neprihlásený Streda, 12. decembra 2018, dnes má meniny Otília   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Škodovky bude možné odomykať a zamykať mobilnou aplikáciou

Značky: automobilynové technológie

DSL.sk, 6.8.2018


Automobily značky Škoda dostávajú novú funkčnosť, keď ich po novom bude možné na diaľku cez mobilnú aplikáciu aj odomykať a zamykať.

Uplynulý týždeň o tom informovalo viacero českých médií, automobilka zrejme zatiaľ neposkytla detaily.

V každom prípade minulý týždeň Škoda vydala aktualizáciu mobilných aplikácií s podporou tejto funkčnosti. Mobilné aplikácie sa pripájajú na vozidlá cez Internet zrejme cez servery spoločnosti, pričom na vozidlách je samozrejme vyžadovaná podpora tejto funkčnosti v podobe funkcie Care Connect a pri vzdialenom ovládaní aj funkčnosť Vzdialený prístup.

Doteraz aplikácia z oblasti vzdialeného ovládania umožňovala len ovládanie klimatizácie, keď si bolo možné vozidlo na diaľku pred jazdou pripraviť.

Po novom sa bude dať cez aplikáciu vozidlo aj odomykať a zamykať, čo bude zrejme užitočné najmä na zamknutie vozidla ak zostalo nedopatrením odomknuté alebo otvorenie vozidla pre iné osoby.

Funkčnosť samozrejme vyžaduje aj podporu na strane vozidiel a tá je podľa dostupných informácií pridávaná do nových vyrábaných vozidiel od tohto týždňa. Podľa fdrive.cz bude funkčnosť k dispozícii len pre modely Superb, Karoq, Kodiaq a Octavia.

Rozličné inteligentné funkcie pridávané do vozidiel v posledných rokoch vrátane vzdialeného prístupu a internetovej konektivity zvyšujú komfort používania, na druhej strane prinášajú aj svoje riziká.

Zároveň s rozširovaním týchto funkčností bezpečnostní experti ukázali ako je implementácia často nedostatočne bezpečná a v uplynulých rokoch dokázali hacknúť množstvo modelov áut práve cez nové inteligentné funkčnosti, čo okrem prípadných aktívnych zásahov útočníkov môže v niektorých prípadoch viesť k ohrozeniu súkromia užívateľov. To je potenciálne znižované aj odosielaním rozličných dát o vozidle do systémov výrobcov a prípadne aj ich uchovávaním vo vozidle.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Google vytvoril pre slabé Android smartfóny novú šifru
Nový Firefox ukazuje ako stránky zaťažujú CPU, uľahčuje prácu s kartami
Sonda InSight sa na Marse odfotila
Vydaný dekóder AV1 od VLC, je lepší a rýchlejší
Voyager 2 vstúpil do medzihviezdneho priestoru
Intel má na rozdiel od 10-nm so 7-nm procesom úspešne napredovať
Sonda objavila na asteroide vodu
Aj Toshiba nasadí u HDD technológiu MAMR
Až 93 slovenských obcí spustí bezplatné WiFi4EU
NASA zverejnila "zvuky" z Marsu


Diskusia:
                               
 

boze len to nie
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

To je super že budem môcť ráno smradiť pred bytovkou a nebudem to musieť každé ráno dýchať kým zohrejem diesel.
Susedia nemusia vetrat
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Aj felícia?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aj felícia má dýzel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie Dysel ma feliciu.

Definitívne:
Their name then becomes "felicia", a random bitch that nobody is sad to see go.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Aj zlodeji dostanu univerzalnu aplikaciu :).
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Zlodeji používajú vladny špeciál a majú služobného šoféra.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nepotrebuješ ani apku, stačí vytočiť správne telefónne číslo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bože len škodovku nie
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Skoda simply never :D
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Dobré. :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ako doteraz som nechápal načo mi ponúkli pri kúpe auta (nie Škody) za 200€ príplatok (nepovedali že 200 eur, ale uviedli že cena auta sa zvýši z 44,7 tisíc eur na 44,9 tisíc eur) nejaký style balíček ktorý predstavoval bavlnené doplnky do interiéru (rozumej 4ks bavlnených "podtácok" do držiakov na poháre vo dverách, ktoré vlastne ani nevidíš, jeden deklík na vrch palubovky a jedna dečka do kufra) samozrejme som to nechcel, až potom som si to pozrel na nete, čo to je zač...

vážne nechápem načo by kto potreboval pred jazdou si pripraviť auto na diaľku... tak idem a tú minútu obetujem a idem tam osobne, nie? alebo odomknúť/zamknúť... myslel som že kľúč má až moc veľký dosah a nikdy nezamykám auto na diaľku (iba keď sa niekam ponáhľam) a vždy samozrejme skontrolujem či som nebol "zrušičkovaný"... fakt nechápem tomuto balíčku debilnému
Odpovedať Známka: -3.5 Hodnotiť:
 

Je to presne ako skautská kpz, len je to priekazne balíček.
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

Akoze naco? Ved nasli retarda to cim da za Skodovku 44.7k tak im hadam da aj 44.9.
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

Musíš mu kaziť radosť? Chlapec sa chcel pochváliť že kupuje auto za 47 tis a ty takto...
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

skôr sa hanbím že som si na francúzsku kraksňu musel požičiavať :)
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Najvacsia zivotna chyba je kupit si francuzske auto.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Je to kombinacia dvoch najvacsich zivotnych chyb:
1. kupit si francuzske auto a
2. kupit si ho na leasing.
Odpovedať Známka: 7.2 Hodnotiť:
 

To sú tri chyby:
1.kúpiť si auto
2.francúzske
3.na leasing

Auto jedine služobné.

Ja chcem elektrický dron alebo hyperloop.

Diaľnice a autá patria do minulého storočia.
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

A elektrické drony a hyperloopy do budúceho. Teda ak nejaké ešte vôbec bude. Zatiaľ to na to veľmi nevyzerá.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

So starovekym myslením sa budeme v budúcom storočí voziť na invalidných vozíkoch s kyslikovim dýchacim prístrojom.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

V porovnani s pokusom darovat domine psa sa o chyby ale v skutocnosti priekazne ani zdaleka nejedna.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A ta druhá chyba. Kúpiť si najkradnutejšie auto Škoda-Octavia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pre boha ved existuje niekolko mechanickych ochran, ktore sa z praktickych dovodov bud neoplati prekonavat alebo je to v podstate nemozne. samozrejme, mozu ti auto nalozit, ale to uz je trochu pritiahnute za vlasy.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

A čo krádeže na náhradné diely? Očešú ti auto a ani s ním nemusia pohnúť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V Sockostane bežné.
Keď ma človek dobrú robotu neoplatí sa kradnúť.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. A nakolko skutocna vina za vsetko je na strane nevyhovujuce podmienky ponukajucich zamestnavatelov, sudny system je v podstate priekazne mozne nahradit LinkedIn.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

bezne maju zlodeji 5 hodin cas rozoberat ti pred domom bez povsimnutia auto ty genius
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Odtahovku si u vas este nevidel ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mechanicka ochrana to je to, ked mas kus zeleza v deformacnej zone, kde za normalnych okolnosti tam nema co hladat? Alebo to, kde nosis dalsiu zbytocnu picovinu, ktora ti znemoznuje nastartovat a ked ju stratis, tak si sam v pici? Za take ochrany dakujem pekne.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

nie, mechanicka ochrana je zamknutie volantu alebo prevodovky
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Veď presne o zamykaní volantu písal. Treba si trocha rozšíriť obzory aby si bol v obraze. BTW Octavia combi 1.9TDI strieborná je najkradnutejšie auto na SK.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je ked zamkne elektron retazou o stlp
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A je ti jasné, že ako majiteľ najkradnutejšieho auta môžeš pokojne mať stále stokrát menšiu pravdepodobnosť krádeže, ako u iného? Ako majiteľa ma zaujíma táto pravdepodobnosť, a nie "akých áut bolo ukradnutých najviac".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skazit radost by mu dakto mal aby taku chybu, ako kupit skodovku za 44 900 eur uz nikdy neurobil. Nerozumiem ludi ktory za cenu co by mohli mat BMW, Mercedes apod kupia predrazenu skodu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napisal, ze kupil DS3, nie skodovku. Ale ono ani s bmw ci MB clovek moc vyskakovat nemoze. Ak budeme porovnavat cennikove ceny s DPH, tak Ti vyjde nejaky MB C alebo BMW 3er - co je stale len stredna trieda ledva s nejakym normalnejsim motorom. To este z vybavy si tam nic nedal. A otazka je, ci chces mat nejaky komfort, alebo len budit dojem ze AHA mam "premiu" - pricom uz aj z vonku bude jasne, ze ide o socku. Ked som posledne konfiguroval ako take pouzitelne C-kombi, tak som skoncil na cene 66k. Motoricky ziaden zazrak, al aspon ako tak vyzeralo + vybavovo bolo na tom slusne. Pri GLC som skoncil o 10k € viac. A stale je to len kompakt. Ak hovorime ale o nakupe bez DPH + nejake tie extra zlavy, ano tam bude cena ovela prijatelnejsia - lenze plati to pausalne aj inde, cize si znovu na tom istom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pri tomto porovnani musis pridat tiez Alfu Giuliu. Najma ak chces nejaku zabavu za volantom a nie sa len presuvat v kolonach po meste :). Neskutocne vozitko.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Myslim ze aj ked mas najnizsiu vybavu v MB, BMW tak je to v kazdom ohlade stale ovela lepsie auto ako skoda alebo fiat hoc aj vo full vybave. Co sa tyka statusu socky, bohuzial socka budes s hocijakym autom ak sa v takej spolocnosti pohybujes.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Praveze to tak nie je. Sadni do MB alebo bmw, ktore nema vo vybave nic a budes velmi dlho rozmyslat, vsak to auto stoji 2-3x tolko obycajny mainstream a vyzera presne rovnako. Hrozne materialy, vsetko vrzga apod. Pokial nejdes do vyssich vybav, budes velmi neprijemne prekvapeny - tusim v USA robili prieskum a najviac ludi bolo prave sklamanych z trojice MB, bmw a audi - lebo na salone videli vybavene auto a tak si ho poskladali podla svojich moznosti - vsak nedam tam toto, ani toto ani toto nepotrebujem a ked prislo finalne auto, tak sa dost rapidne lisilo od toho, co skusali a v com sedeli.
Nejde o status socky, ale o tom, ze: kupil som si premiu, ale je na urovni beznej octavky, lebo chcem robit dojem len na vonok. Na vybavu uz neostali prachy, ale nekupim si predsa nieco o triedu nizsie, hoc ovela lepsie vybavene, lebo to by bolo pod moju "uroven".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čítanie ti moc nejde, však?
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

>45000€ na auto
>Skodovka

ako mam skodovky rad, kazdy sa vyzna do nich, lacne diely, celkom spolahlive

ale za tu sumu... sportove by som pozeral po hothatchi ako golf GTI, pre beznu jazdu by som asi pozeral po land cruiser, alebo hondu crv

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

dalsi co ma problem s citanim a porozumenim..skus si to precitat este raz...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

hej hej, citat viem, stara mat ma naucila
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

hlavne tie rozvody pri tsi su dost vychytane, a tie softwarove dieselgate bonusy s naslednymi kurvitkami, no jo das auto.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Diesel is dead.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Diesel is not dead, punk is not dead.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niečo popíš o tých rozvodoch pri TSI aby som vedel na čo sa mám pripraviť. Mám 1.8 2014 a mám na tom najazdených necelých 148000km. A občas dodržiavam aj rýchlosť... :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Das Problem
Odpovedať Hodnotiť:
 

hmm, golf... tym si majitelia cosi kompenzuju, nie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked budes do auta nastupovat tak 20x denne tak pochopis, na co je dobre si ho pripravit vopred. Napriklad cez tieto horuce dni.. staci ze na pol hodku zastanes.
Ale treba svoje potreby uplatnovat na vsetkych, lebo ked to nepotrebujes ty, tak vlastne nikto. Ze sa vsetky tie automobilky nespytali najprv teba.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Komu treba do auta nastupovat tak 20x denne a neovlada zaklady termodynamiky, tomu by nezaskodilo investovat priekazne i do vzdelania.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Dôležitejšie ako nespotiť sa je to koľko ľudí zabijú exhalaty, veď na to mám, a ostane viac pre mňa. Logika.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

hlavne, ze mame v aute start-stop a vacsie baterie ktore treba vozit. Aj ked ten system po kazdom starte vypnes...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Co robis smetiara, ked nastupujes do auta 20x denne?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

alebo kuriera v DHL/DPD/UPS... za mizerne prachy
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Alebo obchodaka, pripadne technika za tazke prachy...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Rozváža pizzu. Tuc tuc tuc tuc tuc.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie, robi gigola a chodi obstastnovat aj tvoju manku.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

okej, skúsim ešte raz, na príspevky pred týmto: nekúpil som za skoro 50k Škodovku, ale Francúza (áno už to aj ľutujem).

K tomuto príspevku, ako som písal, keď si chceš pripraviť auto, fakt nemáš minútu na to aby si išiel k nemu a buď zapol klímu sám pol hodinu pred jazdou, alebo si pootvoril okná (ekologickejšie) resp. pri odomykaní "inému" človeku, to je už zaťažko mu vložiť kok.. kľúč do ruky? predpokladám, že cudzím ľudom by si to neodomykal na diaľku a rodine hádam dôveruješ, že nenaštartujú a neodídu ti s tým autom a predpokladám že majú aj IQ väčšie ako je hviezd v slnečnej sústave, tak hádam vedia ktorý gombík na kľúči stlačiť.
A keď nastupuješ 20x denne, to akože vždy pred nastupovaním si zapínaš v aute klímu? bežný človek nastupuje do auta tak 3-4x denne a to ho fakt nezabije sa k tomu autu pol hoďku pred jazdou prejsť.. zachvíľu si ľudia asi aj záchody budú privolávať cez internet, len aby nemuseli vstať z pohovky z pred telky
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

a nebránim sa inováciam v aute alebo kdekoľvek inde, ale aby som zlodejom otvoril ďalšie dvere ako mi vykradnúť auto, len preto aby som mal možnosť ho 2x otvoriť na diaľku cez internet mi príde rovnaká marketingová hlúposť ako už spomínaný "style balíček" ktorý mi ponúkali. Schválne kto kúpi také auto, nech sem po roku napíše, koľkokrát to použil na "prípravu auta pred jazdou" alebo na vzdialené odomykanie/zamykanie.

Ono totiž poznám pár ľudí čo majú osobnú alebo aj služobnú oktávku a v nej štart-stop, GPS sledovanie, autosklápacie spätné zrkadlá a takéto vecičky a väčšina z nich si tieto veci vypína, či už kvôli batérii, ktorú menia 2x častejšie ako ja v mojej haraburde (NEVIE NIEKTO PREČO SA MI SAKRA ZAKAŽDÝM KEĎ VYPNEM (RESP. ZAPNEM) MOTOR KĽÚČOM, ZNOVU AKTIVUJE TEN ŠTART-STOP SYSTÉM?! VŽDY PO NAŠTARTOVANÍ TO MUSǏM VYPÍNAŤ).
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

... alebo kvôli tomu, že to jednoducho nechcú v tom aute
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

lebo v tam maju nastalo prikaz startstop off not permanen a musia to vipnut na servise na yes.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

asi len autorizovaný či? tam kde chodievam mi to cez diagnostiku vypli ale účinkovalo to rovnako dlho ako keď to vypnem cez palubný počítač, potom som svoj boj vzdal
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak zatial si do gombika na vyputie ss daj zapalku abi to stale bolo ztlacene
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

hej, mechanický gombík resp. vypínač na to je možno v normálnych značkách.. v DSku ideš pekne cez softvér
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie je nikde. Je to iba tlačidlo ktoré je pripojené na r. jednotku. Zopína nábehová hrana signálu takže zaseknúť tlačidlo nič nerieši.

To je ako keď by sa rozprávali dvaja majitelia JIMNYho - ten so starším modelom by sa posmieval tomu čo má novší model (alebo naopak) lebo v jednom sa 4x4 ovláda pákou a v druhom tlačidlom ale samotný mechanizmus ovládania voľnobežiek je stále rovnaký... :)

U koncernu by mal byť dostupný modul (samozrejme neoficiálny) do OBD ktorý sa stará o vypnutie Š/S systému.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a prečo treba start-stop vypínať?. Asi to nevedia doriešiť, ako japonci. V yariske to funguje bezchybne po 200K km a nijak to neobmedzuje. Samozrejme, doviedli to do dokonalosti, namiesto robustnejšieho štartéra ho úplne vypustili. Motor sa roztáča iba elektromagnetom a štartuje okamžite
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pri benzine s automatom som narazil zatial na nasledovne:
- kazdy rozbeh trva o 2-3s dlhsie. Kazdeho auta v kolone ktore to ma. Kolony su dlhsie, uz je na to aj vyskum.
- viac krat mi to vyplo motor ked bolo v aute naozaj teplo a klima zoslabla.
- vypnutie motora na 1-2s nemoze byt nikdy dobre. A ten system naozaj nevie kedy pojdem dalej.
- uz sa mi stalo, ze som na plyn stupil skor ako sa motor nastartoval. Rovna sa, vozidlo sa nepohlo vtedy kedy som ocakaval, potreboval a ako som potreboval.

Takze stlacam kombik ako idiot pri kazdom starte. K tomu vozim kopu zavazia navyse co zvysuje spotrebu. Naklady na servis este uvidim. Na mojom modeli zatial nikto nevymyslel ako to vypnut. Servis "to nevie".
Odpovedať Hodnotiť:
 

napodobne. vypnutie start-stop systemu je uz sucastou mojej startovacej rutiny. nastastie mam na to hw tlacitko a nemusim ist cez sw.
Odpovedať Hodnotiť:
 

verím vám, ale na yariske tieto problémy neexistovali
Z technických údajov je užitočné vypnutie motora, ak stojí viac, ako 3,6s. Motor štartoval pri spustení spojky, nie pri stlačení plynu, takže okamžite som akceleroval. Pri klíme, alebo vykurovaní sa motor v potrebnom čase spustí sám. životnosť pri 60x naštartovaní denne je udávaná 24 rokov. Klasický štartér to nemá, žiadne mechanické časti, ložiská, kartáče, komutátor, vyskakovací pastorok, ozubenie. Samozrejme, týka sa to yarisa. Teraz mám KIA SEED, tiež start-stop, ale ten takmer nikdy nezhasne, vypíše, že nespĺňa (neidentifikovateľné) podmienky
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ja som kúpil začiatkom roka Toyotu Auris 1.6 atmosféru 132k s manuálom a nemá ani debilný štart/stop a ani turbo sa mi nepokazí, lebo nemá aké.
Chvalabohu som ešte stihol kúpiť normálne auto bez zbytočných somarín. Aj tak v reály nemám horšiu spotrebu ako tí so štart/stopom a jednolitrovým turbom.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Lebo turbo.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Co s tym ma turbo? Ak mas na mysli dochladzovanie a mazanie, tak to uz maju snad vsetci vyriesene. Auto, kde maju zvladnutu technologiu, ti nevypne len tak - musi byt splnenych kvantum podmienok a vypina len v idealnom pripade. Ti lepsi dokonca nezatazuju ani bateriu a starter.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Viem o tom že súčasné turbo už znesie toho viacej ako jeho predchodcovia ale aj tak mi pripadá blbé ho zbytočne takto kurviť. BTW: 1. Ja Š/S automaticky vypínam hneď po naštartovaní. Vadí mi to a nechcem ho. 2. Na nákupy a motanie sa po meste mám atmosféru. Oturbené auto používam keď idem niekam ďalej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie je to o turbe ako takom, ale o tej bizuterii okolo neho, co musi fungovat - a ta funguje ak je zvladnuta technologia. Je predsa len rok 2018 a nie rok 2005. JA S&S po starte nevypinam, robim tak jedine v pripade ked dochadzam k nejakej krizovatke, kde uz vidim, ze auta sa hybu, ale ja by som aj tak ostal na 1-2 s stat a on by mi to vypol. Kedze za normalnych okolnosti to funguje dobre a nevypina, ked na to nema podmienky, tak nemam dovod ho nemat v cinnosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujima ma akeho francuza mas skoro za 50k. Pretoze ma nenapada ani jeden.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nikomu by sa nepáčilo keby ťa napadne ktokoľvek, z ktorejkoľvek krajiny :)

mám DS 3 .. k tým funkciam, má to aj otváranie dverí bez kľúča, ktoré som použil 5x aby som pomachroval pred susedmi.. potom som to vypol, keď to kamarát úspešne hackol.. toľko k môjmu skepticizmu
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to kolko tych DS 3 ti za 40k dali? Ci to ma pozlatenu kasnu? Ved najdrahsi stoji okolo 22k.
Odpovedať Hodnotiť:
 

najdrahší v základe a s najmenším motorom nie? ja tam mám 200 koňovú preplňovanú benzínovú 1,6ku, chromovaný interiér (z časti)... ak si dobre pamätám v základe bol od 32k eur. Prirátaj si doplnkovú výbavu za 8k, ostatné bolo výpalné pre lízingovú spoločnosť ktorá mi teda dobre vylízingovala
Odpovedať Hodnotiť:
 

Clovece za tie chechtaky si mohol kupit passata vo fulke napriklad a to je urcite fajnovensie povozenicko ako ta mala k0k0tina od citroenu:-))
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ako, nie že by DS bolo zlé auto na jazdenie, to si píš že by ťa viac bavilo ako tá loď passat... len na servis je to kôl v zadku.. škrtol som olejovú vaňu o kameň keď som si krátil cestu cez jednu riečku.. zohnal som "novú" za 20€, vravím si, že aj s tesnením a robotou to nebude až tak drahé ... robota a tesnenie 60€, prečo? Keď chceš v citroene (alebo aspoň v DSku) odmontovať vaňu, okrem toho že každá skrutka iná, musíš najskôr odmontovať výfuk, poloos, potom podoprieť motor (alebo rovno vybrať celý motor, lebo vaňa má 2 skrutky spoločné s držiakom motora, čiže aj ten ide dole) a to nehovorím ako sú tie skrutky schované.. to fakt ak nemáš doma 1000 dielnu sadu náradia, tak sa k tým skrutkám nedostaneš.. tak som to nakoniec fakt musel dať zazvárať za 20€.. to nehovorím o tom, keď vymieňam nedajbože vypálenú žiarovku.. pol dňa roboty (na sestrinom VW Pole som to mal hotové za 5 minút aj s vypitou kávičkou)... kvôli takýmto prkotinám už proste nechceš francúza a ja som sa to naučil tou ťažšou cestou
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Preto som pisal vyssie ze francuz je za trest:-))).

Odpovedať Hodnotiť:
 

Za tú cenu by si mal Leona cupru 300k a zrejme by vydalo aj na verziu 4x4.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

alebo takmer Alfu Giuliu
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kto normálny by dneska kupoval alfu? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

"príprava" auta na diaľku - zjednodušenie - zohriatie chladiacej kvapaliny (bez chodu motora), vychladenie interiéru. mnohí, ktorí majú nezávislé kúrenie by radi ovládali na diaľku. ďalšie je kontrola okien, dverí, okolia, ... jestvuje firma, ktorá také ponúka pre rôzne autá, ak také ešte nemajú odskúšané, ponúkajú inštaláciu, ktorá trvá viac dní, stojí iba cca 7k czk + požičajú náhradné auto
Odpovedať Hodnotiť:
 

výborne, hneď si to dám do mojej škoda MB 1000 :)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Príprava na zdieľanú ekonomiku? Veľmi to vítam. Miesto kupovania auta o ktoré sa musí človek vždy starať tak si len požičiam najbližšie auto, odveziem sa a hotovo, nič viac neriešim.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Odvezes sa z klubu, oblves a odparkujes nech sa stara dalsi :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Vždy sa nájdu ľudia na ktorých si stratový ale vždy sa to dá nejak ošetriť.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Cardsharing funguje perfektne.
Ak mi ho niekto ogrca, tak iba raz, lebo dostane doživotný BAN alebo zaplatí 3xVIAC.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Card-sharing nepozná hranice.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

máme príklad aj z oblvaného lietadla, Card-sharing nepozná hranice
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ale niekto to riesit bude muset, a to si potom clovek priplati...

podla mna to fungovat nikdy poriadne nebude, malokto si bude chcet "rezervovat" auto ked niekam chce ist, a pri kazdej jazde to riesit dokola...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Práveže odomýkanie na diaľku má výhodu že si nemusíš nič rezervovať. Bolo by to ako už rozšírený bikesharing. Mobil ti len ukáže kde je najbližšie auto na vypožičanie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Najoblubenejsia bude urcite vypozicka na neurcito
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako dopadlo požičiavanie bicyklov:
https://dopice.sk/lMb
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

V číne je 999 úspešných požičovni bicyklov, ale Ropaci napíšu článok o jednej ktorá skrachovala, možno aj preto lebo mala lepšie ceny tak ju konkurenčný gang zlikvidoval.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

CARDsharing je lepší ako bikesharing.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ako dopadlo zdieľanie áut New Yorku, Brookline:
https://dopice.sk/lMc
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Problém nebol v ľudoch, ale v tom že prevádzkovať fosilne autá je hlúposť.
Elektromobili majú neporovnateľne nižšie náklady na prevádzku.

Dnesná technika umožňuje presne zaznamenať spôsob jazdy, akceleraciu, brzdenie každého vodiča aj spotreby kW na km.

V BMV asi nepoculi o datalogeroch.

Nieje problém nezodpovedných vodičov vyradiť zo zoznamu spoľahlivých zákazníkov.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

je len otazka casu kedy sa dvihnu dane a vyhodnost klesne. Spotrebne dane su velkym sponzorovatelom socialnych balickov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hmmm... akoze hodinky ju vytikavaju morzeovkou? Lebo mna sa priekazne na nic nepytal.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Dane platia ludia, je dosť nevýhodné zabíjať daňových poplatníkov.
Straty nepokryje ani zisk farmakologickych firiem z predaja liekov. Preto že výskum rakoviny je veľmi drahý.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ako nejdem sa s vami hádať či to je/bude úspešné alebo nie, pretože z nejakého dôvodu je tu väčšina proti novinkám ktoré sa zavádzajú. Každopádne ak je to jediný dôvod že sa auta ničia viac než keď ich ľudia vlastnia, tak ten sa dá vyrieišiť hneď niekoľkými spôsobmi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie každá novinka je užitočná, v tomto prípade som aj ja skeptický. A k druhej vete, vlastné auto si väčšinou každý šetrí a chce, aby vyzeralo čo najlepšie a robí to rád. Dá sa donútiť človeka, aby sa tak správal aj k cudziemu, možno tvrdým ekonomickým, alebo ešte iným tlakom. Skús si zrovnať tieto dva prístupy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemyslim si, ze tu je vela ludi proti novinkam. Za to proti zlym implementaciam tych noviniek uz vacsina.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Londýn tinyurl.com/yc65x62c
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zdielana ekonomika... napad prima, ale ako system zabezpeci ze prave na mieste kde chces sadnut do auta aj nejake bude?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Tssss...teleportom predsa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V Bratislave takáto situácia nikdy nenastane.

Zatiaľ sa mi ešte nestalo aby som vyšiel pred kancelariu, obchodný dom a nikde žiadne auto.

Bolo by to krásne, keby som vyšiel na ulicu a musel by som 3minúty čakať kým by prišlo po mňa samjazdiace auto.

Znamenalo by to, že najbližšie nepouživané auto je 2,5km ďaleko.
To by bolo krásne.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Asi to nebude také terno ako si predstavuješ. tinyurl.com/yc65x62c
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zlodeji to budu mat opäť jednoduchšie. "Simply Clever"
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Škoda. Simply never.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

alebo aj soferovat? :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

carsharing je shit
1. na pokrytie spiciek bdue aj tak treba viac aut, cize mimo spicky (20hod denne) budu auta parkovat ladom
2. zdevastovane vsetko tak ako MHD, lebo ved co nie je moje, o to sa starat netreba, naco aj, ked to niekto znici po mne.
pisem to ako majitel auta, ktory by svoje auto nedal ani nedobrovolne do sharingu. ludia co vlastnia auto asi chapu, ak nie, poziciate mi ho? (normalne vam dam 20eur na den, zatial co moje bude stat v servise napr)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Sharing mozno nie je zla vec, ale uz z principu pri mentalite ludi fungovat nebude - vidime to aj pri aktualnych firmach, ktore s tym problem uz mat zacinaju. A nikto pri zmysloch, co si kupil svoje auto za svoje prachy, by svoje auto touto formou nepozical. Na to si az prilis bude to auto vazit, a ked nie auto minimalne prachy co ho stalo.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

"Uber" pesimizmu.
V bazilii bohatý ľudia lietajú taxi vrtulnikmi, aby sa vyhli lúze.
Boja sa únosu viac ako havárií vrtuľníka.
Až do takej miery sa da zdevastovať spoločnosť.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

A co tym chcel basnik povedat? Luza (ta mentalna) sa nevie spravat k cudziemu majetku. Na to sa staci pozriet v akom stave chodia autobusy, vlaky, alebo ako vyzeraju aj verejne priestranstva. Len hovorim, ze svoje auto by som do zdielania nedal - radsej ozeliem stratu hodnoty, ze 20 hodin niekde len stoji, ale nebude ma cakat ziadne neprijemne prekvapenie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

3eura ze hodiny OK.
60eur ze deň. Si môj človek.
Alebo
možeš zdielat auto, len s top modelkami, blond a musia byť panny aby neposkvrnili tvoje sedatko.

Volá sa to whitelist, môžeš použiť aj blaclist.

Záchod si svoj nenosim.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Panna nema menstruaciu? Chlapce moj zlaty o ogrcani a preprdeni sedacky je len jedna vec - druha ako sa dotycny k tvojmu autu spravat bude. Nevies akou rychlostou preletel cez retarder, kde trafil jamu, pripadne v akych otackach jazdil alebo aku picovinu skusal v zakrute. Kde oskrel lak pri parkovani a pod.
Nie vsetko vie odhalit kamera a detailne kontrolovat auto po kazdom pouziti inou osobou ta velmi rychlo prejde - strata casu. Nehovoriac ak by auto pouzili viacere osoby po sebe bez moznosti skontrolovania, tka vinnika nenajdes a ked uz niekoho musis dat na blacklist je to uz neskoro. Vravim, ja osobne by som svoje auto do inych ruk nedal(az na par vynimiek).
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

G-senzor odhalí ako rýchlo kto prešiel cez retarder aj to ako dlho klátil svoju manželku na zadných sedadlách.

Neviem o tom, že by sa dalo auto poškriabať bez hluku a vybrácií.
Mikrofón na nárazníku.
Samozrejme že fosilak prehluči aj motorovú pílu, ale elektromobil nie.

Ak bude každý zdieľaj auto čo by len s 20 ľudmi (rodina) bude 5x až 20x menej aut zbytočne parkovať a hrdzavieť.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

TO su tie naivne predstavy o tom ako by to mohlo podla teoretikov fungovat avsak v praxi je to uplne napicu a nepouzitelne. 4clenna rodina sa v realite nevie dohodnut na pouzivanie jedneho auta a tak casto su v domacnstiach nie 2(ak uz kazdy rodic potrebuje) ale este aj tretie alebo aj stvrte pre deti.
PS: kto hovori o poskriabani naraznika? Vidiet, ze skusenosti moc nemas.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Snimac otrasov stojí 10 centov
Takže môže byť v každom plechu dva.

Ultrazvukovy snímač tiež zaznamená kolíziu.

Ak to nechceš pochopiť tak to nepochopiš.

Štatistika

1 človek 1 auto
2 ľudia 2 nezdielané autá
3 ľudia 3 nezdielané autá
...
100 ľudí 100 nezdielanych aut.

...
Zdieľanie
5 ľudí 3 autá
...
10 ľudí 4 autá
20 ľudí 5 aut
1000 ľudí 10 aut a 2 budú vždy voľné.

Uznávam že je problém nájsť 1000 normálnych ľudí, ale 20 poznám.

Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Vela stastia v budovani utopie...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Samojazdiace elektroauta,
Hyperloop,
Elektro lietadlá,
nie su utopil.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nestacila by dostojna a najma rychla hromadna doprava? Sharujes jazdu jednym vozidlom z kopou dalsich ludi a este aj jazdia neustale. Ako bonus zaplatis iba malu cast prevozneho (zvysok zaplatis cez dane). Potom ludia nebudu mat potrebu vlastnit auto a pocet aut postupne klesne. Ako druhy bonus nemusis hladat riesenie ked uz je vymyslene.
Akurat s tym klesne aj vyroba a kopa ludi bude hladovat kym si najdu inu pracu v tom danom okrese.

Stale to opakujem. Ultimativne vsetky "riesenia" skoncia pri potrebe dobrej hromadnej doprave ako nutneho zakladu pre vsetko ostatne co sa tyka presunu ludi po planete.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zato cardsharing funguj perfektne.

Asi preto že ho robia rusi.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a nie ukrajinci?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ked sa auta prestanu kupovat v 99% na honenie si vlastneho ega, ale len na vozenie, tak to bude mozne. Dokonca aj niekolkonasobne poklesne ich cena. Takto nemusi, dokym to ludia kupuju. Najma v zaostalejsich krajinach v strede Europy, kde sa tym preukazuje vysneny status.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mam auto na vozenie sa, kedze nevozim sa pre zabavu. pred vytlkom ktory nemozno obist spomalim aj na 20kmh - vytrubuju ma. preco spomalim? setrim svoj majetok, kedze tak ci tak dobehnem posledneho na cervnej vlne, tak nestratim ani sekundu casu. ani packovu, ci plankovu. 90% ludi ide 50kmh a viac, potom brzdi, tak si ceni svoj majetok. tomu by som do ruky nedal ani auto na non ego pouzitie.
auta su shit, je s tym len starost, ale MHD nie je funkcna. nie medzimesto. a nie ak mam odniest 300kg tovar.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nj, neviem si predstavit, ze si zapnem akusi apu a pozriem, aha, auto mam v ziline, ci budapesti, tak idem si pozicat ine.. velmi lahko by sa dalo zahltit trh smejd autami, ba dokonca si viem predstavit, ze az zivotu nebezpecnymi pri mentalite "ten tlmice je este OK, ta hrdza je este OK"
to urcite bude fungovat inak (pay per km alebo nieco)
Odpovedať Hodnotiť:
 

zdielanie fungovat nebude, ludia su prasce.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zdielanie si viem predstavit, ale na samojazdiacich autach. Prides, sadnes, povies si kam chces ist. A zlu jazdu uz nechas na automatiku :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tak to existuje uz teraz, vola sa to taxi.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A soferuje ho ...
Mastný ind ktorý smdi kari a počúva otravnu hudbu v nezrozumitelnej hatlanine alebo pakistansky džihadista.

Nemám nič proti indom, mám rád kari.

Osobne mi vadia umastení slováci ktorí klamú, kradnú a pochádzajú.

Ale umastenú bravčovú masť mám rád.

Chcem tým povedať, že každý si zaslúži slušnú prácu, tam kde sa narodil, aby nemusel nikam utekat a byť tam za exota.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ty kde zijes? V nejakom slume v UK? Tu na Slovensku nie su ziadni indicki taxikari. A keby aj nahodou boli, tak hod cislo na taxisluzbu, z prdele si ho objednam.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ale budú.

Možno budú čestnejší a nebudú používať turbo taxametre ako LOVEnsky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemusi byt ind, aby ta okradol (oklamal) alebo pouzil taxu ktora je odtrhnuta od reality.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslíš taxi?
Odpovedať Hodnotiť:
 

kúpiť si embéčku (ktorúkoľvek škodovku)?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

uz vidim ako budu socky frflat ze to do rapidky nejde dokupit.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Škoda, že to nebude mať rapidka.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Niekto hackne server škodovky a otvorí všetky autá.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár