neprihlásený Utorok, 23. apríla 2024, dnes má meniny Vojtech
Zdieľané bicykle pribudnú v ďalších dvoch mestách

Značky: dopravaAntik

DSL.sk, 4.6.2019


Systém zdieľaných bicyklov umožnený v pohodlnej podobe pomocou moderných technológií pribudne v ďalších dvoch mestách, keď telekomunikačný operátor Antik Telecom plánuje v lete spustenie v mestách Poprad a Trebišov.

Antik spustil systém v ostrej prevádzke na začiatku mája v Košiciach, s 350 bicyklami. Aktuálne oznámil dodanie ďalších 350 bicyklov do dodávateľa, ktoré plánuje nasadiť na sídliskách Dargovských hrdinov, Ťahanovce a KVP. Na leto avizoval plán mať v Košiciach tisíc bicyklov.

Mesiac po spustení dosiahol projekt podľa oznámenia 20 tisíc jázd a má takmer 9 tisíc používateľov.

Systém a projekt Antiku sa od iných projektov výrazne odlišuje tým, že bicykle je možné nechávať vhodne umiestnené kdekoľvek na území mesta a nielen na pevných stanoviskách. Polohu dostupných bicyklov si užívatelia môžu nájsť na mape.

Bicykle sa požičiavajú pomocou mobilnej aplikácie pre Android a iOS. Užívateľ si naskenuje QR kód bicykla a odomkne sa mu zámok zadného kolesa. Po skončení jazdy rukou zámok uzavrie, pričom ukončenie jazdy mu potvrdí následne aplikácia.


Zdieľané bicykle Antiku pri dnešnom spustení komerčnej prevádzky, kliknite pre zväčšenie (foto: Antik)



Antik si bicykle necháva vyrábať, softvér pre systém ale vyvinul Antik. Využíva samozrejme monitorovanie polohy cez GPS a komunikáciu cez mobilné siete. Systém je napájaný pomocou solárneho panelu umiestneného v prednom košíku. Bicykle majú plné pneumatiky, ľahko nastaviteľné ale nevyberateľné sedlo.

Pri registrácii je potrebné zložiť vratný depozit vo výške 20 eur a nabiť si kredit aspoň vo výške 10 eur, pričom pre jazdu je nutné mať krediť aspoň 1 euro. Platí sa pomocou platobných kariet. Prvá jazda do 30 minút je zadarmo.

Cenník sme popisovali v tomto článku, k dispozícii je program bez poplatku na časové obdobie, program s pravidelným mesačným poplatkom 10 eur a program na celý zvyšok sezóny do zimy za 30 eur. Mesačný a sezónny program obsahujú spolu hodinu jazdy denne, jazdenie nad tento čas je spoplatnené cenou jedno euro za hodinu s minútou tarifikáciou. Takúto cenu majú aj všetky jazdy v programe bez poplatku na časové obdobie.

Zákazníci telekomunikačných služieb Antiku môžu projekt využívať s výrazne výhodnejšími podmienkami, keď majú v cene programov zahrnuté dve hodiny jazdy denne.

Stránky projektu je možné nájsť na verejnybicykel.sk. Antik pri spustení v Košiciach avizoval plán službu spustiť až v ďalších 30 mestách.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením
Qualcomm uvedie nový CPU pre notebooky v stredu, bude mať aj nižšiu verziu
Android prešiel na lepší SW dekóder AV1, umožní prehrávať AV1 videá na viac smartfónoch
Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia


Diskusia:
                               
 

Kosice potrebuju dalsich 350 bicyklov, lebo tie predchadzajuce skoncili na Luniku
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Drzim vam palce. Vela z nich sa znici , ale treba vydrzat...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Co ludi motivuje platit si za pozicanie bicykla na 1 hodinku ked ho mozem vlastnit a vozit sa kolko chcem? (U turistov mozno obcas vitana prilezitost)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Prečo by som si musel kupovať vlak , keď sa chcem občas odviesť ?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

preco by som mal vydrziavat doma zensku, ked si staci zaplatit. Tu u nas v BA je kopec radodajnych vychodnariek. Za 40€ ti hned nastavia
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

1.Infekcia.
2.nenavarí, neopere, nevyžehlí, neporiadi.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

1. kondom
2. sluzby existuju
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Lížeš zmrzlinu cez igelit?
Zo slovenského dôchodku si nebudeš môcť dovoliť opatrovateľku, a donáškové služby.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dobrý príklad je Žilina, spustilo sa tu zdieľanie bicyklov a jazdí sa na tom ako o dušu, proste ľudia ktorí bývajú v panelákoch zväčša nevlastnia bicykel, alebo sa im to nechce vláčiť hore dole, požičanie je lacnejšie a rýchlejšie ako MHD, takže nie je moc čo riešiť
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v ZA to je ale prvú hodinu zadarmo, každú ďalšiu 20€, max. 100€ denne.
Tým že sú takto žiadané tie bicykle, sa podľa mňa aj dosť eliminujú prípady, že ľudia ich ničia. Kým nepríde samozrejme 15 ročná k**otiahlava čo dala do appky maminu kreditku, požičia sebe a kamarátom 4 bicykle a idú na nich k železničnej stanici zjazdovať schody do podchodu...

Problém s tými bikeKIA-mi:
1. Neviem či je to takto (v podstate prevádzkovanie bez prijímu) udržateľné a koľko na tom mesto/nextbike/KIA (neviem kto to financuje) prerába.
....
Odpovedať Hodnotiť:
 

...
2. Na registráciu boli potrebné telefónne číslo a platobná karta.. vidím to tak že nakoniec zistím že moje údaje boli leaknuté a predané niekde na darkwebe...
3. 120 bicyklov je vzhľadom na záujem málo, takisto stanice sú veľmi riedko rozmiestnené a ľudia zo sídlisk mimo centra majú v podstate smolu
4. nelogicky riešené veľkosti staníc (neviem či kvôli prevádzkovým dôvodom) ale napr. aupark - malá stanica (kapacita 5 bicyklov) výsledok - počas staromestských tam bolo odparkovaných 30 bicyklov
Odpovedať Hodnotiť:
 

inak aby som reagoval ešte na tvoj príspevok... všetko je rýchlejšie a presnejšie ako Žilinská MHD
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ak na svojom bicykli aj realne jazdis, tak si priprav 50-100 eur rocne na servis (2-3x viac pri drahsich bicykloch). Obcasne pozicanie alebo mesacny pausal sa proti vlastnemu celkom oplati.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Presne tak. Za 50-100 eur rocne na servis sa uz ale na retiazku namiesto par strekov wd40 pouziva priekazne znackovy ciatic kintaktov.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

neprehanajte chlapci....za 25 rokov co mam horsky bike,som don nevrazil viac ako 100 evri,ale je pravda,ze mam z nim najazdene iba zhruba 5000km,ale este min tolko ma z tym bikom caka...vlak do km samozrejme nepocitam o)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemusíš ho skladovať v pivnici, ktoré vykrádajú narkomani, nemusíš mu robiť servis, nemusíš ho zamkýnať a trápiť sa či na ňom nájdeš na ceste domov sedlo, brzdy, koleso.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Asi to, čo ľudí motivuje občas ísť taxíkom, aj keď môžu mať auto. Na občasné prevezenie sa po meste je to fajn, ak chodíš denne, oplatí sa kúpiť si svoj a lepší.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Snáď sa raz do tohto progresívneho trendu pustia i banky a namiesto kdejakých hypoték či pôžičiek začnú priekazne ponúkať zdieľané peniaze.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Zdieľané peniaze = niečo ako zdieľaný byt? To znamená 10 squaterov a huličov a jeden pracujúci od rána do noci?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vyskusal som to aby som si spravil nazor. Appka funguje ok, nabil som si 10 eur (20 eurovy depozit to nechcelo, neviem ci preto lebo som ich zakaznik alebo je to este skusobna prevadzka).

Z prace domov to mam 6,5km. Od minuleho roka to chodim peso aby bol nejaky pohyb:

Peso to mam za hodinu az 1:10 a je to zdarma.
Elektrickou to mam za 25 minut a stoji ma to 58 centov.
Bicyklom to mam za 35-45 minut a priemerna cena za 6 jazd zatial bola okolo 70 centov.

Pre moj konkretny use-case je to nevyhodne. Ak sa ponahlam tak elektricka je praktickejsia a ak nie tak chodza je pohodlnejsia. Tie bicykle fakt neboli stavane na niekoho kto ma 190cm+.

Celkovo sa skor viac oplati kupit vlastny bicykel za 300 eur ako toto. Ale mozno niekto bude mat inu skusenost. Celkovo si ale neviem predstavit kde by som to pouzil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zákazníci antiku nemusia platiť 20 € depozit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akoze peso si za 75 minut a bicyklom za 45 ? To mi prijde trosku divne nie ? To ked ides peso 6.5km/h (co je dost rychla chodza) tak bicyklom das akoze 13km/h ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

keď ideš peši, nepadá ti retiazka

:D:D:D som teraz sám seba rozosmial.. jój .. *ba dum tsss*
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nevidim co ti nesedi. Skus upresnit. Ak je to rychlost na bicykli tak tam treba brat do uvahy stav cyklochodnika, fakt, ze tie bicykle nie su odrpuzene, maju pomerne dost male (plne) kolesa, iba 3 prevody a ani po vytiahnuti sedadla sa na nich pri mojej vyske proste nesedi pohodlne.

Cas cesty na bicykli som vytiahol priamo z appky, moze byt ze fakt nie som bohvieaky ciklysta a zavadzam.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja len že "prvé je i a druhé je y" platí pri slove bicykel, ale už nie pri slove cyklista
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ty sa nestaraj o y,ci i ,poťažmo o preklepi,ale vnimaj obsah prispevkov a na ne reaguj ak reagovat vies
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ja len ze ten cas si skratil bicyklom na 50% co mi prijde teda dost malo. Ja to mam do prace pesi 35-40 minut ale bicyklom som tam za 12-13. A to tiez nie som neviem aky cyklista a chodim na tych Slovnaftackych sharovanych v BA. Aj ked je pravda ze mam to stastie ze mam v podstate cyklochodnik od bytu do prace a je to po rovinke viac menej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte by bolo dobré vybudovať cyklocesty v mestách aj medzi dedinami a mestami. Oddelené od chodníkov a cestnej komunikácie. Politici by sa napríklad mohli ísť pozrieť do Hontu (dedina v Maďarsku) 5 km od Šiah ako to má vyzerať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

co znamena "Bicykle majú plné pneumatiky," to ich maju mat prazdne ??? nechapem
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Asi že nie plné vzduchu, ale niečoho iného. Len potom zase neviem, či to nie je príliš ťažké (alebo je to aj tak vzduch, len v dákej pene alebo čom).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie pneumatiky su cele guma, aj vo vnutri. Bike ma cca 19-20kg
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pneumatiky su z PUR peny , nie je to moc pohodlne , ale nemas defekty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tie bigľe su udelatka na biznis a nie na pozitok z jazdy
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár