neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Musk ukázal kus lode pre Mars, bude z ocele

Značky: SpaceXMars

DSL.sk, 27.12.2018


Elon Musk, zakladateľ SpaceX, tesne pred Vianocami zverejnil fotografiu prototypu zatiaľ časti lode Starship, ktorá je určená pre lety na Mars.

Zároveň pri tom zverejnil aj niekoľko nových informácií.

Loď donedávna označovaná BFR bude podľa Muska z nehrdzavejúcej ocele, ktorá má najmä pri vysokých teplotách lepšie vlastnosti ako konkurenčné materiály. Konkrétne avizuje použitie oceľovej zliatiny s označením 300 Series Stainless.

Starship bude znovupoužiteľná, bude sa vracať do atmosféry a návrat by zrejme mala prežiť bez výraznejšieho poškodenia. Loď nebude mať náter farby ale lesklú zrkadlovú povrchovú úpravu ocele.



Prvý prototyp nebude mať sedem motorov Raptor ako má mať Starship ale len tri, pričom podľa Muska budú výrazne zlepšené. Pri prvých testovacích letoch predpokladane loď vyletí do menšej výšky a vráti sa, aké parametre budú mať prvé lety nie je jasné.



Ďalšie bližšie technické parametre Musk nezverejnil, nepriamo ale avizoval plánovaný dátum testovacieho letu. Avizoval totiž zámer zverejniť technické detaily po lete testovacieho kusu a to konkrétne v marci až apríli. Neuviedol ktorého roku, evidentne ale myslel 2019.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou


Diskusia:
                               
 

Konkurenčný materiál ocele je titán a kobalt. Ale to sú zároveň aj legovacie prvky ocele.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

A samozrejme uhlíkové materiály, aj Grafén.
U nás skôr poznáme ocele podľa tried najčastejšie 10-19. Taká trieda 18 sa hodí aj do kozmu.
Niečo U.S.Steel
https://lnk.sk/dsC8
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

pise, ze pouzil nerezovu ocel akosti 300 (cize najskor AISI 309 alebo 310 - trieda 17 25X - ziaruvzdorne do 1100 C) a nie konstrukcnu EN Sxxx... Trieda 18 sa do kozmu teda urcite nehodi...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ocele sa uz davno nerozdeluju do tried. Je uz na to stanovená ISO norma.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ale ale... Je aj aj triedy, rovnako ako triedenie podľa ISO...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Nie som strojár, ale píšeš možno vhodne a správnejšie.
Prevody sú aj tutok:
http://www.tumlikovo.cz/prevodni-tabulky-oceli/
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

je tam chyba nenacitalo mi Muskov obrazok priekazne
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 


Keď klikneš na obrázok a potočíš kolieskom na myši,
máš tam vyškereného šaša s okrovým cylindrom vo fialovom saku. ;=)))


Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 


4 dni pred Silvestrom 2 najväčšie hoaxy roka???

Toto a najnovšia Putinova hypersonická medzikontinentálna raketa Avangard, ktorá letí rýchlosťou cca 7km/s!!!

Chlapčeky, veselú diskusiu do zdivenia!!!


Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Čo je na tomto hoax? Oceľová raketa už existovala a dokonca aj dnes sa oceľ v raketách používa ako konštrukčný materiál.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 


Tak dobre.

Vypisujem súťaž - Nájdi <->vinu !
(V tomto článku vrátane obrázku.)

Tak chlapčeky, včuleky sa ukážte!!!

Na rozbeh napr.:

#1. Najnovším trendom evidentne (a priekazne;=) je
montovať medziplanetárne (!) koráby na holej zemi!
(Nie v hale, ale doslova na holej zemi. Ani stebielko trávy.)

Ďalších 10 nechám na vás...


Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Ale ved len testuju, ci je naozaj stainless. Nechaju trochu zmoknut a uvidia, normalka... A potom, ake dobre fotky s tajomnou atmosferou im vysli a aj hangar mozu teraz povysavat... No dobry napad, co ti poviem...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

tebe jebe?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

To že to montujú pod holým nebom pri SpaceX neprekvapí a má to byť demonštrátor nie skutočná plná verzia navyše je to z nerezu tomu počasie moc neprekáža.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

vdaka!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nasa(nie nasa ale nasa) plane-ta je jedinecna

https://i.imgur.com/Kz5A0JL.png
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

zda sa ze Elon je odbornik na vsetko. Od plamenometov, cez autonomne elektricke auta az po teraforming. Mohli by ho naklonovat pre buduce generacie, nech vidia kto nas dostal tam kde budeme
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

Naco klonovat, uz sa o to postaral sam, ma 6 deti.;-)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ale iba 5 prežilo.
Z toho jeden ma vážnu psychickú poruchu.
Jeden bude gay, ďalší zomrie pri nehode s neplamenometom, predposledný bude piť a liekmi riešiť komplexy z detstva a nekompletnej rodiny a posledný bude hviezda v kyberporne, aby sa pomstil svojmu despotickému otcovi.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Jednoducho povedane - mal si to v detstve tazke....
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

nah, aky mars, aka BFR, aky starship. Vsetko je jedno velke cgi riadene iluminatmi, sorosom a kiskom jr., ktore Janka H. tlaci vo velkom kancli cez wifi po spagate triedy AC+.
Ups, este je skoro na tieto diskusie bo sviatky, ci? :D
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

AC+ je naozaj trieda:
https://www.youtube.com/watch?v=LOQau2OUuwU
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dizajn priekazne okopirovany z verneovky: https://dopice.sk/mmn
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

no on aj verejne prezentuje, že upravil design lode, aby sa viac podobala sci-fi nákresom z minulosti
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ocelova raketa, gratulujem...a ako sa odlepi od zeme?
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

osobne nevidim dovod preco by ju mali k zemi lepit... vietor ju snad neodfukne..
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Mnooo...ved aby v noci nespadla, ked sa Zem otoci. Lebo tie koliky, co stacia na stany ocelovu raketu predsa priekazne neudrzia.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

zem sa neotoci, zem je plocha.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

predstav si, že aj ploché telesá môžu mať os symetrie a točiť sa okolo nej
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

By si neveril ale nieje to nič nové americká ICBM neskôr kozmický nosič Atlas mala konštrukciu oceľových balkónových nádrží (bez natlakovania nemali takmer žiadnu pevnosť) a rakety tejto rodiny používali takéto nádrže až do posledného let vezie Atlas III (Atlas V prešiel na samonosný isogrid) ďalej využíva takúto nerezovú konštrukciu dodnes horný stupeň týchto rakiet Centaur použité plechy majú hrúbku len 0.76 mm. Oceľ a jej zliatiny sú často podceňované no realita je taká že je to výborne dostupný, odolný, výborne spájateľný a takmer univerzálny materiál ktorý má široké uplatnenie dokonca aj v raketách.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

odlepovačom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myslim ze cez vianocne sviatky som toto niekde videl ako tam nejaki zamocnici skladaju z plechov nejaku maketu pod holym nebom....
toto ked vidia chlapci v NASA tak si musia trieskat hlavu o startovaciu rampu ako vie ten MUSK znizovat naklady pri vyrobe rakiet...
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Veď je to obyčajný šašo. Nejaký magor, čo ani nevie ako funguje elektromotor.
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Pytal si sa ho?
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Maniak tak dokáž to čo on. Ty šašo...
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

A to si ako prisiel k tomuto zaveru?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No na rozdiel od neho, nebudem robiť batériu do auta z vyše 7000 sériovo-paralelne zapojených článkov a presviedčať ľudí, aké je také auto ekologické. Ide mu dosť o peniaze a je asi niečo ako narcis. Rád rozpráva rozprávky.
A ozaj. Vraj majú batérie iba tak nejak 85 kWh. A motory aj cez 200 kW... Niečo sa mi nezdá, a vám?
Odpovedať Známka: -4.8 Hodnotiť:
 

Ano, mne sa nezda Tvoje vzdelanie a pouzivanie "vraj" a "nieco" pri hodnoteni technickych parametrov. Vseetko ostatne je tam OK.
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

Aj nám. Tvoje znalosti z fyziky...
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

jasne, aj nam sa nezda, ze si celkom normalny. Ale nic sa neboj, mame fica a ten ma rad istoty a tie mu taky (polo)volic ako ty rad da. Pre nas zvysnych je tu pokrok a ludia typu Jobs, Tesla, Gates a Musk. Vdaka :)
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

až prvýkrát zasunieš, pochopíš, akú pičovinu si napísal. možno. pre pokrok až na Teslu neurobili tí traja zvyšní zhola nič. neni zač :-P
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

kWh a W sú 2 rozdielne veličiny intelektuál...
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Príklad, máte autá...

Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Bežný motor vo fábií má +- 70kW, keď ho vytočíš do otáčok, keď po ňom budeš chceť tých 70kW, tak ti zožere okolo 30-40l/100km. A predsa s tým motorom šetrilkovia jazdia za 5,5 litra. Zdá sa ti to?
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

A tieto údaje máš odkiaľ??? Nie som autíčkár, ale rád by som videl technické údaje dnešného auta so spaľovacím motorom, že ako a na aký výkon motora je udávaná jeho spotreba. Zámerne som napísal koľko má niekde nejaká batéria, tých 85 kWH a že motory napríklad 200 kW motory(neriešme aký typ auta to tak má). Že pri polovičnom výkone motorov budeš jazdiť sotva trištvrte hodiny... Hej, aj s elektro autom môžeš ísť krokom a bez záťaže, možno sa vtedy vojdú motory do 5 kW spotreby. Možno. Ale to je dosť divný spôsob používania auta...
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Tesla model S má spotrebu 180-250 Wh/km pri bežnej jazde v lete/zime špičky (200 kW) ťahá len keď tomu riadne dupneš. Rátajme že na 1 km pri 60 km/h je spotreba 250 Wh ideš iba minútu (60km/h=1km/min) teda 250x60=15000W. Vo výsledku na to aby si "spálil" 250Wh pri 60 km/h musí ísť motor po celú 1 minútu s konštantným príkonom 15kW.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

250 Wh/km je na 60 km/h prestrelené číslo použité pre obraznosť, realita je priaznivejšia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nezdá sa mi aby 250W pohlo takým autom. To čo tu píšete za koniny? Veď to sú bohapusté klamstvá!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skúsil som to rozrátať.
250 x 60 = by malo byť nejakých 15 kW dajme tomu počas 1 minúty, kým ten 1 km prejde. Pri bežnej jazde to bude podstatne viac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zase niekto nepozna rozdiel medzi vykonom, energiou a spotrebovanou energiou na km.
Tesla model 3 ma este podstatne mensiu spotrebu ako model S.
Aj ked TM3 ma bateriu kapacity len cca 75kWh, ma v dvojmotorovej verzii vykon viac ako 300kW, (zadnokolka nad 200kW) pricom priemernu spotrebu podla EPA ma 180Wh/km (stvorkolka) resp. 160Wh/km (zadnokolka) pricom ma dojazd viac ako 500km.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Však si to skús prerátať a pouvažuj, že aký režim to auto má, aby malo tak mizivú spotrebu energie. 160 Wh je 9600 Wminút, čo je akurát tak na to aby auto nejako išlo. V praxi bude dojazd tak polovičný...
Odpovedať Hodnotiť:
 

To, ze si nieco vypocitas a mas taky pocit vobec nic neznamena.
EPA je americky testovaci cyklus, ktory je realisticky.
vid.: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_3

A to existuju aj uspornejsie elektromobily napr. Ioniq.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Koľko to auto váži??? Tu nejde ani tak o to, či a čo som vypočítal. Proste aby sa to nejako hýbalo, musí to mať aj nejaký výkon v motoroch a tie majú žiaľ aj príkon.
Nemám auto, ťažšie sa mi argumentuje. Načo to má potom 200 kW motory? Keď to ide na desatinový výkon?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Precitaj si nieco o elektromobiloch a pozi videa z testovania.
Vyzera to tak, ze diskutujes o niecom o com nemas ani zakladne vedomosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je rozumný argument.
A myslíš že čo asi robím?
Aké sú podľa Teba základné vedomosti o elektromobiloch?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napr. kolko km si najazdil na ktorych elektromobiloch, ked sa prezentujes ze vies ako funguju.
Tvoja otazka, ze preco musi mat az 200kW vykon hovori za vsetko.
Jednak tesla P100D ma vykon nad pol megawattu a ako by zvladla 100vku pod 3 sekundy, keby taky vykon nemala.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je fakt potrebné zrýchľovať za 3 sekundy o 100 km/h.
A čo nemám vedieť ako fungujú? Batéria, hmotnosť, elektromotor. Ešte niečo?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hýbe ním 15kW ako píšem vyššie... 250 je vo Wh teda watthodina alebo inak povedané spotrebovaných 250 Wh znamená energiu spotrebovanú pri 250 wattovom spotrebiči počas 1 hodiny chodu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne sa to zdá na 1,5-2 tonové auto malý výkon.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ved sa to neskriabe po ceste na klzaku... Ma to kolesa. Si este nevidel prepravu tazkych bremien? 1,5 tonove auto sam rozhybem... A inak ked chces tak aj starterom rozbehnes auto... Aky ma vykon ten motorcek?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Štartérom auto pohneš, to je cca 0,5 -1 kW v zábere štartéra.
A asi dosť. Buď zničíš batériu alebo štartér.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bežné auto nemá väčší výkon zober si spotrebu cca. 6l/100 km pri 60 km/h 2l-V5 diesel liter nafty má v sebe energiu 10,7 kWh s efektivitou len motora 30% také auto váži cca 1600 kg ((30/100)x10,7)x6=19,26 kWh/100km a to som nepočítal straty na prevodovke. Vo výsledku to dá pri 60km/h 11,4kW. Model S 90D (90kWh batéria) auto má 2200kg a podľa EPA spotrebuje 20.09kWh/100km vyššie som počítal s 25kWh/100km (250Wh/km).

Odpovedať Hodnotiť:
 

Chyba nie V5 ale V4 pre správnosť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

debilkovia klikajúci ti na plus asi tiež nepochopili pointu toho, čo napísal. no, možno sa raz naučia prepočítavať aj medzi rôznymi fyzikálnymi jednotkami a chápať výsledky...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

hej cital si to na sme.sk
akurat ze to nebola kozmicka lod ale magneticka rezonancia a neskladali ju ale kradli do zberu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prosim redakciu o pridanie fotky usmievaveho elonka maska po ktorej ked kliknem tak sa zvacsi. Ste super dakujem
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ty rad na nom pohonkavas vsak?

Buzerant jeden.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 


Keď klikneš na obrázok a potočíš kolieskom na myši,
máš tam vyškereného šaša s okrovým cylindrom vo fialovom saku. ;=)))


Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ktokolvek mu to poradil je riadny vtipalek...raketa sa predsa nerobi z ocele to je zakladna skola, prvy stupen...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Tak teraz co. Prvy stupen rakety ci prvy stupen zakladky?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

z čoho sa teda robí?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Z polystyrenu a obalis bakelitom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechápem prečo to nevyrobia z adamantia alebo vibrania.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Lebo hodnota za peniaze a elektornické trhovisko nepustia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ono...celkovo to zameranie tvaru primarne na prekonanie gravitacie posobi akoby ludstvo sice uz-uz planovalo osidlovat vzdialene galaxie, ale na aktualnej urovni je za uspech priekazne povazovane i vykonavanie velkej potreby aspon na dvorku.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=rmgp64uCQcs
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zariadenie sa musí jednoznačne nazývať Ocelot, čo evokuje dravosť, dlhý chvost pri štarte a ako u každej mačkovitej šelmy aj 7 štartov a pristátí bez úhony. Ide o novší, generický typ projektilu, ktorý používala už Majka z Gurunu a preto sa štart musí konať z hladiny Štrbského plesa. V prípade incidentu pri štarte, je možné, ako sa dá dedukovať z nadpisu článku, využiť "kus lode" na člnkovanie na hladine plesa, pričom fanúšikovia môžu na brehu preskakovať s valaškou vatry.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

to je už Silvester?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bude to radiacne odolne?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie
Odpovedať Hodnotiť:
 

BFR - běžná Frantova raketa
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pozeral som tú raketu, nikde nevidím zásobníky na dilítium a ani na antihmotu. To ako chce dosiahnuť warp rýchlosť?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár