neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Ryzeny 3000 prvého dizajnu nebudú mať GPU, opäť naznačených viac ako 8 jadier

Značky: AMDZen / Ryzen

DSL.sk, 14.1.2019


V prípade prvých avizovaných modelov desktopových procesorov AMD Ryzen tretej generácie s kódovým označením Matisse, ktoré AMD avizovala uplynulý týždeň na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES, nebudú k dispozícii modely s integrovanou grafikou.

Spoločnosť to avizuje pre Anandtech.

Ako sme informovali v tomto článku, AMD stručne predstavila 7-nm Ryzeny tretej generácie s novými jadrami Zen 2 a ukázala vzorku procesora. U novej generácie je použitých viacero čipov, tzv. chipletov, integrovaných spolu na procesore. Na vzorke sa nachádzal jeden väčší čip pre I/O vyrábaný 14-nm výrobným procesom a jeden CPU chiplet vyrábaný 7-nm procesom a obsahujúci osem procesorových jadier.

Podľa údajných nepotvrdených informácií z decembra majú mať nové Ryzeny aj pre mainstreamový segment maximálne až 16 jadier, čo by sa dalo zabezpečiť ďalším CPU chipletom, na ktorý je na čipe fyzicky miesto. Definitívne ale nebolo potvrdené ani vyvrátené či budú takéto modely k dispozícii.

Ďalšou možnosťou je prítomnosť GPU v druhom chiplete, pričom takéto modely tiež avizovali decembrové informácie. Podľa aktuálnych informácií AMD v prípade generácie Matisse takéto modely k dispozícii nebudú. AMD zároveň potvrdila, že samozrejme modely s GPU a novými jadrami Zen 2 chystá, nie ale v rámci procesorov Matisse.

Minulý týždeň sa objavili aj ďalšie informácie k prípadným modelom s viac ako ôsmimi jadrami. Guru 3D upozornil na video z CES zachytávajúce vzorku nového procesora, na ktorej je pri pohľade zboku pod osvetlením vidieť na mieste predpokladaného možného upevnenia druhého chipletu stopy v tvare takéhoto chipletu, ktoré sú podľa Guru 3D stopami pre naletovanie druhého chipletu. To by samozrejme ukazovalo, že u Matisse sa počíta s dvomi CPU chipletmi. Video je momentálne už stiahnuté.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia


Diskusia:
                               
 

Harry Potter a Ryzen z Azkabanu
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Teta, vyklepem Vám Ryzen!
Ale šuhajko, ten môj je už starý a trvrdý, ten by ti nechutil...
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

https://dopice.sk/mra
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Chcel som terazky kupit R5 2400G koli integrovanej grafike, no cakal som co predstavi AMD na CES, teraz som z ich vyjadrenia zmateny.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

R5 2400G mam uz asi 3 mesiace a za tu cenu je to uplne delo
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Nestresuj, ono sa to este vystrnga.
Vyhlasenia isli nejak takto:
- v 2018 budu 7 nm super rezne
- v 2019 bude v rezni 7 nm grafika, 14 nm vsetko ostatne
- no, sice nebude grafika, ale budu aspon 7 nm cpu cipy a 14 nm vsetko ostatne...

Boh vie, ako to nakoniec dopadne...
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

idiote intele-dementele, odkedy sa hovorilo ze v 2018 budu 7 nm rezne ?

NIKDY ! od absolutnych zaciatkov zen 2016/2017 boli plany na 7 nm rezne az v 2019
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Computex 2018, Dr. Lisa Su na margo Zen2 a navi gpu - "zrobili sme niekolko 7nm produktov, ktore chceme vydat tento rok, vcetne novej 7nm grafiky. Prvy serverovy 7nm cpu bude spusteny v 2019".

Sorry, Pjetricek, ale skor verim oficialnym vyjadreniam, ako nadrapenemu idividuu, ktore nema paru o veciach.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

v novembri 2018 vydali 7nm GPUs, MI60 a MI50
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano, mas pravdu, ale nevydali zial tu prvu cast - 7 nm cpu.

Tieto prelozili na 2019 (ked uz mali vychadzat serverove), neskor vysla sprava, ze 7 nm procesom bude len gpu cast, a cpu ostava na rovnakom node.

Teraz su zase spravy, ze je jeden 7 nm cip, jeden 14 nm cip a jedno volne miesto. Aktualne 14 nm je i/o, 7 nm je cpu, a gpu chyba.
Co je ale velmi zaujimave, nakolko nizsim procesom sa vzdy ako prve vyrabaju prave jednoduchsie obvody (pamate, asic...) a preto je dost nelogicke robit nieco 1/2 na 1/2 s tym, ze zlozitejsia cast je na nizsom node.

Uvidime, ked to vyjde cele von, co z toho nakoniec vznikne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A1) tak to mozno byva vo zvyku (aspon na prve zdanie), ale tvoja intel-idiot-dementel gebula vie najlepsie co akym procesom robit, vzlast ked dopodrobna vies cele pozadie vsetkych 281 faktorov, ktore toto rozhodnutie ovplyvnili, preto mozno prave opacne ten nenarocny I/O cip vyrobili na 14 ci 14nm+ = 12 nm

A2) aky je marketingovy nazov pre najdokonalejsi proces pre ARM SoC ? 7 nm. aky je marketingovy nazov pre najdokonalejsi proces pre UZ EXISTUJUCE grafiky? 7 nm. aky je marketingovy nazov pre najdokonalejsi proces pre FLASH a DDRAM ? 1x nm, ESTE RAZ 1x nm = nieco medzi 10 a 19 nm, v sucasnosti 15/16 nm, neviem ci uz su 10-11-12 nm FLASH a DDRAM cipy.

B) prestan svojimi intel-c0c0tizmami oblbovat verejnost, OPAKUJUEM ABSOLUTNE NIKDY NEPADLO ANI SLOVO o tom, ze 7 nm Zen2 bude v 2018.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Slovenský vzdelávací systém umožňuje NIKDY, obdobne ako OPAKOVANIE, či TU, ale priekazne len RELATÍVNE alebo PARALELNÉ.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

zabudol si PRIEKAZNE
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

kapitalkami
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pravdu netreba zvýrazňovať.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to je diskutabilne

medzi debilmi mozes napisat nieco uzasne pravdive a napriek tomu budes mat minusy

natiska sa filozoficka otazka ci je nutne pravdu zvyraznovat za cenu toho rizika, ze bude pospinena, posliapana, minusmi zanesena a humusmi okomentovana
Odpovedať Hodnotiť:
 

A, co tym chces povedat? Ze grafika a ARM (co su asic a risc), ktore su jednoduchsie su vyrabaju 7n a x86 (cisc), tie zlozitejsie, sa len chystaju?
Resp. Aky je Tvoj statement?
Bo pises kopec kokotin, a skutek utek.

B, to ako vravis, ze sefku amd netreba brat vazne? silna kava aj na mna...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

trepeš nezmysly, takže teba netreba brať vážne, to je všetko. no a CEO AMD je úplne u riti názor nejakého internetového táraja z dsl.sk na jej prezentácie...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Aku prezentacia splietas?
Odpovedať Hodnotiť:
 

kazdu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Novsie vyjadrenie CEO >> stara prezentacia

Ci chces spochybnovat tu zensku, ze nevie o com toci?
Odpovedať Hodnotiť:
 

chcem tym povedat ze trepes c0c0tiny
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty si laskyplne uvedom kolko krat intel-dementel od roku pana 2015 hlasal a odlozil 10 nm proces, intele-dementele, pomaly mi na to prestavaju stacit prsty na vsetkych hnatach

citat z jedneho nemenovaneho cz it portalu:

"...ředitel Mooly Eden (který Intel opustil v roce 2015) údajně prezentoval DirectX 11 hru na integrované grafice, ale již během prezentace vyšlo najevo, že nejde o hru, ale videozáznam, a hraní je jen předstírané. Můžeme vzpomenout přesvědčivě působící sliby ředitelky Renee James o 10nm procesu. Můžeme vzpomenout, jak CEO Krzanich vždy v lednu na CES mával něčím desetinanometrovým se slibem, že do konce roku to určitě bude možné koupit."
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A co to ma spolocne s amd?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ze si intel-idiot co intel-c0c0tizmy prenasa na amd a asi uz aj vsade
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dr. Lisa Su nerobi pre intel, ci?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano :D súhlasím, tu máš link zo začiatku 2018 s AMD roadmap
https://dopice.sk/mrq
Odpovedať Hodnotiť:
 

plany na 7 nm ryzen v 2018 boli akurat v prezentaciach od konca roku pana 2016 co lietali svetom IT, kde boli 4 stupne zen archiutektury od 2017 cez 2018, 2019 po 2020 ale neboli tam ziadne ciary, ziadne predely, nikto z tych obrazkov nevedel vycitat, kde konci rok 2018 a zacina rok 2019 (zrejme to tak bolo schvalne)
1
avsak ked boli plany vzdy situovane ze nieco nove (zen, zen+, zen2 ...) sa uvedie vzdy niekedy v Q1/Q2, tak je to zrejme:
Q1/Q2 2017 = zen
Q1/Q2 2018 = zen+
Q1/Q2 2019 = zen2


Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Zase trepes chujoviny.
Prestan fetovat a radsej si zatrtkaj.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

kamarade, pacia sa mi tieto tvoje flejmy, hlavne keď už nevieš čo máš povedať a rozplačeš sa :) neboj sa tvoj intel je silna firma, bude dobre, tu máš kapesníček ;-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Jooj, si tak zlaty, ale ja radsej ruzove ako hnede :)

PS: preto je vyssie citovana CEO AMD a jej oficialne vyjadrenie, ze ano...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

pupuš, ak ho strčíš niekomu do zadku budeš mať hnedé na ružovom
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Panko su ocividne labuznik, nezabudnu aj vycmulat, vsakze?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Hej, tak to robíte v Inteli? :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

preved cislo clanku z dvojkovej do desiatkovej sustavy
Odpovedať Hodnotiť:
 

22020 > 11010
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

aspoň by si mohol rozpoznať dvojkovú sústavu trtko, keď už chceš dávať úlohy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nova architektura tiez podporuje spectre a meltdown ? alebo to uz tu vyriesily? Co myslite kolko generacii bude treba cakat kym spravia bez tych dvoch vychytavok ?:)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Meltdown je vec advanced mikroarchitektur - s tym maju problem arm, IBM a intel.
Spectre + 4 funnies - nie, stale neni fix. Spectre - nieco je, zvysku neveria, boli sudeni za komunikaciu a prehrali...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

on chcel povedat ze pokial chces absolutnu istotu bez tychto vychytavok, musis prejst na 80486 DX4 100 MHz
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hadam budu fungovat v zakladnej doske PRIME B350M-A. Postaci Ryzen 5 3600, akurat nebude precision cache a mozno Radeon VII ak sa bude dat osadit na tu dosku, alebo RX 590. Teraz je tam Ryzen 5 1600 a RX 580.

Odpovedať Hodnotiť:
 

350 doska na tieto creva? Clovek by cakal aspon x70, obzvlast, ked chces upgrade. Lebo skor dostane novy bios a podporu vyssia trieda, x50 su vacsinou na odstrel...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

vazeny amd-man .. citanie s prozumenim je zalezitost zakladnej skoly .. ak si nemal to stastie taku skolu absolvovat, tak to skusim vysvetlit .. prispievatel, na ktoreho si reagoval, uz totiz dotycny kusok hw ma (zakladnu dosku), kde uz ma osadeny procesor prvej generacie a chce riesit len upgrade procesora .. na rozdiel od Intel platformy tu nie je nevyhnutne menit aj zakladnu dosku .. mozno v buducnosti (ak bude povazovat za potrebne/uzitocne) vymeni aj zakladnu dosku za x70 alebo mozno aj novsiu ..
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ty musis byt vitanym hostom na kazdej party, ze ano?

Amd-man sa cuduje, preco ma v zostave x50 dosku (kvoli obmedzeniam, ktore ma), vzhladom na ten vykonny zvysok.
Zdravy rozum kaze - lacny cpu, vykonne vsetko ostatne - ak sa planuje taktovat a upgradovat.
Plus, najma pri tychto nizsich radach hrozi riziko, ze doska nedostane update biosu, alebo ho dostane neskorsie, vzhladom na fakt, ze sa prve vzdy upgraduju vyssie triedy.
Ale na to je treba vidiet dalej, ako na spicku nosa.

Intel sem neplet, toto je amd zostava.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vies - mna ako skolaka na party este nepustaju - ale snazim sa aspon obcas rozmyslat aj sirsie (napr. nie kazdy taktuje a kazdy mame svoje vlastne preferencie)
ad existujuca zostava - mozno mu to stacilo, mozno netaktoval, mozno.. nevieme co ho viedlo k takej konfiguracii, ale bola a je funkcna - a prave vzhladom na pomer cena/vykon je celkom vyvazena - nie prehnane cpu, ktore staci krmit slusnu grafiku a k tomu dostatocna doska
ak ozelie niektore nove vlastnosti (coho si je podla prispevku vedomy), tak aj ta "slabsia" doska mu este stale posluzi aj ked upgraduje cpu a grafiku
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

inak by znelo, ak by si mu ako odbornik (ci podla prispevkov evidentne nie si) poradil, ze vzhladom na dosku, by bolo pre neho vacsim prinosom (ak pocituje nedostaocny vykon R5/1600) kupit miesto R5/3600 mozno radsej lacnejsi/pouzity R7/2700 a podobne ..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Preco by mal menit r5?
Podla criev to ma byt herna masina - tu je dolezity takt, ipc, jadra; kde Ryzen zaostava vo vsetkych oblastiach.
Plus, ked si raz vybral ekvivalent i3 so slabou dosku, treba zistit, ktory chuj mu to odporucil :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

preco chce menit cpu netusim - mozno chce spracovavat video a uz mu to nestaci .. dovody neuviedol a nie som jasnovidec, ake ked vidi prinos, tak ho aktualna zostava neobmedzuje vo vybere

co sa tyka celku ako takeho, uz som pisal, je to podla mna velmi rozumne a vyvazene vybrana zaostava s velmi dobrym pomerom cena/vykon
Odpovedať Hodnotiť:
 

nejaký podobný tebe, to je jasné
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tak ja som tu nemal tahat intel, ale ty musis tu pustat dehonestujuce hlasky - a zas sprostosti - v predpokladanom case nakupu by v tej cene nekupil ani kaby lake i5-7500 (ktore by mu v niektorych hrach pridalo az uzasnych 5%) ale za uestrene peniaze (kabylake+intel doska) mu urcite spravili rozdiel ze si mohol kupit RX580 (co mu pridalo v hrach desiatky percent) - teda si myslim, ze mu tu zostavu poradil niekto velmi rozumny
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla vysledkov v hrach, hla herna grafika, ten procak fici na urovni novsich i3. Nehovoriac o vseobecnom vykone, kde aj 2700x je na urovni i5-4xxx.

Ten, co mu to poradil, mu velmi nepomohol, lebo hry tahaju singlethread - co je frekvencia a ipc, a nasledne az pocet jadier :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ooo .. pan je odbornik .. jasne, ak by mu radil niekto ako ty, tak by sa doteraz hral na zostave I7/7700k + GeForce GT 1030 (to je zhruba cenovy ekvivalent R5/1600+RX580+bizu z roku 2017) .. o ano, to by bol uzasny zazitok
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, to je tiez kokotina. Potrebujes vysvetlit preco?
Odpovedať Hodnotiť:
 

lebo je to podla tvojich predstav ?

este raz - toto je cenovy ekvivalent porovnavanej zostavy a konecne to ma spravne takty a ipc .. akurat ze na grafiku uz nezostali peniaze, ale asi to ten procak utiahne sam .. ci ako si to myslel ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, bobe. Zostavy sa zasadne skladaju:
Procak(alebo gpu) vs zvysok stroja

Silne/silne - pre tych, co chcu vykon.
Slabe/slabe - pre internety a kancel.
Slabe/silne - pre oc a upgrade.
Silne/slabe - pre tych, co sa nechaj osklbat.

Toto je ten 4ty pripad, ked mas silnu gpu, ale slabe vsetko ostatne, co Ta dost obmedzuje. Tu sa na konci dna, ked budem bilancovat, aj zhodneme - upgrade nie je treba, neoplati sa (bo by ho zabili zvysne diely vs na toto staci) lepsie nasetrit dva roky na poriadne delo...
Odpovedať Hodnotiť:
 

nuz .. ak vyrasties, zistis ze su este aj ine kriteria - napr. mam/mozem/chcem na zostavu obetovat max. XY penazi a moje preferencie su:
a) nove hry
b) vypocty na cpu
c) vypocty na gpu
xyz) ... mnozstvo dalsich preferencii

v tomto pripade bol pri obmedzenom baliku vacsi doraz na hry - a z takeho balik to bola podla mna najlepsia mozna volba, ktoru sa da stale dalej rozsirovat a vdaka platforme ten upgrade moze robit postupne podla toho co bude ho ivac tlacit (cpu s gpu). alebo co aktualne bude v akcii

neviem ako to bude napr. s Radeon VII (ci/aka bude penalizacia PCIe 3.0 vs 4.0) ale je tu taka moznost
- Radeon VII
- potom R7 2700/3700
- mozno potom (ked opadne prva vlna a pride zlacnenie) novsia doska
...
nevidim tu nevyhnutnost to riesit cele nanovo - je to otazka osobnych preferencii a moznosti

Odpovedať Hodnotiť:
 

Nech su poziadavky akekolvek - od hier, cez cad az po fejsbuciky, vsetko hore je aplikovane.

Aj keby si riesil mrte cpu heavy masinu, tak urcite neskoncis s najrychlejsim cpu a najslabsou doskou, ktora ta brzdi.

Herne PC, pre tento pripad, ked riesis masinu, ktoru mozes rozsirovat, by malo mat minimalne moznost cf/sli (lebo mrte fps boost), pripadne moznost obsadit hernou zvukovkou (kvoli pozicnemu audiu a moznosti zivit lepsie sluchatka pri adekvatnom skresleni.)
O co sa pripravujes.
Okrem ineho.

Rozpocet nie je issue, vzdy sa rozhodujes z niekolkych alternativ. Ktore, ak su vybudovane logicky...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty nakoniec presvedcis aj sam seba ..
este raz - pozri si tu dosku - v nicom (ohladom vykonu) neobmedzuje
ak by sme chceli byt dosledny, co mi moze priniest 3s drahsia doska (ale nemusi):
- 3x drahsia by mohla mat silnejsie/lepsie riesenie napajacie kaskady -> vacsi potencial na brutalne pretaktovanie (do coho pojde mozno 1 z 1000 pouzivatelov, pretoze aj na tej lacnejsej mozem taktovat s vysledkom horsim mozno az o par %)
- mrte lediek, ze doska svieti ako lunapark (na to sa ti tiez vacsina pouzivatelov moze vies co .. )
- dalsich 6/8/xy sata portov - ale co do nich pripojit ? (aj narocnejsiemu bohate stacia 4 sata + m.2 nvme co ma aj lacna doska)
- viac PCIe slotov - toto je asi jediny realny prinos (aj to nie pre kazdeho) - ci pripojit super zvukovu (ktorej nestaci usb), alebo raid radic ..

ale SLI ? to ako vazne ? ved uz sa na to vykaslali ako AMD tak NVIDIA - lebo realny prinos vobec nezodpoveda nakladom (mimo specializovanych aplikacii - no tu sa bavime o beznych hrach)
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu mas porovnanie chipsetov
https://dopice.sk/ms1
a skus si to v hlave trochu preusporiadat, pretoze vdaka takym ako si ty potom vznika medzi bfu mnozstvo fam/legiend/polopravd
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stale to nic nemeni na tom, ze je to len entry level doska a 580 je nieco medzi 1060 a 1070, teda vyssi level.

Co je jasny indikator toho, ze niekto s Tebou vyjebava a chce na Tebe zarobit. Idealne tak, ze Ti zajebe moznost rozsireni (nemas pcie), obmedzi oc, a ine.

Vyvazena zostava vyzera inak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a este doplnok - ja sa nepovazujem za odbornika a tak som sa pozrel co je to vlastne za dosku a co mi moze priniest x70 oproti x50 a zistil som
- pre format mATX je ponuka x70 v podstate miziva
- prinos x70 voci x50 je len v sirsej vybave
otazka podpory ci zaradenie do nejakej vyssej triedy je uz otazka konretneho modelu a tu uz ja vasto vacsi faktor modelovy rok a podobne
teda nakoniec my to vychadza len tak, ze tu vlastne trepes o niecom o com nemas ani paru, ale vyvysujes sa tu nad ostatnymi sposobom vyrastka na pieskovisku - smutne, ale mozno este nie beznadejne, skus na sebe trochu popracovat a mozno ta ostatny zacnu brat do kolektivu
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

OK, take pises:
- ponuka x70 a x50 je
- prinos x70 je v sirsej vybave
(plus vyssia trieda standardne vyssia kvalita komponentov) (plus za 80 usd kvalitu moc necakajme)
- podpora je od modelu
(co vieme ze vyssia trieda je lepsia a rychlejsia)
Co je presne to, vo co go...


Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

aha .. teda ak si ide niekto kupit lepsie vybavenu oktaviu, alebo golfa tak je padly na hlavu, lebo bmw m6 je predsa vyrazne lepsia .. dobra logia

co som pozeral, tak ~80usd hladine) su aj celkom rozumne vybavene mATX dosky s x50 chipsetom (podla mna lepsie riesene napajanie ako niektore drahsie) na ktorych sa da rozumne taktovat (nie extremne) a je podla mna viac ako dostatocna (aj co sa tyka vybavy ak co sa tyka prevedenia) - vid ASROCK B450M Pro4
a za usetrenych 80-100 usd za top dosku (aku by si asi vybral ty) radsej doplnim pamat


Odpovedať Hodnotiť:
 

Rozumne... rataj s tym, ze kvalita a kvalitne komponenty za par supiek nedocielis. Ta doska, co pises je tak entry level, idealne, ak nic po tom nechces, nemas prachy a je Ti u pici, ci niekedy budes nieco viac chciet.
Proste jednoduchy sunt pre jednoduchych ludi.
Narvat do toho silnejsiu grafiku, alebo chciet po tom nieco poriadne, chce vysoku davku sebavedomia :)

A logika vravi - ze riesim veci tak, ako maju byt - nebudem davat do g63 amg 6x6 podvozok z oktavky a motor 1.2tdi. O tom to je, bobe.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ty si uvedom zakladne fakty:

A) tu fosna ma, exituje, nechce alebo nemoze alebo nepotrebuje ju menit a tebe moze byt u riti preco nema fosnu za 3-4 stovky a je mozny upgrade cpu
B) oktavky pre normalnych a beznych ludi boli/su a budu a v SR a ČR su po mrte kur3vsky rozsirene, pretoze aj v automobilizme je ekvivalentov intel-idiotov co potrebuju bmw pomenej ako normalnych ludi
C) intel idioti maju casto problem s chapanim fyzikalnej reality, zakladnych faktov, s citanimj a porozumenim textu a zadanim a pochopenim ulohy a ten kto nema ich super najnovsiu zostavicku, super stabilnu, super modernu so vsetkymi najmodernejsimi ficurkami - nedajboze nemat najnovsie 20 Gbps USB3.2 alebo o stotinku nizsiu verziu nvme, tak to je uplne cisty c0c0t ze? v podstate vsetci co maju auta pod 30 tisic su uplne cisty kokoti ze? drviva vacsina naroda ...

bravo, gratujulem
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zas nevies o com tocis.

Dole mas uz davno dovysvetlene - alza zostava, standardny masovy sunt (silny procak - teda, v tomto pripade GPU, sunt vsetko ostatne).
Toto ludia zdravej mysle nerobia.

PS: k tvojim bodom v skratke - kedze nemas k dispozicii kompletny batch dat a reagujes na nieco o com nemas paru, pises kokotiny. A samozrejme, kedze nemas data, projektujes svoje vlastnosti na inych.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ďakujem za názory. Ten PC s uvedenými parametrami som kupoval v Alze ako herný pc, vzhľadom na pomer cena výkon. Netaktujem, plynulo beží Battlefield 1. Áno, obmedzení som si vedomý vzhľadom na základnú dosku. Ryzen 5 3600 preto, lebo zatiaľ uvádzajú 65 W, čo má aj Ryzen 5 1600, čiže netreba riešiť zdroj a ostatné komponenty. Som v rovine úvah, či sa oplatí postupne meniť komponenty a nakoniec dosku, alebo začať doskou a prípadne procesorom. Je tam 250 GB SSD a 1 TB HDD a win 10 home 64. Keď zmením dosku, zrejme bude maturita s licenciou win, atď... Preto uvažujem o komponentoch, ktoré potom v budúcnosti budem môcť využiť na novej doske. PC používaný na multimédiá, hry, žiadne veľké úpravy videa a pod.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Plus tam mám 32 GB RAM, pôvodne bola 16, dokúpil som ešte do prázdnych slotov 2 x 8. Tento to bol, už ho nemajú: https://bit.ly/2Ma7ZrX akurát tam uvádzajú SSD 275 a ja mám 250 GB, ináč ostatné parametre sú totožné, až na RAM, čo som dokúpil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

PC prepojený s monitorom cez DP https://bit.ly/2SXWM0q kvôli 144 Hz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte k tomu BIOSU: https://bit.ly/2HdLio0 OS zadať win 64 bit a pod BIOS rozkliknúť a pozrieť, ako je zatiaľ dosť často aktualizovaný.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jj, myslel som si...

co sa tyka procaka, wattaze sa neboj - od oka 400w, 50w pre strycka nahodu, 100w mas furt k dobru.

osobne by som sa na zmenu cpu na bomby vyjebal.
3.2-3.6 -> 3.4-4.4 vyzera sice dost velky krok,
ak sa zmeni vyrazne aj ipc, tak moze byt fasa,
ale
a/ novy procak ti pre use case az tak moc nepomoze
b/ srot ostane srotom
c/ tie dva-tri roky, co prezijes na 1600, radsej odloz kazdy mesiac 50 eur do pokladnicky /a potom naraz velky overhaul/
d/ ked uz chces minat prachy, tak po poradi - 1tb ssd ako steam drive /mx500 bola v akcii na amazone/, dac + sluchatka/repro, mechanicka klavesnica + mys + gamepad...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zrejme to bude najrozumnejsie, nakolko tie ryzeny idu jeden za druhym a asi nema velky zmysel obmena o kazdu druhu generaciu. Nedostatok vykonu zatial nepocitujem, az na zmatky v ovladaci 19.1.1 - samozrejme sa to popisuje na forach, ponuka ako novinku starsi ovladac, resetuje watmann... Repraky, mys, klavesnica su poriesene. Aj smerom k SSD som rozmyslal, ze do buducnosti s vymenou komponentov vacsi + mozno FuzeDrive - aj ked ktovie ako to naozaj funguje... https://bit.ly/2Fv1lMy Je pravda, ze ak sa clovek zacykli v neustalej vymene komponentov, tak zisti, ze mohol mat raz za par rokov novy PC s aktualnymi novinkami. Dakujem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

moj neodborny nazor - aktualna zostava je podla mna rozumne vyvazena R5-1600 by mal byt viac ako dostatocny na podporu RX580 (predpokladam, ze je tam 4GB verzia)
- ak nepocitujes nedostatok cpu vykonu pre ine ulohy ako hry, tak procesor nemenit (predpokladam, ze v hrach sa s R5 3600 prejavia zmeny minimalne -> neadekvatne vynalozenej cene)

ak skutocne chces nieco menit - podla mna najvyraznejsi posun za rozumne peniaze by bolo predat RX580-4GB a dokupil RX590-8GB verziu - zvysok moze ostat
Odpovedať Hodnotiť:
 

este k tej doske, ktoru sa miestny "odbornik" tak snazi dehonestovat
porovnanie chipsetov je tu: https://dopice.sk/ms1
a samotna doska vobec nie je zla - ak nebudes pozadovat nezmyselne SLI, alebo z inych dovodv by si potreboval pripojit dalsiu PCIe kartu (co uz nie je kde), ci vysoke pretaktovavanie .. tak ta doska este moze velmi dobre a dlho sluzit
Odpovedať Hodnotiť:
 

"nie je zla" doska (a cpu) vyzaduje "nie je zlu" grafiku.
"dobra" grafika vyzaduje "dobru" dosku (a cpu)

"nie je zla" doska a "dobra" gpu znamena, ze chcu s Tebou vyjebat.

je to takto pre Teba zrozumitelnejsie?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

je mi ta luto .. musis mat skutocne tazky zivot .. ale podla mna este stale mas sancu nico s tm spravit
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár