|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hybrid
Od: Twixie_
|
Pridané:
31.5.2019 18:17
A Toyota sa smeje.
|
|
Re: Hybrid
Od: Martincc
|
Pridané:
31.5.2019 18:38
Dobre ste napisali “ s tzv.nulovymi emisiami”. Vyroba EV zatazuje viac zivotne prostredie ale tvarme sa ze pomahame prirode.
|
|
Re: Hybrid
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
31.5.2019 18:39
Ale kokotina....
Poriadne si to nastuduj.
|
|
Re: Hybrid
Od: .Starosta
|
Pridané:
31.5.2019 22:06
Je to súčasť politiky .škoda ich presviedčať.
|
|
Re: Hybrid
Od: hmmmmmmmmmmmm
|
Pridané:
1.6.2019 21:21
Elektrika sa dá vyrábať ekologicky,
baterky sa dajú recyklovať.
Elektrické autá sa menej kazia.
Chudáci budú jazdiť a opravovať si dieselové autá zo starých vrakov ešte dlho.Kúriť budú uhlím, lebo plyn je nóbl.
|
|
Re: Hybrid
Od: lololol
|
Pridané:
3.6.2019 10:01
Elektrina sa dá vyrábať ekologicky. Ale Jadro je politicky nekorektné a solár v Kanade je blbosť.
Plyn je nóbl? Skôr plyn nie je všade.
To s kazením si počul kde?
|
|
Re: Hybrid
Od: sss
|
Pridané:
31.5.2019 18:40
a mame aj nejake zdroje na podporu tohto tvrdenia?
|
|
ničivý praktik S005E002543
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
31.5.2019 18:50
Sak ved principialne priekazne presne rovnake matematicke axiomy pre scitavanie, ako pre ze nie.
|
|
Re: Hybrid
Od: zxcvbn
|
Pridané:
31.5.2019 19:35
Cital to na Internete v inej diskusii.
|
|
Re: Hybrid
Od: držím palce
|
Pridané:
1.6.2019 21:24
Nemá na Audi e-tron‎ tak to musí tvrdiť.
Inak by musel priznať, že je chudobný, čo nieje hanba na rozdiel od hlúposti.
|
|
Re: Hybrid
Od: akožefirma
|
Pridané:
1.6.2019 22:29
Audi e-tron ponúkajú v alze, ktovie či príde aj do balikomatu.
https://bit.ly/2MoYucd
Žeby konečne auto, ktoré nepredávajú v autoservise?
Z čoho budú žiť, keď sa nebude kaziť?
|
|
Re: balíkomat?
Od: mp1
|
Pridané:
2.6.2019 15:40
alza má klauzulu, že obchod je uzatvorený v momente podpisu PAPIEROVEJ ZMLUVY.
neviem, či ti ju pošlú do balíkomatu.
|
|
Re: Hybrid
Od reg.: little
|
Pridané:
31.5.2019 20:13
Nechce sa mi hľadať prapôvodný zdroj, takže len takto:
https://dopice.sk/n2S
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
31.5.2019 20:27
Aha, čiže prapôvodný zdroj je k čomu priekazne existujú akurát linky na interpretácie výsledkov štúdií zahraničných vedcov.
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od reg.: little
|
Pridané:
31.5.2019 20:41
Ja ťa nepotrebujem presviedčať. Mám dosť svojej vlastnej roboty.
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
31.5.2019 20:56
Mozno by sa oplatilo priamo nezavadzat, ci s tym ta iluzia potreby presviedcania nahodou priekazne nejako nekoreluje.
|
|
Re: ultraradikalny fakticizmus
Od: ljuk
|
Pridané:
1.6.2019 15:04
Ach jaj... Kiežby si nebol kokot...
|
|
ničivý praktik S005E002545
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
1.6.2019 15:34
Byť či nebyť? Kto si odpovie, čo šľachtí ducha priekazne viac?
|
|
ko**tina
Od: kukorica
|
Pridané:
31.5.2019 21:20
Podobne ako LED žiarovky, klasická žiarovka: volfrám, sklo, železo. LED žiarovka: plasty, elektronika a sama ko**tina
|
|
Re: ko**tina
Od: ekofalus magnus
|
Pridané:
1.6.2019 21:16
Kašlem na ekológiu.
Baterky majú vydržať 25 rokov a 1 000 000 km sľubuje tesla, termíny nedodržiava, ale parametre áno.
Takže im verím.
|
|
1 609 344 kilometers
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
2.6.2019 10:45
“The new battery pack that is probably going to production next year is designed explicitly for 1 million miles of operation,” Musk said
1 609 344 kilometers na budúci rok.
|
|
Re: Hybrid
Od: kecalek
|
Pridané:
2.6.2019 11:23
Zdroj?
A Google poznáš?
Hľa!
https://lnk.sk/OQ68
|
|
Re: Hybrid
Od: grhrthyty
|
Pridané:
2.6.2019 15:37
No skus si popozerat, ako zatazuje zivostne prostredie tazba litia, kobaltu a dalsich. Plus, elektricka energia, kde sa bude brat. Dalej, ako funguje recyklacia li-ion baterii.
Elektromotor a auto nan je super vec. Baterky su uplny nezmysel. Po kazdej stranke. Momentalne je idealny stav benzinovy motor s katalyzatorom a filtrami + elektromotor s bateriou. To je ok. Cize Toyota RAV :)
|
|
Re: Hybrid
Od: gandor.
|
Pridané:
2.6.2019 18:47
Toto je klasika. A nafta vznika vybublavanim priamo na pumpe ze ano (+ tie suciastky navyse v benzinaku sa ekologicky samovyrabaju a samoopravuju)?
Ked si vezmes CELKOVE naklady 1km presunu na elektro a na diesel/benzin (a pocitaj vsetko - aj ropne havarie, frakovanie a podobne), tak uz dost davno to bolo na hrane, pricom majorita EU (vynimka Polsko co spaluje velmi vela uhlia) bola na bezne jazdenie ekologickejsia (pri dostatocnom najazde kilometrov EV autom). Od vtedy vyvoj baterii vyznamne postupil a aj vyroba elektriny je +- stale viac eko...
|
|
Re: Hybrid
Od: McUH
|
Pridané:
3.6.2019 9:40
Toto je od veci argument. Veď nikto netvrdí, že naftové autá sú čisté, tvrdí sa len že elektro autá na tom nie sú o moc lepšie a nemá preto veľký zmysel jedny zakazovať. Rozdiel je v tom, že v prípade elektroáut sa ten bordel presúva mimo miest, do priemyselných zón, takže to tak nevidno.
Jediný čistý zdroj čo nám pri dnešnej technológii dokáže dodať dostatok energie sú atómové elektrárne. Žiaľ "ekologickí" aktivisti broja proti nim rovnako ako proti emisiám, čím vzniká (dnes) neriešiteľná situácia.
|
|
Re: Hybrid
Od: Ondiak
|
Pridané:
3.6.2019 12:52
Pozri si Slovensky energeticky mix. 90% nasej energie je cistej a len 10% je zo spalovania fosilnych paliv. Takze nieje pravda, ze sa znecistenie presuva do elektrarne. Nepresuva, je to ciste. Navyse to nieje chyba EV. Treba proste ekologizovat elektrarne a bude vymalovane.
|
|
Re: Hybrid
Od: asfwregt
|
Pridané:
3.6.2019 13:59
Slovensky energeticky mix je velmi specificky - mame 50%+ z jadra. V tomto sme v top 5 na celom svete.
No a za rohom mas Rakusakov, ktori ti vykrikuju, ze to mas zrusit. Nemci sa uz tymto smerom rozbehli, dovezeni dochtori a inzinieri sa o to v buducnosti nebudu schopni postarat.
|
|
Re: Hybrid
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.6.2019 14:18
> Rozdiel je v tom, že v prípade elektroáut sa ten bordel presúva mimo miest, do priemyselných zón, takže to tak nevidno.
Co ale neznamena, ze v tom rozdiel je. To ako ked sa vycikas v inej casti bazena, nez v ktorej plavas.
|
|
Re: Hybrid
Od: ...
|
Pridané:
3.6.2019 15:28
Ale samozrejme, ze v tom rozdiel je. Pisem to nizsie. Zvecsi svoj bazen geograficky na more a je uplne jedno, ze na druhom brehu do neho niekto cika.
|
|
Re: Hybrid
Od reg.: VWV .
|
Pridané:
2.6.2019 21:23
....ked uz spominas benzin, LPG/CNG maju menej emisi ako benzin, len 60% na PHM naklady voci benzinu a nikto ich netlaci ako alternativu voci predrazenym elektromobilom s obmedzenou zivotnostou baterii (ktora tvori zasadnu cenu noveho auta). Nahoda ?
|
|
Re: Hybrid
Od: ...
|
Pridané:
2.6.2019 21:45
siet CNG plniciek je snad este horsia nez nabijacich stanic, katastrofalny dojazd a aj ludia co mali auta na CNG sa povecsine vyjadruju, ze CNG ako dalsie auto nie. LPG ma zase svoje obmedzenia - jednak stale benzin potrebujes, niekde musis umiestnit nadrz, nemozes parkovat v podzemi, na vecsine cerpaciek ti to musi natankovat obsluha, naklady na revizie a tusim skratena lehota na EK (iba moj dojem). Pricom zastavba do priamovstrekovych benzinov sa neodporuca, iba minimum firiem to vie spravit kvalitne a stoji to poriadnu palku. Pokial si tieto faktory scitas dokopy, znovu sme pri ekonomickej navratnosti kedy musis proste najazdit vela. A v takom pripade jednoducho vezmes dizel lebo je to jednoduchsie.
|
|
Re: Hybrid
Od: lololol
|
Pridané:
3.6.2019 10:13
LPG - EK je rovnako často, ako pri benzíne, tlakovú nádrž musíš meniť každých 10 rokov. Minimálne Dácia, Opel a Fiat ponúkajú(ponúkali, keď som kupoval auto) LPG od výroby, žiadna dodatočná montáž. Jazdíš lacno a ekologicky, len keď sa to začne jebabrať...
K návratnosti atď. - dízel je vhodný na dlhšie trasy, ak jazdíš krátke trasy a po meste, je LPG vhodnejšie.
|
|
Re: Hybrid
Od: ...
|
Pridané:
31.5.2019 21:33
Je to len o tom, ze nerozumies pojmom. Nulove emisie vyroba samozrejme nema. Nulove emisie su ale lokalne v mieste pohybu finalneho vyrobku. Neexistuje, opakujem, neexistuje ziadna relevantna studia, ktora dokazuje alebo vyvracia kazdu jednu cast potrebnu pre vyrobu a prevadzku BEV alebo ICE, ktora by jednoznacne dokazala ze BEV je horsi ako ICE. Keby taka existovala je oplieskana vsade mozne. Ad2. Ano, BEV ma emisie v komine najblizsej elektrarne, akurat, ze jeden komin asi skontrolujes aj udrzujes lahsie ako statisice kominov, ktore ti smradia pod nosom (oproti tej elektrarni). Ak mienis "argumentovat" rovnakym ovzdusim, pripomeniem ti rovno velicinu ako je koncentracia v danom mieste. Ak mienis argumentovat poctom vyfukov - staci si pozriet diskusie pod clankami kvoli zmene na EK, kolki placu a kolki neprechadzaju, lebo prevadzkuju hnoje, ktore na cestu nepatria. A to ti hovorim ako clovek, co elektroauto este mat dlho nebude. Len neznasam tieto jednostranne nicim nepodlozene dristy.
|
|
Re: Hybrid
Od: aasami
|
Pridané:
31.5.2019 22:25
Pravda. Obycajny grazovy test je najlepsia forma edukacie o lokalnych emisiach.
|
|
Re: Hybrid
Od: Autodidaktik
|
Pridané:
1.6.2019 10:22
Pravda. Tu by ma zaujimala ale aj otazka zivotnosti kolko elektromobilov treba vyrobit za zivotnost 1 konvenceho auta
|
|
Re: Hybrid
Od: egwgawega
|
Pridané:
1.6.2019 13:38
píšeš hlúposti
|
|
Re: Hybrid
Od: ....
|
Pridané:
1.6.2019 14:04
Sklanam klobuk pred hlbkou tvojich argumentov.
|
|
Re: Hybrid
Od: TDI__rakovina
|
Pridané:
1.6.2019 21:18
Kto jazdí na dieselovom aute, nemusí používať dezodorant.
Lebo aj tak smrdí.
|
|
Re: Hybrid
Od: Gertudo
|
Pridané:
2.6.2019 11:21
A kto jazdi mhd a na biku vonia.
|
|
Re: Hybrid
Od: Magy
|
Pridané:
2.6.2019 6:12
pre Martincc: neexistuje nic 100% ekologicke. To by sme sa museli vratit nazad do jaskyn prip. doby kamennej.
EM na rozdiel od ICE za svoju zivotnost nepotrebuje tony a tony dalsich fosilnych a neekologickych paliv, maziv, vymeny filtrov, odlucovacov atd.
Navyse k tomu spotrebovanemu palivu u ICE zarataj aj tzv. EROI koeficient od 7% vyssie az takmer k 30% (bridlicova ropa). Toto percento musis zaratat k stratam resp. odratat z efektivnosti ICE automobilov, ale nemusis v pripade elektromobilov.
|
|
Re: Hybrid
Od: cosastaras
|
Pridané:
4.6.2019 9:18
vies aky rozdiel je medzi elektro. a "klasikou" ? spalovaci motor a všetko okolo toho, chladiacu kvap. a oleje, zložitá prevodovka.. to všetko je strašne náročné na výrobu, množstvo oleja ktoré sa ročne vymiena.. pri tom všetkom je benzín to najmenej..
elektromotor je relativne jednoduchý na výrobu/tolerancie, žiadne kvapaliny (iba brzdová).. žiadna prevodovka (niekedy 2-stupnová).. a dnes sa lithium netaží už tak ekologicky zle..
ale týmto nechcem povedať, že zakazovať spalovacie motory je OK. Na elektrickú energiu pre elektro pre celý svet zdaleka neni dostatočná produkcia energie, veď už teraz je jej málo...
|
|
a co na to priroda
Od: marko markos
|
Pridané:
31.5.2019 18:27
2040, dovtedy sa este vela vlad vymeni a mozno sa dostaneme aj do bodu, ze baterie v 0% autach nebudu mat horsi dopad na prirodu ako prevadzka 20 rocneho mockvica
|
|
Re: a co na to priroda
Od: Mr X
|
Pridané:
31.5.2019 18:50
mockvic a ciatic kintaktov
|
|
Re: a co na to priroda
Od: meheh
|
Pridané:
31.5.2019 20:46
odkial je ten ciatic kintaktov? :D
|
|
Re: a co na to priroda
Od: vajko
|
Pridané:
1.6.2019 1:59
ále... nejaký tragéd zle natukal cistic kontaktov na svojom abakuse ked si rudloval cikoša...
|
|
Re: a co na to priroda
Od: Pravt
|
Pridané:
2.6.2019 9:07
Ty tiez durdis svoj slizik pri pisani kazdeho komentaru.
|
|
Re: a co na to priroda
Od: Esteban
|
Pridané:
1.6.2019 7:57
Mám pocit, že je to staré len pár dní či týždňov. :)
|
|
Re: a co na to priroda
Od: bt4w
|
Pridané:
31.5.2019 18:52
áno, lepšie je vyťažiť, rafinovať a spáliť 30 000 litrov benzínu ako vyťažiť a spracovať 10 kg vzácnych kovov, ktoré sa následne recyklujú.
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
31.5.2019 19:23
{resne tak. A benzínové a naftové auta idu navyse doliat aj z bandasky, takze kde sa pohybuju sa ani neda priekazne poriadne sledovat.
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: jaaaaaaaj
|
Pridané:
31.5.2019 20:39
Vzácne až výnimočne som Ti dal "+"
Možno keby si všade neinseminoval tým Tvojim debilnokreténskoinbecilným novotvarom "priekazne" - občas by si mal aj celkom rozumný názor.
|
|
ultraradikalny gamerizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
31.5.2019 21:17
Pokiaľ nie sú všetky bez registrácie dostupné študijné materiály na pornostránkach bez lôg či textov, ide v rámci výuky holografického princípu o priekazne exemplárny prejav expertnej úrovne.
|
|
Re: ultraradikalny gamerizmus
Od: aasami
|
Pridané:
31.5.2019 22:27
Skusal si uz tuto svoju uchylku liecit?
|
|
Re: ultraradikalny gamerizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
1.6.2019 3:59
Samozrejme ze uz nespocetne vela raz a priekazne vzdy uspesne.
|
|
Re: ultraradikalny gamerizmus
Od: Esteban
|
Pridané:
1.6.2019 7:58
:D
|
|
Re: a co na to priroda
Od: Gertrudo
|
Pridané:
31.5.2019 19:05
Ale super to znie ako velmi tejto vlade zalezi na ziv prostredi.
Ked to budu musiet zmenit lebo proste technologia stale nebude dostatocna tak uz tam nebudu.
|
|
Dnes má meniny Bolehlav
Od: Buržuj/
|
Pridané:
31.5.2019 19:15
U nás? Tu nikomu nezáleží na ľuďoch, nieto prírode. Je to také slovenské zruinovať zdravotníctvo a potom sa ísť nechať operovať na blízky východ aby si neskapal na chodníku ako tvoj kamarát z východu. Ale aj tak si myslím, že je tam v skutočnosti na protialkoholickom liečení alebo liečenie z tých dobrôt, čo mu Majka nosila od taliana.
|
|
Re: Dnes má meniny Bolehlav
Od: dsl menovateľ
|
Pridané:
31.5.2019 19:58
O čom tu zase tliachaš? Daj pokoj!
|
|
Re: Dnes má meniny Bolehlav
Od: jaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
31.5.2019 20:40
Aky problem mas s pravdou?
|
|
ultraradikalny optimizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
31.5.2019 22:25
Uroboros, sťa had, má tiež takú dilemu, že keď sa zvlieka, tak sa pritom priekazne v skutočnosti oblieka.
|
|
Re: Dnes má meniny Bolehlav
Od: .............
|
Pridané:
2.6.2019 15:10
Slovenske zdravotnictvo bolo tunelovane vzdy, nie je prvy, kto sa lieci v zahranici, dalsia viec, podla medzinarodnych rebrickov kvality je na tom terajsie zdravotnictvo najlepsie v historii aj napriek tomu, ze je este viac financne poddimenzovane ako v minulosti, lebo sukromne poistovne si cez statom vyrybene povinne odvody vytahaju zo zdravnotnictva peniaze kazdy rok, cize bla bla bla.
|
|
Priekazne 2006
Od: Priekaz
|
Pridané:
31.5.2019 20:48
Priekazne už v 2006
http://www.dsl.sk/article.php?article=1458
Hoci súčasné výskumy naznačujú, že vystavenie EMF nemá spojitosť s chorobami ako leukémia alebo mozgové nádory, Gilbert ich nepovažuje za dostatočne priekazné, keďže sú založené len na niekoľkoročných pozorovaniach.
|
|
Ale aj lode
Od: Droj
|
Pridané:
31.5.2019 21:30
A contak aj lode na elektropohon ved jeden tanker ale prepravna lod nasvini viac ako 7500 aut!
|
|
Re: Ale aj lode
Od: ...
|
Pridané:
31.5.2019 21:38
Odporucam si spravit taky drobny prepocet napriklad takej kontajnerovej ozruty ako je Maersk Emma. Ked clovek pozrie na cisla, tak hej, 15 takych lodi zasvini ovzdusie viac ako vstky auta planety. To je ale povedane len to A, teraz to B: Po prepocte na vzdialenost a hmotnost nakladu a vztiahnuti k priemernemu osobnemu autu priemerneho cloveka zasvini ovzdusie taka obluda nas priestor tak, ako cca ~30-300 beznych aut. S tym, ze ta krava jazdi ked musi, kolko ludi jazdi autom 500m na rozky, len preto, ze su lenive hovada? PS: popod okno som tanker jazdit este nevidel.
|
|
Re: Ale aj lode
Od: ...
|
Pridané:
31.5.2019 21:41
Ad2 - a ak by si nevedel riesia sa ako aj lode, tak lietadla, lenze bezny konzument nevlasti zvecsa ziadnu lod, ci jachtu alebo lietadlo. A kedze tieto informacie takychto papkacov bulvarnych sraciek nevzrusia, tak sa o nich ani normalne nedozvies pokial sa nezaujimas. Skus si kupit alebo prevadzkovat jachtu, uvidime ako rychlo otocis retoriku.
|
|
Re: Ale aj lode
Od: wfqegqf
|
Pridané:
1.6.2019 13:39
ako sa riešia lietadlá, he?
|
|
Re: Ale aj lode
Od: Ondiak
|
Pridané:
3.6.2019 13:04
Takto sa riesia lietadla. Zatial male lebo baterie nestacia na velke dopravne lietadla. Su prilis tazke. Ale Boing pracuje na hybridnom lietadle ktore bude vyuzivat aj baterie aj letecky benzin. S lepsimi baterkami pridu aj plne elektricke lietadla. Najprv kratke trasy a potom dlhsie.
http://psce.pw/HDHEW
|
|
Re: Ale aj lode
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
1.6.2019 20:33
A ako sa teda riesia lode?
Ved v jachtach su bezne dizle, obcas dva.
|
|
Re: Ale aj lode
Od: ...
|
Pridané:
1.6.2019 20:58
Ano, akurat tam tiez prebieha vyvoj a obmedzenie presne ako u aut. Zakaz vstupu do specifickych oblasti, vyvoj motorov s nizsimi emisiami. Rovnako hybridne pohony. Tiez su nakladne auta o generaciu az dve v pred pred osobakmi (ci uz emisie ale aj technologie) a nikto tolko nehysterci - primarne preto, ze bezny clovek riesi len to, co sa dotyka bytostne jeho a ostatok ignoruje. A potom sa tvari ako sa ho snazi kazdy osklbat.
|
|
Re: Ale aj lode
Od: Ondiak
|
Pridané:
3.6.2019 13:02
Takto sa riesia lode
http://psce.pw/GR2MY
|
|
Re: Ale aj lode
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.6.2019 14:02
Kompa je na vode chvilku.
Dnesne jachty to maju naopak - pouzivaju diesel (tie novsie ako doplnok solarne panely) aby dobili baterku, na veci, co potrebuju elektrinu. A to su ekologicke od nepamati: pokial je vietor, tak na plachtu da zopar uzlov viac, ako s motorom.
|
|
Áno presne
Od: .Starosta
|
Pridané:
31.5.2019 22:09
Z toho vyplýva že asi stupnu na cene vojetiny.
|
|
Autá.
Od: 5os5os
|
Pridané:
1.6.2019 0:00
Definícii autá, ktoré aspoň niekedy počas prevádzky motora neprodukujú skleníkové plyny vyhovuje každé auto s elektronickým vstrekovaním paliva, nakoľko pri uvoľnení plynového pedálu a otáčok nad cca 1500 sa prestane palivo vstrekovat do motora a motor má prevádzku bez skleníkových plynov.
|
|
Re: Autá.
Od: Esteban
|
Pridané:
1.6.2019 8:01
Bjuťifuľi séd.
|
|
Re: Autá.
Od: Pedále
|
Pridané:
1.6.2019 8:45
Mne raz prasklo lanko na plynovom pedaly a ledva som dosiel. Inac musime zmenit nazvoslovie. Pedal by sa mal nazyvat plynovym len v pripade, ze je automobil prerobeny na spalovanie plynu. Inac sa musi nazyvat benzinovy, naftovy alebo hybridny potazmo elektricky pedal. V elektrickach sa tiez nehovori plynovy pedal.
|
|
Re: Autá.
Od: Koumak
|
Pridané:
1.6.2019 9:33
Preto sa tomu hovori akcelerator, alebo pedal akceleratora :D
|
|
Re: Autá.
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
1.6.2019 12:08
Pôvodne v karburátore vznikala výbušná zmes vzduchu a paliva, ktorá následne prúdila do valcov. Túto zmes môžeme kľudne nazvať výbušný heterogénny plyn - laicky povedané. Preto plynový pedál.
PS: pedály (singulár, nominatív), pedáli (plurál, lokál) - to len tak, aby napísané slová dávali väčší zmysel.
|
|
Re: Autá.
Od: Emeric
|
Pridané:
3.6.2019 13:52
Ste sa riadne sekli pane.
Pedále (plurál, nominatív), pedáli (singulár, lokál).
|
|
Re: Autá.
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
5.6.2019 17:40
O.K., súhlas. No už ten predo mnou to riadne dodrbal. A tak som sa nechal zmiasť.
|
|
Nepozdava sa mi to.
Od: Cestovatel
|
Pridané:
1.6.2019 7:59
Treba oprasit parny motor, urcite by sa dal skonstruovat s lepsou ucinnostou ako v minulosti. Para z vyfuku nasledne zabezpeci aj nasytenost ovzdusia a primerane zrazky. Ide len o to, cim podkurovat, aby takto nevznikali sekundarne emisie. Vodu pouzivat uzitkovu a nie pitnu.
|
|
U nas nikdy!
Od: Proruske Kysuce
|
Pridané:
1.6.2019 10:08
Elektoromobily u nas na Kysuciach nemaju sancu! Treba vystupit z eu a z nato, nechceme elektromobily!!!
|
|
Re: U nas nikdy!
Od: fhndfh
|
Pridané:
1.6.2019 13:40
aj troliť treba vedieť, hlúpy bratislavský čapútko!!!!!!
|
|
Re: U nas nikdy!
Od: Ondiak
|
Pridané:
3.6.2019 13:06
Zato ty teraz vyzeras bohovo igelitentne. :D
|
|
A čo potom?
Od: Jozef spod vodopádu
|
Pridané:
1.6.2019 14:29
Nejako ale nikto nehovorí o tom, čo sa bude diať s elektromobilmi keď im začne klesať po dvoch - troch rokoch kapacita batérie tak ako napr. v notebookch.
Batéria je najdrahšia časť elektromobilu a ďakujem pekne, keď si o 5 rokov budeš musieť kúpiť novú baterku za nejakých 10k EUR.
|
|
Re: A čo potom?
Od: asters
|
Pridané:
1.6.2019 15:00
Nikto? Naopak, skoro každý o tom hovorí. Naštuduj si to.
|
|
Re: A čo potom?
Od: ...
|
Pridané:
1.6.2019 15:02
Hovoria o tom len krcmovi stamgasti, ostatni to vedia. Zaruka na pokles kapacity pod 80% je 10 rokov napriklad u hybridov. Tesly tu mas uz niekolko rokov a taketo problemy nemaju. A ak je nejaky vadny clanok baterie, da sa za par desiatok € vymenit len to co treba, nie celu bateriu. Odporucam zobudit sa do reality, kedy su tieto otazky uz davno zodpovedane.
|
|
Re: A čo potom?
Od: Koumak
|
Pridané:
1.6.2019 15:18
Jasne, kapacity casom tak vyrazne nestracaju, ale teplotou ano, takze Tesly moc v zime daleko nejazdia :)
Celu zimu som stretaval jedno elektroauticko pri ceste rano do BA ... vzdy ked bolo skutocne mrazivo, tak siel maximalne dochodcovskym vikendovym sposobom - hadaj preco. Ten clovek sa asi denne modlil, aby mu tych cca 100km dokopy to auto v tom mraze aj pri rannych BA zacpach nejako zvladlo. Jo a obcas mal aj zahmlene okna a teple oblecenie pozapinane. :)
|
|
Re: A čo potom?
Od: ...
|
Pridané:
1.6.2019 16:38
Ok beriem, videl si tak jedno EV. Ja vidim kazdu zimu dvojciferne cisla aut, ku ktorym musi prist startovaci vozik pripadne k mnohym dizlakom odtahovka, lebo zamrzla nafta.
|
|
Re: A čo potom?
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
1.6.2019 18:31
Ale to nie je problém samotnej technológie vznetových motorov. To je problém zanedbanej údržby a starostlivosti. O štartovací olovený akumulátor sa treba starať aj keď je tzv. bezúdržbový. Platí to hlavne pre tých, čo jazdia len krátke trasy s častými štartami motora. A čo sa týka zamŕzania nafty, samozrejme proti tomu pomáhajú aditíva (napr. od VIF) a výmena palivového filtra pred zimou, lebo je plný vody po letnom jazdení. Voda sa nachádza v benzíne či nafte na čepačkách stále. Ja mám na palivo taký lievik so sitkom, čo neprepustí molekuly vody, ale palivo áno. Svojho času som ho používal, keď som netankoval na benzínkach, ale z bandasiek za lepšie ceny. No už asi tak 10 rokov to nerobím. Avšak bežne vidím ako autám z výfuku vyteká voda.
|
|
Re: A čo potom?
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
1.6.2019 18:35
PS: Ten lievik sa na Slovensku bežne nedá kúpiť. A nie som zástanca naftových motorov. Momentálne prevádzkujem 2 benziňáky. Jeden Ford r. 1998 a jednu Toyotu r. 2018.
|
|
Re: A čo potom?
Od: ...
|
Pridané:
1.6.2019 21:08
Ale to mozme povedat aj o EV. Ak je vonku -30 a mam auto vonku, tak to baterku samozrejme vystavi. Ak mam auto niekde v teple nema to vplyv. Tiez nepozname parametre vyssie spomenuteho auta a moze tam byt rovnaky problem s neznalostou technologie kedy zakaznik kupil nieco, co mu nie celkom vyhovuje a nerozumie tomu. Pri EV treba dbat na velkost baterie, moznost nabijania, akym max vykonom sa da nabijat a este par detailov. Je to ekvivalent objemu spalovacieho motora. Ak jazdim vela dialnice, tak kupit maly benzin asi nie je najlepsi napad. Naopak ak jazdim vela kratkych tras je kravina kupovat dizla. Vo vsetkych pripadoch sa take auto prevadzkovat da, ale moze ma niekde limitovat pripadne sa to niekde vypomsti. Svagor ma renault Zoe, jazdi s tym v Norsku a podla jeho slov sa este nedostal do situacie, kedy by mu ten maly dojazd (tusim 150km) nestacil a bol niekde problem (nabijacia siet samozrejme na inej uvorni ako u nas). A ze on skusa ine extremy "mimo civilizacie".
|
|
ultraradikalny gamerizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
2.6.2019 4:56
Argument mozme je platny od levelu schiza, takze bojovat tu proti nemu bez zodpovedajucej odchylky od bezneho standardu samozrejme priekazne nema zmysel.
|
|
--------------
Od: ParaNoik
|
Pridané:
2.6.2019 12:40
Čistý populizmus.
|
|
elektro
Od reg.: Ower222
|
Pridané:
3.6.2019 8:02
Kym sa z Bratislavy do Trebisova nedostanem bez strachu ze ostanem vysiet na Soroske alebo Dargove, tak si elektroauto urcite nekupim.
|
|
Re: elektro
Od: Ondiak
|
Pridané:
3.6.2019 13:12
Tak na to staci Tesla Model S 100Kwh. Ten ma dojazd cez 500km na jeden sup. Alebo potom aj mensia kapacita z 20min zastavkou v Banskej Bystrici na mierne dobitie. Alebo ak juznou trasou tak prestavka v Budapesti.
|
|
Ev ako buducnost
Od: Rasto S
|
Pridané:
3.6.2019 10:01
Uz prestante blbnut a zit v minulosti. Pouzivat ropne produkty na pohyb je blbost. Ropu potrebujeme na lieky, hnojiva a plasty a nie na davanie do pohybu z 20-40% ucinnostou. EV mame doma aj hybrida a mozem vam povedat ze k smradlavej popelnici sa uz nevratim. Pri Slovenskom energetickom mixe Ja produkujem 20-25g CO2 na km to je holy bosi fakt. Pri vyrobe Ev sa pouzije o dva (2) barely ropy navyse, takze navratnost je velmi rychla. Lithia mame tiez dost. Ev spali 20kWh/100km, spalovak 50-60/kWh/100km. Ludstvo zije z kWh a tie su dolezite. Bez kWh sme v prdeli.
|
|
EKOTERROR
Od: EKO
|
Pridané:
3.6.2019 18:39
Nuž a pomaly je to tu, o niekoľko rokov možno desaťročí - bude nelegálne jazdiť na benzínovom aute a kúriť v krbe s drevom. Totálny EKOTERROR. A že vraj autá s nulovými emisiami. Jasné a LiOn batérie nám padajú zázračne z neba. Výroba LiON batérií dosť zaťažuje životné prostredie - takže neviem o akých autách s nulovými emisiami hovoria zákonodarcovia v Kanade. Chudák TESLA, ten sa v hrobe obracia - elektrické autá sa OK, ale iba na FREE ENEGRY!!!!!
|
|
Re: EKOTERROR
Od: ...
|
Pridané:
3.6.2019 20:00
nabuduce si precitaj aj diskusiu, nebudes za takeho blba.
|
|
nabijanie
Od: BajoBB
|
Pridané:
3.6.2019 18:50
a zamyslel sa niekto nad tym, ze velke rozsirenie elektroaut bude mat dopad aj na elektricku siet? Kde to budu ludia nabijat na takom sidlisku? Mame na to kapacitu v sieti? Nezda sa mi.
|
|
Re: nabijanie
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.6.2019 19:23
Samozrejme ze sa zamyslel. Nasa transmisia a distribucia by klakla. Preto auto nebude pre plebs, ti maju predsa pouzivat MHD.
|
|
iamictxm@gmail.com
Od: yeezy boost 350
|
Pridané:
21.6.2019 2:16
I wish to convey my respect for your kind-heartedness in support of men and women who really want guidance on your niche. Your personal commitment to passing the solution around has been definitely effective and has regularly enabled some individuals much like me to get to their aims. Your warm and helpful useful information implies a whole lot to me and still more to my colleagues. Thank you; from all of us.
<a href="http://fox.ci/HLw6BIc" >yeezy boost 350</a> [url=http://fox.ci/HLw6BIc]yeezy boost 350[/url]
|