neprihlásený Piatok, 11. októbra 2024, dnes má meniny Valentína
Štát chce zlepšiť výučbu matematiky

Značky: matematikaškolstvoSlovensko

DSL.sk, 21.10.2019


Štát chce skvalitniť matematické vzdelávanie na základných a stredných školách a aktuálne zverejnil návrh koncepcie skvalitnenia matematického vzdelávania.

Návrh zverejnil Štátny pedadogický ústav minulý týždeň a do polovice novembra otvoril verejné pripomienkovanie. Za koncepciou je tím expertov a pedagógov.

Stav vzdelanosti slovenských študentov aj v matematike sa v poslednom období zhoršuje, napríklad podľa testovania 15-ročných žiakov PISA na Slovensku rýchlo klesajú dosahované výsledky a v súčasnosti Slovensko už výrazne zaostáva za priemerom krajín OECD.

Zhoršovanie sa okrem iného prejavuje aj postupne klesajúcim trendom výsledkov na stredoškolských medzinárodných olympiádach.

"Na znižujúcu sa úroveň matematického vzdelávania na Slovensku je poukazované z viacerých strán. Ozývajú sa hlasy zamestnávateľov, vysokých škôl, slovenskí žiaci dosahujú v medzinárodných meraniach neuspokojujúce výsledky," uvádza sa v koncepcii.

Koncepcia pritom upozorňuje na dôležitosť matematického vzdelania. "Práve matematické vzdelanie, matematické myslenie je jedným z predpokladov zvyšovania úrovne vzdelávania a výrazným potenciálom pre prípravu mladého človeka na jeho profesionálnu dráhu, na ktorej bude potrebné prispôsobovať sa rýchle meniacemu svetu, zmene zamestnania a v mnohých prípadoch aj zmene povolania," uvádza.

Cieľmi koncepcie je zefektívniť vzdelávací proces, zvýšiť kvalitu vyučovania matematiky zameranú na rozvíjanie matematického myslenia, lepšie vzdelávať pedagógov a zabezpečiť potrebnú legislatívu.

Dosiahnuť to chce okrem iného namiesto súčasného "učenia sa matematike" vedením k aktívnej matematickej činnosti a využívaním aplikácií matematiky v reálnych situáciách. "Vo vyučovaní matematiky klásť dôraz na aktívne bádateľské metódy, na porozumenie učiva a vytváranie správnych predstáv o matematických objektoch," uvádza sa v koncepcii.

Koncepcia plánuje tiež zvýšiť počet hodín na stredných odborných školách na 12 hodín týždenne. Na rozdiel od návrhu odbornej verejnosti spred troch rokov koncepcia nenavrhuje povinnú maturitu z matematiky na všetkých stredných školách pripravujúcich študentov na vysokoškolské štúdium tzv. STEM odborov, navrhuje ale zakotviť maturitu z matematiky ako kritérium prijatia na štúdium STEM odborov.

Koncepcia tiež chce posilniť starostlivosť o matematické talenty.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Trailer poslednej série animovaného Star Trek seriálu
Intel uviedol nové desktopové CPU, výrazne znížili spotrebu v záťaži
Chrome začal vypínať rozšírenia nepodporujúce nové API, aj populárny uBlock Origin
Vydané nové Ubuntu 24.10
O2 mierne zlepšilo pokrytie 5G


inzercia



Diskusia:
                               
 

a čo za zmätky zase vymyslia ? Zbastardili už všetko, čo sa dalo.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Naco matematika? Nech deti radsej triedia odpad, robia to co ich bavi a fajcia travu. Naco by im preboha bolo logicke myslenie?
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

fajcenie travy nevylucuje matematiku. ale ok.
nejde len o logicke myslenie, ale aj statistiku. Ja mal to stastie, ze matematike rozumiem a tak som sa ju nikdy nemusel ucit. Ale je mi jasne, ze decka potrebuju poznat ako ju aplikovat v realnom svete, k comu vedene nie su. Tym parom pre ne nemoze byt zaujimava
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

padom* nie parom

muzika a matematika maju vela spolocne a trava mnohym muzikantom ukazala a stale ukazuje co a ako robit aby to bolo dobre.
Producenti s tym dokonca pracuju.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Nie. Len robi lenivym, sposobuje socialnu fobiu a postupne ciastocnu stratu pamate.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

source: trust me bro
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Veď to úplne najlepší „prodebokraticky zmýšľajúci“ voliči!
Takí ktorí nepodľahnú krajnostníctvu (extrémizmu) a ktorí sa nebudú pýtať, či si Židia za celopal (holokaust) nemohli aj sami.

Ako vraj Kissinger: akýkoľvek ľud, ktorý je prenasledovaný 2000 rokov, musí robiť niečo zle.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Uzivatelov travy najdes napriec celym spektrom spolocenskych vrstiev. Akurat si treba ustriehnut, ak to zacne mat negativne dopady na fyzicke alebo psychicke zdravie (podobne ako hocico ine - lieky, alkohol, cukor, lepok, mlieko).

Myslim, ze vacsina kriticky zmyslajucich ludi otazky kladie, akurat nezozerie prve populisticke vysvetlenie.

Tiez by som povedala, ze ak je niekto 2000 rokov neoblubeny, je pravdepodobne jebnuty, ale potom staci jedna bytova schodza, clovek vytriezvie z idealov a uvedomi si, ze akekolvek stado tupcov sa riadi svojim presvedcenim a argumenty ich nezaujimaju.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Náhodou, už len z perspektívy logických súvislostí, kde v podstate jedinou podmienkou plánovania niečoho je to nerobiť, ide od samého začiatku o priekazne nepopierateľný úspech.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Cista novinka, ze matematika sa uci casto na nerealnych alebo bez prikladov. Ale zacal by som u ucitelov GREP “lebo je to tak”, teda ucia bez porozumenia tomu, co ucia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Plat nic moc, takze mlady ucitelia plny napadov ako to tie deti rukami nohami naucit, sa tam vobec nehrnu.
A stare tetusky ucitelky su uz unavene a uzatvorene v tej svojej bubline a 30 rokov tocia to iste, ziaden progres, ziadna pozitivna zmena ako to naucit co najlahsie, hoci aj rukami nohami, mnemotechnickymi pomockami atd. Vysvetlit to nejakym modernejsim sposobom, to uz nejde a velakrat su ti ucitelia uplne mimo ak napr. treba vyratat nejaku vec z inej oblasti. Vobec tomu nerozumeju, su uzavrety iba v tom svojom odbore (matematik) a vobec nema sajn ako sa to riesi napr. v strojarstve alebo informatike. Malo by to byt naopak, nez je to teraz. Matematiku uci matematik, a odborne veci inzinier, lenze matematik ani netusi co v tej technike tie veci znamenaju. Pretoze realita si vyzaduje iste zjednodusienia, aproximacie...dobry technicky ucitel by vedel tu matematiku naucit lepsie ako matematik.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

kde su tie casy, ked sa pocitala prevodovka na tank :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Tanky sa uz bohuzial nevyrabaju a to bude asi ten pravy problem, na Slovensku uz nemame dostatocny pocet perspektivnych povolani, drviva vacsina prac je pre lobotomizovanych a bezcharakternych retardov(call centra/ montovna ...).

Extremne tu chybaju prilezitosti na startup a firmy zamerane na vyvoj a vyskum,

jednoducho ak sa aj snazis no nevyplati sa ti to tak naco trapit doma deti, ked vacsina rodicov su debilny nemoralny robosi (respektive su nuteny taku robotu vykonavat, lebo ina nieje) = Ak je vacsina prac v krajine demotivujuca tak nasledne klesa aj motivacia chciet od deti viac...

Treba tvrdo zacat zdanovat robosov a vytvarat pracovne prilezitosti, ktore niesu typu robosovania 5x8h tyzdenne.

Ked rodicia uvidia, ze sa oplati byt "kreativny", zacnu aj sami tlacit/motivovat vlastne deti k lepsiemu vykonu. (nehadzal by som vsetku vinu na slabo platenych ucitelov)

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

lol, v prvom rade si pozri s cim pracujes a ake to vedia byt telce.

priklad - mas na velkom "vedre" napis "nehaj tuto picovinu na mieste" a "neber nic z tato".
co myslis, z kade asi budu potajme kradnut diely?
a ked im das prehadzat cely sklad 7x, lebo prvych 6x to odjebu, v pracovnom volne, tak su este aj zduti.
ze vysokoskolsky vzdelani lidi a nevie to ani citat s porozumenim.

priklad dalej:
"nelez do teho stroja, nemas tam co hladat"
"netoc tym kurva kolieckom"
"neskac po tych vreciach"
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

aspon keby si netrepal... co ma co spolocne pristup starej pani ucitelky s tym, ze decka su dneska spr0ste a rozmaznane - rovnako ako ich rodicia - a nie su schopne vyriesit ani len zakladne matematicke rovnice (cest vynimkam). Asi tazko mozes od takeho decka ocakavat, ze nejakym zazracnym pristupom pani ucitelky ho odrazu matematika zacne bavit... matematika nikdy zabavna nebola a nikdy ani nebude. Bohuzial dnesne deti s tym maju z nejakeho "zazracneho" dovodu problem.
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

Problemom su extremne rychlo sa vyvijacuce technologie, ktore len zcasti pochopi dieta (data a ich zneuzitelnost atd), a niektore ktore je pre dieta hrackou je pre ucitela spanielska dedina.
Udrzat pokrok s technologiami je pre ucitela jednoducho potrebne aby bol pred deckami "frajer", inak ho vysmeju. A tak isto by deti mali vychovavat rodica a nie internet a FB!
Ale pokrok musi byt na obidvoch stranach a ten pokrok moze do skolstva priniest len mlady ucitel, ktory tym deckam ako tak rozumie.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ak si nevidel zabavnu matematiku, ani netusis, o co v zivote prichadzas. Pusti si video Zbynka Kubacka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

..našlo mi to jen nejakého kapelníka Zbynka kubáčka, a jeho c-k komorný dychový orchester..

(..ale asi mysliš tohto: doc. RNDr. Zbyňka Kubáčka, CSc, ale nie sú od neho žiadne videá o matike :/
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://bit.ly/2oVTsJu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jop, myslel som túto kategóriu... Normálne mám chuť pochopiť matematickej analýze... Taký obsah štvorca (cca 40 minuta) je pekná veda...
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je ten isty, popri matematike este diriguje orchester. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A potom vam v skolke povedia aby sa deti matematiku a citanie neucili, lebo sa to uci na skole.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Všetko, čo naozaj potrebujem vedieť, som sa naučil v materskej škole."
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Veru, veľmi dobrá knižka.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Faktom je, že ďalšie vzdelávacie stupne sú už zamerané takmer výhradne na stratégiu minimalizácie strát pri vytváraní pre zástancov predmetnej definície života priekazne honosne znejúcich pracovných pozícií.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prečo mám pocit, že ak chce štát niečo zlepšiť tak to dopadne katastrofálne.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Deti nemajú záujem sedieť v škole. A ten ich odpor ku všetkému, čo by sa nejakým nedopatrením mohlo na nich v škole nalepiť, no to je hotový katastrófen.
Ja to vôbec nechápem.
16-17 roční ani netušia, že čo je to prieskumník vo Windows a už vôbec čo je súborový manažér
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Bohužiaľ... Minule som musel takmer dospelému človeku vysvetľovať, kde je adresný riadok v prehliadači. Čo je za tým? O.o
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ja som mal ucitela, ktory najpr klikol na domovsku stranka (nastavene google) a potom do gugla pisal adresu www....
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Tak to robi asi polovica ludi :(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To neviem ani ja, ale opravil som stovky počítačov so systémom Vyndrows. Ale asi myslíš explorer (neviem či proces alebo hľadanie) a nejaký file manager, bez ktorého si jedni nevedia predstaviť život a druhí ho vôbec nepotrebujú.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

CTRL+B je v TC velmi navykova vec :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

veru, mali by strajkovat za zlepsenie kradnutia v parlamente
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Podľa mňa je na základe návrhu konceptu ekonomicky najvýhodnejším riešením učebnice matematiky priekazne skvalitniť prelepením všetkých "Vypočítajte" za "Chcite vypočítať".
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Keďže sa považujem za veľmi dobrého matematika tak môj názor je že treba už na základnej škole presadiť diferenciál.
Ja už ako 12 ročný som makal na sebe a dokázal som riešiť VS matematiku a už ako 15 ročný som dával inzeráty na bazos že doucim vysokoskolakov. A si predstavte ako sa ku mne opakovane vracali 23 roční študenti z matfyzu a ja 15-16 ročný im dávam do tela.
Chcem len povedať že matematika je úžasná vec vďaka ktorej som už na pár generácii za vodou a pritom stačí mať len otvorenú mysel. Matematika a IT je ruka v ruke
Odpovedať Známka: -4.6 Hodnotiť:
 

Diferencial? Si padol na hlavu? To by nepochopili ani kedy to bol ich jediny predmet na skole a ucili sa od nevidim do nevidim.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Ani teba davali do tela. Aj to len odzadu ty luhar.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Ty budeš asi aj stroja amatér. Ďalší génius ty diferenciál 🤪🤪🤪
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Znie to VELMI nedoverihodne, ale ak je to pravda tak ti to prajem, ak svoj talent nezneuzivas na zle veci.

Totizto hlavnym poslanim ucenia nieje iba nabrat vedomosti /skilly, ale aj ich mudro(DOBRE) pouzivat a nerobit zlo...


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a naco s tym prichadzaju teraz 4-5 mesiacov pred volbami ked aj tak sa to po volbach zrusi?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked uz zaostavame za OECD tabulkami tak TERAZ ideme nieco robit , doteraz sa spalo, kurva by som chcel vediet v com vinikame , v com sme najlepsi....v korupcii???
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

aj v piti sme dobri... mne ked minule povedala zubarka, ze dve hodiny nemam jest a pit nic farebne, tak som si dal spisku borovicku :)
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Podla tvojho pravopisu to nebude ani materinsky jazyk v com "vinikame".
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Matematicke vedomosti upadaju uz 15 rokov, ale neverim ze tato debilna strategia to zmeni.
Terajsi deviataci nevedia vyratat kvadraticku rovnicu, niektori gymnazisti nevedia co znanema derivacia a integral, vystudovany inzinier nevie vypocitat parcialne diferencialne rovnice, o Besselovych funkciach ani nehovorim!!!
Potom chcete tu chceme mat odbornikov? Ti co sa ucili a nieco vedia, davno utiekli do zahranicia.
Ja tvrdim jedno, ze najdolezitejsie su tri predmety: slovencina (gramatika,citat,pisat), matematika s fyzikou a nejaky svetovy jazyk. Nic ine sa nepotrebujes ucit vsetko sa da najst v knihach a na webe.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

pokracovanie...
Ak sa uz ucit ostatne hluposti ako literatura, dejepis, ostatne sprostosti, tak len ako relax bez hodnotenia. Ak to niekoho v buducnosti bude zaujimat, najde si o tom nieco a precita si to. Tak ako ja sa teraz zaujimam o 1.2.SV, ale nepotrebujem vediet cely dejepis.
Ak niekto nechodi na techniku ale povedzme na ekonomiu tak miesto fyziky sa ucit ekonomiu + par veci okolo toho na znamku. Ostatne blbosti preboha neznamkovat, kto k tomu vztah nema, tak ho to len zbytocne bude vycerpavat. Ak ho to bude v buducnosti zaujimat, cestu si k tomu najde.
Hovori sa tomu vseobecny prehlad, prehlad o danej problematike... Aj mna ak nieco zaujima, studujem, citam, robim si o tom prehlad, vzdelavam sa cely zivot. A veci ktore ma pred 20 rokmi nebavili, tak dnes sa o to zaujimam ako je historia, psychologia, vcelarstvo atd.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

dal som ti +, ale skratim to na jednu vetu:
niektore veci sa daju naucit, ine treba pochopit...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Naopak, ja si myslim, ze ucit predmety ako filozofiu, dejepis, retoriku, logiku je velmi dolezite.

Inak ti tu vyrastu naivne trdla, alebo fachidioti, ktori kazde 4 roky naletia dalsim podvodnikom. Preto to tu potom vyzera presne tak, ako to tu vyzera.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja som nevravel, ze sa nemaju take veci ucit. Ale zalezi na type skoly, ked si na strojarine tak podla mna je zbytocne silou mocou deti zatazovat filozofiou, dejepisom atd aby sa to ucili na znamky! Rozsah +- nech zostane, ale nech je to odlahcenym sposobom a nech sa to neskusa. Ak sa tomu sa volny priebeh + nieco extra k tomu, napr. ak si na strojarine, tak historia strojov, ak na info. tak historia informatiky. Ze by sa takto ucil dejepis na tech. skole som este nepocul.
A opacne, filozofi, historici, pravnici, lekari, ekonomovia, zas si musia zvolit co je dolezite a co nie. Na co nejakeho filozofa alebo pravnika zatazovat zlozitou matematikou? Je to zbytocne a cloveka to potom odradza. Dolezite je aby pochopil podstatu veci a to sa snazit naucit nenasilnou a kreativnou formou.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Vieš o tom, že kopa vynálezov vznikla len preto, že daný človek mal informáciu z úplne nesúviaceho odboru? Ide o to, že svet je plný podobností a metafor. Všeobecný rozhľad je maximálne dôležitý pre inováciu a tvorivosť. Už Štúrovci písali o integrálnej vede, ktorá má zahŕňať rozum, cit a vieru, zjavne vedeli, o čom rozprávajú.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akurát Štúrovci to boli na rozdiel od katolíkov úplne iní veriaci - oni milovali Pána Boha a pre Neho žili, nielen nejaké modlitby, ale praktický život a skutky lásky! Taký učiteľ, je na mieste, ktorý naozaj chce žiakom niečo odovzdať. Nielen nejaké informácie z predmetu čo vyučuje, ale aj svoje životné skúsenosti. Aby sa ako idiot každý nemusel učiť na vlastných chybách. Učiteľ musí tých žiakov naozaj milovať. Takí posúvajú ľudí vpred. Šťastie ak ste takého zažili aspoň jedného. Nemusel to byť zrovna zvlášť pobožný človek, ale musel vás mať tak rád, že napriek celému školskému poriadku vás kľudne utrieskal pre vaše dobro, a to ste sa báli potom nenaučiť. A my teda vieme dodnes naspamäť to čo nás učil a pri vedomostnej súťaži si na neho spomenieme.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To _JULIUS_:
Na VS nas trapili s tou matematikou a 90% studentov ju nasledne nikdy dalej pocas studia nepouzilo. V praxi ju nasledne 99% studentov nikdy nepouzilo.
Tak sa ta spytam, k comu je to dobre?
Na VS to bolo dobre ako sito na studentov, cez ktore nepreslo viacero sikovnych studentov, ktory chceli studovat odbor, kde by tu matematiku nepotrebovali.
Som za ucenie matematiky ale nie takymto sposobom.
Nase skolstvo potrebuje poriadnu reformu a to na kazdej urovni.
p.s. Mal som byvaleho kolegu spickoveho programatora uz v dochodkovom veku a on nikdy za celu svoju karieru nepouzil nic zlozitejsie z matematiky ako je trojclenka.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

> Na VS nas trapili s tou matematikou a 90% studentov
> ju nasledne nikdy dalej pocas studia nepouzilo.
> V praxi ju nasledne 99% studentov nikdy nepouzilo.
> Tak sa ta spytam, k comu je to dobre?

a) s tými 90% si to prehnal
b) keby si sa mal učiť len to, čo budeš potrebovať, tak nemusíš chodiť na VŠ. Choď na 4-týždňový kurz.
c) Dobré je to na to, aby si sa odlíšil od švába. Viď https://en.wikipedia.org/wiki/Competent_man
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ide o to co sa ucis a ci je ta matematika pre pochopenie veci v tvojom odbore dolezita. Ak si informatik tak tebe su parcialne diferencialne rovnice skoro na nic. Ak chces vediet pocitat elektromagneticke pole, su parc.dif. rovnice absolutne nevyhnutne vediet aj im poriadne rozumiet. A nie tak ako to bolo na FEIke, ze fyziku II v 2. a elmag. pole si sa ucil v 3. a matematicke zaklady na toto si mal ale az v inzinierskom studiu, teda v 4. rocniku. Uplne na kkt, a natrapil som sa ako svina a prisiel o 10 rokov zivota.
Pretoze niekto nebol schoplny uprarat osnovy a dohodnut sa ako a co budu ucit. Matematici si mali sadnut s odbornymi prednasajucimi a vydiskutovat si ako budu tie predmety na seba nadvazovat. V tomto ma FEIka velmi sklamala...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nielen FEI, bezna prax prakticky vsade - najskor sprav v jednom semestri skusku a my ta v dalsom semestri mozno naucime, co tomu malo predchadzat a mozno aj pochopis predchadzajuci predmet. Este lepsie ak ten prvy podmienuje skusku z toho co mu mal predchadzat. Ale to by sme chceli vela, pretoze aj VS pedagogovia maju plnu hubu peknych reci iba do momentu, kym nemusia riesit nejaky problem a o to viac ak ho sami vyvolali. Sebareflexia nulova.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Moj prehlad (bol som 4 roky doktorand) vravi, ze ide ciastocne o politicky problem. Ucit prvakov znamena vela energie a malo vyskumu. Malo vyskumu znamena, ze clovek nie je na fakulte potrebny na nic ine, len na "spinavu pracu" a tak moze ucit aj nejake predmety v nultom rocniku... Potom takto zakategorizovany clovek skonci na manualnej otrockej robote a bud nieco prvacence nauci/pretriedi, alebo nie. Tich, co vedeli ucit nebolo vela (ak mozem menovat, Satko, Jenča, ...)...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lenze vedomosti upadaju prave preto, ze vsetci posledni ministri len dojebavaju uz x krat dojebane - spravidla najvecsie "zasluhy" za poslednych 15-20 rokov maju na tom nominanti SNS. Mama matiku uci a kazdy druhy rok sa z osnov vypustaju latky. Aktualny piatak netusi pomaly co je rovnica o jednej neznamej. Do toho vstupuju jebnuti rodicia, co je dnes zacinajuca moda - komunitne resp domace vzdelavanie. Hlupi rodicia "vzdelavaju" svoje deti a ked musia prist na preskusanie, tak to dopadne katastrofou. Pripadne ak synacik takejto mamky je predovsetkym lenivy, sa pride mamicka stazovat, ze je neunosne kolko uloh on musi doma riesit a co si to ucitelka dovoluje? Detom sa predlzuje detstvo, najlepsie ziadne naroky a posledne sme sa u mamy v skole stretli aj teoriou ze: kazdy ziak si zasluzi zazit uspech aj ked na to nema. Co sa tyka dalsich predmetov, tie su potrebne tiez prave kvoli tomu vseobecnemu prehladu aby dotycneho nemiatli alternativne "fakty" typu retorika LSNS a podobnej havede.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Amen.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

V Skandinavii sa tiez detom predlzuje detstvo a su na tom najlepsie. To je cesta, nie nase typicke memorovanie.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

A v juznej korei je tvrda disciplina a su na tom rovnako dobre ako fini - co sa vysledkov tyka. Su to jednoducho dve cesty. Inklinujem viac k finskemu modelu, lenze tento model aj predpoklada urcitu mentalnu kapacitu spolocnosti, co pri mentalite sedlaka nedopadne dobre. Je to ekvivalent k povinnemu ockovaniu - v skandinavii povinne ockovanie bud vobec nie je, alebo je minimalne, ale zaockovanost je najvyssia. V nasich koncinach to klesa, lebo ludia veria hlupostiam. Kriticke myslenie nulove, vedomosti nizke, schopnost analyzovat a roztriedit informacie tiez, ale sebavedomie na rozdavanie a ego vo vysinach - tak snad necakas, ze pri komplexnejsich problemoch dokaze takato spolocnost fungovat na uvolnenejsich pravidlach.
Rovnako netvrdim, ze memorovanie je spravna cesta, problemom vsak je znacne vypustanie uciva na ukor zbytocnych predmetov, alebo ich rozsahov.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

myslis si, ze AL a Hg je OK do svalu, cize krvi, niekolko tyzdnoveho, resp. mesacneho cloveka ?
Ockovane nefunguje, nie tak, ako ho prezentuju. A to je chyba. Kde je Vit D ? Vit C ? pohyb a dobra strava? na to ti lekar dlabe.
Otazka, mas dieta alebo deti ?
Netvrdim ze neockovanie je jedina cesta, no silne pochybujem, ze ockovanie je jedina cesta. Je to zlozite. Rozne Hep, napr C - nie je ockovanie, ale je nebezpecnejsie ako B. Ktore dieta dostane ako? Sexom s ucitelom ?
Presiel som si gymnaziom a kopec casu som stratil. ALe netrufam si na domace vzdelavanie, aj ked viem, ze to skolske je za prd makovy. Tak by to chcelo kompromis. Aky, to neviem. Aky ?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ad1, tvoje informacie su minimalne zastarale, to co sa dnes riesi sa uz roky nepouziva. Ad2. presne o takych som vravel - ake mas vedomosti z biochemie? A nie Dr.google sa nepocita a uz vobec nie Dr.modry konik. Pretoze na to je uplne jednoduchy protiargument - solna loby nam dava do soli chlor, a kazdy predsa vie, ze chlor je jedovaty plyn, vyrobcovia kuchynskej soli nas chcu otravit!!!! je to na hoax dostatocne, pretoze bez potrebnych znalosti to posudit ako laik jednoducho nevies. A ockovanie samozrejme funguje, len ludia uz pozabudali ze este par desatroci dozadu tu bezne umierali male deti na dnes uz takmer neexistujuce choroby (minimalne v nasich koncinach).
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ad1, viem ze Hg tam uz nie je (relativne), ale moralne je to OK, ze tam bolo a zrazu nie, lebo na to tlacila verejnost? mralny kredit isiel hore? ake boli tvoje argumenty perd 10 rokmi, ked tam ortut este bola?
zvysok nema vyznam , cau

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Imho zakladna otazka neznie, ci ockovat, alebo neockovat... Otazka fundovaneho rodica znie, ze voci comu ockovat a voci comu nie...
PS: Na vedenie motoroveho vozidla je potrebne kopec skusok, casu a papierov. Na statie sa rodicom staci daco poslat dopice.sk...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ano, moralne je to ok, pretoze vsetko sa vyvija a ortut ako taka tam nikdy nebola - resp nie ta, ktoru ty povazujes za nebezpecnu ale bola v inej forme (etylortut) ako konzervant a ochrana vakciny. Co nie je to iste ako metylortut, ktoru myslis ty - to je to na co narazam, ze bez patricnych vedomosti su nazory len zmes dojmov a sprostosti. Preto som ta naviedol na NaCl, co si presne dokonale nepochopil. Sodik sam o sebe je pruser, Chlor sam o sebe je pruser. Ich zlucenina je neskodna. Alebo ak chces zjednodusenie rozdiel je asi taky ako metanol a etanol. Tiez to nie je to iste a rozdiel medzi nimi je kurevsky, ale jasne nema to vyznam, pretoze ty mas NAZOR, co tam po faktoch.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pre mna je moralne nepripustne, ak sa akekolvek vedlajsie ucinky ockovania spochybnuju, lebo "to s ockovanim nemoze suvisiet". Lekari tvrdia, ze autizmus je vrodeny a zacina sa prejavovat v rovnakom veku, ako su deti ockovane, ale vacsina rodicov v takychto pripadoch popisuje nahlu alebo postupnu stratu uz nadobudnutych pohybovych a kognitivnych schopnosti. A je desive, ze sa tym nikto nezaobera a nikto v systeme nie je zodpovedny. Zufali rodicia mozu potom do konca zivota organizovat zbierky cez FB na pobyty v Adeli centre, lebo poistovna preplaca iba standardnu udrzbu postihnutych deti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nespochybnuju sa vedlajsie ucinky - preto sa z objektivnych dovodov nemozu ockovat uplne vsetci. Existuje 10 klinickych studii a posledna z nich financovana antivaxermi, ktora preukazala, ze medzi autizmom a ockovanim suvis jednoducho nie je. RIesit tuto otazku by sme dnes nemuseli ak by to cele nespustil sarlatan, takze na tuto temu je zbytocne viest nejaku polemiku. Suhlasim aj s tym, ze pokial sa nieco taketo stane, mali by byt nastroje ako to kompenzovat avsak zaroven by mali byt nastroje ako postihovat tych, ktori svojou neuvazenostou a rozhodnutim sposobia komplikacie - a ci uz zo strany doktorov ale aj zo strany pacientov. Ziadne povinne ockovanie netreba ak tu budeme mat uvedomelu spolocnost. Kedze ju nemame, musime k tomu pristupovat inak a prve hlasy nespokojnych tupcov sa uz ozyvaju pri poslednej novele.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fakt je, ze realny priebeh ockovania u konkretneho cloveka nepozname. Ockovacie latky sa na detoch netestuju, pretoze na detoch sa nesmie testovat nic. Testuju sa na dospelych; potencialna toxicita sa overuje na kralikoch, a vysledky sa aproximuju na hmotnost deti.
Principialne ockovanie ako profylaxiu uznavam, ale nepovazujem ju za bezrizikovu. Neviem, ci problemy, ak nastali, sposobila Hg, Al alebo ine pridavne latky, imunitna odpoved organizmu, pridruzene infekcie alebo stresova situacia - ale ak raz system nastavi ockovanie ako povinne, mal by prevziat zodpovednost aj za vsetky rizika s nim spojene.
Odpovedať Hodnotiť:
 

> myslis si, ze AL a Hg je OK do svalu, cize krvi,
> niekolko tyzdnoveho, resp. mesacneho cloveka ?

Keby len Al a Hg. Ale v krvi niekoľko týždňového/mesačného človeka nájdeš aj Fe, Pb, Na, Ca, Mg, Cu, Zn a aj ďalšie prvky! Je úplne neuveriteľné, že to to maličké stvorenie prežije.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zabudol si minimálne na chémiu a na telocvik. Matematika by ti pri hmotnosti 200 kg a cukrovke bola nedostatočná.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Som skoro za..
Až na to že gramaŤika, rovnako ako maŤemaŤika má biť LOGICKÁ!!!
A keď už máme primitívňe jednoduché pravidlo ĎeŤeŇeĽeĎiŤiŇiĽi! A toto proavidolo sa ŇEDODZIAVA!!!
Viď gramaŤika, maŤemaŤika, Ďiktát, aĽe, aĽebo Ľes, ĽenŤilki..
A môžem pokračovať do ňekoňečna!
Víhovorki tipu veď je to CUDZIE SLOVO sú pre tích čo žerú bez urážki SLAMU! Pretože všetki tieto slová ma MAMA naučila! A preto sú to MOJE MAŤERINSKÉ SLOVÁ!!!

Slovák plinulo hovoriaci po SLOVENSKI! Predsa ŇEMôŽE mať zo SLOVENČINI horšiu známku ňez trojku!!!

Ale mi tu buďeme onanovať nad tím kďe sa ako veľmi "tvrdé i" píše.. lebo .. ako bi to vizeralo .. že RIBA s "mekkím Y".. veď to bi predsa aňi ňemohlo chuťiť ako RIBA!! (A čo taká chudák FIŠ)

Keď viďím ten obsah testov
www.slovencina.vselico.com/monitor/index.html
Tak mi je zle...
A začínam chápať Štúra, ze sa radšej strelil do nohi a zomrel.. ale je to veľká škoda.. ňebiť toho tak to "tvrdé i" už dávno ŇEEXISTUJE!!
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

To, ze ta niektore slova mama naucila este nic nemeni na fakte, ze su naozaj prebrate z cudzich jazykov. Napr. gramatika (grectina, grammatikē), matematika (tak isto, mathēmatikē) alebo diktat (latincina, dictatum).
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No a my tu na vychodze ani velmi matematiku nepotrebujeme akurat tak počitac peneži bo tu nič net.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

vodaj by aj bolo aspon roboty.. len na vychodze vsetko zrobene
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Veľkú zodpovednosť za kvalitu školstva nesie inšpekcia.
Čo je len zoskupenie vyhorených učiteliek, vyhodených riaditeľov a neschopných babrákov čo učiť nedokážu. Na čele potom stará baba Jaga.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

> Štát chce skvalitniť matematické vzdelávanie

Hovno.
Keby chcel, tak by na stránke Ministerstva školstva svietilo, že sme v lete získali 4 medaily na IMO, z toho jednu striebornú.
Keby chcel, tak by súťažiacim dali na cestu aspoň slovenskú vlajku.
Ale im je to jedno.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

ja som bol v zahranici na sutazi z VS. Studenti rakuskej VS, belgickej mali uhradene letenky plus peniaze na zabavu.
My, studenti z vychodnej europy aka SR, sme si museli platit takmer vsetko sami, hoci prave aj na to su EU fondy.
Slovensko je sku.vena diera
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie Slovensko, konkrétni ľudia! Vždy je to o ľuďoch.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

je to to tom, ze rodicia tychto deti (resp studentov) alebo studenti sami by mali BOMBARDOVAT vladu o vysvetlenie KDE SU PENIAZE ?!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

PRESNE!!!!

Kazdy by fnukal, ale niko sa nedokaze spojit do vacsieho rozumneho protestu a hlavne dotiahnut ho do uspesneho konca!!!

Odpovedať Hodnotiť:
 

Skoda, ze "stat" sa sazi nieco robit. Nech sa inspiruju, ako sa robi vyskum na vysokych skolach (pozriem na svetovy trend, daco opajcnem a skusim na tom nieco vylepsit). Imho by plne stacilo, keby sa pozru na sever a napriklad sa inspiruju v Montesori pedagogike. To je imho nadhera pre "skolky a zakladky". Deti sa naucia "kritickemu myslenu" a zodpovednosti... To ale imho nas stat nechce, lebo potom by ludia pri volbach pouzivali svoju hlavu, namiesto pocuvania okolia... (ano, moj nazor je, ze aktualny autoritativny system vedie ludi systamaticky tam, kam osnovy Marie Terezie za cias Rakusko-Uhorska... K poslusnosti.)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

...problem je len v metodike - neplati to len pre matematiku, ale na skolach sa ucia totalne kraviny, ktore nikto nikdy nevyuzije. Vysokoskolska matematika ´DeTo -bullshity
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Presne, naco bude taka matematika dokladacovi v tescu? Mali by ho naucit ako efektivnejsie dokladat.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aby si ľudia v štáte ovládanom zahraničnými korporáciami vedeli spočítať, čomu sa to rovná, keď so svojim vzdelaním dostanú prácu na pozícii operátora výroby :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pre stavebných inžinierov je vysokoškolská matematika úplne zbytočná! Totálne kraviny, nepodstatné, ide len o to, či dokážu človeka zlomiť, aby sa naučil robiť veci nezmyselné len preto, že to vyžaduje systém! A to je ich cieľom zlepšovania výučby! Viac hodín riešenia totálnych kravín, a pritom, keby ste chceli mať kvalitných ľudí, zaoberali by ste sa v prvomrade stavom ich duše a snažili by ste sa ich zušľachtiť. Na ZŠ by sa vyučovala filozofia, dejiny náboženstva, meditovalo by sa nad Kristovými slovami a odhaľovali by sa náboženské a spoločenské lži. Duchovne vyspelí, morálni a ušľachtilí učitelia by si všímali kvality človeka a snažili by sa ich rozvíjať aby bol šťastný a spokojný jedinec, aby vedel, Kto je, Odkiaľ je a Kam ide, aby každý vedel, kde je jeho miesto a tak môže byť šťastná celá spoločnosť.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

> Pre stavebných inžinierov je vysokoškolská matematika
> úplne zbytočná!

Mno. Ja dám prednosť tomu, aby most po ktorom jazdím navrhol niekto, kto vie posúdiť, či mu z počítača lezú nezmysly, alebo nie.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Väčšina dnešných mostov stojí aj bez počítača. Ktorí používali pauzák a dosku to vedia aj bez PC, ale noví to už nedokážu bez počítača. Možno vedia ovládať počítač a možno ovládajú aj 3 svetové jazyky, ale obvykle sú to inžinieri na hovno. Ide o to, či vieš urobiť svoju prácu a na to by malo byť orientované vzdelanie. Na pozemné stavby si vystačíš s trojčlenkou a goniometrickými funkciami. Tie ostatné veci na VŠ (ale už aj ZŠ, SŠ a v podstate už od škôlky) majú iný účel ako vzdelanie a preto tam niekedy ľuďom úplne šibne, ale zvlášť na VŠ. A tí, ktorí sa podriadia, možno sú uznávaní odborníci, ale väčšina z nich žije v strachu. Sú otrokmi a živiteľmi systému, čo na ľuďoch parazituje. - Lepší kus suchého chleba s pokojom, ako plný dom nabitých hoviad so svárom. - To je príslovie z Biblie a radšej by som obetoval vzdelanie, ktoré možno otvára cestu do tohoto sveta, ale je jasné, kam ide tento svet. Už sa nečudujem ani tomu, ak rodičia nechcú dať dieťa do školy.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Naopak, aj všeobecné vzdelanie je (popri výchove) to, čo ľudí naučí kriticky myslieť a nebyť tak náchylných k manipulácii a neschopnosti pozrieť sa na veci z rôzneho uhla pohľadu. Myslím si, že mnohým ľuďom skôr šibe z nadmiery alkoholu a krčmových rečí.

Na perách rozumného nachádza sa múdrosť, palica však patrí na chrbát nerozumného.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A jeden vyrok od Dzingischana: Kto hovori pravdu, nezomrie na chorobu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

zo skoly som ziadne kriticke myslenie neodniesol. naucil ma zivot a kopec failov.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Odporucam rekalibraciu tvojho sarkazmometra ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak mas dvoch statikov.
jeden ti tam da roxorov a kompozitnych tyci aj na pristatie NCC-1701 (Enterprise) a potom taky, co projektuje garaz v Blave a zruti sa to bez zataze (resp s 30cm hlinou na streche?).
Prazsky most stoji od kedy? Co za matiku mali vtedy ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ach tak. V ktorom semestri ťa vyhodili pre neschopnosť? V druhom? :P
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ludia otupievavaju...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

TV, mobily, tablety + koniec s čítaním kníh.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Na strednej elektrotechnickej sme to mali tak ze matematiku sme si do zosita opisali z meotaru a ucitelka si citala noviny. Za cele roky nam nic nevysvetlovala. Vsetkym nam dala trojky z nafingovanej pisomky ktoru sme si opisali z tabule a kdo chcel lepsiu znamku musel ist za nou a dokazat ze nieje uplny debil ako zbytok. A tak sme sa na hodinach elektrotechniky ktora nebola takto extremne odflaknuta naucili viac matematiky nez na matematike samotnej. Boli to roky 2000-2004. Ma tu niekto podobne skusenosti?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

My sme zas na vysokej mali takú matematiku, že učiteľ na prvej dvojhodinovej prednáške zhrnul celú gymnaziálnu matematiku a na druhej sa išlo ďalej. A potom sa pridala k matematike samostatná štatistika.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na druhej strane je fakt tiež ten, že viac ako 50% žiakov v prvom ročníku letelo. Šok z náročnosti to bol úplne pre každého.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je to vzdy o ludoch... Mali sme troch matikarov za 4 roky a nastastie vsetci plus/minus OK. Daco sme sa naucili, aj ked nam imho dost chybalo polrocne okno, kedy ucitel odisiel robit starostu a my sme nemali trvaleho ucitela, ale iba obcas robene zaskoky dejepisarkou, ci slovencinarkou...

PS: Ale na vysvetlenie matiky treba zmenit pristup radikalne... Napriklad https://dopice.sk/nAj
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ak ste náhodou ešte nepozreli tento rozhovor na DVTV
https://dopice.sk/nAl
Odpovedať Hodnotiť:
 

odkedy nie je povinna maturita ide to velmi dole vodou...
nech je povinna maturita z matiky a potom su vsetci budu viac snazit...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Načo zlepšovať počty, keď predsedom vláde sa stane ten, ktorý vám bezočivo vyhlási aj to, že dva krát dva je päť, ak to bude znieť pekne a ak ho za to novinárske kruhy pochvália.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bolo to 13,5 = 15 a novinari ho nepochvalili.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Matematika je dôležitá. Koľkokrát som sa stretol s tým, že ľudia ani netušia, aký je rozdiel napríklad medzi tým, keď niečo sa zvyšuje rovnomerne a keď to je exponenciálne. Pritom to je opis dvoch veľmi bežne sa vyskytujúcich javov v prírode a ten rozdiel je brutálne podstatný.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Matematika na zakladnej a strednej skole je zbytocna. Respektive je zbytocne vsetko pre co clovek nema vyuzitie. Darmo budete deti ucit abstraktne kocepty ked nevedia co pocitaju.

Ja som celu zakladnu a strednu z matematiky prepadal a doucil som sa ju behom 2 rokov (opakoval som 1x Matematiku I aj II) na vysokej skole kde tie abstraktne nastroje boli prepojene s realistickymi problemamy a videl som aj pre to nejake vyuzitie. Napr derivacie v Mikroekonomii a krasa marginalnych velicin <3 .

Cize moj navrh by bol prepojit matematiku viac s ostatnymi predmetmy a viac ukazat to vyuzitie v realnom svete. A nemyslim teraz Fyziku ktora je sama o sebe tiez dost abstraktna.

Bohuzial nemam konkretnejsiu predstavu riesenia problemu. Problem vidim naozaj v tom vnimani Matematiky mladymi zbytocnou tak ako som ju v tom veku vnimal aj ja a na hodinach som bol myslou totalne nepritomny.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár