|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ropne plosiny
Od: McUH
|
Pridané:
2.4.2019 9:27
Je ironické, že si to môžu dovoliť asi najmä vďaka ťaženiu ropy.
|
|
Re: ropne plosiny
Od: Barbar Onan
|
Pridané:
2.4.2019 9:29
Je pokrytecké, že s ťažbou ropy neprestali.
|
|
Re: ropne plosiny
Od: pherel
|
Pridané:
2.4.2019 11:14
A kde by potom vzali materiál na všetky tie plasty, čo v autách sú ?
|
|
Re: ropne plosiny
Od: Barbar Onan
|
Pridané:
2.4.2019 11:23
V mori?
|
|
Re: ropne plosiny
Od: ffdf
|
Pridané:
2.4.2019 14:57
to je pravda, ak by ten plastový ostrov zozbierali tak majú na 100 rokov plast :-))
|
|
Re: ropne plosiny
Od: lkjasdlfkjsadlfj
|
Pridané:
2.4.2019 11:45
je priekazne, ze sa tym vobec chvalia
|
|
Re: ropne plosiny
Od: R22
|
Pridané:
2.4.2019 9:31
A vďaka deformácii trhu daňami a polatkami za ropáky
|
|
Re: ropne plosiny
Od reg.: quix_
|
Pridané:
2.4.2019 20:53
myslis, konecne zdanovanim negativnej externality(znecistenie), ktoru dlhodobo vsetci ignoruju? musk ma pravdu. znecistenie ropakmi malo byt davno zavedene ak sa chceme pohnut dopredu. chapem, je to nepopularne, nik nechce platit viac ako musi, no v tomto pripade jednoducho musime.
|
|
Re: ropne plosiny
Od: kalkulacka365
|
Pridané:
2.4.2019 21:30
co ja viem, recyklacny poplatok za chladnicky zaviedli na slovensku len pred nedavnom. a z ekologickou likvidaciou to nema nic spolocne. a ani vyska toho poplatku to nejako neodzrkadluje
|
|
milujem
Od: 1337
|
Pridané:
2.4.2019 9:30
pojem "nulove emisie". Emisie su nulove tak ako elektraren, ktora vyraba elektrinu pre tieto vozidla. Obsah baterii elektromobilov tiez nebude ekologicky nezavadny...
|
|
Re: milujem
Od: Reikii
|
Pridané:
2.4.2019 9:37
Aj Skylink je zadarmo. Platis len servisne poplatky.
|
|
Re: milujem
Od: Ferkooo
|
Pridané:
2.4.2019 9:43
Si dement? Keď je pri aute uvedené "nulove emisie" tak má nulové emisie. Emisie spojené s výrobným procesom (či už auta, alebo paliva) sa jednoducho nepočítajú, rovnako ako sa nepočítajú pri spaľovacích motoroch.
Tak sa prestaň hrať na chytrého, ktorý má ku všetkému svoje vlastné "ale", lebo má dojem, že vie všetko lepšie. To že vieš v ktorom reťazci je aktuálne nízkotučné mlieko lacnejšie z teba múdreho nerobí.
|
|
Re: milujem
Od: bt4w
|
Pridané:
2.4.2019 9:50
ľudí možno prekvapí, že aj výroba palív vyrába emisie. https://greentransportation.info /energy-transportation/gasoline-costs-6kwh.html
|
|
Re: milujem
Od: suxi
|
Pridané:
3.4.2019 7:05
a co si tym chcel akoze povedat?
|
|
Re: milujem
Od: obskurne_hovado
|
Pridané:
2.4.2019 9:50
a preco by mal byt dement? to auto sa bude musiet nabijat zo siete, kde este stale podiel tepelnych elektrarni je okolo 30% (na SK mame 20 velkych tepelnych elektrarni)
|
|
Re: milujem
Od: mif
|
Pridané:
2.4.2019 10:10
Centralna vyroba elektriny je ovela efektivnejsia. Keby sa ten beznin pouzil na vyrbou elektriny a nabijal auta bolo by to lepsie. Cize ste dementi obaja
|
|
Re: milujem
Od: Srs?
|
Pridané:
2.4.2019 10:23
Velmi hlupy a zjednoduseny komentar.
Centralna vyroba elektriny je efektivnejsia. Tu inklinujem suhlasit, s obrovskym ale. V pripade elektromobility nejde len o vyrobu elektriny, ale aj jej prepravu / distribuciu a naledne "tankovanie" elektromobilov. Nemozes sa separatne pozerat len na vyrobu elektriny.
Ad samotna vyroba: pokial ide o ekologiu, akceptoval by som to, ak by napr 90% energie bolo vyrobene z jadra, pripadne napr vodnymi elektrarnami. Fotovoltika a veterne elektrarne nemozno s cistym svedomim nazvat ekologickymi.
A vyrabat elektrinu z fosilnych paliv a nasledne ju distribuovat, pricom sa tvaris ze to je ekologickejsi, je salamunstvo. Nepocitas dopady a problemy koncentracie znecistenia v oblasti elektrarne, distribucie, ekologicke zatazenie bateriami a mnohe dalsie faktory.
veta "Keby sa ten beznin pouzil na vyrbou elektriny a nabijal auta bolo by to lepsie." je preto uplne nepodlozeny nezmysel, kym pri analyze nevezmes do uvahy celu skalu ostatnych faktorov.
|
|
Re: milujem
Od reg.: John D. Bill
|
Pridané:
3.4.2019 11:47
co si takto predstavujes pod pojmom "salamunstvo"? Zeby mudrost? Ale potom sa mi to nehodi do zvysku textu.
|
|
Re: milujem
Od: aasami
|
Pridané:
4.4.2019 14:49
To iste mozes povedat aj o nafte. Zapocitaj energiu potrebnu na jej tazbu, prepravu, rafinaciu, prepravu, naklady na likvidaciu ekologickych havarii...
A zase ti vyjde uplne ine cislo. Treba porovnavat porovnatelne.
|
|
Re: milujem
Od: Problem
|
Pridané:
2.4.2019 11:04
Inych oznacil za dementov a sam vygeneroval dementnu teoriu. Centralne spalovanie ropnych latok na vyrobu elektrickej enerie pre elektromobily je vzdy menej efektivne ako individualny spalovaci motor v aute.
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
2.4.2019 11:15
Už z rámca hesla malá hŕba pýta viac je, ale, zrejmé, že na kastráciu logiky by trebalo ešte priekazne kvalitnejší nástroj.
|
|
Re: ultraradikalny fakticizmus
Od: bleee
|
Pridané:
2.4.2019 16:11
Patrik, este stale ta rajcuje trapne komentovat svoje vlastne clanky?
|
|
Re: milujem
Od: aasami
|
Pridané:
4.4.2019 14:51
To nie je pravda. Auto na CNG ti spali viac plynu ako elektormbil, jazdiaci na elektrinu z CNG elektrarne.
|
|
Re: milujem
Od: Ferkooo
|
Pridané:
2.4.2019 10:34
Opýtam sa jednoducho: "Aké vysoké emisie produkuje čistý elektromobil pri svojej prevádzke?"
To, že niekto nedokáže akceptovať fakt, ale musí si ho za každú cenu skomoliť tak, aby vyhovoval jeho potrebe preukázať svoje "pseudointelektuálne" názory na dopad produkcie elektriny a batérií a pod. je problém dnešnej spoločnosti.
Teda pre dementov:
1. Elektromobil produkuje nulové emisie
2. Emisie sa samozrejme vytvárajú pri produkcii elektriny
3. Dopad na životné prostredie spôsobený ťažbou a spracovaním špecifických prvkov pre batérie tých elektromobilov je samozrejme tiež nezanedbateľný
Body 2. a 3. ale nemenia nič na bode 1.
|
|
Re: milujem
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
2.4.2019 10:49
A ani tak nie sú presne nulové, dosť bordelu sa uvoľňuje aj zo samotného auta ;-)
|
|
Re: milujem
Od: je to tak
|
Pridané:
2.4.2019 16:52
napríklad z takých pneumatik alebo brzd
|
|
Re: milujem
Od: Fieha
|
Pridané:
2.4.2019 22:26
Elektromobil dokáže perfekte zabrzdiť motorom.
Veď načo má elektromotor a často nie len jeden???
|
|
Re: milujem
Od: Kosacik
|
Pridané:
2.4.2019 11:28
3. Bod ale v prípade elektromobilu napr. znamená taky deficit, že celkové vyprodukované emisie sa vyrovnajú s bežným autom po viac, ako 100.000km. S tým, že sa nerátaju emisie na vyprodukovanie elektriny potrebnej pre nabíjanie...
|
|
Re: milujem
Od: Ferkooo
|
Pridané:
2.4.2019 11:47
Rád sa použím, prosím odkaz na nejakú relevantnú štúdiu.
|
|
Re: milujem
Od: JBCT
|
Pridané:
2.4.2019 16:58
a ty mas relevantne studie posudzujuce ekologicky impakt elektromobilov potvrdzujuce jasne vacsiu ekologickost elektromobilov. elektromobily maju svoje zjavne vyhody, ale tato problematika nie je len cierno-biela a bez negativ.
|
|
Re: milujem
Od: Ferkooo
|
Pridané:
2.4.2019 17:06
Nechápem... Niekto napíše že: "3. Bod ale v prípade elektromobilu napr. znamená taky deficit, že celkové vyprodukované emisie sa vyrovnajú s bežným autom po viac, ako 100.000km. S tým, že sa nerátaju emisie na vyprodukovanie elektriny potrebnej pre nabíjanie...", ja si na vypýtam nejaké relevantné údaje / štúdiu aby som sa poučil - lebo z jeho tvrdenia doslova "sála" dojem, že to má reálne podložené... A ty sa tu ideš hrať na spasiteľa typu: "Dokáž svoju nevinu".
|
|
Re: milujem
Od: Ferkooo
|
Pridané:
2.4.2019 17:10
Nikde som nepísal, že "impact" elektromobilov je zanedbateľný, ani že je nižší ako vozidiel so spaľovacími motormi.
Písal som o priamych emisiách elektromobilov.
Mal by si sa pri čítaní naučiť aj rozmýšlať a potom písať na tému ku ktorej reaguješ - namiesto vymýšľania vlastnej témy len preto, aby si mal čo napísať.
|
|
Re: milujem
Od: qqqqqqqqqqq
|
Pridané:
3.4.2019 9:11
Vsimni si za problem si si ty sam zjednodusil len na "priame" emisie. Diskuter na ktoreho si reagoval (a ani nikto dalsi v diskusii) nehovoril len o "priamych" emisiach.
Co je podla teba cielom nasho snazenia? Ak nam zalezi na celkovom ekologickom dopade pre planeu, tak je nezmyselne vykrikovat ze "ale priame emisie su nulove". To nikoho nezaujima. Je to len odklananie pozornosti od problemu, ktory sa snazime riesit. Je to demagogia.
Co sa tyka dokazovania, myslim si ze ak niekto pride s novym ambicioznym projektom a tvrdi ze je ekologickejsi, ba dokonca by mal byt podporovany dotaciami (!), mal by niest dokazne bremeno on a svoje tvrdenia podlozit.
A opat, ak cielom je zlepsenie zivotneho prostredia, takato studia by musela byt ovela sirsia ako samotne meranie emisii "pod naraznikom" auta.
|
|
Re: milujem
Od: Ferkooo
|
Pridané:
3.4.2019 11:17
Všimni si problém, že celá téma je o emisiách. Potom sa pozri čo sú emisie - teraz nemyslim v tvojej predstave, ktorá je vhodná do krčmových diskusií, kde je najdôležitejšie, aby si mohol povedať "ale...". A na koniec sa pozri čo sú emisie - normálne, formálne, čo sa do nich počíta.
|
|
Re: milujem
Od: qqqqqqqqqqq
|
Pridané:
3.4.2019 11:44
Emisia: "každé priame alebo nepriame vypustenie znečisťujúcej látky do ovzdušia"
Takto hovori SK wikipedia. Kludne nas pouc formalnejsou definiciou.
A opat sa pytam, co tym sledujeme? Ja myslim ze nas zaujima predovsetkym zmena celkovej bilancie vypustenych emisii v dosledku pouzivania elektromobilov. Ci ich vypustaju priamo tieto vozidla pocas jazdy, alebo sa tak deje v procese vyroby energie pre tieto vozidla, je z hladiska ochrany prirody uplne jedno.
Avsak ak tvojim skutocnym cielom nie je ochrana prirody, budes stale robit presne taku demagogiu ako si prave predviedol.
|
|
Re: milujem
Od: amd-man
|
Pridané:
2.4.2019 19:24
Zagoogli si mena Michael Sivak a Brandon Schoettle z Michiganskej uni - tito dvaja pisu dost vela o podobnych temach, ak Ta to zaujima.
tu mas peknu mapku https://dopice.sk/mN9
a tu sauce http://umich.edu/~umtriswt/PDF/SWT-2017-18.pdf
|
|
Re: milujem
Od: Ferkooo
|
Pridané:
3.4.2019 11:17
Pozriem, ďakujem.
|
|
Re: milujem
Od: fxjxfgm
|
Pridané:
2.4.2019 14:41
počúvaj ty dement zasraný, ako dokáže elektromobil jazdiť bez toho, aby nebol závislý na výrobe el. energie??? To, že prenáša produkciu emisií inde predsa na veci nič nemení! Bod 1 je irelevantný a je len tvoj výplod, aby si akože nebol za totálneho dementa...
|
|
Re: milujem
Od: Ferkooo
|
Pridané:
2.4.2019 17:19
Choď prosím ťa a odovzdaj na najbližšom riaditeľstve PZ techničák od svojho auta. Pretože tvoja teória je, že k emisiám tvojho auta so spaľovacím motorom sa počíta aj ropa rozliata do morí a oceánov v prípade prevrátenia ropného tankeru / poškodenia ropnej veže. Takéto auto potom cez emisnú kontrolu nemôže prejsť.
Uprac si najskôr názory a teórie, lebo je jasné, že keď namáš 100k na Teslu ktorú by si aj chcel, tak je príjemnejšie všetkým kamarátom hovoriť, aké sú elektromobily na chuja...
|
|
Re: milujem
Od: suhlas_
|
Pridané:
2.4.2019 20:09
Súhlasím, to je ako keď niekto hejtuje iPhony, že sú predražené. Kto na to nemá ten si nájde dôvod ...
|
|
Re: milujem
Od: old
|
Pridané:
2.4.2019 20:31
trochu krívajúci príklad, aj samsungy sú predražené
|
|
Re: milujem
Od reg.: Jerrysk
|
Pridané:
2.4.2019 15:45
Keď podľa teba elektromobil neprodukuje žiadne emisie/škodlivé látky, tak si poutieraj elektrony (disky) z vnútra a natri si to na chleba ... Želám dobrú chuť.
|
|
Re: milujem
Od: Ferkooo
|
Pridané:
2.4.2019 17:14
Zachraňuješ čo sa dá. Pokúsil si sa zmeniť pojem "emisie do ovzdušia", čo je merateľný ukazovateľ znečistenia vozidiel, na "emisie/škodlivé látky". To je úplne iná téma, ktorá s emisiami nemá nič spoločné. Potreboval si ale preukázať svoju "chytrosť" a schopnosť niekomu vysvetliť niečo úplne iné, ako je predmet diskusie. Bravo
|
|
Re: milujem
Od: old
|
Pridané:
2.4.2019 20:34
a uvádzajú sa tieto "škodlivé látky" v technickom a kontrolujú na STK?
|
|
Re: milujem
Od: reakcias
|
Pridané:
2.4.2019 9:44
pouzite baterie sa budu vyvazat na Slovensko. tu je odpadkovy raj...
kedze vacsina nema garaze, a volnych nabijacich stanic je malo, tak to tam vyzera na sidlisku aj takto (ked si na parkovisko tahaju kable z bytov):
https://dopice.sk/mMI
zdroj
https://dopice.sk/mMJ
|
|
Re: milujem
Od: mudrlant
|
Pridané:
2.4.2019 9:47
skus si pozriet kolko percent elektriny sa v norsku vyraba vodnymi elekrarnami
|
|
Tadiaľ cesta nevedie.
Od: Slovensky Elon
|
Pridané:
2.4.2019 9:44
Je to iba prvy nesmely krok. Prevadzku treba jednoznacne vytlacit do vzduchu. Kombinacia norskej elektromobility a nasho aeromobilu by mala fuzovat a implementaciou elektromotoru do aeromobilu by sa vyriesili problemy komplexne. Ako nabijacie stanice budu sluzit vzducholode, kde bude kaviaren pre slusnych ludi.
|
|
ničivý praktik S005E00219
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
2.4.2019 10:23
Presne tak. Čo všetky tie mýľniky? Síce čisté elektromobily, ale krajina priekazne zasraná od samých mýľnikov.
|
|
Re: Tadiaľ cesta nevedie.
Od reg.: quix_
|
Pridané:
2.4.2019 21:05
prevadzka vo vzduchu.. tebe musi drbat.
jedinu otazku ti polozim: chcel by si aby tvoj sused alebo ta "sliepocka" od vedla, mala auto, ktore ti lieta nad hlavou? ja teda nie. a ako by pan riesil hluk z "prevadzky vo vzduchu"? :) no hovno, nijak! :D
|
|
.....
Od: .....
|
Pridané:
2.4.2019 9:45
Hej, a auto nenabijete pokial nemate doma vlastnu pripojku. Vsetky verejne su nonstop obsadene.
|
|
Re: .....
Od: dementYl
|
Pridané:
2.4.2019 9:51
a s dalsimi generaciami nabijacich stanic, ktore budu po drote komunikovat s rozvodnami sa ti moze stat, ze si ho nenaijes, ani ked doma pripojku mat budes. ak nebude kapacita siete dostatocna, tak sa bude load-ballancovat medzi zatazami a nakoniec z toho najlepsie vyjde niekto, kto bude mat cinsku nabijacku, ktora bude cucat bez ohladu na to, kolko jej siet dovoli. worst case potom zhodi par takych nabijaciek rozvodnu dole :)
|
|
Re: .....
Od: Robo10111
|
Pridané:
2.4.2019 10:20
Zdielanie elektriny je buducnost ale vzdialena.
|
|
Re: .....
Od: old
|
Pridané:
2.4.2019 20:39
alebo si dáš na noc dobiť a pri nedostatku ti vycucne z baterky aj ten zbytok, čo v nej máš, samozrejme v dobrom
|
|
Re: .....
Od: reakcias
|
Pridané:
2.4.2019 9:55
https://dopice.sk/mMI
zdroj
https://dopice.sk/mMJ
buducnost je vo vodiku, urcite nie v elektromobiloch na baterie
Dokonca tankovanie vodika by mohlo byt rychlejsie ako tankovanie kl. pohonnych hmot, stacilo by dohodnut standard zasobnika (cartridge) na vodik a potom by na cerpacej stanici stacilo vybrat prazdnu napln, vymenit za plnu a zasunut naspet do auta... (ako niekedy nakup CO2 bombiciek v potravinach, prazdne za plne), 15kg zasobnik max na 1ks aby to vedeli menit aj zeny (v aute koli dojazdu by ich bolo viac)
pre kamiony vymena vodika pomocou specialneho vozika so zasobnikom...
|
|
Re: .....
Od: slecna.l
|
Pridané:
2.4.2019 10:34
Bezpecnost nadovsetko!
|
|
Re: .....
Od: ffdf
|
Pridané:
2.4.2019 15:21
však treba popracovať na "nevýbušnom" vodíku :-)
|
|
Re: .....
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
2.4.2019 10:55
Vodík je raz navždy blbosť. Proste nemá potrebnú energetickú hustotu, treba ho skladovať pod tlakom a je nebezpečný.
Pokiaľ nepríde nejaký brutálny breakthrough v technológii batérií, ani elektromobil nie je schopné univerzálne riešenie, ale ten to aspoň nahrádza vysokou účinnosťou, nepotrebuje prevodovky a celkovo je krásne jednoduchý.
Ale zatiaľ najlepším riešením je spaľovací motor na uhľovodíky. Dajú sa skladovať pri atmosférickom tlaku, sú kvapalné, majú veľkú hustotu energie a technológia je dávno zmáknutá. Akurát miesto spaľovania uhlíka z fosílnych palív treba sekvestrovať atmosférický CO_2 (čo je zhruba rovnaký problém, ako výroba vodíka).
|
|
Re: .....
Od: Dušan123
|
Pridané:
2.4.2019 12:04
Zabudol si na elektrické autá s palivovým článkom na vodík.
|
|
Re: .....
Od: allyze
|
Pridané:
2.4.2019 16:14
https://youtu.be/f7MzFfuNOtY?t=173
|
|
Re: .....
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
3.4.2019 10:37
Hej, zabudol... ale problémy so skladovaním vodíka sú tam tie isté. Keď už, páčil by sa mi palivový článok na niektorý alkohol. Napríklad IPA horí veľmi čisto.
|
|
Re: .....
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
3.4.2019 20:44
Niečo o IPA z histórie kriminalistiky (to len tak na okraj):
https://dopice.sk/mNv
Sám IPA používam, aj skladujem v domácnosti 98%-ný. Ale len v malom množstve.
|
|
Re: .....
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
2.4.2019 11:31
A ked sa kontajneru s vodikom nieco stane, tak je to take velka j*ba, aku len tak bezne nevidis. Zatial.
|
|
Re: .....
Od: xxxyyy
|
Pridané:
2.4.2019 13:22
Clankok, na ktory odkazujes je fake. Vodik je prilis drahy na vyrobu. Najefektivnejsia vyroba vodika je zo zemneho plynu (CH4), pricom vznikne samozrejme aj nejaky ten CO2.
Elektrolyza ma ucinnost cca. 60-70% v najlepsom pripade. Skladovanie elektriny v bateriach ma ucinnost 90%. Preto je vodikovy pohon neefektivny. Skladovanie vodika ma problem s ubytkom, vdaka malej molekule vodik prenika cez steny tlakovych nadob v mnozstve okolo 5% tyzdenne. Co moze byt nebezpecne z hladiska vybuchu.
|
|
Re: .....
Od: allyze
|
Pridané:
2.4.2019 16:17
https://youtu.be/f7MzFfuNOtY?t=679
|
|
Re: .....
Od: Vodik_je_blbost
|
Pridané:
2.4.2019 14:10
Vodik je blbost, ako aj elektromobily na baterky. Studena fuzia bude buducnost. Len este nie je PUBLIC!
|
|
Re: .....
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
3.4.2019 10:17
Studená fúzia hlavne nie je ani nijak teoreticky podložená, žiadne rovnice, žiadne nič, s najväčšou pravdepodobnosťou čisto výmysel.
|
|
zita furkova
Od: loa_leroa
|
Pridané:
2.4.2019 9:47
cize od 2025 sa norsko moze tesit na zrusenie vsetkych danovych, mytnych a parkovacich ulav na elektromobily?
|
|
Re: zita furkova
Od: Tukos
|
Pridané:
2.4.2019 10:26
Mali to urobit uz minuly rok ale nejak sa do toho nehrnu...
|
|
Re: zita furkova
Od: 33jkl33
|
Pridané:
2.4.2019 13:20
Zrejme by im to dosť pokazilo štatistiku predajnosti elektromobilov.
|
|
Re: mmmmm
Od: Robo10111
|
Pridané:
2.4.2019 10:26
Ked bude mat vacsina ludi na strechach 10kW fotovoltaicku instalaciu tak v tom nevidim problem, mozno v zime. Osobne sa ale netesim ked bude musiet pokazde vyberat a strkat kabel do auta, pokazde kam niekde pridem aby som trocha dobil. Ten teslacky had sa nedotiahol do konca ? ze by sa to tam stuchlo samo.
|
|
Re: mmmmm
Od: Elimer
|
Pridané:
2.4.2019 22:51
Ani ja. Ak budú za prijateľnú cenu panely s 80% účinnosťou tak prečo nie?
|
|
smiech alebo plač
Od: elektrorobotizacnéobservatorium
|
Pridané:
2.4.2019 16:14
z dlhodobeho hladiska je vyroba papierovej tasky skodlivejsia na zivotne prostredie ako mikrotenova. A detto aj elektromobil ,vyroba plastov , elektriky , baterie a potom aj jej likvidacia. EU tu robi opatrenia k zivotnemu prostrediu a ostatny svet kasle na to , cina , usa , rusi kaslu na emisie
|
|
Re: smiech alebo plač
Od: allyze
|
Pridané:
2.4.2019 16:22
To že USA a ostatné krajiny kašlú na emisie nie je pravda.
https://bit.ly/2WDQh47
|
|
Re: smiech alebo plač
Od: amd-man
|
Pridané:
2.4.2019 19:28
toto!
kvoli tomu, ze Trump vyfakoval cely Parizsky dohovor, maju teraz firmy po statoch noz z krku a mozu veselo znizovat emisie svojim tempom.
Co ma za nasledok to, ze USA su jedinym statom, ktoremu sa podarilo udrzat pokles emisii. Na rozdiel od toho sa Cina zachovala tak, ako Trump predpokladal - vyjebali sa na to cele a maju vsetko hlboko v pici.
|
|
Re: smiech alebo plač
Od: Dohnaldh Strumpet
|
Pridané:
3.4.2019 15:40
CHYNA BAD.
|
|
Re: smiech alebo plač
Od: amd-man
|
Pridané:
3.4.2019 16:46
The wall just got three feet higher!
|
|
Re: smiech alebo plač
Od: Bibi approves
|
Pridané:
3.4.2019 17:58
Based black man. The Greatest Ally. Pizza Podesta. We love fags. To je zhrnutie tych retardov odkedy odisiel GLO
|
|
ako je to teraz?
Od: real name
|
Pridané:
3.4.2019 13:55
co je pravda na tvrdeni, ze odkedy nori zrusili dotacie (stalo sa?) uz sa tam elektromobily dobre nepredavaju?
|
|
Re: ako je to teraz?
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
3.4.2019 20:46
Tiež som to zachytil. Ale nemám to overené.
|
|
zo zápisníka kutila
Od: Dobropraj svietivý
|
Pridané:
3.4.2019 22:46
Odkedy som vymenil klasickú benzínovú elektrocentrálu za parnú s kotlom na palety, ušetrím na nabíjaní elektromobilu ja 85€ mesačne
|