizenie spotreby, ale znizenie emisii. A to je pri elektromobile jedno, kedze ich ma nulove.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

samotné auto pri prevádzke ano...ale čo ten humus okolo neho pri výrobe?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

no v závislosti od elektrární v krajine môže elektroauto generovať násobne nižšie emisie, čiže nárast týchto emisií je zanedbateľný (v závislosti od krajiny). Napr. v Rakúsku majú takéto úseky, kde v čase špičky znižujú rýchlosť a neplatí to pre elektromobily, tie môžu ísť plnou rýchlosťou
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No na predbiehanie kamionov iducich 90, je to dost mala rychlost, takze na bezpecne predbiehanie je to myslim nebezpecny limit.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Ako moze byt na dialnici nebezpecne obiehanie kamionov? Fanusik Kobry 11?
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

Ides 100, kamion 90. Rozdiel 10km/h co je 2.778m/s. Pri dlzke kamiona 16m ho predbiehas cez 5 sekund. Plus tvoja dlzka auta a nejaka bezpecna vzdialenost a si cez 10s. 10s kedy si vedla kamiona a si odkazany na to, ze pojde urcite rovno a nezramuje Ta, lebo dostane defekt, bude sa uhynat autu ktore si zmyslelo sa pripojit do jeho pruhu, pise sms, post na fcb, vari si obed, olial sa kavou ...
Ako sorry, ale ja nad 130 nechodim a nepotrebujem chodit, ale kamion 100 si zbytocne netrufam obiehat ...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To si potom asi nebol v USA, kde napriklad ides na 65 okolo 70, aby ta kazdy neobiehal, ale kamion potrebuje ist este o nieco rychlejsie, tak ta obieha 72 :)
Plus zvyknu byt o nieco dlhsie, takze to trva a trva..
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ale to, že kamión je vedľa teba 10s z jazdy, ale iné autá sú celé hodiny vedľa teba, ktoré ťa pri diaľničnej rýchlosti tak isto vedia zabiť, to ťa netrápi, hej? Ani to, že kamionisti majú povinné prestávky a limity na jazdy, zatiaľ čo šofér vedľa teba v aute ide možno aj 15 hodín s minimálnou prestávkou, to je taktiež ok, hej?

okrem toho, pri pomalšej jazde predbehneš menej kamiónov, čiže celkový čas strávený vedľa kamiónu sa možno ani nezmení
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

obehnem každý jeden kamión čo sa dostane predo mňa...nepotrebujem mať pred sebou žiadne hovädo, cez ktoré nevidím čo sa deje vpredu!
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Skoda len, ze by mali chodit 80, potom by bol rozdiel 2x vacsi..
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

blízko si, jednoducho možno povedať, že najnižšia spotreba vozidla je pri najnižšej možnej rýchlosti na najvyšší prevodový stupeň. Akurát pri CVT predovovkách to môže byť mätúce :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. To len mimo vakua ten zasrany koeficient odporu vzduchu s tak krasnou jednoduchostou priekazne linearne nespolupracuje.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Evidentne nie som dost blizko, ked som chcel iba povedat, ze limit pre nakladne auta v Holandsku je 80..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Cize ak budem mat 8 rychlosti, na 8. pojdem 140, ale na pol plynu, tak to bude najnizsia mozna spotreba? Nemyslim si, ze toto je ten spravny sposob hladania optimalnj rychlosti. Asi uz mas auto, ktore ti ukazuje aktualnu spotrebu na 100km. ....
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

najvyšší stupeň a najnižšie otáčky, ktoré ešte neškodia motoru
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

zataz motora je tiez dost podstatna
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Najnizsia spotreba byva casto niekde okolo stredneho vykonu/otacok*, cize nie vo volnobeznych/pod nimi... takze o to sa asi bat netreba, cize ani to riesit. Treba uz len sa pozerat na ten ukazovatel okamzitej spotreby pri rovnomernej jazde.

8strednym vykonom otackami myslim niekde medzi 1/3-2/3 vykonu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tak pôjdeš tých 90 za ním. Aký je v tom problém?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

A usetris aj na odpore vzduchu. 2 muchy jednou ranou :-D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Tož tak kvôli bezpečnosti odteraz do Holandska už priekazne len na Hummeri.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Jedine Humvee, nech nedostanes pokutu za prekrocenie rychlosti
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Takze rakusania na okreskach si to zihaju 100vkou a Holandania si to budu valit na dialnici 100vkou. To tam niekto nafasoval mega silny matros, alebo ekoterorizmus skusa ludske psycho hranice.

Zakazme ziarovky, lebo sa daju recyklovat a maju nizky ucinok.

Presadme neonky a LEDky, lebo sa nedaju lahko recyklovat a maju vysoku ucinnost i ked v obmedzenom spektre, takze z ludi urobime postupne slepcov...

Zakazme a obmedzme jadrovky, lebo krajina sa da posiat veternymi fafrnikmi, alebo urodne polia zaplnit fotovoltaikov, nech sa lepsie zmeni klima a ftaci su lepsie oslepovani, ze ucinnost je mizerna je predsa nepodstatne.

Zdrazme benzin, ved rakovinova nafta, alebo neefektivne elektroauta nabijane z nizkoucinnych elektrarni a zlozito recyklovatelnymi bateriami je lepsia...

Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

"ekoterorizmus skusa ludske psycho hranice" ... ovce nemaju najmensiu sajnu co sa realne deje vo svete...
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

co sa realne deje vo svete?
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Evidentne že srnky netušia, o čom ovce priekazne nemaju najmensiu sajnu.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Niektoré veci je lepšie nevedieť.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Áno len osvietení vedia čo sa vo svete deje a všetci ostatní sú ovce.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

v Rakúsku tiež chodia 100km/h na diaľnici, kvôli emisiám: https://rakusko.sk/doprava/ ig-l-na-rakuskych-dialniciach/
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Načo sú (resp. budú potom zákaze) vlastne diaľnice?
Ľudstvu už načisto preplo - chcelo by to asi poriadnu čistku po zrážke Zeme s asteroidom... ;-)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

na zvýšenie priepustnosti cesty?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Bude vojna nie asteroid.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vacsina aut ma optimalne otacky na 90km/h. Aby im tie emisie este nestupli, ked budu ludia koli tomu jazdit s vysoko vytocenym motorom.
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

Pokojne to moze dopadnut tak ze tie emisie stupnu koly tomu ze motory nebudu v optimálnej zatazi.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Skoda, ze optimalna zataz je čapatá krivka a treba v rovnici pocitat aj s tretou mocninou rychlosti pre odpor vzduchu a s cx koeficientom ci ako sa to vola. Tipujes si, ze existuje bezne komercne vyrabane auto okrem formuli, ktore ma optimalnu spotrebu pri rychlosti nad 100km/h?

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Pri shaltpake na 6tke si pri takej rychlosti akurat tak odjebem dvojhmotu a na 8 stupnovom hydromenici by to aj preradilo na 8, ak idem za kamionom a zapnem tempomat.
Staci nasatit povinne CVTcka a idealne otacky budu mat aparatcici skoro stale.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

technik mi v Toyote povedal že 6-tku kľudne pri 80-ke môžem dať, tie k. šikmooké asi vedia :-)
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Technik zo servisu, kam chodievas? Znie to ako stret zaujmov :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Do Trnavy predsa :-)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak ja mam 6tku uz pri 60, ale obavam sa, ze bude asi inak sprevodovane ako 6stupnovy manual, kedze mam 8 stupnovy automat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

:D Zaujimalo by ma, aka je optimalna rychlost vas oboch od 5 rychlostneho stupna hore. Mozete dodat hodnoty z palubneho pocitaca, samozrejme najradsej z bezvetria a bez ovlyvnovania vzduchovou dierou z nalepenia na predchadzajuci kamion atd. Nebol takyto test niekde?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A ja mám pri 60ke zaredený druhý kvalt a plný kotel...na babette
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

len by som este zakazal nakladne auta a kamiony. Prejst kompletne na nakladne vlaky ako volakedy a tie by boli elektricke. Este pred 20 rokmi vacsinu tovarov vozili na zeleznici. Ta bola napojena na sklady najvacsich podnikov (masokombinat, zelenina, priemyselny tovar). Kazdy seriozny zavod mal napojenie na vlecku (zeleznicnu). Za 20 rokov sa vsetko rozj*balo a vsetko riesia kamiony.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

...napisal clovek co si vcera objednal pizzu aj s dovozom. Ty si vazme myslis, ze vlak s 200 vagonmi obeha podniky s tovarom optimalne? A do toho posledneho to zavezie ako asi - plna lokomotiva + par vagonov nakladu.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Napísal človek, čo by pre jednu pizuu vyslal celý vlak.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kamiony su lacnejsie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To bolo este z cias, ked sa planovalo na 5 rokov dopredu a vyrabalo/dovazalo sa podla planu bez ohladu na to, kolko sa potrebovalo a kupovalo.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

"seriozny" zavod je velka fabrika tazkeho strojarstva vybudovana vedla zeleznicnej trate. Dnes absolutne nepredstavitelne riesit nieco vlakom ak ide o nepravidelnu, rozmerovo roznu prepravu naviac JIT. Kamiony su predovsetkym neporovnatelne rychlejsie a zmanaujes ich jednoduchsie, lebo objednas prepravu jednym kamionom od A do B. Nech je to prakticky kdekolvek. Keby sme nase vyrobky chceli dostat na vlak, potrebujeme minimalne 2 kamiony , lebo A-B(prekladisko)-C(prekladisko)-D zakaznik. Takze si si objednal 2 kamiony a jeden vlak. Naviac miesto x hodin resp dni ti to bude trvat tyzden krat jeho nasobok. Navyse zeleznicna infrastruktura je u nas v zalostnom stave a nikde vo svete by to nezvladla ak by si ten tovar poslal miesto kaminov na vlak. Mozes argumentovat RoLa systemom, kedy nalozis cely kamion a nemusis objednavat 2 - lenze platis tu prepravu znovu dvojmo a casovo je to uplne nepouzitelne.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

pokiaľ môže ísť nákl. vlak s tovarom veľkú vzdialenosť tak neni čo riešiť, kamiony sú potom už len miestny rozvoz.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Na velku vzdialenost chodi len vlak s nerastnymi surovinami a podobnymi komoditami - kde mas vela komodity na velku vzdialenost. Cas nie je az tak dolezity resp na druhy den sa moze vypravit dalsi vlak a mas kontinualne zasobovanie. Pri vsetkom ostatnom to nefunguje a nikdy fungovat nebude.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tvoje nikdy skonci, ked stupne cena ropnych produktov 3-5x. Ja sa na to tesim. Ty mozes nadavat a hejtovat mna aj Gretu. Nikdy ti to nepomoze. :)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Cena ropnych produktov 3-5x nestupne, ale vsak ok. A ak stupne, zaplati to zakaznik, pretoze cas je stale dolezitejsi nez nejake drobne. Ak doprava stoji 500, tak by stala 1500, ale pri produkte za xxxk alebo yM je to menej ako prd vo vetre.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Skor, ci neskro stupne. Zaplati to zakaznik. A ked stupne tak, ze sa oplati vozit vlakom, zaplati menej vlakom.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Tebe to stale nedochadza vsak? Nikto pri sucasnej vyrobe nebude posielat veci vlakom. Nie je na to infrastruktura a desiatky rokov nebude ak vobec niekedy. Skor budeme jazdit vsetci na vodu akoby sa vlak oplatil. Stale ignorujes cas, ktory je dolezitejsi nez nejake prepravne naklady.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme, ze teraz sa to neoplati. To mi dobre dochadza. Ale pride doba, ...mozno ze energie/surovin bude malo, alebo nebude sa nou tak plytvat. Menej, ako casu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ked ta doba pride, tak aj kamiony budu mat alternativny pohon. Varis z vody. Naviac ako hovorim kazdy sa vyprdne na dopravne naklady, ked rozhoduje cas a ak budu dopravne naklady brutalne, ma tato spolocnost ovela vecsi problem uz na elementarnej urovni ako to, ci sa "oplati" nieco poslat vlakom. Zazil som pomerne nedavno problem (nie u nas), kedy sa nestihalo vyrabat a miesto kamionu siel kazdu jednu hodinu taxik s krabicou na 1500km cestu a dalsich 1500 prazdny nazad. A takto to fungovalo niekolko tyzdnov. Mas asi predstavu, kolko musela ta doprava stat a aj tak to bolo lacnejsie ako platit penale.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Áno, poznám podobné príbehy. Ale nie všetko sa vyrába pre automotive a robí sa to na štýl Just In Time. Používajú sa aj lode aj železnica. Železnica bude mať ešte návrat, ako majú aj elektromobily práve teraz po príchode LiIon návrat.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ten bol dobry, daj este nejaky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ako podpora MHD v BA :D. Pekne zhrnutie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak veru, keby sa zeleznicna doprava na nepotraviny viac pouzivala, tak by bolo viac volnych ciest pre inu dopravu a tato by bola pruznejsia. V sucasnej dobe kontajnerov nie je az taky problem nalozit a vylozit vagon/kamion. Zdraziet im naftu a vsetko mozne a zadotovat male zeleznicne prekladiska. Zeleznica je u nas vyuzivana tipnem si na 20-30%. Moze ma nazvat ekoterorista, fasista, ale ja jeho drzým sebecným producentom splodín!
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

A nedali by sa tie oxidy dusika rozbijat spat na kyslik a dusik? Vsak dusiku je vo vzduchu aj tak vacsina a kyslik k tomu to by bolo len +. Alebo to neni take jednoduche ako si to predstavujem. Mozno mladi chemici by sa k tomu mohli vyjadrit :D.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To vobec nie je take jednoduche, su ktomu treba specialne nastroje. Z odpadoveho dusika mozu teroristi vyrobit bomby, ale viac kyslika zase znizuje hladinu CO2. Jeden kamion vypusti tychto oxidov za hodinu aj 30 tisic, a zaroven jeden clovek dokaze takto rozbit len okolo 3000 oxidov za hodinu, automatizovat sa to dobre neda. Finacne sa to neoplati. Mozno keby Greta prisla s iniciativou "Pound that gass", tak by sa nieco zmenilo. Takemu napadu by tlieskali vsetci politici.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie su prave mocovinove zmesi do VW aut urcene na odstanovanie dusikatych zmesi a specialna zmes je nahrat soft, ktory bude toho minat viac? Jeden kamion vypusti 30 000 ciastociek okidov dusika za hodinu? Ako to dokaze clovek rozbit? Kladivom? Preco s tou iniciativou neprides ty? Greta je uz slavna.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Co z toho ked nema ale len tu Nobelovku. Zase to dali dalsej opici, a nie arijsko-nordickej kraske. Ten FAS ju robi este pritazlivejsou :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neboleova cena ekologie sa nedava, ibaze by ju prepasovali do nobelovej ceny za mier, co ak uspeje, znizi sa teplota a sucho na blizkom vychode a migracne tendenie, cize sa tam zmierovatie. Ale vydaloby to aj jej a aj tebe za chemiu, kebyze sa posnaziz a nebudes sa zapodievat len hejtovanim grety. (Najma hejtovanim Grety.)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Smutne ze nevies rozdiel medzi hejtovanim a laskanim. Make love, not pollution!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prepáč, zaradil som ta medzi tradicnych tragedov narodenych do doby spalovacich motorov s pocitom, ze v nej aj musia zomriet.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len vysledkom "Make love" su casto deti. Ktore velmi znecistuju prirodu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kratkodobe riesenie - antikoncepcia. Potom hormonalna antikoncepcia a pesticidy vo vode spravia vacsinu postupne gayom a deticky sa dlhodobom horizonte budu rodit v minimalnom pocte.
Pre potencionalne mamicky a ockov davaju psiky aj tak vacsi zmysel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

bežné auto má emisie okolo 12KG/100km, o kamiónoch nehovoriac. Premeniť emisie späť na kyslík by vyžadovalo enormné množstvo elektriny, ako aj enormné množstvo strojov, ktoré by to vykonávali. Sú aj lacnejšie spôsoby, ako znížiť CO2 v atmosfére. Napríklad stromy sa ho úspešne zbavujú, dokonca ich “výroba” je zadarmo. My ich ale radšej rúbeme a nové neposadíme
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

stromy sa CO2 naozaj nezbavuju. Ci ten strom spalis, alebo sa aerobne rozlozi, uvolni v podstate rovnake mnozstvo CO2 ako absorboval. Znizit mnozstvo CO2 sa realne neda. Da sa jedine zastavit jeho rast, a to tym, ze sa prestanu pouzivat fosilne paliva. To samozrejme nikdo nechce, HDP atd.

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

po prvé, aj ropa nejak vznikla a naviazala na seba uhlík, uložila ho do zeme.
Po druhé, áno, ak ten les zasadíš a po 50 rokoch po ňom ostane len lúka, nič si nezískal. Ak však tam ten les bude stáť dlhodobo, tak celý materiál stromov je “uzamknutý” uhlík a je jedno, či zopár stromov zomrie, keď ďalšie ho nahradia. Samozrejme čím hustejší, vyšší les s mohutnejším kmeňmi stromov, tým viac zachyteného uhlíka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uz vo svajci ma ich 120km/h uspava.
Plahocit sa po dialnici 100km/h to musi byt peklo.
Daju si ludia tempomat a podriemu si za jazdy no.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dobry napad, preposlem poslancom do Bruselu.
Samozrejme, pride to s povinnostou autopilota. Stare vraky bez tejto nehnutelnosti a navyse s vysokymi emisiami treba ihned zostrovat. Ulahci si priroda, a aj vodic. Zvysime tempo rastu HDP. Bezchybny plan.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Si nebol v Norsku evidentne..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Priekazne!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tam nemôžeš spať, musíš dávať pozor na soby, krimigrantov/doktorov a krvilačné Putlerove veľryby
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pravda.
V kralovstve pokrytcov som este nebol.
Za peniaze z ropy si kupuju svedomie.
Ked chcu byt eko nech tie vrty vsetky zavru a potom uznam ze borci takto sa sprava ekologocky narod.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

V podstate by mohli, prachov maju dost a len co im ta ropa stupne na cene, ked uz nebude inde. :D
Vies, ze ked zavru vrty, ze ti asi stupne cena? Skutocne chces na nich nadavat? Napis im to do ich parlamenu!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ano.
Nech zavru.
Tych par centov co porastie cena ropy prezijem.
Oni bez jej exportu by boli v riti.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nori? :) Zisti si, kto ma najvacsie investicne fondy na svete. Rusi by boli v riti, to ano. Ale nori nie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

"Saudi Arabia could be bankrupt within five years, IMF predicts" Adam Leyland Friday 23 October 2015 . independent.co.uk
Ak by sa to stalo, tak je cely blizky vychod v pici a dolar s tym tiez. Cela svetova ekonomika v prdeli a pozbierat by to dnes nevedel nik, mozno o dekadu Cina.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Viem o tych fondoch.
Tie prachy by mali spalit, kedze su to spinave prachy z ropy.

Odpovedať Hodnotiť:
 

uz je to tu,staci ze jedna krajina zacala cez den autami svietit a ostatni blbci ju nasledovali,to iste sa pomaly a isto udeje aj z max rychlostou o))))))))
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

A co teraz budu robit cestny alfasamci so svojimi 500 konami? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nürburgring?
Odpovedať Hodnotiť:
 

By si asi neveril co sa vsetko da robit v aute a neprekrocit pri tom 50tku. 100vka na dialnici je akurat tak na mikrospanok, nesustredenost a tak zvysenu nehodovost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

S 500 konmi vzadu nezbavis sa smradu.
Iba rychla jazda robi usmev gazda.
Nebudzme vsak na nich zly coskoro ich zaplavi
Miestny
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čiže motory moderných automobilov sú najviac účinné pri 100 kilometroch za h?Alebo to len vypotili z...?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Najmensia spotreba je DO 100km/h. Vsak sa pozri na palubny pocitac pri akej rychlosti budes mat najlepsiu po rovinke a bez vetra...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Neviem, moj palubak ukazuje absolutne housenumera. Nieco stylom, toto sa mi prave hodi. Napr sa ma neustale snazi v prudsich stupaniach presvedcit aby som aj tak zaradil vyssi prevodovy stupen. Asi ma velku doveru v turbo ked sa mu zda 2500ot vela a chce ist pod 2000ot. Ze to nejde, auto sa trasie a napr akakolvek reakcia na zmenenu dopravnu situaciu je prakticky nemozna je ocividne nezaujimave.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Možno pre ten vietor. Raz ideš klesaním 2%a ty si ani nevšimneš, alo počítač tvoj stlačený pedál meria možno s presnosťou 1/1024 dielikov. A dávkuje palivo PRESNE PODĽA TOHO.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Krasny dokaz toho, ze biznis first. To ze Royal Dutch Shell patri medzi top 10 znecistovatelov zodpovednych za 80% vsetkych emisii, to uz akosi zabudli pripomenut.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

cez den dame 100ku, ale v noci kludne 130ku. sak v noci dym z vyfuku nevidno, tak nech dymi. toto moja hlava nebere, dakto tam ma pritup ku kvalitnemu matrosu!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Toto mi hlava neberie", "tomu nechápem"...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Basnik tym chce povedat, ze imperialisti este taku pasku nevymysleli, ze by ju poctivy cinsky magic priekazne nedal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No keďže sú Holanďania prví na rade, ktorých začne v Európe zatápať more, dá sa to chápať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len aby nezaviedli aj limit na prdenie. Trebars ze prdnut si bude povolene len v noci.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:

Pridať komentár