neprihlásený Piatok, 23. augusta 2019, dnes má meniny Filip   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Bratislavský projekt zdieľaných bicyklov zverejnil nové ceny

Značky: Bratislavadoprava

DSL.sk, 29.3.2019


Projekt požičiavania zdieľaných bicyklov v Bratislave aktuálne zverejnil nový cenník, ktorý začína platiť od pondelka 1. apríla.

Projekt, ktorého partnerom je Slovnaft a nesie označenie Slovnaft Bajk, bol spustený na jeseň s pilotnými cenami iba s potrebou predplatiť si minimálny kredit 1 euro. Jazdy do 30 minút boli zadarmo, dlhšie jazdy sa spoplatňovali z kreditu cenou 12 centov za každých ďalších dokončených 6 minút jazdy.

Nové štandardné ceny už zahŕňajú poplatok za časové obdobie. Štandardné programy Klasik sú k dispozícii s poplatkom na rok, mesiac alebo deň.

Za mesačný poplatok 9 eur bude mať užívateľ rovnako ako doteraz jazdy do 30 minút v cene a dlhšie sa budú spoplatňovať rovnako ako doteraz, 12 centov za každých dokončených 6 minút. Užívateľ ale dostáva za tento poplatok kredit len 0.6 eur a v prípade potreby si ďalší kredit musí doplatiť.

Ročný poplatok je 29.4 eur a rovnako obsahuje v cene jazdy do 30 minút a kredit iba 0.6 eur.

Denný poplatok je 6 eur a zahŕňa používanie bicykla po dobu najviac 12 hodín počas 24 hodín, pričom v tomto prípade sa platí depozit 70 eur.


Návod ako používať Slovnaft Bajk (video: Slovnaft)



Okrem programov Klasik je k dispozícii drahší Premium s poplatkom 38.4 eur za rok, ktorý v cene zahŕňa jazdy do 60 minút a kredit 2.4 eur. Tento program je k dispozícii len s ročným poplatkom.

Pre držiteľov kariet ISIC, ITIC a EURO26 je k dispozícii program Študent s ročným poplatkom 19.2 eur zahŕňajúcim v cene jazdy do 30 minút a kredit 1.2 eura.

Pre existujúcich užívateľov pilotného programu tieto platia ešte do 30. apríla a nový cenník pre nich platí od 1. mája, pre nových užívateľov platí nový cenník od 1. apríla.

V rámci projektu je po meste inštalovaných viacero desiatok dokovacích staníc a viacero stoviek bicyklov. Stanice majú od 6 do 20 stojanov, najčastejšie typicky 14.

Každý registrovaný užívateľ má svoj PIN kód, ktorým odomyká bicykle. Bicykel je vybavený počítačom, malým informačným displejom, dynamom aj malými solárnymi panelmi, GPS lokalizáciou a tiež zámkom. Bicykle sú v dokovacej stanici zamknuté, pred jazdou je ich potrebné odomknúť a po jazde zamknúť. Bicykel je samozrejme vždy potrebné vrátiť do stanice. Ak je cieľová plná, tak do inej blízkej stanice.

Aktuálny stav obsadenosti staníc je možné vidieť na stránke projektu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Google mení spôsob označovania Androidu aj logo
Vo VLC opravených množstvo chýb, aktualizujte
Detekovaných až osem opakujúcich sa zvláštnych mimozemských signálov
Intel zvyšuje počet jadier v bežných noteboookoch o dve, s novými stále 14-nm CPU
Zachytili sme zrejme kolíziu čiernej diery a neutrónovej hviezdy
Towercomu predĺžené DVB-T frekvencie, známy termín H.265
Intel bližšie predstavil svoj hybridný CPU s nízkou spotrebou
NASA schválila misiu k Európe
Nový Edge k dispozícii v beta verzii, podľa Microsoftu je pripravený
Kultové sci-fi The Matrix bude mať pokračovanie


Diskusia:
                               
 

Tak to je jaka fraska
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Tvoja mama je fľaška
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

Je to fraska, mesacne predplatne drahsie ako v Zurichu (9chf za viac bikov a viac cyklotras)
https://www.publibike.ch/ de/publibike/pricing/
Odpovedať Známka: 7.2 Hodnotiť:
 

Slovensko je specificky trh
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Takze ked sa mi nechce cakat 10 minut na zastavke a nie som student, tak sa za 6€ zveziem domov a este zaloha 70€? Ale zase mi to moze trvat 12 hodin. Alebo si predplatim cely mesiac a budem sa modlit aby nelialo. Z predplatneho na rok by som bol Sagan2.
Odpovedať Známka: 2.1 Hodnotiť:
 

Nefrfli
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

No ten denny pausal je riadne odveci :D
Inak ceny no, take bratislavske.
Inak ja na stojanoch nevidim uz dlho ziadne biky, veeeelmi velmi zriedka nejaky na stojane vidim, ci uz pri trnavskom myte alebo pri dunaji.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

nenapadlo ta, ze to bude lokalitou? ja chodievam okolo stanoviska pri martinskom cintorine a este som ho nevidel prazdne.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ale to je priekazne spôsobené dôchodcami, čo bicykle použijú len na cestu jedným smerom...
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

ako studenti si moznozvyknuty mat kopec veci zadara, ale nakoniec to aj tak dakto zaplatit musi.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ktovie prečo je tam Slovnaft že, takže to zaplatia tí, čo tankujú slovnafťácky benzín...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

praveze toto ma zmysel aby bolo zadarmo, prevadzka nestoji skoro nic a keby to zacalo pouzivat masa ludi tak benefit pocitia vsetci... menej aut, prazdnejsia mhd...
vo svete byva tato sluzba zadarmo alebo za symbolicky poplatok.
toto co predviedol slovnaft iba ludi odlaka a bude to dalsi nepodareny projekt ktory po case skonci uplne
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Tak minimalne to nebude robit slovnaft, menej aut, menej tankovania.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Cena "zadarmo" (za jedno euro na začiatku) mi prišla adekvátna za stav a dostupnosť bicyklov, keď vytúženú trasu som často prešiel celú pešo, nenajdúc na niekoľkých stanovištiach ani jeden funkčný kus. Za ročný poplatok sa mi viac oplatí chodiť MHDčkou.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Suhlas, polka z tych bicyklov ma zle nafukane gumy, niektore ledva brzdia a ze by fungoval nejaky rozvoz bajkov z preplnenych dockov na prazdne docky, tak o tom sa nam moze iba snivat.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Ale aspon su po kazdej jazde dezinfikovane, kebyze nahodou Sheldon priekazne prejavi zaujem.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Patrik, este stale ta rajcuje trapne komentovat svoje vlastne clanky?
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ako to funguje ak je cielovy dock plny? Kam a jak sa da bicykel?
Odpovedať Hodnotiť:
 

dojde k preteceniu zasobnika a bicykel spadne do skarpy
Odpovedať Hodnotiť:
 

asi tak, malokedy som videl co i len jeden bicykel na uliciach, ktorymi chodievam. Nehovoriac o tom, ze ked uz tam zo par bolo, tak take polovica nesla ani pouzit kvoli nejakej softverovej chybe v odomykani. Urcite stalo prachy urobit tie stanice a nakupit bicykle, ale s takou cenou tu nepochodia, vzhladom na tu dostupnost a to ze na kope miest chybaju poriadne cyklotrasy.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Co nepochodia, otvor oci, jazdi na tych bajkoch kopa ludi.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Toto je omnoho väčší problém, než cena. Jazdiť po Bratislave na bicykli je v lepšom prípade o nervy a v horšom o život. Kým nie sú vyriešené trasy, môže to byť aj zadarmo, mnoho ľudí to používať nebude.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak on ten bike sharing je v BA, takze u teba v Horných Kokrhájoch. Ich neuvidis.
Tu v BA boli v lete prázdne stojiská.
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

Chodím okolo jedného obchodu ktorý je úplne prázdny. Pri aplikovaní tvojej logiky by som si povedal že je to úspešný obchod lebo z neho úplne všetko vykúpili. Realita je ale taká že skrachoval.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Lenže toto je úplne opačný prípad. Ak sú prázdne stanice, znamená to, že ľudia bicykle používajú. Niekedy je dobré použiť aj hlavu, napr. pri písaní komentára.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Alebo ich hodili do Dunaja.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ani pri rieseni toho loopu by aplikovaníe logiky priekazne nemuselo uskodit.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Zaciatkom mesiaca som bol par dni v Lisabone a vsimol som si ze bicykle tam pomaly vymieraju, zatial co k nam len prisli. Vsade boli na prenajom elektricke kolobezky. Je to tak aj v inych mestach?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Hm, ako teplo sa budes citit na elektrickej kolobezke?....
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

deväť
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

..vidis, to uz nas chcu (sorosovci, negro-arabi~Saaudi & NWO~negro~libtardi), skrze nunu elektrickich kolobeziek, nakazit tyym ..homosexualizmom, aby zredukovali a obmedzili uz beztak vymierajuuciich *bieliich ( *White Race )..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ja som tam bol vo februari a vsimol som si aj bicykle, to je asi cisto na uzivatelovych preferenciach, len tie kolobezky boli porozhadzovane vsade kade-tade bez nutnosti to niekam zaparkovat
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V Paríži sú taktiež viac používané elektrické kolobežky ako bicykle, ale napr. v Barcelone som prakticky nestretol človeka, ktorý by jazdil na vlastnom bicykli, všetci jazdili na požičaných.
Odpovedať Hodnotiť:
 

trochu nerozumiem, preco neexistuje nejaky jednojazdovy "turisticky" tarif - zaplatim trebars SMSkou povedzme 50 centov a za to mozem absolvovat jednu 30 minutovu jazdu. Ak neuzamknem bajk do 30 minut, tak mi strhne dalsich 50 centov.
Na tieto megalomanske baliky sa im ludia zvysoka vyprdnu, kedze len zlomok ludi pouziva tie bajky pravidelne ako primarny sposob dopravy
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Totiz tvoja myslienka je pozitivna pre ludi. Oni razia cestu pozitivnu pre nich (poskytovatela).
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

hlavne preco to nie je sucastou integrovanej dopravy, vsakze.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Lebo Vallo ..
tento primator narobí ešte veľa zla, napr. zo spomínaných 15 web kamier už funguje iba 5 !
Zvladneme to !
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

V norsku to mam za 40€/rok alebo 5€/den. Dlzka jazdy je 45min a 5centov za kazdych 15min navyse.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale my tu mame socialnu vladu a tam v Norsku mate to demokraticke one to...vies
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Ale Norsko ma priemernu mzdu v prepocte vyse 4500 evri; je to bohata krajina a moze si dovolit podporovat alternativne sposoby dopravy. My sme chudobnejsi a specificki, takze radsej podporime hnede uhlie a na bicykloch si pekne komercne zaryzujeme.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To sa už asi fakt viac oplatí, kúpiť si lacný vlastný bicykel
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Tak. Síce tiež nevieš či ho nájdeš na stanovišti, ale za to ho vždy zadokuješ :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Predám 60 centov za 9 eur.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

ja byt majitel kostitrasov, tak tam dam baterku z traktora, nach im ju pri jazde dobiju a este to potom predat ako bio elektrinu do siete
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

ja byt majitel firmy, tak prvy frikulin, co pouzije zdieľaný bicykel na cestu do officu a chyti nieco okrem vlastnej klavesnice, priekazne okamzite leti.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

uz s tymi vasimi nutenymi picovinami dajte pokoj
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

ja byt davajucim pokoj, tak uz priekazne dam
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Syntax, si to naozaj ty, nemas tu nejakeho dvojnika-zaskodnika? Tento prispevok nesplna obvykly standard zvycajnej komplexnosti pouzivanej vetnej stavby!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ja byt majucim dvojnika-zaskodnika, tak za to priekazne moct byt zodpovednost nesuci Radičovej vláda, Putin, Soros alebo vyrazne znizenie kvality alobalu.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Od novoho roka sli hore ceny plynu a elektriny, tak je uplne pochopitelne, ze sa to odrazilo aj v cenach sluzieb.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Ale samozrejme. Tieto cenove baliky su vsak nastavene uplne nezmyselne. Mam si dopredu zaplatit za nieco, co chcem vyuzivat, ale casto nemozem lebo to bud nie je dostupne alebo to nefunguje? A pritom stacilo ukoncit promo "zdarma" akciu a kazda jazda bude spoplatnena par centami.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V takom pripade by ale mali trzby iba za poskytnute sluzby a nemohli by zarabat na ludoch, ktori si to predplatia a nebudu vyuzivat. Takze asi preto. Uz som si to vysvetlil
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

No, popravde si myslim, ze teraz uz nebudu tak nedostupne, doteraz som neustale stretal sa vyvazajucich pankartov kdekade po hradzi, to uz si teraz rozmyslia.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Odzaciatku bolo jasne ze casom pojdu ceny hore, nie je to charita ale biznis ako kazdy druhy..
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

a to je ten kamen urazu... do celeho projektu je zapojene aj mesto, nie je to cisto sukromny projekt. A prave mesto by malo podporovat projekty, ktore odlahcia dopravu, kedze ta uz je neunosna. Aj za cenu "stratoveho" hospodarenia daneho projektu. Kedze presadnut na bicykel je o niekolko radov lacnejsia alternativa k stavbe novych (sirsich) ciest, elektrickovych trati a posilnovaniu MHD.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Paci sa mi ten dokaz o neunosnosti automobilovej dopravy, nakolko z neho, ze nie je rychla a plynula prave preto, ze sa po mestach yebe mrte bicyklov, fakticky priekazne jasne vyplyva.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Tiez nechapem. Takto ludi z aut na bicykle nedostanu.

Citybike Wien: 1 eur registracia cez bankovu kartu. Ta ista karta sa potom pouziva v Citybike terminaloch. Prva hodina jazdy je zadarmo (99% vsetkych jazd co clovek potrebuje). Po 15 minutovej pauze si mozem znova na hodinu zadarmo pozicat.

Na druhu stranu ako 30eur na rok je fer cena, urcite lacnejsie ako mat vlastny bicykel (napr. pri najazde 3000km rocne je vlastny bicykel okolo 70 eur na rok len servis).
Len by mohli pridat lepsiu dennu/jednorazovu opciu.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

3000km rocne chces spravit polhodinovymi priskokmi?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

150 dní po 2×10 km. Úplne bez problémov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To sa mi viac oplatí kúpa elektrickej kolobežky.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

SMRAD bajk
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Táto idea je odporná. Bicykel je dosť intímny "nástroj". Človek na ňom sedí, so svojou prdelou rovno s análom, tak isto doň prdí a má na ňom svoje, v prípade väčšinovej populačnej časti, prepotené gate z oblasti slabím a a v neposlednom rade spotené paprče, padá naň jeho pot, etc. Neviem, ale požičiavanie bicyklov bez dezinfekcie a čistenia je proste humáč. Nepoznám nikoho, kto by dodržiaval aspoň z časti hygienické odporúčania aspoň do tej miery, aby sa dali tie biky použiť. Je to pojazdná petriho miska, tie ich bicykle. A oni chcú ešte zvyšovať ceny? Idioti.
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

Minule som videl, ze si niektore odskrutkuju sedadlo a tak jazdia. To by sa malo povolit iba na cyklotrial a nie na beznu jazdu mestom.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tomu sa hovori kolektivna imunita....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ovceee beeekaju... ovceee uz nemaju ani na vlastny bajk.

Ovceeeee.... tu sa ukazuje ovciarstvo v praxi.... dame bicykle do mesta, ktore na bicykle nema infrastrukturu... vsaaak naajdu sa kokoti co to budu vyuzivat....
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A mhd je hygienicke? Co si pamatam, tak kazdy sa tam drzi tyciek, ktore nikto neumyva a chory clovek sa skor odvezie mhd ako by mal slapat na bajku... A neviem ci su uz len latkove sedadla, ale ak su este aj kozenkove, tak v lete to tiez nie je nic moc hygienicke posedenie...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mnoho dam cestujte v lete pod suknou na ostro. To moze sposobit rozne komplikacie v doprave.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Denne robím rodinný rozvoz --> Manzelka robota, deti skola, moja robota a podvecer zasa vsetci domov. To je presne 26km aj s nákupom. Priemerná cena za km zistená za 15000km je 9,3centa (mám pol ročné auto). Za 6éčok prejde moja rodina v bezpečí auta 64,5km, teda - ak rátam len benzín - 2,4 násobok potrebnej trasy. Ak zarátam poistky (400e/rocne=cca. 2e/denne len na pracovné dni) a prevádzkové hmoty (dajme tomu 1e/denne - ostrekovace a olej), tak som s nákladmi pri preprave na tých 6e denne. Áno, auto som si musel kúpiť, ale povozí celú rodinu (4ks) v cene zapozicania slovnaft bajku. Pochopitelne, centru BA sa z princípu vyhýbam - bývam v Rači a bajky sú pre mna nedostupné. Parkovisko mám v práci zadarmo a doma parkujem na dvore. Chcel by som slovnaftu a magistrátu podakovat za to, ze z mojich daní dotujú takúto dobrú vec, ktorú ani nevedia dotiahnut do slusného konca (plus dotujú polofunkcnu MHD).
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Umta umta toodli too carolajn
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Este by si mohol napisat porovnanie s kupenym bicyklom... Ved to by bolo uplne zadarmo, len raz rocne pixla wd-40...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Presne tak. Raz máš fixné náklady a potom je to vybavené. Auto je moje, kúpený bicykel tiez moj. Kedykoľvek to auto alebo svoj bicykel mozes predat, nie ? Za trocha nizsiu cenu, ale predás po 4 rokoch ... . Samozrejme, hned obratom si mozes kupit nové, technologicky vyspelejsie, úspornejsie a ekologickejsie ... ci ?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Clovece, prave si polozil prenajmovy biznis na lopatky... Toto ked sa dozvedia vsetci ti, co so sebou nenosia svoj dom, auto, bajk, vzdy ked idu na par dni do prec, tak to bude dalsia fin. kriza...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

U nás sa vždy rozpracuje naraz mnoho projektov a ostanú stáť v polceste. Treba dotiahnuť projekt aeromobilu do stavu, kedy bude použiteľný pre bežného obyvateľa, vytlačiť dopravu z ciest do vzduchu a tým sa zabráni zápche. Ináč to nejde, bicykle sú slepá vývojová vetva.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Odporucam si napr precitat ako to funguje v LA (a to porovnavat LA a BA to sa ani neda) https://bit.ly/2LCMEKR
Odpovedať Hodnotiť:
 

minule som si kupil pekny bike za 20€ z market place cez fb,len tak z picoviny,lebo jeden uz mam 23 rokov a je to cestno horsky nezmar,vtedy ma stal 450sk kua,ale oplatilo sa...no co uz,budem mat dva o)))))
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tak sa mi uz nestane, ze by na stanovisku nebol ani jeden bike.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár