|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.............
Od: zxcvbn
|
Pridané:
20.5.2019 11:25
Intel vam priekazne predava procesory, ktore s vekom kysnu ako otvorena flasa vina.
|
|
Re: .............
Od: eugen 3.14
|
Pridané:
20.5.2019 13:10
uboha kvalita za premrstenu cenu. No nekup to. Postkapitalizmus par excellance
|
|
Re: .............
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
20.5.2019 22:46
Môžeš odporučiť dáky socialistický procesor?
|
|
Re: .............
Od: Amd-man
|
Pridané:
21.5.2019 7:43
Elbrus
|
|
Re: .............
Od reg.: John D. Bill
|
Pridané:
21.5.2019 9:41
to ze je rusky neznamena ze je socialisticky
|
|
Re: .............
Od reg.: John D. Bill
|
Pridané:
21.5.2019 9:43
napr. Kirin od Huawei
|
|
Re: .............
Od: Ronnie
|
Pridané:
20.5.2019 21:17
v jednom máš pravdu. Predáva nám.
Tebe nie, ty fičíš na Athlon X2 a toto je jediný web, kde ti neseká celý komp nakoľko sa jedná o jeden z mála webov bez HTTPS.
Skoro dva roky čítame o zraniteľnostiach Intel CPU (väčšinu ktorých má aj AMD) a do dnešného dňa nedošlo k jedinému zadokumentovanému úspešnému útoku.
A napriek tým všetkým microcode aktualizáciám (ktoré si AMD ani nemôže dovliť pre prepad SC výkonu) je Intel stále na vrchole.
V hernom segmente nemá AMD šancu nakoľko aj prehistorické 256-bit vektory spracúva cez dva 128-bit moduly.
V najdôležitejšom segmente dnes - notebooky, sa predáva nízkonapäťové 4-jadro (2500U/2700U) za rovnaké peniaze ako 45W TDP 6-jadro 8750H. 3750H bude tiež iba 4-jadro s 2x128-bit AVX.
|
|
Re: .............
Od: Ronnie
|
Pridané:
20.5.2019 21:17
V segmente serverov sa kupovali EPYCy ako testbed náhrady za staré Xeony ale mať 32 jadier v max 2-CPU konfigurácii s 2-3x latenciami k DB fakt už nikto nechce.
Každý, kto (viacmenej nikto z nezamestnaných východosockárov na DSL) pozná loadbalancing, synchronizáciu DB medzi viac mašinami nikdy nepôjde do 2 CPU konfigurácie 4ks lepených EPYCov keď môže mať 4/8 ks monolitov na jednom serveri.
|
|
Re: .............
Od: !jupiii
|
Pridané:
21.5.2019 7:21
A potom si sa prebral a siel si uz len po hotovy papier.
Podla teba sa cely svet procesorov toci len okolo databaz? Tento pochybny priklad ma ukazat, ze intel aj po opravach zvladne uplne vsetko ostatne stale s rovnakym vykonom ako bez oprav?
Nespi! a behaj po papiere...
|
|
Nevadí
Od reg.: saruman
|
Pridané:
20.5.2019 11:39
Na čítanie DSL.sk je výkonu až až.
|
|
Re: Nevadí
Od: hulvat2
|
Pridané:
20.5.2019 14:29
to aj na kalkulacke
|
|
Re: Nevadí
Od: freser
|
Pridané:
20.5.2019 15:05
Nieje, ja chcem naraz multi thredovo citat vela dsl clankov na raz, aby som hned vsetko vedel. Vlastne chcem naraz precitat iba vsetky odborne prispevky na DSL :)
|
|
Nevedel som, že...
Od reg.: raketa
|
Pridané:
20.5.2019 11:44
AMD má Hyper-Threading?
|
|
Re: Nevedel som, že...
Od: bnfsdbsf
|
Pridané:
20.5.2019 12:21
no tak má SMT, ako keby nebolo jedno, ako sa to volá...
|
|
Re: Nevedel som, že...
Od: tvoj_ ucitel
|
Pridané:
20.5.2019 14:00
CO TO ZA URAZLIVI REDAKTORI?? podotknem v komentoch ze AMD nema Hyper-Threading s mensou satyrou na ich adresu - koment mi zmazu, zabanuju IP a clanok upravia.. potom reagujem na tento koment s ich pristupom, zase zmazany prispevok :D chovanie jak neuspokojenej ucitelky v pondelok rano toto
|
|
Re: Nevedel som, že...
Od: Amd-man
|
Pridané:
20.5.2019 14:11
Vitaj doma, novy priatelu.
|
|
Pondelok, 20. mája 2019, dnes má meniny Bernard Pošli kvety
Od: pamaposko
|
Pridané:
20.5.2019 11:49
no dobre tyka sa to aj hier? ako prebieha uprava mikrokodu wo W10? aktualizacie?
mam stary i7 4790nonK ktory som dostal od znameho... a ze ci teraz vymenit za rezen 3000 alebo pockat.
|
|
Re: Pondelok, 20. mája 2019, dnes má meniny Bernard Pošli kvety
Od: qweasd
|
Pridané:
20.5.2019 12:10
Podla mna ano.
|
|
Re: Pondelok, 20. mája 2019, dnes má meniny Bernard Pošli kvety
Od: zxcvbn
|
Pridané:
20.5.2019 12:16
Podla testov sa vykon najviac znizuje pri context-switch. To je operacia, ked program napr. potrebuje nieco natiahnut z disku. Cize ovplyvneny bude loading levelov, dotahovanie textur, alebo komunikacia so sietou.
Samotne hranie (vypocet fyziky, posielanie trianglov do grafickej karty) bude ovplyvnene mimimalne.
Ja mam 4790K a vymenu neplanujem. Verim tomu, ze na tom procaku budem hrat Cyberpunk 2077 a pojde mi to v pohode.
|
|
Re: Pondelok, 20. mája 2019, dnes má meniny Bernard Pošli kvety
Od: xhndfhfds
|
Pridané:
20.5.2019 12:22
ver, a tvoja viera ťa uzdraví. amen
|
|
...............................
Od: _kubo_
|
Pridané:
21.5.2019 1:17
otrlý praktik
Od: _kubo_ | Pridané: 2.3.2018 22:00
Na kýho šľaka "aktualizácie mikrokódu"???
Nebudem vás nudiť technickými blbosťami, veď koho by bavilo čítať 16 strán <->vín a ešte tomu v angličtine -
https://meltdownattack.com/meltdown.pdf
- napr. keby niekto chcel prečítať týmto spôsobom 32GB mojej RAM, musel by som byť na sieti nepretržite/kontinuálne asi 287 dní!!!
Tí, ktorí niečo vedia o fragmentácii RAM, sa práve docikali od smiechu...
Takže prakticky:
*1 tieto chyby sú známe oveľa dlhšie, než spomínaný 3/4 rok
*2 doteraz nebol zverejnený ani jeden prípad praktického zneužitia/využitia týchto chýb - a to sa na to (podľa dsl.sk) chystajú stovky partičiek...
*3 najsofistikovanejšej (kua 8 slabík) IT komunite na svete - dsl.sk - som ponúkol 4 fajnové fľaše, odmenu som zvýšil na 2 000€...
...a ništ...
...moja 4790Káčka si pradie ďalej, ročne mi ušetrí asi/cca 13€ a o panike Spectre/Meltdown netuší ani zbla...
Takže tak.
|
|
Re: Pondelok, 20. mája 2019, dnes má meniny Bernard Pošli kvety
Od: Angel..
|
Pridané:
20.5.2019 12:45
Co si pamatam Windows nevie aktualizovat mikrokod, vie to iba Linux alebo cez update BIOSu.
|
|
Re: Pondelok, 20. mája 2019, dnes má meniny Bernard Pošli kvety
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
21.5.2019 12:04
Pre osviezenie pamate staci pouzit Google alebo kuknut do Win instalacie:
%SystemRoot%\System32\mcupdate_AuthenticAMD.dll
%SystemRoot%\System32\mcupdate_GenuineIntel.dll
Windows pri boote nacita Kernel, HAL vrstvu, Debugger a mikrokod hned po nich. Windows Boot Log:
BOOTLOG_LOADED \SystemRoot\system32\ntoskrnl.exe
BOOTLOG_LOADED \SystemRoot\system32\hal.dll
BOOTLOG_LOADED \SystemRoot\system32\kd.dll
BOOTLOG_LOADED \SystemRoot\system32\mcupdate_GenuineIntel.dll
|
|
Re: Pondelok, 20. mája 2019, dnes má meniny Bernard Pošli kvety
Od: Fašistický liberál
|
Pridané:
20.5.2019 13:09
Večer i7 a ráno to bude Intel atom z270, procák tak na vyhľadávanie nových receptov pre vegánov.
|
|
Re: Pondelok, 20. mája 2019, dnes má meniny Bernard Pošli kvety
Od: Sieh Geiler
|
Pridané:
20.5.2019 13:31
vegani oblubujuci crossfit bojuju proti mainstreamu a pocikanemu kapitalizmu. ti ficia na open source, vegan friendly, eko, bio, chakrou aktivovanej maline.
|
|
Zalona na Intel
Od: Angel..
|
Pridané:
20.5.2019 12:44
Ako to, ze stale nie je nejaka hromadna zaloba na Intel? Koli chybam je nutne vypnut HT, vykon sa citelne znizi oproti avizovanemu pri predaji, nejaka cast nakupnej ceny by sa mohla vracat. A zda sa mi, ze aj aktualne predavane cpu stale maju tento problem, Intel zatial nijak nezmenil architekturu (napr vyrabanim ozajstnych multi core cpu bez HT).
|
|
Re: Zalona na Intel
Od: amd-man
|
Pridané:
20.5.2019 13:04
Nie, nie je nutne vypnut HT, patche su optional, komunikovane to je. Na to, aby si mohol zalovat, musis dokazat, ze zamerne pustili srot, a ze ta klamali.
Co si predstavujes ako ozajstne multicore cpu bez ht?
|
|
Re: Zalona na Intel
Od: Angel..
|
Pridané:
20.5.2019 13:17
Predstavujem si nieco, s cim zacalo AMD, procak s 8, 16 jadrami, teda tolko jadier, ze HT nebude potrebny, kedze napr tych HT 16 resp 32 jadier by sa nedalo pri beznej praci vyuzit. Intel mal s tymto zacat uz davno, lenze nie, urobime HT aby sme vytiahli viac penazi z ludi.
|
|
Re: Zalona na Intel
Od: amd-man
|
Pridané:
20.5.2019 13:34
Mas aj vcil - 6 a 8 jadrak bez ht pre bezne masy. Aktualne sa ht moc neoplati, kedze gain je pre bfu minimalny a vsetko je beztak robene na 4 jadra max.
16 jadier je overkill.
|
|
Re: Zalona na Intel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.5.2019 13:57
oni to nerobili primarne preto aby vytiahli z ludi viac nepazi, ale preto, lebo to bolo vyhodnejsie alenbo jedine mozne riesenie ... v 2003 ci 2004 vyslo prve P4 Northwood 3,066 GHz s HT
jednak asi by vtedy nikto za 2-jadrak nedaval 50-60 tis. Sk a
druhak to nebolo vtedy technologicky mozne vyrobit (vyrobny proces, DTP ...) uz samotne jedno jadro P4 malo so sebou co robit
|
|
Re: Zalona na Intel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.5.2019 13:57
(PentiumD prisli az 2-3 roky potom)
|
|
Re: Zalona na Intel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.5.2019 13:19
"ze zamerne"
ahaaaa, takze ak ma nieco vyrobnu vadu len tak cisto nahodou a nevedomky, tak je vsetko v poriadku
j3bat, nech kvoli vyrobnej vade aj padaju lietadla, ved nebola zamerna, zodpovednost v tomto vesmire nenesie nikto, fakt brutal cool
vies odpoved na hadanku preco byvaly ceo intelu zdupkal tak rychlo ako vedel a este predtym odpredal podstatnu cast svojich akcii? istotne nie kvoli blbej vymyslenej afere so zamestnankynou
|
|
Re: Zalona na Intel
Od: amd-man
|
Pridané:
20.5.2019 13:37
Pjetricek, Ty si tiez len vyrobna vada, ktorej nasledky sa dostavuju az teraz.
Jebat aj Tvoje lietadla - vid nauceny film "death to smoochy".
A jebat aj Tvoje konspiracne teorie.
|
|
Re: Zalona na Intel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.5.2019 13:53
jebat celeho amd-mana
|
|
Re: Zalona na Intel
Od: Amd-man
|
Pridané:
20.5.2019 14:02
Dakujem za ponuku, avsak preferujem blondinky.
|
|
Re: Zalona na Intel
Od: mrkvacik
|
Pridané:
20.5.2019 14:48
Blond chlpky na dupe?
|
|
Re: Zalona na Intel
Od: amd-man
|
Pridané:
20.5.2019 15:26
cipka musi byt hladka, chlpata dupu nechame pjetrickovi :)
|
|
Re: Zalona na Intel
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
20.5.2019 19:23
tento chlapec musi mat nejaky psychicky problem freudovskeho, oidipovskeho typu
|
|
Re: Zalona na Intel
Od: amd-man
|
Pridané:
20.5.2019 19:48
dost zla taktika, pjetricek...
takto sa mi do treniek nedostanes...
niezeby si mal sancu, thou...
|
|
Treba byť veselý a netreba sa nechať uraziť (bodám do monitora dýku)
Od: Uže odporný je väčší problém ako
|
Pridané:
20.5.2019 13:02
Dosť Intel, ale niekto má väčšiu radosť ako Intel, asi AMD. Tak to má byť.
|
|
Re: Treba byť veselý a netreba sa nechať uraziť (bodám do monitora dýku)
Od: Amd-man
|
Pridané:
20.5.2019 13:38
najvacsiu radost ma Huawei, kedze zarucene nedostanu intel cipy ;)
|
|
Re: Treba byť veselý a netreba sa nechať uraziť (bodám do monitora dýku)
Od: ljuk
|
Pridané:
20.5.2019 21:41
par dni dozadu si tu trepal nieco ze ty neriesis derave AMD ale vykonny Intel, toz dobre rano stara mama, vyzera to byt opacne ;)
|
|
Re: Treba byť veselý a netreba sa nechať uraziť (bodám do monitora dýku)
Od: amd-man
|
Pridané:
21.5.2019 6:44
Tu zrovna riesim Intel a Huawei (a nepriamo Trumpistan).
Ako si dosiel na AMD netusim, ale Tvoj material je ask dost silny.
|
|
Re: Treba byť veselý a netreba sa nechať uraziť (bodám do monitora dýku)
Od: ljuk
|
Pridané:
21.5.2019 8:01
skus si este raz precitat nadpis clanku
|
|
Re: Treba byť veselý a netreba sa nechať uraziť (bodám do monitora dýku)
Od: amd-man
|
Pridané:
21.5.2019 10:08
suhlasim, ovsem dolezity je aj obsah clanku, vlakna a konkretnej reakcie, na ktoru reagujes.
|
|
toto je skandal!
Od: Harac
|
Pridané:
20.5.2019 15:40
Treba sa ubrat cestou hromadnej zaloby. Ako k tomu pride zakaznik, ze mu slubuju v benchmarkoch uzasny vykon a modre z neba a postupne mu uskrcuju vykon a za premrstenu sumu sa dostane vykonovo na procesor strednej triedy, kazdou novou aktualizaciou mu klesne. Tak toto nie! Ked si raz niekto kupi 4valcove motorove vozidlo, tak nebude jazdit na 3 valce a utesovat sa, ze je to tak v poriadku a jazdi bezpecnejsie. Nech nas nes..u!
|
|
Re: toto je skandal!
Od: ljuk
|
Pridané:
20.5.2019 21:43
aka zaloba, ten kto kupuje par rokov intel, si je dobre vedomi jeho dier a ze zaplaty znizuju vykon, toz je fakt s ktorym si ho blbeckovia ako amd-man dodnes kupuju a buchaju sa po hrudi aky maju nederavy a vykonny cpu
|
|
Re: toto je skandal!
Od: amd-man
|
Pridané:
21.5.2019 6:42
mas na vyber intel, ktory sa plata a kde si mozes vybrat medzi rychostou a bezpecnostou, alebo amd, ktore je derave stale - vid napr. chimera, ryzenfall, masterkey, fallout, a nebyt intelu, tak ani prve Spectre neplataju, lebo to podla amd nepredstavuje pre uzivatela dostatocne velke riziko.
nehovoriac o tom, ze and zaostava vo frekvenciach, vykone na takt a, napr., aj vo vyrobnej technike, ked ich kupeny 7nm process sa nechyta na rok stare intelacke cipy.
ludia ako amd-man poznaju a su si vedomi plusov a minusov oboch stran, na rozdiel od amd sekty, ktora zerie vsetko od stacha, cez diit az po ich vlastne iluzie o dokonalosti tretotriedneho produktu, ktory by bez technologie konkurencie a vyrobnych prostriedkov tretich stran nikdy nevznikol.
|
|
Re: toto je skandal!
Od: ziacik
|
Pridané:
21.5.2019 8:20
aaano .. spravny demagog sa nezaprie ..
uz ti tu bolo x-krat vysvetlene, ako je to v skutocnosti "chybami/dierami" chimera, ryzenfall, masterkey, fallout a ake je to blbost .. a napriek tomu to tu budes stale omuielat dookola ;)
typicky demagogicky pristup .. ze ty mas tie "spravne" skolenia
|
|
Re: toto je skandal!
Od: amd-man
|
Pridané:
21.5.2019 10:17
samozrejme, vysvetlenu typu "intel bad" alebo "spiknutie proti amd" plne postacuje len istej skupine ludi.
ja osobne mam rad fakty priamo od zdroja:
https://dopice.sk/lal - co je info o chybach
a teraz ocakavam fix, alebo minimalne terminovany deployment plan.
co sme dostali je len standardne zvasty, ako dostavame od amd furt.
amd klienti fixy nepozaduju, su spokojni s vyjadreniami, ze amd neveri chybam, tak je len logicke, ze ziadne fixy neboli, nie su a ani nikdy nebudu.
|
|
intel sa nezaprie
Od: jano2
|
Pridané:
20.5.2019 17:41
Era z dob prvych pentii sa vracia.
kedysi "F00F bug"
2+2 je niekedy 5, no a co, ale ta rychlost.
teraz bug1,bug2,bug3,bug4,bug5,...
no a co, ale ta rychlost.
|
|
Re: intel sa nezaprie
Od: zxcvbn
|
Pridané:
20.5.2019 20:27
Hmmm, definovat FDIV bug ako 2+2... Jano chod radsej do hory a pocitace prenechaj skusenejsim ;)
|
|
Ako neaktualizovať
Od: Jozef spod vodopádu
|
Pridané:
21.5.2019 10:10
Mňa by skôr zaujímalo ako sa vyhnúť tým aktualizaciám, aj s vedomím akéhosi teoretického rizika.
Alebo inak: akými kanálmi sa to dokáže aktualizovať a čo vypnúť aby sa tak nestalo?
|
|
Re: Ako neaktualizovať
Od: Amd-man
|
Pridané:
21.5.2019 10:18
Aktualizacie su vacsinou manualne - stiahnes, mas, nestiahnes, nemas a neriesis.
|
|
toto si nacvakajte do GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT
Od: r0b0
|
Pridané:
21.5.2019 13:42
doplnte si tieto volby https://make-linux-fast-again.com/ do /etc/default/grub do polozky GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT a budete vysmiati
|