neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Provincia zakázala benzínové a naftové autá zákonom

Značky: elektromobily

DSL.sk, 31.5.2019


Kým viaceré krajiny zatiaľ len avizujú plány na zákaz predaja áut so spaľovacím motorom, parlament veľkej kanadskej provincie British Columbia s cca 5 miliónmi obyvateľov zakázal budúci predaj áut, ktoré nie sú tzv. autami s nulovými emisiami, už aj zákonom.

Na tohtotýždňové schválenie zákona upozornila kanadská CBC.

Zákon konkrétne zakazuje predaj nových osobných a malých nákladných áut, ktoré nie sú autami s nulovými emisiami, od začiatku roka 2040. Od roku 2025 bude pre výrobcov platiť hranica aspoň 10% predaných takýchto áut, od roku 2030 aspoň 30%.

Legislatíva ale nebude znamenať úplný zákaz predaja áut so spaľovacími motormi. Autá s nulovými emisiami totiž definuje ako autá, ktoré aspoň niekedy počas prevádzky motora neprodukujú skleníkové plyny a v prípade elektromotora sa dajú nabíjať. Okrem čistých elektromobilov a vozidiel na vodíkové palivové články tak pod túto definíciu patria aj plug-in hybridy so spaľovacím aj elektrickým motorom a predaj hybridov tak bude naďalej povolený.

Navyše zákaz predaja zatiaľ v jednej provincii má zrejme výrazne menší dopad ako zákaz v celom štáte, ak k nemu nepríde aj v ostatných provinciách. Užívatelia si totiž budú zrejme môcť ísť kúpiť vozidlo do inej provincie.

Pri oznámení zámeru takejto legislatívy na konci minulého roka vláda avizovala aj ďalšie kroky postupného presadzovania elektromobilov. Avizovala rozšírenie vlastnej siete nabíjacích staníc zo 71 na 151, zvýšenie dotácií na kúpu elektromobilov a postupné prispôsobenie dotácií tak, aby boli vhodné aj pre občanov so strednými a nižšími príjmami.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci


inzercia



Diskusia:
                               
 

A Toyota sa smeje.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Dobre ste napisali “ s tzv.nulovymi emisiami”. Vyroba EV zatazuje viac zivotne prostredie ale tvarme sa ze pomahame prirode.
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

Ale kokotina....

Poriadne si to nastuduj.
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

Je to súčasť politiky .škoda ich presviedčať.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Elektrika sa dá vyrábať ekologicky,
baterky sa dajú recyklovať.
Elektrické autá sa menej kazia.
Chudáci budú jazdiť a opravovať si dieselové autá zo starých vrakov ešte dlho.Kúriť budú uhlím, lebo plyn je nóbl.
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

Elektrina sa dá vyrábať ekologicky. Ale Jadro je politicky nekorektné a solár v Kanade je blbosť.
Plyn je nóbl? Skôr plyn nie je všade.
To s kazením si počul kde?
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

a mame aj nejake zdroje na podporu tohto tvrdenia?
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Sak ved principialne priekazne presne rovnake matematicke axiomy pre scitavanie, ako pre ze nie.
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

Cital to na Internete v inej diskusii.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nemá na Audi e-tron‎ tak to musí tvrdiť.
Inak by musel priznať, že je chudobný, čo nieje hanba na rozdiel od hlúposti.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Audi e-tron ponúkajú v alze, ktovie či príde aj do balikomatu.

https://bit.ly/2MoYucd

Žeby konečne auto, ktoré nepredávajú v autoservise?
Z čoho budú žiť, keď sa nebude kaziť?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

alza má klauzulu, že obchod je uzatvorený v momente podpisu PAPIEROVEJ ZMLUVY.
neviem, či ti ju pošlú do balíkomatu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechce sa mi hľadať prapôvodný zdroj, takže len takto:
https://dopice.sk/n2S

Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

Aha, čiže prapôvodný zdroj je k čomu priekazne existujú akurát linky na interpretácie výsledkov štúdií zahraničných vedcov.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Ja ťa nepotrebujem presviedčať. Mám dosť svojej vlastnej roboty.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Mozno by sa oplatilo priamo nezavadzat, ci s tym ta iluzia potreby presviedcania nahodou priekazne nejako nekoreluje.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ach jaj... Kiežby si nebol kokot...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Byť či nebyť? Kto si odpovie, čo šľachtí ducha priekazne viac?
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Podobne ako LED žiarovky, klasická žiarovka: volfrám, sklo, železo. LED žiarovka: plasty, elektronika a sama ko**tina
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Kašlem na ekológiu.
Baterky majú vydržať 25 rokov a 1 000 000 km sľubuje tesla, termíny nedodržiava, ale parametre áno.
Takže im verím.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

“The new battery pack that is probably going to production next year is designed explicitly for 1 million miles of operation,” Musk said

1 609 344 kilometers na budúci rok.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zdroj?
A Google poznáš?
Hľa!
https://lnk.sk/OQ68
Odpovedať Hodnotiť:
 

No skus si popozerat, ako zatazuje zivostne prostredie tazba litia, kobaltu a dalsich. Plus, elektricka energia, kde sa bude brat. Dalej, ako funguje recyklacia li-ion baterii.
Elektromotor a auto nan je super vec. Baterky su uplny nezmysel. Po kazdej stranke. Momentalne je idealny stav benzinovy motor s katalyzatorom a filtrami + elektromotor s bateriou. To je ok. Cize Toyota RAV :)
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Toto je klasika. A nafta vznika vybublavanim priamo na pumpe ze ano (+ tie suciastky navyse v benzinaku sa ekologicky samovyrabaju a samoopravuju)?
Ked si vezmes CELKOVE naklady 1km presunu na elektro a na diesel/benzin (a pocitaj vsetko - aj ropne havarie, frakovanie a podobne), tak uz dost davno to bolo na hrane, pricom majorita EU (vynimka Polsko co spaluje velmi vela uhlia) bola na bezne jazdenie ekologickejsia (pri dostatocnom najazde kilometrov EV autom). Od vtedy vyvoj baterii vyznamne postupil a aj vyroba elektriny je +- stale viac eko...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Toto je od veci argument. Veď nikto netvrdí, že naftové autá sú čisté, tvrdí sa len že elektro autá na tom nie sú o moc lepšie a nemá preto veľký zmysel jedny zakazovať. Rozdiel je v tom, že v prípade elektroáut sa ten bordel presúva mimo miest, do priemyselných zón, takže to tak nevidno.

Jediný čistý zdroj čo nám pri dnešnej technológii dokáže dodať dostatok energie sú atómové elektrárne. Žiaľ "ekologickí" aktivisti broja proti nim rovnako ako proti emisiám, čím vzniká (dnes) neriešiteľná situácia.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Pozri si Slovensky energeticky mix. 90% nasej energie je cistej a len 10% je zo spalovania fosilnych paliv. Takze nieje pravda, ze sa znecistenie presuva do elektrarne. Nepresuva, je to ciste. Navyse to nieje chyba EV. Treba proste ekologizovat elektrarne a bude vymalovane.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Slovensky energeticky mix je velmi specificky - mame 50%+ z jadra. V tomto sme v top 5 na celom svete.

No a za rohom mas Rakusakov, ktori ti vykrikuju, ze to mas zrusit. Nemci sa uz tymto smerom rozbehli, dovezeni dochtori a inzinieri sa o to v buducnosti nebudu schopni postarat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

> Rozdiel je v tom, že v prípade elektroáut sa ten bordel presúva mimo miest, do priemyselných zón, takže to tak nevidno.

Co ale neznamena, ze v tom rozdiel je. To ako ked sa vycikas v inej casti bazena, nez v ktorej plavas.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale samozrejme, ze v tom rozdiel je. Pisem to nizsie. Zvecsi svoj bazen geograficky na more a je uplne jedno, ze na druhom brehu do neho niekto cika.
Odpovedať Hodnotiť:
 

....ked uz spominas benzin, LPG/CNG maju menej emisi ako benzin, len 60% na PHM naklady voci benzinu a nikto ich netlaci ako alternativu voci predrazenym elektromobilom s obmedzenou zivotnostou baterii (ktora tvori zasadnu cenu noveho auta). Nahoda ?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

siet CNG plniciek je snad este horsia nez nabijacich stanic, katastrofalny dojazd a aj ludia co mali auta na CNG sa povecsine vyjadruju, ze CNG ako dalsie auto nie. LPG ma zase svoje obmedzenia - jednak stale benzin potrebujes, niekde musis umiestnit nadrz, nemozes parkovat v podzemi, na vecsine cerpaciek ti to musi natankovat obsluha, naklady na revizie a tusim skratena lehota na EK (iba moj dojem). Pricom zastavba do priamovstrekovych benzinov sa neodporuca, iba minimum firiem to vie spravit kvalitne a stoji to poriadnu palku. Pokial si tieto faktory scitas dokopy, znovu sme pri ekonomickej navratnosti kedy musis proste najazdit vela. A v takom pripade jednoducho vezmes dizel lebo je to jednoduchsie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

LPG - EK je rovnako často, ako pri benzíne, tlakovú nádrž musíš meniť každých 10 rokov. Minimálne Dácia, Opel a Fiat ponúkajú(ponúkali, keď som kupoval auto) LPG od výroby, žiadna dodatočná montáž. Jazdíš lacno a ekologicky, len keď sa to začne jebabrať...
K návratnosti atď. - dízel je vhodný na dlhšie trasy, ak jazdíš krátke trasy a po meste, je LPG vhodnejšie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je to len o tom, ze nerozumies pojmom. Nulove emisie vyroba samozrejme nema. Nulove emisie su ale lokalne v mieste pohybu finalneho vyrobku. Neexistuje, opakujem, neexistuje ziadna relevantna studia, ktora dokazuje alebo vyvracia kazdu jednu cast potrebnu pre vyrobu a prevadzku BEV alebo ICE, ktora by jednoznacne dokazala ze BEV je horsi ako ICE. Keby taka existovala je oplieskana vsade mozne. Ad2. Ano, BEV ma emisie v komine najblizsej elektrarne, akurat, ze jeden komin asi skontrolujes aj udrzujes lahsie ako statisice kominov, ktore ti smradia pod nosom (oproti tej elektrarni). Ak mienis "argumentovat" rovnakym ovzdusim, pripomeniem ti rovno velicinu ako je koncentracia v danom mieste. Ak mienis argumentovat poctom vyfukov - staci si pozriet diskusie pod clankami kvoli zmene na EK, kolki placu a kolki neprechadzaju, lebo prevadzkuju hnoje, ktore na cestu nepatria. A to ti hovorim ako clovek, co elektroauto este mat dlho nebude. Len neznasam tieto jednostranne nicim nepodlozene dristy.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Pravda. Obycajny grazovy test je najlepsia forma edukacie o lokalnych emisiach.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Pravda. Tu by ma zaujimala ale aj otazka zivotnosti kolko elektromobilov treba vyrobit za zivotnost 1 konvenceho auta
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

píšeš hlúposti
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Sklanam klobuk pred hlbkou tvojich argumentov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kto jazdí na dieselovom aute, nemusí používať dezodorant.
Lebo aj tak smrdí.

Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

A kto jazdi mhd a na biku vonia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pre Martincc: neexistuje nic 100% ekologicke. To by sme sa museli vratit nazad do jaskyn prip. doby kamennej.
EM na rozdiel od ICE za svoju zivotnost nepotrebuje tony a tony dalsich fosilnych a neekologickych paliv, maziv, vymeny filtrov, odlucovacov atd.
Navyse k tomu spotrebovanemu palivu u ICE zarataj aj tzv. EROI koeficient od 7% vyssie az takmer k 30% (bridlicova ropa). Toto percento musis zaratat k stratam resp. odratat z efektivnosti ICE automobilov, ale nemusis v pripade elektromobilov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vies aky rozdiel je medzi elektro. a "klasikou" ? spalovaci motor a všetko okolo toho, chladiacu kvap. a oleje, zložitá prevodovka.. to všetko je strašne náročné na výrobu, množstvo oleja ktoré sa ročne vymiena.. pri tom všetkom je benzín to najmenej..
elektromotor je relativne jednoduchý na výrobu/tolerancie, žiadne kvapaliny (iba brzdová).. žiadna prevodovka (niekedy 2-stupnová).. a dnes sa lithium netaží už tak ekologicky zle..
ale týmto nechcem povedať, že zakazovať spalovacie motory je OK. Na elektrickú energiu pre elektro pre celý svet zdaleka neni dostatočná produkcia energie, veď už teraz je jej málo...
Odpovedať Hodnotiť:
 

2040, dovtedy sa este vela vlad vymeni a mozno sa dostaneme aj do bodu, ze baterie v 0% autach nebudu mat horsi dopad na prirodu ako prevadzka 20 rocneho mockvica
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

mockvic a ciatic kintaktov
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

odkial je ten ciatic kintaktov? :D
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

ále... nejaký tragéd zle natukal cistic kontaktov na svojom abakuse ked si rudloval cikoša...

Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Ty tiez durdis svoj slizik pri pisani kazdeho komentaru.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Mám pocit, že je to staré len pár dní či týždňov. :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

áno, lepšie je vyťažiť, rafinovať a spáliť 30 000 litrov benzínu ako vyťažiť a spracovať 10 kg vzácnych kovov, ktoré sa následne recyklujú.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

{resne tak. A benzínové a naftové auta idu navyse doliat aj z bandasky, takze kde sa pohybuju sa ani neda priekazne poriadne sledovat.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Vzácne až výnimočne som Ti dal "+"
Možno keby si všade neinseminoval tým Tvojim debilnokreténskoinbecilným novotvarom "priekazne" - občas by si mal aj celkom rozumný názor.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Pokiaľ nie sú všetky bez registrácie dostupné študijné materiály na pornostránkach bez lôg či textov, ide v rámci výuky holografického princípu o priekazne exemplárny prejav expertnej úrovne.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Skusal si uz tuto svoju uchylku liecit?
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Samozrejme ze uz nespocetne vela raz a priekazne vzdy uspesne.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

:D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ale super to znie ako velmi tejto vlade zalezi na ziv prostredi.
Ked to budu musiet zmenit lebo proste technologia stale nebude dostatocna tak uz tam nebudu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

U nás? Tu nikomu nezáleží na ľuďoch, nieto prírode. Je to také slovenské zruinovať zdravotníctvo a potom sa ísť nechať operovať na blízky východ aby si neskapal na chodníku ako tvoj kamarát z východu. Ale aj tak si myslím, že je tam v skutočnosti na protialkoholickom liečení alebo liečenie z tých dobrôt, čo mu Majka nosila od taliana.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

O čom tu zase tliachaš? Daj pokoj!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aky problem mas s pravdou?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Uroboros, sťa had, má tiež takú dilemu, že keď sa zvlieka, tak sa pritom priekazne v skutočnosti oblieka.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Slovenske zdravotnictvo bolo tunelovane vzdy, nie je prvy, kto sa lieci v zahranici, dalsia viec, podla medzinarodnych rebrickov kvality je na tom terajsie zdravotnictvo najlepsie v historii aj napriek tomu, ze je este viac financne poddimenzovane ako v minulosti, lebo sukromne poistovne si cez statom vyrybene povinne odvody vytahaju zo zdravnotnictva peniaze kazdy rok, cize bla bla bla.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Priekazne už v 2006

http://www.dsl.sk/article.php?article=1458

Hoci súčasné výskumy naznačujú, že vystavenie EMF nemá spojitosť s chorobami ako leukémia alebo mozgové nádory, Gilbert ich nepovažuje za dostatočne priekazné, keďže sú založené len na niekoľkoročných pozorovaniach.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

A contak aj lode na elektropohon ved jeden tanker ale prepravna lod nasvini viac ako 7500 aut!
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Odporucam si spravit taky drobny prepocet napriklad takej kontajnerovej ozruty ako je Maersk Emma. Ked clovek pozrie na cisla, tak hej, 15 takych lodi zasvini ovzdusie viac ako vstky auta planety. To je ale povedane len to A, teraz to B: Po prepocte na vzdialenost a hmotnost nakladu a vztiahnuti k priemernemu osobnemu autu priemerneho cloveka zasvini ovzdusie taka obluda nas priestor tak, ako cca ~30-300 beznych aut. S tym, ze ta krava jazdi ked musi, kolko ludi jazdi autom 500m na rozky, len preto, ze su lenive hovada? PS: popod okno som tanker jazdit este nevidel.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Ad2 - a ak by si nevedel riesia sa ako aj lode, tak lietadla, lenze bezny konzument nevlasti zvecsa ziadnu lod, ci jachtu alebo lietadlo. A kedze tieto informacie takychto papkacov bulvarnych sraciek nevzrusia, tak sa o nich ani normalne nedozvies pokial sa nezaujimas. Skus si kupit alebo prevadzkovat jachtu, uvidime ako rychlo otocis retoriku.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ako sa riešia lietadlá, he?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Takto sa riesia lietadla. Zatial male lebo baterie nestacia na velke dopravne lietadla. Su prilis tazke. Ale Boing pracuje na hybridnom lietadle ktore bude vyuzivat aj baterie aj letecky benzin. S lepsimi baterkami pridu aj plne elektricke lietadla. Najprv kratke trasy a potom dlhsie.

http://psce.pw/HDHEW
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ako sa teda riesia lode?

Ved v jachtach su bezne dizle, obcas dva.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, akurat tam tiez prebieha vyvoj a obmedzenie presne ako u aut. Zakaz vstupu do specifickych oblasti, vyvoj motorov s nizsimi emisiami. Rovnako hybridne pohony. Tiez su nakladne auta o generaciu az dve v pred pred osobakmi (ci uz emisie ale aj technologie) a nikto tolko nehysterci - primarne preto, ze bezny clovek riesi len to, co sa dotyka bytostne jeho a ostatok ignoruje. A potom sa tvari ako sa ho snazi kazdy osklbat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Takto sa riesia lode
http://psce.pw/GR2MY
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kompa je na vode chvilku.

Dnesne jachty to maju naopak - pouzivaju diesel (tie novsie ako doplnok solarne panely) aby dobili baterku, na veci, co potrebuju elektrinu. A to su ekologicke od nepamati: pokial je vietor, tak na plachtu da zopar uzlov viac, ako s motorom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z toho vyplýva že asi stupnu na cene vojetiny.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Definícii autá, ktoré aspoň niekedy počas prevádzky motora neprodukujú skleníkové plyny vyhovuje každé auto s elektronickým vstrekovaním paliva, nakoľko pri uvoľnení plynového pedálu a otáčok nad cca 1500 sa prestane palivo vstrekovat do motora a motor má prevádzku bez skleníkových plynov.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Bjuťifuľi séd.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Mne raz prasklo lanko na plynovom pedaly a ledva som dosiel. Inac musime zmenit nazvoslovie. Pedal by sa mal nazyvat plynovym len v pripade, ze je automobil prerobeny na spalovanie plynu. Inac sa musi nazyvat benzinovy, naftovy alebo hybridny potazmo elektricky pedal. V elektrickach sa tiez nehovori plynovy pedal.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Preto sa tomu hovori akcelerator, alebo pedal akceleratora :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pôvodne v karburátore vznikala výbušná zmes vzduchu a paliva, ktorá následne prúdila do valcov. Túto zmes môžeme kľudne nazvať výbušný heterogénny plyn - laicky povedané. Preto plynový pedál.
PS: pedály (singulár, nominatív), pedáli (plurál, lokál) - to len tak, aby napísané slová dávali väčší zmysel.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Ste sa riadne sekli pane.
Pedále (plurál, nominatív), pedáli (singulár, lokál).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

O.K., súhlas. No už ten predo mnou to riadne dodrbal. A tak som sa nechal zmiasť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba oprasit parny motor, urcite by sa dal skonstruovat s lepsou ucinnostou ako v minulosti. Para z vyfuku nasledne zabezpeci aj nasytenost ovzdusia a primerane zrazky. Ide len o to, cim podkurovat, aby takto nevznikali sekundarne emisie. Vodu pouzivat uzitkovu a nie pitnu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektoromobily u nas na Kysuciach nemaju sancu! Treba vystupit z eu a z nato, nechceme elektromobily!!!
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

aj troliť treba vedieť, hlúpy bratislavský čapútko!!!!!!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Zato ty teraz vyzeras bohovo igelitentne. :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nejako ale nikto nehovorí o tom, čo sa bude diať s elektromobilmi keď im začne klesať po dvoch - troch rokoch kapacita batérie tak ako napr. v notebookch.
Batéria je najdrahšia časť elektromobilu a ďakujem pekne, keď si o 5 rokov budeš musieť kúpiť novú baterku za nejakých 10k EUR.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nikto? Naopak, skoro každý o tom hovorí. Naštuduj si to.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Hovoria o tom len krcmovi stamgasti, ostatni to vedia. Zaruka na pokles kapacity pod 80% je 10 rokov napriklad u hybridov. Tesly tu mas uz niekolko rokov a taketo problemy nemaju. A ak je nejaky vadny clanok baterie, da sa za par desiatok € vymenit len to co treba, nie celu bateriu. Odporucam zobudit sa do reality, kedy su tieto otazky uz davno zodpovedane.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Jasne, kapacity casom tak vyrazne nestracaju, ale teplotou ano, takze Tesly moc v zime daleko nejazdia :)
Celu zimu som stretaval jedno elektroauticko pri ceste rano do BA ... vzdy ked bolo skutocne mrazivo, tak siel maximalne dochodcovskym vikendovym sposobom - hadaj preco. Ten clovek sa asi denne modlil, aby mu tych cca 100km dokopy to auto v tom mraze aj pri rannych BA zacpach nejako zvladlo. Jo a obcas mal aj zahmlene okna a teple oblecenie pozapinane. :)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ok beriem, videl si tak jedno EV. Ja vidim kazdu zimu dvojciferne cisla aut, ku ktorym musi prist startovaci vozik pripadne k mnohym dizlakom odtahovka, lebo zamrzla nafta.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Ale to nie je problém samotnej technológie vznetových motorov. To je problém zanedbanej údržby a starostlivosti. O štartovací olovený akumulátor sa treba starať aj keď je tzv. bezúdržbový. Platí to hlavne pre tých, čo jazdia len krátke trasy s častými štartami motora. A čo sa týka zamŕzania nafty, samozrejme proti tomu pomáhajú aditíva (napr. od VIF) a výmena palivového filtra pred zimou, lebo je plný vody po letnom jazdení. Voda sa nachádza v benzíne či nafte na čepačkách stále. Ja mám na palivo taký lievik so sitkom, čo neprepustí molekuly vody, ale palivo áno. Svojho času som ho používal, keď som netankoval na benzínkach, ale z bandasiek za lepšie ceny. No už asi tak 10 rokov to nerobím. Avšak bežne vidím ako autám z výfuku vyteká voda.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

PS: Ten lievik sa na Slovensku bežne nedá kúpiť. A nie som zástanca naftových motorov. Momentálne prevádzkujem 2 benziňáky. Jeden Ford r. 1998 a jednu Toyotu r. 2018.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ale to mozme povedat aj o EV. Ak je vonku -30 a mam auto vonku, tak to baterku samozrejme vystavi. Ak mam auto niekde v teple nema to vplyv. Tiez nepozname parametre vyssie spomenuteho auta a moze tam byt rovnaky problem s neznalostou technologie kedy zakaznik kupil nieco, co mu nie celkom vyhovuje a nerozumie tomu. Pri EV treba dbat na velkost baterie, moznost nabijania, akym max vykonom sa da nabijat a este par detailov. Je to ekvivalent objemu spalovacieho motora. Ak jazdim vela dialnice, tak kupit maly benzin asi nie je najlepsi napad. Naopak ak jazdim vela kratkych tras je kravina kupovat dizla. Vo vsetkych pripadoch sa take auto prevadzkovat da, ale moze ma niekde limitovat pripadne sa to niekde vypomsti. Svagor ma renault Zoe, jazdi s tym v Norsku a podla jeho slov sa este nedostal do situacie, kedy by mu ten maly dojazd (tusim 150km) nestacil a bol niekde problem (nabijacia siet samozrejme na inej uvorni ako u nas). A ze on skusa ine extremy "mimo civilizacie".
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Argument mozme je platny od levelu schiza, takze bojovat tu proti nemu bez zodpovedajucej odchylky od bezneho standardu samozrejme priekazne nema zmysel.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Čistý populizmus.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kym sa z Bratislavy do Trebisova nedostanem bez strachu ze ostanem vysiet na Soroske alebo Dargove, tak si elektroauto urcite nekupim.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak na to staci Tesla Model S 100Kwh. Ten ma dojazd cez 500km na jeden sup. Alebo potom aj mensia kapacita z 20min zastavkou v Banskej Bystrici na mierne dobitie. Alebo ak juznou trasou tak prestavka v Budapesti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz prestante blbnut a zit v minulosti. Pouzivat ropne produkty na pohyb je blbost. Ropu potrebujeme na lieky, hnojiva a plasty a nie na davanie do pohybu z 20-40% ucinnostou. EV mame doma aj hybrida a mozem vam povedat ze k smradlavej popelnici sa uz nevratim. Pri Slovenskom energetickom mixe Ja produkujem 20-25g CO2 na km to je holy bosi fakt. Pri vyrobe Ev sa pouzije o dva (2) barely ropy navyse, takze navratnost je velmi rychla. Lithia mame tiez dost. Ev spali 20kWh/100km, spalovak 50-60/kWh/100km. Ludstvo zije z kWh a tie su dolezite. Bez kWh sme v prdeli.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nuž a pomaly je to tu, o niekoľko rokov možno desaťročí - bude nelegálne jazdiť na benzínovom aute a kúriť v krbe s drevom. Totálny EKOTERROR. A že vraj autá s nulovými emisiami. Jasné a LiOn batérie nám padajú zázračne z neba. Výroba LiON batérií dosť zaťažuje životné prostredie - takže neviem o akých autách s nulovými emisiami hovoria zákonodarcovia v Kanade. Chudák TESLA, ten sa v hrobe obracia - elektrické autá sa OK, ale iba na FREE ENEGRY!!!!!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

nabuduce si precitaj aj diskusiu, nebudes za takeho blba.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a zamyslel sa niekto nad tym, ze velke rozsirenie elektroaut bude mat dopad aj na elektricku siet? Kde to budu ludia nabijat na takom sidlisku? Mame na to kapacitu v sieti? Nezda sa mi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Samozrejme ze sa zamyslel. Nasa transmisia a distribucia by klakla. Preto auto nebude pre plebs, ti maju predsa pouzivat MHD.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

I wish to convey my respect for your kind-heartedness in support of men and women who really want guidance on your niche. Your personal commitment to passing the solution around has been definitely effective and has regularly enabled some individuals much like me to get to their aims. Your warm and helpful useful information implies a whole lot to me and still more to my colleagues. Thank you; from all of us.
<a href="http://fox.ci/HLw6BIc" >yeezy boost 350</a> [url=http://fox.ci/HLw6BIc]yeezy boost 350[/url]
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár