neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Tesla kupuje výrobcu ultrakondenzátorov

Značky: Tesla Motors / Teslaelektromobily

DSL.sk, 5.2.2019


Spoločnosť Tesla, najznámejší výrobca elektromobilov, kupuje spoločnosť Maxwell Technologies, známu najmä ako výrobcu ultrakondenzátorov.

Spoločnosti to oznámili v pondelok, Maxwell bude v transakcii ohodnotená na cca 218 miliónov dolárov a k dokončeniu transakcie by malo prísť v druhom štvrťroku.

Tesla, ktorá okrem elektromobilov ponúka aj úložné veľkokapacitné batérie pre domácnosti a firmy, zrejme neoznámila ako plánuje produkty Maxwell využiť.

Maxwell sa podľa svojich stránok zameriava najmä na ultrakondenzátory, ktoré môžu byť oproti batériám nabíjané výrazne rýchlejšie a rovnako dokážu poskytnúť výrazne väčší prúd. Energetická hustota a množstvo energie uložiteľnej na danú hmotnosť alebo objem je u ultrakondenzátorov ale v súčasnosti výrazne menšie ako u klasických batérií.

Batérie v elektromobiloch Tesla a ďalších produktoch sú postavené na článkoch bežnej technológie Li-Ion a ich dodávateľom je Panasonic. Maxwell medzi svojimi produktami avizuje aj technológiu batérií s tzv. suchými elektródami aplikovateľnú na Li-Ion batérie, ktoré by mali mať lepšie parametre ako doterajšie technológie.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

Znamená to, že na mojom prijímači Tesla Color Oravan II budem môcť konečne využívať teletext a Eurotel zoznamku? Ďakujem
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

nie
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

preladte
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zjavne to dava zmysel, kondenzatori mozu pouzit na vyvazenie siete na svojich nabijackach. Tam ich hmotnost a neskladnost az tak nezaujima.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Je to len zasterka. O s navrhom dosky pre Intel Xeon W-3175X spojenych dodatocnych nakladoch uz priekazne nemozno pochybovat.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Ako kazdy den a pod kazdy clanok som vas aj tu poctil svojim komentom, v ktorom uspokojim svoju tuzbu po uznani, nakolko sa mi jej nedostava v profesnom a uz vobec nie v partnerskom zivote. Svoju odborne nazyvane vyrazne narcisticku osobnost necham prejavit formou kvazi inteligentneho prispevku plneho odbornych slov, ktorym casto ani nerozumiem, ale ani vy a preto sa citim ako nieco viac, nadradeny a ten pocit mi prinasa hladane uspokojenie. Vas vsetkych povazujem za hlupych, menejcennych a potrebujem vas iba ako svoje publikum. Samozrejme do prispevku vlozim dostatocny kus ironie a snahu o svojsky humor ako prejav svojej zastretej agresivity, ktorou si kompenzujem dosledky zneuzivania v mladosti a svoju sexualnu frustraciu. To vsetko korunujem nejakou formou slova priekazne, cim sa potrebujem jasne identifikovat medzi vami hlupakmi. Prosim, tolerujte aj nadalej moje obsesivno-kompulzivne spravanie. Ja si budem nadalej mysliet, ze som uplne v poriadku a ze vy vsetci ma iba nechapete. Vas syntaxerrorXX. X.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

priekazne si voľajaký frustrovaný ... človeče
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Cudzích debilov nechceme, svojich si nedáme!
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Si ma dostal.... :-)))))
Dávame ti spolu s Agátou PLUS. :-)))
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

to uz som raz cital, dostavas mínus za kreativitu
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Myslím že si sa netrafil, ale pripájam sa. Syntax je nudný k6ķ6t
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Presne tak. Oblasti, v ramci prislusnosti ku ktorym je uz samotne nebytie na smiech povazovane za uspech, priekazne existuju.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Výborne!! :-)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ale píš láskavo s diakritikou!
Tie kktiny sa budú dať oveľa lepšie čítať :-)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Pomaly, pomaly, bratm...syntax donedávna nepoužíval čiarky, čo, ako som mu neraz vyčítal, spôsobovalo chyby v chápaní jeho syntaxe viet. Teraz je už situácia priekazne lepšia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako v tvojej východniarskej hlave môže fungovať súčasne "syntax nepoužíval" a "v chápaní syntaxe viet"?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

rovnako spoľahlivo, ako v tvojej cranium rectum nefunguje čítanie s pochopením
Odpovedať Hodnotiť:
 

V tvojom prispevku ti chyba pointa, co bol spustaci impulz jeho obsadantno-kompulzivneho spravania. Jedneho dna sa tu objavil clanok, kde autor zo zvlastnycyh dovodov pouzil toto nove zvlastne slovo. Prosim s guglom sa doucit a zakomponovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vidis syntaxxx, nebud kokot a ukaz mu fotku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

|
pozn.: Je fotena na plochej zemi, takze eventualne moze byt treba priekazne nainstalovat prislusny dekoder.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Aky si vtipny...
Vlatne nie, ovolavam. Si znovu len trapny.
Odpovedať Známka: -3.1 Hodnotiť:
 

si trápny ty trapoško!
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Toto umozni Li-on baterie bez kobaltu s vyssou kapacitou, rychlejsim nabijanim, nizsou hmotnostou a cenou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Clanky o supertechnologii na lepsie baterky tu mame ako na beziacom pase ale kam sme sa za posledne desatrocia pohli?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

kondenzator a bateria su dost rozdielne komponenty
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Lenze ulozna kapacita energie na hmotnost je u kondenzatora neefektivna. Jedine ze auto bude mat 3 tony, z toho 2t kondenzatory
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

to maš konďáky na 50 subwoferov do auta. mobilná diskotéka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a čo tak skombinovať výdrž akumulátorov s obrovským okamžitým výkonom kondíkov. Napr. pri akcelerácii bez preťažovania bateriek a tak isto pri intenzívnom rekuperačnom brzdení. Alebo pri fotobleskoch, laserových zbraniach...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Matelkovia by sa k elektrotechnike nemali vyjadrovať.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

tak sa nevyjadruj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prdlajs. Staci medzi ne vlozit horizont udalostí a su hned priekazne rovnake.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

a ten sa dá niekde nalámať po kúskoch??
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mnooo...predsa hocikde medzi kondenzator a bateriu, ked nie su priekazne rovnake.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

+30%
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

stojime na mieste a smutne sa pozerame na ten beziaci pas...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vyvoj ide dozadu! Kedisi my vidrzal mobyl 2 tizdne, dnes len 2 dni! Pritom kedisi sme maly mobili za korunu, teras mame za euro, 30-krat draksie! Zdielajte kim to nezmazu!!!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kedysi si mal nokiu s 500mAh baterkou a vydrzala ti tyzden preto, lebo to bol TELEFON, nie smartfon, a jeho displej mal energeticku narocnost jak par lediek, cize malu. Dobre ranko.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

No a skús dnes kúpiť TELEFON!
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Tie pôvodné LCD displeje žrali mikro Watty. Najviac žralo podsvietenie, čo aj dnes. No a ešte viac samotné vysielanie počas hovoru.
Kľudne by som si vhodný tlačítkový telefón kúpil. Značka CAT ešte nejaké má... CAT30 tuším je u nás bežne v predaji...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslím, že namiesto telefonovania by si sa mal radšej učiť pravopis.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Skus si vypnut na telefone WIFI, MOBILNE DATA, BT, NFC a podobne. Tak ako si to mal "kedisi" na telefone. Uvidis ako sa tvojmu procesoru aj displeju ulavi, ked aplikacie budu "na suchu". Hned sa ulavi aj baterii a mozno ti vydrzi aj tyzden!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Reakcie na clanky o supertechnologii na lepsie baterky tu mame ako na beziacom pase ale ... posúva to niekde tie clanky?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

minimálne diskusia ku článkom sa posúva rýchlejšie než bežiaci pás
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kondenzatory sa v autach pouzivaju bezne aj tie so spalovacim motorom. Pouzivaju sa na rekuperaciu elektrickej energie. Pri spomalovani / brzdeni sa uklada energia do kondezatorov a nasledne pri akceleracii / zastaveni sa energia najskor cerpa z kondenzatora a ked dojde, tak az potom sa zacne cerpat cez alternator / motor / bateriu. Pouziva sa to napr. pri start/stop systemoch, aby sa bateria nevybijala, ked sa motor vypne. Pri elektro autach sa to pouziva rovnako, nakolko baterie nemaju moc radi nabijacie / vybijacie cykly, znizuje to ich zivotnost / kapacitu. Kondenzatory su v tomto smere ovela stabilnejsie / efektivnejsie.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

a kua!....misím to svoje ľudové vozítko, že BlueMotion čo sa hrdí nápisom na hrudi, pardon na riti, kde že to má ten blok tých kondíkov, prelustrovati. Okrem baterky s väčšou kapacitou o žiadnych kondíkoch neviem. A čo že by malo tie kondíky nabíjati? Však tam nemám namiesto mechanických bŕzd nejaký oný, no dynamo???
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

No to bude prave tym, ze mas ludove vozitko od vyrobcu, ktory technologie flaka. Vyuziva sa to prave pri S&S, kedy rekuperovana energia nabije kondik a ten dodava energiu pri startovani miesto baterky. A ti lepsi nasledne ani netocia zbytocne znovu starterom.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ty čo si si dnes šlahol?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pouc ma, alebo sa nemiesaj do diskusie o com nemas ani paru.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Žeby mali kapacitu aspoň 500 Faradov??
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

No hoď sem nejakú novinu, nech sa čosi priučíme. Ty si tu zvyčajne za chytrolína, čo zožral všetky rozumy sveta...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zakladnu funkciu som vypisal vyssie. Ak si o tom este ani nepocul, tak si dohladaj sam. Googlit vies.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kde vyššie, myslíš to štartovanie? A máš vôbec predstavu o energií kondenzátora?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prvy tvrdy start ide z baterie, pisem, ze sa to vyuziva pri technologii S&S, rekuperovana energia pri brzdeni sa ulozi do kondika a ten zvladne v zavislosti od kapacity 2-3 starty bez dalsieho dobitia a bez toho aby bola zatazena baterka. Toto nie su ziadne nove veci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na tom nemá byť čo nové, to sa vie storočie. Ale ako sa štartuje elektromobil? A tých spomenutých 500 F by možno na jeden štart štartéra spaľovacieho motora neviem či stačilo...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co s tym ma elektromobil a kto o nom okrem teba hovori? Aku to ma kapacitu ma naozaj netrapi, kedze to funguje a netoci tym ani starter. Startuje cez reverzny alternator. To je vsetko na co som narazal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No myslel som si, že TESLA je predovšetkým výrobca elektromobilov... Ale vidíš, asi niečo neviem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To hovoril uz prvy prispevok. Druhy genius reagoval spalovakom od VW a az tam som reagoval ja. Takze reagujes na nespravneho. Okrem toho v BEV to bude fungovat ak uz nie na funkcii uplneho vykrytia baterie, tak vykompenzovania spicky. Tiez sa hovori uz dost dlhu dobu, ze by baterie mohli nahradit superkondenzatory.
Odpovedať Hodnotiť:
 

TESLA vyrába autá aj so spaľovacím motorom???
A ozaj, kondenzátor sa exponenciálne vybíja, takže nahradiť akumulátor to len tak hneď nebude...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ako sa štartuje elektromobil?
Odpovedať Hodnotiť:
 

+ bez kondezatorov /kerms?/ by F1 neakcelerovala
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

áále houno...tie majú predsa mechanický rotor/zotrvačník na zberanie energie, žiadne kondenzátory...
čo sú tie F1 elektrické?? :-)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

neeee to je len klamivy marketing, v skutocnosti maju traky ako u flinstonovcov
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Superkondenzatory pouzivaju MHD autobusy v Cine. Myslim bol aj na dsl clanok.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

toto pouziva mazda od 2010.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár