neprihlásený Piatok, 20. septembra 2019, dnes má meniny Ľuboslava   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Doména .sk má normálnu garanciu dostupnosti, nie 7 hodín nedostupnosti

Komisia pre správu národnej domény .sk dnes schválila novú podobu pravidiel technickej komunikácie pre doménu .sk upravujúcich požadované parametre poskytovaných služieb, SLA, v ktorej stanovila oproti doterajšiemu stavu už dostatočne normálnu hodnotu dostupnosti celej služby DNS 99.99%. Kým doteraz podľa podmienok nebola s 99% služba považovaná za neakceptovateľnú aj pri 7 hodinách výpadku za mesiac, po novom budú dovolené maximálne 4.3 minúty výpadku. Reálne má v poslednom období ale služba 100% dostupnosť.

Značky: SK-NICštát

DSL.sk, 19.6.2019


Komisia pre správu národnej domény .sk dnes schválila novú podobu Pravidiel technickej komunikácie upravujúcich požadované parametre poskytovaných služieb, SLA, v ktorej stanovila oproti doterajšiemu stavu už dostatočne normálnu hodnotu dostupnosti celej služby DNS 99.99%.

Informoval o tom správca domény, spoločnosť SK-NIC.

Doteraz 99% dostupnosť

Ako sme upozornili, na začiatku minulého roka sa pravidlá .sk rozšírili o SLA. V nej je definovaná tzv. kritická úroveň služieb v podobe dostupnosti a odozvy služieb, pričom horšie hodnoty znamenajú podľa zmluvy štátu s SK-NIC neakceptovateľnú kvalitu služby. Dosiahnutie aspoň definovaných hodnôt teda zrejme znamená akceptovateľnú úroveň služieb.

Splnenie parametrov kvality sa posudzuje na mesačnej báze a ak ich SK-NIC za pol roka nedodrží minimálne v troch mesiacoch, štát s ním môže zmluvu rozviazať.

Komisia pre správu domény .sk ale pôvodne schválila pre celú dostupnosť DNS služby pre doménu .sk smiešne nízku vyžadovanú úroveň dostupnosti, iba 99%. To znamená, že ak by aj DNS .sk a teda slovenský Internet nefungoval 432 minút, 7 hodín a 12 minút, do mesiaca, služba by nebola podľa týchto podmienok neakceptovateľná.

Samozrejme dovolenie takýchto veľkých výpadkov neznamená, že k nim bude prichádzať. Aj v záujme prevádzkovateľa je čo najvyššia dostupnosť a vo viacerých posledných rokoch bola reálna dostupnosť zrejme na úrovni 100% respektíve žiadny incident nie je známy.

Po novom 99.99%

Komisia sa po kritike začala zaoberať 99% úrovňou SLA a minulý mesiac sa uskutočnilo pracovné stretnutie zástupcov jednotlivých strán a prišlo k dohode na novej hodnote kritickej úrovne služieb.

Ako upozornil server DSL.sk, zúčastnené strany sa dohodli najskôr na úrovni 99.9%. Nakoniec ale schválili úroveň 99.99% znamenajúcu, že maximálny výpadok podľa SLA je 4.3 minút do mesiaca a dlhší výpadok už bude považovaný za neakceptovateľnú kvalitu služby.

Ďalšie zmeny

Zároveň so zlepšením tohto parametra SLA ale príde k zmene dvoch iných parametrov definovaných v SLA, garantovanom intervale aktualizácie zóny ovplyvňujúcej rýchlosť prejavenia sa zmien uskutočnených registrátormi a počtu monitorovacích sond.

Interval aktualizácie zóny bol doteraz požadovaný na úrovni každých 5 minút, po novom to bude až hodina. Toto zvýšenie sa nepozdávalo registrátorom zastúpeným v komisii predsedom združenia ZPW Ondrejom Jombíkom, ktorý ako jediný nezahlasoval za pôvodnú 99% úroveň dostupnosti DNS v pôvodnej podobe SLA. Pomalšie prejavenie sa zmien v nastaveniach DNS má bežné reálne dopady, napríklad pri migrácii hostingov a podobne. SK-NIC mal ale avizovať reálne pokračovanie aktualizácií každé tri minúty.

Poslednou zmenou je zníženie minimálneho potrebného počtu meracích sond pre platné meranie pri vyhodnocovaní a monitorovaní reálneho fungovania, znížil sa z 20 na 10.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

S Huawei to nevyzerá dobre, Mate 30 zrejme bez Google a nevie sa kedy
FUP pri DSL Telekom umožnil zrušiť aj ostatným, Orange zatiaľ zrušenie neavizuje
Ubuntu oznámilo podporované 32-bitové balíčky
Vo Windows sa pokazil aj Windows Defender
NASA odfotila miesto pristátia indického modulu, zatiaľ ho nenašla


inzercia



Diskusia:
                               
 

Zakaz prevadzkovania Tier 4( 99.995%) datacentier pre domenu .sk moze vystupenim z EU odsuhlasit priekazne len parlament.
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

trapne
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

naspäť do verzie 522, bez diakritiky?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Niektore tlaciarne* diakritiku plne nepodporuju, preto je minimalne eminentne fakty pre tlac cez wifi dolezite spristupnovat v priekazne univerzalnej sade.
*napriklad BT-100
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Úplná blbosť. Tlačiareň BT-100 podporovala plnú diakritiku na mojom ZX-Spectrum niekedy začiatkom poslednej dekády minulého storočia. Samozrejme to nebola sada utf-8 a chvála Pánu Bohu ani nie tá widle kokotina CP1250, ale tlačiť slovensky sa na nej dalo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vystavovat ludstvo riziku, ze zmenou kodovania jednej stranky moze prist o perly kulturneho dedicstva je z viacerych odbornych hladisk priekazne neakceptovatelne.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

bt100 by nemalo problem tlacit ani utf-8, pretoze ziadnu znakovu sadu v ROM nemala. Tlacila v grafickom rezime cely riadok, ako jej to poslal pocitac. Podobne aj Gamacentrum 01, len ta mala ihlicky dve (kazda z nich tlacila polovicu stranky).

Znakove sady mali az EPSON-y a spol. s 9 alebo 24 ihlickami, ktore vedeli fungovat v textovom rezime, prave preto, aby vytlacili vsetkych 9 resp. 24 bodov pod sebou jednym prechodom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dúfam, že žaludi.sk bude dostupná nonstop! https://youtu.be/6337FQGHJUc?t=42
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Normalna!=bezna
Takze ma beznu ;)

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

štvor devinová garancia je už teda na poriadnu sebadôveru

to aj pri absolútne automatizovanom failoveringu môže byť nedostupnosť tých pár minúť, kým sa veci prehodia na zálohu (systémy, infraštuktúra)

asi si urobili štatistiku že v minulosti im to tak vychádzalo že by si štvor devinovú garanciu mohli dovoliť, možno je za to viac love
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ekologovia to urcite schvalia, lebo komu tolko staci, tomu ani brzdy netreba v principe vobec, co priekazne obmedzuje mnozstvo emisii.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Super zmluvy maju 5-7 deviatiek, co je nejakych 5 minut rocne.

Tu mas skoro celu hodinu.

A nehovoriac o tom, ze "planovane" vypadky sa nebudu ratat.

Odpovedať Hodnotiť:
 

5 deviatok sa da este chapat, kedze to je 315 sekund rocne, ale 7 deviatok uz nie, lebo to su iba vyse 3 sekundy rocne a nedostupnost sa da zistit jedine z logov keby system logoval ako svina a zapisoval stovky logov za sekundu s presnostou aj na 1/100 sekundy a to nielen user-client event-based logy, ale aj nejake pravidelne trapovacie probe logy napr. kazdu 1/10 sekundy, aby bolo absulotne jasne, ze ked sa tam neobjavilo 30 zaznamov (po 1/10 s), tak bol system dole tie tri sekundy ....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak. Navyse sluzba DNS je od pociatku navrhnuta tak, ze je z titulu svojho dizajnu clustrovana a redundantna. Teda mozete mat 4 nezavisle DNS servery v roznych geografickych lokaciach a vypadok jedneho servera neohrozi funkcnost sluzby ako takej, pretoze ju zabezpecia zostavajuce funkcne servery.

Preto je zaujimave, ze aka mohla byt na pociatku motivacia nastavit SLA na taku nizku uroven 99,00%. Ma to urcite vysvetlenie, ktore som sa snazil opisat vo svojom blogu na SME:

http://ix.sk/UDrOp
(presmeruje na jombik.blog.sme.sk)

Kazdopadne som rad, ze sa to podarilo dosiahnut. Nebolo to lahke...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

https://www.koshercertifications.in/
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár