|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dnes má meniny Rama
Od: Buržuj/
|
Pridané:
12.2.2019 18:25
Ja by som autá na fosilne palivá nezakazoval. Stačí im napariť obrovské dane a väčšina ľudí si to rozmyslí. Keď nemajú na elektromobil, nech si jazdia v MHD.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: dzfgcz
|
Pridané:
12.2.2019 18:28
ja by som zakazal elektromobily nabijat elektrinou vyrobenou z fosilnych paliv.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: XMen
|
Pridané:
12.2.2019 18:31
aj to bude
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Reg.: Robertko
|
Pridané:
12.2.2019 18:42
Ja by som zakázal zakazovať
Vrátane zakazovania zakazovať
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od reg.: ha-ha-ha
|
Pridané:
12.2.2019 19:28
Ja by som zakázal MP2.5 časticiam poškodzovať mozok.
|
|
poškodený mozog napíše mozok
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
12.2.2019 22:44
neskoro
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od reg.: netfix
|
Pridané:
12.2.2019 21:15
Ako by si zakázal zakazovanie, ak by bolo zakázané zakazovať?
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
12.2.2019 22:31
Jednosmerkou k útesu,
minimálna rýchlosť 130km/h,
pozor hmla! a poľadovica!
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: kdjn sdfl m
|
Pridané:
13.2.2019 7:39
zákaz zakazovania by predsa platil až PO vydaní generálneho zákazu
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: jajajajajaja
|
Pridané:
13.2.2019 12:17
Panta Rhei
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: 1234567890zyx
|
Pridané:
12.2.2019 18:47
Aj z atómových elektrární. :-). A na tú eko elektrinu by som nedával žiadne dotácie, ale pekne za výrobné náklady. :-))).
A všetci eko majstri na elektro autách by zrazu sedeli doma, lebo by už to nabíjanie nebolo také super lacné :-)))
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od reg.: ha-ha-ha
|
Pridané:
12.2.2019 19:52
Z výfuku si môžeš vyrobiť destilačnú kolónu.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: AlbHert
|
Pridané:
12.2.2019 22:54
Sedis v aute. Mas tam aj rocne a trojrocne dieta. Idete na ORL. Stojite v kolone na semafor. Pred tebou stoji naftak s prevrtanym DPF. Ty si to vychutnavas a umocnuje to v tebe odpor k eko-majstrom na ich stupidnych elektro autach
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
13.2.2019 6:14
Vzhladom ku schopnosti zapnut vnutorny okruh klimatizacie je umocnovanie otazky, kde sa tie deti vzali, priekazne palcivejsie.
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: aasami
|
Pridané:
13.2.2019 7:38
Vzhladom na cakajuceho na zastavke je prieukazatelne vnutorny okruh okolojazdiacih popolnic bezpredmetny
|
|
ničivý praktik S005E0075
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
13.2.2019 7:55
Presne tak. Nakolko povinnost cakania na zastavke nie je legislativne ukotvena, priekazne ide o individualne rozhodnutie o vyuzivani prava na slobodu prejavu.
|
|
Re: ničivý praktik S005E0075
Od: Bluuu
|
Pridané:
13.2.2019 9:16
Si trapny, ako stale.
|
|
Re: ničivý praktik S005E0075
Od: zxccxz
|
Pridané:
14.2.2019 12:01
Pre kokota vsetko trapne
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: AlbHert
|
Pridané:
15.2.2019 12:30
vnutorny okruh :) Len trapko syntax si moze mysliet, ze auto je po spusteni vnutorneho okruhu hermeticky uzavrete. Len si to vyskusaj ak mas auto :) A aj keby ty trapko, nemyslim, ze by sa autam po spusteni vnutorneho okruhu spustil kyslikovy generator, ak dokazes pochopit co tym myslim
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: 33jkl33
|
Pridané:
13.2.2019 7:15
Môj odpor k eko-majstrom, ktorí nasilu pchajú ľudom technológiu ktorá nie je ani ekologická a ani ekonomická, je neprekonateľný.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: siirii
|
Pridané:
13.2.2019 9:33
Elektrické autá sú ekologické aj ekonomické.
|
|
ultraradikalny faktizmus
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
13.2.2019 9:43
Mnooo.. ved i pomniky su bezne priekazne o laske a obetavosti.
|
|
Re: ultraradikalny kretenizmus
Od: Bluuu
|
Pridané:
13.2.2019 11:09
Viem ,ze trpis viacerymi poruchami, ale ze k nim patri aj mechanofilia, som doteraz netusil. Chybali by ti vyfuky na autickach vzadu, ze? ;)
|
|
Re: ultraradikalny kretenizmus
Od: knedlous
|
Pridané:
14.2.2019 12:02
Ty si fakt kkt
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
13.2.2019 10:10
Takych tu bolo, a nebolo to na obtiaz.
Napriklad taky azbest - lacny, ucinny, proste super ekonomicky vynalez na vsetko.
Akurat trochu skodi zdraviu, no ...
Rovnake to bude aj so spalovakmi.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: 33jkl33
|
Pridané:
13.2.2019 11:16
Lenže ja nespochybňujem spaľovacie motory. Tie sa už nejaký ten piatok používajú a ich plusy a mínusy sú pomerne dobre známe. Môže to niekto zodpovedne tvrdiť aj o elektromobiloch? Existuje nejaká komplexná dopadová štúdia? Všetko je to len o biznise. Tak isto ako aj rozdiel medzi R134a a R1234YF
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: cosastaras
|
Pridané:
13.2.2019 12:08
preco by elektro nemali byt ekologicke? všetka "neekologickost" závisí jedine od zdroja vyrebenej energie pouzitej na dobijanie.
myslim, že si ludia neuvedomujú úplný rozdiel medzi elektro a spalovacím "mobilom". elektro nemá skoro žiadne kvapaliny (rozne oleje, chladiacu, a možno v budúcnosti ani brzdovú). Odpadá prevodovka (alebo niekedy je len jednoduchá/šia 2stupnová) a kopu dalších vecí, to je hromada ušetrených výrobných (a teda v konečnom dosledku znečistenie) nákladov na výrobu a servi. myslím, že najvačší problém sú teda tie batérie.
no a nahradiť spalovacie elektrikou tiež nieje moc reálne, na to by nebolo dostatok el. energie.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Hansol.
|
Pridané:
13.2.2019 22:30
Existuje aj presne opačná otázka:
Prečo si nejaký Mongol myslí, že elektro auto je ekologické?
No nie je a ani nikdy nebude!
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: ____________________
|
Pridané:
14.2.2019 5:11
to nie je ak to prezenies ani pisanie na dsl, kolko si tym spotreboval zdrojov?
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: jebetito
|
Pridané:
14.2.2019 12:03
keby ich nespotreboval, isli by to prazdna , ty filozof
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: siirii
|
Pridané:
19.2.2019 11:08
To je tak, keď si myslíš, že si zožral všetku múdrosť sveta a pritom si len truhlík trtko.
Choď sa nadýchať čerstvého vzduchu niekam na križovatku v Pekingu a potom nám príď rozdávať tie svoje múdra, ak prežiješ.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: siirii
|
Pridané:
8.1.2020 8:31
Tak sa zatvor do garáže s naštartovaným spalovákom, potom s elektromobilom a príď nám povedať, čo si zistil.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: 33jkl33
|
Pridané:
14.2.2019 17:14
Elektromobil nemá kvapaliny? Hm ďalší odborník čo bol najbližšie k elektromobilu v showroome alzy. :)
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: siirii
|
Pridané:
19.2.2019 11:15
Máš problém s písaným textom? Napísal, že elektroauto nemá skoro žiadne kvapaliny v porovnaní so spalovákom. A má pravdu.
Palivo, olej a kvapalina v prevodovke v elektroaute nie sú.
|
|
Re: komplexná dopadová štúdia
Od: mp1
|
Pridané:
13.2.2019 14:48
dokonca "elektrárenská loby" ich urobila DVE - prvá predpovedala kolaps, druhá o pár rokov neskôr objavila, že to nebude. tú druhú nik nespomína. na elektromobilnom fóre vstúpil do debaty človek, ktorý pracuje na všdopravnej žilina s tým, že "bude zle, kolaps" ... a po pár mesiacoch, vyhodnotťení dát (fa za elektrinu "doma" a fa rýchlodobíjanie) zistil, že distribúcia to zvládne pri výmene polovice spaľovákov za elektro.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: amd-man
|
Pridané:
14.2.2019 16:39
skus ist https://dopice.sk/moS
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: AlbHert
|
Pridané:
15.2.2019 12:32
chudak tvoje deti
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: jaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
13.2.2019 11:32
To ovšem nie je problém všetkých dieselmotorov.
Máme v rodine tri a žiadny nezadymí za žiadnych okolností.
To je také "boľševické" - trestať za jednotivých debilov aj tých normálnych a rozumných... :(
|
|
Re: nepriekazné
Od: mp1
|
Pridané:
13.2.2019 14:54
tvrdenie - ak by aj bolo pravdivé, je to kvapka v mori. moje niekdajšie dvojtakty nesmrdeli, nedymily, pretože pomer oleja som držal na minimálnemožnej úrovni. lenže čo zvyšok twostroke? starý p405 jazdil na bionaftu i repkový olej z kauflandu. stačilo vymeniť pár gumičiek. navadí DYM, ten zachytia chĺpky v nose, vadia mikroskopickéčastice ktoré sa dostanú filtrom až do priedušiek a krvného riečišťa. výdobytok eko debilov.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od reg.: lenka333
|
Pridané:
13.2.2019 16:37
v nasej gurbernii ma fascinuje jedna vec. slovacisko nadava na fuj-fosilno-palivove kocare a potom dorazi na miesto urcenia a kedze stal v zapche a ma nervy tak este hodi zo-dve cigaretky
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Haniak.
|
Pridané:
17.2.2019 9:22
A ako príklad uveďme naše Mochovce. O koľko miliárd(!!!) sú už predražené?
A kým vybudujeme ďalšiu elektráreň kvôli týmto Elonovým prdítkam, ubehne ďalších 30 rokov!
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Samo2
|
Pridané:
12.2.2019 19:09
To by už bolo nebyť zelenej ekoteror bandy zakazujúcej jadrdo...
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
12.2.2019 22:57
Nepoznám lepší liek na schizofreniu ako vrčanie motora motorovej píly, alebo aspoň kosačka - ukľudnuje ma to.
Elektroautá, by mali mať povinne umelý zdroj hluku aspoň 95dB v kabíne.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Rado2
|
Pridané:
12.2.2019 19:28
Na com jazdis? Resp. na com ta tato vozi?
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Cirrus Logic
|
Pridané:
13.2.2019 8:28
Tato ho nevozi. Iba mama ho nedonosila.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Uset4578op86554
|
Pridané:
12.2.2019 19:32
Mas pravo na svoj nazor aj ked je takyto dementny
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
12.2.2019 22:35
Mozgožrút zdochol od hladu.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: dsdsadsadas
|
Pridané:
12.2.2019 20:33
Ja by som zakazal teba.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: alter012
|
Pridané:
13.2.2019 7:15
Pán je idiot ? Zakazovať , zdaňovať , likvidovať !
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: 33jkl33
|
Pridané:
13.2.2019 7:17
Priekazne je idiot. :)
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: jaaaaaaaaaj
|
Pridané:
13.2.2019 11:33
Ako každý kto používa slovo PRIEKAZNE :D
|
|
ničivý praktik S005E0076
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
13.2.2019 11:56
Priekazne má určitý ustálený význam zhruba ako stopky.
|
|
Re: ničivý praktik S005E0077
Od: Bluuu
|
Pridané:
13.2.2019 12:04
Jedine v pripade, ze neide iba o jeden z prejavov obsesivnej poruchy syntaxtruhlika.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Cirrus Logic
|
Pridané:
13.2.2019 8:31
Pan je idiot, ako vsetci ekokreteni.
Ale tak ich "eru" v SR nastartovala sefka GreenPiss v SR (CSFR?) ked povedala, ze elektrinu nepotrebuje, pozrie si telku aj pri svieckach.
Ale ich dcerska kretenoorganizacia Za matku zem, ktora distribuovala nalepky na vypinace, doporucujuce zhasnut wolframovu ziarovku aj na 10 sekund.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: siirii
|
Pridané:
13.2.2019 9:35
A toto úbohé hatovanie ekologických aktivistov je podložené čím konkrétne?
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: jajajajajaja
|
Pridané:
13.2.2019 12:21
Terminator Likvidator Demolator
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Okažmura Kamikadze
|
Pridané:
13.2.2019 9:28
Treba chodiť pešo. Lenivec. Toto je amerikanizacia.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od reg.: Richard F.
|
Pridané:
13.2.2019 10:55
Ak bude MHD na elektrinu a bez špiny a choroboplodných zárodkov, prečo nie?
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: slecna.l
|
Pridané:
13.2.2019 16:14
V BA by stacilo, keby to chodilo nacas a rychlejsie ako kolobezka..
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od reg.: lenka333
|
Pridané:
13.2.2019 16:38
choroboplodne zarodky roznasaju ludia a nie fosilne paliva
|
|
a teraz
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
12.2.2019 19:34
si polozme zasadnu otazku: co je to proti fosilakom, ktorych je culeky v 2019 asi tak necelych 1,5 miliardy (https://en.wikipedia.org/wiki/Motor_vehicle, tubulecka)
a vyslo mi ze 0,3%
ak si navyse uvedomime totalne nerovnonermu distribuciu tak zistime, ze existuju krajiny kde je to desattisicina %, ako napr. Slovakistan (fasa, china + juesej = 2/3 vsetkych e-aut)
|
|
je to tak
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
12.2.2019 19:51
Tesla sa minulý rok a hlavne koncom roka v SŠA dobre predávala, lebo ju ešte štát dotoval $7500 na jedno auto. Preto aj díleri oslovovali všetkým predbežných záujemcov, nech rýchlo kúpia, kým môžu dostať úľavu.
Zaujímavé to bude v ďalšom období. Dotácie v SŠA tomto roku poklesli na polovicu a neskôr budú zrušené úplne. Model 3 v základnom prevedení za pôvodne avizovanú cenu Tesla stále nedokáže ponúknuť. Na ich domácom trhu je predpokladaný pokles rastu predajnosti.
Potiahnuť predaje by mali nové trhy a to EU, kde sa Model 3 ešte len začína predávať a ČĽR. V ČĽR stavajú novú fabriku, ktorá bude schopná produkovať pre čínsky trh za nižšie konkurenčnejšie ceny.
Snáď im tie zelené čísla vydržia a kvalita výroby pôjde hore aspoň na úroveň zabehnutých automobiliek. Aspoň že technológie majú pokrokové.
|
|
Re: je to tak
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
12.2.2019 19:51
PS: No túto zimu už kopa napríklad Kaňaďanov oľutovala, že si kúpili elektromobil od Tesly. Rapídny pokles nabitia batérie za mínusových teplôt a tým aj znížený dojazd i na polovicu robí svoje. Alebo týždeň odstavené auto treba v mínusoch znova nabíjať. To nie je to, čo spotrebitelia očakávali. Nehovoriac o primrznutých vysúvacích kľučkách na dverách a primrznutých sklách dverí, ktoré sa nechcú poposunúť pri otváraní dverí smerom dole. Nie všade na Zemeguli je slnečná Kalifornia. A aj v daždivých oblastiach si to šoféri užívajú. Pri otvorení batožinového priestoru sa všetka voda z veka kufra zleje na zadné sklo a z neho rovno do kufra auta. Alebo odpadávajúce zadné nárazníky plné vody - to čo má byť?
|
|
Re: je to tak
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
12.2.2019 20:04
PS2:
... inak Elonovi fandím. V svojom živote už dokázal veľa. No mu ten elán vydrží a produkty tvorené v jeho fabrikách nech dozrejú do dokonalého stavu.
A klobúk dole že sú uvoľnené ich patenty vzťahujúce sa na elektromobily.
|
|
Re: je to tak
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
13.2.2019 0:12
Neviem naco patent maju a naco nie, ale nic zavratne nevymysleli, EV pouzivaju elektroniku pohonu vseobecne znamu, zlozenu zo striedaca a menica frekvencie. Pri sucasnej infrastrukture nemaju elektricke auta na baterky nejaky velky zmysel, pokial nebude existovat nejaky sposob dobijania auta pocas jazdy(okrem tahania generatorickeho privesu) tak sa to hromadne neuchyti.
|
|
Re: je to tak
Od reg.: Tomas Gajda
|
Pridané:
13.2.2019 9:21
Tesla demonoštrovala videom kde výmena baterky na rampe bola plne automatizovaná a trvala rovnako ako natankovať plnú nádrž: https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY
Z toho vyplýva že všetko je len o infraštruktúre a legislatíve...technologie sú a budú stále lepšie a tieto dohadovačky v komentároch pod článkami tohoto typu budú navždy minulosťou ;-)
|
|
Re: je to tak
Od: Kurzor
|
Pridané:
13.2.2019 9:33
Kolko ludi sa stara o tu teslu?
Na internete je plno videi kde najdes za 30 sec:
1. doplnenie cca 50 litrovej nadrze
2. vymenu 4x pneu
3. utretie visora na prilbe
4. vodicovi daju napit elektrolitickeho napoja.
|
|
Re: je to tak
Od: Haniak.
|
Pridané:
16.2.2019 8:30
Necháš si vymeniť batérie??? A ako vieš či nedostaneš podstatne horšie? Horšie dostaneš určite...
Už tých vyše 7000 článkov z ktorých je taká batéria poskladaná ma desí...
|
|
Re: je to tak
Od reg.: ha-ha-ha
|
Pridané:
16.2.2019 16:20
7000 clankov ktore zložil robot
alebo
2000 roznych hybatok ktoré zložila lacná pracovná sila zo srbska, určite neflamovali v noci.
|
|
Re: je to tak
Od: Haniak.
|
Pridané:
17.2.2019 0:43
Ty čo tu trepeš... Tu nejde o to kto ich poskladal, ale ako sú zapojené!
|
|
Re: je to tak
Od: jaaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
13.2.2019 11:39
Ono áno - ale...
Máš predstavu alebo aspoň fialový šajn, čo obnáša posilnenie sietí, vybudovanie nabíjacích staníc, plocha potrebná na ne a ako prežiť v elektromobile ak Ťa niekde zaveje?
Ja nie no napriek tomu elektromobilom fandím.
Myslím si však oprávnene, že cestou je aby ich nadobudnutie a prevádzka boli lacnejšie a výhodnejšie, než vozidiel na klasické palivá.
Inak je to násilie... :(
Kde je vodíkový pohon, palivové elektročlánky???
Je to zas jeden špinavý veľkokšeft...
|
|
Re: je to tak
Od: old
|
Pridané:
14.2.2019 18:11
predpokladám najschodnejšou variantou zvyšovanie kapacity batérií. Celosvetovú unifikáciu batérií u všetkých výrobcov si neviem predstaviť. Veď eu sa nezhodne ani na tom po ktorej strane jazdiť.
|
|
Re: je to tak
Od: Haniak.
|
Pridané:
17.2.2019 1:57
To je práve ten najneschodnejší variant.
Iba ak by nejakého znovu vzkrieseného fyzika čosi osvietilo, potom možno niekto objaví úplne iný typ chemických alebo akých článkov...
|
|
Re: je to tak
Od: Hamster.
|
Pridané:
14.2.2019 21:03
To čo tu trepeš za sprostosti?!
Aké dobíjanie za jazdy???
|
|
Re: je to tak
Od reg.: vsetko zadarmo
|
Pridané:
12.2.2019 20:17
to cele nevadi. nakoniec sa s tymi autami ako tak jazdit da a nekupovali si to ludia ktorych by to zruinovalo. hlavne ze sa Tesla postarala o to, ze aj klasicki vyrobcovia ktori dokazu vyrabat kvalitne velkoseriovo nabehli tiez na elektrinu. nebyt Tesly, tak napr. Audi a VW nadalej prdia na EV a raz za 10 rokov by predstavili nejaky nepouzitelny paskvil s objemom vyroby 1000 ks za rok. EV su uplne ina liga. mozno nie su to najekologickejsie co by ludstvo dokazalo vyprodukovat, ale doprial by som kazdemu moznost presedlat zo spalovaku do EV.
|
|
Re: je to tak
Od: faggot-sama
|
Pridané:
12.2.2019 22:33
Koncernu zavarila EU. Plus hippielandy, ktore tlaciara ev.
|
|
Re: je to tak
Od: 33jkl33
|
Pridané:
13.2.2019 7:27
Presne. Automobilky vyrábajú EV preto lebo musia. Nie preto lebo chcú. A pre zákazníka to tiež nie je finančne zaujímavé. Napríklad za cenu malého a škaredého E-up ktorý má dojazd v zime nejakých 100km (cca 24000€) sa dá kúpiť už dosť zaujímavé benzínové auto.
|
|
Re: je to tak
Od: _______________
|
Pridané:
13.2.2019 8:37
neeee to len marketing nuti vyrabat skarede, aby ropakov presvedcili, ze ludia chcu aj tak elektroauta a tak beru ropakom vietor z plachiet ... to mas ako s plochymi obrazovkami ... kde dnes kupis elektronkovy?
|
|
Re: je to tak
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
13.2.2019 20:02
Ale zato elektrónkové audio zosilovače sa veselo vyrábajú a aj predávajú. Je to žiadúci tovar pre audiofilov.
Napríklad tak narýchlo tu: www.ketos.eu/octave
|
|
Re: je to tak
Od: _________________
|
Pridané:
14.2.2019 5:13
vyrabaju sa aj elektronkove tv aj vinyly, ked uz chces byt silou mocou relativny :-)
|
|
Re: je to tak
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
14.2.2019 8:40
automobilky nevedia zarobiť na náhradných dieloch pre elektroauta, tak radšej vyrábajú kaziace sa fosilné autá.
|
|
ultraradikalny optimizmus
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
13.2.2019 8:52
Presne. Ved uz len predstava znizovania zdanitelnych prijmov na ukor legislativne podlozene neobmedzenych vnutornych nakladov je priekazne vylozene absurdna.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: Bluuuu
|
Pridané:
13.2.2019 9:17
Si trapny
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: jaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
13.2.2019 11:40
"Priekazne" Ti niekto rozbije ciferník...
|
|
Re: je to tak
Od: ehmm
|
Pridané:
12.2.2019 20:21
Zima robi Tesle fakt velke problemy. To bude asi dovod preco je v norsku taka popularna.
|
|
Re: je to tak
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
12.2.2019 21:27
V Nórsku je trh automobilov pokrivený dotáciami na EV a vysokými daňami na spaľováky. Keby u nás boli také ceny automobilov ako v Nórsku, predaj nových bežných osobných automobilov by rapídne klesol.
|
|
Re: je to tak
Od: Fako
|
Pridané:
13.2.2019 8:27
Tak asi preto, že Nórsko a Kanada sú klimaticky dosť odlišné krajiny, lebo o zime nerozhoduje iba poloha vzhľadom na rovnobežky zemepisnej šírky. ;-)
|
|
Re: je to tak
Od: Sancho
|
Pridané:
12.2.2019 20:41
Vies dat nejake linky na tie problemy Kanadanov? Ja som nasiel len fora, kde sa stazuju kanadski majitelia rocnikov 2013, ze im padla kapacita a ze vymenena baterka nebola nova, ale repasovana a nemala kapacitu ako ta povodna.
Ale o nejakom olutovani kvoli zime nic...
|
|
Re: je to tak
Od: Analyzer
|
Pridané:
12.2.2019 21:27
Ide o tzv. uzivatelsky zazitok ako v apple, kde tiez obmedzovali vykon zariadenia vzhladom na pocet nabijacich cyklov. Aj tu to bude asi podobne, ze po urcitom pocte nabiti uz kapacita baterie nie je schopna ponuknut vykon na plny plyn. Baterka sluzi na svietenie, bateria na docasne uskladnenie elektrickej energie.
|
|
Re: je to tak
Od: čitateľ
|
Pridané:
13.2.2019 3:20
A na čo slúži akumulátor?
|
|
Re: je to tak
Od: >.>
|
Pridané:
13.2.2019 7:13
na akumulovanie, ofc.
|
|
Re: je to tak
Od reg.: John D. Bill
|
Pridané:
13.2.2019 14:41
ale na take domace zuvanie sa rovnako ako akumulator hodi aj baterka ci dokonca aj bateria
|
|
Re: je to tak
Od: GeR
|
Pridané:
13.2.2019 22:38
Akumulátorová batéria v Tesle sa hodí aj na jazdenie.
|
|
Re: je to tak
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
12.2.2019 21:31
napríklad
Majitele elektromobilů trápí velké mrazy. Trpí akumulátory, Tesly ani nejdou otevřít
https://dopice.sk/myP
https://lnk.sk/cX45
|
|
Re: je to tak
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
14.2.2019 8:45
Tesla nieje pre chudobných, čo parkujú na ulici. K tesle potrebuješ powerwall za 7000usd a solárnu strechu za 30000usd.
Mexičania budú ešte dlho voziť drogy v nádrži smradlavého fosiláka a čudovať sa, že sú stále chudobný.
|
|
Re: je to tak
Od: 48484848
|
Pridané:
12.2.2019 21:34
To nie je problem Tesly, ale elektromobilov vseobecne. Id o to, ze tuto zimu boli mrazy fakt extremne. Majitelia mnohych ICE aut mali samozrejme podobne problemy, nemohli nastartovat. Len o to msa nehovori.
Tesla specificky problem je, ze zamrzaju klucky.
|
|
Re: je to tak
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
12.2.2019 21:39
-7 °C nie je extrémna zima
https://dopice.sk/myQ
https://lnk.sk/jNS6
|
|
Re: je to tak
Od reg.: John D. Bill
|
Pridané:
13.2.2019 14:42
no ja som uz dost mimo pri -5
|
|
Re: je to tak
Od: mimoň
|
Pridané:
13.2.2019 22:31
ja som mimo už pri 39%
|
|
Re: je to tak
Od: asdfa
|
Pridané:
14.2.2019 10:54
ja pri 1.5 promile
|
|
Re: je to tak
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
12.2.2019 21:36
Studie tvrdí, že zima snižuje dojezd EV o 40 %
https://dopice.sk/myQ
https://lnk.sk/jNS6
|
|
Re: je to tak
Od: Hamster.
|
Pridané:
14.2.2019 23:49
Pozri si výrobcove katalógové listy k danej batérií a netrep tu hovadiny!
|
|
Re: je to tak
Od reg.: Richard F.
|
Pridané:
13.2.2019 10:58
Ďakujem za SŠA. To by sa malo používať!
|
|
Re: je to tak
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
13.2.2019 20:05
jj, to som škúšal reakcie :)
|
|
tazke casy
Od: ejha
|
Pridané:
12.2.2019 22:11
Pri náhľade na ceny elektroautíčok v číne a ich schopnosti napodobniť v podstate čokoľvek... EU ešte bude ťažko glgať. Napr.: https://lnk.sk/lF19 (Dvorný skracovač nefungoval, tak ma nekameňujte!)
|
|
5znak
Od: XMen
|
Pridané:
13.2.2019 0:07
Tak nikto normalny neprejde na fosilak ked sa trocha povozi v EV. Ludia si to uz zacinaju uvedomovat. Ja som jazdil na tesle a spalovak uz nechcem. Ked som siel spat do mojho auta mal som pocit ako by som nastupil do trabanta.
|
|
Re: 5znak
Od: tajtrlik
|
Pridané:
13.2.2019 6:38
A nebude to tym, ze mas trabanta?
|
|
Re: 5znak
Od: 3edsa
|
Pridané:
13.2.2019 7:17
presne. Nebude to tym, ze nemas spalovak porovnatelny s Teslou?
Aj o prych turbo autach sa hovorilo aky maju vykon a tahaju odspodu. Akurat ludia do nich prestupovali so 120 a Felicii v holobyte. Oproti nim malo vsetko vykon.
|
|
Re: 5znak
Od: sdxfcgvhjkl
|
Pridané:
13.2.2019 9:22
ono to je ako s automatickou prevodovkou - kazdy picuje ze chlap ma kvaltovat, lebo len clovek zo skusenosti vie odhadnut ci treba preradit aby dostal max. vykon a bla bla bla - potom zhodou okolnosti musi jazdit daky cas na automate - a cuduj sa svete, ked nasledne kupuje auto tak kupi automat.
|
|
Re: 5znak
Od: 5432ewg
|
Pridané:
13.2.2019 9:54
tiez som kupil automat - moj model s manualom ani nedodavaju. Takze volba bola jednoducha. na druhej strane aj ked je ten automat celkom rychly stale si dost casto radim manualne. Prave preto aby som dostal max vykon vtedy kedy ho potrebujem a nie ked si to elektronika mysli.
Tak isto ako vypinam start/stop (stalo sa mi, ze pustim brzdu, stlacim plyn a motor sa este nenastartoval).
Rad by som este vypol automaticke brzdenie vo vsetkych modoch okrem tempomatu. V aktualnej implementacii robi viac skody ako uzitku - teda ked vodic vie jazdit, predvidat. Ta elektronika to nevie a predpoklada nejaky sedy priemer.
|
|
Re: 5znak
Od: gbsvk
|
Pridané:
13.2.2019 15:02
áno, chlap kúpi automat... kvôli manželke
|
|
Re: 5znak
Od: ...
|
Pridané:
13.2.2019 18:41
manual by som kupil iba v pripade, ze automat stoji za hovno alebo je neadekvatne drahy a zaroven maju super manual. Inak ho uz dobrovolne nechcem.
|
|
Pri tomto tempe ,
Od: alter012
|
Pridané:
13.2.2019 7:18
za 50-60 rokov sa pri tomto tempe eletromobili aj presadia !
Dnes už dosiahli neuveriteľný 0,5-0, 6% podiel na trhu ! Ale ich počet prudko rastie ?
|
|
Re: Pri tomto tempe ,
Od: 324ed
|
Pridané:
13.2.2019 8:25
ako Linux :D
|
|
Re: Pri tomto tempe ,
Od: ___________________
|
Pridané:
13.2.2019 8:39
v serveroch a smartfonoch?
|
|
Re: Pri tomto tempe ,
Od: 324ed
|
Pridané:
13.2.2019 9:57
kamiony a skutre?
Vynechal si desktopy/notebooky.
|
|
Re: Pri tomto tempe ,
Od: __________________
|
Pridané:
13.2.2019 10:02
len upozornenie na nespravne prirovnanie
|
|
Re: Pri tomto tempe ,
Od: 324ed
|
Pridané:
13.2.2019 10:33
zalezi od uhla pohladu. Stale to su rozdielne platformy urcene primarne na nieco ine.
|
|
Re: Pri tomto tempe ,
Od: ____________________
|
Pridané:
13.2.2019 10:51
nie ... 4ex web sa sprava rovnako na androide aj vo windows ... je to dane normami, nie vendor_lock_in
|
|
Re: Pri tomto tempe ,
Od: 324ed
|
Pridané:
13.2.2019 13:00
No o tom dodrziavani noriem by sa dalo dlho hovorit. Ano, HTML snad uz funguje vsade :).
Okrem toho web je skor otazkou (1st/3rd party) browserov ako samotneho OS.
|
|
Re: Pri tomto tempe ,
Od: _____________________
|
Pridané:
13.2.2019 13:43
ano, a ty si zastanca uzatvorenych systemov, ktore ale nikde inde az na par tajnych nikde inde v realnom zivote nefunguju ... stale je ale pocet pouzivanych linuxov vyssi ako pouzivanych m$
|
|
Re: Pri tomto tempe ,
Od: 324ed
|
Pridané:
13.2.2019 14:03
ty kokos to si ako vycucal toto? :D
|
|
Re: Pri tomto tempe ,
Od: ______________________
|
Pridané:
13.2.2019 14:06
medzi varenim, smskovanim, citanim na dsl :-) ... linuxu je realne viac
|
|
Re: Pri tomto tempe ,
Od: Dvojnohý kôň alzák
|
Pridané:
13.2.2019 9:29
Auto je blbosť, najlepší je kôň.
|
|
Re: Pri tomto tempe ,
Od: real name
|
Pridané:
13.2.2019 11:27
ten ma emisie co2
|
|
Re: Pri tomto tempe ,
Od: Sloniik
|
Pridané:
13.2.2019 20:18
Ano, mozno aj dve. :D
|
|
Re: Pri tomto tempe ,
Od: siirii
|
Pridané:
13.2.2019 9:43
Áno. Rast o 40% ročne sa dá považovať za prudký rast.
|
|
ELEKTRINA
Od: &FFS&F&SF
|
Pridané:
13.2.2019 7:48
čína má ceny elektriny dlhodobo podpriemerné, tam to rastie. keď vďaka zvýšnej spotrebe ceny elektrickej energie vzrastú nad prijateľnú úroveň, prudký rast za spomalí. percento je beztak mizivé a bez dotácii to pre bežného človeka nemá žiadne REÁLNE benfity oproti klasickému spaľováku.
|
|
Re: ELEKTRINA
Od: old
|
Pridané:
14.2.2019 18:25
lenže v čínskych veľkomestách už nosia rúška na dýchanie, to už nieje o ekonomike. Samozrejme, že ceny elektriny porastú a určite budú aj odvody, ktoré berú štáty z fosilákov, ale pre prežitie sa musí niečo robiť.
|
|
dojazd v zime o 40% dole
Od: gshshs
|
Pridané:
13.2.2019 8:07
https://dopice.sk/myQ
|
|
_____________________
Od: ____________________
|
Pridané:
13.2.2019 8:33
tusim v slovnafte stopli premie ze je tu tolko kritiky
|
|
Re: _____________________
Od: hfvjhgfvjkv
|
Pridané:
13.2.2019 8:55
asi si mal aj do textu dať len tie podčiarniky
|
|
Re: _____________________
Od: ___________________
|
Pridané:
13.2.2019 9:24
pan je student z dunajskej stredy?
|
|
Re: _____________________
Od reg.: Ower222
|
Pridané:
13.2.2019 9:47
Nie, on je z Dunaszerdahely
|
|
Re: _____________________
Od: ____________________
|
Pridané:
13.2.2019 9:58
to je menej ako geolog?
|
|
Re: _____________________
Od: hfvjhgfvjkv
|
Pridané:
13.2.2019 12:53
ak nerozumieš písanemú textu, mamička ti prečíta aj vysvetlí
|
|
Re: _____________________
Od: _______________________
|
Pridané:
13.2.2019 13:40
panko je mimo obor
|
|
Bondage alzák v gimp suite dostal s tabletom po holej riti.
Od: Okažmura Kamikadze
|
Pridané:
13.2.2019 9:24
Najlepší je konský zaprah. Len EÚ spomalila kone.
|
|
Ekologia?
Od: elita
|
Pridané:
13.2.2019 10:22
Takze najneekologickejsie auta idu na dracku. Super. Mam pocit, ze ideme do este vacsej prdele, ako sa zdalo.
Ludia, ved el energia sa niekde vyraba. Kde to podla vas je? Z coho sa vyrabaju podla vas baterie, ktore obsahuju tazke kovy? Baterie, ako take, maju malu mieru reciklacie!!! A co tak distribucna siet rozvodni. Energetici uz teraz varuju, ze na to nie je siet stavana. Takze za mna je elektromobil tabu. Riesenim je vodikovy pohon a nie akasi tesla.
|
|
Re: Ekologia?
Od: EKOtotalita
|
Pridané:
13.2.2019 10:39
Neviem ako vy ale ja si vyrábam elektrinu naftovým generátorom, pretože tá ekologická je drahá.
odporúčam kúpiť kým ich nezakážu:
https://elektrocentraly.heureka.sk/top-produkty/
|
|
Re: Ekologia?
Od: karol1362`
|
Pridané:
14.2.2019 17:14
pri slove recIklacie som prestal citat.... ty kokot!!!!!
|
|
Re: Ekologia?
Od: siirii
|
Pridané:
19.2.2019 11:25
Och bože, zase prišiel truhlík a píše sem blbosti. Ropa rastie na stromoch? Rafinácia benzínu a nafty je čo? Distribúcia na čerpacie stanice?
Energetici varujú, že sieť nie je stavaná? Hlavne že navrhuješ vodíkový pohon, ktorý spotrebuje 3x viac energia na vyrobenie, ako baterka o rovnakej kapacite.
Strašne milujem týchto diskusných mudrlantov, ktorí si myslia, že zožrali všetku múdrosť sveta a ostatní sú debili. Vieš o tom hovno, ale hlavne že máš názor.
|
|
Zdravie
Od: thales
|
Pridané:
13.2.2019 11:03
Zaujimalo by ze o kolko bude zdravsie magneticke pole ktore generuje elektromotor alebo siet elektromotorv v kazdom kolesene/ oproti chrleniu karciogenov zo spalovacieho motora. Teda pointa je ze co nas skor zabije.:)
|
|
Re: pointa
Od: mp1
|
Pridané:
13.2.2019 15:04
je vo faradayovej klietke. teda neviem ako BMW i3, ktoré je plastové. primitívna odpoveď je "garážový test" (sedieť v naštartovanom elektro/diesel aute) ...
|
|
Re: pointa
Od reg.: ha-ha-ha
|
Pridané:
13.2.2019 15:21
Vypari z plastov, proti poziarne prisady ma vviac trápia ako magnetické pole nehovoriac o mobiloch a wifi spotrebičoch 34ks v autobuse.
|
|
lpggg
Od: tomasko4
|
Pridané:
13.2.2019 14:05
LPG je ajtak NAJ.
Kto este chodi za 5e/100km?
|
|
Re: lpggg
Od: xena1
|
Pridané:
13.2.2019 15:19
jj LPG je stale top
|
|
Re: lpggg
Od: Hamster.
|
Pridané:
14.2.2019 21:04
Ani nie je... Bez benzínu sa nepohneš. V zime a pri vysokých otáčkach tiež...
|
|
Re: lpggg
Od: asdfa
|
Pridané:
14.2.2019 10:55
ja, diesel, spotreba cca 4.5l
|
|
Počet elektromobilov
Od: Tvadvisor
|
Pridané:
13.2.2019 14:58
Konzervatívni TDI-čkári by nám mohli povedať na čo budú jazdiť keď dôjde ropa.Budeme pestovať zelinu na bionaftu a budeme všetci hladní lebo nejaký dedinár si chce túrovať hrdzavý starý bavorák? Na elektromobiloch je zatiaľ nedoriešená iba baterka.Elektrina sa dá vyrábať určite ľahšie ako fosilné palivá a aj ekologicky, iba treba investovať do obnoviteľných energií
|
|
Re: Počet elektromobilov
Od: Kokosak
|
Pridané:
13.2.2019 17:52
Iba ak vo sne. By si musel mať vrtulu a solarny panel na každom kroku a aj tak by to nestačilo. Ludia budú musieť prejsť na organizovanú vlakovú a električkovú dopravu.
|
|
Re: Počet elektromobilov
Od: Konzervatívny feudál
|
Pridané:
13.2.2019 22:08
treba vymyslieť bio auto jazdiace na krv, mäsko a kosti. Ľudí nájdeš aj v tých najodľahlejších pustinách.
|
|
koľko na slovensku?
Od: mp1
|
Pridané:
13.2.2019 14:59
https://www mojelektromobil sk/wp-content/uploads/2018/12/kat_tab-420x300.png
https://www mojelektromobil sk/wp-content/uploads/2018/12/m1_tab.png
https://www mojelektromobil sk/wp-content/uploads/2018/12/L1_tab.png
|
|
blackout
Od reg.: lenka333
|
Pridané:
13.2.2019 16:40
100 blackoutov tyzdenneee
|
|
elektro
Od: werweelekrot
|
Pridané:
13.2.2019 18:08
pre fanatickych zastancov elektromobilov mam jednu zasadnu info, vcera som narazil na clanok, ze kapacita baterie elektromobilov klesa az o 41% a to len pri teplote -7 stupnov celzia. V norsku bola reportaz, kde zakladne funckie auta zlyhavali dokonca pri teplote 0 stupnov celzia.
|
|
Re: elektro
Od: Sloniik
|
Pridané:
13.2.2019 20:21
Pre fanatickych zastancov fosilakov mam jednu zasadnu info, pri vyske vodnej hladiny 20cm im klesa priechodnost terenom a pri hladine 100cm im zlyhavaju dokonca aj zakladne funkcie.
Inac povedane, elektrovozidla zazivaju boom, preto treba pockat, kym sa vyvinu do pouzitelnosti. Teraz len par bohatsich ludi robit alfa testerov.
|
|
Re: elektro
Od: Kto iný?
|
Pridané:
13.2.2019 23:09
Pre fanatických mudrlantov mam jednu zásadnú info, trepete. Ináč povedané tvoje prirovnanie stojí za jednu facku od Janky vo veľkom kancli.
|
|
Re: elektro
Od: Haniak.
|
Pridané:
16.2.2019 8:33
Spaľovací motor akú účinnosť to bežne v praxi vlastne dosiahol? Nejakých 35%?
Tak si myslím, že ešte je čo riešiť.
A dovtedy môže niekto zlepšovať alternatívu v podobe napr. elektroauta. A napr. aj to, načo má mať elektroauto výkon motora väčší ako 50-75 kW??
|
|
Re: elektro
Od reg.: akoze
|
Pridané:
14.2.2019 0:36
toto je asi piaty prispevok v diskusii na tuto temu. urcite si to este nikto z fanatockych zastupcov elektromobilov nevsimol.
ozaj, na mojom fosilaku mi tuto zimu primrzli dvere asi 3x.
|
|
Re: elektro
Od: ___________________
|
Pridané:
14.2.2019 5:16
to mas jedno, ropaci zase zlyhavaju bez kyslika :-)
|