neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Oddnes budú elektromobily v EÚ povinne vydávať umelý hluk

Značky: elektromobilylegislatíva

DSL.sk, 1.7.2019


Oddnes 1. júla vstupujú v Európskej únii do platnosti nové podmienky pre elektromobily, ktoré zavádzajú pre elektromobily povinné vydávanie umelého hluku pri nízkych rýchlostiach.

Elektromobily, ktoré sú často pri nízkych rýchlostiach nehlučné až takmer tiché, môžu predstavovať riziko pre chodcov, najmä pre zrakovo postihnutých ale tiež pre ďalšie zraniteľnejšie skupiny.

Časť súčasných modelov je už kvôli tomu vybavená systémom, ktorý pri nízkych rýchlostiach vydáva umelý hluk. Typicky systém môže vodič ale vypnúť.

Podľa platnej legislatívy od 1. júla je už systém, označovaný ako AVAS, Acoustic Vehicle Alerting Systems, povinný pre všetky nové modely prichádzajúce po tomto dátume na trh. Pre všetky predávané elektromobily budú podmienky povinné o dva roky neskôr, od júla 2021.

Podľa podmienok elektromobily musia vydávať stanovenú úroveň hluku pri rýchlostiach do 20 km/h a pri cúvaní. Pri 20 km/h je to minimálne 56 dB, pri 10 km/h 50 dB. Maximálna úroveň môže dosahovať 75 dB.

Pôvodne legislatíva počítala s možnosťou, že systém AVAS bude môcť užívateľ dočasne vypnúť, pričom by sa po naštartovaní vždy zapol. Nakoniec ale nie je vypnutie povolené.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami


Diskusia:
                               
 

V Európskej únii do platnosti zákon, diskriminujúci sluchovo postihnutých nevydávaním popri povinnom vydávaní umelého hluku súčasne i vizuálne upozornenie, podľa ústavy vstúpiť v skutočnosti priekazne nesmie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Povinné svietenie je už dlho.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Práve preto je de jure priekazne neplatné s presne opačného dôvodu.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Čiže bazíruješ na tom, aby automobil vydával dlhé, neprerušované s, či? sss či zzz, ej boha sústreď sa!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Z hľadiska antidiskriminačných princípov európskej legislativy prichádza do úvahy priekazne minimálne plné pokrytie celého spektra vnemov z cigánskych kolotočov v špičkovej prevádzke.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

ej!, romale kolotočáre!, matejská pout

pán je fanúšik koček, resp.*Koček :p ;Dä ;D)

nj, pán je kožmejker, aj kajnšmejtke
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

"nj, pán je kožmejker, aj kajnšmejtke "

Na toto sa už zabudlo, a škoda je toho...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ja viem, ja viem. Nedá sa editovať príspevok, tak tam to "s" svieti. Rezultát: "Nakoľko extrémne horúčavy kladú vysoké nároky na sústredenie a vzhľadom na to, že už je po vysvedčení, prihliadnuc na dlhoročné úsilie menovaného, komisia sa rozhodla, že prehliadne drobnú nepozornosť delikventa." v.r. Jozef Ignác Bajza.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nevidím jediný dôvod, prečo by "s" nemohlo byť správne a nesvietilo v záveroch priekazne s presne opačným odôvodnením.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

s kym cim - s presne ale z koho z coho - opacneho, dovodu. to je 1 slovicko so s proti dvom slovickam so z. to je 1<2 matematika zakladnej skoly.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Z toho je akurát jasné, že priekazne netrochárim! :D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

S tym budu problemy. Frekventovana ulica, stovky aut s identickym zvukom, stazena orientacia pre nevidiaceho. Pri takmer rovnakej rychlosti v meste, dajme tomu 50, na rusnej ceste, bude sa zvuk jednotlivych elektromobilov frekvencne spajat a niekomu, kto byva blizko, z toho zasanti v gebuli, ked bude dlhodobo vystaveny takemu zvukovemu smogu. To moze rovno vyhravat na hoboji a zapijat absinthom cim sa dopracuje k podobnym vysledkom.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Čiže tak či onak je zrejmé, aké intelektuálne schopnosti na formuláciu kvalitných zákonov priekazne nepostačujú.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Neviem, preco si myslis, ze zvuk bude identicky.
Do dodavky by som daval iny zvuk ako do Fabie. Samozrejme aj Audi Q bude asi mat iny zvuk ako elektricke Porsche.

Pri rychlosti 50 na rusnej ceste sa zvuk vydavat nemusi.
Pri takej stretavacej rychlosti a z toho vyplyvajucich vzdialenostiach a reakcnych casoch je to zrejme nezmyselne.

Inak povedane, ak niekto byva pri rusnej ceste, kde sa chodi 50 bude mu zo zvukoveho smogu santit stale menej a menej ako bude ubudat zvukov zo spalovacih motorov a super vytunenych vyfukov a pribudat elektrickych aut, ktore pri rychlosti 50 len sustia vzduchom a pneumatikami.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zato ak byvas na sidlisku, kde su retardery kazdych par metrov a parkuje sa v dvoch radoch na ceste a na chodniku, zvukovy smog ta rano dobre nabudi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pokial viem, pri parkovani v dvoch radoch sa tlacia nenastartovane auta na neutrali - prispevok k hluku zanedbatelny.

Casom mozno budu auta vediet povinne aj znacky a budu spomalovat aj bez retarderov - na zahustenych sidliskach treba dufat.

Zvukovy smog NORMALNYCH vodicov ma rano uz ani nebudi, nieto este nabudi. Na nabudenie ale staci jeden jediny vodic z ostatnych skupin (napriklad "HIFI"-sti, "TUNER"-isti vyfukov aj "NECH VEDIA ZE MAM MOTORKU"-isti).

Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej a jedno aj druhe je blbost.

Take Rakusko povinne svietenie zrusilo. Vyskumom zistili, ze zapnute svetla pritahuju pozornost oproti iducich vodicov a ty potom nedavaju taky pozor co sa deje v ich pruhu/smere jazdy.


Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

nieco na tom bude. Ked ide orpoti auto so zasvietenymi svetlami, laka ma pozriet sa do nich a potom som chvilkovo oslepeny.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

retard. ak podla nich nespoznas model auta hned, tak do nich prestan cumiet
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

mas nejake psychologicke problemy? na to su lekari, nie fora.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Sice hlupo ale ma pravdu. Ak niekto nie je schopnny si svetla protiiducich aut vsimat len tka, aby do nich necumel, tak by asi mal vratit vodicak. To je ekvivalent toho, ze aha sla suseda v minisukni, no neda sa davat pozor na cestu musim jej cumiet do rozkroku ci neuvidim viac.

Vyssie spomenuty problem je o otupeni zmyslov. AK pocitam s tym, ze iduce auta svietia, tak nesvietiace auto sa pre mna stava stojace. Co nemusi byt pravda a preto to Rakusania zrusili. Napriek tomu povazujem povinne dennne svietenie za rozumnu vec.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nesvietiace auto to nejako rozchodi, ale nesvietiaci chodci, idealne v tmavom obleceni, pomedzi svietiacimi autami maju dost problem.

Preto to rakusaci zrusili.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Mas zdroj? Pretoze ja si to spominam takto a nie kvoli chodcom v tmavom - co je ergo blbost chodcov ako mat v tme nezapnute stretavacky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemam po ruke zdroj, len si pamatam, ze chodci boli oznaceni za najzranitelnejsiu skupinu v premavke a ze denne svietenie sa jej dotklo negativne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne to pride ako blbost. Nedam sice ruku do ohna, ale aj v AT by malo byt povinne svietenie pocas zimneho obdobia, kedy je najviac sero a tma. A prave vtedy su tmavi chodci najcastejsie na cestach oproti letu: "V Rakúsku platí povinnosť celodenného svietenia len pre motocykle. Autá svietiť môžu, ale nemusia. Povinnosť svietiť majú len za šera a za tmy, pri zhoršenej viditeľnosti (napr. pri daždi, snežení, hmle a podobne) a v tuneloch, aj keby boli osvetlené."

Takze tymto by vlastne nic nevyriesili co sa chodcov tyka, pretoze povinnost svietit je prave v obdodi najvecsieho vyskytu chodcov. Za normalneho dna chodca aj pri dennom vidno v pohode. Preto sa priklanam k tomu, ze je to z dovodu ako som pisal. Tak si to aj pametam.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vidím dieru na trhu. Výrobcovia pneumatík, by mohli požadovanú vlastnosť generovať zvuk, implementovať do svojich produktov a vodič by bol odbremenený od obsluhy umelého zvuku. Technickým orieškom bude generovanie zvuku za jazdy po snehu a mačacích hlavách.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

ak mačke na snehu prejdeš po hlave možno aj vydá nejaký zvuk
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

*puk*
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Toto nariadenie nema ziaden zmysel. Hluchemu je to platne jak mrtvemu kabat.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

"predstavovať riziko pre chodcov, najmä pre zrakovo postihnutých ale tiež pre ďalšie zraniteľnejšie skupiny"
kde vidis hlucheho obcana? zranitelnejsie skupiny su deti a starsi ludia.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

V takom pripade by sucastou legislatívy ale bolo i znizenie pridavkov na dieťa a opatrovateľských príspevkov, nakolko o povinnost robit brm-brm by prisla priekazne oprávnená osoba.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Pomaly sa pohybujuce vozidlo (0-20km/h) predstavuje najmensie nebezpecenstvo na ceste. Brzdna draha auta iduceho rychlostou 20km/h je nieco vyse 2m. S pripocitanim reakcneho casu vodica 1s je to necelych 8m. To niesu ani dve dlzky auta! Toto opatrenie je len zivocisny strach z niecoho nepoznaneho.
Myslim, ze je to krok nespravnym smerom. Odjakziva sa technici snazili znizovat hluk automobilov, odhlucenie motora je len jeden sposob. Znizenie hluku pneumatik a aerodynamickho hluku je dalsi. Ak si clovek vybavi ako znie hluk velkomesta, drviva vacsina ruchov pochadza z dopravy (rev zrychlujucich motorov ci vylepsenych vyfukov, hluk pneumatik, buchanie tlmicov na retarderoch a vytlkoch, sycanie hydraulickych dvier, trubenia a sireny). Chcel by som zit v tichom meste.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"Zraniteľnejšie skupiny" sú indivíduá s pohľadom zapichnutým do mobilu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ding ding drrrr ding ding drrrr
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zle zle zle.. musíš nehlučne až takmer ticho
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

no super, uz teraz ma ide picnut z toho zvuku cuvacieho u nakladakov, tak toto tomu asi nasadi korunu .. esteze sa nemusi behat pred autom s faborkou ako za starych cias

Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

mňa skoro zrazila jedna toyota tá hybridná veľká... stál som k nej chrbtom na parkovisku a pozeral sa do peňaženky... samozrejme panička najskôr dá spiatočku, začne cúvať a až potom zistí že na parkovisku sú aj iné objekty a ľudia... až keď som započul ako prešla po papierovej taške (ktorú som si tam baj d vej položil ja) tak som sa uhol.. nebyť tej tašky tak ležím pod tým autom a boh vie či by si to tá pani/slečna vôbec všimla, alebo či by nespanikárila a nepridala pedál a bol by som rozmliazgnutý.. čiže nie len "rizikoví občania" a slepí, ale aj normálny človek v mestskom hluku cez deň proste nepočuje elektromotor ani valenie sa pneu, najmä v nízkych rýchlostiach takže zvuk (niečo ako vruuuuuuum alebo chrrrrrrrr) nie je na škodu.. nikto nekáže aby tie autá v nízkych rýchlostiach pípali ... toto pindanie na diskusiách je smiešne, tak ako bolo pindanie na povinné ABS v autách .. "nebudeme môcť driftovať" "ABS nezastaví rýchlejšie vozidlo" "lepšie brzdí zablokované koleso" a iné -250 IQ komenty...
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Uz minimalne 10 rokov si vsimam, ze opravnenie na vedenie motoroveho vozidla (v tejto bananovej republike) dostane kazdy kto ma v riti dieru. Moj hruby odhad z praktickej premavky je, ze asi polovica by to dostat nemala - nieto este ovladat 2,5 tonove vysoke krabice na verejnych priestranstvach.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mne sa obdobná situácia reálne aj stala a bol som vodičom. Na verejnej komunikácii bez priechodu mi za hybridnou Toyotou prechádzal chodec samovrah, ktorého som údajne pri cúvaní do parkovacieho boxu sotil a prešiel. Vinníkom nehody som bol označený ja hoci som chodca nevidel a nemal tam čo hľadať. Ak by som sa nepresvedčil či to na okraji vozovky naozaj nie je nános ľadu tak by ten chodec dopadol výrazne horšie, asi tak ako to opisuješ vyššie. Výsledok ťažké ublíženie na zdravý pokuta do 800€ v prípade fatálnych následkov štát hrozí 5 rokmi basy. Hybrid nehybrid ľudia by si svoje životy mohli viac vážiť a takéto nezmysli by EÚ nemusela vymýšľať. V tvojom prípade si rovnaký kretén ako chodec v mojom prípade. Na parkovisku platia rovnaké pravidlá ako na verejnej ceste inak povedané nemáš tam čo postávať a pozerať sa do peňaženky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Skoda, ze spalovaci motor, elektromotor a akumulatory zaberaju v hybridnom vozidle tolko priestoru a hmotnosti, ze tam uz nemozu namontovat zrkadla.

Nevravim, ze by niekto vybehol v momente pod auto, ale ze si ho este aj po naraze a dokonca prejdeni stale povazoval za nanos ladu... A az POTOM si sa presvedcoval, co je v priestore za autom? Zatmavene folie na oknach aj na zrkadlach? Hranie sa s mobilom? Pozeranie do jedneho zrkadla z TROCH? Takito experti su schopni nacuvat do dvojmetrovej tyce v strede parkovacieho miesta.

Fakt exot, niektori by nemali mat opravnenie viest ani na slapaciu trojkolku. Pripominas tu zensku co sa par dni dozadu stazovala v novinach, ze ju trikrat vyrazili zo skusky, raz zastavila na zelenu, druhy raz sa namiesto tretieho vyjazdu z kruhaca vratila na vyjazd, ktorym prisla a zastavila v brane firmy
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a na tretikrat presla stopku, ale vzdy za to mohli zli skusajuci policajti.

Aj u teba moze za to chodec samovrah a tiche hybridne vozidlo (ktore nepocul, ale ani ty si nepocul naraz, ze) a este si mu zachranil zivot tym, ze po cuvani si sa pozrel kam cuvas. Gratulujem.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Veľmi vtipné. Battery assy váži 40KG, planétová prevodovka je veľkosti ľudskej päste, nemám alternátor atď. V porovnaní s ICE je to tak +100 KG.

Mobilom som sa nehral, auto cúva samovoľne cca 3 kmh a pri prekážke nemá silu pokračovať. Išiel som bez plynu, fólie nemám sledoval som všetky zrkadlá plus výhľad keďže si to situacia vyžadovala. Chodec bol vždy v odlišnom priestore, ktorý som ja v danom momente sledoval. Svedok čo to videl z izometrického pohľadu dal zapravdu mne a vlastne aj policajt. Ak by nedošlo k ublíženiu na zdravý,tak by nebol k veci privolaní znalec z dopravy ani zdravotníctva a za vinníka by bol označený chodec. To nie sú moje slová ale slová vyšetrovateľa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

40 kil mozno, ale bez cellblocku.

Len samostatna vana je v rozmedzi 20-50 kil, a to neriesime velke baterky pre plne ev.
A k tomu prirataj steckre, anschlussy, chladenie, elektroniku a dekel, ktorym to zakrytujes, aby to bolo pracho-/vodo-/paro- tesne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte raz a naposledy Battery Assy (cell´s v sérii) váži do 40 KG resp okolo 85 lb. Ja hovorím o mojom prípade, každý hybrid to má trošku inak niektoré Toyota/Lexus si shareujú rovnaké baterky atď.

Príklad
Corolla 1.6 ICE CVT 2020 - 1205 KG
Corolla 1.8 HSD e-CVT 2020 - 1310 KG

Takže sa ukľudníme, čítame s porozumením a nereagujeme ak nemáme pravdu ok?
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to ktora toyota hybrid nema cuvacie senzory/kameru?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Senzory má, znalec dopravy ich pri osobnom stretnutí bol osobne odskúšať. Výsledok nebol jednoznačný a pri pohybujúcom objekte úzkeho profilu typu končatiny neregistrujú prekážku spoľahlivo. Prekážku zaregistrujú najlepšie ak objekt nie je v pohybe a nachádza sa do 30-35cm. Pri objekte typu auto, stena je to väčšiu vzdialenosť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z moderných áut je zlý výhľad hrubé B a C stĺpiky z dôvodu bezpečnosti, mŕtve uhly, musíš sledovať ľavé, pravé, prostredné spätné zrkadlo výhľad z ľavého a pravého okna a to všetko naraz v sekunde ty ako chodec máš bezproblémový výhľad a voči autu ťaháš za kratší koniec. Ohľaduplnosť, váženie si vlastného života a zdravia by malo byť tvojou prioritou a nie si na internete nadávať na paničky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja si svoj život vážim, preto som na šuchot tašky reagoval úskokom.. bol som presne v strede jej kufra, keby dala pohľad do späťáku čo má v aute tak ma musela vidieť .. ja vlastním civic a mám tam spoiler cez polku okna a videl by som sa aj cezeň :)
ja rozumiem že ja ako chodec som ten najzraniteľnejší, preto po mne už raz-dvakrát zatrúbili, keď ma púšťali cez prechod, lebo ja proste nejdem na prechod (resp. idem ale pomaličky) dokým sa nepresvečím že oba smery sú priechodné, nie len ten jeden čo ma púšťa :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Z moderných áut je zlý výhľad hrubé B a C stĺpiky z dôvodu bezpečnosti, mŕtve uhly, musíš sledovať ľavé, pravé, prostredné spätné zrkadlo výhľad z ľavého a pravého okna"

Ano, vyhlad je kvoli vsetkym narazovym regulaciam a regulaciami unifikovanemu dizajnu cim dalej tym viac naprd, ale ze pri cuvani mas skontrolovat okolie a sledovat vsetky zrkadla plati odjakziva.

Len niektori experti hypnotizuju jedno zrkadlo na vnutornom okraji a ignoruju zvysok sveta. Alebo niekam nadbehnu predkom, rovno pohlad do cuvacej kamery a cuvat.

Ten 30 cm vysoky "lad", ktorym sa chvalis vyssie, ze si zrazil chodca a az potom si sa siel presvedcit, ci to naozaj nie je lad a ako hrdina si mu zachranil zivot, ze si ho nedal aj druhou napravou, ten si si pri prijazde k miestu tiez nevsimol, ze?

To je velmi ohladuplne niekomu sposobit tazke nasledky a potom obhajovat ludi (vratane teba), ktori nikdy nemali mat vodicak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jednoducho stacilo aby to auto vydavalo zvuk. Takze nariadenie ktore schvalili bude mat vyznam
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, je podstatne bezpecnejsie, ked vodic, co sa nepozera do spatakov, nacuva do chodca s huciacim autom, ako s tichym autom.
Lebo vyzadovat zodpovedne spravanie od vodicov by bolo asi prilis narocne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dôvod prečo spomínaš výlučne vodičov a chodcov nie?
Pre nich sa nevzťahujú žiadne pravidlá?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najmä vodič je ten, kto niekoho ohrozuje!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akým spôsobom vodič niekoho ohrozuje a prečo "najmä" teda myslené vo väčšine prípadov?

Cestná komunikácia je pre vozidlá a vozidlá boli vymyslené na prekonávanie vzdialeností v akceptovateľnom časovom rámci. Chodci, cyklisti, kolobežkári, eBoardisti... nerešepektujúci pravidlá s neznalosťou fyzikálnych zákonov sú tí hodní opovrhnutia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Otázka všetkým čo ma urážajú. Prosím o vysvetlenie ako je možné zaparkovať do parkovacieho boxu, ktorý je k vozovke priečne ak tvrdíte, že nesledujem zrkadlá. Odpoviem si, nedá sa to. Vodič pri takomto úkone jednoducho musí sledovať okolie za sebou inak sa do toho boxu netrafí. 99% prípadov do boxu cúvam a trafím sa na prvý raz bez korekcie. Je ťažké akceptovať, ze sa chodec dopustil chyby, ktorá mohla mať fatálne následky?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyššie som to vysvetlil v odpovedi. Okolie som sledoval aj všetky zrkadlá a jazdím zodpovedne do tohto incidentu bez pokuty a predpisovo. Chodec prechádzal mimo priechodu (žiadny ani v blízkosti nie je) diagonálne nie kolmo cez verejnú komunikáciu, a za vozidlom do prázdneho parkovacieho boxu. Na tom sa ani jeden mudrlant z vás nezamyslí pri odpovedi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tesim sa ake zvuky si vyroby Tesla.. bude urcite nejake UFO futuristicke :D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ved Tesla 3 uz teraz vydava "futuristicke prdy ufonov"
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tesla má nastaviteľné prdy ako zvuk smeroviek, tie by sa jej hodili aj pre tento účel
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Minuly tyzden islo okolo tunak v areali renolt zoe, malo to taky zvuk ako tie motorky z Tronu :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niečo ako karta na koleso bicykla.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Myslel si vystrihnutý téglik od jogurtu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Super! Vynašli sme menej hlučné autá, ale sme takí sprostí, že potrebujeme vymyslieť umelý hluk, aby nás to nebodaj nezranilo. Tu by sa bolo treba pozastaviť a zamyslieť sa nad sebou. Niečo ide zlým smerom.
Je pochopiteľné, že treba brať na vedomie isté riziká elektromobilov, ale toto nie je správny smer - vyrábať zbytočný hluk.
Samozrejme aj vodič elektromobilu si dnes musí uvedomiť jeho nízku hlučnosť a správať sa k tomu adekvátne. Šoféroval som takéto vozidlo a viem, že istá časť ľudí sa za tým nechápavo otáčala a boli ľudia, ktorí si to auto ani nevšimli.
Ľudia by mali začať aspoň trošku používať mozog a nemuseli by sa riešiť takéto zbytočnosti.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

mám na vec rovnaký názor, EU je zlo.
Príde mi to taký istý princíp ako keď teroristi zabijú ročne tisíc ľudí a stovky tisíc ľudí umrie od hladu a nikto to nerieši, lebo kvôli hladným ľuďom nemôžu obmedzovať svetu slobodu, kvôli teroristom áno.
Tu pre pár "zraniteľných" bude trpieť hlukom celý národ, hlavne tí, bývajúci vedˇa ciest.
Iba jebnutí ľudia toto môžu vymyslieť
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

> mám na vec rovnaký názor, EU je zlo.

Autor pôvodného príspevku nikde nepíše, že "EÚ je zlo". Ak je to Váš názor, tak ho prosím jasne označte ako Váš. Nepokúšajte sa nejasnou formuláciou navodiť dojem, že takýto názor má aj niekto iný. Považujem to za zavádzanie.

Mimochodom, ak nejaká inštitúcia urobí zlé rozhodnutie, tak z toho nie je logicky možné usúdiť, že aj všetky jej ďalšie rozhodnutia sú zlé.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nuz ale vacsina ludi nema mozog. Povazuj to za NPC-ka...


Vedomych zo svetlom vo vnutri je menej. Vidis to sam.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Presne tak - konečne by mohla byť cestná doprava tichšia..., ale nie! My si ju umelo "ohlučníme"...!
Za zmienku stoje tieto vety:
"Typicky systém môže vodič ale vypnúť."
"Nakoniec ale nie je vypnutie povolené."
No sú to j€bliny, jak vyšité!!! :-D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Hluk bude iba do rychlosti 20 km/h. Teda na parkoviskach a krizovatkach. Chodis v meste po cestach 3 a 4 triedy pomalsie ako 20 km/h? Povedz uprimne.

Okrem toho:
40 db je bezna uroven hlukoveho pozadia, teda pod tuto hranicu ist je nezmysel.
55 dB je televizor pri beznej hlasitosti
56 db je horna minimalna hranica aut pri rychlosti 20 km/h
60 dB je hlasny rozhovor
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Este mi vypadlo:
80 dB je hluk bezneho auta v meste, maximum normy je 75 dB (ktore asi nikto nebude pouzivat), teda pri maxime je to viac ako 3x tichsie ako bezne iduce auto, pri 56dB je viac ako 100x tichsie ako bezne iduce auto.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ono to úplne stačí vydávať hluk do tých 50 km/h, potom nech to ide aj potichu, lebo pneu tiež hučia a nad 50km/h čiže mimo obce už tých chodcov zas tak neprechádza cez cestu a cyklisti nepočujú pomaly ani kamión dokým nie je tesne za nimi (a to ešte nehovorím o exotoch so slúchadlami)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môže vydávať aj zvuk 5 litrovej V8 ? ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prečo nie klopanie koní s kočom, alebo trabant?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak si tam nahraj Trabanta - mne sa viac páči tá V8čka
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lebo k transsexualizmusu z tranvestizmusu priekazne ani hyperbolizmus nevedie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Myslím, že slovenský parlament by mal schváliť úpravu zákona pre slovenské pomery a v duchu slovenských tradícií.
Všetky automobily by museli do rýchlosti 20km/h vydávať ako zvuk cenganie plechového zvonca pre ovce (tzv. pasienkový zvonec) a do toho v náhodných intervaloch béééékanie ovce.
Viete si predstaviť tú atmosféru v rannej zápche na bratislavských výpadovkách? Nekonečný rad pomaly sa posúvajúcich áut, ceng ceng, bééééé, ding, ceng, ding bééééé ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nestačí Kontrafakt, volume doprava a okná dole?
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Priekazne staci, ale BMW elektromobily nevyraba.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

keby to nebol blud
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

BMW i3, i8 napr..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neviem ci i8 povazovat uplne za elektro. To auto totiz obsahuje spalovaci 1.5l trojvalec (vyvinuty s PSA).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Konečne rozumné využitie pre kontrafakt, ale repráky vonkajšie a vnútro zvukotesné aby som to odporné svinstvo nepočul.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

poprosim nahrat zvuk nejakej V8 -)))
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ostava dufat, ze vznikne appstore so zvukmi a bude to podobna prdel ako pred rokmi, ked sme nakupovali zvonenia do mobilov.

Osobne by som svojmu E autu dala zvuk bulbania vodneho bonga.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ja zasa zvuk negramotneho dyslektickeho ciganskeho dietata citajuceho dennu tlac.

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

nieco take?
https://www.youtube.com/watch?v=lZsM9HW5cjw
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Dufam, ze budu v ponuke aj prejavy pana Kapitana. Narod treba vzdelavat!
Odpovedať Hodnotiť:
 

K povinnému celodennému svieteniu treba len nariadiť povinné celodenné trúbenie. Stačí zoskratovať spínač klaksóna.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Preventívne by mohli aj stierať, veď čo ak.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

stírače stíraj, klaksón troubí
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pochopte že tie auta nad 20km/h uz ten umelý zvuk nemusia vydávať a kde v meste ti chodia auta v kuse 20km/h a menej to tak na križovatke a na parkovisku
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Namiesto tolkych elaboratov ohladom umeleho zvuku, staci pouzit sedliacky rozum. Kazde koleso pohanat vrtackou a hned je hluk vyrieseny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ĎAlší klinec do rakvy EÚ. Malý, ale predsa. Ako vôbec môžu takúto *****inu navrhnúť...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

vacsinovym hlasovanim
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Je to riadna hlupost, cele tieto elektromobily. Dufam ked Slovensko opusti zapad (eu,nato) a zacne budovat prorusky stat, tak elektomobily sa nebudu podporovat.
Je velka sanca ze sa tak stane, uz sa pripravuje nova silna proruska starana ktoru zaklada Stefan Harabin spolu s Ivanom Lexom, progresivni pajaci koncia, Danko im stopol nekale podvodne financovanie, takze obrovsky protislovensky podvod ako urobili s Caputkou sa uz nebude opakovat!!!
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

oprava starana = strana
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

niekedy mam pocit, ze by obcas trebalo niektorim zobrat obcianky... este daj tu o plochej zemi..
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Áno, naivným ľudom z nízkopríjmovej skupiny, ktorí volia sionistické a veľkopodnikateľské strany a myslia si že keď ich šéf(otrokár) vo fabrike bude mať menšie odvody budú mať vyššiu výplatu
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Chcel si napísať promongolský chanát Rusi nám slovenským mongolom budú slúžiť už naveky.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Posledná veta Vášho príspevku obsahuje výroky, ktoré predkladáte ako fakty, pričom však nie sú všeobecne známe a žiadny dôkaz k nim neposkytujete. Ja to pokladám za zavádzanie.

Vaše názory prezentujte prosím tak, aby bolo úplne jasné, že sa jedná o Váš sujektívny pohľad a nie o fakty. Teda začínajte vetu frázami "podľa mňa", "ja si myslím, že" a podobne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A čo hluchoslepí ? teda nevidiaconepočujúci nemali by dostávať signál hmatom ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pán vodič nefunguje vám ľavý syntezátor
Odpovedať Hodnotiť:
 

syntezátor? r u sure?
Odpovedať Hodnotiť:
 

youtube.com/watch?v=70hnbnmaf50
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pred ~150 rokmi, keď sa začínali používať automobily, bol v UK prijatý zákon [1], ktorý okrem iného prikazoval, aby pred cestnými vozidlami, ktoré majú viac častí (ťahač a prívesy), išiel peši človek s červenou vlajkou. Na dnešné pomery sa to môže zdať smiešne, ale vtedy ľudia nemali na bežných cestách skúsenosti s veľkými kovovými strojmi, ktoré by sa dokázali pohybovať bez pohonu zvierat. Trvalo 13 rokov, kým bola časť zákona o červených vlajkách zrušená.

Na základe historickej podobnosti s touto situáciou si myslím, že časom bude zrušené alebo výrazne zmenené aj toto nariadenie o povinnom zvuku.

[1] https://en.wikipedia.org/wiki/Locomotive_Acts
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár