|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ničivý praktik S005E002614
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
1.7.2019 17:38
V Európskej únii do platnosti zákon, diskriminujúci sluchovo postihnutých nevydávaním popri povinnom vydávaní umelého hluku súčasne i vizuálne upozornenie, podľa ústavy vstúpiť v skutočnosti priekazne nesmie.
|
|
Re: ničivý praktik S005E002614
Od: GeR
|
Pridané:
1.7.2019 17:49
Povinné svietenie je už dlho.
|
|
Re: ničivý praktik S005E002614
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
1.7.2019 17:54
Práve preto je de jure priekazne neplatné s presne opačného dôvodu.
|
|
Re: ničivý praktik S005E002614
Od: Generátor náhodných pazvukov
|
Pridané:
1.7.2019 18:04
Čiže bazíruješ na tom, aby automobil vydával dlhé, neprerušované s, či? sss či zzz, ej boha sústreď sa!
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
1.7.2019 18:35
Z hľadiska antidiskriminačných princípov európskej legislativy prichádza do úvahy priekazne minimálne plné pokrytie celého spektra vnemov z cigánskych kolotočov v špičkovej prevádzke.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: LytaRyta v nesnázích,živorící
|
Pridané:
1.7.2019 18:47
ej!, romale kolotočáre!, matejská pout
pán je fanúšik koček, resp.*Koček :p ;Dä ;D)
nj, pán je kožmejker, aj kajnšmejtke
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od reg.: Richard F.
|
Pridané:
2.7.2019 6:47
"nj, pán je kožmejker, aj kajnšmejtke "
Na toto sa už zabudlo, a škoda je toho...
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: Generátor náhodných pazvukov
|
Pridané:
1.7.2019 18:49
Ja viem, ja viem. Nedá sa editovať príspevok, tak tam to "s" svieti. Rezultát: "Nakoľko extrémne horúčavy kladú vysoké nároky na sústredenie a vzhľadom na to, že už je po vysvedčení, prihliadnuc na dlhoročné úsilie menovaného, komisia sa rozhodla, že prehliadne drobnú nepozornosť delikventa." v.r. Jozef Ignác Bajza.
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
1.7.2019 18:57
Nevidím jediný dôvod, prečo by "s" nemohlo byť správne a nesvietilo v záveroch priekazne s presne opačným odôvodnením.
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: Sturovec
|
Pridané:
1.7.2019 19:20
s kym cim - s presne ale z koho z coho - opacneho, dovodu. to je 1 slovicko so s proti dvom slovickam so z. to je 1<2 matematika zakladnej skoly.
|
|
ultraradikalny optimizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
1.7.2019 19:48
Z toho je akurát jasné, že priekazne netrochárim! :D
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: Sturovec
|
Pridané:
1.7.2019 20:20
S tym budu problemy. Frekventovana ulica, stovky aut s identickym zvukom, stazena orientacia pre nevidiaceho. Pri takmer rovnakej rychlosti v meste, dajme tomu 50, na rusnej ceste, bude sa zvuk jednotlivych elektromobilov frekvencne spajat a niekomu, kto byva blizko, z toho zasanti v gebuli, ked bude dlhodobo vystaveny takemu zvukovemu smogu. To moze rovno vyhravat na hoboji a zapijat absinthom cim sa dopracuje k podobnym vysledkom.
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
1.7.2019 20:51
Čiže tak či onak je zrejmé, aké intelektuálne schopnosti na formuláciu kvalitných zákonov priekazne nepostačujú.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
2.7.2019 11:12
Neviem, preco si myslis, ze zvuk bude identicky.
Do dodavky by som daval iny zvuk ako do Fabie. Samozrejme aj Audi Q bude asi mat iny zvuk ako elektricke Porsche.
Pri rychlosti 50 na rusnej ceste sa zvuk vydavat nemusi.
Pri takej stretavacej rychlosti a z toho vyplyvajucich vzdialenostiach a reakcnych casoch je to zrejme nezmyselne.
Inak povedane, ak niekto byva pri rusnej ceste, kde sa chodi 50 bude mu zo zvukoveho smogu santit stale menej a menej ako bude ubudat zvukov zo spalovacih motorov a super vytunenych vyfukov a pribudat elektrickych aut, ktore pri rychlosti 50 len sustia vzduchom a pneumatikami.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: slecna.l
|
Pridané:
2.7.2019 15:56
Zato ak byvas na sidlisku, kde su retardery kazdych par metrov a parkuje sa v dvoch radoch na ceste a na chodniku, zvukovy smog ta rano dobre nabudi.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
2.7.2019 19:45
Pokial viem, pri parkovani v dvoch radoch sa tlacia nenastartovane auta na neutrali - prispevok k hluku zanedbatelny.
Casom mozno budu auta vediet povinne aj znacky a budu spomalovat aj bez retarderov - na zahustenych sidliskach treba dufat.
Zvukovy smog NORMALNYCH vodicov ma rano uz ani nebudi, nieto este nabudi. Na nabudenie ale staci jeden jediny vodic z ostatnych skupin (napriklad "HIFI"-sti, "TUNER"-isti vyfukov aj "NECH VEDIA ZE MAM MOTORKU"-isti).
|
|
Re: ničivý praktik S005E002614
Od: khkhkh
|
Pridané:
1.7.2019 18:56
Hej a jedno aj druhe je blbost.
Take Rakusko povinne svietenie zrusilo. Vyskumom zistili, ze zapnute svetla pritahuju pozornost oproti iducich vodicov a ty potom nedavaju taky pozor co sa deje v ich pruhu/smere jazdy.
|
|
Re: ničivý praktik S005E002614
Od: ujo tomas
|
Pridané:
2.7.2019 10:10
nieco na tom bude. Ked ide orpoti auto so zasvietenymi svetlami, laka ma pozriet sa do nich a potom som chvilkovo oslepeny.
|
|
Re: ničivý praktik S005E002614
Od: 2VychodniarsIn4Krcmas
|
Pridané:
3.7.2019 4:27
retard. ak podla nich nespoznas model auta hned, tak do nich prestan cumiet
|
|
Re: ničivý praktik S005E002614
Od: ujo tomas
|
Pridané:
3.7.2019 9:23
mas nejake psychologicke problemy? na to su lekari, nie fora.
|
|
Re: ničivý praktik S005E002614
Od: ...
|
Pridané:
3.7.2019 11:02
Sice hlupo ale ma pravdu. Ak niekto nie je schopnny si svetla protiiducich aut vsimat len tka, aby do nich necumel, tak by asi mal vratit vodicak. To je ekvivalent toho, ze aha sla suseda v minisukni, no neda sa davat pozor na cestu musim jej cumiet do rozkroku ci neuvidim viac.
Vyssie spomenuty problem je o otupeni zmyslov. AK pocitam s tym, ze iduce auta svietia, tak nesvietiace auto sa pre mna stava stojace. Co nemusi byt pravda a preto to Rakusania zrusili. Napriek tomu povazujem povinne dennne svietenie za rozumnu vec.
|
|
Re: ničivý praktik S005E002614
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.7.2019 13:18
Nesvietiace auto to nejako rozchodi, ale nesvietiaci chodci, idealne v tmavom obleceni, pomedzi svietiacimi autami maju dost problem.
Preto to rakusaci zrusili.
|
|
Re: ničivý praktik S005E002614
Od: ...
|
Pridané:
3.7.2019 13:20
Mas zdroj? Pretoze ja si to spominam takto a nie kvoli chodcom v tmavom - co je ergo blbost chodcov ako mat v tme nezapnute stretavacky.
|
|
Re: ničivý praktik S005E002614
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.7.2019 14:58
Nemam po ruke zdroj, len si pamatam, ze chodci boli oznaceni za najzranitelnejsiu skupinu v premavke a ze denne svietenie sa jej dotklo negativne.
|
|
Re: ničivý praktik S005E002614
Od: ...
|
Pridané:
3.7.2019 20:04
Mne to pride ako blbost. Nedam sice ruku do ohna, ale aj v AT by malo byt povinne svietenie pocas zimneho obdobia, kedy je najviac sero a tma. A prave vtedy su tmavi chodci najcastejsie na cestach oproti letu: "V Rakúsku platí povinnosť celodenného svietenia len pre motocykle. Autá svietiť môžu, ale nemusia. Povinnosť svietiť majú len za šera a za tmy, pri zhoršenej viditeľnosti (napr. pri daždi, snežení, hmle a podobne) a v tuneloch, aj keby boli osvetlené."
Takze tymto by vlastne nic nevyriesili co sa chodcov tyka, pretoze povinnost svietit je prave v obdodi najvecsieho vyskytu chodcov. Za normalneho dna chodca aj pri dennom vidno v pohode. Preto sa priklanam k tomu, ze je to z dovodu ako som pisal. Tak si to aj pametam.
|
|
Otvárajú sa nové možnosti.
Od: Generátor náhodných pazvukov
|
Pridané:
1.7.2019 17:41
Vidím dieru na trhu. Výrobcovia pneumatík, by mohli požadovanú vlastnosť generovať zvuk, implementovať do svojich produktov a vodič by bol odbremenený od obsluhy umelého zvuku. Technickým orieškom bude generovanie zvuku za jazdy po snehu a mačacích hlavách.
|
|
Re: Otvárajú sa nové možnosti.
Od: Tvadvisor
|
Pridané:
1.7.2019 22:11
ak mačke na snehu prejdeš po hlave možno aj vydá nejaký zvuk
|
|
Re: Otvárajú sa nové možnosti.
Od: mackaris123
|
Pridané:
2.7.2019 6:11
*puk*
|
|
dnes má meniny Diana
Od: Vera Pohlova dochodkyna
|
Pridané:
1.7.2019 17:42
Toto nariadenie nema ziaden zmysel. Hluchemu je to platne jak mrtvemu kabat.
|
|
Re: dnes má meniny Diana
Od: Janko Zygelitki.
|
Pridané:
1.7.2019 18:20
"predstavovať riziko pre chodcov, najmä pre zrakovo postihnutých ale tiež pre ďalšie zraniteľnejšie skupiny"
kde vidis hlucheho obcana? zranitelnejsie skupiny su deti a starsi ludia.
|
|
ničivý praktik S005E002615
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
2.7.2019 4:29
V takom pripade by sucastou legislatívy ale bolo i znizenie pridavkov na dieťa a opatrovateľských príspevkov, nakolko o povinnost robit brm-brm by prisla priekazne oprávnená osoba.
|
|
Re: dnes má meniny Diana
Od: aasami
|
Pridané:
2.7.2019 6:54
Pomaly sa pohybujuce vozidlo (0-20km/h) predstavuje najmensie nebezpecenstvo na ceste. Brzdna draha auta iduceho rychlostou 20km/h je nieco vyse 2m. S pripocitanim reakcneho casu vodica 1s je to necelych 8m. To niesu ani dve dlzky auta! Toto opatrenie je len zivocisny strach z niecoho nepoznaneho.
Myslim, ze je to krok nespravnym smerom. Odjakziva sa technici snazili znizovat hluk automobilov, odhlucenie motora je len jeden sposob. Znizenie hluku pneumatik a aerodynamickho hluku je dalsi. Ak si clovek vybavi ako znie hluk velkomesta, drviva vacsina ruchov pochadza z dopravy (rev zrychlujucich motorov ci vylepsenych vyfukov, hluk pneumatik, buchanie tlmicov na retarderoch a vytlkoch, sycanie hydraulickych dvier, trubenia a sireny). Chcel by som zit v tichom meste.
|
|
Re: dnes má meniny Diana
Od: sensei-san
|
Pridané:
2.7.2019 8:57
"Zraniteľnejšie skupiny" sú indivíduá s pohľadom zapichnutým do mobilu.
|
|
ding ding ding
Od: aaadko
|
Pridané:
1.7.2019 17:49
ding ding drrrr ding ding drrrr
|
|
Re: ding ding ding
Od: čitateľ
|
Pridané:
1.7.2019 18:31
Zle zle zle.. musíš nehlučne až takmer ticho
|
|
dscdsfvfgbf
Od: fddfbfvb
|
Pridané:
1.7.2019 18:12
no super, uz teraz ma ide picnut z toho zvuku cuvacieho u nakladakov, tak toto tomu asi nasadi korunu .. esteze sa nemusi behat pred autom s faborkou ako za starych cias
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od: Mxxl
|
Pridané:
1.7.2019 23:55
mňa skoro zrazila jedna toyota tá hybridná veľká... stál som k nej chrbtom na parkovisku a pozeral sa do peňaženky... samozrejme panička najskôr dá spiatočku, začne cúvať a až potom zistí že na parkovisku sú aj iné objekty a ľudia... až keď som započul ako prešla po papierovej taške (ktorú som si tam baj d vej položil ja) tak som sa uhol.. nebyť tej tašky tak ležím pod tým autom a boh vie či by si to tá pani/slečna vôbec všimla, alebo či by nespanikárila a nepridala pedál a bol by som rozmliazgnutý.. čiže nie len "rizikoví občania" a slepí, ale aj normálny človek v mestskom hluku cez deň proste nepočuje elektromotor ani valenie sa pneu, najmä v nízkych rýchlostiach takže zvuk (niečo ako vruuuuuuum alebo chrrrrrrrr) nie je na škodu.. nikto nekáže aby tie autá v nízkych rýchlostiach pípali ... toto pindanie na diskusiách je smiešne, tak ako bolo pindanie na povinné ABS v autách .. "nebudeme môcť driftovať" "ABS nezastaví rýchlejšie vozidlo" "lepšie brzdí zablokované koleso" a iné -250 IQ komenty...
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od: onem
|
Pridané:
2.7.2019 7:13
Uz minimalne 10 rokov si vsimam, ze opravnenie na vedenie motoroveho vozidla (v tejto bananovej republike) dostane kazdy kto ma v riti dieru. Moj hruby odhad z praktickej premavky je, ze asi polovica by to dostat nemala - nieto este ovladat 2,5 tonove vysoke krabice na verejnych priestranstvach.
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od reg.: Orwell
|
Pridané:
2.7.2019 15:05
Mne sa obdobná situácia reálne aj stala a bol som vodičom. Na verejnej komunikácii bez priechodu mi za hybridnou Toyotou prechádzal chodec samovrah, ktorého som údajne pri cúvaní do parkovacieho boxu sotil a prešiel. Vinníkom nehody som bol označený ja hoci som chodca nevidel a nemal tam čo hľadať. Ak by som sa nepresvedčil či to na okraji vozovky naozaj nie je nános ľadu tak by ten chodec dopadol výrazne horšie, asi tak ako to opisuješ vyššie. Výsledok ťažké ublíženie na zdravý pokuta do 800€ v prípade fatálnych následkov štát hrozí 5 rokmi basy. Hybrid nehybrid ľudia by si svoje životy mohli viac vážiť a takéto nezmysli by EÚ nemusela vymýšľať. V tvojom prípade si rovnaký kretén ako chodec v mojom prípade. Na parkovisku platia rovnaké pravidlá ako na verejnej ceste inak povedané nemáš tam čo postávať a pozerať sa do peňaženky.
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od: Chod
|
Pridané:
2.7.2019 23:17
Skoda, ze spalovaci motor, elektromotor a akumulatory zaberaju v hybridnom vozidle tolko priestoru a hmotnosti, ze tam uz nemozu namontovat zrkadla.
Nevravim, ze by niekto vybehol v momente pod auto, ale ze si ho este aj po naraze a dokonca prejdeni stale povazoval za nanos ladu... A az POTOM si sa presvedcoval, co je v priestore za autom? Zatmavene folie na oknach aj na zrkadlach? Hranie sa s mobilom? Pozeranie do jedneho zrkadla z TROCH? Takito experti su schopni nacuvat do dvojmetrovej tyce v strede parkovacieho miesta.
Fakt exot, niektori by nemali mat opravnenie viest ani na slapaciu trojkolku. Pripominas tu zensku co sa par dni dozadu stazovala v novinach, ze ju trikrat vyrazili zo skusky, raz zastavila na zelenu, druhy raz sa namiesto tretieho vyjazdu z kruhaca vratila na vyjazd, ktorym prisla a zastavila v brane firmy
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od: Chod
|
Pridané:
2.7.2019 23:18
a na tretikrat presla stopku, ale vzdy za to mohli zli skusajuci policajti.
Aj u teba moze za to chodec samovrah a tiche hybridne vozidlo (ktore nepocul, ale ani ty si nepocul naraz, ze) a este si mu zachranil zivot tym, ze po cuvani si sa pozrel kam cuvas. Gratulujem.
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od reg.: Orwell
|
Pridané:
3.7.2019 14:38
Veľmi vtipné. Battery assy váži 40KG, planétová prevodovka je veľkosti ľudskej päste, nemám alternátor atď. V porovnaní s ICE je to tak +100 KG.
Mobilom som sa nehral, auto cúva samovoľne cca 3 kmh a pri prekážke nemá silu pokračovať. Išiel som bez plynu, fólie nemám sledoval som všetky zrkadlá plus výhľad keďže si to situacia vyžadovala. Chodec bol vždy v odlišnom priestore, ktorý som ja v danom momente sledoval. Svedok čo to videl z izometrického pohľadu dal zapravdu mne a vlastne aj policajt. Ak by nedošlo k ublíženiu na zdravý,tak by nebol k veci privolaní znalec z dopravy ani zdravotníctva a za vinníka by bol označený chodec. To nie sú moje slová ale slová vyšetrovateľa.
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od: alepicu-man
|
Pridané:
4.7.2019 7:18
40 kil mozno, ale bez cellblocku.
Len samostatna vana je v rozmedzi 20-50 kil, a to neriesime velke baterky pre plne ev.
A k tomu prirataj steckre, anschlussy, chladenie, elektroniku a dekel, ktorym to zakrytujes, aby to bolo pracho-/vodo-/paro- tesne.
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od reg.: Orwell
|
Pridané:
4.7.2019 16:19
Ešte raz a naposledy Battery Assy (cell´s v sérii) váži do 40 KG resp okolo 85 lb. Ja hovorím o mojom prípade, každý hybrid to má trošku inak niektoré Toyota/Lexus si shareujú rovnaké baterky atď.
Príklad
Corolla 1.6 ICE CVT 2020 - 1205 KG
Corolla 1.8 HSD e-CVT 2020 - 1310 KG
Takže sa ukľudníme, čítame s porozumením a nereagujeme ak nemáme pravdu ok?
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od reg.: miggg
|
Pridané:
3.7.2019 0:52
A to ktora toyota hybrid nema cuvacie senzory/kameru?
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od reg.: Orwell
|
Pridané:
3.7.2019 14:52
Senzory má, znalec dopravy ich pri osobnom stretnutí bol osobne odskúšať. Výsledok nebol jednoznačný a pri pohybujúcom objekte úzkeho profilu typu končatiny neregistrujú prekážku spoľahlivo. Prekážku zaregistrujú najlepšie ak objekt nie je v pohybe a nachádza sa do 30-35cm. Pri objekte typu auto, stena je to väčšiu vzdialenosť.
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od reg.: Orwell
|
Pridané:
2.7.2019 15:05
Z moderných áut je zlý výhľad hrubé B a C stĺpiky z dôvodu bezpečnosti, mŕtve uhly, musíš sledovať ľavé, pravé, prostredné spätné zrkadlo výhľad z ľavého a pravého okna a to všetko naraz v sekunde ty ako chodec máš bezproblémový výhľad a voči autu ťaháš za kratší koniec. Ohľaduplnosť, váženie si vlastného života a zdravia by malo byť tvojou prioritou a nie si na internete nadávať na paničky.
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od: Mxxl
|
Pridané:
2.7.2019 20:57
ja si svoj život vážim, preto som na šuchot tašky reagoval úskokom.. bol som presne v strede jej kufra, keby dala pohľad do späťáku čo má v aute tak ma musela vidieť .. ja vlastním civic a mám tam spoiler cez polku okna a videl by som sa aj cezeň :)
ja rozumiem že ja ako chodec som ten najzraniteľnejší, preto po mne už raz-dvakrát zatrúbili, keď ma púšťali cez prechod, lebo ja proste nejdem na prechod (resp. idem ale pomaličky) dokým sa nepresvečím že oba smery sú priechodné, nie len ten jeden čo ma púšťa :)
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od: Chod
|
Pridané:
2.7.2019 23:27
"Z moderných áut je zlý výhľad hrubé B a C stĺpiky z dôvodu bezpečnosti, mŕtve uhly, musíš sledovať ľavé, pravé, prostredné spätné zrkadlo výhľad z ľavého a pravého okna"
Ano, vyhlad je kvoli vsetkym narazovym regulaciam a regulaciami unifikovanemu dizajnu cim dalej tym viac naprd, ale ze pri cuvani mas skontrolovat okolie a sledovat vsetky zrkadla plati odjakziva.
Len niektori experti hypnotizuju jedno zrkadlo na vnutornom okraji a ignoruju zvysok sveta. Alebo niekam nadbehnu predkom, rovno pohlad do cuvacej kamery a cuvat.
Ten 30 cm vysoky "lad", ktorym sa chvalis vyssie, ze si zrazil chodca a az potom si sa siel presvedcit, ci to naozaj nie je lad a ako hrdina si mu zachranil zivot, ze si ho nedal aj druhou napravou, ten si si pri prijazde k miestu tiez nevsimol, ze?
To je velmi ohladuplne niekomu sposobit tazke nasledky a potom obhajovat ludi (vratane teba), ktori nikdy nemali mat vodicak.
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od: 123Dusan
|
Pridané:
3.7.2019 8:20
Jednoducho stacilo aby to auto vydavalo zvuk. Takze nariadenie ktore schvalili bude mat vyznam
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od: slecna.l
|
Pridané:
3.7.2019 11:10
Ano, je podstatne bezpecnejsie, ked vodic, co sa nepozera do spatakov, nacuva do chodca s huciacim autom, ako s tichym autom.
Lebo vyzadovat zodpovedne spravanie od vodicov by bolo asi prilis narocne.
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od reg.: Orwell
|
Pridané:
3.7.2019 15:56
Dôvod prečo spomínaš výlučne vodičov a chodcov nie?
Pre nich sa nevzťahujú žiadne pravidlá?
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od: Herrman
|
Pridané:
3.7.2019 19:24
Najmä vodič je ten, kto niekoho ohrozuje!
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od reg.: Orwell
|
Pridané:
4.7.2019 16:26
Akým spôsobom vodič niekoho ohrozuje a prečo "najmä" teda myslené vo väčšine prípadov?
Cestná komunikácia je pre vozidlá a vozidlá boli vymyslené na prekonávanie vzdialeností v akceptovateľnom časovom rámci. Chodci, cyklisti, kolobežkári, eBoardisti... nerešepektujúci pravidlá s neznalosťou fyzikálnych zákonov sú tí hodní opovrhnutia.
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od reg.: Orwell
|
Pridané:
3.7.2019 15:22
Otázka všetkým čo ma urážajú. Prosím o vysvetlenie ako je možné zaparkovať do parkovacieho boxu, ktorý je k vozovke priečne ak tvrdíte, že nesledujem zrkadlá. Odpoviem si, nedá sa to. Vodič pri takomto úkone jednoducho musí sledovať okolie za sebou inak sa do toho boxu netrafí. 99% prípadov do boxu cúvam a trafím sa na prvý raz bez korekcie. Je ťažké akceptovať, ze sa chodec dopustil chyby, ktorá mohla mať fatálne následky?
|
|
Re: dscdsfvfgbf
Od reg.: Orwell
|
Pridané:
3.7.2019 15:08
Vyššie som to vysvetlil v odpovedi. Okolie som sledoval aj všetky zrkadlá a jazdím zodpovedne do tohto incidentu bez pokuty a predpisovo. Chodec prechádzal mimo priechodu (žiadny ani v blízkosti nie je) diagonálne nie kolmo cez verejnú komunikáciu, a za vozidlom do prázdneho parkovacieho boxu. Na tom sa ani jeden mudrlant z vás nezamyslí pri odpovedi.
|
|
subscribe to pewdiepie
Od: Chupacabra
|
Pridané:
1.7.2019 18:52
tesim sa ake zvuky si vyroby Tesla.. bude urcite nejake UFO futuristicke :D
|
|
Re: subscribe to pewdiepie
Od: ktoosooom
|
Pridané:
2.7.2019 9:15
ved Tesla 3 uz teraz vydava "futuristicke prdy ufonov"
|
|
Re: subscribe to pewdiepie
Od: R22
|
Pridané:
2.7.2019 9:19
Tesla má nastaviteľné prdy ako zvuk smeroviek, tie by sa jej hodili aj pre tento účel
|
|
Re: subscribe to pewdiepie
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
2.7.2019 16:42
Minuly tyzden islo okolo tunak v areali renolt zoe, malo to taky zvuk ako tie motorky z Tronu :D
|
|
asdfsafds
Od: Ligotavá Al čapička
|
Pridané:
1.7.2019 19:21
Niečo ako karta na koleso bicykla.
|
|
Re: asdfsafds
Od: Jfjdkgi
|
Pridané:
2.7.2019 0:19
Myslel si vystrihnutý téglik od jogurtu?
|
|
Pokrok ľudstva
Od: reloaded1234
|
Pridané:
1.7.2019 21:06
Super! Vynašli sme menej hlučné autá, ale sme takí sprostí, že potrebujeme vymyslieť umelý hluk, aby nás to nebodaj nezranilo. Tu by sa bolo treba pozastaviť a zamyslieť sa nad sebou. Niečo ide zlým smerom.
Je pochopiteľné, že treba brať na vedomie isté riziká elektromobilov, ale toto nie je správny smer - vyrábať zbytočný hluk.
Samozrejme aj vodič elektromobilu si dnes musí uvedomiť jeho nízku hlučnosť a správať sa k tomu adekvátne. Šoféroval som takéto vozidlo a viem, že istá časť ľudí sa za tým nechápavo otáčala a boli ľudia, ktorí si to auto ani nevšimli.
Ľudia by mali začať aspoň trošku používať mozog a nemuseli by sa riešiť takéto zbytočnosti.
|
|
Re: Pokrok ľudstva
Od: plnysuhlas
|
Pridané:
1.7.2019 21:27
mám na vec rovnaký názor, EU je zlo.
Príde mi to taký istý princíp ako keď teroristi zabijú ročne tisíc ľudí a stovky tisíc ľudí umrie od hladu a nikto to nerieši, lebo kvôli hladným ľuďom nemôžu obmedzovať svetu slobodu, kvôli teroristom áno.
Tu pre pár "zraniteľných" bude trpieť hlukom celý národ, hlavne tí, bývajúci vedˇa ciest.
Iba jebnutí ľudia toto môžu vymyslieť
|
|
Re: Pokrok ľudstva
Od: Komentátor
|
Pridané:
3.7.2019 17:42
> mám na vec rovnaký názor, EU je zlo.
Autor pôvodného príspevku nikde nepíše, že "EÚ je zlo". Ak je to Váš názor, tak ho prosím jasne označte ako Váš. Nepokúšajte sa nejasnou formuláciou navodiť dojem, že takýto názor má aj niekto iný. Považujem to za zavádzanie.
Mimochodom, ak nejaká inštitúcia urobí zlé rozhodnutie, tak z toho nie je logicky možné usúdiť, že aj všetky jej ďalšie rozhodnutia sú zlé.
|
|
Re: Pokrok ľudstva
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
1.7.2019 22:44
Nuz ale vacsina ludi nema mozog. Povazuj to za NPC-ka...
Vedomych zo svetlom vo vnutri je menej. Vidis to sam.
|
|
Re: Pokrok ľudstva
Od: Fako
|
Pridané:
2.7.2019 12:27
Presne tak - konečne by mohla byť cestná doprava tichšia..., ale nie! My si ju umelo "ohlučníme"...!
Za zmienku stoje tieto vety:
"Typicky systém môže vodič ale vypnúť."
"Nakoniec ale nie je vypnutie povolené."
No sú to j€bliny, jak vyšité!!! :-D
|
|
Re: Pokrok ľudstva
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
2.7.2019 19:26
Hluk bude iba do rychlosti 20 km/h. Teda na parkoviskach a krizovatkach. Chodis v meste po cestach 3 a 4 triedy pomalsie ako 20 km/h? Povedz uprimne.
Okrem toho:
40 db je bezna uroven hlukoveho pozadia, teda pod tuto hranicu ist je nezmysel.
55 dB je televizor pri beznej hlasitosti
56 db je horna minimalna hranica aut pri rychlosti 20 km/h
60 dB je hlasny rozhovor
|
|
Re: Pokrok ľudstva
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
2.7.2019 19:42
Este mi vypadlo:
80 dB je hluk bezneho auta v meste, maximum normy je 75 dB (ktore asi nikto nebude pouzivat), teda pri maxime je to viac ako 3x tichsie ako bezne iduce auto, pri 56dB je viac ako 100x tichsie ako bezne iduce auto.
|
|
Re: Pokrok ľudstva
Od: Mxxl
|
Pridané:
2.7.2019 20:59
ono to úplne stačí vydávať hluk do tých 50 km/h, potom nech to ide aj potichu, lebo pneu tiež hučia a nad 50km/h čiže mimo obce už tých chodcov zas tak neprechádza cez cestu a cyklisti nepočujú pomaly ani kamión dokým nie je tesne za nimi (a to ešte nehovorím o exotoch so slúchadlami)
|
|
Môže ?
Od: Lacog
|
Pridané:
1.7.2019 21:33
Môže vydávať aj zvuk 5 litrovej V8 ? ;-)
|
|
Mal som teslu, ale bola to nuda, ták mám žiguli, najlepšie, len ho EÚ benzín spomalí
Od: Trúchlík Všetko vie, veru.
|
Pridané:
1.7.2019 21:42
Prečo nie klopanie koní s kočom, alebo trabant?
|
|
Re: Mal som teslu, ale bola to nuda, ták mám žiguli, najlepšie, len ho EÚ benzín spomalí
Od: Lacog
|
Pridané:
1.7.2019 21:51
tak si tam nahraj Trabanta - mne sa viac páči tá V8čka
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
2.7.2019 7:50
Lebo k transsexualizmusu z tranvestizmusu priekazne ani hyperbolizmus nevedie.
|
|
Re: bola to nuda
Od: Vilijam
|
Pridané:
2.7.2019 22:23
Myslím, že slovenský parlament by mal schváliť úpravu zákona pre slovenské pomery a v duchu slovenských tradícií.
Všetky automobily by museli do rýchlosti 20km/h vydávať ako zvuk cenganie plechového zvonca pre ovce (tzv. pasienkový zvonec) a do toho v náhodných intervaloch béééékanie ovce.
Viete si predstaviť tú atmosféru v rannej zápche na bratislavských výpadovkách? Nekonečný rad pomaly sa posúvajúcich áut, ceng ceng, bééééé, ding, ceng, ding bééééé ...
|
|
povinne umelý hluk
Od: Mrkva 🥕
|
Pridané:
1.7.2019 22:30
nestačí Kontrafakt, volume doprava a okná dole?
|
|
Re: povinne umelý hluk
Od: Ripley
|
Pridané:
1.7.2019 23:48
Priekazne staci, ale BMW elektromobily nevyraba.
|
|
Re: povinne umelý hluk
Od: Bolo by to ftipne
|
Pridané:
2.7.2019 7:46
keby to nebol blud
|
|
Re: povinne umelý hluk
Od: ujo tomas
|
Pridané:
2.7.2019 10:18
BMW i3, i8 napr..
|
|
Re: povinne umelý hluk
Od: ...
|
Pridané:
3.7.2019 11:05
Neviem ci i8 povazovat uplne za elektro. To auto totiz obsahuje spalovaci 1.5l trojvalec (vyvinuty s PSA).
|
|
Re: povinne umelý hluk
Od: Ich liebe ich
|
Pridané:
2.7.2019 20:34
Konečne rozumné využitie pre kontrafakt, ale repráky vonkajšie a vnútro zvukotesné aby som to odporné svinstvo nepočul.
|
|
parada
Od: len tak naokraj
|
Pridané:
1.7.2019 23:21
poprosim nahrat zvuk nejakej V8 -)))
|
|
.........
Od: zxcvbn
|
Pridané:
2.7.2019 7:43
Ostava dufat, ze vznikne appstore so zvukmi a bude to podobna prdel ako pred rokmi, ked sme nakupovali zvonenia do mobilov.
Osobne by som svojmu E autu dala zvuk bulbania vodneho bonga.
|
|
Re: .........
Od: Bulbo "bongo" pytlik.
|
Pridané:
2.7.2019 7:48
A ja zasa zvuk negramotneho dyslektickeho ciganskeho dietata citajuceho dennu tlac.
|
|
Re: .........
Od: ujo tomas
|
Pridané:
2.7.2019 10:19
nieco take?
https://www.youtube.com/watch?v=lZsM9HW5cjw
|
|
Re: .........
Od: slecna.l
|
Pridané:
2.7.2019 11:02
Dufam, ze budu v ponuke aj prejavy pana Kapitana. Narod treba vzdelavat!
|
|
umelý hluk
Od: Vysoky Japonec
|
Pridané:
2.7.2019 7:43
K povinnému celodennému svieteniu treba len nariadiť povinné celodenné trúbenie. Stačí zoskratovať spínač klaksóna.
|
|
Re: umelý hluk
Od: Kriedo
|
Pridané:
2.7.2019 18:41
Preventívne by mohli aj stierať, veď čo ak.
|
|
Re: umelý hluk
Od: Mxxl
|
Pridané:
2.7.2019 21:00
stírače stíraj, klaksón troubí
|
|
Je to do 20km za hodinu
Od: 20km
|
Pridané:
2.7.2019 8:51
Pochopte že tie auta nad 20km/h uz ten umelý zvuk nemusia vydávať a kde v meste ti chodia auta v kuse 20km/h a menej to tak na križovatke a na parkovisku
|
|
pat a mat
Od: ktoosooom
|
Pridané:
2.7.2019 9:14
Namiesto tolkych elaboratov ohladom umeleho zvuku, staci pouzit sedliacky rozum. Kazde koleso pohanat vrtackou a hned je hluk vyrieseny.
|
|
Boha vám
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
2.7.2019 9:39
ĎAlší klinec do rakvy EÚ. Malý, ale predsa. Ako vôbec môžu takúto *****inu navrhnúť...
|
|
Re: Boha vám
Od: onem
|
Pridané:
2.7.2019 11:23
vacsinovym hlasovanim
|
|
Nechceme elektromobily!
Od: anti Soros
|
Pridané:
2.7.2019 10:14
Je to riadna hlupost, cele tieto elektromobily. Dufam ked Slovensko opusti zapad (eu,nato) a zacne budovat prorusky stat, tak elektomobily sa nebudu podporovat.
Je velka sanca ze sa tak stane, uz sa pripravuje nova silna proruska starana ktoru zaklada Stefan Harabin spolu s Ivanom Lexom, progresivni pajaci koncia, Danko im stopol nekale podvodne financovanie, takze obrovsky protislovensky podvod ako urobili s Caputkou sa uz nebude opakovat!!!
|
|
Re: Nechceme elektromobily!
Od: anti Soros
|
Pridané:
2.7.2019 10:23
oprava starana = strana
|
|
Re: Nechceme elektromobily!
Od: ujo tomas
|
Pridané:
2.7.2019 10:26
niekedy mam pocit, ze by obcas trebalo niektorim zobrat obcianky... este daj tu o plochej zemi..
|
|
Re: Nechceme elektromobily!
Od: Ekasa
|
Pridané:
3.7.2019 1:32
Áno, naivným ľudom z nízkopríjmovej skupiny, ktorí volia sionistické a veľkopodnikateľské strany a myslia si že keď ich šéf(otrokár) vo fabrike bude mať menšie odvody budú mať vyššiu výplatu
|
|
Re: Nechceme elektromobily!
Od: Tugrik Temudžin
|
Pridané:
2.7.2019 18:39
Chcel si napísať promongolský chanát Rusi nám slovenským mongolom budú slúžiť už naveky.
|
|
Re: Nechceme elektromobily!
Od: Komentátor
|
Pridané:
3.7.2019 17:27
Posledná veta Vášho príspevku obsahuje výroky, ktoré predkladáte ako fakty, pričom však nie sú všeobecne známe a žiadny dôkaz k nim neposkytujete. Ja to pokladám za zavádzanie.
Vaše názory prezentujte prosím tak, aby bolo úplne jasné, že sa jedná o Váš sujektívny pohľad a nie o fakty. Teda začínajte vetu frázami "podľa mňa", "ja si myslím, že" a podobne.
|
|
Tramtadáá
Od: Dr. Ker Gazda Ľavice
|
Pridané:
2.7.2019 18:37
A čo hluchoslepí ? teda nevidiaconepočujúci nemali by dostávať signál hmatom ?
|
|
Kôn Troll
Od: Ozvena spomedzi barákov
|
Pridané:
2.7.2019 20:38
Pán vodič nefunguje vám ľavý syntezátor
|
|
Re: Kôn Troll
Od: djdjs
|
Pridané:
3.7.2019 4:28
syntezátor? r u sure?
|
|
zvuk elektro
Od: ano69
|
Pridané:
3.7.2019 11:09
youtube.com/watch?v=70hnbnmaf50
|
|
Red Flag Act (1865)
Od: Komentátor
|
Pridané:
3.7.2019 18:16
Pred ~150 rokmi, keď sa začínali používať automobily, bol v UK prijatý zákon [1], ktorý okrem iného prikazoval, aby pred cestnými vozidlami, ktoré majú viac častí (ťahač a prívesy), išiel peši človek s červenou vlajkou. Na dnešné pomery sa to môže zdať smiešne, ale vtedy ľudia nemali na bežných cestách skúsenosti s veľkými kovovými strojmi, ktoré by sa dokázali pohybovať bez pohonu zvierat. Trvalo 13 rokov, kým bola časť zákona o červených vlajkách zrušená.
Na základe historickej podobnosti s touto situáciou si myslím, že časom bude zrušené alebo výrazne zmenené aj toto nariadenie o povinnom zvuku.
[1] https://en.wikipedia.org/wiki/Locomotive_Acts
|