neprihlásený Štvrtok, 18. apríla 2024, dnes má meniny Valér
Musk otočil, Tesla sa nesprivatizuje

Značky: Tesla Motors / TeslaElon Muskbiznis

DSL.sk, 28.8.2018


Popredný výrobca elektromobilov Tesla sa nestiahne z burzy a nestane znovu privátne vlastnenou spoločnosťou, keď jej CEO a najväčší individuálny vlastník Elon Musk zmenil názor a nebude pokračovať s týmto plánom.

Musk to oznámil cez víkend.

Musk pôvodne na začiatku augusta oznámil plán stiahnuť Teslu z burzy s tým, že doterajší akcionári by mohli akcie odpredať alebo si ich ponechať a financovanie transakcie by bol schopný pokryť štátny investičný fond zo Saudskej Arábie.

Návrh predložil správnej rade a keďže Musk má približne pätinový podiel v spoločnosti, výžadoval schválenie aj ďalšími akcionármi.

Musk bol po prvotnom zverejnení plánu aj s avízom odkupnej ceny akcií 420 dolárov výrazne vyššej ako cena akcií v tom čase niektorými investormi za zverejnenie plánu obvinený zo zrealizovania schémy ako uškodiť investorom shortujúcim akcie a bol zažalovaný.

Teraz avizuje, že zmenil názor a najlepšie podľa neho bude ak Tesla zostane na burze. Správna rada s tým súhlasila a v dohľadnej dobe sa tak v tomto ohľade zrejme nič nezmení.

Musk zmenu názoru zdôvodňuje viacerými faktormi. Väčšina investorov s ktorými hovoril podľa neho avizovala, že by si akcie ponechala, takýto vývoj ale nepreferovali. Problémom by boli tiež limity niektorých veľkých investorov na podiel v privátne vlastnených spoločnostiach a zároveň problémy s ponechaním podielu pre malých investorov. Proces by bol tiež podľa neho dlhší a viac zasahujúci do spoločnosti ako pôvodne očakával.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami


Diskusia:
                               
 

Arabi ho kopli do zadku, ale asi za chvilu cela tesla bublina praskne.
Odpovedať Známka: -7.4 Hodnotiť:
 

Arabi neboli jedini. Investorov bolo viac. Aj VW dal ponuku ale malo to svoje uskalia.

https://goo.gl/Xhzqyx

A Tesla nema preco praskunut. Financie su v poriadku, investory su ok a vyroba teraz uz rastie tak ako ma. Za tento kvartal vyrobili 70tisic Modelov 3 a v minulom 54tisic.

Takze ak cakas na ich krach tak sa teda riadne nacakas.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

V podstate odkedy sa v logoch tunajsich diskusii objavila prva arabska ipecka, Musk v skutocnosti na vyvoj Tesly priekazne nema najmensi vplyv.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

financie tesly su v poriadku?
ako vtip dobre. tieto vyhlasenia o tom, ako stiahne teslu z burzy su iba paka na to, aby z investorov vytlkol dalsie peniaze. taky prvy predsmrtny zasklb.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Ano financie na tom niesu tak zle. Vydavky doteraz boli oproti prijmom velmi velke, pretoze budovali tovaren ale nemali z nej ziadne prijmi. Takisto budovali nove servisne strediska, shopy, nabijacky a pod. Ale teraz mozu navysovat vyrobu be dalsich vydavkou a zacinaju pritekaj prijmy z predaja, takze su v poriadku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kup si nejake akcie tesla ked jej tak veris .. je to isty zisk pre teba ... ;) a potom sa mozme bavit ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja akcie Tesly mam a kupoval som ich este pred rokmi za skvelu cenu. Dnes uz som vysmiaty a nejake vykyvy hore dole niesu podstatne. Smer je dobry.

Samozrejme Tesla ako aj ine firmy su teraz nafuknute pretoze peniaze su prilis lacne. Ak pride kriza bol by to pre Teslu aj cenu ich akcii vazny problem. Sytuacia je tesna. Ale ak kriza este rok pocka tak to bude v poriadku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trhová hodnota Tesly (54 010 000 000 USD) je momentálne skoro taká istá ako trhová hodnota BMW (56,65), minulý týždeň vyrobili 6278 Tesiel 3 a dokopy už 78 219 automobilov, takže o čistú bublinu sa nejedná. Akcie ale sú možno nadhodnotené ale možno aj podhodnotené -
ale to sa ukáže až o rok, dva, tri. Zaujímavé je, že sa napríklad vôbec neinformuje o trhovom poklese napríklad koncernu Renault (trh.hodnota 22,02), ktorého akcie klesli od začiatku roka o viac ako 15%.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

A vsetkych dokopy? BMW ich vyrobi tak 36500 za tyzden, dost podstatny rozdiel v odbyte. Na zaklade takychto porovnani je teda Tesla nadhodnotena.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

kým nepoznáš pridanú hodnotu výrobku, tak ich nevieš porovnávať.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Poznanie nepridanej je z hladiska eventualneho obskakovania vyhradne v ramci autorizovaneho servisu priekazne nemenej vypovedne.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Naviac BMW zarobí 7000eur na servise každého svojho auta.

...

Musk môže tak akurát predávať hry, aby sa ľudia nenudili v jeho autách, keď nebudú musieť šoférovať napríklad hľadanie mín Minesweeper.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Cize vymeny baterii su v tych 7000eur priekazne pocas celej zivotnosti vozidla...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Batéria v tesle S po 200000milach stále funguje. 95% kapacity.

V starých teslach pred rokom 2013 menili baterky v ramci záruky takže 0zisk.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Netaraj

Finnish Tesla Model S taxi driver crosses 400,000 km, 93% of battery life remains.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mnoo... BMW z predchadzajuceho milenia stale jazdia, takze pockam na objektivne hodnotenie do roku 3001, aby to bolo priekazne fer.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Aj trabanty jazdia a zabíjajú ľudí.

700000km treti motor a štvrtý podvozok.
Servis každých 50km.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

5l oleja na 50km, to je celkom OK
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a práve pretu musí byť tesla o tých 7 tis. drahšia, resp. to treba zohľadniť v predajnej cene.
HP tlačiarne tiež nezarábajú na ich predaji ale žijú z cartridgov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

drobny rozdiel je v tom, ze BMW ma tovarni 30 a Tesla 1.5 (Fremont + nedostavana GF) . 36500 vs 7000 tyzdene, nie je to zle.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Takých firiem ako Bmw je na mraky audi vw....

Šéf Audi sedí vo vyšetrovacej väzbe.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Volkswagen, Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, SEAT, Škoda Auto, MAN, Scania, Ducati

Union, DKW, Horch, NSU a Wanderer.

Volkswagen Group China
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno, to určite je. Možno ale keď bude mať Tesla hotové 3-4 fabriky a vyrobených povedzme 1 000 000 automobilov jej trhová cena prekoná BMW aj x-násobne. Ak sa to však Tesle nepodarí, kľudne sa môže stať, že skonči oveľa hlbšie ako BMW - ktorý v podstate čelí len riziku prechodu z dieslov na iný druh motorov. Ale vo vzduchu je už cítiť aj sankcie na moderné benzínové motory, ktoré produkujú mikročastice, takže ktovie ako to všetko dopadne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Firma typu 1 výrobný podnik je dosť veľké riziko na trhu, najmú na finančnom. Jedna mimoriadna udalosť a je po Muške aj firmičke!
Odpovedať Hodnotiť:
 

navyše BMW je tu sto rokov a tesla nech 10?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je ako porovnavat kolko vyrobi telefonov za den Apple a kolko Samsung. Samsung pluje telefony a inu elektorniku ako na pase zatial co Apple toci mensie objemy hardveru ale aj napriek tomu je Apple ten, ktory ako prva firma dosiahol 1 mld ohodnotenie.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Tesla ma hodnotu ako bmw. Fakt ti to pride normalne?
Ja tam vidim cistu bublinu a hype.
Tesla nema nic navyse oproti bmw okrem imidzu amuska.
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

No to by som netvrdil. Tesla ma konkurencnu vyhodu v tom, ze ma naskok v EV niekolko rokov a preto rychlo ziskava trhovy podiel.

Takisto Tesla prudko rozbieha baterie pre sietove ukladanie elektriny, co je trh este vacsi ako ten automobilovy.

Navyse ma aj uloziska pre domacnosti a este aj solarne skridle, ktore sa zacinaju vyrabat. Takze je toho celkom dost.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Nema. Ani nevyraba najviac ev aut, baterky vyraba panasonic, ktory je aj investorom v gigafactory, bez panasonicu by tesla pomaly ani nebola. A panasonicu akcie tak prudko nerastu.
A ty si predviedol ten hype o ktorom pisem.
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Tesla pripravuje chemicke zlozenie baterii, Panasonic ich vyraba.

Mozno nevyraba najviac EV, ale ziskava znacny podiel na US trhu s Modelom 3.

http://www.ev-volumes.com/country/usa/

V jej trhovej hodnote sa odraza potencial znacneho rastu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Čo znamená "chemické zloženie batérií"? A aké iné by tie batérie mali byť?
A navyše sa zapredávajú s batériami Samsungu, ktorý všetko najmä kradne - aj odkukal batérie od Panasonic a teraz ich sám vyrába a dodáva aj tomu truhlíkovi Muškovi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

netrep hluposti, vyrobu baterii ma v GF pod palcom panasonik a to komplet
ziadne take, ze tesla pripravuje nejake chemicke zlozenie a panasonic ich bali do folie :)

kde by muska vzala technologiu vyroby baterii? ved len nedavno otvoril GF a dovtedy kupoval baterie vyrobe v tovarnach panasonicu alebo aj od inych a zrazu v spolocnom podniku je to muska co vyraba ten zaklad(chemicke zlozenie)? :)
to asi tazko, muska nema na to potrebne vedomosti a hlavne patenty, ktorych je okolo baterii mraky a to vsetko zaobstaral panasonic
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No zjavne o tom vela nevies. Tesla ma vlastne vyvojove laboratorium aj univerzitny vyskum a podarilo sa im vylepsit vydrz tych baterii a znizit obsah draheho kobaltu na iba 5% oproti 20%.

Panasonic dodava komplet baterie pre Model S a X z japonska ale na Model 3 si ich Tesla vyraba sama s podporou Panasonicu a ma licencovanu technologiu od nich ale Tesla si robi vlastny vyskum.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej hej. Velke znacky tvrdia, ze Teslu hocikedy dobehnu ale nerobia to. Ich plany sa zacinaju dvoma modelmi v par tisic kusoch v 2020 a rozbehnu velku seriu v 2022 az 2024. Nedaj sa zmylit konceptami a prvymi kusmi v buducom roku.

A Tesla uz oficialne vyraba najviac EV na svete. Este nedavno to bol Leaf ale uz to nieje pravda. Navyse kvalita Leafu, ktory nema termalny manazment baterii a Tesly je neporovnatelna.

A Cinske automobilky neratam, lebo nepredavaju na EU ani US trhu nic seriozne.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

a naco by robili masovu produkciu niecoho co je stratove ked mozu vyrabat to na com su ziskovy?
ak zacnu byt eauticka ziskove tak velke automobilky nema problem velmi rychlo zacat s masovou produkciou,, maju na to totiz kapacity
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ved ano ale Tesla je ziskova na modeli S a X a ked sa teraz dostala vyroba Modelu 3 na uroven 5tisic tyzdenne a viac ta uz je ziskova aj tam. Ostatne automobilky to nateraz nedokazu. Jedna preto, ze nemaju take objemy ako ma Tesla a potom preto, ze neinvestovali pred niekolkymi rokmi do velkovyroby baterii ktore znizia celkovu cenu. Dobehnut im to bude trvat min 4 a viac rokov. Preto ked si pozries ich plany uvidis, ze prve seriozne EV v vacsich objemoch chystaju najskor v 2022 az 2025 co su takmer dva 4rocne vyvojove cykly. O tolko su pozadu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

len pre upresnenie vyraz privatizacia neni v tomto pripade namieste. pri privatziacii sa dostava podnik zo statnych ruk do privatnych. akcionari tesly su privatni vlastnici. mimochodm slovo privatizacia sa zacalo prvy krat pouzivat v nacistickom nemecku. ked sa zidom najprv zostatnili majetky a neskor sa tieto zostatnene majetky privatizovali nacistickymi pohlavarmi.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

https://sk.wikipedia.org/wiki/Privatiz%C3%A1cia
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ok, ty moj maly mudrosko, preloz: go private
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ale samozrejme, ze tu nejde o privatizáciu. Jedna sa o odpredaj akcii štátnemu fondu a teda o pravý opak privatizácie - zostatnenie. Ale novinárske tupela budu dokola opakovať nezmysel o privatizacii a pri tom ani nechápu, co to slovo znamena.
Odpovedať Hodnotiť:
 

from public company to private.

z verejne obchodovanej firmy na ....(dopln)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dalsi expert co splieta pojmy. Sposob obchodovania akcii a typ ich vlastnictva su dve uplne odlisne veci. Privatizacia je proces prechodu vlastnictva firmy zo statnych do sukromnych ruk a to bez ohladu typ obchodneho procesu. Napr. u nas v 90tych rokoch neexistovala burza vobec a privatizovalo sa veselo. Na opacny proces rovnako ziadnu burzu nepotrebujes, staci si spomenut na rok 48.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pekne, ze sem chodi aj chranena dielna downikov.
ja som sa pytal, ako to chces prelozit. sposob obchodovania a drzania akcii je kazdemu jasny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze specialne pre teba a podobne postihnutych:
Verejne obchodovana spolocnost vs spolocnost nekotovana na burze.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kristepane, ty si fakt retard a este sa tym chvalis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby si vedel rovnako argumentovat ako vies urazat, tak by diskusia s tebou aj niekam viedla. Taky typicky socialno sietovy diskuter sucasnosti - nerozumiem veci, zamotam sa, nemam argument, tak aspon oponenta skusim urazit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chyba tam informacia, ze Musk dostal slusnu ponuku od VW ale odmietol ju prave po diskusiach z ostatnymi investormi, ktory maju limity na investicie do sukromnych spolocnosti kvoli zakonom. Celkovo sa nestretol z takou podporou v aku dufal.

Takze skor to nevyslo. Nieze otocil.

https://goo.gl/Xhzqyx
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Blbost, Amici nedaju znacku do ruk nemcom to je vsetko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale prosim ta. Ved uz teraz maju v Tesle Arabi 5% a predtym tam bol aj Mercedes a Toyota. Ale uz predali. A v Tesle su s 5% dokonca aj Cinania. Takze to je nezmysel co tvrdis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mat par % akcii je nieco ine ako keby to bolo "go private". Takze to zmysel ma. Navyse Arabi nie su problem pre US, Cinania uz problem su, cize "go private" moze znamenat skratka zbavit sa nepohodlnych akcionarov.

Skor mam pocit, ze Musk nenasiel vhodnych ludi na kupu nie ze by nebol zaujem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To sú také nafukovacie správy. Predám, nepredám, stiahnem, nestiahnem a akcie majú zrazu dvojnásobnú cenu.
Keďže Musk odišiel z FaceBook-u, tak sa tieto pumpovacie procedúry robia ťažšie a trvá to dlhšie, naviac musí to ísť cez seriózne média(portály, mediálne domy)...
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

Dvojnasobnu hodnotu? Hybalo sa to max 10% aj to kratkodobo. Akcie Tesly su silno volatilne takze to nebolo nic neobvykle.

A urobil jeden Tweet, ze zvazuje prejst na sukromne vlastnictvo. To ani nieje povazovane za oficialnu cestu. Uz sa to stalo predtym a SEC to nepovazoval za oficialnu spravu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ale on nemoze hovorit neoverene spravy hlavne nie nepravdive, na to su tam dost citlivy ked sef velkej firmy klame vo veciach co mozu dramaticky menit hodnotu akcii a to musk dokazatelne spravil a je jedno ci to povedal nejakym oficialnym kanalom alebo cez twitter

to, ze ma zaistene financovanie bolo jednoducho klamstvo
Odpovedať Hodnotiť:
 

No to nieje jedno, ci to bol alebo nebol oficialny kanal. SECu to nieje jedno. Twitter je len klebetne forum.

A preco by to bolo klamstvo, ze financovanie je zaistene? Musk nemohol sam nic podpisa bez suhlasu rady akcionarov. Cize mal za sebou rokovania, kde dostal ponuky. Ale rada mu taky navrh neschvalila. Ved bolo ukazane, ze mal ponuku od Arabov, VolksWagenu a dalsieho investicneho fondu. Tak akoze klamal?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dalsi blb co nerozumie akciovemu trhu a pise kraviny
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Chces snad povedat ze tieto muskove vyjadrenia a twitter nemeni cenu akcii?
Trh s akciami nie je zalozeny na vykonnosti firmy ale na drboch. A to neplati len pre teslu ale vseobecne.

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ale ano kratkodobo to pohlo cenou akcie. Co ja hovorim, je ze to nebol nejaky dramaticky pohyb a bolo to len nakratko. Takze to nic nemeni na sytuacii. Twitter nieje povazovany za oficialnu cestu na oznamenie takej spravy, lebo twitter je tiez len taka distributor drbov. Takze nic vazne sa pravdepodobne Muskovi nestane. Obchod sa nepodarilo uzavriet a ide sa dalej. To je vsetko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď hovorím o oficiálnych médiach, tak tým myslím denní Euro a rôzne REUTERS news bloky v ktorých o tom informovali. No a to že správu nevypustil Musk osobne na tom nič nemení.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ved dobre a co spravil? Ze informoval o zamere ist private ale obchod sa nakoniec neuzavrel? Co teraz? Co je na tom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je sice pravda, ale napr co by urobil odchod muska ako ceo z tesly?
Akcie by sli okamzite dole a poriadne. Pritom nic na fungovani firmy by sa nezmenilo. A zostali by dole lebo cely marketing tesly a cela hodnota je muskovo meno.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No, asi tomu nerozumiem dosť dobre, ale zrejme Ty tiež nie, inak by si nestrácal čas na dsl.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A fotka je kde ?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

tu tu a tu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Musk neotocil, len ide o to, ze vobec ani nemoze rozhodovat o takejto veci. Proste predstavenstvo firmy (spravna rada, dozorna rada, board, nazvime ich ako chceme) to cele zamietla.
Tato sprava je trochu na urovni bulvaru, mam pocit. Nastastie v inych mediach sme sa uz davno docitali, ako sa veci maju. Musk nerozhoduje o vsetko, on je len CEO a to nie je zase Boh vo firme. Ked bude potrebne, kludne ho na tom poste akcionari cez valneho zhromazdenie vymenia za ineho cloveka.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Je najvacsi akcionar a CEO tak to navrhol, lebo to povazoval za vyhodne. Mal slubene peniaze. Investovat chcel investicny fond aj VW. Ale prehlasovali ho. Ok tak nic, ide sa dalej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dalsi odbprnik... Jasne. Kludne ho vymenia za ineho, obdobne ako frontmana kapely, hlavnu postavu v serialy, ci principala cirkusu lebo niekde to s tou vymenou predsa jednoducho priekazne musi fungovat.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No to by som chcel vidiet ako Muska vymenia :D On je jediny dovod preco Tesla stale zije a akcionari to dobre vedia prave preto je stale v pozicii CEO.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Pokial bude casto pustat podobne vyhlasenia, tak ho budu musiet vymenit, lebo mozno SEC zahaji trestne stihanie na tie jeho nicim nepodlozene kecanie, ktore pohnu akciami firmy.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ked ho vymenia tak akcie tesly pojdu dole ako kamen.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ked to spravia skoncia ako Apple.


Stale ma najvacsie pravo na tu firmu. On bol ten co to zalozil.

Keby nebolo jeho nemali by co nakupovat s cim spekulovat...

Osobne by som sabotoval celu firmu keby ma akcionari vymenili.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Musk zrejme neotočil, pretože vraj podľa US laws nebolo možné ním navrhovanú transakciu zrealizovať.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

... výrobca elektromobilov Tesla sa nestiahne z burzy a nestane znovu privátne vlastnenou spoločnosťou...

Nestane sa.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár