neprihlásený Pondelok, 19. augusta 2019, dnes má meniny Lýdia   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Spustená výroba batérií s pevným elektrolytom a vyššou kapacitou

Značky: batérienové technológie

DSL.sk, 24.11.2018


Čínsky startup Qing Tao spustil výrobu batérií s pevným elektrolytom, na rozdiel od doterajších batérií využívajúcich tekutý elektrolyt.

O spustení výroby informuje čínska agentúra Xinhua. Podľa agentúry ide o prvú výrobu takýchto batérií minimálne v Číne.

Prísľubom batérií s pevným elektrolytom, o uvedenie ktorých sa snaží viacero výrobcov a startupov, je okrem iného vyššia bezpečnosť. U týchto batérií by nemal hroziť únik elektrolytu a tým ani také extrémne incidenty ako výbuchy.

Batérie od Qing Tao majú navyše vyššiu hustotu uloženej energie v pomere k hmotnosti ako doterajšie Li-Ion batérie, keď dosahujú 400 Wh / kg. Li-Ion batérie s kvapalným elektrolytom dosahujú do 300 Wh / kg alebo menej.

Akého chemického zloženia je batéria agentúra neinformuje, stále samozrejme môže ísť o batériu postavenú na lítiových iónoch. Zároveň nie sú k dispozícii ani ďalšie dôležité údaje, počet nabíjacích cyklov a energetická hustota v pomere k objemu.

Výrobná kapacita startupu je zatiaľ ale relatívne malá, 100 MWh kapacity vyrobenej za rok. Batérie sa budú používať najskôr v špecializovaných zariadeniach a digitálnych produktoch vyššej triedy.

Do 2020 sa má výrobná kapacita zvýšiť na 700 MWh a startup podľa informácií predstaviteľov spoločnosti komunikuje o dodávke batérií aj pre elektromobily.

Výrazný pokrok v kapacite batérií sľubovalo v posledných rokoch viacero startupov a vývojových tímov, tieto technológie sa ale typicky stále nedostali do výroby, k žiadnemu výraznému skoku zatiaľ neprišlo a kapacita a iné parametre batérií sa zvyšujú len pomaly.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

USA predĺžili čiastočnú výnimku z amerických sankcií pre Huawei
O dotácie na fotovoltaické panely menší záujem ako na kolektory, zajtra ďalšie kolo
Windows 10 pridáva drobné novinky, pomenovanie virtuálnych plôch
Prototyp Starship má do 200 metrov letieť v stredu
Antik spustí zdieľanie elektrických skútrov
Vydaný Knoppix 8.6
NASA vybrala stredisko pre vývoj pristávacieho lunárneho modulu
Nový významný výrobca SSD diskov
Logitech uviedla nízkoprofilové mechanické klávesnice
Notebookom Microsoftu sa znižuje takt CPU na 400 MHz


Diskusia:
                               
 

Tak teda ked si to zoberem do stanu, kolko dni budem v stane?
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

záleži kedy baterka vybuchne
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

tomu a hovorí superpostreh! /KUA/
aj T101CS ju mal poškodenú a musel ju vydrbať zo seba a vyhodiť z auta a vybuchla...také niečo ak skonštruujeme tak sme "za vodou" /tam sú síce amíci ale nevadí/
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Neviem prečo mám pocit, že je tam nejaké "ale"
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Skunosti s podobnymi clankami. Aj tu bol clanok asi pred dvomi rokmi kde bolo ze o tri mesiace sa zacne vyroba nejakych super bateriek a nic.
Tiez teda vidim tam nejaky problem ktory nezverejnili.
Mozno cena vyroby je vysoka.

Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Take iste clanky o zvysenej ucinnosti PV panelov - kde su?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ak čakáš že ich budú mať v lidli tak máš smolu.
Tam predávajú iba to čoho sa nemci už prejedli a už to nechcú.

A v jednote sa špecializujú na národné obmedzených, ktorým predajú tovar s 200percentiným ziskom. A slováci to vyrobiť nevedia.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

vyzerá to nájdejnejšie, ako u ostatných - jediné ale vyzerá byť cena. Preto začínajú s high-end zariadeniami. Otázka je, či pri vybraných materiáloch a procesoch sa vôbec dá dosiahnúť porovnateľná cena so súčasnými batériami, čo je pre elektromobily dôležitejšie ako hustota batérií
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Treba sa na to pozerat optimisticky. Vzhladom k predpokladanej zivotnosti vesmiru, je skok z 300 na 400 Wh/kg pri z E=mc^2 definovaneho idealu v podstate zarukou, ze to na niektory dalsi pokus priekazne mozno vyda.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

syntax.. normalne som zatuzil po baterke ktora bude mat zivotnost vesmiru...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

ja jednu takú mám, už 30 rokov jej nič neni...len je vybitá :-)
Tá prežije aj Vesmír s jeho tepelnou smrťou
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak ju v zaujme zachovania svojej predstavy, ze je este stale dobra ani nenabijaj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved ona vlastne ani nie je nabijatelna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Realizaciu takych tuzob garantuje stat poskytovanim bezplatneho pristupu ku vzdelaniu. Ja poskytujem poradenstvo az od urovne tuzieb typu potknut slimaka, nakolko priekazne nemam pedagogicke kompetencie.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

To fakt nejde zastaviť to jebnuté myslenie ohľadom elektromobilov???
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

A na čom chceš teda v budúcnosti jazdiť? Okrem starej...
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

nepýtaj sa tak sprosto...Hatatitla Ti nič nehovorí, na koňoch predsa! :-)
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Hatatitla je blesk
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spaľovací motor má doteraz veľmi nízku účinnosť. Takže je ešte čo zlepšovať!
Odpovedať Známka: -7.9 Hodnotiť:
 

Ved zlepsuj, ostatnym to uz nejako extra nejde.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Však Slováci vyvíjali akýsi motor 2,5litra čo mal mať 700koní a neprodukoval teplo, resp nebolo zapotreby ani chladič.


EDIT: https://dopice.sk/me0
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Hej, so zivotnostou ani nie rok. Spalovacie motory su neefektivne, ale zaroven velmi odolne a vydrzia roky (teda okrem tych novych hyper super turbo 0.9 litrovych dvojvalcov).
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

a utiahne to aspon klimu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podla mna to bola pasca na investorov. Je 6 rokov po clanku a nic z velkych reci:"upravený 2,5-litrový benzínový motor dosahuje 814 konských síl pri spotrebe 5,3 l na sto kilometrov."
Vykon v konskych silach a ziadne info o ucinnosti. Spotrebu 5l na 100km. To pre fabiu, autbus, alebo pre samostatny motor namontovany na 50kg motokare?
Asi odrbali aj dakeho odbornika zo STU: "„Pre mňa ako človeka, ktorý celý život miluje motory, je neuveriteľným zážitkom vidieť prepĺňaný 2,5-litrový motor s takými parametrami a temer studený!“ nadchýna sa Lešinský"
Alebo:"Na experimentálnom pracovisku mi chceli ukázať reálny beh motora počas „ladenia,“ bol som skeptický. Ale musím povedať, že som nadšený, bol to neuveriteľný zážitok..." to mi pripomina videjka o free energy generatoroch, ktore su uz takmer dokonale, len treba prispiet trosilinku na vyvoj. :D
A v diskusii 0 komentarov - vsetci to tam zozrali. Podla mna Dick nasiel investorov a sa zduchol. A ti teraz od hanby cudsia v kute.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Btw, Zdeno, si to ty? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dá sa zlepšovať, ale nechcú. Namiesto toho zoberú jeden valec a drbnú tam turbo alebo aj kompresor aby sa to vôbec hýbalo. A potom prepaľuje piesty alebo po 80t km idú do šrotu.

Zdá sa mi že jediný čo sa ako-tak snaží niečo zlepšovať je Mazda, spĺňaju emisie aj s 2-litrami, u nafťákov dokonca bez močoviny, ďalej pokusy s Wankelom, alebo teraz vznetové spaľovanie benzínu, millerov cyklus, Comprex pulzné preplňovanie... Ale nie, tu si budu dementi furt radšej kupovať šroty z koncernu kde ich až po 6 generácií napadlo že asi je tá tenká preskakujúca rozvodová retiazka nahovno... dokázali šetrením dodrbať aj to čo sa nedá dodrbať
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

A budeš aj plakať, ty šaško?
Odpovedať Známka: -7.4 Hodnotiť:
 

Koncernový fanatik sa ozval
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ved to je win-win situacia, stat zarobi a bezny obcan to zaplati.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A davaju zaruku 200000km na take motory.
Predtym nedavali, ani za priplatok.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Kto dava taku zaruku? Bezny nepreplnovany MPI Skodovacky motor nema dovod nevydrzat 200tis. km v beznej premavke samozrejme. Otazka je, co je v extra podmienkach, ktore su sucastou zaruky... mozno nevytacat nad 4000 otacok a ked raz pretocis za 200 tis. km, tak uz si prisiel o zaruku. A riadiaca jednotka si to bude logovat a nevymazes. To ako zivotne poistky, ktore su dobre len ked sa predavaju. :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby bola Mazda domaci podnik, tiez sa viac kupuje pre dostatok nahradnych dielov atd.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zároveň je však treba neopomínať fakt, že v prieniku s vyšším princípom nízka účinnosť umožňuje s využitím teórie množín identifikáciu pritakávačov s priekazne absolútnou presnosťou.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sám si jebnutý
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Sám nie, ale je ich vo svete dosť.
Myslím tých, čo šíria polopravdy až bludy.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A to je aké?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ide, staci ak sa polejes benzinom
Odpovedať Hodnotiť:
 

A dkedy máme jazdiť na koňoch?

Odpovedať Hodnotiť:
 

Preco nejdu radsej cestou studenej fuzie?
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

lebo by im mrzli ruky predsa!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

asi im to ešte nikto neporadil.
možno svet čaká na Teba.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

normalne im posli mail, urcite sa potesia ze konecne im poradi niekto kompetentny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Za poslednych 10 rokov aspon 20 sprav o prevratnej technologii baterii coskoro uvedenej do vyroby.
Neska rozoberem vibrator a tam stale lionka.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Bud rad, ze nie je pohanany spalovacim motorom, ako by si tu niektori priali.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Niekto si praje, aby už deťom v školách niektorí neblúznili hlavy s tým, že aké je elektroauto ekologické!!!
Nie je a ešte to zopár rokov potrvá, kým sa nájde ekologickejší spôsob dopravy. A upraviť myslenie ľudí. Treba aj chodiť, nie sa len 1 voziť v 4-5 autách!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ty si z ropnej lobby? Lebo uz len tito ludia tvrdia, ze diesel je viac eko ako EV.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Taký s kosačky by to utiahol, len niekto by ho musel naštartovať
Odpovedať Hodnotiť:
 

:D To mas pravdu, ale ja si osobne pamatam v rokoch 1985 mala nabijatelna tuzkova NiCd AA bateria kapacitu 500mAh, potom prisli NiMh 1,2V 600, 750, 1000, 1200, 1500, 2000, 2200, 2500, 2700 a teraz vidim na heureke max. 2850mAh. Sice pri 1,2V, co je iba 80% z 1,5V, stale je to vyse 2000mAh, co je 4x viac. Li-Ion rovnakej velkosti by mali tiez 2700mAh, ale pri napati 3,6V. Tie u nas ani neboli. NiCd bola najlacnejsia nabijatelna, samozrejme, ak vynecham olovene akumulatory.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cez prizmu informacii o plytvani portavinami, si dovolujem nasotlit postulat a kompostovani odpadkov a nasledne produkt vyuzit na pohon dopravnych prostriedkov. Este treba dotiahnut bezemisne spalovanie, rozkladat splodiny priamo vo vyfukovom trakte na prospesne komodity, pouzitelne na rozne ucely, alebo opat na pohon. Motor by mal byt prisposobeny na vyuzitie produktov kompostovania a nasledne, po rozklade splodin vo vyfukovom trakte a ich odvedeni do druhej nadrze, by mal byt motor prisposobeny aj na pouzitie s takym pohonom. Dojazd by sa zvysil, samozrejme pri rozklade splodin a naslednom pohone to nebude 1:1 s dojazdom z povodnej nadrze, ale rezerva na par 100 km by to mala byt. Nieco podobne ako technologia benzin/plyn. V tomto pripade pravdepodobne metan/vodik. Prepinac rucny, pod volantom packa, mierne trhnutie automobilu pri prepnuti a pokracovanie v jazde.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Aj u nás otvárajú jednu alkoholovú stoku už o 8-ej v nedeľu ráno....
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vo vacsich mestach okresneho vyznamu, som vypozoroval ambulantny predaj z dvora, cize z garaze, nonstop 24 hod. denne. Kazda garaz ma svojich stalych klientov, je moznost zakupit aj cigarety. V uzkom kruhu komunity vznikaju velmi zaujimave myslienky a podnety na rozne spolocenske problemy, od politiky az k rieseniu probematiky bezemisneho pohonu. Najlepsie sa tvori v druznej a konstruktivnej debate v prijemnej atmosfere, kde sa podielaju na rieseni problematiky odbornici z roznych oblasti vedy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Niečo ako tutok...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Energia je vsade naokolo... netreba ziadne baterie.... staci vymysliet resp. objavit prijmac, ktory okolitu energiu zachyti a vyuzije.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Nieje problem ziskat a zachytit problem je ju dlhodobo ucinne ulozit.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Presne tak. Pokial je fakt vsade naokolo, fakt priekazne neni kam.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

ak je všade naokolo, tak ju netreba ukladať... či?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Jediny co pohol myslou.


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

10 z 10
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Na ziskanie energie ktora je naokolo sa pouziva veterna, fotovoltaicka, uholna, jadrova, vodna a vselijaka ina elektraren - prijimac.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zle si ma pochopil.


Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

K vsetkym inym rieseniam ktore si myslel a ja som zle pochopil stale plati Carnotov teorem bez vynimky:

Max teoreticka ucinost zdroja = 1 - teplota okolia / teplota zdroja

Vsetky hore uvedene zdroje sa nan daju prepocitat. +Realna ucinnost je casto hlboko pod touto teoretickou ucinnostou.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

O energii a jej transformacii vieme velke trt.

Zbytocne si ohranicujes moznosti.


Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Ty vies vseobecne velky trt o vsetkom.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Potom mi uz ostava len povestna alternativna ezo energia. A tm su moznosti neobmedzene. S ucinnostou kludne aj milion percent.

Ake vazne. Pozri si aspon zaklady termodynamiky a pripadne nieco o entropii.
Odpovedať Hodnotiť:
 

K alternativnej energii s ucinnostou milion percent si zabudol podotknut, ze to ropne lobby zakazali a taja to atd. a to, co netaja treba este doladit a uz je to na spadnutie. uz len najst 423 565 kokosov, co si kupia uptrasilne magnety a budu sa s nimi hrat a tak sa tesit z poznania, ze im su zdarma energie utajovane.
Ale teraz vazne, vedel by si sa vyjadrit v com bol podfuk "slovenskeho" spalovacieho motora, ktory nam tu podsuval daky Dick cez media, ktore podla mna odrbal, k comu sa vyjadruje Kamikaze1 v prispevku 25.11.2018 3:59 a nasledne ja v case 26.11.2018 12:16? A Stirlingov motor ma preco ucinnost az 60%, ked rozdiel teplot tam je nizsi, ako v spalovacom zazihovom, ci vznetovom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsak mozes transformovat 220V 1A zo siete na 20V 10A v transformatore. Takmer to iste minus straty v tom transformatore. Ale samozrejme tak si to nemyslel. Myslel si to tak, ze "volna" energia. No dobre, chytaj eletrosmog a rozsviet si tym LEDku. Alebo si kup si magnety za 1000€ z reklamy pri videu pri "free energy generatore" a rozsiev si tiez LEDku s tym, ze ti to pobezi 50 rokov a energiu ziskanu z toho by si kupil od elektrarni za 10€. Pretoze energia, ktoru mozes ziskat z magnetov je iba energia zakonzervovana tam pri vyrobe. Zbytocne sa nadchynas podvodnikmi a rojkami, ako si sam.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podobna technologia z Taiwanu, chlapec nameral 118Wh/kg https://www.youtube.com/watch?v=kJXRyWQgOY4.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A druhy chlapc tomu uveril. Taiwan - zaruka doveryhodneho podvodu? To propagacne video s propagacnym hlasom je mi take doveryhodne, ako videa kde zapoja predlzovacku do svojich zastrciek a do volnej zapnu stolnu lampu. :) Malu plochu baterku mohol mat na konci toho ohybneho bazmeku, ktory ohybal, prepichoval, strihal, vsetko ale nie na konci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ziaden "startup" nikdy relane nepride s lepsou nez standardnou bateriou. nema to financny zmysel pre investorov. kto vymysli lepsiu technologiu ju licencuje velkovyrobcovi ako varta, nec, sanyo, lg, samsung, panasonic, tesla... stavat vlastnu tovarent a riesit logistiku ohlaodm materialov a distribucie je totalna kravina.

tieto PR clanky sluzia iba na nahananie investorov aby do tychto "startupov" naliali prachy pred tym nez to exitnu zakladatelia. nic viac. cisty biznis.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

+1
Odpovedať Hodnotiť:
 

Strašne sa teším, kedy už konečne príde boom s batériami, ako bol boom HDD vs SSD ... myslím že už sa to blíži ... Keď zrazu nebude úzke hrdlo kapacita batérie, veľkosť, rýchlosť nabíjania ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsak boomy su kazdych par rokov - olovo - nicd - nimh - liion - lipol -life - .... mozno to co je teraz je uz na urovni SSD a nenabijatelne boli ako HDD :D :D :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A co takto ultrakapacitory, cize superkondenzatory? http://www.droneweb.cz/ akumulatory/item/ 85-ultrakapacitory-akumulatory
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár