neprihlásený Sobota, 24. augusta 2019, dnes má meniny Bartolomej   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Veľká Británia chce mať plne samojazdiace autá na cestách už v 2021

Značky: samojazdiace technológieVeľká Británia

DSL.sk, 7.2.2019


Vláda Veľkej Británie chce pustiť na cesty aj plne autonómne samojazdiace vozidlá a stať by sa tak malo podľa plánu vlády už v roku 2021.

Informuje o tom britská verejnoprávna televízia BBC na základe informácií ministerstva dopravy.

O technológii samojazdiacich áut sa začalo verejne intenzívne hovoriť v roku 2010, keď svoju technológiu predstavil Google. Autonómne vozidlá teraz vyvíja jeho sesterská spoločnosť Waymo zo skupiny Alphabet.

Hoci niektoré technologické spoločnosti vrátane Google a Tesly avizovali v minulosti veľmi skorý príchod plne samojazdiacich automobilov, okrem legislatívy evidentne nie je zatiaľ pripravená ani technológia. Hoci samojazdiace autá majú v súčasnosti po väčšinu času vzhľadom iba na niekoľkoročný vývoj impozantné schopnosti, potrebné samozrejme je aby fungovali spoľahlivo nepretržite a za každých okolností.

Viacero tvorcov vrátane Google ale už priznáva limity ich technológií, špeciálne v zhoršených poveternostných podmienkach, na cestách bez detailného zmapovania alebo pri nie optimálnom značení.

Navyše technológie čiastočnej autonómnej jazdy nasadené v produkčných vozidlách prípadne testy autonómnej jazdy už majú na svedomí aj niekoľko obetí na ľudských životoch a technológia býva aj terčom kritiky.

Vo Veľkej Británii sú podľa BBC aktuálne povolené testy samojazdiacich technológií, ak je vedenie vozidla vždy pripravený prevziať vodič. Ten nemusí byť prítomný ale vo vozidle, môže tak robiť aj na diaľku. Plán mať na cestách plne autonómne vozidlá v 2021 vláda avizovala spolu s oznámením jednak sprísnených podmienok pre testy a zároveň s avizovaním prípravy nových pravidiel, ktoré umožnia pokročilejšie testy teda zrejme úplne bez vodiča.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Huawei uviedol výkonný procesor pre umelú inteligenciu
Apple začne vyššie modely iPhonov označovať Pro
Prototyp Starship má do 200 metrov letieť budúci týždeň
Fedora a Chrome OS menia I/O plánovač, budú mať lepšiu odozvu
Indická misia na povrch Mesiaca sa mu priblížila, odfotila ho
Google mení spôsob označovania Androidu aj logo
Vo VLC opravených množstvo chýb, aktualizujte
Detekovaných až osem opakujúcich sa zvláštnych mimozemských signálov
Intel zvyšuje počet jadier v bežných noteboookoch o dve, s novými stále 14-nm CPU
Zachytili sme zrejme kolíziu čiernej diery a neutrónovej hviezdy


Diskusia:
                               
 

Kamier uz maju v krajine plnu ... tak samojazdiace auta budu len ceresnicka...
Ako scifi - casom bude stacit zakazat jazdu cloveka, - ako chybujuceho prvku. :-) :-(
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Uz aby to bolo. Ročne pri nehodách zahynie 1,25 milióna ľudí. Samozrejme najprv ta technika musí byť spoľahlivejšia. Ešte nieje.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ako vravia rusi "nevadí nás je veľa", alebo vojaci "ľudí je jak sr..k tak čo".

Radšej keby bolo viac parkovacích miest.
Samo jazdiace auta nepotrebujú parkoviská, takže to nevadí že klesne počet smrteľných nehôd.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A preto rusi spravili samojazdiaci taxik je ich vela tak ich treba par zahlusit ;D https://dopice.sk/my5
Odpovedať Hodnotiť:
 

Že Britov je už priveľa a nedarí sa im ani výrazne znížiť prisťahovalectvo...?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Maš rad udy
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

chýba už iba jeden detail a to zákaz prechodu chodcov cez cesty
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dúfam, že majú lepší plán, ako to dosiahnúť, než ako to nedávno predviedli s Brexitom.
Nie že si nakoniec iba odhlasujú 3 veci:
1. že autonómne vozidlá budú mať do 2021
2. že v rámci ochrany osobných údajov, nemôžu mať vozidlá žiadne senzory
3. že autonómne vozidlá budú minimálne rovnako bezpečné, ako ľudský šofér.

A tými troma uzneseniami budú vec považovať za vybavenú...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Samojazdiace auto a "vedenie vždy pripravený prevziať vodič"
To su dve nezlucitelne pojmy.

Nikto nie je schopny trvalo udrzat pozornost v cinnosti na ktorej sa nezucastnuje. Bud to bude komplet alebo to je blbost.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Je to jednoduche. Pre splnanie podmienky vždy pripravený ho priekazne staci nepreberat.
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Nazdaaar slintoerror. Uz dom myslel, ze si vyzdravel, ked pod tento clanok si neprisiel ukojit svoju obsesiu. Neboj. Ja ta vzdy podporim. Dam ti vela lasky. Iba ja ti viem dat tolko lasky, kolko ani barancek ti lasky nevie dat.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

Bud reaguj na jeho urovni alebo pal do pice ty chudak pojebany..
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

Bud reaguj na Blee urovni alebo...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Tak! syntaxterrora si musime ochranit, takeho vzacneho pokemona ine stranky nemaju.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Zda sa ze je to jeden z byvalych zamestnancov redakcie DLS, nakolko jeho hlavnou metou je v kazdom prispevku spomenut slovo priekazne. Kedysi sa toto slovo objavovalo hojne v clankoch, uz tomu tak nie je. Nahoda ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

digitalna lupa pod svetom?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To sa im samozrejme splni , ked odidu miliony Poliakov , Slovakov a inych , vtedy budu aj samojazdiace auta aj samoobsluha v baroch , nebude mat totiz kto robit...

Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Ale veď Poliakov, Slovákov a iných pracovitých a slušných nahradia hordy inžinierov z juhu, hen spoza stredozemného mora. :D
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

tzv obohacovaci kultur
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

normalne pokapu ked zo 66 milionovej krajiny odide 200k slovakov, vsetci budu mat zasrane rite, a nevysypane smeti.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Počet Poliakov žijúcich v Británii môže byť dvakrát vyšší ako uvádzajú oficiálne štatistiky, uviedla v rozhovore pre britský denník The Times nová poľská veľvyslankyňa vo Veľkej Británii Barbara Tuge-Erecińska. Podľa diplomatky môže skutočný počet Poliakov v Británii dosahovať 600 000, zatiaľ čo britské ministerstvo vnútra uvádza číslo 307 000.
"Je ich viac ako 307 000, pretože tí, ktorí sú tu už viac-menej usadení, majú pri sebe svoje rodiny, tí, ktorí sa zabezpečia ako samozamestnávatelia alebo začnú podnikať, sa nemusia registrovať a potom sú tu pravdepodobne veľké skupiny, ktoré prichádzajú iba na veľmi krátke obdobie, ako študenti prichádzajúci na letné mesiace"

To mas uz skoro 1 milion ludi a zapocitane iba dve narodnosti. Potom su tam este litovcania a podobne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nemusia mat vsetci nevysypane smeti. Staci par miest, kde pri smetiach zamestnavaju 50% ludi nie UK, pri miestnej doprave, moze byt vela vodicov nie z UK a tak dalej. Ked budu musiet odist, alebo sa prudko zmeni situacia, moze skolabovat dany system v meste. Uz som videl mesta, kde odvoz smeti prestal fungovat. Nebol to pekny pohlad.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ta chybna logika z nedomyslenia veci: autonomne jazdiace auto a vodic pripraveny prevziat vedenie vozidla = autonomne jazdiaci "vodic" nenazbiera take skusenosti a casom ich aj postraca, a oproti neautonomne jazdiacim vodicom sa stane postrachom ciest, len aby nahodou neprebral vedenie vozidla lebo situaciu zhorsi.
to sa zaroven bude v buducnosti brat ako ukazovatel tym ze sa vyjme skusenost dnesnych vodicov a bude sa utonomne jazdiace auto prirovnavat k vodicom svojej doby ako evidentny priklad ze je dobre aby boli auta autonomne lebo vodici svojej doby su zmetkari.

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ved ale je to tak. Keby sme zo sucastnej premavky vylucili ludsku chybu, tak mame takmer nulovu nehodovost.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Blbosť.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ty si mysliteľ par excellence
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

znacenie ciest je takmer dokonale, a to slovo takmer znamena ze schopnost predvidat u autonomnych aut bude mozne rozvijat len do bodu medzi chaosom a pravidlami.
prankovanie autonomnych aut, aj to neumyselne bude jednoduche. stojace zenstiny co sa boja vojst do cesty na prechode, kym auto nezastane sa stanu este vacsou brzdou dopravy. tu pomaha uz z dialky na ne mavat nech pre boha idu cez prechod a necakaju tam ako kury, ako zvycajne. kym pomali pridem k prechodu bez zastavovania a babizne su uz na druhej strane tak netreba zastavovat kazdu chvilu, co je aj zdrojom znecistenia a zataze. takze prakeri budu trapit AI auta, lebo vedia ze vzdy zastane a nebude sa hnevat. dialnice s usekmi (60) km/h, bez ukoncenia aj po useku, tak to by som chcel vidiet ako sa bude take auto tahat celu cestu po dialnici 60.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ono...uz samotny predpoklad, ze obmedzovanim rychlosti autonomne auto zvysi sustredenie na jazdu je v podstate priekazne zaujimavy.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Naxdaaar :) Pekne si mu to nalozil. Tvoj nelogicky random flow ma priekazne nicive ucinky na diskutujeceho. Mas moj respekt a uctu.
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

Zaujimava ponuka. Ale radsej predsa len priekazne ostavam pri svojich.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Som rad, ze si takt priekazne dokazeme navzajom poskytnut uznanie a pozitivnu spatnu vazbu. Vidim, ze aj moje dohovaranie tvojej Gabike ma blahodarny vplyv na vase vztahy doma a hned je to na tebe citit. Priekazne.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Ok, presvedčil si nás. Zastavujeme pokrok. Odteraz len na koňoch.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

KOKOCE
NA
PLOCE
NEKUPIS
ZAJACE?
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

a mozog nenahradia , uz by mohli dat batlle napr. jazdec F1 vs. nejaky Bot v aute nech vsetci vidia ake su autonomne auta na tom biedne ;)...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

briti su uplne odtrhnuty od reality. Keby tam pridali 20 rokov, tak mozno im to niekde na vidieku aj uverim.

Plne autonomneho(bezpecneho) auta schopneho jazdit v hustej premavke sa vecsina z nas pravdepodobne nedozije.

Autonomne auta niesu cesta. Cesta je radikalna zmena dopravy, kde individualna doprava bude len doplnkova vec.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Presne tak, zatiaľ neviem o tom, že by jazdili bez vodičov vozidlá na koľajach pod, alebo nad zemou, ktorých úlohou je iba prísť na čas, otvoriť a zatvoriť dvere a na čas odísť.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

To sa asi velmi nerozhliadas.
2017 Kodan:
Provoz metra bez strojvedoucích nabízí mimo jiné pružné přizpůsobování přepravní kapacity okamžité poptávce po přepravě. Tradičním způsobem, který se u některých systémů automatického metra uplatňuje, je provoz dlouhých vlaků v přepravních špičkách a krátkých vlaků v sedlech. Společnost Ansaldo STS, člen skupiny Hitachi, přišla na začátku června 2017 s novým řešením: přizpůsobit automaticky zjišťované okamžité poptávce interval mezi vlakovými spoji. Na vyzkoušení této technologie označované jako Dynamic Headway, tedy dynamický interval, na metru v Kodani se dohodla se správcem kodaňského metra Metroselskabet.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Linky M1/M2 kodaňského metra fungují od roku 2002 a zahrnují celkem 21 km tratí s 22 stanicemi. K plně bezobslužnému provozu používají typizovanou technologii pocházející od italského výrobce AnsaldoBreda (dnes rovněž součást Hitachi), která umožňuje bezobslužný provoz vlaků s minimálním intervalem 75 s. Základem konstrukce je digitální kolejový audiofrekvenční obvod AF902 americké Union Switch & Signal Inc., zajišťující detekci vlaku na trati a přenos dat na vlakovou část. Tento kolejový obvod byl poprvé použit v provozu s cestujícími v USA ve druhé polovině 90. let.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Řešení pro dynamický interval doplní tento řídicí a zabezpečovací systém technologií Hitachi pro internet věcí. V rámci tohoto řešení budou pomocí senzorů na nástupištích detekovány shluky cestujících ve stanicích, a následně analyzována okamžitá poptávka po přepravě. Na jejím základě bude optimalizován počet vlaků v síti metra.

Toto řešení se uplatní zejména při okamžitých výkyvech v poptávce, například kvůli organizovaným akcím nebo jiným událostem v blízkosti stanic metra.

Prototypové řešení by mělo být připraveno ke konci roku 2017. Implementováno bude na stávajících linkách M1/M2 a na připravované okružní lince Cityringen. Pokud se osvědčí, bude dodáváno i v kombinaci s CBTC od Ansaldo STS pro další systémy metra ve světě.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chod do ciny tam uvidis ako to bude vyzerat za 10 rokov vo svete a mozno za 50 rokov na slovensku alebo skor 100, co sa tyka dopravy. Autonomne auta resp. taxiky a pod za mna tiez nevidim realne jedine ze by mali sami pre seba vyhradeny pruh. Minimalne slovensky vodic uz nedokaze vystat ze ides v meste tachometrovych 55kmh a uz mu cervena hlava od zlosti a rozhadzuje rukami, nie to este mat predsebou auto autonomne, ktore sa nevie zaradit z vedlajsej na hlavnu lebo je husta premavka pripadne nepochopi ze ho niekto pusta, napokon to sa prekazalo niekde v amerike kde autonomne auta jazdia ako test ze ich normalny vodici "sikanovali" reps. vytvarali sa kolony lebo sa neprisposobili doprave a nevedeli riesit nestandardne situacie na ceste. Je to to iste ako ked chcel musk zaviest prlne automaticku linku na auta kde sa nebude musiet ani svietit, narazil velmi tvrdo lebo naprogramovat robota ktory by napr. spojil dva konce hadice, ktore trcia zo stropu bolo takmer nemozne, pre cloveka otazka par sekund.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Inak, po miernych upravach dialnic si viem predstavit dialkove autonomne kamiony, ktore by prevazali tovar z jedneho bodu do druheho, napr. na nejake zachytne parkoviska hned pri zjazde z dialnice, niesom kamionista ale predpokladam ze cesta po dialnici s kamionom nebude tak narocna a nepredvidatelna ako napr. cesta stredom londyna. Autonomny kamion by tak kludne previezol tovar cez celu krajinu kde by zaparkoval a ludsky vodic by dokoncil tych 20-60km a dodal tovar + kludne by kamion mohol mat nad sebou troleje ako to maju vlaky, nieco pod co skusa uz siemens.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

toto s kamionmi už tuším funguje v australii kde jazdia tie traintruck-y aj niekolko 1000Km po rovinke a pod...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fuuu a co takto pouzit rovno vlak?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Namiesto kamiónov použiť na tranzit cez a po SK železnicu a na lokálny rozvoz dodávky alebo nákladné autá a hneď by situácia bola znesiteľnejšia. Tak to tu dlhé roky fungovalo pred tým než sa všetko "sprivatizovalo" (rozumej: rozkradlo) a rozdrbalo.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

..anglani uz maju za sebou zopar testov s konvojom kamionov takze predpokladam, ze sa to nateraz tyka nakladnej dopravy. Tiez si ale myslim, ze nasadit to do 2021 je ficovina =:o)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem, preco tomu neverite. Kazdy predsa vie, ze programovat auta jazdiace po opacnej strane je radovo jednoduchsie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

usim existuju stupne autonomnosti vozidiel, je ich 5 a este nie sme ani na stupni 4 (aj ked si to tesla mysli, tesla ma defacto asi tak 3,5 alebo medzi 3,5 a 4)

a vsetky bezne auta s nudzovym brdzdenim pred prekazdkou, systemom start-stop, adaptivnym tempomatom, aut. prevodovkou, line assistom, asistentom kolmeho/pozdlzneho parkovania a dalsimi asistentmi a vecami co je dnes bezne dostat kupit, tak to je medzi stupnami 2,5 az 3
Odpovedať Hodnotiť:
 

stupen 5 (tak ako ho chapem ja) je totalne sci-fi, absolutne autonomne auto ktore bude jazdit po rozmombardovanej blave plnej cestarov a prenosnych prekazok, plnej obchodazok a merkelovej, plnej zapch a nehod a 2539487 nepredvidatelnych prekazok na ceste a situalcii, v hmle, fujavici, a katastrofickych 3 cm snehu ... no som straaaaaasne zvedavy ako sa taka tesla bude sama vyhybat sneznemu pluhu alebo sypacu, ked nalavo je rozkopana cesta s cestarmi, napravo na vysrafovanom niekto stoji na blikackach (ale pamatajme vsetko je pod 3 cm snehu ale ja viem ze tam je pod snehom vysrafovane), pri tej opatrnej 35tke na tachometri mi popred nos prebehne chodca, lebo si mysli a vie ze stiha, o 300 vpredu sa zbiehaju jazdne pruhy, lebo ja to viem a chodim tade a som strasne zvedavy ako zbiehanie pruhov uvidi tesla na tych 3 cm snehu ... NO TOTAL ABSOLUT SCI-FI
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

:D tak tieto podmienky asi este v civilizovanom svete nepoznaju. ked pridu skusat do ba autonomne auta, tak zistia, ze potrebuju este minimalne stupne 6 a 7
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nvm co by v tomto katastrofickom scenari spravila tesla, ale viem ako by dopadol priemerny slovak.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Priemerný Slovák alebo "blavák"?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Podstatne je, ze odbornik na neuronove siete vie, takze by strasne zvedavy priekazne nebol.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Tak inovativne a obsiazne. vidim, ze stale napredujes. len nestracaj inspiraciu.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Pred 20 rokmi predstava počítača, čo sa vojde do dlane, má viac jadier CPU, 1GB RAM, spotrebu do 10W a stojí $40 bola total absolut sci-fi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pocitac ktory popisujes je brnkacka voci poziadavkam na autonomne riadenie.

Nemusi vnimat a robit rozhodnutia, staci len zmensovat tranzistory.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Autu, ktoré popisuješ, stačí skenovať okolie, vytvoriť model objektov, zistiť, kde plánovaná trasa koliduje s týmito objektami a naplánovať novú trasu, ktorá kolidovať nebude. Brnkačka.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Blbosť!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Okrem toho musi vediet take detaily ako a) kam ide, b) ako sa tam dostane a c) vytvaranie modelu okolia nie je az take jednoduche, ked zistis, ze zase si na jeden faktor zabudol a ten sposobil, ze uz to bezkolizne nie je. Clovek ho zohladni rychlo, stroj nie.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Nocnou morov odporcov umelej inteligencie je priekazne stroj bez planu.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Pozerám, že niektorí čitatelia tu majú rozbitý sarkazmometer. Môj argument je, že v oblasti IT sa pokrok hýbe míľovými krokmi (čo som sa snažil demonštrovať) a preto by som nevylučoval, že za pár rokov skutočne budeme mať autonónmne autá.
Odpovedať Hodnotiť:
 

chudera tesla moze mat pokojne problemy aj pri normalnom a jasne viditelnom vodorovnom znaceni, ked sa zchadzaju/rozchadzaju pruhy, proste sa drbne do vysrafovaneho a drb do zvodidiel alebo steny

suhlasit sa da absolutnes s jedinym: netvrdim ze absolutne autonomne auta nebudu, ale na absolut total autonomne auta mozme zabudnut dnes a kto si mysli ze to bude ready v 2021, je bez prepacenia cisty c0c0t
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pičus a jeho múdrosti.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Mne sa zda, ze ludom uz nacisto sibe. Obavaju sa naozajstnej AI, ktora tu vraj ma byt do 10 rokov a chcu plnohodnotne samojazdiace auta do 2 rokov a technologia pritom nie je k tomu ani len blizko. Specialne u AI sme ani nevykrocili.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tak ako v 80-rokoch nastala "AI Winter", pretoze sa vela slubovalo a malo dosahovalo, tak teraz nastane dalsia. Je to len dalsie kolecko osialu, je na to mozne vytlct peniaze z investorov, tak preco nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

samojazdiacich poštových schránok už majú plno, stačí prebrať know-how a budú aj samojazdiace autá!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ja autopilota beriem ako doplnok pre sofera.V niektorych pripadoch ma lepsie reakcie a moze predist nehode.Ale mal by to byt hlavne doplnkovy system ktory napriklad nedovoli zrazit cloveka na ceste alebo naburat do steny.Ked bude clovek cuvat a isiel by burat tak mu napriklad nedovoli uz ani stlacit plyn a podobne.Tieto situaciu zachranujuce akcie by mali byt nadradene ovladaniu sofera ale normalne by mal jazdit sam sofer
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To co vravis je blbost, co ak z kamiona pred tebou vypadne polystyren a auto ti tam zacne flekovat? Sofer musi mat 100% kontrolu ked chce naburat ok, ziadne auto sa mi priekazne nebude do toho jebat a brzdit ci preradovat sa kedy sa mu zachce.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Klasicke slubovacky programatorov a ich terminy :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Programatorov? Ti krutia hlavami rovnako ako ty! Predaj a marketing za to moze.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Budú to potrebovať, lebo islam zakazuje ženám šoférovať.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár