|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ale preco?
Od: Ondiak
|
Pridané:
24.10.2019 11:33
No aleee predsa mali skrachovat! Ako to ze nekrachuju? Kedy to uz bude? Roky tu na to ludia cakaju a oni nic?
|
|
Re: Ale preco?
Od: fejkovy amd-man
|
Pridané:
24.10.2019 12:20
Strata za posledny rok 1 indicky bazilion/1 murikkkansky bilion a ty sa tesis, ako keby to bolo opacne
|
|
Re: Ale preco?
Od: sadfghfjk
|
Pridané:
24.10.2019 12:29
myslim, ze dost dolezite je, preco mas tu stratu - ak preto, ze rozsirujes kapacity, lebo mas stale vypredane tak to nebude az taky problem
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
24.10.2019 13:43
Prdlajs. Vyclenovat nemych z tych, co nevedia prestat rozpravat, je logicky priekazne diskriminacne.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
24.10.2019 19:10
priekazne ano
|
|
Re: Ale preco?
Od: Barbar Onan
|
Pridané:
24.10.2019 14:24
To mas pravdu, lebo tato veta v clanku neodznela:
This was the first annual (YoY) revenue dip since 2012.
Asi uz prestali rozsirovat kapacity :)
|
|
Re: Ale preco?
Od: Tup
|
Pridané:
25.10.2019 7:50
minulý rok sa im zišli všetky hviezdy na rekordný štvrťrok, to ale neznamená, že teraz bude Tesla klesať.
Model S a Model X sa slabšie predávajú, lebo plno ľudí radšej ušetrí a kúpi Model 3. Minulý rok sa však ešte čakalo na Model 3 mesiace až rok (podľa modelu a dátumu rezervácie), čiže ľudia, ktorí chceli Teslu, nemali na výber a siahali po S/X. Tento rok kúpia Model 3, čo je nižšia tržba.
Druhá vec, minulý rok rovnaký štvrťrok začali prvý krát dodávať Model 3 vo veľkom. Mali 400 000 predobjednávok, vybavovali len tie najvyššie a najziskovejšie modely. To samozrejme nie je dlhodobo udržateľné, preto teraz predávajú aj standard range, čo opäť znamená, že predávajú viac áut, ale tržbu majú menšiu. Na druhej strane to, čo dosiahli v Q3 2018 bolo podmienené rokmi hype-u okolo Model 3, teraz je to už nový, udržateľný dopyt
|
|
Re: Ale preco?
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
25.10.2019 13:32
Teraz maju este stael vysoke marze oproti priemeru segmentu. A nemusia znizovat cenu, kym je fronta zakaznikov. Ked uz nebude fronta, mozu nasadit reklamu a zas to pofrci, mozu znizit cenu, vydaju zatial model 4, 5 ...ale co ini vyrobcovia? Su predrazeni tiez, aspon, co sa elektromobilov tyka. :D
|
|
Re: Ale preco?
Od: Tup
|
Pridané:
25.10.2019 7:56
čo je tiež len čiastočná pravda, pretože všetky nehnuteľnosti, stroje, nabíjačky atď sa odpisujú, to znamená, že sa im nerátajú ako strata okamžite, ale sa to rozráta na X rokov.
Čiže čo sa týka investovania do expanzie, projekt manažéri, výskum a vývoj im okamžite spôsoboval náklady, avšak samotné stavby a expanzia fabriky nie.
Osobne si nemyslím, že ten nadbytočný výskum a vývoj a projektoví manažéri ich stáli toľko, akú mali oni stratu - je dosť pravdepodobné, že by boli v strate aj keby nerástli. Teraz sa im už však podarilo “dospieť”
|
|
Titulok
Od: Hakuna Matata
|
Pridané:
24.10.2019 11:38
mohli by dotrepat vyrobu do europy. teraz su 8.000 € prispevky od statu na nove elektroauto a zatial by som nic ine nez teslu nebral. ale aj s tou dotaciou je to stale pridrahe na to co to je...teda a jten ich najlacnejsi model.
|
|
Re: Titulok
Od: Greta.rd
|
Pridané:
24.10.2019 12:27
maximalna cena na ziskanie dotacie bude 50k €. Jedine ze by Elonov Musk predstavil Teslu 601ss (serbskij/slovensky), taktiez robenu z pokrocilych kompozitnych materialov. Uz len dostat kvalitu spracovania na uroven aspon 126p, a potom to bude za 42k € ako zadarmo a hlavne EKOLOGICKY
|
|
Re: Titulok
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
24.10.2019 12:47
Co ej to 126l? To je nieco, ako 1080p? Nie je obmedzenie ceny auta na dotaciu na elektromobil nespravodlivo diskriminacne? Sa mi ani nechce verit, ze je taketo obmedzenie.
|
|
Re: Titulok
Od: docent Peter Pollak
|
Pridané:
24.10.2019 13:03
Dysgrymynacia!. Dotacia by logicka mala byt vyssia na drahsie auta - akurat ziadne slusne nie su. Socky s Taycanmi nech idu dopice, chcem aspon 400 000 ojrovu dotaciu na nejaky elektricky RR, tych 200 litrov si uz doplatim nech nezerem
|
|
Re: Titulok
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
24.10.2019 13:45
Zas nebud fajnovy! Ja chcem rovnaku dotaciu. Ved benzin, nafta, elektrina je pre kazde rovnako draha.
|
|
Re: Titulok
Od: miro j.
|
Pridané:
24.10.2019 21:34
pointa obmedzenia je ze ked mas 42k na auto tak ti 8k dotaciu netreba a zaplat si to sam , lebo si ocividne uz za vodou, s cim plne suhlasim...bezne nove elektromobily kupis do 50k v tej najvyssej vybave s vacsou bateriou a ked chces luxus tak si to zaplat cele sam.
|
|
Re: Titulok
Od: ished
|
Pridané:
24.10.2019 13:44
Ku koncu roku 2022 (2021 ?) má už vraj byť dokončená Gigafactory Europe. Ku koncu tohto roku Gigafactory 3 v Číne. Takže do 3 rokov sa Tesly v Európe vyrábať už pravdepodobne budú.
|
|
Zastrelit kazdeho
Od: Polomotak
|
Pridané:
24.10.2019 12:28
Zastrelit kazdeho kto ponuka dotaciu na cokolvek.
Hlavne z penazi nas vsetkych pre par vyvolenych.
Zastrelit kazdeho kto si kupi taketo auto len pre "image" alebo 99% na odpis z obratu firmy a este aj na to vyzerie dotacie.
Cest vynimkam ktory dotacie potrebuju (realny ZTP, postihnuty atd.)
|
|
Polomotak, nechces zmenit poradie?
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
24.10.2019 13:02
Takze najprv vsetkych zastrelit a potom z tych mrtvol vybrat realne ZTP a postihnutych a tym dat dotacie, pretoze ich potrebuju(?) Take auto si kupi len ten, komu sa to oplati. Teda ten, co nabeha dost kilometrov, alebo ma fotovoltaiku doma. Dotacia je na to, aby si nenicil smogom zivotne prostredie. To je to, co aj ty dychas. Ak to nepochopis, mozno zacnem tvrdit, ze zastelit kazdeho, koho vyfuk mi tu dymi cierny dym pod oknami!
|
|
Re: Polomotak, nechces zmenit poradie?
Od: NN 0001
|
Pridané:
24.10.2019 20:50
To je naivita co si pisal, ak by o to islo tak to spravia inak nie takto populisticky .
|
|
Re: Polomotak, nechces zmenit poradie?
Od: Tup
|
Pridané:
25.10.2019 7:57
ako inak?
|
|
Celá pravda je dosť krutá
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
24.10.2019 21:58
Citujem z iného webu:
"Celkový zisk Tesly činil 143 mil. USD, ovšem z toho 134 mil. USD připadá na eko-kredity, pak auta vydělala jen 9 mil. USD (207 mil. Kč) - emisních povolenek by firma byla znovu prakticky na nule."
|
|
Re: Celá pravda je dosť krutá
Od: Tup
|
Pridané:
25.10.2019 8:00
1. po rokoch obrovských strát je aj nula výborný výsledok
2. eko kredity tu budú tak dlho, kým ľudia budú mať záujem o záchranu planéty a spaľovacie autá budú tvoriť značnú časť predaja
3. niektoré ceny sa znižujú zvyšujúcim objemom výroby, čiže keď elektromobily sa budú vyrábať v množstvách porovnateľných so spaľovacími motormi, ani eko kredity nám netreba
|
|
Re: Celá pravda je dosť krutá
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
25.10.2019 13:29
V prvom rade zaviedli patenty na zlepsenie robotickej vyroby. Kym sa im to podarilo, mali s tym velke straty. Mat stratu, ked staviac velku robotizovanu vyrobu prvych 5 rokov, co by si cakal? Nakupili vyrobcu superkpacitorov a este nieco. Vyrobu baterii nerozbehli tiez? Za 5 rokov budu niektori plakat, co si akcie Tesly nekupili.
|
|
Re: Celá pravda je dosť krutá
Od: 48484848
|
Pridané:
26.10.2019 6:10
Na co Ti je zisk? Zisk su len peniaze. Povedme, ze zarobis 200 tisic a kupis si za to dom, uz nemusis platit najomne, tovje naklady su omnoho nizsie, ale zisk mas 0. Lebo si minul tolko co si ziskal. Nieko iny zarobil to iste, vsetko to da do banky, a bude platit 2x tolko co Ty za prenajom, ale on ma zisk 200 tisic. Musk ma dalsiu fabriku v CIne, co bude chrlit dalsie auta. Naklady na nu do zisku dat nemoze. Ale to neznamena, ze firma nie je bohatsia. Je, akurat nedrzi penaize v hotovosti.
|