neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
Ďalšia krajina plánuje zakázať autá so spaľovacím motorom, už od 2030

Značky: elektromobily

DSL.sk, 13.11.2018


Ďalšia krajina oznámila zámer eliminovať autá so spaľovacím motorom na benzín a naftu striktným zákazom a to dokonca vo veľmi skorom termíne, už od roku 2030.

Touto krajinou je Izrael, plán avizoval uplynulý mesiac minister energetiky Yuval Steinitz. Informuje o tom agentúra Reuters.

Krajina plánuje podľa týchto informácií po 2030 zakázať predaj nových vozidiel na benzín a naftu a zakázaný bude aj dovoz. Všetky nové osobné autá budú elektromobilmi, autobusy a nákladné autá budú môcť byť aj na plyn.

Do 2030 chce krajina podporovať postupný prechod na elektromobily, okrem iného podporou budovania nabíjacích staníc a znížením dane na elektromobily.

V súčasnosti v krajine s cca 9 miliónmi obyvateľov takmer nejazdia elektromobily, do 2025 chce vláda dosiahnuť 177 tisíc elektromobilov na cestách a do 2030 už 1.5 milióna.

Formálny plán chce vláda schváliť do konca roka.

Zámer zakázať autá so spaľovacím motorom už oznámili okrem iného aj dve veľké európske krajiny, Veľká Británia a Francúzsko. Obe chcú k tomuto kroku pristúpiť o desať rokov neskôr, od 2040.

Dve menšie krajiny Nórsko a Holandsko, kde elektromobily už aj v súčasnosti tvoria vysoké percento nových predávaných vozidiel, zvažujú ešte skorší termín ako Izrael, dokonca rok 2025.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple
Zatiaľ posledný Star Trek seriál bude mať ďalšiu sériu, ohlásený aj nový film
Nový Android 15 je k dispozícii v beta verzii
Samsung má spustiť výrobu takmer 300-vrstvovej flash tento mesiac, budúci rok dosiahnuť 430 vrstiev
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 20-krát
Apple čoskoro uvedie ďalší sci-fi seriál
Populárna databáza Redis má po zmene licencie ďalší klon, už bol vydaný


Diskusia:
                               
 

Inzerat: Predam plne automaticku elektricku TAVU s dvoma teleskopickymi hrbmi, ekologickym trusom a vstavanou navigaciou. Prislusenstvo: jebnuty polo-jazdec zdarma, elektronicky polohovatelna vyska a stierace k tomu.

no nekup to
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

nekupim
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

šiber je len v prevedeni Arctica?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Si nudný.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

lepsi nudny ako jebnuty ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

jestvuje - NOUVELLE CITROËN E-MEHARI; mehári je odvodené od ťavieho plemena, resp od oddielov francúzskej armády ktoré na ťavách jazdili. predchodca bol vo filmoch so žandárom zo sentropés.
Odpovedať Hodnotiť:
 

velmi sa mi paci vyber tem a clankov na tomto serveri v ostatnom case. dakujem!
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

tak za toto vám teda ďakujem velmi pekne
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Páčia sa mi tieto pozitívne komentáre v poslednom čase. Ďakujem vám.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ziadne clovek neda tolko vdaky ako clovek cloveku! dakujeme :D
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

No ale, co bude s benzinkami ?
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

píšu že sa zakáže predaj nových automibilov. To neznamená že sa zakáže jazda tých čo už existujú, takže popri tom budú jazdiť aj spaľovacie autá kým nedoslúžia. Alebo na nich dajú tak vysoké dane že skončia veľmi rýchlo :D
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

prebuduju na Mc.KoserHAM
ved na Slovensku uz mame pumpy cez statne sviatky ako potraviny.
lebo maju vynimku mozu byt otvorene a predavat potraviny :P
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Jop, som tam kazdy sviatok. Niekde tie flase musim kupovat.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Tibor
Odpovedať Hodnotiť:
 

benzinky vyvlastni izraelska armada a ich auta a obrnena technika bude mat samozrejme vynimku zo zakona... nic ine cakat nemozes..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podľa mňa krajiny, ktoré nestanovujú podiel elektromobilov na aspoň 116,72% to s ekológiou priekazne vôbec nemyslia vážne.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Priekazne by bolo na case vymysliet a nasadit lepsie baterie ako su teraz.
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Optimalizacia na cielený 403 forbidden podla odberovej krivky pri nabijani priekazne minimalne na urovni skenu ocnej duhovky.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Aj neopakovať po hentom polo*okotovi slovko "priekazne".
V češtine je to "průkazně", v slovenčine PREUKÁZATEĽNE :)
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

on to slovo nevymyslel, ale ten, ktoreho meno sa tu nesmie brat nadarmo.

A preukazatelne neni prukazne. To skor "preukazujuco", ak take slovo existuje. Prukazny je taky, ktory to preukazuje, potvrdzuje. Myslim, ze v nasej statistickej terminologii sa hovori vypovedny.

Preukazatelny je vysledok testu, samotny test je "prukazny" teda preukazujuci.

A syntax si len robi srandu z toho, ktory to slovo prvy zacal pouzivat. A ked Mu tolerujete detekovanie, tak mu mozete aj priekaznost.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A kto ti brani?
Uz ani na ropnu lobby sa neda vyhovarat, staci skocit do tesly a nasadia to.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

nebolo by ekologicky lepšie vyrábať rovno malé atomové reaktory do motorov než komplikovane distribuovať jadro do bateriek ?
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

ak chces jazdit kamionom a nosit reaktor na navese, tak by s tym problem byt nemal...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ved nejaky vreckovy reaktorik treba
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

oziari ti gulky a narodi sa ti mutant
Odpovedať Hodnotiť:
 

.. Kwisatz Haderach!

abo *Alia
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak. Osobne tiez nevidim prakticky dovod na pouzivanie atomoveho reaktora, ked ZPM priekazne nie su zakazane.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Si predstavte ze kazde 2 parkovacie miesta by museli mat nabijaciu stanicu. Kto ma garaz ten si bude musiet kupit vlastnu nabijacku.
Toto je obrovsky business.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Bude to este vyraznejsie. Kazde miesto bude mat nabijaciu stanicu. Nevidim v tom ziadny problem.
Rovnako nebude problem s investormi - kedze vacsinu dna bude na tom mieste niekto nabijat, zisk bude z predaja elektriny.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

U nas je problem namalovat ciary, nieto k tomu este postavit nabijaciu stanicu.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Nehovorím o probléme, nevidím problém ,nepočujem problém. Sociálne demokracia.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

No, to je predsa to, čo sa deje na Slovensku :)
Ako, nevravím, že je to malý projekt. To určite nie. Ale je to realizovateľné.
Ale ťažko sa na to pozerá, ak človek príde večer pred bytovku v Petržalke a odparkuje auto na neutrále :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Izrael by nám mal byť vzorom. Technologický gigant vyrástol doslova z ničoho v pusti. My sme v plodnej oblasti, na armádu nemusíme toľko dávať a predsa sme ďaleko za nimi. Šalom bratia !
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Nie sme tvoji bratia a ano, salom... ta mali zaskrtit hned po narodeni.
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

Co povedal zle ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Izrael by nám mal byť vzorom. Technologický gigant vyrástol doslova z ničoho v pusti. My sme v plodnej oblasti, na armádu nemusíme toľko dávať a predsa sme ďaleko za nimi. Šalom bratia !
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

Je pravda ze Izrael je specificka vynimka, ale za vzor by som ho rozhodne nedaval.

Mali by konecne zo "svatych" miest urobit nezavyslu medzinarodnu zonu pod dohladom vojakov OSN.

a bol by pokoj.

Palestincanov prestahovat do Syrie Libanonu na naklady OSN.

Takisto vyvlastnit kriticke useky ako Suezky prieplav a Panamu a vyhlasit to za medzinarodnu zonu.



Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Vidno ze nemas ani paru o tom co pises. Ti ludia sa nechcu stahovat prec, oni sa tam citia doma. Im to navrhnu a mas tam dalsiu vzburu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

je rozdiel makať na seba hoc aj v púšti a makať na otrokárov. Sionisti trápia Izraelcov ovela menej než zvyšok sveta. Mier s tebou.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Pref 11rokmi to tam uz krachlo, Tak to skusia znovu
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Clanok o novom intel CPU i9 9980XE nebude ?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

A co je toto portal o digitalnom svete alebo co? O procesoroch a pocitacoch si chod citat inde.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

dick sucking lips
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jo, tema Norsko ze jedneho CZ IT portalu:

Jaké problémy nás s elektrizací dopravy čekají, ukazuje Norsko. Norsko má levnou elektřinu z vodních elektráren, díky těžbě zemního plynu a ropy má spoustu peněz na různě šílené programy a proto nebylo divné, že se do elektromobilizace pustilo s velkou vehemencí. Ve skutečnosti pobídky byly tak výhodné, že počet elektrovozů rostl příliš rychle. V Norsku jste totiž mohli s elektrovozem parkovat zdarma, používat pruhy vyhrazené pro autobusy, byli jste osvobozeni od silniční daně, měli jste zdarma trajekty a také jste při nákupu auta nemuseli platit daň a DPH. Není divu, že se počet elektrovozů mezi lety 2012 a 2015 v podstatě zpětinásobil.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Norská elektropárty byla tak dobrá, že se začalo uvažovat i o elektrizaci letectví. Leč žádná země není ostrov – a protože mělo levnou elektřinu z hydroelektráren, ozvaly se sousední země, konkrétně Německo a Británie, že by se chtěly připojit, jelikož tam byla cena za elektřinu až o polovinu vyšší.

Tu náhle se ukázalo, že ani hydoelektrárny nejsou nafukovací a podle zákona nabídky a poptávky to znamená, že v Norsku cena elektřiny poroste. Nyní jsou Norové v situaci, kdy se snaží zabránit růstu cen elektřiny a zároveň brzdit elektromobilní boom, protože těch výhod bylo prostě příliš.

https://bit.ly/2PYuTqy
https://bit.ly/2TcaYDe
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

A keby si sledoval za posledny rok norske spravy, tak by si zistil, ze norska vlada prosi obcanov, aby hned po navrate z prace nenabijali auta, ale pockali na neskorsi cas. Pretoze ta ich siet uz to nezvlada, a na niektorych miestach uz kolabuje. Vivat ekologia.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Riesenie je jednoduche, synchronizovat autonabijacky...

Ak sa vsetky auta budu nabijat postupne - tak sa do rana stihnu znova nabit vsetky auta a siet to nepolozi(najhorsie su narazova zataz...)

kto neche hlada vyhovorky, kto chce hlada riesenia...

Inak si tiez myslim ze uplne zakazat auta na benzin je blbost, ale zazobane statiky ako norsko si to mozu dovolit.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

akoze sorry ale tento tvoj napad je rovnako sprosty ako chciet od miliona ludi, aby chodili na dialici presne rychlostou 113 km/h, ani o kusok viac, ani o kusok menej

SPAMATAJ SA, uz ked je 10 ludi = 10 nazorov a kazdy sa ponahla inak a pojde si inou rychlostou

detto s nabijanim, ako si to predstavujes? jaaaaj nabijat mozem e-auto len medzi 23:17 a 02:41 ... a aj to len 5 pri kW ... aj keby bolo vsetko obmedzenie uplne automatizovane, je to c0c0tina najhrubsieho zrna, ani dnes nie je nikto obmedzovany ci za mesiac prejazdi 1 liter alebo sto litrov paliva
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

hovori ti nieco IoT?

Autonabijacka moze lahko byt napojena na informacny system elektrarne a automatikcy prestat nabijat ked je zataz el siete na kritickej hladine.

A da sa lahko motivovat ludi napriklad zvysenou sadzbou za elektrinu pocas spiciek...






Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

uz som to raz napisal vyssie: aj ked to bude uplne automatizovane (tak ze samozrejme ako debil nebudem vstavat v noci aby som mohol nabijat ...) zalezi od miery obmedzenia

ak totiz obmedzenia sposobia, ze ludia budu moct na nabijanie minut len napr. 20% energie co by minut potrebovali, je to proste c0c0tizmus najhrubsieho zrna

ci mas IoT, ci tam mas malych trpaslikov, ci mas carovnu palicku ci hocico ine cim budes riadit nabijanie miliona aut
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

No neak som ta nepochopil :D

a ani teraz ta nchapem co vlastne chces povedat?

O akom 20percentnom obmedzeni hovoris?

Problem je predsa narazove nabijanie poobede ked vsetci pridu s prace a to moj postupny automatizovany system riesi.

Ak mas namysli celkovu kapacitu prenosovej siete za den, tak ano ta este nieje stavana na 2-3 miliony aut, ale 1/4 by uhrala zatial.


Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Tvoj navrh neriesi kopec problemov.

Napriklad niekomu v rodine sa nieco stane, treba rychlo do nemocnice, ale fuha, problem, pretoze auto sa za 6-7 hodin nestihlo nabit, lebo nejaky ch*j tam dal nejaku iot k****inu, ktora caka na nejaky spravny moment aby zacala nabijat.

Mozem j***t taky voz, startujem naftak. A hned sme ekologicki.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Pokial niesi z tych co jazdia s odmontovanym DPF filtrom tak startuj het.
Odpovedať Hodnotiť:
 

akoze ja fakt nechapem ze nechapes a co nechapes

chces REGULACIU A OBMEZOVANIE nabijania a nic nechapes?

dam ti priklad vyuzitim IoT, skriatkov, kuzelnikov, to je sumafuk ...

cely narod pride podvecer domov z prace a narod si chce NARAZOVO nabijat svoje e-auta, nazazovo by to bolo tak velke, ze by to siet okamzite polozilo, malo by to napr. 2-nasobok kapacitnych moznosti siete, nastupuje IoT, skriatkovia, kuzelnici to je suma fuk a ti zabezpecia stazabilitu siete, ale aj to, ze e-auto sa mi dobije len na 20% toho co potrebujem dobit ... proste potrebujem dobit baterku v e-aute z 60% na 100%, teda o zvysnych 40%, LENZE skriatkovia mi daju len 20% z tych 40% co potrebujem a teda iba 8% .. rano pridem a startujem auto a nabite je zo 60 na 68% ... po troch dnoch som tymto systemom s e-autom V UPLNEJ PICI !!!

uz si pochopil preco zalezi od miery obmedzenia pri tej regulacii?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pjetro to co spomina chalan nema riesit absolutnu "dlhodobu" kapacitu siete (co je tiez problem, ale ten pride o nieco neskvor). Chalan vravi o narazovom prude a stabilizacii siete - kde by tie eauta mohli vyrazne pomoct (napriklad doriesit problem zrazu zasvietilo slnko a v sieti mame o X MW viac ako sme mali pred 1 minutou alebo naopak prestalo fukat a este sme nestihli pustit atomku na vyssie % tak to nahradzame paroplynom a pripadne uhlym). Auto toto zvlada, ale PC/vysavac a ine zariadenia s tym maju vecsi problem ak dostanu zrazu povedzme len 50% prudu.
No a na oplatku ze by sa takto zapojili v podmienenom/spomalenom odbere elektriny (kde napr. sa daju nadstavit limity ze nech mi v priemere nabija aspon na X% plnej stavy) mozem mat takuto elektrinu lacnejsie (lebo stabilizacia siete a mensia uhlikova stopa a podobne).
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pozri, nie je problem pri inteligentnej sieti regulovat odber pri nabijani pomocou premenlivej ceny energie.
V spicke bude nadlimitny vykon stat napriklad 10x viac ako mimo nej.
Na inteligentnej nabijacke si nastavis parametre - ako rychlo chces nabit a aku cenu si ochotny zaplatit. Musis mat do vecera 100% baterii - tak si riadne priplatis.
Staci ti mat auto prichystane na rano - nabijacka si rozlozi spotrebu tak, aby to stalo co najmenej.
Bez regulacie to nepojde, to je jasne, a ani s nou to uz nebude fungovat tak, ako teraz s benzinom ci naftou.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pičus a jeho múdrosti.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Alebo mozu mat nabijacky vlastne baterie, odoberajuce elektrinu v mimo spicky a vykryvat siet. Joj ale to by musel niekto mysliet. Vlastne to tak uz je teraz. Vsetky buduce nabijacky by to mali mat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a kto to zaplatí? Tie akumulátory sú nehorázne drahé. Aj v elektromobile je najdrahší diel akumulátor
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No však iste. Ale zabudol si nejak na komplet strojarinu.
A ak má byť batéria zložená z lukratívnych niekoľko Eurových vyše 7000 batérií Panasonic... a tak šetria a že Samsung... Nech je sranda, ohňostroje a podobne. Si kurňa čosi naštudujte aspoň v katalógovom liste o použitých baterkách.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie je to energeticky zvladnutelne ani v tom pripade zeby idealne nejaky takyto riadiaci system existoval a nastavoval by toto obmedzenie na nabijanie, s takym poctom aut by sa aj tak nenabili v dohladnom case. Problemom je aj deformacia sinusovky siete harmonickymi prudmi. Riadnu neplechu robia aj nizkovykonove spotrebice ako su pocitace alebo nabijacky od mobilov ci CCFL a LED lampy, tie dokopy v jednom byte alebo dome odoberaju len niekolko stoviek W. Teraz si predstav ze vsetky auta co su vonku by sa naraz nabijali vykonom cca 7 kW (prud cca 32 A na fazu pri 1-fazovej pripojke) niekolko hodin, na taketo nieco nie je ani len istenie, nieto este nejaka filtracia a kompenzacia ci prenosova kapacita siete.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

preco by sa vsetky auta mali nabijat 7kW niekolko hodin?
drviva vacsina ludi prejde autom denne do 80km. (proste rano hodia deti do skoly, do roboty a poobede pre deti na na nejaky sport ci kulturu ci s detmi na kruzky a potom domov. to je pripad drvivej vacsiny ludi)
ak auto potrebuje na tych 80km spapat zo siete 16kWh tak to mas 2kW prikon nabijacky pocas 8 hodin v noci ked je prudu prebytok.
pri tvojich 7kW by sa vsetky auta nabili za cca 2,5 hodiny. teda kludne medzi 1 a 3 v noci.

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

synchronizacia a manazment nabijaciek ti riesi rozdelenie vykonu pre konkretnu nabijacku. Ok, mozes mat nejaky distribucny rozvod - nazvime to sidliskovy, ktory to este dokazal nejako uriadit, ale to dokazes riesit mozno lokalne a v malom nie vo velkom. V opacnom pripade ako uz ini spomenuli nahodis auto do nabijacky a ono sa niekolko hodin nenabija a moze byt stale vybite aj v case, ked ho z nejakeho dovodu rychlo potrebujes. Takze co sa v takom pripade bude diat? No nic, hufne sa zapnu dizlove elektrocentraly a budes mat pravy nefiltrovany smrad rovno pod oknami niekolko hodin. Cize nelenze siet bude stale na hranici kolapsu, ale aj primarny problem s ovzdusim si prave vyrazne zhorsil. Eauta su buducnost - v nejakej forme urcite, ale nepridu zo dna na den a kecy o tom ako sa niekde zakazu a s konkretnymi datumami su len politicke sracky, ktore sa v pripade potreby aj tak zrusia ak to nebude realizovatelne. Najneskor hned potom ako nastane prvy kolaps.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Ziadne datumy sa rusit nebudu!!!!
Pozri sa na Slovensko. Dialnica BA-KE bola, je a bude v roku 2010.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ok, ale stále sa tu bavíme o súčasnom stave rozvodnej siete, za nejakých 12 rokov sa dá hodne zmeniť. A dojazd el. aut odhadujem na minimálne dvojnásobný, asi nebude treba po každom príchode z práce dobíjať
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Za 12 rokov sa v energetike nezmeni ani prd ak nie je uz davno nachystane nejake koncepcne riesenie. Ano nabijacky budu asi lukrativny biznis, ale energiu si len tak nevycarujes a ani tie podporne prvky ako nove transforamtory, kompenzacne prvky, rozvodne az po nove zdroje. A to este nespominame vedenia, ktore su uz dnes na 90% vytazenosti. Nie je to vobec take jednoduche. Spominam si na studiu, ktora hovorila o tom aby sa z aut, ktore su prave odprakovane stali stabilizacne prvky - tj by baterie kontinualne vybijali a nazad nabijali. Tym by sa kryli spicky, lenze realizovatelnost pri pohodlnosti a mentalite ludi taketo riesenie skor neumoznuje. Ze sa casom zlepsi aj dojazd, kapacita atd nepochybujem - pripadne sa zacnu vyuzivat uplne ine prvky na inej baze, ale to je vzdialena buducnost. 12 rokov je viac ako optimisticky nastrel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Elektroauto je na tom s uhlíkovou stopou oveľa horšie ako bežný diesel.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A?
Odpovedať Hodnotiť:
 

No načo by ho kto rozumný kupoval?
Odpovedať Hodnotiť:
 

no jo, lenze eko-idioti si furt myslia, ze za 10 rokov sa to tu bude hemzit e-autami len taka radost

ano takmer kazda automobilka uz 2 roky hlasa ze zacne vyrabat e-auta, resp. kazdy modelovy rad dostane hybrid alebo cisty e-pohon, aj skodovka sa nechava pocut, kazdy - TO ALE NEZNAMENA ze za 10 rokov bude na slovenskych cestach fosilak taka rarita jak vidiet dnes trabanta ci vartburg
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

No to sa rad pozriem na to Norsko a Holandsko v roku 2025.
Ak to naozaj tak chcu , tak uz davno mali zacat s modernizaciou distribucie elektrickej energie a navysenie terajsej moznej kapacity na niekolkonasobok, inak sa to nebude dat utiahnut. Ak by to 2025 aj zaviedli tak uz 2026 bude kriticky a o 2028 uz nehovoriac. Jedine by to nebolo tak kriticke, ak by bola technologia na ekologicke, efektivne skladovanie elektrickej energie a jej rychly prenos. ( terajsie baterie nie su riesenim ). Ale bodaj by dosla nejaka technologia, co tieto problemy vyriesi a konecne by mohli elektromotory nahradit spalovacie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No ved tesla dobre vie preco investuje miliardy do tovarne na baterky. Niesu riesenim ale mozno ine nebude, co budeme vsade stavat precerpavacky ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, staci V2G https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle-to-grid
https://lnk.sk/npD5
Odpovedať Hodnotiť:
 

Windows 10, version 1809 Re-Released:

https://support.microsoft.com/en-ca/help/4464619
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Izrael bude jazdiť na biomasu z palestíncov
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

No dobre, ale čo s medzištátnou prepravou? Keď bude v jednom štáte iba elektrika, v inom iba ropné palivo, na hraniciach sa budú budovať prekládky, alebo čo?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Predpokladám, že dnes je technológia batérii na takej úrovni, že autá budú môcť jazdiť týždeň, mesiac, alebo aj rok bez nabíjania. Podľa mňa sa to bude riešiť mastnou výmenou baterky, ktorá bude drahšia ako benzín.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

A na zaklade coho predpokladas, ze technologie su na takej urovni? Vlastne dojmy a pocity z toho vynechaj.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

celosvetova elektronizacia autodopravy je nezvladnutelna pre nedostatok elektrickej energie, ktorej je nedostatok, v niektorych statoch, uz teraz. Hlavne teda kvoli vypinaniu jadrovych elektrarni. To sa bude musiet rozbehnut uz fuzia, ktora ale tiez nebude skor net 2040.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To je ako zakazat chov dobytka lebo maso je nezdrave. ale salamu vam vyrobime a mozte si ju kupit.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To je ako zakazat chov dobytka lebo maso je nezdrave. ale salamu vam vyrobime a mozte si ju kupit.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

na vasom mieste by som sa uz teraz zacal ucit jazdit na koni, jedine co bude 'green' po tom ako dojde fosil budu luky pre zrebce
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Žrebec je pekné slovo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo nedymí nefunguje. Hneď po STK a EK nastavím motor na smrad a dym, o dvadsať koní viac. Spolu 25 koní potom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Oktavia tdi, silne techno z tovarenskeho radia, vyskladane meno Ferino na kufri pismenkami z tesca, 10 stromcekov, led pasiky... Sen!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Môžeš si to napísať s PROPISOTO-om.
Odpovedať Hodnotiť:
 

elektromobil je tak skvela vec, ze staty musia zakazat spalovacie motory aby ich ludia kupovali.
preco tu chce stale niekto nieco vnucovat a diktovat?
pre koho to bude vyhodne, kupi si elektromobil pre koho nie kupi si spalovaci motor

som zvedavy kde vyrobime tolko elektriky, veterne a solarne elektrarne nenabiju vsetky auta v europe, hlavne nie cez noc.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár