neprihlásený Utorok, 26. novembra 2024, dnes má meniny Kornel
SpaceX potvrdila zničenie lode pre ľudskú posádku

Značky: SpaceXvesmírNASA

DSL.sk, 3.5.2019


Spoločnosť SpaceX aktuálne potvrdila zničenie svojej lode Crew Dragon, jej prvej lode určenej pre ľudskú posádku, pri aprílovom teste.

Ako sme informovali, v druhej polovici apríla pri teste na floridskom Myse Canaveral prišlo podľa pôvodných informácií spoločnosti k "anomálii", výsledkom ktorej bol oranžový dym viditeľný na kilometre ďaleko. Následne sa objavilo pomerne nekvalitné video, na ktorom je vidieť loď umiestnenú na podstavci a vzápätí ničivú explóziu. SpaceX ani teraz nepotvrdila autenticitu tohto videa.

Viceprezident spoločnosti Hans Koenigsmann na brífingu k dnešnému štartu zásobovacej misie CRS-17 ale potvrdil zničenie lode. Koenigsmann sa vyhýbal použitiu termínu explózia a incident označoval za anomáliu.

Pri teste boli najskôr úspešne otestované slabšie motory Draco, ktoré sú prítomné aj na nákladnej verzii Dragon. Následne k incidentu prišlo pred zapnutím motorov SuperDraco, pričom zatiaľ zistené informácie poukazujú na explóziu pri aktivácii týchto motorov.

Crew Dragon má osem motorov SuperDraco, ktoré jej majú slúžiť na prípadný únik od rakety pri štarte v prípade problémov rakety. Samotné motory SuperDraco majú za sebou množstvo testov a SpaceX má k nim podľa Koenigsmanna plnú dôveru, čo zlyhalo pri teste nie je zatiaľ známe.

Po úspešnom marcovom lete lode Crew Dragon bez posádky na ISS a späť má byť ďalším testom test štartu simulujúceho nefunkčnú raketu s prerušením letu a únikom lode. Aký dopad na termín prvého štartu Crew Dragon s ľudskou posádkou a lety na ISS bude mať incident nie je zatiaľ jasné.

Po ukončení programu raketoplánov v 2011 musela NASA v posledných rokoch využívať pre vynášanie astronautov na ISS služby ruského vesmírneho programu Roskosmosu. V roku 2014 si následne objednala vynášanie astronautov od súkromných spoločností SpaceX a Boeing, termíny prvých letov sa ale už viackrát posunuli.

V prípade Crew Dragon bol posledným avizovaným termínom prvého letu s posádkou júl tohto roka, podľa niektorých zdrojov sa už aj pred incidentom počítalo s októbrom. V prípade Boeingu CST-100 Starliner bol donedávna posledným avizovaným termínom pre prvý testovací let na ISS bez posádky najskôr apríl tohto roka, spoločnosť na začiatku apríla oznámila ale posunutie na august.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Aj Xiaomi bude mať vlastný procesor pre smartfóny
NASA si objednala vypustenie helikoptéry na Titan, od SpaceX
Notebookov s novým Snapdragonom sa malo predať iba 720-tisíc
Ceny RAM by v 2025 mohli klesnúť, odhadujú analytici
Štátna zaručená konverzia dokumentov má zase výpadok
O2 zvyšuje ceny programov Radosť - aktualizácia 1
Raspberry Pi má nový model, Raspberry Pi Pico 2 W
Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori


Diskusia:
                               
 

preto je vzdy kamera z pristavania priamo na plosine, ak je uspesne pristavanie, je video zaznam. ak sa nieco stane, radsej to cele vybuchne...
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

ciapku, zabudol si si alobalovu ciapku
Odpovedať Známka: 1.5 Hodnotiť:
 

A tvoj otec šprcgumu.
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

šprcguma je nebezpečná, môžu ti ukradnúť genetický materiál.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Keby pred skuskou aplikovali ciatic kintaktov, priekazne by sa nebolo nic stalo.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Je to absurdné, keď ťa zabije bezpečnostný systém.
Ako keď sa vodič utopí, lebo sa zamotá do airbagu, alebo si zlomí väz o bezpečnostný pás.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

aspon ale mal sancu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najprv to podľa Muska bola anomália. Nie katastrofické zlyhanie spojené s dezintegráciou trupu lode a kompletným zničením interiéru a exteriéru. Nie! Bola to len anomália!
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Presne tak. Skutočný odborník nemôže neoceniť k objektívnemu označeniu výsledku oficiálne prvého a jediného testu za anomáliu logicky priekazne nevyhnutné množstvo intelektuálnej námahy.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Každá nehoda sa začína anomáliou.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ako ty chapes slovu anomalia?

Lebo pride mi, ze vobec netusis v akom kontexte je spacex anomalia.

Jednoducho k doslo k javu, ktory sposobil exploziu. Ten jav je anomalia, kedze nevedia co presne to zapricinilo.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Nie. Bolo to takzvané super rýchle rozloženie. Keby sme vedeli aj super rýchle zloženie, to by bolo nieco.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

liveleak.com/view?t=a24lB_1556773910
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ta uspesny test, v krajnej nudzi sa okamzite dostanu pred nebesku branu.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

No kde sú teraz obhajcovia vizionára Elona? Teraz Američanom bude dobrá aj Ruská raketa. :)
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

tu !

Nic sa nedeje, nasla sa chyba, start sa posunie o par mesiacov maximalne do buduceho roka. Lod je po tomto teste zase bezpecnejsia.

Rovnako ma odsun aj Boeing.
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

ja by uz do toho nesadol, co ked sa najde dalsia chyba po opatovnej anomalii s ludskou posadkou ?
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

A do Sojuzu by si sadol? Pri testoch ich havarovalo niekoľko.

Dokonca neváhali posadiť do nie úplne odskúšanej/dokončenej lode človeka. Volal sa Komarov a o dva dni neskôr mu vystrojili štátny pohreb.

https://sk.wikipedia.org/wiki/Sojuz_1
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

s/dva/tri/
Odpovedať Hodnotiť:
 

s/dva/priekazne
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Keď v 180km/h vrazíš do zeme, tak nepotrebuješ pohreb.
Pochybujem že ho našli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://www.netky.sk/clanok/ video-hrdina-s-neznamym-menom- toto-ostalo-zo-sovietskeho- astronauta-ktory-sa-pokusil- splnit-breznevov-sialeny-plan
Nasiel ho Gagarin a preto je slavny.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Síce neviem prečo ťa hneď napadol Sojuz, no ja som si spomenul okamžite na Apollo 1. Uff, toto by asi nikto nechcel zažiť, takto uhorieť.
Jednoducho prvopočiatky dobývania "vesmíru" neboli jednoduché ani pre astronautov USA, ani pre kozmonautov ZSSR. Materiály a technológie neboli ani zďaleka na takej úrovni ako dnes a skúsenosti neboli žiadne. Politici a generáli však na obidvoch stranách chceli výsledky (lebo propaganda) a tak sa riskovalo. To však platilo napríklad aj o nehodách raketoplánov. Boli to zlé manažérske rozhodnutia. Dnes už je to lepšie, rozvážnejšie (možno).
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Riskovali a za 10 rokov boli na mesiaci.
Dnes neriskujú.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Uz je mesiac ich. Uz nepotrebuju riskovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Do toho Boeingu uz nikto príčetný nesadne...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Priekazne len s vlastnym napisanym firmwarom :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Porovnávať zabehnutú firmu s know-how so začínajúcou bez skúseností môže len lokálny expert DSL. Pánovi expertovi tiež odporúčam zistiť si o čom "problémy Boeningu" vlastne sú. Aby pán expert priekazne nebol detegovaný ako vôl.
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

trepala! hovno vedela!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Z mudrosti, ze na starej pici, dobre sa cvici, vychadzajuce hodnotenie novych modelovych radov, ale detegciu taktiez priekazne podporuje.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

problem boeingu v skratke:
Airbus ich s prichodom 320neo pekne odfajcil. V centrale Boening bolo stretnutie vo velkej zasadacke a dosla aj janka h., ale pre istotu a bezpecnost sa nic na tomto stretnuti netlacilo cez wifi, spagat a ani vo velkom kancli ak by nahodou trebalo za par rokov ist vypovedat pod prisahou pred Velku porotu sudu USA.

Na tomto meetingu zistili, ze jediny sposob ako sa vyhnut mega stratam je " mierne upravit" - citaj: pouzit tovnake typove meno, ale zmenit tazisko, charakteristiky, software lietadla ale nikomu povedat ani muk - a predavat ho aerolinkam ako produkt, ktory poznaju s sucasne je efektivnejsi.

Vzhladom na to, ze dohlad v USA funguje pod bodom mrazu tak im to preslo cez FAA a blbci v EU, Jap a spol. sa pridali, lebo namiesto toho aby nezavisle skontrolovali a naozaj schvalili toto lietadlo, tak si len presli dokument od FAA a lietadlo urychlene schvalili.


Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Zabudol si podotknut taku banalitku, ze to proste ZLE NAVRHLI. Keby to navrhli dobre a problem by bol len v kontrolnych instituciach, doteraz by ziadne lietadlo nespadlo. Ale to by tam museli byt tie senzory 3 a keby vsetky 3 zamrzli/obs**i ich holuby, tak by sa to vyplo a vypisalo pilotovi: Davaj bacha, moze ta naklanat dohora, pretoze sa mi do**i senzory naklonu dohora.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podľa tvojej logiky (a celkovo logiky priemerných ľudí) by sa mal celý projekt zastaviť a radšej nič neriskovať. Naopak, úspešní ľudia z takejto veci vyťažia čo najviac (dáta/skúsenosti) a idú ďalej.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nehoda sa stala pri teste, teda v kontrolovanom prostredí s niekoľkými kamerami pod dozorom inžinierov. Stala sa tam kde sa stať mohla.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ten Koenigsmann je dobrý komediant. Nevie síce čo zlyhalo, ale má plnú dôveru.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

SuperDraco ma za sebou 600 uspesnych testov. Takze ano maju doveru. Skor to mohla byt chyba tlakovej nadoby alebo elektroniky alebo tak. Co je na tom divne. On je raketovy vedec. Ty vies o tom ho*vno.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Divné je na tom to, že vyvodzuje záver bez poznania príčiny, čo je poriadne nevedecké. Očakával by som to od Muska ale nie od, ako píšeš, "raketového vedca".

T.j. najprv analyzujeme príčiny a potom sa môžeme vyjadriť či tomu dokážeme (pri súčasných nákladoch/znovupoužití) s dostatočnou pravdepodobnosťou zabrániť.

Aj raketoplány mali za sebou veľa úspešných letov kým zrazu došlo k nepochopiteľným zlyhaniam. Lety s posádkou sú niečo úplne iné ako bez posádky, taký let nemajú zatiaľ žiadny.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tebe skutočne nedopína že to dosť možno preverili ako prvé. Keď povedal že motory SuperDraco to neboli a že majú v ne plnú dôveru bude to vyplývať už z vyšetrovania a predošlých skúsenostì. Ty sám nepoznáš fakty za tým vyjadrením ako si potom môžeš byť istý že slepo dôverujù... Pletieš si dojmy s pojmami. Majú kopec dát keďže išlo o pozemný test v tomto okamihu už môžu byť na stope príčine. Rovnako ako majú kúsky Dragonu a výpomoc od NASA ktorá má s nehodami a hľadaním príčin skúsenosti.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

s tvojim optimizmom môžu na ďalší štart rovno do rakety napakovať sedemčlennú posádku
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ty si ten posledný čo môže toto tvrdiť. Koenigsmann vie že motory Super Draco prešli stovkami testov a bolo to dosť možno to prvé čo preverili.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Posielam kvety pre Crew Dragon.
Odpovedať Hodnotiť:
 

je suis crew dragon
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto sa prihlasil k utoku ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kto? Však zvonár u Matky Božej...
Odpovedať Hodnotiť:
 

mi pride, ze lidry DSL.SK think tanka by najradsej sedeli vonku na luke a pasli ovce (nie tu nasu lokualnu - iOfcaaa).

Pokrok niekedy nieco stoji a lokalny politicky korektny think tank by mal pozriet zopar videi z 60tyc rokov a co to stalo dostat sa na Mesiac ci iba na obeznu drahu.

Poznamky pre plochozemcov:
Obezna draha - hladaj v sekcii nadavky a konspiracie
Mesiac - hladaj v sekcii CGI a svetelne efekty

Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Na luku by nesli, su tam klieste.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 


Aj kombinačky...


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aj stipacky!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj ohybacky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No,doteraz ide iba o mlženie na spôsob sovietov v ich začiatkoch.Čoho sa tak boja?Veď,keď ide o open source disciplínu,tak by mali vyjsť s pravdou von.Nechápem..
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Aku open-source disciplínu? nikto nedodáva toľko informácií o misiách a všetkom okolo ako SpaceX. Čo vieš o testoch boeingu, či ruskych firiem?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Čo o misiách.A čo tak o technických detailoch?Priekazne aj o tejto neúspešnej misii..Nerob,že nerozumieš.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Mlženie? Veď pre pána ta nehoda sa stala ani nie pred vyše týždňom. Keď skončí vyšetrovanie výsledky príčinu/riešenie zverejnia. To nie ako Rusi pri Soyuz MS-09 keď sa už nejaký čas vie že dieru vyvŕtal niekto omylom na zemi no vyjadrenie k tomu stále neprichádza...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Áno,idem si len tak vŕtať do stomiliónovej kovovej kapsuly..A to ešte tak amatérsky..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Omyl,prepáčte mi to.Dokovacieho modulu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To sa reálne v Rusku stalo...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Aha,rozumiem.Nahnevaný,najebaný Sergej nedostal včas svoju výplatu a tak sa trošičku pošmykol s vŕtačkou :) Ale môj paranoidný mozoček mi hovorí,že to bola sabotáž.Aj to sa niekedy stáva..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dalej, odvetvie spadajúce pod ITAR definitívne open source nieje, to netuším od kiaľ si vytiahol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samojazdiace auto narazilo do "neviditeľného" kamióna -anomália.Vybuchla vrchná časť rakety -anomália.Pasažieri pristáli na marse,akurát nie živí,čo už -anomália :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Tak,v krátkosti.Čo spôsobilo výbuch kapsuly.Asi nikto nevie,že.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Konerva s fazuľou po záruke.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Konzerva...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Priekazne jej vyrazilo dekel.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Schade,asi fakt..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Email: olgaelena0001@gmail.com

K vašej pozornosti
V súčasnej dobe je veľmi ťažké získať spoľahlivý úver, pretože nie sú tam žiadne ďalšie úprimní veritelia a podvodníci sú všade na internete. S cieľom pomôcť ľuďom sa banka AXA rozhodla poskytnúť úvery všetkým, ktorí potrebujú financovanie a bez výnimky, najmä neberieme poplatky vopred.
Ste zakázaný?
- Ste študent?
- Ste zamestnaný?
- Ste úradník štátu, v ktorom máte svoju spoločnosť?
- Ste matka doma alebo nezamestnaná? - Ste obchodník?
- Máte projekt?
Takže chytiť túto šancu, pôžička sa pohybuje od 1500 eur do 20.000 eur. Pre vaše odbery alebo pre viac informácií nás kontaktujte:
Email: olgaelena0001@gmail.com

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár