neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
Počet elektromobilov prudko rastie

Značky: elektromobily

DSL.sk, 12.2.2019


Počet celkovo používaných aj nových predávaných elektromobilov prudko rastie a po skončení minulého roka počet elektromobilov globálne už výrazne prekročil 5 miliónov, konkrétne dosiahol 5.61 miliónov.

Na základe svojich analýz a štatistík o tom informuje nemecké Centrum pre výskum solárnej energie a vodíka v Baden-Württembergu, ZSW.

V minulom roku bolo zaregistrovaných celkom 2.24 milióna nových elektromobilov oproti 1.28 miliónu v 2017 a počet elektromobilov v používaní sa zvýšil z 3.42 miliónov na 5.61 miliónov.

ZSW do štatistík započítava osobné autá a malé dodávky, ktoré sa nabíjajú elektrickou energiou. Okrem čistých elektromobilov sú tak započítavané aj plug-in hybridy a vozidlá s predlžovaním dojazdu pomocou generátora na iné palivo nabíjajúceho batérie.

Najviac elektromobilov sa používa v Číne, 2.61 miliónov, pred USA s 1.1 miliónom a Nórskom s 298.2 tisíc. Najviac nových pribudlo opäť v Číne, 1.26 milióna, pred USA s 361.3 tisíc a Nórskom s 86.3 tisíc novými elektromobilmi.


Vývoj počtu elektromobilov vo svete, kliknite pre zväčšenie (graf: ZSW)



Najviac elektromobilov má čínsku značku BYD, 517.2 tisíc, tesne pred Teslou s 500.4 tisíc a Nissanom s 380 tisíc. Najviac zaregistrovaných nových vozidiel v 2018 malo ale značku Tesla, 233.8 tisíc, pred BYD s 215.8 tisíc a ďalším čínskym výrobcom BAIC so 160.8 tisícmi.

Najpoužívanejším modelom je Nissan Leaf s 363.9 tisíc kusmi pred Tesla Model S s 243.2 tisíc kusmi a BAIC EC-Series so 172.9 tisíc kusmi. Výrazne najviac registrovaným modelom v minulom roku bola ale Tesla Model 3 so 146.3 tisíc novými kusmi pred BAIC EC-Series s 90.6 tisíc a Leafom s 81.1 tisíc kusmi.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke


Diskusia:
                               
 

Ja by som autá na fosilne palivá nezakazoval. Stačí im napariť obrovské dane a väčšina ľudí si to rozmyslí. Keď nemajú na elektromobil, nech si jazdia v MHD.
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

ja by som zakazal elektromobily nabijat elektrinou vyrobenou z fosilnych paliv.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

aj to bude
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Ja by som zakázal zakazovať
Vrátane zakazovania zakazovať
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Ja by som zakázal MP2.5 časticiam poškodzovať mozok.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

neskoro
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako by si zakázal zakazovanie, ak by bolo zakázané zakazovať?
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Jednosmerkou k útesu,
minimálna rýchlosť 130km/h,
pozor hmla! a poľadovica!
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

zákaz zakazovania by predsa platil až PO vydaní generálneho zákazu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Panta Rhei
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj z atómových elektrární. :-). A na tú eko elektrinu by som nedával žiadne dotácie, ale pekne za výrobné náklady. :-))).
A všetci eko majstri na elektro autách by zrazu sedeli doma, lebo by už to nabíjanie nebolo také super lacné :-)))
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Z výfuku si môžeš vyrobiť destilačnú kolónu.


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Sedis v aute. Mas tam aj rocne a trojrocne dieta. Idete na ORL. Stojite v kolone na semafor. Pred tebou stoji naftak s prevrtanym DPF. Ty si to vychutnavas a umocnuje to v tebe odpor k eko-majstrom na ich stupidnych elektro autach
Odpovedať Známka: 1.5 Hodnotiť:
 

Vzhladom ku schopnosti zapnut vnutorny okruh klimatizacie je umocnovanie otazky, kde sa tie deti vzali, priekazne palcivejsie.
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

Vzhladom na cakajuceho na zastavke je prieukazatelne vnutorny okruh okolojazdiacih popolnic bezpredmetny
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Presne tak. Nakolko povinnost cakania na zastavke nie je legislativne ukotvena, priekazne ide o individualne rozhodnutie o vyuzivani prava na slobodu prejavu.
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

Si trapny, ako stale.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Pre kokota vsetko trapne
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

vnutorny okruh :) Len trapko syntax si moze mysliet, ze auto je po spusteni vnutorneho okruhu hermeticky uzavrete. Len si to vyskusaj ak mas auto :) A aj keby ty trapko, nemyslim, ze by sa autam po spusteni vnutorneho okruhu spustil kyslikovy generator, ak dokazes pochopit co tym myslim
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môj odpor k eko-majstrom, ktorí nasilu pchajú ľudom technológiu ktorá nie je ani ekologická a ani ekonomická, je neprekonateľný.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú ekologické aj ekonomické.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Mnooo.. ved i pomniky su bezne priekazne o laske a obetavosti.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Viem ,ze trpis viacerymi poruchami, ale ze k nim patri aj mechanofilia, som doteraz netusil. Chybali by ti vyfuky na autickach vzadu, ze? ;)
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Ty si fakt kkt
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Takych tu bolo, a nebolo to na obtiaz.
Napriklad taky azbest - lacny, ucinny, proste super ekonomicky vynalez na vsetko.
Akurat trochu skodi zdraviu, no ...
Rovnake to bude aj so spalovakmi.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Lenže ja nespochybňujem spaľovacie motory. Tie sa už nejaký ten piatok používajú a ich plusy a mínusy sú pomerne dobre známe. Môže to niekto zodpovedne tvrdiť aj o elektromobiloch? Existuje nejaká komplexná dopadová štúdia? Všetko je to len o biznise. Tak isto ako aj rozdiel medzi R134a a R1234YF
Odpovedať Hodnotiť:
 

preco by elektro nemali byt ekologicke? všetka "neekologickost" závisí jedine od zdroja vyrebenej energie pouzitej na dobijanie.
myslim, že si ludia neuvedomujú úplný rozdiel medzi elektro a spalovacím "mobilom". elektro nemá skoro žiadne kvapaliny (rozne oleje, chladiacu, a možno v budúcnosti ani brzdovú). Odpadá prevodovka (alebo niekedy je len jednoduchá/šia 2stupnová) a kopu dalších vecí, to je hromada ušetrených výrobných (a teda v konečnom dosledku znečistenie) nákladov na výrobu a servi. myslím, že najvačší problém sú teda tie batérie.
no a nahradiť spalovacie elektrikou tiež nieje moc reálne, na to by nebolo dostatok el. energie.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Existuje aj presne opačná otázka:
Prečo si nejaký Mongol myslí, že elektro auto je ekologické?
No nie je a ani nikdy nebude!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to nie je ak to prezenies ani pisanie na dsl, kolko si tym spotreboval zdrojov?
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby ich nespotreboval, isli by to prazdna , ty filozof
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je tak, keď si myslíš, že si zožral všetku múdrosť sveta a pritom si len truhlík trtko.
Choď sa nadýchať čerstvého vzduchu niekam na križovatku v Pekingu a potom nám príď rozdávať tie svoje múdra, ak prežiješ.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak sa zatvor do garáže s naštartovaným spalovákom, potom s elektromobilom a príď nám povedať, čo si zistil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektromobil nemá kvapaliny? Hm ďalší odborník čo bol najbližšie k elektromobilu v showroome alzy. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máš problém s písaným textom? Napísal, že elektroauto nemá skoro žiadne kvapaliny v porovnaní so spalovákom. A má pravdu.
Palivo, olej a kvapalina v prevodovke v elektroaute nie sú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dokonca "elektrárenská loby" ich urobila DVE - prvá predpovedala kolaps, druhá o pár rokov neskôr objavila, že to nebude. tú druhú nik nespomína. na elektromobilnom fóre vstúpil do debaty človek, ktorý pracuje na všdopravnej žilina s tým, že "bude zle, kolaps" ... a po pár mesiacoch, vyhodnotťení dát (fa za elektrinu "doma" a fa rýchlodobíjanie) zistil, že distribúcia to zvládne pri výmene polovice spaľovákov za elektro.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

skus ist https://dopice.sk/moS
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

chudak tvoje deti
Odpovedať Hodnotiť:
 

To ovšem nie je problém všetkých dieselmotorov.
Máme v rodine tri a žiadny nezadymí za žiadnych okolností.
To je také "boľševické" - trestať za jednotivých debilov aj tých normálnych a rozumných... :(
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

tvrdenie - ak by aj bolo pravdivé, je to kvapka v mori. moje niekdajšie dvojtakty nesmrdeli, nedymily, pretože pomer oleja som držal na minimálnemožnej úrovni. lenže čo zvyšok twostroke? starý p405 jazdil na bionaftu i repkový olej z kauflandu. stačilo vymeniť pár gumičiek. navadí DYM, ten zachytia chĺpky v nose, vadia mikroskopickéčastice ktoré sa dostanú filtrom až do priedušiek a krvného riečišťa. výdobytok eko debilov.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

v nasej gurbernii ma fascinuje jedna vec. slovacisko nadava na fuj-fosilno-palivove kocare a potom dorazi na miesto urcenia a kedze stal v zapche a ma nervy tak este hodi zo-dve cigaretky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ako príklad uveďme naše Mochovce. O koľko miliárd(!!!) sú už predražené?
A kým vybudujeme ďalšiu elektráreň kvôli týmto Elonovým prdítkam, ubehne ďalších 30 rokov!
Odpovedať Hodnotiť:
 

To by už bolo nebyť zelenej ekoteror bandy zakazujúcej jadrdo...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nepoznám lepší liek na schizofreniu ako vrčanie motora motorovej píly, alebo aspoň kosačka - ukľudnuje ma to.
Elektroautá, by mali mať povinne umelý zdroj hluku aspoň 95dB v kabíne.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Na com jazdis? Resp. na com ta tato vozi?
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Tato ho nevozi. Iba mama ho nedonosila.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Mas pravo na svoj nazor aj ked je takyto dementny
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Mozgožrút zdochol od hladu.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Ja by som zakazal teba.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Pán je idiot ? Zakazovať , zdaňovať , likvidovať !
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Priekazne je idiot. :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ako každý kto používa slovo PRIEKAZNE :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Priekazne má určitý ustálený význam zhruba ako stopky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedine v pripade, ze neide iba o jeden z prejavov obsesivnej poruchy syntaxtruhlika.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pan je idiot, ako vsetci ekokreteni.
Ale tak ich "eru" v SR nastartovala sefka GreenPiss v SR (CSFR?) ked povedala, ze elektrinu nepotrebuje, pozrie si telku aj pri svieckach.
Ale ich dcerska kretenoorganizacia Za matku zem, ktora distribuovala nalepky na vypinace, doporucujuce zhasnut wolframovu ziarovku aj na 10 sekund.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

A toto úbohé hatovanie ekologických aktivistov je podložené čím konkrétne?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Terminator Likvidator Demolator
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba chodiť pešo. Lenivec. Toto je amerikanizacia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak bude MHD na elektrinu a bez špiny a choroboplodných zárodkov, prečo nie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

V BA by stacilo, keby to chodilo nacas a rychlejsie ako kolobezka..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

choroboplodne zarodky roznasaju ludia a nie fosilne paliva
Odpovedať Hodnotiť:
 

si polozme zasadnu otazku: co je to proti fosilakom, ktorych je culeky v 2019 asi tak necelych 1,5 miliardy (https://en.wikipedia.org/wiki/Motor_vehicle, tubulecka)

a vyslo mi ze 0,3%

ak si navyse uvedomime totalne nerovnonermu distribuciu tak zistime, ze existuju krajiny kde je to desattisicina %, ako napr. Slovakistan (fasa, china + juesej = 2/3 vsetkych e-aut)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tesla sa minulý rok a hlavne koncom roka v SŠA dobre predávala, lebo ju ešte štát dotoval $7500 na jedno auto. Preto aj díleri oslovovali všetkým predbežných záujemcov, nech rýchlo kúpia, kým môžu dostať úľavu.
Zaujímavé to bude v ďalšom období. Dotácie v SŠA tomto roku poklesli na polovicu a neskôr budú zrušené úplne. Model 3 v základnom prevedení za pôvodne avizovanú cenu Tesla stále nedokáže ponúknuť. Na ich domácom trhu je predpokladaný pokles rastu predajnosti.
Potiahnuť predaje by mali nové trhy a to EU, kde sa Model 3 ešte len začína predávať a ČĽR. V ČĽR stavajú novú fabriku, ktorá bude schopná produkovať pre čínsky trh za nižšie konkurenčnejšie ceny.
Snáď im tie zelené čísla vydržia a kvalita výroby pôjde hore aspoň na úroveň zabehnutých automobiliek. Aspoň že technológie majú pokrokové.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

PS: No túto zimu už kopa napríklad Kaňaďanov oľutovala, že si kúpili elektromobil od Tesly. Rapídny pokles nabitia batérie za mínusových teplôt a tým aj znížený dojazd i na polovicu robí svoje. Alebo týždeň odstavené auto treba v mínusoch znova nabíjať. To nie je to, čo spotrebitelia očakávali. Nehovoriac o primrznutých vysúvacích kľučkách na dverách a primrznutých sklách dverí, ktoré sa nechcú poposunúť pri otváraní dverí smerom dole. Nie všade na Zemeguli je slnečná Kalifornia. A aj v daždivých oblastiach si to šoféri užívajú. Pri otvorení batožinového priestoru sa všetka voda z veka kufra zleje na zadné sklo a z neho rovno do kufra auta. Alebo odpadávajúce zadné nárazníky plné vody - to čo má byť?
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

PS2:
... inak Elonovi fandím. V svojom živote už dokázal veľa. No mu ten elán vydrží a produkty tvorené v jeho fabrikách nech dozrejú do dokonalého stavu.
A klobúk dole že sú uvoľnené ich patenty vzťahujúce sa na elektromobily.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Neviem naco patent maju a naco nie, ale nic zavratne nevymysleli, EV pouzivaju elektroniku pohonu vseobecne znamu, zlozenu zo striedaca a menica frekvencie. Pri sucasnej infrastrukture nemaju elektricke auta na baterky nejaky velky zmysel, pokial nebude existovat nejaky sposob dobijania auta pocas jazdy(okrem tahania generatorickeho privesu) tak sa to hromadne neuchyti.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Tesla demonoštrovala videom kde výmena baterky na rampe bola plne automatizovaná a trvala rovnako ako natankovať plnú nádrž: https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

Z toho vyplýva že všetko je len o infraštruktúre a legislatíve...technologie sú a budú stále lepšie a tieto dohadovačky v komentároch pod článkami tohoto typu budú navždy minulosťou ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kolko ludi sa stara o tu teslu?
Na internete je plno videi kde najdes za 30 sec:
1. doplnenie cca 50 litrovej nadrze
2. vymenu 4x pneu
3. utretie visora na prilbe
4. vodicovi daju napit elektrolitickeho napoja.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Necháš si vymeniť batérie??? A ako vieš či nedostaneš podstatne horšie? Horšie dostaneš určite...
Už tých vyše 7000 článkov z ktorých je taká batéria poskladaná ma desí...
Odpovedať Hodnotiť:
 

7000 clankov ktore zložil robot
alebo
2000 roznych hybatok ktoré zložila lacná pracovná sila zo srbska, určite neflamovali v noci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty čo tu trepeš... Tu nejde o to kto ich poskladal, ale ako sú zapojené!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono áno - ale...
Máš predstavu alebo aspoň fialový šajn, čo obnáša posilnenie sietí, vybudovanie nabíjacích staníc, plocha potrebná na ne a ako prežiť v elektromobile ak Ťa niekde zaveje?
Ja nie no napriek tomu elektromobilom fandím.
Myslím si však oprávnene, že cestou je aby ich nadobudnutie a prevádzka boli lacnejšie a výhodnejšie, než vozidiel na klasické palivá.
Inak je to násilie... :(
Kde je vodíkový pohon, palivové elektročlánky???
Je to zas jeden špinavý veľkokšeft...
Odpovedať Hodnotiť:
 

predpokladám najschodnejšou variantou zvyšovanie kapacity batérií. Celosvetovú unifikáciu batérií u všetkých výrobcov si neviem predstaviť. Veď eu sa nezhodne ani na tom po ktorej strane jazdiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je práve ten najneschodnejší variant.

Iba ak by nejakého znovu vzkrieseného fyzika čosi osvietilo, potom možno niekto objaví úplne iný typ chemických alebo akých článkov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

To čo tu trepeš za sprostosti?!
Aké dobíjanie za jazdy???
Odpovedať Hodnotiť:
 

to cele nevadi. nakoniec sa s tymi autami ako tak jazdit da a nekupovali si to ludia ktorych by to zruinovalo. hlavne ze sa Tesla postarala o to, ze aj klasicki vyrobcovia ktori dokazu vyrabat kvalitne velkoseriovo nabehli tiez na elektrinu. nebyt Tesly, tak napr. Audi a VW nadalej prdia na EV a raz za 10 rokov by predstavili nejaky nepouzitelny paskvil s objemom vyroby 1000 ks za rok. EV su uplne ina liga. mozno nie su to najekologickejsie co by ludstvo dokazalo vyprodukovat, ale doprial by som kazdemu moznost presedlat zo spalovaku do EV.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Koncernu zavarila EU. Plus hippielandy, ktore tlaciara ev.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Presne. Automobilky vyrábajú EV preto lebo musia. Nie preto lebo chcú. A pre zákazníka to tiež nie je finančne zaujímavé. Napríklad za cenu malého a škaredého E-up ktorý má dojazd v zime nejakých 100km (cca 24000€) sa dá kúpiť už dosť zaujímavé benzínové auto.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

neeee to len marketing nuti vyrabat skarede, aby ropakov presvedcili, ze ludia chcu aj tak elektroauta a tak beru ropakom vietor z plachiet ... to mas ako s plochymi obrazovkami ... kde dnes kupis elektronkovy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale zato elektrónkové audio zosilovače sa veselo vyrábajú a aj predávajú. Je to žiadúci tovar pre audiofilov.
Napríklad tak narýchlo tu: www.ketos.eu/octave
Odpovedať Hodnotiť:
 

vyrabaju sa aj elektronkove tv aj vinyly, ked uz chces byt silou mocou relativny :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

automobilky nevedia zarobiť na náhradných dieloch pre elektroauta, tak radšej vyrábajú kaziace sa fosilné autá.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Presne. Ved uz len predstava znizovania zdanitelnych prijmov na ukor legislativne podlozene neobmedzenych vnutornych nakladov je priekazne vylozene absurdna.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Si trapny
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

"Priekazne" Ti niekto rozbije ciferník...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Zima robi Tesle fakt velke problemy. To bude asi dovod preco je v norsku taka popularna.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

V Nórsku je trh automobilov pokrivený dotáciami na EV a vysokými daňami na spaľováky. Keby u nás boli také ceny automobilov ako v Nórsku, predaj nových bežných osobných automobilov by rapídne klesol.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Tak asi preto, že Nórsko a Kanada sú klimaticky dosť odlišné krajiny, lebo o zime nerozhoduje iba poloha vzhľadom na rovnobežky zemepisnej šírky. ;-)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Vies dat nejake linky na tie problemy Kanadanov? Ja som nasiel len fora, kde sa stazuju kanadski majitelia rocnikov 2013, ze im padla kapacita a ze vymenena baterka nebola nova, ale repasovana a nemala kapacitu ako ta povodna.
Ale o nejakom olutovani kvoli zime nic...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ide o tzv. uzivatelsky zazitok ako v apple, kde tiez obmedzovali vykon zariadenia vzhladom na pocet nabijacich cyklov. Aj tu to bude asi podobne, ze po urcitom pocte nabiti uz kapacita baterie nie je schopna ponuknut vykon na plny plyn. Baterka sluzi na svietenie, bateria na docasne uskladnenie elektrickej energie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A na čo slúži akumulátor?
Odpovedať Hodnotiť:
 

na akumulovanie, ofc.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ale na take domace zuvanie sa rovnako ako akumulator hodi aj baterka ci dokonca aj bateria
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Akumulátorová batéria v Tesle sa hodí aj na jazdenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

napríklad
Majitele elektromobilů trápí velké mrazy. Trpí akumulátory, Tesly ani nejdou otevřít
https://dopice.sk/myP
https://lnk.sk/cX45
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Tesla nieje pre chudobných, čo parkujú na ulici. K tesle potrebuješ powerwall za 7000usd a solárnu strechu za 30000usd.
Mexičania budú ešte dlho voziť drogy v nádrži smradlavého fosiláka a čudovať sa, že sú stále chudobný.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To nie je problem Tesly, ale elektromobilov vseobecne. Id o to, ze tuto zimu boli mrazy fakt extremne. Majitelia mnohych ICE aut mali samozrejme podobne problemy, nemohli nastartovat. Len o to msa nehovori.
Tesla specificky problem je, ze zamrzaju klucky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

-7 °C nie je extrémna zima
https://dopice.sk/myQ
https://lnk.sk/jNS6
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

no ja som uz dost mimo pri -5
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som mimo už pri 39%
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja pri 1.5 promile
Odpovedať Hodnotiť:
 

Studie tvrdí, že zima snižuje dojezd EV o 40 %
https://dopice.sk/myQ
https://lnk.sk/jNS6
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pozri si výrobcove katalógové listy k danej batérií a netrep tu hovadiny!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ďakujem za SŠA. To by sa malo používať!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

jj, to som škúšal reakcie :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pri náhľade na ceny elektroautíčok v číne a ich schopnosti napodobniť v podstate čokoľvek... EU ešte bude ťažko glgať. Napr.: https://lnk.sk/lF19 (Dvorný skracovač nefungoval, tak ma nekameňujte!)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak nikto normalny neprejde na fosilak ked sa trocha povozi v EV. Ludia si to uz zacinaju uvedomovat. Ja som jazdil na tesle a spalovak uz nechcem. Ked som siel spat do mojho auta mal som pocit ako by som nastupil do trabanta.
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

A nebude to tym, ze mas trabanta?
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

presne. Nebude to tym, ze nemas spalovak porovnatelny s Teslou?
Aj o prych turbo autach sa hovorilo aky maju vykon a tahaju odspodu. Akurat ludia do nich prestupovali so 120 a Felicii v holobyte. Oproti nim malo vsetko vykon.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

ono to je ako s automatickou prevodovkou - kazdy picuje ze chlap ma kvaltovat, lebo len clovek zo skusenosti vie odhadnut ci treba preradit aby dostal max. vykon a bla bla bla - potom zhodou okolnosti musi jazdit daky cas na automate - a cuduj sa svete, ked nasledne kupuje auto tak kupi automat.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

tiez som kupil automat - moj model s manualom ani nedodavaju. Takze volba bola jednoducha. na druhej strane aj ked je ten automat celkom rychly stale si dost casto radim manualne. Prave preto aby som dostal max vykon vtedy kedy ho potrebujem a nie ked si to elektronika mysli.
Tak isto ako vypinam start/stop (stalo sa mi, ze pustim brzdu, stlacim plyn a motor sa este nenastartoval).
Rad by som este vypol automaticke brzdenie vo vsetkych modoch okrem tempomatu. V aktualnej implementacii robi viac skody ako uzitku - teda ked vodic vie jazdit, predvidat. Ta elektronika to nevie a predpoklada nejaky sedy priemer.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

áno, chlap kúpi automat... kvôli manželke
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

manual by som kupil iba v pripade, ze automat stoji za hovno alebo je neadekvatne drahy a zaroven maju super manual. Inak ho uz dobrovolne nechcem.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

za 50-60 rokov sa pri tomto tempe eletromobili aj presadia !
Dnes už dosiahli neuveriteľný 0,5-0, 6% podiel na trhu ! Ale ich počet prudko rastie ?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ako Linux :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v serveroch a smartfonoch?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

kamiony a skutre?

Vynechal si desktopy/notebooky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

len upozornenie na nespravne prirovnanie
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

zalezi od uhla pohladu. Stale to su rozdielne platformy urcene primarne na nieco ine.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie ... 4ex web sa sprava rovnako na androide aj vo windows ... je to dane normami, nie vendor_lock_in
Odpovedať Hodnotiť:
 

No o tom dodrziavani noriem by sa dalo dlho hovorit. Ano, HTML snad uz funguje vsade :).
Okrem toho web je skor otazkou (1st/3rd party) browserov ako samotneho OS.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, a ty si zastanca uzatvorenych systemov, ktore ale nikde inde az na par tajnych nikde inde v realnom zivote nefunguju ... stale je ale pocet pouzivanych linuxov vyssi ako pouzivanych m$
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ty kokos to si ako vycucal toto? :D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

medzi varenim, smskovanim, citanim na dsl :-) ... linuxu je realne viac
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Auto je blbosť, najlepší je kôň.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ten ma emisie co2
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano, mozno aj dve. :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno. Rast o 40% ročne sa dá považovať za prudký rast.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

čína má ceny elektriny dlhodobo podpriemerné, tam to rastie. keď vďaka zvýšnej spotrebe ceny elektrickej energie vzrastú nad prijateľnú úroveň, prudký rast za spomalí. percento je beztak mizivé a bez dotácii to pre bežného človeka nemá žiadne REÁLNE benfity oproti klasickému spaľováku.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

lenže v čínskych veľkomestách už nosia rúška na dýchanie, to už nieje o ekonomike. Samozrejme, že ceny elektriny porastú a určite budú aj odvody, ktoré berú štáty z fosilákov, ale pre prežitie sa musí niečo robiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://dopice.sk/myQ
Odpovedať Hodnotiť:
 

tusim v slovnafte stopli premie ze je tu tolko kritiky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

asi si mal aj do textu dať len tie podčiarniky
Odpovedať Hodnotiť:
 

pan je student z dunajskej stredy?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nie, on je z Dunaszerdahely
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to je menej ako geolog?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ak nerozumieš písanemú textu, mamička ti prečíta aj vysvetlí
Odpovedať Hodnotiť:
 

panko je mimo obor
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najlepší je konský zaprah. Len EÚ spomalila kone.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Takze najneekologickejsie auta idu na dracku. Super. Mam pocit, ze ideme do este vacsej prdele, ako sa zdalo.
Ludia, ved el energia sa niekde vyraba. Kde to podla vas je? Z coho sa vyrabaju podla vas baterie, ktore obsahuju tazke kovy? Baterie, ako take, maju malu mieru reciklacie!!! A co tak distribucna siet rozvodni. Energetici uz teraz varuju, ze na to nie je siet stavana. Takze za mna je elektromobil tabu. Riesenim je vodikovy pohon a nie akasi tesla.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Neviem ako vy ale ja si vyrábam elektrinu naftovým generátorom, pretože tá ekologická je drahá.

odporúčam kúpiť kým ich nezakážu:
https://elektrocentraly.heureka.sk/top-produkty/
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

pri slove recIklacie som prestal citat.... ty kokot!!!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Och bože, zase prišiel truhlík a píše sem blbosti. Ropa rastie na stromoch? Rafinácia benzínu a nafty je čo? Distribúcia na čerpacie stanice?
Energetici varujú, že sieť nie je stavaná? Hlavne že navrhuješ vodíkový pohon, ktorý spotrebuje 3x viac energia na vyrobenie, ako baterka o rovnakej kapacite.
Strašne milujem týchto diskusných mudrlantov, ktorí si myslia, že zožrali všetku múdrosť sveta a ostatní sú debili. Vieš o tom hovno, ale hlavne že máš názor.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujimalo by ze o kolko bude zdravsie magneticke pole ktore generuje elektromotor alebo siet elektromotorv v kazdom kolesene/ oproti chrleniu karciogenov zo spalovacieho motora. Teda pointa je ze co nas skor zabije.:)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

je vo faradayovej klietke. teda neviem ako BMW i3, ktoré je plastové. primitívna odpoveď je "garážový test" (sedieť v naštartovanom elektro/diesel aute) ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vypari z plastov, proti poziarne prisady ma vviac trápia ako magnetické pole nehovoriac o mobiloch a wifi spotrebičoch 34ks v autobuse.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

LPG je ajtak NAJ.

Kto este chodi za 5e/100km?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

jj LPG je stale top
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ani nie je... Bez benzínu sa nepohneš. V zime a pri vysokých otáčkach tiež...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja, diesel, spotreba cca 4.5l
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Konzervatívni TDI-čkári by nám mohli povedať na čo budú jazdiť keď dôjde ropa.Budeme pestovať zelinu na bionaftu a budeme všetci hladní lebo nejaký dedinár si chce túrovať hrdzavý starý bavorák? Na elektromobiloch je zatiaľ nedoriešená iba baterka.Elektrina sa dá vyrábať určite ľahšie ako fosilné palivá a aj ekologicky, iba treba investovať do obnoviteľných energií
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Iba ak vo sne. By si musel mať vrtulu a solarny panel na každom kroku a aj tak by to nestačilo. Ludia budú musieť prejsť na organizovanú vlakovú a električkovú dopravu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

treba vymyslieť bio auto jazdiace na krv, mäsko a kosti. Ľudí nájdeš aj v tých najodľahlejších pustinách.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://www mojelektromobil sk/wp-content/uploads/2018/12/kat_tab-420x300.png

https://www mojelektromobil sk/wp-content/uploads/2018/12/m1_tab.png

https://www mojelektromobil sk/wp-content/uploads/2018/12/L1_tab.png
Odpovedať Hodnotiť:
 

100 blackoutov tyzdenneee
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pre fanatickych zastancov elektromobilov mam jednu zasadnu info, vcera som narazil na clanok, ze kapacita baterie elektromobilov klesa az o 41% a to len pri teplote -7 stupnov celzia. V norsku bola reportaz, kde zakladne funckie auta zlyhavali dokonca pri teplote 0 stupnov celzia.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pre fanatickych zastancov fosilakov mam jednu zasadnu info, pri vyske vodnej hladiny 20cm im klesa priechodnost terenom a pri hladine 100cm im zlyhavaju dokonca aj zakladne funkcie.

Inac povedane, elektrovozidla zazivaju boom, preto treba pockat, kym sa vyvinu do pouzitelnosti. Teraz len par bohatsich ludi robit alfa testerov.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Pre fanatických mudrlantov mam jednu zásadnú info, trepete. Ináč povedané tvoje prirovnanie stojí za jednu facku od Janky vo veľkom kancli.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Spaľovací motor akú účinnosť to bežne v praxi vlastne dosiahol? Nejakých 35%?
Tak si myslím, že ešte je čo riešiť.
A dovtedy môže niekto zlepšovať alternatívu v podobe napr. elektroauta. A napr. aj to, načo má mať elektroauto výkon motora väčší ako 50-75 kW??
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto je asi piaty prispevok v diskusii na tuto temu. urcite si to este nikto z fanatockych zastupcov elektromobilov nevsimol.

ozaj, na mojom fosilaku mi tuto zimu primrzli dvere asi 3x.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

to mas jedno, ropaci zase zlyhavaju bez kyslika :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár