neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Samojazdiace Google autá v reálnom teste majú problém, vodiči ich tvrdo kritizujú

Značky: samojazdiace technológieGoogle

DSL.sk, 1.9.2018


Reálny test samojazdiacich áut spoločnosti Waymo, sesterskej spoločnosti Google, v americkom Phoenixe trvajúci už takmer rok zatiaľ zrejme nepotvrdzuje pripravenosť tejto technológie na masové nasadenie.

Naznačujú to informácie The Information, na ktoré upozornila televízia CNBC.

Waymo oznámilo nasadenie samojazdiacich áut na predmestí Chandler mesta Phoenix ku koncu minulého roka, pričom postupne malo pomocou nich spustiť komerčnú taxislužbu. Podľa informácií z minulého roka mal vo vozidlách zatiaľ vzadu sedieť vždy zamestnanec Waymo, ktorý má možnosť stlačiť tlačidlo spôsobiace autonómne odparkovanie vozidla ku kraju cesty. Nie je ale jasné, v akej podobe vozidlá jazdia v súčasnosti, keď CNBC hovorí zatiaľ o bezpečnostných vodičoch.

V každom prípade títo vodiči podľa informácií zdrojov novín oboznámených s testom musia stále bežne prevziať kontrolu.

Viac ako desať ľudí jazdiacich v blízkosti pobočky Waymo v Chandler, okolo ktorej jazdia jeho samojazdiace autá, sa novinám malo sťažovať, že tieto samojazdiace autá "nenávidia".


Minuloročná ukážka autonómne jazdiacich áut Waymo bez osoby na mieste vodiča (video: Waymo)



Dôvodom je evidentne ich nepredvídateľnosť a prílišná opatrnosť. Jedna žena sa mala novinám sťažovať, že takmer do jedného vozidla narazila keď toto počas odbočovania doprava náhle zastalo. Ďalší vodič priznal, že obehol vozidlá na križovatke po tom ako ju dlho neprechádzali.

Podľa novín majú mať vozidlá problém okrem iného na križovatke v tvare T v blízkosti pobočky Waymo.

Spoločnosť podľa televízie odmietla pre noviny reagovať na sťažnosti konkrétne na nezvládanie križovatiek, avizovali iba že jej vozidlá sa neustále učia, na základe testu zlepšuje svoju technológiu a bezpečnosť zostáva jej najväčšou prioritou.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s


inzercia



Diskusia:
                               
 

Som zvedavý aj na výsledky nereálneho testu.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

nemam rad google ani samojazdcov, ale
"že takmer do jedného vozidla narazila keď toto počas odbočovania doprava náhle zastalo"
- nedodrzala bezpecnu vzdialenost. (casty jav u ludi - plemeno idioti za volantom)
" Ďalší vodič priznal, že obehol vozidlá na križovatke po tom ako ju dlho neprechádzali. "
- malo info, mozno mal technicky problem (stane sa aj clovekovi)


Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Nemam moc rad neviladene technologie (napr tesla ocividne niekolko krat zlihala) ,ale tu sa musim zastat toho auta.(teda aspon podla toho co pisu) Proste bezny clovek jazdi ako idiot, ale o sebe si mysli ze jazdi dokonalo. No a tento svoj dokonaly styl ocakava od toho autonomneho auta. Lenze auto je nadrtavene na ovela mensiu mieru riskovania.
Odpovedať Známka: -3.2 Hodnotiť:
 

Bez specialneho kvantoveho konvertora k brzdam, upgradujuceho kablik so signalom stlacit na kablik asi stlacit, je samozrejme vo vysledku na ovela mensiu nastavene v principe priekazne rovnako ako na ovela kockovanejsiu mieru riskovania.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

hyperloop
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Suhlas. Naprogramovat autonmne auto, ktore bude jazdit medzi nepredvidatelnymi ludmi je extremne narocna uloha.

Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Agresívnejší vodič bude mať prednosť a autonómne auto radšej ostane stáť pri obrubníku.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

treba dat natrenovat ai na zaberoch z takejto a podobnych krizovatiek :) https://dopice.sk/lST
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemam rad nedostatocnu gramatiku, ale tu musim povedat, ze bez ohladu na to, ci je auto autonomne alebo nie, je potrebne dodrziavat bezpecny odstup, pretoze ten prd tebou moze hocikedy dupnut na brzdu, ci uz preto, ze mu vleti do cesty decko, pes, alebo dostane infarkt a instinktivne zabrzdi.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Ukamenujte ma za gramatiku! Autonomne auto dodrzuje vzdialenost lebo vie ze to nemusi dobrzdit. Clovek na to kasle lebo mu to 1000x vyslo a mozno mu to vyde aj dalich 2000x a mozno aj nie..
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Problem je skor to, ze autonomne auto vie (relativne) presne vypocitat, aky ma mat odstup vzhaldom na rychlost a napriek tomu to ma nastavene na dvojnasobok. Lebo bezpecnost.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ty si dobre neviladeny, naco sa vyjadrujes ked neovladas slovencinu
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Čo sa týka bezpečnej vzdialenosti tak dodržať ju v praxi na niektorých úsekoch je nereálne. Skús napríklad na D1 počas dopravnej špičky medzi TN a BA dodržať bezpečnú vzdialenosť 70m tak ako je vyznačená na ceste. Veľmi rád si to pozriem. :)
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

lenže to nie je nič iné ako masový kokotizmus. síce nemám nastavených tých orgánom vyžadovaných 70m ale bežne tam jazdím s odstupom 50m a je to naozaj tak, že ostatní vodiči to vnínajú že ich púšťam, alebo nechávam miesto, zaraďujú sa a auto ako reakciu spomalí aby sa dostalo naspäť na odstup 50m. ale nie je to až tak často, možno raz za 5-10 km.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Bezpecna vzdialenost uz nie je pocitana v metroch. Po novom je to 2 sekundy. Bez ohladu ci je to dialnica, mesto ci okreska.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

samozrejme ze by to slo, len za predpokladu ze by za volantmi tych plechoviek nesedeli kokoti
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Ked sa ide v spicke krokom, tak bezpecna vzdialenost sa pocita na metre. Ked sa ide 100 kmph, tak to nie je az take tazke. Akurat ked sa niekto pred teba zaradi, tak znova vytvoris tento bezpecny odstup.

Da sa to uplne jednoducho. Nie je to nic komplikovane a verim ze aj ty to zvladnes - vies ten pravy pedal na ktorom mas nohu? Tak tu nohu mozes malicko zdvihnut, aby bol ten pedal trosku menej zatlaceny. A ak to nestaci, este je tu pedal v strede, ktory uz ten bezpecny odstup zarucene vytvori.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Ten debilný štýl jazdy ktorý je bežný na D1 nezvláda ani adaptívny tempomat. Takže nemudruj a choď si to vyskúšať v praxi.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

otazka za zlateho bludistaka - preco by som mal na dialnici mat vobec nohu na plyne?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

pokiaľ si na krajnici, tak si môžeš dokonca aj zdriemnuť
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Keď raz budeš mať auto s tempomatom ideálne adaptívnym tak možno pochopíš ako to bolo myslené.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nevymýšľaj si. Keby nedodržala, tak by nabúrala.


Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

na nete pisali ze google kary maju zabudovnu v sebe fotopascu a ked senzori zbadaju penisi tak auto nudzovo zastavi a foti. preto hned zastavil na odbocke
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

ta by si asi z radosťou rozdával pokuty za striktné nedodržiavanie paragrafov. Ale najviac nehôd spôsobujú vodiči, ktorý sa nevedia prispôsobiť 95% ostatných, čo jazdia plynule. Najviac nehôd spôsobujú tí, čo bezdôvodne spomalia, alebo zastavia. Pozri si niekedy nehody z youtube, je ich tam milióny, ja sa z toho učím na chybách iných, hoci mám za sebou dobre cez mil km
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Čiže prejavom úrovne znalostí kvantovej fyziky môže byť i odôvodnená požiadavka na striktné dodržiavania paragrafov vydávaním vodičských oprávnení výhradne priekazne plynule jazdiacim multidimenzionálnym bytostiam.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

"Preukázateľne" Ty "československý gramatický hybrid" :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

pravidla cestnej premavky hovoria aj o tom ze nemozes nahle zastavit bez dovodu, lebo tym ohrozujes ostatnych. pokutu dostanes aj za pomalu jazdu, nie len za rychlu. Ak to ma byt pripravene na masove nasadenie, musi to byt lepsie nez bezny vodic a nie skoro take dobre
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Problem je to slovicko "bezdovodne". Lebo na pomalu jazdu sa vzdy dovod da najst. Napr. nedostatocne schopnosti.
"Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad." § 16 Zákon č. 8/2009 Z. z. v zneni neskorsich predpisov
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Gogol nech si jazdí po pieskovisku alebo po nejakej väčšej púšti...
Kde je softvér, na tom sa nedá držať ľudský život!
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

ale veď softvér už máš v každom modernom aute, autobuse, vlaku, lietadle...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

na tento svoj vyrok si spomen ked budes najblizsie nastupovat do lietadla.

skus si porovnat/porozmyslat kolko softwaru sa pouziva v:
- autach
- vlakoch
- lodiach
- lietadlach

a teraz si skus vygooglit bezpecnost tychto typov hromadnej prepravy... a mozno si uvedomis aku blbost si povedal ;-)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

A vieš koľko krát je každý systém odzálohovaný napríklad v lietadle ktoré nie je až tak náročné na real time rekognoskáciu okolitého terénu, vyhodnotenie a aplikovanie získaných dát do riadenia? A tiež nezabúdaj na cenu takého systému a vysokú profesionalitu pilotov. A aj napriek tomu sa stane že občas lietadlo padne a ponorka sa potopí. :D
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

"rekognoskáciu", pan danko, ste to vy?
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

Použil to slovo správne a napísal ho správne, takže?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ono to ale nie je až taká sranda, keď v ňom práve sedíš.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to paráda, čo všetko autonómne autá už dokážu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ano, pustit hudbu, odbocit, ci zapnut vodotrysk. Ale hlavny ucel, preco sa robia, este vobec nezvladaju. Aj v zapadakove nad nimi musi vzdy prebrat clovek kontrolu. Uz sa tesim na to GTA, co budu robit vo velkomestach.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Presne tak. Veď to si je, že by sa flatrtéri mýlili a trebalo by v križovatkách riešiť o jeden rozmer viac lepšie priekazne ani nepredstavovať.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

"Preukázateľne" Ty "československý gramatický hybrid" :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

"...avizovali iba že jej vozidlá sa neustále učia, na základe testu zlepšuje svoju technológiu a bezpečnosť zostáva jej najväčšou prioritou."

Take to klasicke manazerske ututlavanie problemu, ked to nezvladaju.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Na základne tvojho komentu sa neustále učím a zlepšujem svoje odpovede.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Ma niekto video z realnej staznosti? Lebo toto mi pride ako velmi vagna kritika, mozno konkurencia. Ludia maju kamery aj v prdeli ked tweetuju na WC a nemaju zaznam ktory potvrdzuje ich kritiku? Nechapem ako si na tomto niekto nezgustol na youtube, mne sa to nechce hladat :D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A ako môže mať vodička video z jazdy, keď na tom mobile práve písala SMS, keď sa to stalo? Ešte šťastie, že ľudia nepredvídateľne nezastavujú pri odbočovaní vpravo.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nechcel si napísať reálne video?
Odpovedať Hodnotiť:
 

clovek vidi ze ziadne auto nejde, neprichadza ku krizovatke a napriek tomu samojazdiace auto nevie ci moze odbocit, ale toto sa mi stalo aj s dochodcom, ktory mi na prehladnom kruhaci vecer bez premavky zabrzdil napriek tomu ze tam nieje STOPka, no mal som predvidat a predpokladat slepeho starca v aute ktory bude opatrnejsi ako vyzaduju predpisy. halvne ze najskor pribrzdil, potom pridal a nakoniec uplne zabrzdil, a co si mam mysliet,
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Že si to rozmyslel...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Možno to nebol dôchodca, ale vášnivý používateľ šikovneho telefónu.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ani každý poistný podvod cvičiaci mafián ale byť vášnivý priekazne nemusí.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

jazdit medzi ludmi s kognitivnym myslenim a vztahom k predvidaniu, ocnemu dorozumievaniu, a voli chciet byt predvidatelny, na cestach kde treba ohnut pravidla lebo jedno je co pisu pravidla a znacenia, a druhe je co je relita ktora ak by sa mala zapracovat, zberala by pol galaxie.

jazdit medzi ludmi, nie je jednoduchsie ako chodit medzi nimi, alebo sa s nimi dorozumievat recou a chapat kazdy aspekt.

samojazdiace auto je mytus, naproti tomu jazdny asistent na sirokej a schodnej ceste s vcastnym nudzovym zabrzdenim pred prekazkou, je super.

existuju aj pokrocilejsie systemy, ale tie su v inych firmach a nie je o tom velmi pocut. su v mnohom velmi dobre a v mnohom maju takmer neprekonatelne detske chyby,
kto bude riskovat povest autom s fatalnymi chybami v SW ? lebo to skratka zatial nevieme dokonale naprogramovat ?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ake pokrocilejsie systemy?,v akych firmach? Ci si len panko vymysla argumenty?...


Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

napriklad chod do stajne, su tam kone. taky kon obsahuje pokricili biologicky samouciaci system s navigaciou bez externych navigacnych systemov. bezpecne ta odvezie tam, kde potrebujes ak uz pozna cestu a nemusis mat pri tom otvorene oci a nebude problem ani nahodna situacia na ceste.

no napriek tomu, aj kone v zaprahu, musia byt sledovane a ovladane s velmi velkou pozornostou, nepoznam kocisa co by nechal jazdu iba na konoch. pritom kone su velmi mudre.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

veľa krát pred prechodom zhodnotím, či mi chodec dáva prednosť, alebo nie. Samozrejme mohol by som zakaždým zastaviť, ale veľa chodcov nechce prejsť a ukazuje, aby som šiel... Ako to rieši google auto? Očný kontakt tu asi nepomôže
Odpovedať Hodnotiť:
 

mali by natrepat 1000 samojazdiacich aut do vojenskej dedinky bez aut s ludmi a testovat ci si zvaldnu porozumiet medzi sebou a potom snad natvrdo zakazat urcitu zonu pre vodicov a vjazd povoleny iba samojazdiacim autam
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a to je jedina situacia, kedy to realne bude fungovat - ziadne hybridne riesenia, ale jednoducho len jedno riesenie
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Uplne iny level by bol, ak by aj clovekom riadene auta boli schopne komunikovat s ostatnymi autami na ceste. Tie autonomne by mohli mat lahsi "zivot", ak by auta same branili kolizii s ostatnymi. Ale to som len tak tresol :(
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dobre si tresol. To má prísť s rozšírením 5G sietí. Keďže až tie majú poskytovať latencie na úrovní pár milisekúnd, čo je nutnosť pri komunikácií medzi autami idúcimi veľkou rýchlosťou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Take inteligentne samojazdiace auto co by zvladlo slovenske dopravne znacenie este nevymysleli. Stylom "tuto 30tku ignoruj, robili tam pred rokom stavbari a zabudli ju odstranit" a podobne.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Lenže slovenská nátura je skôr taká, že v 30ke, kde kočíkujú rodičia s deťmi jazdia mnohí neandertálci jedného slovanského kmeňa bežne 50-90.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

toto nemoze dopadnut dobre. ak to neni od apple, tak to neberem.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Esteze na Slovensku autonomne auta nejazdia, takze som nikdy nezazil situaciu, ze by predo mnou auto bezdovodne zabrzdilo alebo sa nerozbehlo na krizovatke.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Prepáč dal som ti v rýchlosti mínus a až po tom mi ťuklo, že to bol asi sarkazmus :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Neverim ze dokaze samojazdiace auto jazdit medzi ludmi, proste neda sa riadit inteligenciou v neinteligentnom svete.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár