neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Windows Defender vo Windows 10 začína bežať v sandboxe

Značky: bezpečnosťWindows 10

DSL.sk, 29.10.2018


Antivírusové riešenie Windows Defender zabudované vo Windows 10 začína podporovať beh v izolovanom sandboxe, vďaka ktorému prípadné chyby v antivíruse neohrozujú celý systém.

Microsoft to oznámil uplynulý týždeň.

Nie je jasné aká je miera využívania takéhoto riešenia v konkurenčných produktoch, v každom prípade podľa Microsoftu má byť Defender prvým kompletným antivírusovým riešením s podporou tejto možnosti.

Kým antivírusové produkty určené predovšetkým pre Windows majú systémy chrániť, v minulosti boli identifikované zraniteľnosti vo viacerých produktoch vrátane Defenderu najmä v kóde realizujúcom sken niektorých formátov súborov umožňujúce naopak škodlivému kódu so zneužitím antivírusu systém infikovať. Antivírus totiž potrebuje vysoké práva na prístup k rozličným kontrolovaným zdrojom, ktoré následne škodlivý kód môže využiť na infekciu systému.

Proces bežiaci v sandboxe má limitované práva aby prípadné zneužitie zraniteľností v ňom neumožnilo ovplyvniť zvyšok systému. Defender v ňom spúšťa samotnú kontrolu dát.

Keďže antivírus zároveň potrebuje vysoké oprávnenia pre prístup k rozličným preverovaným dátam, tento prístup zabezpečuje iný proces s vyššími oprávneniami a posúva ich procesu v sandboxe. Microsoft v oznámení naznačuje aj niektoré implementačné detaily.

Spoločnosť podľa oznámenia začína testovať zapnutie používania sandboxu testerom v rámci Windows Insider programu a avizuje zámer získať odozvu napríklad od bezpečnostných expertov. Hoci sa dá podpora zapnúť aj manuálne a návod uvádza spoločnosť v oznámení, vzhľadom na naznačený stav je otázne v akom stave vývoja a odladenia je funkčnosť. Presnú verziu Defendera, od ktorého je funkčnosť podporovaná, spoločnosť neuvádza, čo sa týka verzie Windows 10 dá sa aktivovať od Windows 10 1703.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

A defender aj nieco zachyti alebo je to len "marketingovy" antivirak, ktory sa tvari, ze robi...
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

no ano marketingovy antivirak su vsetky ostatne antiviry.

Ktore pre boha potrebuje v roku 2018 antivirus ?

Defender je dostatocny, nenapadny.


ps. pre tych mudrlantov ze XY antivirus je lepsi ... to fakt este potrebujete v roku 2018 kradnut hry a programy? A ked uz mate take nutkania, tak virtualka nie ?
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Na Windows netreba antivirus? Ty si odbornik na slovo vzaty
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Mas pravdu, myslel som to tak že staci defender a netreba platit a inštalovať niečo iné. Takže áno antivirus aj v roku 2018 ale načo platit eset a podobne
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

je plno kvalitnych free antivirusov napr. Avast, Avira, ....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmm... však si ich namontuj. Kvalitných...
Ach jaj...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Softvérove požiadavky na inštaláciu os sú objektívne jednoznačne priekazne pomerne atypické riešenie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ako ja suhlasim,
naozaj nevidim dovod platit nejaky ESET ked mam zdarma zaklad vo Windowse... chodim len na stranky zo zaloziek, adblockery mam zapnute, na nic podozrive neklikam, hry necrackujem.... raz za cas prejdem system s Malwarebytes Antimalware ale okrem nejakych drobnosti nikdy nic vazne nenaslo
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie, v roku 2018 sa nám zrazu zachcelo platiť desiatky eur za to čo netreba a čo vo veľkej väčšine prípadov ani toho nie je hodné.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Kradnes aj v obchode?

Sak ani televizor, auto, mobil,električenku, benzin ti urcite netreba a ani ti to nie je hodne .
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

Porovnavat vytvorenie kopie niecoho “virtualneho” s kradezou fyzickeho predmetu je zakladnym znakom dusevneho malorolnika. Tym netvrdim, ze je v poriadku porusovat predpisy v oblasti dusevneho vlastnictva a neodmenit autora za jeho tvorivu pracu. Prirovnat ale skopirovanie autorskeho diela ku kradezi nie je ani brutalne zjednodusenie, je to jednoducho retardacia.

A ano, ak by sa dalo auto skopirovat ako softver, mozno by som to spravil aj ja.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

dobre, ked nelegalne uzivas nieco, co nie je tvoje, to je co?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

To je spravanie Spojenych statov americkych...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ocividne sa nezivis "dusevnou" pracou. Urcite existuje mnoho prikladov kedy firma to zabalila lebo jej produkty boli kopirovane. Ukradnut software je klasifikovane ako kradez.

Neviem kolko mas rokov, cim sa zivis, ale rodicia ta zle vychovali. Pokial budes mat potrebu nazvat niekoho s kym nesuhlasis a pritom stavias svoje argumenty na nicom, tak dovtedy sa na Slovensku nebudem dobre citit. Nazvat ma idiotom a retardom chce naozaj slusnu davku neslusnosti, nulovej empatie .. nuz ktovie asi u vas v rodine sa takto volate casto.


Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

> Ukradnut software je klasifikovane ako kradez.

Jedine, že by ukradol jediný existujúci kus pamäťového média s daným software-om. Porušenie Autorského zákona nie je krádež, ale porušenie Autorského zákona.

Mimochodom, o akom kradnutí je tu reč? Ako sme dospeli od "defender" ku "kradneš hry a programy"? To bol nejaký myšlienkový kotrmelec, ktorý mi uniká.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ty evidentne das viac za mobil a Markizu HD
ako za Antivirak

@Src1: to ze chodis na rovnake stranke a mas adbloker
neznamena ze nemozes nic chytit.
Minule som siel na stranku jednej SK Firmy
ktora mala malware v diskusii k produktu.
Pamatam si casy ked som ani nevedel ako spustila sa mi JAVA
a snazil sa spustit nejaky cerv bez AV by som to schytal.
Bol to 0-day exploit a nebol este na to update
Heuristika to vedela zastavit
A idealny zakaznik pre malware je ten ktory pouziva
znamu ochranu ten SANDbox sa bude dat opustit rovnako
ako sa daju VMware/Vbox + ChromeSandbox
nevie to kazdy cerv/malware/virus ale je to mozne
Pri MS je to otazka kolko 10mesiacov? mozno aj menej :D

Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Este dodam ze nekradnem
platim "mojimi datami" vo Free Edicii AV produktu.

Tym co nechcu antivirak odporucam chripku/nadchu liecit bylinkami
ja si radsej v lekarni kupim klasiku Acylpyrin a pockam 3 dni

Obe cesty zrejme pomozu prezit nakazu otazne ako effektivne.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Tri dni to trvá telu či si kúpiš alebo nekúpiš Acylpyrín.

Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ako nevravim ze nemozem tak nic chytit, ale urcite celkom solidne minimalizujem riziko a zatial to celkom ide...
Na taku suprovu heuristiku velmi neverim... moze sa stat ze nieco niekedy zachyti, ale mne to seriozne nestoji za tie peniaze...

Odpovedať Hodnotiť:
 

To priekazne uz aj ini borci tvrdili, sukali bez ochrany az kym nejaku pliagu neschytali. O alimentoch radsej pomlcim.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja dokonca poznam jedneho dvojiteho Ing. Informatik/Ekonom
ktory tvrdil ze dalsie kolo moze dat hned
lebo zivotnost spermie je par sekund a to mal takmer 30r
Dal som mu doucovanie par dokumentov ani jedno spojenie :D

PS: Pamatam si ako az 3 aute ktore mal objavil preklapanie
spatneho zrkadla proti oslnovaniu ale to je uz ina tema :D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

keby sa radšej ten odpad dal úplne odstrániť, len to otravuje
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

Ty debilek, vypnes to cez GPO. Ale to by si musel mat IQ aspon 50.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Sak ved to.Prekompilovat ich bez tej podmienky je priekazne jednoduchsie.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

čo tak sa správať slušne a naučiť sa čítať, ja nehovorím o znefunkčnení, ja hovorím o odstránení
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Myslis Windows 10?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

talze Microsoft si zorbal ideu sandboxie z obdobia Windows XP (myslím že tak 2005) a teraz ju aplikuje ako uplnu novinku v roku 2018

SUPER
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

a furt bude dakto nespokojny
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

mam licenciu na sandboxie ;) kupil som v roku 2008
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tak nemaju to teda robit?
porad.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

OT https://diit.cz/clanek/ geforce-rtx-2080-ti-masove-umiraji (bez medzery)
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

OT https://www.cas.sk/clanok/759625/ rytmusa-caka-zapas-v-ringu- frajerka-jeho-supera-poslala-nekompromisny-odkaz- reper-ma-dovod-na-obavy/ (bez medzier)
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Objavnost zistenia, ze primarnym ucelom zurnalovacich fs nemusi byt skipovanie cekovania nodov po neplanovanych rebootoch je na urovni vyvojarov os priekazne zarazajuca.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

o sandboxoch tu pocuvam od kedy su www browsery a java a aj tak sa vzdy najde nejaka diera alebo nieco pretecie.Tak isto sandbox z principu zoberie cast vykonu a kedze ten blby defender sa neda uplne vypnut na trvalo, bude zrat teraz este viac vykonu ako to bolo doteraz.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

ale ty pretecies :D
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

uz pretiekol do nohavic :D
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

A mozno to museli dat do sandboxu, lebo to uz bolo tak rozbite, ze to ohrozovalo stabilitu systemu :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Trefne a nie moc daleko od pravdy...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemyslím si že sandbox vyrieši problém defendera, pretože jeho problémom je zlá sotva polovičná detekcia, a falošné poplachy. Obyčajný freeware antivír so štítom je oveľa lepšia volba než defender.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Hej? Otravný s updatami, reklamami, no však poraď taký, čo vie niečo a pohľadať.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Na jednom noťasi práve testujem Kaspersky Free. Jediné čo "otravuje", tak je raz za čas okno s registráciou.
kaspersky.cz/free-antivirus
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zatiaľ s OnLine antivírmi mám dobré skúsenosti s ESETom. Je pravda, že to zbehne jednorazovo a už často na "zaprasenom" stroji, ale dosť toho vie pohľadať.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Cez piesok sa ale horšie behá.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pritom je jednoduché mať nie jeden, dva, ale tri free AV spolu s Defender spustené vo W10, aby uboľených, inteligentných, pracovitých, sľušných, poctivých Sľovákov nikto nenapadol malicious, ale tiež aby ich nikto doma či v sociaľistických spoločnostiach, s.r.o., a.s., nešpehoval cestou americkej, kapitaľistickej, zahnívajúcej Telemetrie cez najhorší na svete OS, zn.: Windows desať.
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

stop kŕčom!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To že si Ahasver robí z niečoho srandu ešte neznamená že sa nemôže mýliť. mimochodom, taký mľadý a už tak zatrpknutý :D
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár