|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5znak
Od: XMen
|
Pridané:
19.2.2019 10:32
Ale to je uz tak trochu aj zbran. Co ak ten laser/mikrovlnka nahodou zamieri na taky New York?
|
|
Re: 5znak
Od: Freak
|
Pridané:
19.2.2019 10:37
Alebo ju ovladnu ZLY rusovia?
|
|
Re: 5znak
Od: hehehe
|
Pridané:
19.2.2019 10:48
kedze si to napisal s ypsilonom, tak predpokladam, ze mas na mysli tychto rusov
https://dopice.sk/mAQ
|
|
Re: 5znak
Od: maktooo
|
Pridané:
19.2.2019 11:10
troll a este aj CAPITAL
|
|
Re: 5znak
Od: Kidko
|
Pridané:
19.2.2019 15:12
Alebo dobri
|
|
Re: 5znak
Od: ded0_jozef
|
Pridané:
19.2.2019 10:43
mozno si to aj celkom dobre trafil. tvari sa to ako elektraren a vskutocnosti to je vykonna orbitalna zbran hromadneho nicenia...
|
|
Re: 5znak
Od: 33jkl33
|
Pridané:
20.2.2019 15:11
Particle cannon.
|
|
Re: 5znak
Od: zxcvbn
|
Pridané:
19.2.2019 10:46
Tak to si trochu mimo, ne?
Ak bude na geostacionarnej orbite, tak tuto “elektraren” umiestnia nad Cinu. Newyork bude vtedy trochu mimo zaber, za horizontom zagulatenia Zeme.
Mozno LA by bolo mozne odpalit. Ale 1GW? S tym mozes maximalne rozohrievat kolajnice do bodu topenia.
|
|
Re: 5znak
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
19.2.2019 11:54
Oboje sú ďaleko za. Zato Moskvu celkom v pohode vidno...
I tak je ale sústava jadrových ICBM omnoho drsnejšia, lacnejšia a spoľahlivejšia zbraň. Ale zase dostávať 1 GW v mikrovlnách, to by ani rozprestreté na 1 km^2 nemuselo byť úplne príjemné.
|
|
Re: 5znak
Od: mamut
|
Pridané:
19.2.2019 14:50
naco poskodzovat majetok? staci ze to nic zive v mieste zasahu neprezije...
|
|
Re: 5znak
Od: Sloniiik
|
Pridané:
19.2.2019 14:57
Geostacionarna draha ponad Cinu nevedie, nakolko vedie ponad rovnik. Asi mas na mysli geosynchronnu drahu.
|
|
Re: 5znak
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
19.2.2019 15:11
Nikde nie je napísané, že satelit musí byť presne nad územím Číny, stačí, aby bol dobre priamo viditeľný...
|
|
Re: 5znak
Od: Sloniiik
|
Pridané:
19.2.2019 15:22
Pan inzinier, nabuduce lepsie citat...
"Tá by už mala obiehať podľa novín vo výške až 36 tisíc km, zrejme sa tým tak myslí geostacionárna orbita. "
|
|
Re: 5znak
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
19.2.2019 17:42
Ehm, a to z toho vyplýva, prosím pekne, ako? :-)
|
|
Re: 5znak
Od: hehehe
|
Pridané:
19.2.2019 10:55
ak to ma byt na geostacionarnej orbite, tak to asi tazko zamieri na new york ;)
|
|
Re: 5znak
Od: ffdf
|
Pridané:
19.2.2019 18:23
však to aj bude nad amerikou visieť predsa! :-)
|
|
Re: 5znak
Od: 7756669854
|
Pridané:
19.2.2019 12:49
Na to by generovala nedostatočný výkon. Môže ale slúžiť ako napájacia stanica pre bojové družice s konvenčnými zbraňami.
|
|
ničivý praktik S005E0087
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
19.2.2019 13:31
Ako napájacia stanica pre superkondenzátory či ultrakapacitory môže ale slúžiť tiež a miesta je okolo priekazne habadej.
|
|
Re: ničivý praktik S005E0087
Od: Bleee
|
Pridané:
19.2.2019 18:59
priekazne habadej trapne
|
|
Re: 5znak
Od: Tvadvisor
|
Pridané:
19.2.2019 13:50
Keď už by to mali mať ako zbraň, tak by trafili iba vojenské ciele.Maximálne biely dom keď je to tam teraz skoro bez personálu a je tam iba to blonďavé prasa a možno pentagon.Na rozdiel od vedenia USA a Izraelu nie sú teroristi čo praktizujú humanitárne bombardovanie
|
|
vtaky
Od: McMurdoc
|
Pridané:
19.2.2019 10:36
budu padat pecene holuby robno do huby...
|
|
Re: vtaky
Od: ffdf
|
Pridané:
19.2.2019 18:25
pečené holuby rovno do holuby
|
|
dokoncia skorej ako naši
Od: muderlant
|
Pridané:
19.2.2019 10:39
... to Vám garantujem, že to bude fungovať na plný výkon skôr ako Mochovce ...
|
|
Re: dokoncia skorej ako naši
Od: dj_v
|
Pridané:
19.2.2019 12:22
Mochovce nebudú spustené ešte, keď toto pôjde na plný výkon. Dokonca ani diaľnicu BA-KE nebudeme mať ešte hotovú
|
|
Re: dokoncia skorej ako naši
Od: _iso
|
Pridané:
19.2.2019 12:26
... tak nám dialnicu tým laserovým lúčom nakreslia, či rovno vypália.
|
|
ekekekek
Od: gertrudo
|
Pridané:
19.2.2019 10:50
Sm zvedavy, hlavne na prenos tej energie.
Alebo ako pisu ini, cina to bude mat ako zdroj energie, a ked bude treba tak ako zbran.
|
|
Re: ekekekek
Od: Kdndj
|
Pridané:
19.2.2019 11:43
Najlepsie bude energiu prenasat kablami do všetkých kútov vesmíru alebo ju skladovať v batériach a tie voziť na zem :))))
|
|
Re: ekekekek
Od: Sloniiik
|
Pridané:
19.2.2019 14:58
Uz si videl taky velky kondik?
|
|
Re: ekekekek
Od: ______________________
|
Pridané:
19.2.2019 15:27
bleskom :-)
|
|
Ion cannon
Od: mmxxx
|
Pridané:
19.2.2019 10:55
Pre inspiraciu nemusime ist daleko.
Command and Conquer - Ion cannon
|
|
Re: Ion cannon
Od: Janko Zygelitki
|
Pridané:
19.2.2019 19:57
Tak toto som zo srdca nenávidel..
|
|
Re: Ion cannon
Od: 33jkl33
|
Pridané:
20.2.2019 15:14
Particle cannon?
|
|
zbytocne
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
19.2.2019 12:07
zbytocne predrazene
stacilo by pouzit solarne panely ktore su blizko technologickej hranici efektivity dnesnych tusim 40%, napr. nejake 35% panely a nie konzumne s efektivitou cca 20% ci low-cost 10-15%
no a z tych panelov s efektivitou 35% vystavat elektraren na niekolko km^2 niekde cim blizsie k rovniku, nemusi to byt zrovna na sahare, cina to chce zrejme pre seba na svojom uzemi
+ k tomu mini-armadu co by to strazila, monitorovala, starala sa o to a panely cistila
aj tak by to imho vo finale vyslo mnoho-nasobne lacnejsie ako stavat to na stacionarnej orbite - bol by som zvedavy na tie financne analyzy jednotlivych alternativ
ale mozno vobec nejde o financnu vyhodnost ale o to blysnut sa vo svete a byt prvi (nieco ako pristatie na Mesiaci za kazdu cenu)
|
|
Re: zbytocne
Od: dj_v
|
Pridané:
19.2.2019 12:24
Pjetro, veď trošku rozmýšľaj... Striedanie dní a nocí ti to predraží zhruba o dvojnásobok a čo keď sa nad saharou ešte aj zamračí?
|
|
Re: zbytocne
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
19.2.2019 13:48
to vsetko (aj vela ineho, napr. mesacne zatmenie slnka ci snehova vichrica na sahare) je zahrnuje v mojom vyroku: "aj tak by to imho vyslo mnoho-nasobne lacnejsie" a to myslene v zmysle ci uz naklady na stavbu, alebo naklady na udrzbu a prevadzku
|
|
Re: zbytocne
Od: old
|
Pridané:
19.2.2019 19:25
A čo tak vytlačiť si ju, vieme ako, na orbite a prísť si po hotové kilowaty
|
|
Re: zbytocne
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
19.2.2019 15:14
Pridaj, je to aspoň štvornásobok. Aj tak sa to ale oplatí oveľa viac.
|
|
Re: zbytocne
Od: Ondiak
|
Pridané:
19.2.2019 13:17
Suhlasim, inak Cinania maju pust Gobi kde nieje ani hovno. Asi ako na vychode. A ak vesmir ma vyhodu 6x svetelnosti no tak pouzime koncentratory/zrkadla a vacsiu plochu a sme tam kde vesmirna elektraren len 1000x lacnejsie. A to ze vnoci nesvieti nieje nic hrozne. Aj tak najvacsi odber je cez den. El. na noc sa da ulozit do baterii napr, tych tam tiez maju dost.
|
|
Re: zbytocne
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
19.2.2019 13:50
suhlas,
doplnim: to ze slnko v noci nesvieti nam spravi akurat to, ze to nebude 1000x lacnesjie ale iba 500x lacnejsie ako megalopolis na stacionarnej obeznej drahe
|
|
Re: zbytocne
Od: Sloniiik
|
Pridané:
19.2.2019 15:24
A co ked Cina sleduje uplne iny zamer a par miliard dolarov je uplne irelevantnych? Testovanie celeho radu technologii namiesto hundrania v diskusiach napr.
|
|
Re: zbytocne
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
19.2.2019 15:39
Presne tak. Činnosť, ktorá ľudstvo posúva ďalej len tak hocikdo vykonávať priekazne nemôže.
|
|
Re: zbytocne
Od: Bleee
|
Pridané:
19.2.2019 19:00
priekazne môže byt trapne
|
|
Re: zbytocne
Od: Dušan123
|
Pridané:
19.2.2019 16:56
Malo byť - dotlačiť čínu do takéhoto projektu je sledované
|
|
Re: zbytocne
Od: LytaRyta P96
|
Pridané:
19.2.2019 13:49
.. ~~ ale co ten piesok (prach), co sa usadza (najma pri burkach, prachovych..) na fotovolt.paneloch (a zakryje ich..), na Sahare, a vobec na polo-pustnych uzemiach ? ?
|
|
Re: zbytocne
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
19.2.2019 13:51
... + k tomu mini-armadu co by to strazila, monitorovala, starala sa o to a panely cistila
|
|
ultraradikalny optimizmus
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
19.2.2019 14:02
Aha, čiže výpočet porovnania položenie kábla do Gobi priekazne zahŕňa.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: Bleee
|
Pridané:
19.2.2019 19:00
priekazne zahŕňa trapne
|
|
Re: zbytocne
Od reg.: qqbofi
|
Pridané:
19.2.2019 22:56
imho tu energiu chcu vyuzit na dalsie projekty vo vesmire, nie dostat ju na Zem. Napr vyrobit pomocou nej palivo a dobijat satelity, ktore dnes koncia kvoli vycerpanej zasobe energie. Cina je momentalne najvacsi stavitel novych uholnych elektrarni - na Zemi to maju vyriesene konvencne.
|
|
je to daleko
Od: konspirator
|
Pridané:
19.2.2019 12:28
no ja neviem....ale na osli pisali, ze ten prenos na zem je nerealny
|
|
Re: je to daleko
Od: asdfa
|
Pridané:
19.2.2019 12:45
dolezite este je co na to povedia tunajsi odbornici
|
|
sfafsaf
Od: Robo10111
|
Pridané:
19.2.2019 12:37
Uz ked citam kecy typu ze si to tam hore vytlacia na 3d ano ano, pekne sny ma cina.
|
|
Re: sfafsaf
Od: dj_v
|
Pridané:
19.2.2019 13:03
Je jasné, že sú to zatiaľ len kecy, ale držíme palce aj tak.
|
|
Re: sfafsaf
Od: 42155235
|
Pridané:
19.2.2019 17:48
Kolko veci uz sa hovorilo o Cine, ze su to sni
|