|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a sme tu zase
Od: wa11t
|
Pridané:
14.11.2018 12:32
Toto zase? To nikto z nich nevidel videa od ThuderfOOt a EEVblog (YouTube) kde pekne vysvetluju aka strasna chu***ina to je? :D
|
|
Re: a sme tu zase
Od: EI3
|
Pridané:
14.11.2018 13:03
Kedysi davno, bol medzi neandrtalcami clovek, ktoreho ostatny mali vseobecne za blba.A ten clovek ked zbadal koleso, tak zacal vykrikovat ze v jaskyny TubeYou su nakreslene obrazky ktore jasne dokazuju ze, to koleso je neprakticka vec a aka strasna chujovina to je. Ze sa technologicky tazko stavia, ze to same nepostoji, furt to pada a obcas sa rozsype. Ovela lepsie su dve palice s kozusinou...
Pamatam si na to ako keby to bolo dnes.
|
|
Re: a sme tu zase
Od: gertrudo
|
Pridané:
14.11.2018 13:12
Ty veris aj na perpetum mobile ze?
|
|
Re: a sme tu zase
Od: EI3
|
Pridané:
14.11.2018 13:30
Hej,moj mobil sa vola perpetum. Takze verim.
|
|
Re: a sme tu zase
Od: limki
|
Pridané:
14.11.2018 13:23
Nebavme sa o tom, ze chodnik je vodorovny a teda ma suboptimalne natocenie na slnko. Ani o tom, ze protismykova vrstva sa ovela horsie cisti a teda bude vacsinou znecistene. Teda su to extremne neefektivne vynalozene peniaze - fajn ako test/vyskum/pr.
Ale ako sa to ma odmrazit vyprodukovanou elektrinou ked je povrch zasnezeny? Toto uz je na perpetum
|
|
Re: a sme tu zase
Od: EI3
|
Pridané:
14.11.2018 13:29
1.Ked to produkuje elektriku a rozmrazuje to, tak to hadam nezamrzne a nezasnezi.
2. Vyprodukovanu elektriku dodava do siete a potom si cast berie spat.
Precerpavacia vodna elektraren Cierny Vah je priklad bodu 2.
|
|
Re: a sme tu zase
Od: checkyourself
|
Pridané:
15.11.2018 8:29
na rozmrazenie plochy 1m2 o hrubke 1 cm je potrebnych 3330KJ = 916Wh..
Solarny panel je schopny vyrobit priblizne 150W/m2 (a to zanedbame, ze nie je spravne nakloneny a ze v zime slnko svieti kratsie a casto je zamracene)..
to znamena, ze roztopenie 1cm ladu, by mu trvalo cca 6 hodin.. alebo inymi slovami, dovod preco nemame vyhrievane cesty je ten, ze na roztopenie 10l ladu potrebujes zapnut 1kW ohrievac na hodinu..
|
|
Re: a sme tu zase
Od: tomfv
|
Pridané:
15.11.2018 14:37
A videl si uz zasnezeny akykolvek solarny panel ? Ci uz teplovodny, alebo fv ? Staci mm2 panela kam zasvieti slnko a zbytok sa rozmrazi a odsnezi sam a extra rychlo. Dokonca to funguje aj cez oblaky. Schvalne si najdite panel v okoli a sledujte ho. Zasnezeny nezostane moc dlho.
|
|
prakticky teoretik
Od: syntaxterrorX .XX
|
Pridané:
14.11.2018 13:32
Predsa standardnou elektrickou lopatou.
|
|
Re: prakticky teoretik
Od: ľetz
|
Pridané:
14.11.2018 14:19
hej pista a preco nic nerobis, nemôzem lopata sa mi nabija
|
|
Re: prakticky teoretik
Od: Kalkulacka365
|
Pridané:
14.11.2018 16:27
U nas vacsinou mrzne v noci. Uprostred leta, ked to uplne zaskoci cestarou.
Takze ak by to fungovalo iba jediny den v roku. Tak by to odvratilo kazdorocnu kalamitu.
|
|
Re: prakticky teoretik
Od: dj_v
|
Pridané:
14.11.2018 14:53
Podľa mňa tam budú špeciálne chlpaté návleky na kolesá :D
|
|
Re: prakticky teoretik
Od: vvh
|
Pridané:
14.11.2018 21:48
a vlete ich oholis a mozes ist tour de france
|
|
Re: a sme tu zase
Od: reshsrehsr
|
Pridané:
14.11.2018 14:01
netrep hlúposti. sám si neandertálec, čo skáče do každej jamy a už v druhej čaká tiger, ktorý sa teší ľahkej a hlúpej koristi.
čisto vyhodené peniaze, efekt nu celá nula nič. ale pre podobných blbečkov ako ty možnosť pohomiť si nad "pokrokom", bohužiaľ čisto v cimrmanovskom duchu.
|
|
Re: a sme tu zase
Od: juAhele
|
Pridané:
14.11.2018 14:12
Tvoja analogia s kolesom je v tomto pripade nevhodna, pretoze v tomto pripade sa nejedna o inovaciu je to iba obycajny a dobre znamy solarny clanok slahnuty pod zdrsnene tvrdene sklo ktore ma sluzit ako chodnik. Uz predchadzajuce projekty tohoto typu ukazali ze je to nerentabilne. Inovacia by bola keby napr to sklo na to sa dokazalo same cistit a prepustit tak viacej svetla ale i tak by to bolo extremne nerentabilne. Na EEVblogu to "Dave" niekolkokrat zdoraznil ze to nemusi nejako detailne pocitat je to uz v radoch inde nez by to malo byt. Velke problemy s efektivitou a rentabilitou (nielen ekonomickou ale aj ekologicou) maju aj solarne clanky udrziavane v idealnych podmienkach.
|
|
Re: a sme tu zase
Od: - SS -
|
Pridané:
14.11.2018 18:37
"v jaskyny"
- to vážne? Veď to sa ani nedá vysloviť.
|
|
Re: a sme tu zase
Od: EI3
|
Pridané:
14.11.2018 21:33
To vazne? S tymto mas problem? Chod za logopedom ked to nevies vyslovit. Jaskynny klomplex bude pre teba neprokonatelna prekazka...
|
|
ultraradikalny optimizmus
Od: syntaxterrorX .XX
|
Pridané:
15.11.2018 5:55
Presne tak. Minule vraj ukazovali v telke logopeda a za ním chodil celý dav vyliečených, kričali "Detegovať v jaskyny!" a priekazne sa radostne usmievali.
|
|
tralalalal
Od: ananananans
|
Pridané:
14.11.2018 12:33
https://www.youtube.com/watch?v=H901KdXgHs4
|
|
Dať to popri ceste
Od: Dodko2
|
Pridané:
14.11.2018 13:32
Nebolo by lepšie to dať na severnú stranu násypu popri ceste ktorá je otočená a lepšie naklonená na juh?
|
|
TurboPicovina
Od: Priekazne
|
Pridané:
14.11.2018 13:36
To postavili v pivnici? Alebo je to este vacsia picovina ako sa zdala?
12 MWh rocne na 2,5x90 m je:
12 000 kWh / 365 dni / 225 m2 = 0,14 kWh/m2/den.
Priemerne oziarenie vodorovnej plochy v priebehu roka v danych zemepisnych sirkach je 2,80 kWh/m2/den.
Takze ucinost tej picoviny je neuveritelnych 5 %, parada.
|
|
Re: TurboPicovina
Od reg.: a3a3a3
|
Pridané:
14.11.2018 13:40
Bez tých nadávok by som si povedal, že celkom inteligetný príspevok.
|
|
Re: TurboPicovina
Od: XMen
|
Pridané:
14.11.2018 13:46
A co je na nadavkach neinteligentne?
|
|
Re: TurboPicovina
Od reg.: a3a3a3
|
Pridané:
14.11.2018 13:47
Hm, to je popiči otázka.
|
|
Re: TurboPicovina
Od: wdgh
|
Pridané:
14.11.2018 14:23
idealne zkombinovat do jednej dlazdice so solarnimi clankami aj generator meniaci vztlaka otrasy na elektricke impulzy a kazdich 50 metrov lapac bleskov
|
|
Re: TurboPicovina
Od: tťz
|
Pridané:
14.11.2018 14:25
hm, to by uz bol chodnik smrti
|
|
Re: TurboPicovina
Od: 48484848
|
Pridané:
14.11.2018 14:05
Len tak pre porovnanie. Ucinnost dnesnych najmodernejsich spalovacich motorov je cca 25%. V ich zaciatkoch to bolo hodne, ale hodne pod 5%. Tu ide o prototyp na vyskusanie.
|
|
ničivý praktik S03E57
Od: syntaxterrorX .XX
|
Pridané:
14.11.2018 14:41
Presne tak. Podvedome zelanie subjektivnej vyhovujucosti vysledku je priekazne kardinalnym vstupnym parametrom specifikacie testovacej fazy produktu.
|
|
Re: ničivý praktik S03E57
Od: slecna.l
|
Pridané:
14.11.2018 16:30
Keby si sa modlil za Schrodingerovu macku, mozno by este zila.
|
|
Re: ničivý praktik S03E57
Od: hkgh
|
Pridané:
14.11.2018 16:39
a mozno este zije, ale to sa uz nedozvies kym nevykopes hrob do ktoreho si ju zaziva pochoval
|
|
Re: TurboPicovina
Od: Priekazne
|
Pridané:
14.11.2018 13:44
A ta picovina stala... 784 000 eur! Za tieto peniaze vyprodukuju normalne zdroje 2400 MWh (a to ratam sialenu Nemecku ekosadzbu v spotrebitelskych cenach).
Ked picovina bude fungovat bezchybne 200 rokov bez poruchy, udrzby a nehody (to nevydrzi ani cisty beton, ocel, nieto ekoelektronika), tak hura, v roku 2218 splati energiu, ktora sa teraz minula na tazbu, jazdu kamionov a vlakov po svete so surovinami, vyrobu, vystavbu, luxusne ekoodmeny ekofasistov na novu Audinu a podobne.
Tieto projekty su cista energeticka strata, bolo by ovela ekologickejsie, keby miesto vyrabania picoviny spali doma v posteli a energia a suroviny v cene 784 000 eur by zostali na normalne pouzitie.
|
|
Re: TurboPicovina
Od: abcdefg
|
Pridané:
14.11.2018 13:53
no ak to stalo tolkol, je to dost. ale vsetky prototypy a testy su velmi drahe, je za tym tisicky hodin testov a vyskumov. lacne to maju iba v cine, kde maju statne oddelenia pre zlodejov technologii, preto su mnohe veci z ciny tak lacne, lebo na vyskum trpeli a platili ini.
ked sa to ale rozbehne, a spusti masova vyroba, tak aj bez cinskych /a im podobnych/ zlodejskych praktik sa ta cena chodnikov rapidne znizi.
|
|
Re: TurboPicovina
Od: dxfhxfj
|
Pridané:
14.11.2018 15:32
áno, vieš o tom totálne hovno, to je fakt
|
|
Re: TurboPicovina
Od reg.: a3a3a3
|
Pridané:
14.11.2018 13:45
Tvoj komentár na mňa zaúčinkoval na 3% a nevyčítam ti to.
|
|
teoretizujuci praktik - priekazne
Od: EI3
|
Pridané:
14.11.2018 13:57
Žiarovka spotrebuje len časť príkonu na svetlo. 92% energie je vyžiarené v iných spektrách a ako teplo.
Takze ucinost tej picoviny je neuveritelnych 8 %, parada.
|
|
Re: teoretizujuci praktik - priekazne
Od: Priekazne
|
Pridané:
14.11.2018 13:58
A suvis s temou? Ziarovky nam EuSSR uz zakazala.
|
|
Re: teoretizujuci praktik - priekazne
Od: neviem meno
|
Pridané:
14.11.2018 15:11
Furt sa predávaju a aj sa naďalej budú. Na krabičke je poznámka v zmysle ***podľa nariadenia EU nie je tento svetelný zdroj určený na domáce použitie
|
|
Re: teoretizujuci praktik - priekazne
Od reg.: a3a3a3
|
Pridané:
14.11.2018 15:18
** Tento komentár nie je určený na domáce žuvanie.
|
|
Strechy
Od: Lacog
|
Pridané:
14.11.2018 13:57
To už fakt sú všetky strechy obsadené?
|
|
Re: Strechy
Od reg.: a3a3a3
|
Pridané:
14.11.2018 15:15
Edison vymyslí žiarovku a Ferko sa ho spýta:
- To už fakt došli sviečky?
|
|
Re: Strechy
Od: Cpx
|
Pridané:
15.11.2018 8:01
Heh ze Edison vymyslel ziarovku. Good one!
|
|
Je to dobrý projekt.
Od: Istvan Fekete
|
Pridané:
14.11.2018 14:27
Netreba hneď haniť výbornú myšlienku. Pozeral som to dôkladne je to robené na princípe trvalej ondulácie. Časom budú všetky cesty a diaľnice takto. Vlaky bude postupne možné zrušiť. Implementovať tento princíp aj na letecký priemysel.
|
|
zeleny mozog
Od: sundalpichal
|
Pridané:
14.11.2018 14:39
Problem je, ze akoby nestacilo ze ako chodnik sa to rychlo spini, aby to fungovalo musi piect Slnko a to priamo na to. Inac je to nanic. Ani drsne sklo nicomu nepomaha. Vidiet to aj na tej planovanej efektivnosti a to je este dost optimisticka. Navyse zivotnost panelov je obmedzena. No opat sa niekto nabalil a zelenaci budu zopar mesiacov nadrzani (pritom taketo pouzitie solarneho panela je jedno z najneekologickejsich, horsie je uz iba nepouzit ho). Pokym za taketo veci ludia nebudu chodit do basy (ako za spreneveru), tak sa to nezmeni.
|
|
Re: zeleny mozog
Od: Zelmira
|
Pridané:
14.11.2018 14:55
Myslienka nie je celkovo zla ale neni pouzity dobry druh energie. Pozerala som film a tam som videla, ze na lietadlovej lodi maju parne katapulty aby lietadlu udelili unikovu rychlost aby nepopadalo do oceanov. Toto treba urobit na chodnik a jazdec uz potom nemusi pedalovat. Chodnik musi byt dost rovny aby ho nedrgalo pri katapultovany na drahu.
|
|
Re: zeleny mozog
Od: EI3
|
Pridané:
14.11.2018 15:24
Krasna myslienka, velmi som sa pobavil. :-)
|
|
ničivý praktik S03E55
Od: syntaxterrorX .XX
|
Pridané:
14.11.2018 18:46
I ked v podstate ide o velmi podnetny navrh, vzhladom k distribucii prvocisiel je z cisto bezpecnostneho aspektu v ramci projektov EU mozne v sulade s existujucimi smernicami kryptografickej ochrany uvazovat priekazne len nad neparnymi.
|
|
Re: zeleny mozog
Od: fxfx
|
Pridané:
15.11.2018 1:58
a mozno je to len tym, ze nemaju v nemecku takych odbornikov z dsl.sk
|
|
.....
Od: allyze
|
Pridané:
14.11.2018 17:02
Na Slovensku by stačil aj test obyčajného betónového cyklistického chodníka.
|
|
Slovencina eno nuno
Od: Eflikiflkfk
|
Pridané:
14.11.2018 22:31
"...za rok by vyprodukovať 12 MWh elektrickej energie." Nem tudom hungaro, teremtete, seretlek, azandalat!!!
|
|
Dobrý napad
Od: Hobit master
|
Pridané:
14.11.2018 23:53
Chodci by po takých chodníkoch mali chodiť v takých chlpatých papučiach a porádne šúchať nohami.
|
|
Re: Dobrý napad
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
15.11.2018 8:47
A pri tom šúchaní by možno vyprodukovali statickú elektriku navyše!
|
|
Re: Dobrý napad
Od: suchy such
|
Pridané:
15.11.2018 8:56
na take domace suchanie
|
|
niečo podobné mali maďari,
Od: mp1
|
Pridané:
15.11.2018 9:33
pokryli parkovacie miesta pri nabíjačke. po pol roku to ako hlúposť rozobrali. a ak to bude kúriť - účinnosť klesne, to je VLASTNOSŤ panelov.
|