neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
Už aj Škoda má elektromobil

Značky: elektromobily

DSL.sk, 24.5.2019


Čistý elektromobil bude mať v ponuke už aj česká automobilka Škoda z koncernu Volkswagen, ktorá svoj prvý moderný model elektromobilu predstavila vo štvrtok.

Model Citigoe iV je mestským vozidlom, má elektromotor vpredu s výkonom 61 kW. Na 100 km/h zrýchľuje za 12.5 sekundy.

Batéria technológie Li-Ion sa nachádza v podlahe, má kapacitu 36.8 kWh a rozmery 1.7 m x 1.1 m x 30 cm. Dojazd pri cykle WLTP je 265 km.

Vozidlo sa dá nabíjať 40 kW DC CCS nabíjačkou, 7.2 kW AC nabíjačkou, 2.3 kW domácou nabíjacou stanicou alebo priamo z bežnej zásuvky rozvodnej siete. V prvom prípade sa na 80% kapacity nabije za hodinu, v prípade domácej nabíjacej stanice za 12 hodín a 37 minút.

Maximálna rýchlosť vozidla je 130 km/h.


Predstavenie Citigoe iV a Superb iV (video: Škoda)



Vyrábať sa začne v druhom polroku tohto roka, presnú cenu výrobca zatiaľ neoznámil.

Škodovka zároveň predstavila aj plug-in hybrid Superb iV, ktorý má 85 kW elektromotor a pri batérii 13 kWh dojazd na čistý elektrický pohon 55 km.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke


Diskusia:
                               
 

Citygay kar. Super, toto som potreboval, konecne si mozem ritku vyvazat egologicky.

Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Stereotypne si ta predstavujem ako hrubokrkého kára vyvážajúceho si svoju riť na dymiacej ochcávke 2.0 tdi. :D
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Ta, dzignem tam olej z akcie v lidli, a cela pastikaren vonia po hranolkach.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Prečo ľudia stále kupujú autá v autoservise?
Aby mali v autoservise čo opravovať.

Iba Musk predáva autá na internete, lebo elektrické autá netreba tak často opravovať.
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

Netreba. Elektricke auto v istej faze zivote jednoducho vybuchne, vyhori alebo autopilot vrazi do betonoveho muru (v tom lepsom pripade).
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Preto si kúp auto v značkovej opravovni.
Aby si ho mohol pravidelne opravovať.
Za 130 rokov by už mohli vyrobiť auto, ktoré sa nekazí každých 20 000km.

Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Presne tak, je az zarazajuce preco EU nefinancuje neake europske konzorcium automobilovych vyrobcov, s cielom standardizovat podvozok, motor a baterky.

je to podobna situacia ako s USB, bolo tolko nabijaciek a teraz si mozes nabit mobil kdekolvek (problem pri USB je ze ho vastni pobabrany intel,MS - chcelo to posunut trh do opensource riesenia)


Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Není to pravda. Mojou nabíjačkou qc 3.0 nenabijem synov Huawei so superc a naopak. A ani káble nefungujú, hoci majú rovnaký USBC.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Co cakas od standardizacie?
Aby kazde auto bolo postavene na rovnakej platforme a vsetky vyzerali ako armada cinankov?

Nestaci Ti, ze VDA ma pokokot normiem, ktorych sa musis drzat a EU Ti pomaly reguluje aj ktorym smerom v sure prdis?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

take auto sa samozrejme vyrobit da, ale "neni to dobre pro kseft"
Odpovedať Hodnotiť:
 

To si chcel byt vtipny alebo trapny?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ráno vstanem, auto (Tesla) nikde. Vraj zvolávačka do servisu, tak išla.


Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Ale predtým si skontrolovala kalendár, či máš naplánovanú cestu, alebo sa budeš opaľovať na záhradke pri bazéne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chyba. 1.9 TDI :-)
Pédéčko bez filtrov, EGR a neviem čoho všetkého. Hlavne veľa dymu a zvuk pravého Zetora...
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Ale Ke-Ba za 4.2 litra na 100 km ;)
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

3x astma 2x rakovina 4xinfarktov na 10000 km :)))
plus kŕčové žily, hernia disku a pivný pupok pre vodiča.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Treba zastavit aj dymiacich dementov aj hominidov.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Niekto si kupuje auto aby sa premiestnil z bodu A do bodu B co najefektivnejsie, niekto si kupuje auto aby mu zdvyhlo sebavedomie.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

A niekto si kupuje ucebnicu slovenskeho jazyka...
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

ale niekto zjavne nie. :D
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A vikendu do bodu C.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

... mladším ročníkom do bodu G ...
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Ak sa im tak dostane do bodu G, tak je to iba ich fikcia a ziadny bod G im este nenarastol.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

a niekomu uz nic nikdy nezdvihne...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja som si kúpil auto aby som sa premiestnil z bodu A do bodu B čo najefektívnejšie a aby mi jazdenie robilo radosť a bavilo ma. Idem sa aj teraz previezť - len tak pre radosť.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

tak Ty si teda dobrý truľo....jak v tej pesničke..."ked sa vozíme"... hihi
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Ked to pisal, bol piatok vecer, "24.5.2019 18:47". Ma radost, ze bude krajsi v bare. Vsak ho nechaj.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Truľo bol jedine tvoj otec. Radšej ťa mal spláchnuť.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

V tom prípade sa vozíš z bodu A do bodu A.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Mne to nevadí. Nemalo by ani tebe.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne to vadi. Klimaticka zmena a tak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak s tym nieco urob. Vytvor peticiu na facebooku alebo nieco podobne progresivne.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To by mohlo veľa zmeniť.
Ale oveľa progresívnejšie bolo nechať vybuchnúť chernobyl.
V jej okolí vzniklá posledná skutočná divočina v európe, kde človek neškodí prírode a príroda sa vyvíja slobodne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte keby sme mali viac rýchlo-nabíjačiek, aspoň vo veľkých mestách, tak by to bolo fakt výhodné.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Sak sa k tomu prifaria akoze anteny jak na polskych taxikoch a na tratiach trolejbusovych liniek sa priekazne nenapadne stoporia.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

som ti dal + za nenapadne stoporenie anteny
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ha! pani, ani neviete, jaky skvely napad ste mi tu prave napsali, jen tak, s dovolenim ho plne preberam, indexovany clanok -studia navrhu, a spracujem, z-patentujem ja..
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ešte keby sme mali rýchlonabíjačky schopné nabíjať naraz 5 a viac automobilov súčasne.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Načo? Plánuješ si nabíjať 5 áut naraz? Alebo keby bol zraz elektromobilov, aby sa mohli nabiť na dvakrát?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

keby tak "experti" doriesili nabijanie na sidliskach, ci si mam kupit predlzovacku az na parkovisko?
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

však ľudia žijú láskou a zo vzduchu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kyslíkový prístroj je praktickejší ako predlžovačka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No jasné, veď to majú v hornbachu 50 metrové predlžovačky. Zapojíš dve, tri do seba a môžeš aj za rohom.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Len aby si na konci tych predlzovaciek nabil aspon telefon
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kup si garaz.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Garaz pre kazdeho!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

265 km ? Škoda
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

Mobil ti vydrzi kolko km? Odpoved: jeden den. A zijeme...
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Denne najazdím 10km načo mám vláčiť baterku, ktorá prejde 250km.
Keby sa dala vybrať a polovicu by som mohol nechať doma nabiť solárne a použil by som ju na víkend, keď idem 100km na chatu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Toyota CHR alebo podobne PHEV.
50 km das na baterku, inak startujes spalovaci motor.

mesto davas za nulu, dobijas rekuperaciou, na chatu to das za 4-5 litrov. Co je stale fajn.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keď ju budú robiť s vyberateľným kotlom, tak si ju kúpim,
aby som mal čím kúriť skleník.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tiez ma toto zaujima a nadrbal by som si namiesto motora plny kufor 50 eurovych akumulatorov a jeden elektromotor ....a nepresiel by som technickou. Emisnou zato velmi lahko! :P
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mne 12 dní, a serie ma to. Treba aspoň mesiac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Porovnávať auto s mobilom? Ty musíš mať skutočne zaujímavé duševné pochody. :D
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Väčšina nabíjateľných batérií sa dá nabiť na 100% (1 C) kapacity nabíjaním prúdom 1/10 a mnohé aj 1/5 kapacity.
Rýchlonabíjaním iba na okolo 80%.
Tu sú tie údaje menej zrozumiteľné.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mozno sa mylim ale nemyslim si, ze 1C znamena plnu kapacitu nabitia na 100%. Podla mna C koeficient hovori o maximalnom vybijacom prude (20C bateria o kapacite 1Ah ma maximalny vybijaci prud 20A), pripadne nim vyrobca stanovuje nabijaci prud (bateria 1Ah nabijatelna prudom 2C znamena ze nabijacku nastavim na 2A a bude to trvat pol hodiny).
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

C alebo teda 1 C je práve plná kapacita batérie, teda tá, ktorú na nej a v katalógovom liste udáva výrobca. Všetko ostatné sa odvíja od týchto údajov.
Rýchlonabíjaním nikdy nenabijeme batériu na 1 C, ale iba na 0,8-0,85 C.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Lietas fpv? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ešte vyriešiť technologické zaostávanie batérií v Škode/VW za Teslou.

Frank Blome, Head of the Center of Excellence for Battery Cells at Volkswagen, noted to the publication that the batteries for the Volkswagen I.D.3 (a car formerly dubbed the ID Neo) contain 12-14% cobalt. In comparison, Tesla has succeeded in reducing the cobalt content of the Model 3’s batteries to just 2.8% as of last year.

https://bit.ly/2JZpA6Y
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

automobilky vacsinou nerobia battery cells - tie si vsetci kupuju od Samsungu (ak nie kompletne riesenia).

maximalne maju battery centra, kde si baterky vyvijaju (rozmery, kapacitu, media, integracia...) a poskladaju - a aj to len kvoli tomu, aby mali istotu ze vsetky subkomponenty su cajk.

Ak si Tesla robi vlastne clanky, dobre pre nich.
Ci maju tolko skusenosti ako napr. SDI, to je uz otazne.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Prečo práve od Samsungu??
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Lebo je to jeden z najvacsich vyrobcov bateriek.
Potom mas Panasonic, byd, lc, catl...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A čo keď najväčších? Určite dám prednosť PANASONICu(podchytil aj legendárnu SANYO) ako nejakým šmejdom.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

tie su napr. v q5 quattro.

moc ich ale v eu autach necakaj,
panasonic spolu s toyotou zrobili joint venture, a planuju dodavat japoncom - toyota /daihatsu, subaru/, mazda a honda.
tesla gigafactory je tiez, myslim si, joint venture tesly a panasonicu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Investujte do kobaltu dnes
z jednej škody sa dá urobiť 4X tesla3 zajtra.
Odpovedať Hodnotiť:
 

shittygo bolo ako na baterky uz aj predtym
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

to je ten premalovany vw up ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ved toto
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tesla začala vyrábať autá v roku 2008.
Škoda v roku 1905 (1895).
VW 1937

Citigoe iV bude stáť 25000USD Tesla 3 stoji 35000USD
to sa môže človek smiať alebo plakať.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A? Nas Pista Jedlik z Liptova ma na svedomi dynamo, elektricky motor a prve elektricke auto.

A teraz sa cely svet po nom opici...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Tesla 3 stoji $40k (Standard Range Plus: $39 900); rozdiel 5k je dotacia. Tak ju bud pocitaj pri oboch autach, alebo ani pri jednom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

E-up po facelifte a po nalepení loga škodovky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

skoda uz mala elektromobil, bol to favorit electra
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Nie electra ale eltra: Škoda Favorit Eltra 151 a Eltra 151 Pick-up a nebol určený pre náš trh...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Lenže ide o to, či ten nepredstavila Škoda priekazne nie z koncernu Volkswagen.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nuz, niesom si isty co myslis slovom "nas" - bolo Ceskoslovensko. A jazdil som s tym v CR kde to vozidlo bolo aj v evidencii (riadne prihlasene) a nebolo jedine. Predpokladam ze dodnes je ich niekolko v CR prihlasenych a jazdia. Do evidencie Slovakistanu sa mi to nepodarilo prihlasit - nasi ukradnici su totiz bruselskejsi nez Brusel :-(
Pritom za beznych okolnosti sa pri dovoze z CR nevyzaduje ani (uradne) overeny preklad ale v tomto pripade sa mi nepodarilo zaevidovat ani to, co bolo vyrobene (a schvalene a homologizovane a certificovane...) este v spolocnej republike.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je zaujimava tema, takze si len tak neprestavim auto bez motora na elektricke a nezlegalizujem ho zda sa. Bol si mimo emisnych noriem a tak ti to nepovolili?! :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ved aj Meciar ma uz davno barak na elektrinu a vola to Vila Electra..
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Meciar very prvy vynasiel free energy. Staci blbcom polichotit narodnobuditelskymi recami a pre istotu este zaspievat, ze si nikomu neublizil a uz sa ti zadarmo zije v byvalom rekreacnom objekte revolucneho odboroveho hnutia ZADARMO
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Všetci k telke Ondrej MACKO komentuje politiku USA na TA3
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je to proste BOREC - odbornik
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ho omrzel život komentovať politiku USA ? Ešte nemal dron nad domom ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akurát že politiku komentovať priekazne vôbec nejde, tú ide, ako MMORPG, priekazne len rovno robiť.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Môže mladý skaut nesúhlasiť s politikou Spojených štátov amerických ? Môže, ale škoda mladého života...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nepomylil si si to s Cinskou ludovou republikou?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Neviem aká je cielovka tohoto auta, ale keď sa pozrem na to, že po našom 20 tísícovom mestečku jazdí čoraz viac 3 tonových kráv s jedným hrubokrkým alebo nejakou sliepočkou, tak mi to príde celkom ako fail.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Mestsky progresivny hominid.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ako druhé auto v domácnosti ideálne. Na cestu do roboty/odniesť deti do školy ideálne, pri cene pod 20 000€ a PHM ~2-3€/100km je to celkom lacné auto, alebo ako firemné auto pre nižší management, ktorý behá najmä po meste/blízkom okolí
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja dost casto zacinam vidavat Up-iky.
mala mrdka, akurat do roboty, do tesca a do mov.
ale parkujes to kde chces, zmesti sa to do kazdej riti.

a aj ludia s legendarnou oktavkou 1.9 ten dym ignoruj, radsej jazdia pizza karom cez rok, a oktavkou len na chatu a na dovcu, ked treba cely domov vyvencit naraz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ale co sa tyka udrzatelnosti, tam uz je to horsie. Pokial vacsina ludi presedla na produkt v prevedeni sluzby (rozumej nepotrebujem auto ale mobilitu), tak toto auticko bude uplne idealne. Moze ich byt niekolko desiatok v meste a mozu fungovat ako zdielane bicykle. Neoplati sa ti ani brat si taxik. Podobny koncept uz funguje vo vyspelej europe nieco ako car2go. Len v niektorych castiach sveta znamena auto uricty spolocensky status a tak tu stale bude dost ludi, ktori proste potrebuju mat doma 22h zo dna auto, ktore nikto nevyuziva.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale prd. Ked je nieco spolocne, tak z toho krv netecie a my uz mame 40 rokov skusenosti, ako to potom dopadne.

Ked si privolas zdielane auto a je tam v lepsom pripade nagrcane a v horsom nasrate, tak potom ocenis mat vlastne, kde ti taketo zazitky nehrozia. A budes mat v pici nejake socialisticke pokusy v eurokalifate.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Predpokladam, ze marketingovi magovia, ktori maju zalubu davat pismeno Q do takmer vsetkych novych skodoviek neprerusia svoju tradiciu a toto elektroauticko pomenuju Sqoda Eleqtriq... :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale qoqot.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

400km tam musi aspon byt. Ked ide clovek niekam denne 2h tam 2h spat.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

dalsia picovina ako htp trojvalec
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Lepsi je trolejbus a elektricka. Neni problem s nabijanim a parkovanim. Toto je slepa vetva automobilizmu. Kym nebude garantovany dojazd ako na palivo a expresna vymena baterie alebo rychlonabijanie +- 5 minut, tak sa to nepresadi.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

A este dat za take minihovienko take prachy. Pre plebs je to nepredajne. A ked nam Brusel zatrhne nove spalovaky, budeme jazdit na starych kym sa nerozpadnu. A potom uz len na elektrickach, vlakoch, autobusoch.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Slepá vetva automobilizmu sú osobné autá na vodík.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Postupne sa ludstvo vrati k vzducholodiam, inej cesty niet. Potom netreba ani dialnicu do Kosic. Buducnostou su jednoznacne velkokapacitne vzducholode na stredne trasy, ktore mozu konkurovat individualnej doprave a vlakom.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A nakoľko vzducholode sú v princípe len na prenos vzduchom brandované plachetničky, ktorá krajina disponuje obrovským technologickým náskokom pozornému oku už priekazne neunikne.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ja som už svoju vzducholoď vytrepal z garáže a čakám na vhodný vietor na Bratislavu...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Postupne sa ludstvo vrati k vzducholodiam, inej cesty niet. Potom netreba ani dialnicu do Kosic. Buducnostou su jednoznacne velkokapacitne vzducholode na stredne trasy, ktore mozu konkurovat individualnej doprave a vlakom.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kdo zabil elektromobil? / Who Killed the Electric Car? - dokument 2006, CZ.avi

https://lnk.sk/auOX

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár