neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Elektromobily v EÚ budú od júla povinne vydávať umelý hluk

Značky: elektromobilylegislatíva

DSL.sk, 9.6.2019


Od 1. júla vstupujú v Európskej únii do platnosti nové podmienky pre elektromobily, ktoré zavádzajú pre elektromobily povinné vydávanie umelého hluku pri nízkych rýchlostiach.

Elektromobily, ktoré sú často pri nízkych rýchlostiach nehlučné až takmer tiché, môžu predstavovať riziko pre chodcov, najmä pre zrakovo postihnutých ale tiež pre ďalšie zraniteľnejšie skupiny.

Časť súčasných modelov je už kvôli tomu vybavená systémom, ktorý pri nízkych rýchlostiach vydáva umelý hluk. Typicky systém môže vodič ale vypnúť.

Podľa platnej legislatívy od 1. júla bude už systém, označovaný ako AVAS, Acoustic Vehicle Alerting Systems, povinný pre všetky nové modely prichádzajúce po tomto dátume na trh. Pre všetky predávané elektromobily budú podmienky povinné o dva roky neskôr, od júla 2021.

Podľa podmienok elektromobily budú musieť vydávať stanovenú úroveň hluku pri rýchlostiach do 20 km/h a pri cúvaní. Pri 20 km/h je to minimálne 56 dB, pri 10 km/h 50 dB. Maximálna úroveň môže dosahovať 75 dB.

Pôvodne legislatíva počítala s možnosťou, že systém AVAS bude môcť užívateľ dočasne vypnúť, pričom by sa po naštartovaní vždy zapol. Nakoniec ale nebude vypnutie povolené.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži
Sprístupnená prvá testovacia verzia už Androidu 16
Starship má dnes uskutočniť ďalší let, video
Google chce údajne na notebooky nasadiť Android namiesto ChromeOS


Diskusia:
                               
 

Umelý hluk už predsa vydávajú mnohé nevhodne a nelegálne upravované autá a motorky. Tie zhlučňovače výfukov a všakovaké úpravy treba zakázať.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nemci uz s tym nieco robia, zastavuju v Mannheime masinky kdejakych kozoje*ov/PseudoRapperov (hladaj na YT: POSER polizei Mannheim) a ked je niekto hlucny tak normalne mala-trojnozka s mikrofonom k vyfuku, vodicovi naordinuju 3000 otacok a ked zmeraju nadmerny hluk tak beru vozidlo. Ak bol sofer geroj a dal si tam tlacidlo na tichy rezim tak beru vozidlo na analyzu k sebe do garaze - krasa.

Nas zakon riesi v meste 50ku, ale bezpecny odstup a hlucne 4kolky / motorky cross / enduro co robia po meste hluk jak keby tu boli na planete sami ich nezaujima.
Motorkari si to ospravedlnuju tym, ze vraj aby ich vodici poculi - sak jasne ked MrMotoCat-7life-edition jazdi arogantne, kto si ho ma vsimnut v spataku ak prileti za 2s odzadu.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

čo najskôr mikrofón k výfuku aj u nás!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

cim hlucnejsi Harleyak, tym mensi pindur.
aj Harleye by mali automaticky zlisovat
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

A aj teba.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Povedzme to slušne
Harleaci sa môžu milovať s PET flašou.
A to nedokáže bežný človek.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

South Park S13E12
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Namiesto povinného rozpoznávania chodcov a automatického brzdenia, vymyslia toto.

Moje auto bude hrať HIGHWAY TO HELL presne na úrovni 75dB.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Chodci sa maju spravat ako chodci, nie ako lemici.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Ten kto za to to zahlasoval, by si zaslúžil suseda, ktorý každé ráno naštartuje auto s umelým hluk na melódiu Horkyže slíže a s textom hoRí ti mašTaľ.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Podľa mňa by stačila fotobunka a elektro šoky, a fungovalo by to aj v dave SMS-kujúcich a hudbou zaštopľovaných youtuberov.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

To by chcelo nejaku peticiu zalozit, aby sa tym zakonodarny organ zaoberal.
Pretoze je to naozaj vazna vec hlavne po 22:00 hodine v rezidencnych zonach, kedy zo zakona plati nocny klud a niektori "hotwheels" na to z vysoka kaslu.

Viem ze to nieje v nasom state najvypuklejsi problem, ale predsa...
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Naezavid. Len frajery maju take masiny. Rapery a celeby, vy bute ticho a makajte aby sa bosovia a kingovia mohly vozit v noci!
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Tej gramatike si dal riadne na frak ty intelektualna frajera a rapera.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pozeral som pri pisani prispevku fajne gay porno sceny, tak som neriesil gramatyku ;)
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

Aj tak ťa majú rodičia radi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale je to náročné.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tento problem mam aj ja, mam rad zvuk ladeneho vyfuku, popripade hned pocujem ked ma nieco viac ako 6 valcov, paci sa mi to a moze to byt aj trochu hlucnejsie, ale ked prichadzaju auta co robia viac hluku jak maju vykonu tak to je bieda.
A co dokazu ludia nastvarat s vyfukom je hroza, plus hlavne na moto, ked to ma db killer, vykuchany tlmic a podobne somariny, proste kasle na to. Hlavne ze on si uzije ramus.... kedze vela znich nema ziaden ale ziaden zvuk. Vecer ma toto dost otravuje.. asi ako aj inych.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Typicke ... Nesedel si ani na babete, tak tu budes teraz nadavat na motorkarov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zhlucnovace vyfukov pri elektroautach priekazne nefunguju.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

a co tak si dat kusok z jogurtoveho kelimku medzi kolesa? na bicykli to celkom dobre funguje
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Boze... Naco zijes v meste?

Chod na lazy a uzivaj si ticho.

Co by ti kokoti z Bruselu robili v NY?

Uzivajte si ten krasny diktat. Pride doba, ked budu kontrolovat aj to kolko krat za den sa vyseries.
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

Nie je nič krajšie ako keď ideš vo zvolene po námestí s kočíkom, si na pešej zóne ale krajom ide jednosmerka a po nej kok.t 20kou na jednotke a každých 30m vyturuje motor na 130db. Ak sa ho chceš zastávať so rovnaký kok.t
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Tak pán by radšej divoký západ.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

panko ostatnym diktuje co im ma vadit? dobre tomu rozumiem?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

to bude hlučný júl... a ešte tak cez EU povinne štíšíť motorky a autá na fosílne palivá...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Najlepšie by bolo keby sa tíšili stišovači aj s tou svojou posranou EUhniou.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Hlavne spravy a zjem&vek? Ci keci od kotlebu alebo ha-ra-bi-na. Prosim povrdte aspon jednu trefu do cierneho.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Predsa hlupy cital nocnika N a SMEti
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Nič z toho. Len nie som tak progresívny ako ty.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlavne aby to šlo cez appku priekazne kustomizovať medzi smrteľným chrapotom vraždeného, nasraným štrkáčom a nabíjaním brokovnice a vulgarizmy a ďalšia kustomizácia už normálne cez SMS-ky.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Lexus LFA nedávno na Nürburgringu:
https://youtu.be/6jCrKatT3WQ
Krásny zvuk. Dnešné oturbené prehypované agregáty sa zvukovým prejavom nechytajú.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

ved ale to je zvuk formuly
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

nerozumiem ...

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten agregát je atmosférický 10 valec. Dnes sa také niečo nevyrába, lebo medveď.
No ten stroj má stále niečo do seba. Aj keď popri ňom na tom okruhu prechádzajú najčerstvejšie novinky konkurencie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A čo tak urobiť aj generátor CO a CO2 ak by bol na ceste náhodou nepočujúci? Nech vie, že ide auto podľa smradu... Nechápem tieto chujoviny čo vymýšľajú...
Odpovedať Známka: 3.2 Hodnotiť:
 

Ani ja nerozumiem, veď už aj pneumatíky robia väčší hluk ako motor.
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

No nie celkom. Auto ide k chodcovi zozadu a toho div netrafí šľak, čo sa tak zľakne auta za sebou, lebo nič nepočuť!
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Čiže vlastne už stačí len zbaviť všetkých chodcov svojprávnosti a z práva vlastniť sa z diskriminácie stane priekazne skutočné právo.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

a pritom by stacilo priekazne chodcom zakazat chodit popri a cez cestu...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

to by ale znamenal ze prislusna infrastruktura "len pre chodcov" bude tiez vybudovana a auta na nu nebudu mat pristup... lol vsetkych co parkuju na chodnikoch by trafil slak

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nemci nestíhajú, tak hádžu polená pod nohy Tesle.
Dokonca zakázali používať autopilota v niektorých situáciach.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To, že výrobca to nazýva autopilot, ešte neznamená že to autopilot naozaj je.
Naviac nemecké automobilky vedia, čo robia. Nechali vizionára Muska nech im vydláždi cestu a sami začnú s predajom, keď už bude o tieto elektromobily vážnejší záujem. Resp. keď ich do toho EU dotlačí skrz nezmyselné limity emisií NOx a CO2.
PS: V Nemecku opäť stúpajú predaje nových dieslov. Čím to asi bude? (Osobne nie som zástancom dieslov za kažkú cenu, ale v niektorých prípadoch využitia majú svoje výhody)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Čím to asi bude? Myslíš okrem ceny a toho, že nemci majú výbornú dopravnú sieť a nemusia ako kokoti, každú chvíľu dávať pozor aby sa im v meste nezačal regenerovať filter pevných častíc?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Najlepsie je, ked si na dialnici, spusti sa regeneracia DFP a ty zrazu musis radikalne zmenit otacky, lebo cesi maju rozkopany dalsi kusok svojho tankodromu.

Stava sa mi, ze medzi Brnom a Prahou jednoducho DFP nevypalim.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Treba si dať tichšie hudbu v slúchadlách.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A nestačilo by každých 10 sekund zatrúbiť, len tak pre radosť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pri pomalej jazde pneumatiky hluk nerobia (teda v mestách, na parkoviskách kde je najviac chodcov) a práve preto to nie je až taký zlý nápad.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Pri pomalej jazde cloveka tak nezranis. Potom treba zbytocne este cuvat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

CO a CO2 su bez zapachu, takze co pises nedava moc zmysel
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Platí to aj pre trolejbusy a električky? A čo taký pomaly sa pohybujúci vlak? Aj dvere na supermarkete by mali vydávať umelý hluk!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tie to majú už od výroby. Hučia im diferenciály a prevody. Nemajú totiž elektromotory v každom kolese, len jeden. A nápravy na nich sú klasické ako aj na autobusoch, poháňaných spaľovacími motormi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

si ty ale pekny blb. Kedy si posledne nepocul jedentrolejbus alebo elektricku? Ale skus elektromobil s motorom v kazdej naprave, 1/10 hmotnosti ale vyssou rychlostou a vynasob kolko 10x - 100x hustejsie v premavke a mas probem. A teraz daj opat tu svoju debilnu otazku.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Si ty ale pekný blb. Nevadí, oni neskôr zistia, že v mestách to produkuje zbytočný zvukový smog a zrušia to.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Viac mi budú asi vadiť 10ky mrtvých chodcov ako nejaký zvukový smog. Ten už aj tak bude menší ako pri terajších dizlových prdítkach.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Tie 10ky mrtvých chodcov, keď roztúrovaná Škoda e-Citigo v plnej rýchlosti vrazí do davu mlčky, bez púšťania mp3-ky "Alláh akbar!" su priekazne zakladny problém nespavosti politických špičiek EÚ.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

a co cyklisti ? aj oni by mali robit umely hluk, 75dB minimalne, do 50km/h.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

umelý hluk za nich robia odskakujúci ľudia na chodníku
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Pokial vsetci ucastnici premavky dodrzuju pravidla, a teda aj chodci sa drzia po pravej strane (aby ich bolo mozne zlava obehnut), nikto nemusi nikde odskakovat.

Ale ak sa kazdy druhy chodec arogantne (à la Joffrey Baratheon) roztahuje po chodniku, potom musi odskakovat...


Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Pokiaľ všetci účastníci dodržujú pravidlá, tak žiaden cyklista na chodníku nie je.

Na chodníku sa neraz stane že znenazdajky zmeníš polohu, či už kvôli obchádzaniu prekážky, alebo na teba napr. vyštartuje pes (hoc aj spoza plota, to je inštinkt). Bicykel tam nemá čo robiť a keď už je, tak má ísť veľmi pomaly, aby stihol reagovať.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

JJ. A idealne vedla pesieho cyklistu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sup Sup si dostudovat pravidla tej premavky. Cyklista na chodnik napatri. Ziadna prava, lava ci stredna strana. A nedajboze "obiehanie". To kde si spadol z akej visne? Cyklista na chodnik nepatri. Iba ak tlaci ten bicykel rychlostou chodze popri sebe!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Sup sup dostudovat pravidla. Cyklista moze ist po chodniku na bicykli, ak svojou jazdou neobmedzi a neohrozi ostatnych chodcov na chodniku. Tak nemudruj.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To mas z akej vyhlasky?
Cyklisti sa po chodniku vozit nemozu (pokuta do 60 e), mozu chodit akurat po zmiesanej "cesticke pre cyklistov a chodcov" (v Bratislave sa tak pred komunalnymi volbami zvykla rozsirovat siet cyklotras - zobral sa rozbity menej frekventovany chodnik na periferii, osadila sa znacka a namalovali ciary).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Paragraf 52, odsek 2 zakazuje, ak neni znackou dane inak, vyuzivat chodnik inym ucastnikom cestnej premavky. Jedinu vynimku maju, podla paragrafu 55, deti do 10 rokov. Ak tvrdi, ze moze, tak je bud male dieta alebo velky kokot.

Inak, podla odseku 5, dokonca nesmieme ani tlacit bicykel po chodniku, ak tym prekazame ludom. To je taktiez na pokutu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co cyklista ma dve tony ? :D
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Teba ešte asi cyklista neurazil. Auto má veľké rovné plochy, takže pri 20 km/h ti spôsobí menšie zranenia ako cyklista.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Presne tak. Napríklad na mňa keby niekto hodil z tretieho poschodia ULCC tanker, tak si to pri tej ploche priekazne ani nevšimnem.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Mňa už cyklista urazil, veľmi ma to ranilo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja vydavam aj 90 db, ked mam na obed fazulovu.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Aj elektrokolbezkari by mohli robit hluk. Rano vychadzam z parkoviska na cestu, auto ziadne nevidim, v dialke jedna osoba (vlastne iba hlava nad autami), myslim si "chodec, stiham odbocit, viem o nom, idem opatrne", pomalicky zabacam na cestu a zrazu popred mna prefrnkne slecna na elektrokolobezke. Uspesnom ma slecna dobru, este ju nikto nenabral, ale .... Aspon by nemusela chodit taka zamaskovana, nedava cloveku ziadnu sancu zabrzdit a na tej kolobezke fici co to da. Aj cyklisti idu pomalsie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ďalšia masívna idiotina z dielne EÚ. Potom sa čudujte, koľko ľudí chce, aby sa to čo najskôr rozpadlo.
Odpovedať Známka: -3.2 Hodnotiť:
 

kvoli bezpecnosti, rozpad EU akurat spusti obciansku vojnu, zrazu pojde kazdy za seba.

Musime byt spolu ako Svatoplukove pruty, nie kazdy sam!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Vzívajme zomkýnanie ako dôkaz úrovne znalostí, najmä keď hyperthreading je matematicky priekazne nezabezpečiteľný!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Si nám nejak "zhumornel" v poslednom čase...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie je hneď nutné skĺzať k šíreniu negativity. V skutočnosti možno naozaj začínate priekazne trochu chápať.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Suhlasim, musime byt spolu. Problem je, ze my sme "spolu" s psychopatmi a nasledne to "funguje" tak ako "funguje".
Keby sme sa zdruzovali s krajinami, ktore maju zatial nezdegenerovane hodnoty, bolo by to podstatne lepsie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ešteže princíp právnej istoty neumožňuje uzákoniť značku B 32a - Zákaz zvukových výstražných znamení, inak by to bola priekazne hotová Hlava XXII.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Svet sa v prdel obracia. Toto divne uskupenie raz vyda regulaciu, kolko emisii mozu uvolnovat rakety a v ten rok niekolko misii Europskej ESA bude zablokovanych.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Niekde som čítal, že každý si bude môcť do elektromobilu nahrať umelý hluk aký chce, to bude cirkus.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pornhub bude mať na to appku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mam najazdenych 100 000 km na elektromobile a nikdy som sa nestretol s nebezpecnou situaciou kvoli tomu ze ma nie je pocut. Nad 20 - 30 km/h uz pocut hluk pneumatik a pod 20 dupnutim na brzdu hned stojim. Navyse ked viem ze ma nie je pocut tak nejazdim jak idiot po parkovisku pri Tescu. Ked vidim ze mi chrbtom ide chodec, tak necakam ze sa mi uhne. Lepsie by bolo keby existovalo tlacitko "ticha truba", ktorym by som mohol dat na vedomie ze idem bez toho, aby dotycny utrpel infarkt :)
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

V 20 km/h su ovela nebezpecnejsi cyklisti. Tym co vymyslia? Ze si maju pri tom prdiet? 56dB?
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

A ma ho upozorniť hluk, alebo smrad ?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Neviem ako u vas, ale u nas maju namontovany zvoncek.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak dame zvonce aj na elektromobily, alebo este lepsie elektrosoferom na krk...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To tlacitko "ticha truba" sa vola ostrek okna a stierace. Pouzivam aj v benzinaku a funguje to.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ono to je skôr pre chodcov. Nejde ani tak o nebezpečie, ale je to kurevsky nepríjemný pocit, keď ideš po parkovisku a meter od teba valí auto o ktorom si netušil.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Kurevsky nepríjemný pocit má plno ľudí aj z EU. Preto by sa malo s ňou niečo začať robiť.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Vo velkom za to mozu media, ktore jednak bud neinformuju vobec, informuju nedostatocne, alebo informuju len bulvarne. Ak ta nieco zaujima, musis si to pracne dohladat. Ak clanok prinesie nejaku sracku, potom musis 90% idiotom pracne vysvetlovat, ze v clanku pisu sprostosti a ze je to kapanek inak. Myslis si, ze ludi zaujima pravda? Takmer nikoho, pre nich je dolezite, ze si precitali sprostosti a tym veria. Ze sa aj v ramci EP schvali nejaka sprostost je neodskriepitelne, ale staci sa pozriet na narodne vlady, kedy prejdu este vecsie vtakoviny, len sa to neda tak dobre predat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veď toto. EÚ je síce masívne zlo, ale najlepšia možnosť. Nechcem si ani predstavovať, ako by to tu vyzeralo, keby si Mečiar/Fico mohli robiť úplne čo chcú, alebo keby sme patrili do sféry vplyvu Ruska.

Ale keď vidím dotácie poľnohospodárom a hnedouhoľným baniam, šikanovanie za emisie, povinné biozložky, povinný eCall, podporovanú migráciu islamistov, federalizáciu dlhov alebo hoci len takúto (v princípe neškodnú) debilinu, škrípem zubami a mám chuť niekoho vyfliaskať. EÚ sama robí všetko preto, aby ľuďom popraskali nervy a celé sa to rozsypalo.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

EU nie je masivne zlo a vysledky vidime pri kazdych volbach. Ludia budu picovat ostosest, ale mame rekordne najnizsiu ucast zo vsetkych krajin eurozony. A to opakovane. Takze ludia darmo budu prskat na EU, ked ich vobec ale vobec netankuje koho tam volia. Potom nech len suchaju doma pod stolom. Tiez zneuzivanie dotacii alebo ich necerpanie nie je problem EU ako takej, ale znovu narodnych vlad, ktore to bud vyuzit nevedia (nekompetentnost) alebo ich cielene rozkradaju. Suhlasim s tebou ale v niektorych veciach a aj to, ze je potrebna urcita reforma fungovania. Ale ako hovorim v prispevku predtym - nie EU za to moze, ale v prvom kroku media a v druhom kroku nezaujem ludi.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Naopak pane, naopak!
Tú obrovskú nespokojnosť s EÚ a jej ľuďmi riešime nám špecifickým spôsobom. Ignorujeme aj voľby!
Na tom nie je nič nepochopiteľné...
Sám vidíš ako dopadli tie čaptavé voľby.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Super ignorujte dalej, len neviem ci vam geniom dochadza, ze aj ked pojde volit len jeden clovek, volby platne budu a niekto sa tam dostane - a spravidla ten, koho tam vidiet nechces, takze situacia sa len zhorsi a takto dokolecka. Dobre "riesenie".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nikto nepíše, žer to tak má byť a že je to vhodné či nebodaj dobré riešenie... Ľudia tam(niekoho voliť) jednoducho len tak meniť nepôjdu. mnohí ani neprekrúžkujú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sam pises, ze tak vjadrujes nespokojnost. Je to tvoje pravo, ale je to uplna kokotina, lebo tym neriesis vobec nic. Potom vyznie uplne usmevne ked sa stazuju ludia (vsoebecne) ako moji spoluobcania, ktori v komunale zvolili ludi o ktorych si mysleli, ze je to niekto iny. Priklad - dlhe roky bol poslancom pan X. V poslednych dvoch volbach ale uz nekandidoval, ale jeho syn. Nesedel vek, povolanie a dalsie identifikacne znaky. Ludia ho ale zo zotrvacnosti volili a ked zistili, ze je to inak stazovali sa. Povedz mi - ako taky clovek moze byt vobec svojpravny a nie to mat este volebne pravo? A este ma tu drzost sa potom na nieco stazovat? A najlepsie, ze si to "nevsimli" nie raz, ale rovno 2 volebne obdobia. A ti stazovatelia boli ovela mladsi ako 70r dochodcovia, na ktorych by si to tipol. Co ti ludia potom vobec chcu, ked nevedia dopice ani kandidatku precitat?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

I: Ste dosluhujúcim europoslancom. Stotožňujete sa vyjadrením, že ste sa podieľali na riadení Európskej únie, alebo českí či slovenskí europoslanci majú minimálnu možnosť ovplyvňovať dianie v EÚ?

JK: Po formálnej stránke som sa na riadení Európskej únie iste podieľal. Po faktickej stránke som na to nemal žiadny vplyv. Bol som členom frakcie socialistov a demokratov, ktorá bola druhou najsilnejšou frakciou a mala 191 poslancov.

...

Až na dve výnimky som hlasoval v týchto otázkach proti svojej frakcii. Bohužiaľ, bol som vždy na strane porazených. Takže smerovanie Európskej únie som príliš ovplyvniť nemohol. Nakoľko ho ovplyvnili ďalší českí a slovenskí poslanci, to by mali povedať oni. Ja nechcem byť škodoradostný.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Asi tolko:
Vážení čitatelia, Hlavné Správy sú v zúrivej ekonomickej vojne s liberálnym establišmentom. Podporte nás a pomôžte nám vybojovať zápas o konzervatívne hodnoty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vrat sa do jaskyne ty konzerva pojebana
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mojím problémom nie je zneužívanie alebo nečerpanie dotácií, ale vôbec to, že existuje taký mechanizmus. Teda zobrať peniaze produktívnym ľuďom a vrhnúť ich do niečoho, čo je priamo škodlivé. Rovnako považujem za zvrhlé to, že EK nie je priamo volená občanmi, a EP je prakticky bezmocný.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Gratulujem, budeš asi dobrý a zodpovedný vodič. Žiaľ veľa vodičov sú teľce a tí poctiví ako obvykle na nich doplatia.

Človek nemá oči vzadu a aj keď som opatrný, ten zvuk je pre bezpečnosť dosť dôležitý. Pod 20km/h i tak stráviš len minimum času tak sa ťa to príliš nedotkne (jedine ak v zápche).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedna z mála pozitívnych vlastností elektromobilov je práve to, že sú tiché, a v prípade ich väčšieho rozšírenia budú mesta trochu tichšie a príjemnejšie pre život. Nie, to sa nemôže stať, lebo tu máme úradníka debila, ktorý rozhodol o takejto kravine. Predstavte si, že ako to bude o desať rokov vyzerať, keď sa na križovatke bude súčasne rozbiehať 10 elektromobilov. Od 0 do 20 všetky budú bzučať, pískať, vrčať a neviem čo všetko ešte a potom zrazu ticho.

A teraz si predstavte, že vlastníte elektromobil, idete si mestom so stiahnutým oknom a musíte počúvať nejaké otravné umelo generované zvuky vášho auta! Choré.
Vlastniť ten elektromobil, tak buď si tie zvuky z trucu upravím na niečo veľmi hlasné a otravné, alebo keď ma to už omrzelo, tak reproduktor by letel spod kapoty auta von.
Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

Zato bez zvuku sa rozbiehat bude 20 elektromobilov, ale uz ziadny chodec...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Chodci my mali namiesto čumenia do mobilu čumieť okolo seba. Práve oni ako najzraniteľnejší účastníci premávky (rozumej: keď vstúpia na vozovku) by mali byť najpozornejší. Prenášať túto ich zodpovednosť na iných účastníkov je tak "progresívne"...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Deti sa uz naucili, ze ked pocuju auto, tak maju davat pozor. Lenze su to este len deti. Ohlusujuci hluk to nemusi byt, ale aspon nieco.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak si nabuduce aj precitaj original toho navrhu a nie len pindat na nieco, comu nerozumies.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Vcera na tanecnej som si precvicil novy tanec:
Prd - sun - prd.
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

"duchaplný" koment
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

K povinnému celodennému svieteniu vozidiel pribudne povinné celodenné trúbenie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mozno navrhovatel travil privela casu s aziatkami v azii, tam je trubenie bezne a casto vyuzivane - vyznamov ma niekolko, ale ich najcastejsi je: neskac predomna, bo ja idem ... pripadne: mrkni na mna, ja idem.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

umelý smrad :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

váham medzi brm-brm a en-eeen-enen
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Viem si zivo predstavit Teslu X so zvukom stareho Pioniera (po podradeni na dvojku).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To by sa mi páčilo. A ešte modrú dymovnicu ktorý bude simulovať veľa oleja v benzíne
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prémiové elektromobily budú mať prémiový zvuk osemvalca a tie zvyšné prdy - preturbený trojvalček
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zatial kazdy elektromobil, v ktorom som sedel, pri nizkych rychlostiach umely zvuk vydaval. A samozrejme tlacitko na vypinanie toho zvuku stlacam automaticky po zapnuti auta. Milujem totiz kradme plizenie za dochodcami na parkovisku pred Lidlom :-) Takze prisli s krizkom po funuse... A ti, co v zivote v elektromobile nesedeli, tu pisu svoje odborne komentare. :-) Mimochodom, ako chcu sudruhovia z EU zabranit odpojeniu vonkajsieho reproduktoru?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kazdy elmobil vyfasuje svojho kontrolora, co ta pred odjazdom popocuva... Presne ako to je teraz s dpf a egr...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sudruhovia z EU tomu mozu zabranit cca rovnako ako pouzivaniu antiradarov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na Stk to bude zase o niečo dlhšie trvať kým to umelé bruum brum zmerajú
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz sa tesim na ferari.mp3 (samozrejme stisene)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Alebo kozky-perie.mp3
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mali by k tomu aj prikazat tlakovy klakson (trubu) ako maju lode, ten pri zatrubeni budu registrovat aj nepocujuci a pocujuci odskocia samovolne aj s blatovym rozkrokom...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja si tam nainštalujem techno, ale to núti techno čo púšťajú v porne. Čím rýchlejšie pôjdem, tým rýchlejšie tuc tuc.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

KITT Scanner Sound
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jedna z hlavnych vyhod elektromobilov v mestach je prave ticha prevadzka. Takto urobia diskoteku, ked sa budu suflickovat auta na parkovisku alebo na sidlisku s retardermi.
Ked je chodec taky ignorant, ze sa nevie pozriet, kam ide, je to na Darwina. Slepi zvyknu chodit velmi opatrne bez ohladu na zvuk, lebo vodici ich casto ignoruju, a deti, kym nie su vycvicene, su schopne ist pod auto bez ohladu na to, ci kvili alebo nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zazaluj ten rasiaci vykvet v bielom dome
Odpovedať Hodnotiť:
 

horsie komentare ako v porne
Odpovedať Hodnotiť:
 

mesto je džungla. aj tam su rozne nastrahy, kde mozes umriet, ludia sa vzdy vedeli prisposobit, tak staci mysliet nato ze existuju aj nebezpecne tiche auta a davat si vacsi pozor a vsetko bude ok.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

staci byt priamy, asi tak ako to bolo bezne pred takymi desiatimi rokmi a vsetko fungovalo ... tu si niekto z vydrbavania s ludmi spravil biznis
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a na bicygeľ to budze kedy povinne kua? o))))))))))))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nadzigam na biczigel 2500 wattov repraky a budem jebat na plne gule dark angels - right now. eurobeat version.
ta ked uz ma neco jebat, ta nech jebe poriadne!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

U nas v meste si kazdi taky stary kokotko v capici na rej elektro motorke ci co to je. Nema SPZ, jazdi si po cestach lazo plazo, po chodnikoch par cm od chodcov, po namestiach... nikdy ho neni pocut, zjavi sa z nicoho nic. Takze chapem tichost elektromobilov a potrebu riesit to.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"jazdí"

"tej elektro motorke"
Odpovedať Hodnotiť:
 

no este ze tak
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto je zly napad!!!
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár