|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kalkulacka
Od: Alt
|
Pridané:
17.10.2019 12:16
Kalkulacka ale nezohladnuje vyvoj cien energii ...
|
|
Re: Kalkulacka
Od: Tup
|
Pridané:
17.10.2019 12:24
ani palív...
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
17.10.2019 12:45
Prave to riesi, ze je mozne pouzivat nastroj priekazne opakovane.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.10.2019 13:55
hej? a volitelna cena za liter beninu, nafty a kWh je tam potom akoze naco?
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
17.10.2019 14:03
Tie sa z devu do releasu evidentne dostali priekazne hrubým nedopatrením.
|
|
Re: ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
17.10.2019 17:24
priekazne ano
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: Alt
|
Pridané:
17.10.2019 16:41
No nechce sa mi studovat ako to rataju, ale nevyzera, ze by to z tej ceny ratalo nejaky odhad cien do buducnosti. A to, ze nastavis jednu cenu na cele obdobie, nepovazujem za vyvoj ceny.
Ako "amerika", ak nastavis cenu za elektrinu nizsiu ako za benzin (na 100km) aj cenu na udrzbu na 100km mensiu, tak cudujsasvete vyjde po par rokoch lacnejsie drahsi elektromobil ako lacnejsi benzin. A este by ma zaujimala ako moze byt cena za udrzbu hybridu mensia ako spalovacieho auta.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: Koumak
|
Pridané:
17.10.2019 18:07
Kupis za 16000 toyotu hybrid a po 7 rokoch, ked bude uz vyzadovat aj nejaku tu udrzbu, predas. Pocas 7 rokov ti pokryje vacsinu pripadnych vydavkov na servis samozrejme zaruka. Ako bonus este mozes mat bezplatne aj celoeuropsku garanciu toyota mobility, cize nahradne vozidlo, alebo ubytko, alebo odtah, atd...
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od reg.: gandor
|
Pridané:
18.10.2019 19:34
Hlavne vydim tam ze zapocitavaju vyrobu elektriny, ale nepocitaju vyrobu nafty/benzinu, takze meh...
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
17.10.2019 17:23
priekazne ano
|
|
tesla
Od reg.: bt4w_
|
Pridané:
17.10.2019 12:44
Zaujimave, v tabulkach je zahrnuta aj tesla na ktoru v minulych dotaciach nebolo mozne ziskat podporu (tesla nema zastupenie na Slovensku). Znamena to, ze v novej podpore by mohla byt sanca ziskat dotaciu na teslu?
|
|
Re: tesla
Od reg.: Miroslav Ďurian
|
Pridané:
17.10.2019 13:04
Zatial to nikto nevylucuje, kedze by sa tym obmedzil volny trh v ramci EU. Musime si ale pockat na konkretne podmienky.
|
|
Re: tesla
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
17.10.2019 15:41
Kamarat nedavno kupil jazdenu Tesla S 75D s cca 17 000 km rv. 2017. Udavany dojazd na plne nabitie je len 350 km a nabijat ho musi chodit do nakupnych centier, pokym mu nespravia v spolocnej garazi v bytovom dome extra pripojku. Je to lapac na zlatokopky, ale inak nevidim v tom ucelnost.
|
|
Re: tesla
Od: Hati
|
Pridané:
17.10.2019 15:48
A ty musis chodit nabijat na cerpacie pumpy, a co ?
|
|
Re: tesla
Od: Hati
|
Pridané:
17.10.2019 15:50
Spoločnosť Tesloop uvádza, že na údržbu svojej „640-tisícovej“ Tesly Model S vynaložila 18 900 $ (cca 16 000 €), čo znamená 0,03 € na 1 km. Z toho išlo 6 700 $ na generálne opravy a 12 200 $ na servisné prehliadky.
Tesloop odhaduje, že na porovnateľný spaľovací model Lincoln Town Car by minula pri rovnakej vyťaženosti 88 500 $. To by znamenalo, že Model S im ušetril takmer 70 000 $. Pred necelým rokom spoločnosť uviedla, že v prípade jedného zo svojich Modelov S s nájazdom 480 000 km ušetrila 60 000 $ na pohonných hmotách a servise.
www.teslamagazin.sk
|
|
Re: tesla
Od: Tup
|
Pridané:
17.10.2019 19:22
táto výnimka tam mohla byť len kvôli tomu, že ich za to nik nežaloval. V skutočnosti je to proti EU zákonom, znevýhodňovať nákup z iných členských štátov
|
|
Elektromobil je pre buzny, ako som videl v Simpsonovcoch
Od: Heterosexuál
|
Pridané:
17.10.2019 13:03
Najvýhodnejší je koník, ale SJW ich zakážu a utratia ich.
|
|
Re: Elektromobil je pre buzny, ako som videl v Simpsonovcoch
Od: ___________________
|
Pridané:
17.10.2019 13:32
emerika ma ale 2x menej obyvatelov a 2x vacsie uzemie, teda ak v eu staci 4ookm tam by asi bodlo raz tolko ... nie v simpsonovcoch, ale u kuceravych, ti uz strielali kone aj v SND, spytaj sa polakovcoch
|
|
Re: Elektromobil je pre buzny, ako som videl v Simpsonovcoch
Od: ___________________
|
Pridané:
17.10.2019 13:51
Lev Davidovič Trockij - McSiCo
https://cs.wikipedia.org/wiki/ Lev_Davidovi%C4%8D_Trockij
Vladimir Iljič Lenin - Nadezda
https://cs.wikipedia.org/wiki/ Vladimir_Ilji%C4%8D_Lenin
|
|
Re: Elektromobil je pre buzny, ako som videl v Simpsonovcoch
Od: slecna.l
|
Pridané:
17.10.2019 14:19
Nie je to sice k teme, ale mam rada tuto pesnicku.
https://dopice.sk/nzf
|
|
Re: Elektromobil je pre buzny, ako som videl v Simpsonovcoch
Od: ______________________
|
Pridané:
17.10.2019 14:22
maju to vacsinou vyratane ... este sa ti s tym aj v nejakej forme priznaju ... preto by zvlast v politike nemal byt ziaden pravnik ... spytaj sa VerNer-a, preco a komu odovzdavaju "informacny desiatok", to nie je z lasky k vlasti to je o moci a moc to su peniaze
|
|
Re: Elektromobil je pre buzny, ako som videl v Simpsonovcoch
Od: _______________
|
Pridané:
17.10.2019 14:26
a ak budes hladat prAVu alebo lAVu ..........
|
|
Re: Elektromobil je pre buzny, ako som videl v Simpsonovcoch
Od: ____________________
|
Pridané:
17.10.2019 14:27
a ak chces vediet ako to maju zhruba na koho naplanovane staci citat medzi riadkami diskusie na sme.sk ... tie stare
|
|
To robil asi nejaký inžinier alebo neznaboh
Od: Wernher
|
Pridané:
17.10.2019 13:07
Mňa tam fas cínuje tá zostatková hodnota po 10(!!!) rokoch!
Dali tam pätinovú cenu.
|
|
Re: To robil asi nejaký inžinier alebo neznaboh
Od: Ja1
|
Pridané:
17.10.2019 13:15
a jakú čakáš akože hodnotu 10 ročného črepu
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
17.10.2019 14:00
Tak asi že pri nulovej zostatkovej hodnote podľa oficiálnych údajov zhruba polovicu ceny tvoriacej batérie môžu byť pre nezasvätených priemerné ročné odpisy zvyšku priekazne pomerne prekvapujúce.
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
17.10.2019 17:24
priekazne ano
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: Trolololo
|
Pridané:
17.10.2019 19:57
Priekazne ti to potiadne jebe na tu sprostu gebulu
|
|
Re: To robil asi nejaký inžinier alebo neznaboh
Od: Wernher
|
Pridané:
17.10.2019 14:02
Asi desatinovú...
|
|
Re: To robil asi nejaký inžinier alebo neznaboh
Od: andin
|
Pridané:
17.10.2019 14:43
Od teba by som auto kupil, naposledy som predal 12 rocne za vyse 40% povodnej ceny
|
|
Re: To robil asi nejaký inžinier alebo neznaboh
Od: Barbar Onan
|
Pridané:
17.10.2019 15:28
To bolo posledne auto na Zemi?
Ved daj aj blizsie info, pre zaujimavost..
|
|
Re: To robil asi nejaký inžinier alebo neznaboh
Od: rolh
|
Pridané:
17.10.2019 15:31
Mozno to pan myslel, ze kupil 12 rocne auto napriklad za 1000 eur a predal ho onedlho za 400 eur, cize za 40% co za nho dal :)
|
|
Re: To robil asi nejaký inžinier alebo neznaboh
Od: vxvxc
|
Pridané:
17.10.2019 17:14
Jedine tak. Mozno este keby sa jednalo o raritnejsie auto s malym najazdom.
Kupoval som dvojrocne auto za zhruba 60% ceny noveho. Predaval som ho ako 12 rocne so 140 tis. najazdom vo velmi dobrom stave za nieco okolo 15% povodnej ceny. Ak by som na nom jazdil ovela viacej, tak cena takeho auta by uz dost zalezala aku mam plnu nadrz a v akom stave su pneumatiky.
|
|
podpora
Od: madman2
|
Pridané:
17.10.2019 13:16
Ja som zvedavy, preco tam nie je zaratana napriklad 8000 podpora od statu. Hned by tie vysledky vyzerali inak
|
|
Re: podpora
Od: Sloniik
|
Pridané:
17.10.2019 13:53
Prave preto zaratana nie je. Ziadna ruzove oblaciky!
|
|
Re: podpora
Od: slecna.l
|
Pridané:
17.10.2019 14:22
Lebo su tam default cisla - mozes si vybrat ine z dropdownu a vysledky sa prepocitaju.
|
|
Hello world
Od: Barbar Onan
|
Pridané:
17.10.2019 14:05
Presne vypocty s nepresnymi cislami?
Ved aj Edo uz pochopil, ze predpovedat je tazke, najma buducnost.
|
|
Re: Hello world
Od: slecna.l
|
Pridané:
17.10.2019 14:22
Pockaj, ked sa stane prezidentom!
|
|
Re: Hello world
Od: Barbar Onan
|
Pridané:
17.10.2019 14:28
Prezidentom hlavy statu?
|
|
Re: Hello world
Od: _________________
|
Pridané:
17.10.2019 14:52
podla toho ako sa im chlorom zase nepodari precistit trubky, alebo podari?
|
|
oplaci še
Od: ktoosooom
|
Pridané:
17.10.2019 14:26
Jak teda? Oplaci še kupic?
Mimochodom, včera večar mi na žem hhujovo ebla 1 Lion baterka 18650, našcesce bula calkom vibita. Ani sebe nechcem predstavit co by bolu keby bula nabita.. bo ostala v skrace.
|
|
vyhodnost
Od: sdfsdsf
|
Pridané:
17.10.2019 14:39
A devastacia prirody pri tazbe a spracovani litia a dalsich veci, to zaratane maju tiez ?
|
|
Re: vyhodnost
Od: Ferkoooooo
|
Pridané:
17.10.2019 15:39
Áno majú, ale to by si si musel prečítať tú publikáciu. Potom by si ale v krčme nemohol ako najmúdrejší nadávať, že elektromobily sú neekologické.
|
|
elektromobil zivotnost 7 rokov
Od: brano2
|
Pridané:
17.10.2019 14:47
Zaujimavy je cerstvy pripad z australie, kde po 90t.km odisla bateria na nissane leaf. Auto ma 7 rokov. Nova bateria za vyse 30tis eur.
Kupujte, oplati sa, potom hladajte toho co robi tieto prepocty az zistite ze ste mali kupit benzin.
|
|
Re: elektromobil zivotnost 7 rokov
Od: ____________________
|
Pridané:
17.10.2019 14:51
zase picoviny?ved leaf je hybrid
|
|
Re: elektromobil zivotnost 7 rokov
Od: brano2
|
Pridané:
17.10.2019 14:58
Leaf nieje hybrid.
Treba mysliet na zostatkovu cenu takeho auta ked sa moze velmi rychlo stat ze zrazu bude vhodne akurat na srotovisko.
Prichadza pomaly ten cas, ked baterie prvych elektromobilov naberaju na svojom veku. Leaf je lacnejsi na vyrobu, lebo nema chladenie baterii a tie v horucavach koncia svoju ekologicku put skor ako u konkurencii.
|
|
Nissan LEaf pre konzervy
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
17.10.2019 20:39
Ano, prve Leafy boli na pi*vanie dobre. Boli vyrobene len preto, aby sa mohli konzervativci drzat v pokoji myslienky, ze vsetky elektromobily su na figu.
|
|
Re: elektromobil zivotnost 7 rokov
Od: andin
|
Pridané:
17.10.2019 14:58
Keby si radsej netrepal, bateria do leafa stoji od 5-8k eur podla kapacity (info od cloveka co ho ma a ano, stale je to vela). Za 30k si kupis novy.
|
|
Re: elektromobil zivotnost 7 rokov
Od: brano2
|
Pridané:
17.10.2019 15:02
dajte si do googla "Phillip Carlson leaf"
|
|
Re: elektromobil zivotnost 7 rokov
Od: fsdgcyjvubhkiokp
|
Pridané:
18.10.2019 11:44
daj si do googla chemtrails, a najdes kopec clankov, ako je to 100% zarucene.
|
|
Re: elektromobil zivotnost 7 rokov
Od: Tup
|
Pridané:
17.10.2019 18:58
ja mám 150 tis. km, auto má 5 rokov a s batériou žiaden problém.
Čo robím zle?
Či kvôli tomu, že jednému človeku na svete sa pokazil elektromobil po 90. tisíc km, tak nekupujte nikto elektromobily? Vieš o tom, že na svete sa nájde aj spaľovacie auto, kde po 100k km odíde motor?
|
|
Re: elektromobil zivotnost 7 rokov
Od: brano2
|
Pridané:
17.10.2019 20:10
Držím úprimne palce, ja na to nemám financie takto to testovať. Keby to tak bolo firemné..
Zatiaľ pre bežné priemerné 14ročné slovenské auto.. nieje dosť testovacích vozidiel na cestách.
|
|
Re: elektromobil zivotnost 7 rokov
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
17.10.2019 20:46
Nemas Nissan Leaf prva generacia! A vobec, nekaz tu zle meno elektromobilov, pretoze budes za klamara! Ved vsetci vieme, ze elektromobily su zle, neekologicke, baterie sa nedaju recyklovat a presadzuju ich iba elektromobilove lobby! Prevalcovali dokonca aj ropne lobby!
|
|
To ako nemobli spravit normalnu webstranku???
Od: rolh
|
Pridané:
17.10.2019 14:59
To ako nemobli spravit normalnu webstranku??? Ale musis si stahovat Excel? ČTJ!!!
|
|
Re: To ako nemobli spravit normalnu webstranku???
Od: brano2
|
Pridané:
17.10.2019 15:21
na to by museli vysutazit externu IT firmu ktora by to naprogramovala, takto to nahadzali panie v kancelarii a nahrali do v minulosti uspesne vysutazeneho CMS od externej.. ech skoda riesit
|
|
Re: To ako nemobli spravit normalnu webstranku???
Od: rolh
|
Pridané:
17.10.2019 15:23
Asi to dali spravit nejakemu studentovi :)
|
|
Re: To ako nemobli spravit normalnu webstranku???
Od: Komentár, na ktorý odpovedáte
|
Pridané:
17.10.2019 15:22
Mohli, Ano
|
|
Zohladnite prosim co sa stane po 8+ rokoch
Od: slender
|
Pridané:
17.10.2019 15:01
Zohladnite prosim co sa stane po 8+ rokoch, ked skonci zaruka na bateriu a ked porom bateria vydrzi par minut. Staru nekupis a za novu das niekolko desiatok tisic eur ked auto bude mat minimalnu hodnotu?
|
|
Re: Zohladnite prosim co sa stane po 8+ rokoch
Od: Hati
|
Pridané:
17.10.2019 15:46
Tesloop informovala, že po 312 000 km bola strata kapacity baterie len 6 %.
Tesloop dodáva, že má vo svojej flotile aj Teslu Model X s nájazdom 480 000 km, pričom jej batéria degradovala o 10 %.
Pohodaaaa
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
17.10.2019 15:52
Presne tak. To len pre skutocnu zivotnost baterie je z bezpecnostneho hladiska popri strate kapacity ratat priekazne i s degradaciou obalu.
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
17.10.2019 17:25
priekazne ano
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: Trolololo
|
Pridané:
17.10.2019 20:00
Ako by Rytmus povrdla, jebe jebe na gebulu ti to jebe
|
|
Re: Zohladnite prosim co sa stane po 8+ rokoch
Od: brano2
|
Pridané:
17.10.2019 16:38
Škoda len že neudali vek. Verím tiež, že medzi automobilkami budú slušné výkyvy v životnosti. Tesla bude asi na tom lepšie, keď rieši vlastné továrne na batérie.
|
|
Re: Zohladnite prosim co sa stane po 8+ rokoch
Od: Tup
|
Pridané:
17.10.2019 19:08
choď to rýchlo povedať majiteľom Tesla roadsterom, aby ich 10-11 ročné elektromobily radšej hneď zahodili, kým nebude zle.
OK, teraz vážne - na svete je okolo 200 tisíc elektromobilov starších ako 8 rokov a rýchlo pribúdajú. Máš nejaké zdroje, aké majú problémy s batériami a koľkí už museli meniť? Nemáš? Tak nešír bludy.
Mimochodom, 9 ročné Tesla roadstery sa predávajú na bazároch za ~50k €. Myslím si, že majitelia veľmi spokojne zhodnotili, čo sa stalo po 8+ rokoch
|
|
Vezmime do uvahy tento fakt
Od: rolh
|
Pridané:
17.10.2019 15:22
Vezmime do uvahy tento fakt ako sa pise v clanku:
"Návratnosť elektromobilov v slovenských podmienkach bez dotácie je podľa neho približne 10 rokov, pričom štandardne zrejme počítal s 15 tisíc najazdených km ročne."
Aj keby to bola pravda takze po 10 rokoch povedzme ze by sme zaplatili rovnako za nakup auta+palivo/elektrinu. Logicky 10r elektricke auto ma bateriu uz takmer nepouzitelnu takze bude na nic v porovnani s fosilnym, ktore stale zajazdi rovnaku vzdialenost na 1 nadrz.
A naco mi bude stare 10r auto??? Nevidim tma vyhody, tne grant je len pre bohatych lebo nizsia trieda si stredne auto nekupi
|
|
Re: Vezmime do uvahy tento fakt
Od: [Jooky]
|
Pridané:
17.10.2019 16:52
Za par rokov uvalia 60+ % dan na elektriku, ako je teraz spotrebna dan na palivo a vsetky prepocty pojdu hore kominom ... jediny dovod, ze to ako tak vychadza lepsie je, lebo elektrina nema rovnake zatazenie spotrebnymi danami ako benzin/nafta/zemny plyn ...
... a druha vec je, ci tomu niekto zabrani a ked nie, tak ako to bude realne aplikovane. Aby to neskoncilo, ze spotrebnu dan budeme plati aj napr za serverovnu :'(
|
|
Re: Vezmime do uvahy tento fakt
Od: Koumak
|
Pridané:
17.10.2019 18:16
Inak aj toto je dovod, preco napriklad LPG vychadza este ako-tak vyhodne. Ked sa zrusi "docasna vynimka" u spotrebnej dane na LPG, ceny raketovo stupnu a na parkoviskach ostane kopec vrakov, lebo ludia si povedia, ze pre centove rozdiely sa im neoplati jazdit na LPG (kazdorocne STK, nemoznost parkovat vo vacsine podzemnych parkovisk, atd...)
|
|
Re: Vezmime do uvahy tento fakt
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
17.10.2019 20:44
Bateria bude mat sice po 8 rokoch 50%-70% kapacity, to vsak nie je 0-nič a da sa pouzit mimo auta, alebo na posuvanie do obchodu. Motor na rozdiel od spalovaceho auta bude vo vybornom stave. A to je tan rozdiel. Ked si kupi este jednu bateriu, ak jazdi dost, tak urcite sa mu elektromobil vyplati. Pravda, bude sa musiet rozlucit s pi*im nan.
|
|
Re: Vezmime do uvahy tento fakt
Od: zlata rybka
|
Pridané:
17.10.2019 18:25
Nemusia ani dan uvalit. Dopyt bude tak prevysovat ponuku ze bude 10x drahsia elektrina lebo nebudu stihat vyrabat, nebudu vladat vedenia a kto na to doplati? Vsetci. A kto si bude pekne mydlit ruky? Elektrarne!!! A ked rakusaci budu chciet silou mocou vyrabat elektrinu len z vetra a zo slnka tak sa naozaj mame na co tesit.
|
|
Re: Vezmime do uvahy tento fakt
Od: Tup
|
Pridané:
17.10.2019 19:21
to by bol tak reálny scénar, ak by zajtra všetci prešli na elektromobily. Ak by sa čo i len zdvojnásobila cena elektriny, každý by pokupoval solárne panely, veterné elektrárne a batérie, ktorých návratnosť by sa znížila z 10-15 rokov na 5-7 rokov, čiže cca 15-20% ročný výnos
|
|
Re: Vezmime do uvahy tento fakt
Od: ...
|
Pridané:
18.10.2019 6:41
Akurat, ze sa operuje aj dodatocnym zdanenim takychto zariadeni. Aj dnes platis za vodu, ktora ti len stecie odkvapom. Proste ak si budes vyrabat energiu doma, zdania ti zariadenie, nemusia ani energiu.
|
|
Re: Vezmime do uvahy tento fakt
Od: Tup
|
Pridané:
17.10.2019 19:17
znečistenie spaľovacími motormi priekazne spôsobuje dýchacie a cievne problémy, čo nás zase stojí na zdravotníctve, plus samozrejme na globálnom otepľovaní.
|
|
Re: Vezmime do uvahy tento fakt
Od: Tup
|
Pridané:
17.10.2019 19:14
prvá vec, rátajú s nájazdom 15k ročne. Samozrejme, ak jazdíš 15k alebo menej, elektro sa ti finančne neoplatí. Pri 25k ročne vyzerá návratnosť inak.
Druhá vec, tvoje “logicky 10r elektrické auto má batériu už takmer nepoužiteľnú” nemá žiadnu logiku, 10r Tesla roadstery sú bez problémov. Dokonca nie je ani známa cena výmeny batérie, pretože ju nepotrebujú.
Tretia vec, ceny batérii stále klesajú. Čiže aj keď ti po 15 rokoch bude treba vymeniť niektoré moduly, pravdepodobne bude cena úplne inde, ako dnes
Štvrtá veď, prečo by ten grant mal byť len pre bohatých? Škodu citigo-e kúpiš za 13k s dph, návratnosť oproti normálnej citigo možno za 80k km, ďalej šetríš. Niektorí toľko prejazdia za 2-3 roky.
|
|
Re: Vezmime do uvahy tento fakt
Od: NASA tem
|
Pridané:
17.10.2019 19:29
Mozno v laboratornych podmienkach. Nezabudaj ze musis baterku udziavat medzi 20-80% a nepouzivat rychlonabijacky. Precitaj si co vravia realni pouzivatelia kde za 6 rokov mas pod 50% kapacity. Staci pouzivat casto tie rychlonabijacky co aj rychlo degraduju baterky. A fyziku neodrbes, pokial viem Tesla nema nejaku novu technologiu a zivotnost bateriek je chemicky dana.
|
|
Re: Vezmime do uvahy tento fakt
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
17.10.2019 20:51
Nezabudaj, ze si iba standardny trol bez informacii a siris tu informacie z pred 10 - 20 rokov. Vies o tom velmi malo a hovoris tu "fundovane" o chemii baterii. Tesla manazuje za teba 20-80% kapacity a ta velka degradacia - 6 rokov pod 50% plati pre Nissan Leafy prvej generacie. Chod si na buduce aspon na dva dni pocitat o tom, o com chces komentovat.
|
|
Re: Vezmime do uvahy tento fakt
Od: Junnior
|
Pridané:
18.10.2019 3:21
Pozri si tie baterky najskôr, potom upresňuj. NCR18650 a im podobné.
Napr si kukni tu niečo:
https://www.shoptronica.com/files/ Panasonic-NCR18650.pdf
Napríklad pri -20 stupňoch a ráchlonabíjané a rýchlovybíjaní idú baterky, no však vieš kam....
|
|
Re: Vezmime do uvahy tento fakt
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
18.10.2019 4:07
Ano, tych nasich obcasnych -20 o 4h v noci ma zaujima, ako to bude znasat.
"full charge 4.35V" :D
Ambient Temperature Charge +10~+45°C
Poriadne auta (nie prve Nissan Leaf) maju riesenu klimatizaciu baterie, ci nie?
Ta napatova krivka pri zapornych teplotach je nadmieru neprijemne zaujimava. O:)
|
|
Re: Vezmime do uvahy tento fakt
Od: Wernher
|
Pridané:
18.10.2019 14:44
V chlade batérií stúpa vnútorný odpor a samozrejme aj s počtom nabíjacích cyklov a rýchlonabíjaním. No a v TESLE sú zrejme tie batérie pozapájané nejak zvláštne, veď je ich tam údajne cez 7000. A paralelne batérie by som si moc nedovolil zapájať.
|
|
Re: Vezmime do uvahy tento fakt
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
18.10.2019 15:58
Na YT je jedne blazon, co si v sope urobil z 18650 doma domobanku a teraz pred par rokmi a obcas mu pisali, ci sa neboji, ze vyhori. Povedal, ze to sopa a aj keby zacala horiet, tak je oddelena od domu a ostal v Rambovom klude. Aj si meral teplotu termokamerou a obcas daku vyhodil, ci co. ale teraz place, ze sa mu samovybijanim medzi sebou tie 18650 dodrbali, ked ich mal asi tak 80 paralerne. Predpokladam, ze elektromobily maju medzi paralernymi vetvami vzdy ochranne obvody z MOSFET tranzistrov. Ved to je ubytok napatia len 0,3V.
|
|
Prístupnosť a JRE
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
17.10.2019 20:54
"Na vykonanie tejto úlohy LibreOffice vyžaduje 64-bit Java runtime environment (JRE). Prosím nainštalujte JRE a reštartujte LibreOffice." Mám si stiahnuť JRE, alebo žiadať štát, nech mi to urobí bez JRE? :(
No co, ked elektromobil potrebuje nabijacku, mohol by som sa zmierit s tym, ze ja potrebujem JRE...
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
17.10.2019 21:11
Nakolko LibreOffice vyzaduje JRE len pre HSQLDB v Base, co ma byt alternativou k MS Access a kalkulačka je v Exceli, taka hlaska s nastrojom priekazne urcite nemoze suvisiet.
|
|
Re: ultraradikalny fakticizmus
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
17.10.2019 21:28
rad by som ti veril, keby ...takmer som ti neveril, ale kedze mas aj iq, okrem svojej uchylky, uveril som ti a funguje to po zapnuti makra aj napriek tej atypickej hlasky. dik.
|
|
Re: ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
18.10.2019 4:53
priekazne ano
|
|
Re: Prístupnosť a JRE
Od: jebe jebe jebe
|
Pridané:
18.10.2019 11:13
Hehe klasika. Tento drbnuty stat keď niečo spraví tak to vyžaduje samé prijebane dependencie. Vždy.
|
|
Cest praci a robote pokoj
Od: Sudruh Lenin
|
Pridané:
21.10.2019 11:15
to je nezmysel.
vysokonapatovy komercny DC prud je na km aj x nasobne drahsi ako palivo do tepelnych motorov co sa slovenska tyka v niektorych pripadoch. tiez sa pouziva likvidacna cena alebo sa nepoplatnuje vobec lebo sa najprv vytvara zvyk ktory sa az po desiatke rokov spoplatni sposobmi po ktorych vas minimalne napne. a ze napne nas vsetky a to poriadne, je jasne nakolko benzin a nafa su nasobne lacnejsie po odratani dani ktore tvoria vacsinovu cenu paliva.
prosim vas, neoznacujte tepelne motory s vnutornym spalovanim ako fosilne. nie je nutne aby jazdili na produkty ropy a este aj po desiatkach rokov nie je dokazane iba pravdepodobne, ze ma ropa nieco spolocne s fosilnymi pozostatkami. niektore ropne jamy sa napriklad po opusteni opat od spodu doplnaju, co je v pripade ze by slo o povodny predpoklad nemozne. je to pravdepodobny odhad, nie dokazany fakt. rovnako ako napriklad tkzv. velky tresk.
|