neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Orange DSL zaznamenáva problémy

Značky: OrangeDSL

DSL.sk, 4.6.2019


Časť užívateľov pripojenia k Internetu technológiou DSL od operátora Orange zaznamenáva v poslednom období problémy s kvalitou pripojenia, keď prichádza k opakovaným krátkym výpadkom.

Na problém sa sťažovalo viacero čitateľov DSL.sk a evidentne nie je výnimočný, keď infolinka operátora o ňom vie a dáva užívateľom odporúčania a zároveň problém rieši Orange aj so Slovak Telekomom prevádzkujúcim pevnú telefónnu sieť.

Podľa skúseností užívateľov pripojenie je niekoľkokrát za deň na niekoľko sekúnd nefunkčné. Hoci na prvý pohľad ide o malý problém, predstavuje to vážny problém pri činnostiach vyžadujúcich trvalé spojenie vrátane napríklad streamovania a online hrania.

Podľa popisu niektorých užívateľov nie je vylúčené, že neprichádza k rozpojeniu spojenia a linky a po krátky čas sa po spojení len neprenášajú dáta. Presný technický stav ale nie je potvrdený.

Podľa užívateľov sa problém začal vyskytovať pred pár týždňami.

Aktualizácia 1: Podľa stanoviska operátora Orange pre DSL.sk výpadky pretrvávajú a operátor "intenzívne pracuje na identifikácii problému a jeho riešení".

Problém paradoxne oficiálne skôr potvrdil Slovak Telekom. "Áno, vieme o situácii u Orange DSL zákazníkov a momentálne ju analyzujeme. Obe strany intenzívne pracujú na identifikácii a vyriešení problému," uviedla spoločnosť v stanovisku pre DSL.sk.

Príčina problému zatiaľ nie je známa, zákazníci iných operátorov ale podobný problém podľa dostupných informácií zatiaľ nehlásia.

Nie je jasné, či už má Orange problém jasne diagnostikovaný. Užívateľom, ktorí zaznamenávajú podobné problémy, na infolinke v každom prípade dáva inštrukcie nastaviť si v parametroch pripojenia v DSL modeme tzv. Service Name na hodnotu e5bk. Táto položka je štandardne nevyplnená. Aspoň podľa jedného pracovníka infolinky by táto zmena mala pomôcť ale nie je aspoň podľa stavu z pondelka potvrdené, že ide o definitívne riešenie pre všetkých postihnutých užívateľov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži
Sprístupnená prvá testovacia verzia už Androidu 16


Diskusia:
                               
 

Vsetci preda dobre vieme ze Orange si len prenajima infrastrukturu od Telekomu. Cize je to len preneseny problem Telekomu a Orange za nic nemoze
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Infrastrukturu si prenajimaju aj Slovanet a Swan. Mali ten isty problem ak je chyba v telekome.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

mne to robilo v slovanete od zaciatku roka... na podpore mi tvrdili, ze si mam vymenit modem, vymenil som a problem ostal, a ked mi povedali ze aj ten novy je nanic a isto je ten vadny a mam si kupit dalsi poslal som ich skade sa vyšuchli a teraz pouzivam o2 LTE bez problemov :)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Skusim nahlas porozmyslat: Telekom poskytuje pre DSL orange VLANu, ktora je na L2 routovana priamo na Orange router, ktory poskytuje RADIUSove overenie a pridelenie IP podla uzivatelskeho profilu. Cize ak sa nemylim, tak by mali pridelit podla noveho IPv6 adresu svojmu Orange klientovi a kedze vacsina webov stale funguje primarne cez IPv4, tak Orange robi prekladovy tunel IPv6-IPv4, ktory z dynamickeho rozsahu prideluje na strane IPv4 urcitu IP na urcitom zdrojovom porte (resp. rozsahu portov), ktory je v dany moment vyhradeny pre daneho zakaznika. A teraz hadaj co sa moze stat, ked sa minie IPv4 adresny blok urceny pre tieto preklady, lebo bola pri povodnom nastaveni zvolena zla taktika rozdelovania portov, alebo maly IPv4 rozsah, pripadne sa minu NAT licencie BRAS...
Pokial sa linka nerozpaja (ako niekto pisal hoci aj 200 dni uptime), tak je problem v Orange a nie Telekome (DSLAM).
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

NAT sa robi na CGN v pripade DSlite a nie na BRAS/BNG

a podla popisu tazko povedat na koho strane je problem, aj ked to skor vyzera na Telekom kedze sa k tomu vyjadruju a nedali jednoznacne stanovisko ze na ich strane je to ok

dalsia indicia zase ukazuje na Orange, zmena service name nema s Telekomom nic a je to interna vec Orangu, takze mozno sa nim snazia odliat nejakych zakaznikov niektoreho BNG ktory by mohol mat problem
Odpovedať Hodnotiť:
 

U mna nepomohlo ani vyplnenie Service name. Ci už som to mal vyplnené, alebo nie, výpadky aj nadalej pretrvavali.
Divne je, že problém ma len Orange a nie zvyšok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

By sa mohli naši veľkí operátori už spamätať a trochu investovať aj inam ako iba do reklamy, managerov a svojich matiek v zahraničí... Každý sa ide potentovať z mobilných platforiem, ale produkčná činnosť sa robí zväčša v sede na jednom mieste.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Že operátori intenzívne pracujú na identifikácii a vyriešení problému znamená poskytnutie pre publikovanie článku na dsl postačujúce vyjadrenie a následné mačkanie F5 s priekazne odborným výrazom.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Identifikácia problému v korporátnom slovníku znamená že technici nemajú ani šajnu prečo manageri neustále opakujú že každý problém je dar bez ktorého by spoločnosť nemohla rásť...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ako uz to riesime vo firme 2 tyzdne co na viacerych lokalitach v ramci Slovenska ma zakaznik problem. Nahlasene na Orange a vrati sa nam cez Telekom ticket ze oni maju linku v poriadku a mame vadne zariadenie. Dik za zverejnenie ...
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

PRESNE. problém nahlásený, oznámené presné časy výpadkov, spravidla pri sťahovaní 200MB+ súboru a potom výpadok na asi minútu. Infolinka "vidíme rozpady spojenia, aký máte router. Xxx, aha ten je starý, dajte nový.- xxx router má dva roky, a znášal rozpady lepšie ako nový čo som priniesol. Dokonca poslali technika, všetko zmeral a vynadal nám že je problém v prepojovacom tel kábliku. Vymenil, išiel preč. Problémy pretrvávajú..
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

softwarové chyby sa najľahšie zvaľujú na hardware :D
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Aj ja som zaznamenal taketo kratkodobe vypadky a dsl mam priamo od Telekomu.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Kontaktujte nás prosím na redakcia at dsl.sk
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja mam taktiez uz nejaku dobu tieto vypadky na linke od tcomu
Odpovedať Hodnotiť:
 

podobne tieto problemy mám aj ja už 2 týždne... riešim to cez orange support, už mi navrhli aj výmenu routera, ktorý majú k netu a výpadky sú stále, alebo dali linku prešetriť do telekomu a telekom odpovedal že linka je ok.. problém je s routrom, že je starší... tak som naposledy som to riešil so supportom v piatok odvtedy sa mi neozvali s výsledkom... ale tak už viem kde je chyba... vďaka za info
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mozem potvrdit. Este to chceli zvalit na moj modem, ale ten drzal DSL pripojenie ako prikovany len nesli data. Cele zle. Uz to trva dlho.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Mozem problem potvrdit, mal som uptime ADSL spojenia vyse 200 dni a v poslednom tyzdni nastavali necakane casto vypadky u streamingu. Restartoval som vcera v nadeji router/modem, ale po tychto info moc neverim, ze to problem vyriesi...
Snad soudruzi z Orange priznaju, kde urobili chybu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mal som rovnaky problem koncom minuleho tyzdna do nedele, ale odvtedy je to OK.

Inak ich uz ani radsej nevolam: restartuj, resetuj router. Pani uz som to skusal viackrat. Nevadi, robme to spolu. Ok, podme na to. Dalsich 30 minut...aha problem bude asi v routry. Vymente si ho na predajni (neoplati sa kupit vlastny modem, v pripade potreby hned vymenia)...vymenil som. Telefon na 905, stale to nefunguje, pridu dalsie rady na novy modem: restartuj, resetuj. Ok, preco nie? Dalsie drahe minuty....aha problem bude asi v linke....pani to som hovoril uz od zaciatku..aha..no...tak nahlasime telekomu...dalsi den, telekom to vyriesil rychlo, mali vypadok v DSLAMe.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tento problem pretrvava ovela dlhsie ako par mesiacov
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Po bežnom, nepríliš intenzívnom, zamyslení nad eventuálnym riešením problému vyvstáva otázka, či by nemohlo namiesto vysokokvalifikovaného zaznamenávania problémov aspoň trošku pomôcť priekazne celkom sprosté vyhýbanie sa im.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

S vašou poslednou žiadosťou bol váš účet zablokovaný. Ak túto požiadavku nevykonal používateľ, kliknite TU a overte si účet

Tím údržby IT.
Odpovedať Hodnotiť:
 

telekom uz nikdy viac ani orange , byvam vidiek nikdy nebude vdsl xl len do okolo 500m dalej uz nepojde toto? ani nebude opticky kabel je to blizko okres Senec Hanba Telekom....akurat ukoncila zmluva do 12.2018 ,dlho som hladal ini internet na konci som sa rozhodol MaxNetwork opticky kabel , wooow ide este lepsie...Dakujem telekom zbohom
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

to je nejaka porucha ked takto pises?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako spominate v clanku. Kamos normalne aj prestal Battlefield V hravat. Hrajeme, hrajeme a zrazu nam vypise, ze opustil squad :D Smutne je to, ze v takych mrtvych dedinach ina moznost nieje len toto poj...ene DSLko.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ahojte chalani,

Teší ma, že nie som sám. Ale jedno neviem pochopiť.

Tento problém som nahlasoval asi jeden z prvých, a stalo sa to presne od 22.5.2019 (Od polnoci). Presne od tejto chvíľe dochádza k výpadkom... TO je choré, aby si to nevedeli tak veľký operátori dať do poriadku. Nechcem si ani predstaviť, keby som nemal záložné LTE od orangutanu, čo by som robil.
Ľutujem ľudí, ktorý majú napr. cez DSL terminály, prípadne iné veci, kde si nemôžu dovoliť výpadky a zhadzuje im to obchod...

Je toto normálne?? .. Podľa mňa niečo domrvil telekom, a necháva Orange vytrápiť, alebo neviem. Ale určite to nie je normálne.

A tiež trvalo dosť dlho, kým sa o tom niekde píše...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vsetci schopny ludia su aspon 500km zapadbe od SK lebo tu ich nikto nie je schopny zaplatit resp. vytvorit normalne podmienky pre zivot. Vsade sa na vsetkom setri vratane ludi, lebo co ak pride kriza. Krizu si takto sami umelo vytvorime.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Chcel som sa spýtať,

Vie niekto potvrdiť, či sa tento problém týka aj Telekom užívateľov?

ĎAKUJEM
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ano. Mam Telekom DSL internet XL a cca od 20.05.2019 som zaznamenaval prve vypadky.

Zvolil som rutinny reklamacny postup v klasicistickom style pouzivatela Antiku, t.j. kontakt supportu v zmysle "nejde mi internet do matky pici, za co ja platim ty geno skurvene vyjebane, jak ta chytim ...".

Argumentovali, ze modem Glitel je v haji. Napojil som dalsi (zalozny) Glitel a furt vypadky. Dal som druhy zalozny a takoj. Nasrac. Zaujimave, ze vypadky boli pri vysokom vytazeni netu (stahovanie). Po restarte modemu bol problem odstraneny az do dalsieho vypadku.

Na zaver chcem poslat kvety chlapom z VSE, co nam robia elektriku v obci a odjebali kable od DSL ustredne.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Človek ani nemusí bývať na dedine, bývam v Bl, jediné možné pripojenie mám VDSL, ktoré je problém zriadiť, alebo euro docsiss, s niekoľko výpadkami ročne, niekoľko dní trvajúcimi, kvôli počasiu, takže tak
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

BI je co? Bivarovce?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som tento problem zaznamenal od 22.5. - velky update na battlefront 2 :)
ale posledne 2-3 dni uz v pohode, ziadne vypadky
Odpovedať Hodnotiť:
 

Posledne tak 2 krat za den, predtym castejsie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Výpadky sú stále, ale menej často. To nič ale nemení natom, že to stále nevyriešili.

Pre laikov. Ak mate verejnú IP: dajte si napr. monitoring cez stránku thinkbroadband.

Napr dnes 7.6. Bol 1x vypadok cca o 11:30 (bez výpadku od 4:00, tj po cca 7h došlo k výpadku)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár