neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Pokuta za používanie mobilu pri šoférovaní sa zdvojnásobí

Značky: mobilySlovensko

DSL.sk, 4.1.2019


Ministerstvo vnútra plánuje zdvojnásobiť pokutu za používanie mobilných a obdobných zariadení počas šoférovania.

Ministerstvo zámer zvýšiť pokutu oznámilo v tlačovej správe, konkrétne zdvojnásobenie avizovala ministerka Denisa Saková pre agentúru TASR.

Používanie mobilov počas šoférovania zakazuje zákon o cestnej premávke formuláciou "počas vedenia vozidla používať telefónny prístroj okrem telefonovania s použitím systému "voľné ruky" alebo vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla".

Sadzobníkom ministerstva vnútra je následne za tento priestupok definovaná pokuta 50 eur. Po novom to má byť 100 eur.

"Šoféri často používajú mobilné telefóny tak, že ich držia v ruke počas jazdy. Keďže pritom nevenujú dostatočnú pozornosť riadeniu vozidla, rezort sprísni sankcie za porušenie zákazu ich používania," avizuje ministerstvo. "Bude sa to týkať aj iných telekomunikačných, audiovizuálnych a obdobných zariadení, ktoré by nemali byť v ruke pri šoférovaní," cituje tlačová správa ministerku.

Či pokutu zvýši ministerstvo novelizáciou zákona alebo len zmenou sadzobníka nie je jasné. V každom prípade plánuje zmeniť aj zákon, keď plánuje aj ďalšie zmeny. Návrh novelizácie plánuje predložiť na rokovanie vlády do leta, platiť by tak v prípade schválenia mohla zrejme na jeseň alebo v ďalšom roku.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii


Diskusia:
                               
 

Schvaľujem. Vidím často ako sa bavia s mobilom a nedívaju sa na cestu
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Ale aby bola pokuta v sulade so spravodlivostou, treba rovnaku pokutu i za nepouzivanie automatickej prevodovky, nakolko ide priekazne o obdobu systému "voľné ruky".
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

priekazne maju mobil v ruke ludia, ktori maju prave auto s automatickou prevodovkou, pretoze maju volne ruky.....
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ja casto radim aj lavou ked mam pravu obsadenu...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ahojte dnes mi dosli sparatka rozmyslal som ze si dodam energiu energetakom. prave som vyskusal divas energy drink s kolagenom. aky to bude mat ucinok? narastie mi vagina? zvacsia sa mi cecky? zmodra mi prostata alebo len uzavrieme reg partnerstvo z mojim dlhorocnym priatelom? nemyslim fica s tym len chlastame a koksujeme myslim toho ktoreho som si narazil.
Odpovedať Známka: -4.8 Hodnotiť:
 

ma hodnost kapitan a tu vystupuje pod pseudonymom syntaxerror
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Lenze co ak priekazne vystupuje az na dalsej zastavke?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

moj mily si to ty? posielam bostek na kokotik
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

neviiidali... anglicania vzdy...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

je to jasné...honíš si pravou :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

... a jazdia 60 mimo obce, tvoria velke kolony a je im to absolutne jedno. Sucasne su vodici a hlavne vodicky, ktore su pretazeni uz len samotnym riadenim auta a preventivne idu max 60 mimo obce a v obci 35 az 40.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

No a? Sa neposer...
Odpovedať Známka: -6.6 Hodnotiť:
 

preco by sa mal posrat? staci ked sa prestahuke do bradavici na dunaji :) a bude spokojny
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

takyto vodici sposobuju svojim stylom jazdy najviac nehod.. a preco? no lebo kazdy ich musi obehnut, a problem nastava pokial takehoto dementka potrebuje obehnut nalozeny kamion... maju tacho karty a presne maju vyratane kam dojdu.. oni su v praci... a takyto krajinkar ked je pred nimi mozu sa aj pototo..
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Naložený kamión nemá čo obiehať, pokiaľ si nie je istý, že z toho nebude nehoda, ani keby sa pred ním plazil žigulák rýchlosťou rastu nechtov.

Jeho tacho kartu môže každý zvysoka osrať, a ak by toto uviedol ako dôvod, prečo obiehal a spôsobil nehodu, neváhal by som ho zavrieť na desať rokov.
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

ty si toho vela nenajazdil alebo si nikdy nemusel obiehat pomalsi kamion, ktory nemohol obehnut pomale vozidlo pred nim? mas vobec predstavu kolko nebezpecnych situacii vznika pri obiehani dvoch vozidiel, kde jedno je dlhe ako kamion? pri takychto situaciach obiehaju aj vodici, ktori by za beznych okolnosti mozno tak neriskovali. na ceste nie si sam, preto argument, ze na tachokartu kamionistu sa ti mozes vysrat je uplne scestny.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

všetci vy dementi sedlacki čo sa bojite soferovat a idete jak posrati, urobte nam laskavost. Chodte autobusom. Bodaj by napadlo snehu ešte niekolko desiatok cm. Sneh je prirodezny nepriatel tychto polovodicov, a zvycaje po nehode su otrasení sadnut znova za volant
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

presne, preto prave najvacsia dedina kolabuje, ked napadne prvy cm snehu.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Áno teraz budeme chodiť všetci všade minimálne 20 km/h nad limit lebo nejaký tuningársky sedlák v teplákoch si myslí že je schumacher a chce si zajazdiť.Bodaj by sa zas tebe na diaľnici obiehalo 20 kamiónov 90-kou ty rýchlojazdec.Takí ako ty zase zvyčajne po nehode jazdia už len z nemocnice na cintorín, v lepšom prípade na vozíku
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

keby si nebol blby, tak vies, ze vsetky vozidla N /navrhnute a konstruovane na prepravu materialu/ s najvacsou pripustnou hmotnostou nad 7 500 kg, ako aj supravy s najvacsou pripustnou hmotnostou nad 7 500 kg, nesmu na dialnici ani na rychlostnej ceste predchadzat ine motorove vozidlo.

ak takeho obertrottla uvidis, kludne zrob fotku a posli svojmu oblubenemu policajtovi. urcite sa ti odvdaci.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

keby si nebol blbý tak by si pochopil že to nemalo úplne doslova odrážať realitu.A keby si jazdil aj inde ako do roboty, do krčmy a domov tak by si videl že aj keď sa to nemôže niektorí kamionisti, hlavne zahraniční na to kašlú a nie je taký problém naraziť na diaľnici na obiehajúce sa kamióny
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

a policajti ich radi za to pokutuju, lebo pomaly peebiehajuci kokotinami seru aj ich.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pomalsie dalej zajdes!
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ale rychlejsie si tam skor ;-)
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Definuj "rychlejsie" ... ja viem len ze plati:

rychlejsie < pomalsie

Ale o kolko a preco?
Odpovedať Známka: -7.4 Hodnotiť:
 

Každý ide podľa toho ako vládze, aj ty raz budeš starý a možno budeš potrebovať ísť 35 v obci a 60 mimo.A potom je rozdiel čo berieš ako jazdu v obci, je inak náročné ak ideš v Bratislave počas špičky cez Trnavské mýto a iné ak ideš v Hornej Marikovej okolo krčmy
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Ak je niekto stary a nezvlada riadenie v beznej premavke ma odovzdat vodicak a chodit MHD alebo taxikom. Zakon tiez pozna bezdovodne pomala jazda a bol by na case to zacat konecne pokutovat.
Odpovedať Známka: 4.9 Hodnotiť:
 

Keď prispôsobíš jazdu svojim schopnostiam tak to nie je bezdôvodne. Cesty patria všetkým aj pomalým a slabým pretože sa na ne skladáme v daniach všetci.
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

skladame sa tiez na tu hromadnu dopravu
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Ak jeho schopnosti neumoznuju na rovnej suchej ceste ist viac ako 65, nie je sposobily jazdit a nema to nic spolocne s ohladuplnostou k takemu vodicovi, ale je prave egoista, ktory si mysli, ze je na ceste sam.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

A ešte ma samozrejme pozapínané hmlovky aj za jemného letného dažďa, alebo v kolóne na rovine stojí furt na brzde ako dement
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Statie na brzde zavisi od prevodovky a ako auto zvlada autohold. Pri manuali nie je dovod na brzde stat, pri automate inu moznost nemas ak technologia auta neumoznuje pri zastaveni drzat auto zabrzdene parkovackou a zaroven aby nebolo v zabere. Moje auto to nevie a nebudem ho preto drzat v zabere rovnako ako nebudem vyradovat do N/P, kedze to automatu vadi, takze stojim na brzde.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tak naco si kupujes take krepe auto?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Auto je Ok, nebudem si kupovat predsa ine, ktore sice toto vie ale nevie/nema pre mna x inych podstatnych veci. Ak ti to vadi, sa na brzdy nepozeraj. To nie su dialkove, len ludia zacinaju byt neskutocne citlivky pre blbosti. A keby to prevodovke nevadilo, kludne by som vyradil a na brzde nestal, ale naozaj si nebudem nicit svoj majetok len preto, ze niekomu nieco vadi - to je jeho problem.
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

a kam sa mam pozerat? ked tie svietiace brzdy mi vypaluju oci nech sa pozriem kamkolvek? ale vies co? ja si zase pustim dialkove ked mi budes vypalovat oci brzdami.. tiez sa mozes pozerat inde...
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Ale kludne, moc si vsak nepomozes - spetaky sa mi zatmavia a vymalovane. Naviac ti to vratim hmlovkami aby si bol spokojny. Chces odomna ohladuplnost a sam si hovado - co ma len utvrdzuje v tom, ze robim dobre.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

lebo je to auto jeho zeny...
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Klasická hlúpa reakcia hejslováka.
Ani ja nemám autohold a musím na tej brzde stáť. Keď je to fakt na dlho tak zaradím P, ale aby som sa v kolóne alebo neviem kde hádzal do P tak to teda určite nie.

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nejde o posúvanie sa v kolóne, ale o dementov čo stoja na rovine na semafore alebo v zápche na brzde aj 5 minút.....to už teda fakt strašná pohodlnosť ten automat
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A v com to nie je pohodlne? Mas auto, kde zabrzdis - zastavis auto a stojis. Auto do sekundy zhasne motor, zatiahne parkovacku a mozes pustit pedal. Nastartuje az vtedy, ked stlacis plynovy pedal, uvolni parkovacku a ides - to je ten pripad, kedy ti automat nesvieti do oci. Tusim by to malo fungovat aj pri vypnutom S&S. LENZE mozes mat auto, ktore pri zastaveni vypne motor a musis stat na brzde, lebo ako nahle povolis brzdovy pedal auto startuje a zacina sa pohynat - lebo D. Takze nic ine ako stat na brzde ti neostava ak nechces vyradovat do N (cim sa napriklad nevypne motor), pricom auto moze vyzadovat pri zmene rezimu zatlacit na brzdu - co znovu len zdrzuje ked uz sa mas hybat a ty este musis preradit ako ten co ma fofrklacek. Co je ale pre majitela automatu najpodstatnejsie - moralisti, ktorym to tak strasne vadi, mu pri posranej prevodovke nebudu kompenzovat opravu, pretoze automatu neustale preradovanie vadi a znizuje jeho zivotnost.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

prehadzovat medzi P a D furt a stale v kuse je fakt na P
Odpovedať Hodnotiť:
 

a potlm nas tou svojou brzdou OSLEPUJES AKO DALSICH X KOLEGOV PRIEKAZNE
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

Ved ale ze s rozvojom technologii nedochadza ku zmenam predpisov o brzdovych svetlach je priekazne POLITICKE rozhodnutie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ta poloha na pake sa vola P
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Na rovnej ceste v lete ísť 35-40 je kokotizmus nie prispôsobenie skopnosti jazde. Autoškole prejdú všetci a potom to tak vyzerá. Najradšej mám keď ľudia uvidia policajný radar a idú pre istotu 30 lebo nevedia či sa niečoho nedopustili.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

V autoskole by ho za 35-40 rovno vyhodili. Ja som za husteho snezenia mal ist 50 a ked som na neho vytiahol tu carovnu formulku o prisposobeni a blablabla, povedal mi, ze pokial baby predomnou to zvladli, tak mam zrychlit ak nechcem opakovat skusku.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Mal ísť v prvo rade bezpečne. Nie aby Ťa nejaký debil naháňal na niečo nebezpečné...
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Mna by zaujimalo, kto ta v tej autoskole skusal, lebo ked by si ho nahlasil, tak pride o pracu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To je sice pravda, ale verim, ze v zivote si sa tiez stretol so situaciou, kedy bolo lepsie drzat hubu a krok a mat to za sebou ako sa hrat na princip.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

a preto nikdy nebude lepsie
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

keď niekto nie je schopný ísť predpísanou rýchlosťou nemá na ceste čo robiť, buď je mentálne nespôsobilý a ohruzuje tým ostatných alebo je auto v takom technickom stave, že nemôže ísť rýchlo, čo je tiež ohrozenie ostatných.
A potom tu máme pacientov, čo sú na hlavu a takto jazdia úmyselne, nejeden krát sú to policajti v civilnom aute
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Žiadny paragraf Ti nepredpisuje rýchlosť!
Máš iba jej mantinely.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

8/2009 Z.z. §4 odsek 2 - k) prekážať v jazde rýchlejšie idúcim vozidlám a obmedzovať plynulosť cestnej premávky . Sadzobnik pokut 30€
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Čo je to prekážať? Si nemýľ pojmy a dojmy...
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

To je ked ides 60 tam, kde sa da ist 90 a za tebou je 300 aut.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Idem bezpečne. Neuspeješ... Nebránim Ti ma obehnúť.
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

Zaplat si kondicne jazdy ak to nezvladas rychlejsie. A aby sme uzavreli cele to litanie ako hovorim na zaciatku - malo by sa to konecne zacat pokutovat.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ale on preukáže len tebe, a tebe podobným. V skutočnosti ide podľa predpisov a zdravého rozumu.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Ak je plná čiara, tak ťa nemôže predbehnúť. Ale ty si povinný na vhodnom mieste zájsť na krajnicu a umožniť iným autám za tebou, aby ťa predbehli. Tak to bežne robia vodiči stavebnej a poľnohospodárskej techniky premiestňujúcej sa po cestných komunikáciách. A nie si schopný pri pomalej jazde zvážiť že je potrebné pustiť pred seba rýchlejšie idúce vozidlá, odovzdaj vodičský preukaz. To bude najlepšie pre všetkých ostatných čo jazdia normálne a zbytočne sa nevlečú.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

To čo je za blbosť??? Na ceste kde je maximálna rýchlosť 90km/h si kľudne môžem ísť 60-70km/h!
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

No ty si fakt "ohľaduplný" voči ostatným. S tebou je radosť na tomto svete žiť.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

ano som. Nepotrebujem sa zabiť. A keď je to druhým jedno, nech sa páči...
Odpovedať Známka: -4.2 Hodnotiť:
 

Ak nie si schopný ísť 90 km/h tam, kde to predpisy umožňujú a sú vyhovujúce jazdné podmienky - čistá cesta, slnečno, zamysli sa nad technickým stavom svojho vozidla alebo nad svojou schopnosťou riadiť motorové vozidlá.
Ak sa vozíš pomaly len tak pre radosť, mal by si ostatným umožniť aby ťa predbehli.
Ak ale úmyselne zdržiavaš automobily idúce za sebou, tak sa už fakt nemáme o čom ďalej baviť.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Si vtipný. Nikto ma nedonúti ísť maximálnou rýchlosťou!
Odpovedať Známka: -4.8 Hodnotiť:
 

našťastie takých pribzdených nestretávam často, takže to v pohode zvládam
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ano kludne si tak ist mozes, za predpokladu, ze za tebou nikto nejde a tym svojou "bezpecnou" jazdou nikoho neobmedzujes. V opacnom pripade si egoisticke hovado skryvajuc sa za nejaku bezpecnost - vravim, ak si na to netrufas, zaplat si kondicne jazdy v autoskole alebo v nejakom centre bezpecnej jazdy alebo potom vrat papiere, lebo nie si sposobily. Ak pojdes do zakruty za dazda 60 nepoviem ti ani slovo. Ak pojdes po suchej ceste na rovine 60 este ta aj vytrubim.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Mýliš sa. Tie hovädá sú tie, ktoré sa furt bezohľadne ponáhľajú Aj keď ich je väčšina.
Trúb koľko chceš, pozri sa ako je vonku. Občas sa pozri...
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Nemylim, hovado je kazdy, kto hladi predovsetkym na seba a nezaujima ho ci niekomu inemu nekomplikuje zivot. Takze hovado je ten, co pri predbiehani donuti oproti iduce auto spomalit a rovnake hovado je ten, kto ide za idealnych podmienok 60 kde je 90. Citoval som ti tu aj zakon, ktory o tom hovori a stale si melies svoje sracky. Ze policajti na to seru a nepokutuju to, neznamena to, ze to nie je spravny delikt.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Nemajú čo pokutovať!
Spamätaj sa. Ale vieš, na pohreb tomu, čo ho niekde niekedy skolíš nechoď.
Stres ako máš teraz Ty za volant nepatrí. A to píšeš zrejme z mobilu, že?
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Nuz chapat pisanemu textu nie je tvoja silna stranka. Takze bezohladu na to, co si myslis napis na dopravny inspektorat nech ti daju priame vyjadrenie ako to s tvojou pomalou jazdou je. Ked uz nie si schopny pochopit text zo zakona, mozno ti pripadne hadanie na DI da odpoved. A ani ten telefon si netrafil
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ty to nerieš. Ako som už napísal nižšie, prvoradá je bezpečnosť a až potom plynulosť cestnej premávky.
Ty nie si policajt a ani právnik aby si ma tu riešil.

Ale naozaj je veľmi zaujímavé pozorovať názory a správanie iných ľudí. Kto má iný názor ako ty je automaticky vôl, zločinec a čo ja viem ako ho ešte treba potupiť, však?
Pan čo utrpel vzdelanie...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ze je bezpecnost na prvom mieste sa tu s tebou nikto nehada, ak ale nevies ist bezpecne pri vyssich rychlostiach ked mas na to podmienky nie si sposobily jazdit. Ze svojou "bezpecnou" jazdou sposobis x koliznych situacii, zvysujes nervozitu a napetie na ceste lebo porusujes zakon citovany vyssie ta uz nezaujima. To nie je o nazore, to je o tom, ze nerozumies niekolkorat vysvetlenemu zneniu zakona. Preto si vol. Opytaj sa na DI, som zvedavy ci im tiez potom budes vysvetlovat, ze ty nie si vol, len mas iny nazor a co ta oni riesia. Je to presne ako o vychovavacoch co jazdia 130tacho v lavom pruhu na dialnici a pravy volny. Nastastie takych uz pokutovat zacali.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Bože... Teba stretnúť na ceste, tak sa musí niekto radšej zastreliť ako sa s tebou naťahovať.
Nepíšeme o diaľnici, však pan čo rozumie písanému textu, že nie?
A píšeme tiež o tom, že nie si policajt a nerieš čo Ti neprináleží.
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

Chápať textu? Ty si jazyková menšina?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

vodic nesmie prekazat v jazde rychlejsie iducim vozidlam a obmedzovat plynulosť cestnej premavky.

v skratke - ak je dana maximalka 90 km/h, tak sa od teba caka, ze pojdes 90 km/h. ked si na ceste sam, pre mna - za mna sa vlec aj 60 km/h, ale akonahle je za tebou niekto iny, nezavadzaj mu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nie nečaká sa pôjdem oných 90. To si kde zobral? Nezabijem sa kvôli hajzlom, čo si myslia, že sú v práve a že ma budú nútiť porušovať predpisy.
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Nie nečaká sa že pôjdem oných 90. To si kde zobral? Nezabijem sa kvôli hajzlom, čo si myslia, že sú v práve a že ma budú nútiť porušovať predpisy.
To je maximálne povolená rýchlosť!
Takže kľudne môžem ísť napríklad v rozmedzí 60-90.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

netrep kokotiny, vyhlaska hovori jasne:

- ja smiem jazdit max 90 km/h /§16, ods. 2/.
- ty mi nesmies zavadzat /§4, ods. 2, pism. k/
- zavadzanie je ohrozenie/obmedzenie mojej jazdy /§2, ods. 2, pism. r/
- ak mi to zavadzias, jedna sa o zavazne porusenie pravidiel cestnej premavky /§137, ods. 2, pism. k/

takze ak to robis, si rovnaky hajzel ako ozrani a fetaci za volantom, resp. kokoti, co ako hobby zrazaju cyklistov.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Dovolenou rýchlosťou nikomu nezavadziam. Proste idem bezpečne.
vykladáš si tie paragrafy úplne scestne. Ako Píšem, tam kde je 90-ka ako maximálna povolená rýchlosť, tam v pohode môžeš ísť od 60-90 a aj pomalšie, ak to vyžaduje situácia. Nie Tvoje náhlenie sa!
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

"Ak to vyžaduje situácia".
No ak situácia v pohode umožňuje ísť rýchlejšie a ty v tom ostatným brániš len tak z rozmaru, si prekážkou.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

To Ty neposudzuj. Ty riaď seba a ja seba. OKi?
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

samozrejme, maniak, ale ak jeho ohrozujes svojou bezohladnou jazdou, tak je to aj /a hlavne/ jeho vec.

mas rovnako ako s fetakmi a ozranmi za volantom - ti pouzivaju rovnaku retoriku ako ty a su rovnako nebezpecni na cestach.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dobré... no daj ešte jeden. Však je nedeľa, admin nepridáva tému, však čo budeme. Dourážaj tu niekoho, nech si prikŕmiš ego. :-)
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

Raz som stretol takeho kokota s MT znackami co siel predomnou, co si za Dunou Skalou vytiahol z priehradky kameru, nahodil si ju pod spetak, a potom siel zamerna kruto pomali, aby si natocil tych neborakov, co ho budu predbiehat cez dvojitu plnu... Este ho mam debila niekde natoceneho na priatelkinom telefone...
Proste zamerne vytvaral kolonu pod Strecnom. Vsetci sli v kolone, ale on siel tak pomaly, ze pred nim uz dobrych 300 metrov auta nebolo vidno. Jasne to robil zamerne, este hajzel aj hodil smerovku, aby sme ho obehli.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nasiel som si to, bol to MT-980DS
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

daj to na youtube pls... a sem s linkom pls...
Odpovedať Hodnotiť:
 

priamo z vyhlasky - prekazkou cestnej premavky sa rozumie vsetko, co moze ohrozit alebo obmedzit jazdu vozidiel a pohyb chodcov.

dufam, ze nemas vodicak.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Zle si to vysvetľuješ.
Ty sa zamysli, kto Tebe dal vodičské oprávnenie.
Bezpečnosť je na prvom mieste a až potom je plynulosť, Zapamätaj si to!!!
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

pytal si sa na definiciu "prakazat". dostal si citovany zakon.

citame s porozumenim termin "ohrozenie".
co znamena povinnost pocinat si tak, aby aby inemu účastnikovi cestnej premavky nevzniklo nijake nebezpečenstvo /sic/.

teda, kokote, ze ak ja musim nahle zmenit smer alebo rychlost jazdy, kvoli tomu, ze ma nejaky neschopny kokot svojou bezohladnou jazdnou /napr. vdaka tomu, ze sa vlecie ako slimak/ ohrozil, zasluzi si tento chuj pokutu.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tým že idem bezpečnou rýchlosťou Ti v ničom nebránim!
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

spravne maniak, ak ides bezpecnou 90 km/h, tak mi nebranis.
ak nie, tak mi zavadzias a branis v plynulej jazde.
a o tom to cele je.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Takých ako Ty by mali z cesty buldozérom zhŕňať do priekopy.
Smutné na tom celom je tá stúpajúca arogancia a agresivita vodičov, alebo skôr tých, čo si myslia o sebe akí sú dobrí vodiči... Narcis...

Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

Nuz jediny narcis si tu ty maniak. Presvedceny o svojej pravde ktoru vyvracia ako samotny zakon, tak logika. Sam si netolerantny kreten a snazis sa moralizovat na zaklade bludnych dojmov a vlastnych vykladov.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Dobré...
A Ty si si niekedy čítal svoje príspevky?
Ty máš tak drbnuté ego, že si ani len v kútiku duše nedokážeš pripustiť, že nemusíš mať vždy pravdu.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Az na to, ze ja tu pravdu mam - napis si na DI, zvecsa do 10 dni budes mat odpoved. Pretoze miesto krcmovych reci a pseudodojmov vlastnych vykladov zakona som sa uz niekolkokrat na nich obratil. Raz dokonca som zamaval vykladom DI priamo zelenym v terene, ktori boli tiez presvedceni o svojej neomylnosti ako teraz ty. Takze miesto jebnutych reci tam napis a daj nam vediet. Som fakt zvedavy ake sracky budes mliet potom.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Nikto, rozumej nikto, okrem Teba tu nie je presvedčený o svojej neomylnosti. Ale kde ty furt berieš toľkú aroganciu a vystatovačnosť.
Chúďa tvoje dieťa a žena...
Načo by tam kto pásal, ti jebe už načisto?!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No vsak jasne, lepsie je dristat kokotiny v diskusii ako sa opytat institucie, ktora ti ten vyklad podat vie a ma pravomoc ta za to sankciovat. Typicky slovak - reci ako koza bobkov a ked pride na lamanie chleba tak zacnu vyhovorky.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Aké výhovorky? Práveže tu sme v krčme, tak je to snáď jedno. Iba ty by si tuším aj vraždil, len aby bolo len po tvojom
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A ty si čo? Také iste arogantné a sebecké prasa! Ísť na 90tke v pekný deň a držať za sebou kolónu áut je sebectvo najhrubšieho zrna. A tvrdiť, že nemôžem ísť 90 ale 60; lebo sa kvôli niekomu nezabiješ, sorry, ale faakt - ak toto myslíš vážne, prosím odovzdaj OP a cestuj radšej MHD...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

ak nie si schopný ísť 50 v obci, tak sa vy-ser na to
Odpovedať Hodnotiť:
 

veľmi často ani to nestačí... ale tempomat to istí...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No to nepíšeš moc dobre. Zadefinuj číslami, čo je bezdôvodne pomalá jazda. Dáva prednosť bezpečnosti.
A za oné, to obmedzenie rýchlosti neznamená to, že to je najnižšia rýchlosť akou tade máš ísť. Zrovna tak tí rýchli ako sračka by mali odovzdať papiere.
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Neznamena ale pisem vyssie - ak na rovnej suchej ceste niekto ide 60 kde je 90, jedna sa v 99%pripadov o bezdovodne pomalu jazdu. Ak ide sam, je to jedno, ak je na cele kolony zbytocne zvysuje nervozitu za sebou kedy sa vzdy najde niekto, komu rupnu nervy a nasledne moze sposobit koliznu situaciu. V beznej premavke mam zatial s tymi, co jazdia prilis pomaly, horsie skusenosti ako s tymi, co jazdia prilis rychlo.
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

Len správy z nehôd zväčša začínajú slovami "vodič neprispôsobil rýchlosť jazdy" ... "vodič vyletel z cesty" Nikdy som nepočul aby sa stala nehoda lebo "vodič išiel príliš pomaly"
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

Pretože to v štatistikách príčin maskujú, ale v princípe všetky nehody pri predbiehani, nestihnutie opustenia zeleznicneho priecestia, nevenovanie pozornosti riadeniu(jednoducho nuda uspava), nedanie prednosti v jazde(uz mohol byt o krizovatku dalej),... patria objektivne priekazne pod "vodič išiel príliš pomaly".
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

A napadlo ta, ze to moze byt dosledok a nie pricina? Neraz sa mi stalo, ze za takym slimakom siel niekto, kto si ho netrufol predbehnut a ked sa takto nakopili traja, je to uz aj s predbiehanim takeho vlacika problem. Nehovoriac,ze odstup od vozidla tiez nikomu nic nehovori a uz nespocitam kedy som musel zobrat naraz 4-5 aut lebo slimak a za nim posera. A ak by chcel niekto rypat, tak neobieham tam, kde nevidim.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

podla teba posera, ale existuje aj moznost slabsieho motora s nizsou akceleraciou, alebo viac ludi aute... velmi casto sa mi stava, ze narazim na vodica OBEC 45/MIMO OBCE 60. aj chcem niekedy obehnut, ale niekedy sa vyskytuju zakruty, plne ciary, hram sa radsej s tabletom a podobne. trochu telorencie na cestach kreteni
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

V 60tke obehnes akekolvek auto prakticky s cimkolvek. A ak uz z nejakeho dovodu obiehat nemozem/nechcem, tak si drzim odstup a nelepim sa za auto, ktore vsetkych spomaluje ak ho obiehat nechcem. Takze ano - viac tolerancie plati ale pre vsetky strany.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

No dobre mentálny atlet, modulová situácia:

* mimo obce si to ford ka jebe 60-kou
* ja, na kokote aygo ho chcem obehnúť, ale mám tu so sebou kartón mlieka a 2L kofolu. čo teraz? vyhadzovať mlieko? pretože na obehnutie favoritu nepojdeš do otáčiek ako kok... kokolíno
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

Vysledok modelovej situacie: bud si od neho budes drzat odstup aspon na jedno auto, alebo si jednoducho mamlas. A pokial chces obiehat stylom, ze nepojdes do otacok, mal si si kupit silnejsi motor. Dufam, ze si aspon svojpravny.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

tak to aby som išiel na aygu aspoň 80~90

pre mňa to problém neni pri takom zvuky motora, ale veľa krát do takejto kolóny dorazím...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem, ešte nemám 60-tku.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Chodi sa po nohach, taxikom alebo MHD sa vozis
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Každý ide podľa toho ako vládze, aj ty raz budeš starý a možno budeš potrebovať ísť 35 v obci a 60 mimo.A potom je rozdiel čo berieš ako jazdu v obci, je inak náročné ak ideš v Bratislave počas špičky cez Trnavské mýto a iné ak ideš v Hornej Marikovej okolo krčmy
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Podla mna v Hornej Marikovej okolo krčmy moze byt kludne niekolkokrat narocnejsie ako v Bratislave počas špičky cez Trnavské mýto. Okolo krcmy je niektore okolnosti tazsie predvidat ako v meste
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Zaujimave, tolko negativnych odpovedi, pritom by som ocakaval velky suhlas, kedze tuto stranku navstevuju zvycajne mladsie rocniky.
Pomala jazda a vytvaranie kolon je riziko pre bezpecnost. Jednoducho preto, ze vzdy sa najde niekto v kolone, kto sa ponahla a nejake exemplare z nich aj riskuju svoj zivot a aj inych ludi. Nebyt kolony, predbiehanie by bolo bezpecnejsie. Nie kazdy ma totiz moznost a cas cestovat namiesto 45 min do ciela povedzme 1,25 hod. Nie vzdy sa da ist skor. Prave naopa, spomalenych vodicov vyberat, pokutovat za obmedzovanie dopravy a poslat na preskolenie. Evidentne by neboli schopni zvladat narocnejsie situacie - nemaju dostatok skusenosti, a preto nemaju na verejnych cestach / komunikaciach co hladat. Zvycajne nevedia ani riadne zaparkovat, potom ze su vsetky auta v mestach z kazdej strany omlatene.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Co ak byvam na kysuciach a idem do susedneho mesta do prace, idem mimo obce 70/80 na spotrebu, lebo viem ze poslednych 5km budem 15min stat v kolone, vzdy sa najde neaky nestihac, ktory ma potrebuje obehnut a potom sa vlecie predomnou, ale hlavne ze ma obehol.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ľuďom už jebe, každý je na posranie vyťažený, musí sa ponáhľať, no poserme sa.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

V prvom rade treba pokutovať a zatvárať tieto exempláre. Pomalá jazda je zlo, ale rádovo menšie, ako nebezpečné predbiehanie. V prípade nehody bude vždy vinný ten, kto predbieha.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ani pri predbiehaní nesmieš prekročiť maximálnu povolenú rýchlosť.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Je to sprostosť ale bohužiaľ je to tak. Zbytočne to predlžuje obiehací manéver a tým vystavuje všetkých zúčastnených väčšiemu riziku. Voľakedy to tak nebolo.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Schvalujem aj ja. Je neskutocne kolko vidim denne vodicov telefonovat pocas soferovania. Doporucujem sa aj Vam rozhliadnut ze ake to je rozsirene. A potom uz len malo chyba,aby pri nepozornosti takyto vodic niekoho zrazil. Snad kazdemu takemuto "borcovi" sa prihodilo "zaparkovanie" do jarku pri ceste ako vystraha.
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

A to ja sa ku schvaľovaniu relevantne vyjadrím až na základe zdôvodnenia, prečo nie ztrojnásobí.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Telefonovanie bez handsfree za volantom je ekvivalentom 0.8 promile alkoholu. SMS-kovanie aj viac. Pokuta by sa mala skôr odvíjať od toho. Alebo znížiť pokutu za 2 poldeci? :D
Argument, že telefón môžeš položiť je nanič, keďže oni sa rozdholi to nespraviť..
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Horsie .. ked ma clovek v sebe alkohol aspon pred seba vidi, aj ked moze mat pomalsie reflexy. Pri SMS nevidi vobec :(
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

A videl si že by dostal niekto za to pokutu? V súčasnosti problém nie je výška pokuty ale to že toto sa absolútne nekontroluje aj keď na tom majú prostriedky. Na SK sa to ale urobí tak že: 1. pomasíruje sa verejnosť 2. nakúpi sa nový a hlavne predražený hardware 3. bude sa chvíľu pokutovať aj hranie sa s telefónom 4. vrátia sa k technicky jednoduchšiemu a výnosnejšiemu meraniu rýchlosti
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Presne toto ma tu prekvapuje, ludia sa tesia ze zvysia pokuty ale kto pocul o tom zeby za telefonovanie dostal niekto pokutu?
A druha vec este horsie ako volanie su smsky a podobne.
Volajuci sa aspon pozera pred seba, smskar raz za cas mrkne na cestu. A toto ani neviem ci zvladnu pokutovat kedze clovek ma vacsinou ten telfon nize skla.
Takze v podstate sa nemeni nic.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

alebo radsej meraju rychlost ako by za snezenia a hmly riesili vodicov iducich s dennym svitenim...je to proste danove oddelenie a nic viac
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a mne predávajúci tvrdil, že za svetlá nemôžem dostať pokutu, pretože sa za zníženej viditeľnosti zapínajú samé. A práve sneženie a hmla je problém, kedy je dosť svetla, ale denné svietenie nestačí a šofér si zvykne nestarať sa o svetlá
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som pri preberani auta poziadal predajcu aby pri dennom svieteni svietlo aj zadne osvetlenie...neda sa (asi lebo zakon)...cvakol som tam plne osvetlenie este u nich a nic ine to auto uz neuvidi kym bude moje. Debilny zakon, debilne riesenie. Neusetri nic, tak ako start stop.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To uz bude asi zavisiet od konkretnej technologie a citlivosti snimaca. Zatial co som si vsimol za hmly aj snezenia prepina na stretavacky. Jedna specificka situacia bola skor v lete pri zapade slnka kedy slnko este svietilo priamo na snimac ale uz bolo dost sero. Ale tam to elektronika nema ako poriesit, vodic predsa ma mat zvysky rozumu. Kazdopadne ked uz zaregistrovalo sero a preplo na stretavacky, tak uz ho luce nepomylili - uz ich ignoroval a svetilo ako malo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslím, že najvyššie by mali byť pokuty za nepoužívanie alebo nesprávne používanie smeroviek, denného svietenia a hmloviek, pretože toto neviem cca 90% vodičov.

Čo sa týka toho mobilu schvaľujem to, ja za volantom zásadne iba smskujem alebo hrám angry birds.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale musíš tam zakomponovať výnimku, pretože som počul, že do drahších, luxusnejších aút sa už smerovky nemontujú :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Keď máš v ruke mobil, ovládanie smeroviek je dosť náročné
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ked pouzivam detsky telefon? Z Dracika na blackfriday som si kupil detsky telefon za 4 eura slovenske. Dakujem..
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Nemáš čo za volantom ani fajčiť, nie sa s niečím zabávať.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

no to by bolo aby ešte niekoho fajčil
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Neviete, je aj pokuta za skladanie rubikovej kocky pocas jazdy?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je, ide o "nedostatočné venovanie sa riadeniu vozidla".
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Pockaj ale ked skladam naslepo a pozeram pred seba?
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

V takom pripade nie.

Vas PZ SR
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dobry den PZ SR,

Kolko je pokuta za honenie pocas jazdy?


Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Dobry den,

to zavisi od toho, ci to robite sebe, alebo vodicovi.

Vas PZ SR
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A keď vidieť iba spolujazdca a šoféra nie, stále platí prezumpcia neviny a neznamená to automaticky, že šofér fajčí spolujazdcovi?

A ešte jeden dotaz. U honenia spolujazdcovi sa pokuta odvíja od času honenia alebo nabehaných metrov?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Priekazne musia zohladnot obidva faktory
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Z dovodu jednoducheho odvodu DPH priekazne netreba vylucovat ani odvíjanie od objemu prevadzkovych kvapalin.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

prevadzkove kvapaliny bez EU certifikatu nemaju co robit v aute..
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ved hliadka PZ SR ich moze zabavit, ak uz poskladali tu rubikovu kocku.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

za to je odmena, lyzovacka v ilave :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akurátže "nedostatočné venovanie sa riadeniu vozidla" by malo byť kvôli objektivite posudzované niekým s rovnakou úrovňou kognitívnych schopností, čo ale pri viacčlenných hliadkach priekazne nutne nemusí byť dosahované použitím funkcie sum().
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Plati to aj pre soferovanie pri pouzivani mobilu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano, vice versa
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Telefonovanie za volantom .... 100€
Prekrocenie rychlosti nad 80km.h .... 800€
Fajka za/pod volantom .... NA NEZAPLATENIE!
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

a na všetko ostatné je tu MasterCard...alebo Quatro
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akurat baba zo slovnaftskej alebo panonskej co ti pofaja pod volantom nema terminal, takze mastercard jej mozes strcit akurat do susule..ale staci aj ked mas gastrolistky..teda kamarat hovoril..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dufam ze teraz zacne ho na tych co maju mobil pocas jazdy narazeny na xichte a nesleduju cestu a nie polovat na to ci som niekde prekrocil rychlost o 5km/hod. nie raz som musel dupnut na brzdu aby mi nejaka atrapa sofera rozbila auto ze mi neda napr prednost v kruhaci atd.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Súhlasím s návrhom. Mám viacej kamarátov čo počas šoférovania sa vypisujú na messengeri alebo preistotu nahrávajú videá na Instagram lebo rytmus je life.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To ze sledujes twitter plackovej alebo ritmausa z teba priekazne nerobi ich priatelov.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a co ked mam telefon na navigaciu? splna to definiciu priestupku. ci mam si pockat na ovladanie gestami? :D :D to chcem vidiet, ako tam gestami natukam nazov miesta. akoze jasne, pojde to, ale bude to riadne obskurne a hrozne dlho to bude trvat. nejako tak, ako to trva na tych vendor navigaciach, kde je kolecko a clovek sa musi "pretocit" pismenko po pismenku. a pouzivanie takejto navi odvadza pozornost uplne ekvivalentne, ale nie je to priestupok.
nechapem. zakony trosku jak z doby ladovej, sak telefony sa nepouzivaju uz len na sms a volanie. ach...
Odpovedať Známka: -8.7 Hodnotiť:
 

a co ked mam autoradio s androidom? - to spada pod "obdobne zariadenia"...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Vies natukat ciel cesty pred vyrazenim z parkoviska? Vies na parkovisku zavolat? Tak sa s nim nehraj za jazdy. O tom to je.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lenze zakaznikom, co vzdy vedia, kam idu, vyrobcovia pri vyssich triedach auta priekazne ani neposkytuju.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Skús niekedy stlačiť tú ikonku mikrofónu vo vyhľadavácom okienku. Budeš prekvapený.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

A treba ju stlačiť z bokov ci na vysku? Ci to na prekvapenie vplyv priekazne nema?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Technologie zaostavaju zjavne za poziadavkami doby! Predstavme si investora. vola mu zriadenec z burzy a on by to nemohol zobrat, lebo bo dostal pokutu a pritom ide o miliardove obchody s ropou, zlatom alebo psenicou. Musi sa vynajst system, aby sofer nebol odputavany od vedenia vozidla a zaroven aby mohol obchodovat ci uz na burze, alebo sa venovat inej cinnosti. Napriklad exsistuje praca z domu, moze byt aj praca z automobilu. Vedenie vozidla a ine potrebne cinnosti nesmu kolidovat a na to treba vymysliet system, najlepsie cerpat startup fondy na nieco take.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Technologie nezaostavaju za poziadavkami doby. Ked chces jazdit a pracovat, vyskusaj nastupit do autobusu alebo si zaplat osobneho sofera...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Taký investor si už mal dávno kúpiť handsfree do auta. Sa čudujem aj taxikárom, že nepoužívajú ale v aute 4 mobily a počas jazdy večne preberá hovory.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je pravda. Minule som sa presuval vozidlom taxisluzby a zapocul som objednavku pana xy, ktory sa chcel presunut z bodu A do bodu B. Ako k tomu ja pridem, ze pocujem cudzie objednavky a ako k tomu pride pan, co sa predstavy plnym menom, ze niekto cudzi vie, kde sa chce presuvat. To naraza na nariadenie GDPR a bude sa to musiet riesit v taxikoch oddelenou zvukovzdornou prepazkou pre pasaziera, aby nezacul cudzie objednavky. Cize pasazier si bude sadat vylucne na zadne sedadlo a bude za prepazkou, kde bude namontovane komunikacne zariadenie na spojenie s vodicom vozidla taxisluzby. Niektore celebrity to maju v limuzinach uz teraz, vzhladom na GDPR to bude mat kazdy taxik. Horie sa to bude riesit v riksiach.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Prečo potom operátorovi vykvákaš do telefónu všetky svoje citlivé osobné údaje?
Odpovedať Hodnotiť:
 

lebo ani jeho vlastna mater o neho nema zaujem..operator je jediny, kto sa o neho zaujma..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Diskquter nezaplatil za predminuly rok dane... Uz sa o neho zaujimame.

Danovy urad.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nevies citat s porozumenim? Ja som bol pasazier a pocas jazdy volal nejaky pan, ktory sa predstavil plnym menom, nahlasil kde caka a kam chce ist. Tak ake ja udaje nahlasujem operatorovi? A preco operatorovi, ked zakaznik volal priamo taxikarovi, ktory mal handsfree ale nahlas zapnute, cize objednavku pocuje aj zakaznik co prave sedi v taxiku. Nefantaziruj, citaj s pochopenim lebo inac su indicie o absolventoch pomocnej skoly.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nemáš telefón??? A nikdy si nič nepotreboval riešiť s operátorom po telefóne?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Musim poznamenat, ze pouzivas sympaticke vyrazivo, ale mam par pripomienok. Na burze obchoduju automaty, necaka sa na telefonicke schvalenie od sofera.

Ak ten zakaznik neobjednava sposobom: "volam sa Jozo Mrkva, s trvalym pobytom na Kelovej 13, Baklazanovce a chcem aby ste prisli po mna domov", nejde o osobny udaj...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pan inzinier osobny udaj ja kazdy udaj, ktory sa da sparovat s danou osobou. V tomto pripade meno (a priezvisko) su osobne udaje, ale odovzdane po telefone su to nedostatocne udaje na zneuzitie. O tom GDPR je, nastuduj si to. Ked ku meno, priezvisko pridas povedzme tel. cislo alebo adresu, tak to je uz silnejsia informacia, ktoru je mozne zneuzit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zabudol si ksicht.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pan ucen, ale ten cestujuci, co pocuje hovor, telefonne cislo nevie. Vie len meno a pri ktorej krcme stoji...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A vedel by podla tych information (meno, priezvysko) nahodny clovek o aku osobu sa jedna? GDPR pokryva Iba taketo pripady.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nech sa spýta kuriéra aké handsfree používa. Existuje také čo si vloží do ucha :) takže zákazník v taxíku nepočuje volajúceho zákazníka. Ja som ešte nikdy taxikárovi do telefónu nehovoril meno iba adresu a občas kam pôjdem ak je to ďalej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď mi treba spraviť storyčko, nezastaví ma ani 100ka
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

ja by som telefóny zakázal úplne babenky do toho čumia namiesto toho aby sa na mňa pozerali aký som krásny
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

U nas na Slovensku som s tym az taky problem nemal. sem tam som videl ludi co telefonuju s mobilom na uchu ale to je asi tak vsetko. Posledneho pol roka trcim v USA a tu maju s tymi telefonmi teda riadny problem. Ani nie tak s telefonovanim ale skor s listovanim FB a podobnych hovadin, smskovanim, robenim selfie za jazdy a kade cim inym.. proste ludia namiesto pozerania pred seba pozeraju do telefonov a je to tu celkom extremne pravidelne sa stava ze sa zrazia auta lebo ten vpredu chce odbocit a ten za nim hra tetris na iphone.. na krizovatkach sa auta nepohnu na zelenu kym aspon jeden normalny co sleduje semafori nezatrubi.. neviem teda ci je to po celej USA ale v Chicagu je to strasne.. koniec hlasenia
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

hm, pri tom kolko imbecilov vidim kazdy den soferovat a pouzivat mobil som myslel ze tie pokuty davno zrusili.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

1. Zvoni mi mobil a chcem len zlozit. Nemam HF v aute len jo proste zlozim. Obsluhoval som?
2. Mobil ovladam cely naspamat. Vytocit, zlozit, ... ale mam v aute dotykovy display o ktorom ani vevericky netusia co je kde a kedy a ako reaguje to sialene TFT s dotkovkou a la obal z vysvedecenia. Ale to mozem hej? Tukat tam donosalenia a prejst 200m na dialnici bo som si daval o dva stupne vyssie teplotu? To moza?
3. Nemozem drzat v ruke ale ked mam HF sadu volat mozem? Aj tazky telefonat kedy som tak sustredeny ze ani neviem ako som presiel z Kosic do Presova ale to som mohol hej?

Take cele mi to pride... kazdy by sa mal sam uvedomit, ze netukam do mobilu ked idem v premavke a more aut. Ale napr stojim v kolone. 10 minut na mieste a sa pohnem o 50’metrov a zas 10 minut stojim. To akoze uz koho ohrozim?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ale taketo zakony nie su kvoli takym, co si vedia uvedomit nasledky svojho konania... Ale aj taky su medzi nami a s nami na ceste... Ja napr. nepotrebujem ani obmedzenia rychlosti, stacili by mi upozornenia na ostre zakruty...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A uz by bolo na case pokutovat aj jedenie a fajcenie... Tak zoberem si kebab do ruky, to je ok, ale telefonovat nemozem ?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

s kebabom sa rozpravas a venujes mu svoju pozornost, napr. analyzou zeleniny? to je kokooooooooot
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

100e pokuta pri 600e platoch je súdne nevymáhateľná. Ked zvyšujú pokuty, nech zvysujú aj platy. Zase odpojení bratislavskí úradníci rozhodli. Už vidím, ako nejaký Trebišovčan má 100 jewri na pokutu.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ta, nech sa sprava ako clovek a dodrziava platne nariadenia.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

tych je tolko, ze sa vsetky dodrziavat nedaju
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

tak potom si treba pripravit penazenku a poslusne zaplatit.
bo bud ich vsetky dodrziavasm alebo platis.
si clovek, mas slobodnu volu.
vyber si.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To urcite, ale ciastocne by sa mala pokuta odvijat aj od prijmu, a to nie len smerom hore, ale aj dolu. Zaplatit 100e z 250e dochodku (poznam takeho, a dostal ju na bicykli) nie je trest, skor likvidacia.

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Práve preto sa zvyšuje pokuta. Aby si mal ekonomickú iniciatívu zákon dodržiavať. Je rozdiel či zaplatíš 50 alebo 100 pri 500e plate. Pri pende si ešte povieš no dobre tak si tento mesiac nekúpim hru na steame ale môžem ostať zákon. Pri stovke.. Si viac motivovaný sa radšej nehrať s telefónom lebo to má väčší dopad na tvoj osobný život
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dobré...
Však väčšina dnešných mladých .ujov sa nevie bez mobilu ani vysrať!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

pokuty sa platia uz vyse storocie a ocividne nic nedosiahly. Teda okrem prijmu do rozpoctu socialnych vlad na rozkradanie. Pokuty sa zvysuju pravidelne lebo ekonomicka "iniciativa" za nou je prudko docasna a velmi rychlo si s nou vacsina vodicov vytrie...
Riesenie je dlhodobe vzdelavanie vsetkych. Teda vodicov, dopravnych inzinierov, policajtov aby neschvalovali znacenie ktore nedava zmysel na danom useku a tak.

Teraz ked vidim nejaku znacku najprv rozmyslam ci vobec dava zmysel. Ci ju mam aj realne dodrzat je az na nejakom xtom mieste. Pretoze tolko miest jednoducho nedava zmysel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako by vyzeralo, keby si každý robil čo sa mu zachce? Ale naopak ak by vodiči dodržiavali všetky predpisy, nehody by neboli žiadne, iba ak nejaká náhla nevoľnosť/nepozornosť/zviera.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak by som dodržiaval všetky predpisy, na určitých úsekoch by som si pripadal jak debil. Napr pri obmedzenej rýchlosti na 30, ktorú tam cestári zabudli na celý víkend a iný dôvod na spomalenie nie je. V praxi podobné prípady porušuje 97% vodičov a pokutovať by mali niekoho iného, nie šoférov
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby si aspon neklamal že u vas na vychode mate vobec mobilny signal nie to ešte mobily
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

A čo takto pokuty pre chodcov, ktorí používajú mobil na priechodoch pre chodcov?
Neraz som zažil situáciu, keď chodec/chodkyňa z dôvodu zaneprázdnenosti pri telefonovaní, ale aj surfovaní, či písaní na mobil vôbec nehľadí, že čo sa deje okolo, jak na ceste, tak na semafóroch atď...
Čo s týmto urobí naša legislatíva, hmm???

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

zacnime ich zrazat.
a ver tomu, ze urobi podobny zakaz velmi rychlo.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Sú to kandidáti na Darwinovu cenu, nezaslúžia si žiť a množiť sa.
Keby tak šla po ceste kolóna vojenskej ťažkej pásovej techniky, napr. BVP, či by kokotko tiež vstúpil na prechod bez toho aby sa rozhliadol. To by bola sranda. Len rozomletá placka by po ňom zostala.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Oni su na prechode a to znamena ze mozu robit co len chcu.
Neviem si predstavit ako nejaky trtko zrazi ludi na prechode a zacne mliet o tom ze clovek na prechode mal v ruke telefon a on si mal na prechode davat pozor aby nebol zrazeny.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

nehovor, chodec je povinny:

4. pred vstupom na vozovku sa chodec musi presvedcit, ci tak moze urobit bez nebezpecenstva...

2. chodec nesmie vstupovat na vozovku, a to ani pri pouziti priechodu pre chodcov, ak vzhladom na rychlost a vzdialenost prichádzajucich vozidiel nemoze cez vozovku bezpecne prejst...

a okrem toho, nehovor, ze nemas v aute dashcam.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. V ramci motylim efektom vedecky definovaneho principu kauzality je chodec povinny bud pred vstupom na vozovku umriet alebo priekazne ziskat bundle nezranitelnost+nesmrtelnost.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A aj pokuty pre ľudí čo prechádzajú cez cestu mimo prechodov vychádzkovým tempom bez akéhokoľvek overenia či môžu prejsť, väčšinou aj stojaci na mieste kde ich nevidno.A neoznačených chodcov v jazdnom pruhu mimo obce.Niekedy mám pocit že určití ľudia iba "idú dopredu" pokiaľ im v tom nebráni nejaká stena a nevnímajú absolútne okolie
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

dost sa divim ze ludia drzia mobil pri uchu aj v autach strednej triedy a vyssie (jak jeden blbecek v novom MLku) kde je handsfree pomaly uz v zaklade
asi su len tupi si to sparovať
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja nie uz. V poslednych dnoch mi vdaka operatorovi casto vypadava signal. Riesenie je fliight mode na chvilu. To ale odpoji BT. A ta da, uz sa to nesprauje kym nevleziem do menu telefonu. A v tom zacne zvonit telefon...a kazdy sa uz rozhodne po svojom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja v mojej 6 rocnej ochcavke mam hf ktora pouziva rsap protokol a teda signal riesi externa antena v aute ktora ma lepsi signal ako mobil. si len 3G ale aj internetovat sa da cez 3G, ked ti tvoja (moja) hf spravi este aj AP wifi a moze sa pripojit komplet osadka v aute. vypadavanie signalu som nepostrehol. aj keby, tak mame roaming a hf si najde lepsieho operatora sama
Odpovedať Hodnotiť:
 

len tak by ma zaujimalo, ako sa toto dokazuje? ak sa to posunie do spravneho konania
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vyhrážkami
Odpovedať Hodnotiť:
 

preventivne. ziari to odzadu a oproti ked idu po SK cestach tak ten intel celeron co riadi tie LEDky sa nestiha prisposobit takze to oziaruje aj oproti. Jemna zmena uhla v rychlosti a hned to oziaruje do oci...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Netrep nezmysly. Dnes už nekúpiš niektoré modely áut bez stretávacích lediek. Homologáciu tie autá splnili, čiže sú spôsobilé pre jazdu po cestných komunikáciách. Iné je ak niekomu svetlá nesvietia ako by mali. To si má však v prvom rade uvedomiť vodič takéhoto vozidla a bezodkladne zjednať nápravu. Mnohí sa však na to vykašlú. A sú aj takí, čo nemajú cit pre takéto veci ale bohužiaľ aj takíto jazdia. A aj preto tu máme povinné kontroly STK. Tie majú takéto nedostatky odhaliť.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

neviem kolko jazdis ale oziaruje to aj zpredu aj odzadu az tak ze nevidis vobec nic..ide o VW, Merc. , vacsinou protiiduce SUV robi najhorsi efekt na vodica v normalnom aute, raz som mal situaciu ze Tiguan nadskocil pred prechodom , oziaril ze nebolo vidno ani 1meter a chodcov nebolo vidno ani tuk ... tie automaty v svetlach su pomale sracky takze to nestihaju ak idu nerovnostiach (kolaje, zvleneny asfalt,kanale...)
Odpovedať Hodnotiť:
 

LED ma taku to kontrastnu ciaru/liniu ako "laser" medzi priestorom co osvecuje a tym co uz neosvecuje...ta ciara ked ide do oci tak to urobi rovnaky efekt ako laser v ociach , problem je ze dnes ich pchaju do kadejakych shitov co maju CPU za 5 korun co riadi tie svetla a nestiha zvlneny asfalt co je 50perc SK ciest , obzvlast SUV vo VW groupe alebo korejske, stalo sa mi to uz viac ako 10x...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nezabúdaj a na týchto:
- majú zapnuté len denné svetlá, hoci je už šero alebo husto sneží/prší (a tak zo zadu preto nie sú osvetlení vôbec),
- majú zapnuté zadné (alebo aj predné) hmlové svetlá aj keď nie je hmla,
- nesvieti im jedno predné stretávacie svetlo a je im to jedno (tu sa to ťažko dokazuje či je to len aktuálna porucha alebo je to dlhodobejšia záležitosť).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hej , tito su super, vacsinou baby maju hmlovky vsetky 4 alebo nieco inak zapnute radsej atd...ale zase nenarobia tolko skody. Osobne mi vadia najviac pomale automaty na LEDkach co nestihaju korigovat nerovnosti a osvecuju ako laserom do oci a ti co im nejdu svetla vecer su experti na 2hu samozrejme :D.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Budu ju platit aj policajti ?... kazdy druhy co vidim telefonuje.. alebo vyhovorka ako s majakmi ... ze je v akcii ??
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Zdvojnásobiť pokutu je málo. Vyžadujem trest smrti!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Apriori nejde o zly napad, ale netreba zabudat i na vychovny charakter trestu, ponevac ked sa ostanu bez trestu tmolit po uliciach, tak sa v nich svet raz moze priekazne utopit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A pre organy s telefonom v ruke 10x vyssiu pokutu... denne ich tak stretavam, je to prikladne spravanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

co znamena: vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla ???

mozem jest ?
mozem pit ?
mozem onanovat ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie, §4, 1c,
nie, §4, 2c,
nie, §4, 1c,
a nemozes ma ani poslat do pice, §4, 2n.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pokuta by sa mala odvijat z mesacneho zarobku - 20% a hodnoty auta 10% + rok zakaz jazdit.
idem si po hlavnej pixa odbaca z hlavnej v x5 papula lepsie vytuningovana ako auto, cumi do mobilu nedala prednost a skoro naburala.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ta hej, od analu rastie prdel, kto vie, co slecna vo volnom case robi...
ornitologia to asi nebude. (aj ked ich asi pozna vsetky v okoli...)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mesacny zarobok 0, lebo cica dobrovolne nezamestanana a hodnotu auta snad nebude posudzovat organ, ktory obcas nepozna ani spravny vyklad legislativy, na ktorej dodrziavanie dozera - a ta je aspon presna. Pre taku cicu budu VPP vecsim trestom, ako pokuta, ktoru zacvaka jej nabijac, pricom si nerob srandu, ze niekoho zastavi taka trivialna vec ako odobratie VO. Kolki jazdia bez papierov roky a nic, to by musel dat niekto na teba tip aby ta chytili pri cine, pretoze nahodne je to skoro nemozne.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Dnes už to nie je nemožné.
Ale keď prievidzké bordely chránia domáci policajti, niečo je na zamyslenie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

zmizne ?Mozno este CR a PL cesty su ako tak biedne, inak vsade lepsie povrchy
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár