neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Tesla má do Model S a X nasadiť efektívnejšie motory

Značky: Tesla Motors / Teslaelektromobily

DSL.sk, 8.4.2019


Spoločnosť Tesla údajne plánuje začať používať v modeloch svojich elektromobilov Model S a X nové výrazne efektívnejšie motory ako doteraz, ktoré by mali pri rovnakých batériách nezanedbateľne predĺžiť dojazd.

Avizuje to Electrek okrem iného na základe objavenia sa odkazov na nové motory v nových aktualizáciách softvéru, spoločnosť zatiaľ zmenu neohlásila.

Nové motory s kódovým označením Raven sú iného typu ako doterajšie motory, keď majú byť postavené na permanentných magnetoch podobne ako motor v Model 3. Ten má účinnosť 97%, v prípade doterajších motorov v Model S a X to má byť 93%.

Rozdiel má byť ešte väčší pri neustálom zastavovaní a rozbiehaní sa v mestskej premávke.

Electrek predpokladá predĺženie dojazdu o desiatky km. Kedy by sa mali začať používať nové motory nie je zatiaľ jasné.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

v inom clanku som pred hodinou a pol cital ze vsetky elektromobily mali onedlho dosahovat dojazd 1000 km kvoli nejakym inym akumulatorom ktore mal niekto vyvynut. konecne nieco normalne lebo hentie 400km dojazdy su akurat tak do mesta. este keby mali vsetky mobily 10000mAh baterku a je :) a samozrejme nech na vyboru vsetkej tej energie pouzivame iba obnovitelne zdroje
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

Nemám rád tieto jednotky. 10000 mAh = 10 Ah = 36 000 C. Pre porovnanie, priemerný blesk prenesie náboj iba asi 20 C.

Ale ešte rozumnejšie by bolo udávať to v kJ, nech sa to dá porovnať. Teda 36 kC × 3.7 V = 133 kJ. Čo je asi toľko, ako 8-gramový keksík :-)
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

mozno ked skusis tu 10000mAh baterku zjest, tak zistis, ze az tak dietna nie je ;)
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Presne tak. Ja si myslim, ze mAh sa pouzivaju len preto, ze napatie v danej oblasti aplikacie (napr. smartphony) je viacmenej limitovane do uzkej oblasti pouzitou elektronikou - povedzme okolo 3.7V. Ale aj tak, preco pouzivat jednotku pre kapacitu a nie pracu je fakt divne, kedze mozes mat polovicnu kapacitu pri dvojnasobnom napati, co je schopne podat rovnaky vykon po rovnaky cas.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

je to uplne jednoduche - jednotky Ah, resp. Wh maju pre teba priamu vypovednu hodnotu - vies, ze ak ma baterka kapacitu 10Ah, tak to znamena, ze dokaze dodavat 10A po dobu 1 hodiny alebo 1A po dobu 10 hodin (+- autobus). Detto s wattmi. Skus si take nieco vypocitat v hlave z jednotky C resp. J a uvidis aky je to rozdiel ;)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ktora z dvoch rozdielnych baterii bude dodavat rovnaky prud po dlhsiu dobu - 154Ah alebo 177Ah? No vsak to je jasne, ta druha vsak? Ta prva je z Nissanu Leaf, druha z Tesly modelu 3. Ta prva ma napatie 403V, druha 350V. Aha, obidve maju 62kWh. Ty by si si vsak urcite vypocital, ze 177Ah je lepsia, lebo vsak bud doda 177A po dobu 1h, alebo 1A po dobu 177h, zatialco druha doda 154A po dobu 1h alebo 1A po dobu 154h. X-nasobne napatie pri rovnakom prude = X-nasobny dodavany vykon. Este raz: jednotka kapacity ma zmysel pre porovnavanie len vtedy, ked je rovnake napatie.

Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Konecne tu niekto pouziva rozum.

Este dodam maly detail ktory bohuzial casto unika: Ah nie je jednotka kapacity, a to co sa na bateriach udava NIE JE kapacita (bohuzial toto slovo sa z nepochopitelnych pricin zauzivalo). Podstatnym parametrom baterie je prave Naboj, ktory uchovava. Kapacita je ina fyzikalna velicina.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pravda. As - Ampersekunda (pripadne Ah, mAh atd.) je fyzikalna velicina "elektricky naboj", jednotka Coulumb. Najradsej by som v mojich komentaroch vymenil slovo "kapacita" za "elektricky naboj". To vsak by uz absolutna vacsina citatelov stratila prehlad o com sa vlastne pise.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dobry den, majstre,
ja som sa stratil uz pred rokmi, ked ste nas svojim nenutenym humorom bavili v kolese nestastia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pocul som, ze sa to stalo viacerym, co pozeraju na take blbosti v TV. Mrzi ma to.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to povedala len tvoja chora mysel... kazda baterka ma svoje nominalne napatie a kazdy spotrebic potrebuje prave take napatie, na ake je dizajnovana bateria... to znamena, ze ak by som pichol do nissanu leaf 154Ah baterku a nasledne 177Ah baterku, tak by bolo jasne, ze ta druha vydrzi dlhsie, pretoze obe maju rovnake nominalne napatie = nemozes tam dat ine. Prave na porovnane vseobecnej kapacity je jednotka Wh, ktora ti udava, kolko W dokaze dodavat za jednotku casu. Ale kludne si to pocitaj z Coulumbov a Joulov, ako sa hovori, proti gustu ziaden disputat
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

to uz veru davno neplati. v prvom rade sa zacali pouzivat stabilizatory napatia a nasledne si zariadenia zacali pouzivat voltaz uplne nezavislu od akumulatora.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ak chces co najvyssiu ucinnost, tak sa snazis, aby zdrojove napatie pre spotrebic bolo v co najuzsom intervale. Ak naopak chces co najvacsiu verzatilitu, tak tam pichnes VF modulator napatia a je ti jedno, co je na zdroji. V pripade automotive vsak ides prave za efektivitou a teda takyto balast sa snazis vynechat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pekne to miesas. Pocul si uz o tom, ze Wh je jednotka prace? 1Wh = 3600J. Z historickych dovodov (najma v elektro) sa pouzivaju kWh a nie Jouly, ale 1kWh = 3.6MJ. Ja som hovoril, ze pre porovnavanie by sa mala pouzivat praca a tu mi tvoja excelentna mysel vyjadrila, ze "na porovnanie vseobecnej kapacity je jednotka Wh" :D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To lebo komu to správne politicky myslí, tak jednoducho priekazne skráti kilometer.
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

trapne
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

no pravdou je ze ze Tesle je lepsie pisat dojazd v kilometroch ako v milach...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Joj takychto startupov bolo.... a aj bude. Staci si pozriet historiu dsl clankov o "revolucnych" bateriach.
Pokial to nebude v akcii v lidli tak neverim.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Pamätate v roku 2012 aj STU vynasla akoze daku revoluciu v spalovacom motore 2,5 TFSI z Audi malo mat zazracnu spotrebu a neskutocny vykon. Dake studene spalovanie. Este tusim aj grant na to dostali.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak to pridelovala Lubiova, tak to je v poriadku, sekol sa len nejaky brigadnik v nejakej cislici
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

jj, to bolo vtedy, ked tu audinu tahali na odtahovke a na bezala v nej len klima na volnobeh...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Čo som sa dopátral, tak oni spaľovali skoro čistý kyslík, odfiltrovali dusík ktorý zbytočne odoberá teplo pri expanzií. Tlačili to tam na niekoľko atmosfér aby separátor dusíku dokázal pracovať. Podobný separátor majú v pneuservisoch kde fúkaju kolesá dusíkom, lenžen oni to zapojili "naopak", dusík nevyužili, ale ostatné plyny čižč hlavne kyslík. Pri spaľovaní čistého kyslíka nevznikajú NOx emisie lebo tam nieje dusík. Čistý kyslík ale veľmi detonuje, pretoho ho tam ešte tlačili veľmi ochladený...v tom je celý ich inovačný motor. Ako demo pekné, ale reálne keby bolo jednoduché oddeliť kyslík, dávno by sa takto jazdilo. Alebo presnejšie, nechce sa to automobilkám vyvýjať... NOS dusík čo si montujú američania na ich V8 zvyšuje výkon tiež zvyšovaním kyslíka. Z 20% na nejakých 35%, preto ten nárast výkonu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to bol ten pseudoadiabaticky motor ci ako to volali nie?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ano
Odpovedať Hodnotiť:
 

Posielam magnety.. marelli..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sprepadene magneti, jako len funguju?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ukazuje sa, že bez turbodúchadla nemá motor potrebný ťah už odspodu otáčok. Vyrieši to jedine dvojité turbo weber v spojitosti s elektrowankelovým motorom. Inej cesty niet, ináč dá bude roky tápať bez zásadného posunu.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

To si si dobru somarinu vymyslel.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Pokiaľ by toto riešenie nevyhovovalo, je možné ísť smerom tlačenej vrtule s meniteľným uhlom, aby sa dalo aj cúvať. Táto musí byť umiestnená v ochrannom ráme, aby sa dbalo o bezpečnosť. Samozrejme poháňaná elektromotorom. V prípade priaznivého vetra v smere jazdy, je možné znížiť otáčky a tým šetriť batériu.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Chlapi! MY to tu VYIERIEŠIME !! :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

neni pravda, už vyriešene...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

nove a vykonnejsie
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vo vašej novej predobjednanej Tesle už o 7 rokov!
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Chlapi, preco nejaka automobilka nerozmysla takto:
- urobim hybrid
- benzinovy motor bude ist stale rovnako a pernamentne dobija baterie
- jazdim na baterie
- ked stojim na krizovatke, auto sa dobija
- ked chcem prudko vystartovat, nebudem mat velku spotrebu, lebo mam nazhromazdenu el. energiu v bateriach a elektromotor so mnou vyleti ako chcem.
- benzinovy motor by bol nastaveny na najlepsiu spotrebu / vykon
- idem do centra mesta? benzin vypnem uplne a jazdim len na baterii.

Je v tom nejaky zadrhel? Auto sa mi dobija pocas celej jazdy a cely cas, akokolvek jazdim s optimalnou/minimalnou spotrebou
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Take auto existuje/existovalo. Malo to motor z Opla, tusim 1.8 benzin. Len si uz nepamatam ako sa to volalo.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Načo špekulujete. Je tu už dlho predsa dostupný hybrid s veľmi malou spotrebou. Je tam malý motor, 3-spojový automat, 2 rýchlosti. Nežere to skoro nič a po prepnutí voľnobežky, odpojení motora je z toho dokonale čistý hybrid s nulovými emisiami - pedále na šľapanie. Kupujte kým sú lacné, lebo cena isto vyletí hore - dvojrýchlostná Babetta
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

BMW i3 REX to ma(l). V praxi to vsak az take super vraj nie je. Vyssia komplexnost, cena a slaby vykon. AFAIK na REX je vykon vyrazne limitovany
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Take nieco sa predavalo 100 rokov pred tym ako si sa narodil (Lohner-Porsche Mixed Hybrid). Potom skusali tuto myslienku niekolko krat ozivit a hadaj co. Stale je to na prd :D
Zaujimave je riesenie kde pri nizsich rychlostiach auto pohanana elektromotor a spalovaci motor iba nabija bateriu. Pri vyssich rychlostiach motor pohana priamo napravu (honda accord hybrid, koenigsegg regera). Takze auto nepotrebuje prevodovku (ma iba jeden stupen) a riesi to problem elektromotorov - vyssie rychlosti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja by som navrhoval, aby slovenski vedci spravili auto s rekuperaciou benzinu. Ked brzdis, z CO2 vo vzduchu a naspat vyraba benzin do nadzre. Je to jednoduche, ako spalovanie, len odzadu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nazveme to "hasenie"? :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

uz mame plan a nazov. Teraz nam treba postup. Potom si jednotlive kroky spravime na ciastkove, ktore postupne vyriesime. No taak ludia. sak sme DSL. MY VIEME VSETKO. :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dejte mi lidi a ja to udelam :)

Odpovedať Hodnotiť:
 

no kedysi pred milionmi rokov ked jazdili jastery, tak to dotiahli s tou rekuperaciou spalovacich hmot do takeho extremu, ze mali neskutocne prebytky ropy.. nevedeli co s nou, tak ju natlacili do zeme kde im nevadila..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

podla mna to je skvely napad, divim sa, ze to este nikomu nenapadlo.
trebars by sa to mohlo montovat do rusnov, lodi, ponoriek alebo tak niak.
mozno by som benzinovy motor vymenil za diesel.
mohlo by sa to volat cojaviem dieseleletricky pohon.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ale tam nemas baterie.
mne ide o to, ze v takomto aute by si nikdy nemal velke emisie a ani spotrebu. Auto by sa neustale dobijalo rovnakym tempom a ty by si vyuzival baterie podla potreby.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Mimo pocet dobijacich cyklov zahrnujucich pretekov realizacia navrhovaneho principu priekazne nemusi byt vylucena.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Take existuje, vola sa to REX (Range Extender) a ma to okrem (trochu exotickeho, ale aj na SK pritomneho) Fiskeru Karma aj BMW i3 ako volitelnu verziu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mas uz daaaavno - Toyota CHR, napr. Dialnicu jazdis za 4 litre max, mesto cisto na baterku. A neriesis dlhe dobijanie.

Das Auto a okridleny sip maju tiez podobne riesenia.
Ostatni vyrobcovia tiez zmyslaju podobne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Opel Ampera, resp. Chevrolet Bolt
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Omyl, sudruhovia. Vola sa Chevrolet Volt. Bolt je cisty elektromobil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

indukcne motory su rovnako (ne)efektivne ako synchronne alebo s permanentnym magnetom, lebo fyzika nepusti. Ergo.. v pripade permanentnych magnetov dochadza koli teplu ktoremu sa pri tom mnozstve medi nevyhnu k demagnetizacii a v priebehu casu vsetkym elektromotorom s premanentnym magnetom klesa max efektivita. Co sa deje uz teraz.

Jedine indukcny motor ma charakteristiku pre večnú vydrz kym mu nespalite med alebo neutrhate poddimenzovane loziska. Preto vytahy funguju bez udrzby aj po 20 rokoch.

Ked je pouzity magnet, potrebujete stale rovnako tesne zelezne jadro voci pohyblivej casti. A kym prúd neprekona silu magnetu, ktora drzi zelezo na mieste, mate rovnaky efekt pre potrebny vykon, ako ked nechate tocit pole v inukcii, nez potriahne rotor.

Priklad, BLDC v modelarstve. Uzasne tocivky, s prisernou efektivitou, do ktorych sa vypusti cely obsah baterie za 5 minut, aby ste dosiahli onen zazrak.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Takže daň za lepšiu efektivitu je, že časom bude výkon týchto motorov trochu klesať. Asi si v tesle spočítali, že ten pokles je dosť nízky aby to za to stálo.

Pri tých 300kW to bude cítitelné pravdepodobne po 500 000km a to už bude väčšina v šrote. A tých pár čo prežije si budú majitelia užívať s nie 300kW ale 270.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bezkontaktní dobíjení na semaforech, aby ta dopravní zácpa byla alespoň k něčemu.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár